Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
comment

Porada

Data publikacji: 2020-10-07

Jak podatkowo traktować nadpłatę za usługę

PYTANIE

Spółka z o.o. oferuje główną usługę najmu adresu do prowadzenia działalności gospodarczej swoim klientom (tzw. usługa "wirtualne biuro"). W umowach z klientami ustalone są miesięczne okresy rozliczeniowe. W ramach umowy najmu w cenie są wliczone limity skanowanej korespondencji, np. 10 stron, ale zdarzają się sytuacje, że klient wykorzysta limit i jest dodatkowo fakturowany na koniec miesiąca. Występują również sytuacje, że klienci nadpłacają podstawową kwotę najmu adresu ze wskazaniem w treści przelewu np. - "opłata na poczet przyszłych usług" - bez naszej zgody. W momencie dokonania "nadpłaty" za usługi, nie wiemy, czy opłata zostanie przeznaczona na czynsz podstawowy, czy też na dodatkowe skany korespondencji, czy też może na jakieś inne usługi, np. najmu sali konferencyjnej. Co do zasady w przypadku usług najmu, dzierżawy, leasingu lub usług o podobnym charakterze obowiązek podatkowy powstaje z chwilą wystawienia faktury, ale nie później niż z chwilą upływu terminu płatności. W tym przypadku otrzymanie przed wykonaniem usługi przedpłaty, zaliczki, zadatku nie rodzi obowiązku podatkowego na gruncie VAT i CIT. Czy wystąpią konsekwencje na gruncie podatku VAT/CIT w stosunku do pierwotnej wpłaty, jeśli np. za 4 miesiące od dnia otrzymania wpłaty część nadpłaty zostanie wykorzystana na konkretnie znaną już usługę, np: usługę skanowania korespondencji ponad umowny limit?

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00