Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
Data publikacji: 2017-07-21

Zasady podnoszenia przez pracowników kwalifikacji zawodowych

Pracownik, który dokształca się z inicjatywy pracodawcy lub za jego zgodą, ma prawo do odpłatnych świadczeń z tego tytułu przewidzianych przez przepisy Kodeksu pracy.  Z tego prawa, co do zasady, nie mogą skorzystać pracownicy podnoszący kwalifikacje zawodowe bez inicjatywy lub zgody pracodawcy oraz osoby zatrudnione na innej podstawie niż umowa o pracę, powołanie, wybór, mianowanie lub spółdzielcza umowa o pracę. Nie ma bowiem innych przepisów, które regulowałyby kwestię podnoszenia kwalifikacji zawodowych przez osoby niebędące w stosunku pracy. Pracodawca może jednak posiłkować się przepisami Kodeksu pracy i stosować je do osób niebędących pracownikami, przy czym nie uprawnia go to do korzystania ze zwolnień składkowo-podatkowych w przypadku przyznania takim zatrudnionym dodatkowych świadczeń.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00