Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
Data publikacji: 2019-02-27

Czy likwidowane środki trwałe muszą być zdemontowane, aby rozliczyć stratę w kosztach

PROBLEM

Spółka zajmuje się wytwarzaniem i przesyłem ciepła do budynków. W marcu 2019 r. Spółka podjęła decyzję o likwidacji jednej z kotłowni i podłączonej do tej kotłowni infrastruktury do przesyłu i dystrybucji ciepła (tj. rurociągi przesyłowe, sieci cieplne wraz z komorami, przyłączami do budynków i ciepłociągi). Przyczyną likwidacji kotłowni oraz infrastruktury było wypowiedzenie umów na dostawę ciepła przez znaczną część odbiorców. Brak wystarczającej liczby odbiorców spowodował zakończenie produkcji ciepła w tej kotłowni. Składniki zlikwidowane w związku z likwidacją kotłowni, tj. rurociągi przesyłowe, sieci cieplne wraz z komorami, przyłączami do budynków i ciepłociągu, zostały pozbawione cech użytkowych przez odcięcie ich od kotłowni i uległy likwidacji przez pozostawienie w gruncie z uwagi na wysokie koszty demontażu - koszty odzysku fragmentów tych sieci byłyby wyższe od ich wartości, co byłoby nieopłacalne ekonomicznie. Na początku kwietnia 2019 r. sporządzony został przez komisję likwidacyjną i zatwierdzony przez zarząd protokół fizycznej likwidacji tych składników majątku. Spółka nie zaprzestała działalności w zakresie wytwarzania i przesyłania ciepła. Czy strata powstała w wyniku likwidacji środków trwałych (nieumorzonych całkowicie) może być kosztem uzyskania przychodów?

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00