Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
Data publikacji: 2017-09-18

Jakie są zasady zatrudnienia urzędników urzędów państwowych

Zwykle urzędnicy państwowi są zatrudniani na podstawie umowy o pracę. Jednak w niektórych przypadkach powinni być zatrudniani na podstawie mianowania. Osoba ubiegająca się o pracę na wybranych stanowiskach urzędniczych musi odbyć aplikację administracyjną. Ma ona na celu przygotowanie nowego urzędnika zarówno teoretyczne, jak i praktyczne do należytego pełnienia swoich obowiązków.

Regulacje dotyczące zatrudniania zawarte w ustawie z 16 września 1982 r. o pracownikach urzędów państwowych (dalej: ustawa o pracownikach państwowych) stosujemy tylko do pracowników pracujących w następujących urzędach państwowych:

  • Kancelarii Sejmu i Senatu,
  • Kancelarii Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej,
  • Sądzie Najwyższym,
  • Biurze Trybunału Konstytucyjnego,
  • Biurze Rzecznika Praw Obywatelskich,
  • Biurze Rzecznika Praw Dziecka,
  • Biurze Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji (dalej Biuro KRRiT),
  • Urzędzie Prokuratorii Generalnej Rzeczypospolitej Polskiej w sprawach nieuregulowanych w odrębnych przepisach,
  • Krajowym Biurze Wyborczym,
  • regionalnych izbach obrachunkowych,
  • Biurze Generalnego Inspektora Ochrony Danych Osobowych,
  • Instytucie Pamięci Narodowej - Komisji Ścigania Zbrodni przeciwko Narodowi Polskiemu.

Przedstawiony katalog został rozszerzony o pracowników zatrudnionych również w innych urzędach państwowych, co do których nie stosuje się przepisów ustawy o służbie cywilnej, tj. o pracowników:

  • Kancelarii Prezesa Rady Ministrów,
  • urzędów ministrów i przewodniczących komitetów wchodzących w skład Rady Ministrów oraz urzędów centralnych organów administracji rządowej,
  • urzędów wojewódzkich oraz innych urzędów stanowiących aparat pomocniczy terenowych organów administracji rządowej podległych ministrom lub centralnym organom administracji rządowej,
  • Rządowego Centrum Legislacji,
  • komend, inspektoratów i innych jednostek organizacyjnych stanowiących aparat pomocniczy kierowników zespolonych służb, inspekcji i straży wojewódzkich oraz kierowników powiatowych służb, inspekcji i straży,
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00