Czy pracownikowi zatrudnionemu w dwóch jednostkach budżetowych przysługuje tylko jeden dodatek stażowy
Państwowa jednostka budżetowa zatrudnia głównego księgowego będącego członkiem korpusu służby cywilnej na 1/3 etatu. Praca w tej jednostce jest jego dodatkowym zatrudnieniem, gdyż podstawowym zakładem pracy, na cały etat na stanowisku księgowego, jest równocześnie inna - duża państwowa jednostka budżetowa, gdzie również jest pracownikiem korpusu służby cywilnej. Pracownik ten zatrudniony jest w dodatkowej jednostce od 12 miesięcy kalendarzowych, natomiast w podstawowym miejscu pracy od 6 lat. Z dokumentacji dotyczącej zatrudnienia głównego księgowego wynika, że poza dwiema jednostkami nie ma innego okresu uprawniającego do dodatku stażowego. W jednostce dodatkowej na podstawie zaświadczenia z podstawowego miejsca pracy zaliczono okres 6 lat pracy i wypłacono dodatek za wieloletnią pracę w wysokości 6% płacy zasadniczej. Wewnętrzny audyt finansowy z jednostki nadrzędnej zakwestionował zasadność naliczania i wypłacania dodatku stażowego w jednostce. Czy słusznie? - pyta Czytelnik z Warszawy.