Artykuł
Przeniesienie pracownika samorządowego do pracy w innej jednostce – zasady postępowania w czasie epidemii
W okresie epidemii pracownicy samorządowi mogą być przenoszeni do pracy w innych jednostkach samorządowych nie tylko na swój wniosek albo za swoją zgodą, jak było dotychczas, ale również na podstawie polecenia służbowego, nawet jeśli nie wyrażają aprobaty. W przypadku jednak gdy przeniesienie odbywa się na polecenie bez zgody pracownika, może mieć ono jedynie charakter czasowy.
Dotychczas pracownika samorządowego zatrudnionego na stanowisku urzędniczym można było przenieść do pracy w innej jednostce samorządu terytorialnego w tej samej lub innej miejscowości na jego wniosek lub za jego zgodą. Obecnie na czas trwania epidemii koronawirusa ustawa o szczególnych rozwiązaniach związanych z zapobieganiem, przeciwdziałaniem
i zwalczaniem COVID-19, innych chorób zakaźnych oraz wywołanych nimi sytuacji kryzysowych (dalej: ustawa o COVID-19) nadała organom nadzorującym i kierownikom jednostek samorządowych nowe kompetencje w zakresie przenoszenia podległych urzędników do wykonywania innej pracy.
1. Przeniesienie pracownika samorządowego do pracy w innej jednostce na jego wniosek lub za jego zgodą
Pracownika samorządowego zatrudnionego na stanowisku urzędniczym, w tym kierowniczym, można na jego wniosek lub za jego zgodą przenieść do pracy w innej jednostce samorządu terytorialnego w tej samej lub innej miejscowości, w każdym czasie, jeżeli nie narusza to ważnego interesu jednostki, która dotychczas go zatrudniała, oraz przemawiają za tym ważne potrzeby po stronie jednostki przejmującej. Przeniesienia dokonuje się w drodze porozumienia pracodawców zawieranego przez dotychczasowego
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right