Porada
Jak rozliczać koszty utrzymania pojazdu w fundacji prowadzącej działalność gospodarczą
PYTANIE
Mam pytanie dotyczące ujęcia kosztów w fundacji. Fundacja prowadzi działalność statutową nieodpłatną oraz działalność gospodarczą, Środki pochodzą z dotacji oraz z prowadzonej działalności gospodarczej, ewentualne dochody są przeznaczane w całości na działalność statutową i korzystają ze zwolnienia z opodatkowania. W ubiegłym roku dokonano (w całości z dochodu zwolnionego) zakupu środka trwałego - auta osobowego, które zostało wpisane do ewidencji środków trwałych i podlega amortyzacji. Podatkowo odpisy nie stanowią kosztu. Auto wykorzystywane jest do celów statutowych oraz do działalności gospodarczej, ale także sporadycznie do celów prywatnych. W związku z czym koszty związane z utrzymaniem są kwalifikowane w 75% jako KUP. W takiej sytuacji wartość NKUP związanych z użytkowaniem auta nie będzie mogła być powtórnie przeznaczona na cele statutowa i korzystać ze zwolnienia, i będzie podlegała opodatkowaniu. (zgodnie z faktem, że jest to jedynie rozdysponowanie dochodu wcześniej zwolnionego) Czy takie postępowanie jest prawidłowe? Czy w momencie sprzedaży tego środka trwałego, niezamortyzowana część wartości także nie będzie stanowiła kosztu?
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right