Porada
Faktura klienta, który poniósł wydatki na znalezienie wadliwych produktów może być uznana za koszt uzyskania przychodu
Klient kupujący wyroby Spółki stwierdził ich wadę. Klient podjął istotne nakłady pracy celem znalezienia wadliwych egzemplarzy wyrobu pośród dużej ilości zakupionych od Spółki sztuk, które na moment poszukiwań znajdowały się w różnych lokalizacjach (magazynach). Krótko mówiąc klient poniósł istotne koszty. Klient zwrócił wadliwe wyroby Spółce. Ta wystawiła faktury korygujące. Dodatkowo klient obciążył Spółkę kosztami poniesionymi przy poszukiwaniu wadliwych wyrobów (rzetelnie skalkulowane, nie budzące wątpliwości). Nie były to koszty utraconych korzyści i inne niewymierne. Były to jedynie oczywiste koszty wykonanej pracy. Klient wystawił na rzecz Spółki fakturę sprzedaży dokumentującą usługę. Czy faktura wystawiona przez klienta może zostać być uznana za koszt uzyskania przychodu Spółki?
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right