Jak liczyc koszty pracownicze ze stosunku pracy
PYTANIE
Proszę o potwierdzenie lub zanegowanie naszego stanowiska w pkt. 1 i 2 i odpowiedz na pkt. 3-5. Chodzi o koszty uzyskania przychodu w sytuacjach nietypowych. 1. Jeśli pracownik w danym miesiącu nie przepracował ani jednego dnia - cały miesiąc był na zasiłku chorobowym płatnym ZUS, ale wypłaconym przez zakład pracy - koszty nie przysługują. 2. Ale w w/w sytuacji otrzymał dodatek np. za wysługę lat bo zgodnie z regulaminem wynagradzania w danej jednostce jest on płacony " z boku " i nie wchodzi do podstawy zasiłku chorobowego - koszty przysługują. 3. Kwota wypłaconego składnika wynagrodzenia w danym miesiącu jest niższa niż koszty uzyskania, to koszty obniża się do tej kwoty. A jak wykazać koszty roczne w PIT 11 dla tego pracownika, czy pracodawca wykazuje pełne koszty, czy ewentualnie pracownik składając np PIT 37 może koszty podwyższyć do pełnej wysokości? 4. Pracownik w roku podatkowym przeszedł na emeryturę, zachowując prawo do dodatkowego wynagrodzenia rocznego za ten rok. Czy pracodawca wypłacając "13" w lutym następnego roku podatkowego powinien zastosować koszty uzyskania przychodu dla tej osoby? 5. Czy osoba, która w danym roku podatkowym otrzymała "13" z poprzedniego zakładu pracy i w obecnym zakładzie przepracowała 12 miesięcy, ma prawo zastosować koszty z więcej niż jednego stosunku pracy?