Co zrobić, gdy pracownica nie ma potwierdzenia, że doszło do urazu w drodze do pracy
PROBLEM
Nasza pracownica uległa wypadkowi w drodze do pracy. Podczas zdarzenia doznała urazu kostki. Niestety, ze względu na epidemię COVID-19 i sposób działania służby zdrowia w reżimie sanitarnym pracownica nie ma żadnej dokumentacji medycznej, która potwierdziłaby rodzaj i skalę urazu. Z przekazanych informacji wynika, że w dniu wypadku lekarz udzielił poszkodowanej teleporady, podczas której otrzymała ona skierowanie na prześwietlenie kostki. Po jego wykonaniu nie dostała jednak żadnej dokumentacji, jedynie informację, że powinna umówić się na kolejną teleporadę w celu omówienia wyniku badania. Podczas następnej teleporady uzyskała informację, że kostka uległa lekkiemu skręceniu, a wystarczającym leczeniem będzie pozostanie w domu przez 14 dni, unikanie obciążenia nogi oraz stosowanie leków przeciwbólowych. Pracownica poinformowała nas, że pozostaje na zwolnieniu lekarskim, a dotychczasowa dokumentacja medyczna znajduje się w systemie elektronicznym przychodni i będzie ją mogła pobrać za 14 dni. Czas na sporządzenie karty wypadku przez pracodawcę dobiega końca. Jak powinniśmy postąpić w sytuacji, gdy nie ma dokumentacji medycznej, a jest tylko informacja od poszkodowanej, że uraz nastąpił?