DECYZJA WYKONAWCZA KOMISJI (UE) 2024/3098
z dnia 12 grudnia 2024 r.
określająca wartości odnoszące się do wyników producentów i grup producentów nowych samochodów osobowych i nowych lekkich pojazdów użytkowych w roku kalendarzowym 2023 zgodnie z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2019/631
(notyfikowana jako dokument nr C(2024) 6468)
(Jedynie teksty w języku angielskim, bułgarskim, chorwackim, duńskim, francuskim, hiszpańskim, niderlandzkim, niemieckim, polskim, portugalskim, rumuńskim, szwedzkim, węgierskim i włoskim są autentyczne)
(Tekst mający znaczenie dla EOG)
KOMISJA EUROPEJSKA,
uwzględniając Traktat o funkcjonowaniu Unii Europejskiej,
uwzględniając rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2019/631 z dnia 17 kwietnia 2019 r. określające normy emisji CO2 dla nowych samochodów osobowych i dla nowych lekkich pojazdów użytkowych oraz uchylające rozporządzenia (WE) nr 443/2009 i (UE) nr 510/2011 (1), w szczególności jego art. 7 ust. 5 akapit drugi i art. 9 ust. 1,
a także mając na uwadze, co następuje:
(1) | Zgodnie z rozporządzeniem (UE) 2019/631 Komisja jest zobowiązana do określenia każdego roku średniego indywidualnego poziomu emisji CO2 oraz docelowego indywidualnego poziomu emisji dla każdego producenta lub grupy producentów odpowiedzialnych za nowe samochody osobowe i nowe lekkie pojazdy użytkowe zarejestrowane w Unii. |
(2) | Obliczenia średnich indywidualnych poziomów emisji CO2 oraz docelowych indywidualnych poziomów emisji za rok kalendarzowy 2023 mają być oparte na szczegółowych danych zebranych przez organy sprawozdawcze dotyczących rejestracji nowych samochodów osobowych i nowych lekkich pojazdów użytkowych w tym roku kalendarzowym. |
(3) | Wszystkie organy sprawozdawcze przekazały Komisji swoje dane za rok kalendarzowy 2023. W niektórych przypadkach uczyniły to jednak z pewnymi opóźnieniami w stosunku do terminu składania sprawozdań, który przypadał na 28 lutego 2024 r. W przypadkach, w których weryfikacja przeprowadzona przez Komisję wyraźnie wykazała, iż pewnych danych brakuje lub są one rażąco błędne, Komisja kontaktowała się z organami sprawozdawczymi i, za zgodą tych organów, odpowiednio korygowała lub uzupełniała dane. Jeżeli osiągnięcie porozumienia z organem sprawozdawczym nie było możliwe, wstępne dane przekazane przez ten organ sprawozdawczy nie były korygowane. |
(4) | W dniu 10 czerwca 2024 r. Komisja opublikowała wstępne dane. W dniu 11 czerwca 2024 r. Komisja powiadomiła 103 producentów samochodów osobowych i 72 producentów lekkich pojazdów użytkowych oraz odpowiednie grupy producentów o wstępnych obliczeniach ich średnich indywidualnych poziomów emisji CO2 oraz ich docelowych indywidualnych poziomów emisji za rok kalendarzowy 2023 r. |
(5) | 52 producentów samochodów osobowych i 38 producentów lekkich pojazdów użytkowych powiadomiło Komisję o błędach w danych, zgodnie z art. 7 ust. 5 akapit pierwszy rozporządzenia (UE) 2019/631. Komisja zweryfikowała zgłoszone przez producentów błędy oraz uzasadnienia konieczności ich skorygowania. |
(6) | W przypadku dwóch producentów samochodów osobowych i jednego producenta lekkich pojazdów użytkowych wszystkie pojazdy zgłoszone we wstępnym zbiorze danych nie wchodziły w zakres rozporządzenia (UE) 2019/631 i w związku z tym nie uwzględniono ich w niniejszej decyzji. |
(7) | W związku z tym Komisja mogła ustalić wartości dotyczące wyników 101 producentów samochodów osobowych i 71 producentów lekkich pojazdów użytkowych za rok kalendarzowy 2023. |
(8) | Zgodnie z art. 2 ust. 4 rozporządzenia (UE) 2019/631 producenci, którzy wraz ze wszystkimi powiązanymi z nimi przedsiębiorstwami odpowiadają za mniej niż 1 000 nowych samochodów osobowych lub mniej niż 1 000 nowych lekkich pojazdów użytkowych zarejestrowanych w Unii w poprzednim roku kalendarzowym, są zwolnieni z obowiązku osiągnięcia docelowego indywidualnego poziomu emisji. Ponieważ pojazdy zarejestrowane przez takich producentów są objęte zakresem tego rozporządzenia, należy obliczyć i wskazać ich średni indywidualny poziom emisji CO2, a także liczbę zarejestrowanych nowych samochodów osobowych i nowych lekkich pojazdów użytkowych, za które producenci ci są odpowiedzialni. |
(9) | Wpisy oznaczone kodem błędu B na podstawie art. 6 ust. 2 rozporządzenia wykonawczego Komisji (UE) 2021/392 (2) należy uwzględnić przy obliczaniu docelowych indywidualnych poziomów emisji i średnich indywidualnych poziomów emisji CO2, ponieważ pojazdy można było prawidłowo przypisać producentowi. Ponieważ jednak producenci nie mogą w pełni zidentyfikować tych pojazdów, należy zastosować margines błędu przy określaniu odległości do poziomu docelowego dla danego producenta, co poprawia pozycję producenta w odniesieniu do jego docelowego indywidualnego poziomu emisji. |
(10) | W przypadku gdy odległość do poziomu docelowego producenta lub grupy producentów jest większa od zera, nakłada się opłatę z tytułu przekroczenia poziomu emisji, zgodnie z art. 8 rozporządzenia (UE) 2019/631. Dotyczy to trzech producentów samochodów osobowych i jednego producenta lekkich pojazdów użytkowych, |
PRZYJMUJE NINIEJSZĄ DECYZJĘ:
Artykuł 1
1. Wartości odnoszące się do wyników producentów i grup producentów nowych samochodów osobowych w odniesieniu do roku kalendarzowego 2023 r., o których mowa w art. 9 ust. 1 i 2 rozporządzenia (UE) 2019/631, określono w załączniku I do niniejszej decyzji.
2. Wartości odnoszące się do wyników producentów i grup producentów nowych lekkich pojazdów użytkowych w odniesieniu do roku kalendarzowego 2023 r., o których mowa w art. 9 ust. 1 i 2 rozporządzenia (UE) 2019/631, określono w załączniku II do niniejszej decyzji.
Artykuł 2
Niniejsza decyzja skierowana jest do następujących producentów indywidualnych i grup producentów utworzonych zgodnie z art. 6 rozporządzenia (UE) 2019/631:
1) |
|
2) |
|
3) |
|
4) |
|
5) |
|
6) |
|
7) |
|
8) |
|
9) |
|
10) |
|
11) |
|
12) |
|
13) |
|
14) |
|
15) |
|
16) |
|
17) |
|
18) |
|
19) |
|
20) |
|
21) |
|
22) |
|
23) |
|
24) |
|
25) |
|
26) |
|
27) |
|
28) |
|
29) |
|
30) |
|
31) |
|
32) |
|
33) |
|
34) |
|
35) |
|
36) |
|
37) |
|
38) |
|
39) |
|
40) |
|
41) |
|
42) |
|
43) |
|
44) |
|
45) |
|
46) |
|
47) |
|
48) |
|
49) |
|
50) |
|
51) |
|
52) |
|
53) |
|
54) |
|
55) |
|
56) |
|
57) |
|
58) |
|
59) |
|
60) |
|
61) |
|
62) |
|
63) |
|
64) |
|
65) |
|
66) |
|
67) |
|
68) |
|
69) |
|
70) |
|
71) |
|
72) |
|
73) |
|
74) |
|
75) |
|
76) |
|
77) |
|
78) |
|
79) |
|
80) |
|
81) |
|
82) |
|
83) |
|
84) |
|
85) |
|
86) |
|
87) |
|
88) |
|
89) |
|
90) |
|
91) |
|
92) |
|
93) |
|
94) |
|
95) |
|
96) |
|
97) |
|
98) |
|
99) |
|
100) |
|
101) |
|
102) |
|
103) |
|
104) |
|
105) |
|
106) |
|
107) |
|
108) |
|
109) |
|
110) |
|
111) |
|
112) |
|
113) |
|
114) |
|
115) |
|
116) |
|
117) |
|
118) |
|
119) |
|
120) |
|
121) |
|
122) |
|
123) |
|
124) |
|
125) |
|
126) |
|
127) |
|
128) |
|
129) |
|
130) |
|
131) |
|
132) |
|
133) |
|
134) |
|
135) |
|
136) |
|
137) |
|
138) |
|
139) |
|
140) |
|
141) |
|
142) |
|
143) |
|
Sporządzono w Brukseli dnia 12 grudnia 2024 r.
W imieniu Komisji
Wopke HOEKSTRA
Członek Komisji
(1) Dz.U. L 111 z 25.4.2019, s. 13, ELI: http://data.europa.eu/eli/reg/2019/631/oj.
(2) Rozporządzenie wykonawcze Komisji (UE) 2021/392 z dnia 4 marca 2021 r. w sprawie monitorowania i raportowania danych dotyczących emisji CO2 z samochodów osobowych i lekkich pojazdów użytkowych zgodnie z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2019/631 oraz uchylające rozporządzenia wykonawcze Komisji (UE) nr 1014/2010, (UE) nr 293/2012, (UE) 2017/1152 i (UE) 2017/1153 (Dz.U. L 77 z 5.3.2021, s. 8, ELI: https://data.europa.eu/eli/reg_impl/2021/392/oj).
ZAŁĄCZNIK I
WYNIKI PRODUCENTÓW NOWYCH SAMOCHODÓW OSOBOWYCH
Tabela 1
Wartości odnoszące się do wyników indywidualnych producentów nowych samochodów osobowych w roku kalendarzowym 2023 zgodnie z art. 9 rozporządzenia (UE) 2019/631
A | B | C | D | E | F | G | H | I |
Nazwa producenta | Grupy producentów Odstępstwa Wyłączenia | Całkowita liczba rejestracji | Średnia masa pojazdu w stanie gotowym do jazdy | Średni indywidualny poziom emisji CO2 | Docelowy indywidualny poziom emisji | Odległość do poziomu docelowego | Ograniczenie emisji CO2 dzięki zastosowaniu ekoinnowacji | Margines błędu |
ALFA ROMEO SPA | P9 | 46 696 | 1 702,35 | 134,304 | 122,126 | 12,178 | 2,154 | 0 |
ALPINA BURKARD BOVENSIEPEN GMBH E CO KG | DMD | 883 | 2 107,70 | 231,365 |
|
| 0 |
|
ANHUI JIANGHUAI AUTOMOBILE GROUP CORP LTD | DMD | 256 | 1 757,09 | 0,000 |
|
| 0 |
|
ASTON MARTIN LAGONDA LTD | DMD | 1 117 | 2 080,87 | 304,276 |
|
| 0 |
|
AUDI AG | P11 | 550 254 | 1 742,53 | 118,882 | 129,523 | -10,641 | 1,313 | 0 |
AUDI HUNGARIA ZRT | P11 | 3 023 | 1 454,37 | 173,525 | 109,081 | 64,444 | 0 | 0 |
AUDI SPORT GMBH | P11 | 19 937 | 1 838,58 | 232,943 | 120,716 | 112,227 | 0,075 | 0 |
AUTOMOBILE DACIA SA | P8 | 379 851 | 1 187,18 | 98,686 | 103,622 | -4,938 | 2,225 | 0,002 |
AUTOMOBILES CITROEN | P9 | 205 071 | 1 162,82 | 123,197 | 114,140 | 9,057 | 2,850 | 0 |
AUTOMOBILES PEUGEOT | P9 | 134 866 | 1 567,76 | 123,302 | 130,654 | -7,353 | 2,151 | 0,001 |
AUTOMOBILI LAMBORGHINI SPA | P11 | 986 | 1 996,35 | 314,391 | 123,647 | 190,744 | 0,515 | 0 |
BAYERISCHE MOTOREN WERKE AG | P1 | 704 597 | 1 805,85 | 99,471 | 128,927 | -29,456 | 1,430 | 0 |
BENTLEY MOTORS LTD | P11 | 1 695 | 2 442,24 | 269,434 | 142,761 | 126,673 | 1,778 | 0 |
BMW M GMBH | P1 | 17 903 | 2 078,04 | 201,103 | 122,806 | 78,297 | 1,895 | 0 |
BRILLIANCE SHINERAY CHONGQING AUTOMOBILE CO LTD | DMD | 662 | 1 641,07 | 184,831 |
|
| 0 |
|
BUGATTI AUTOMOBILES SAS | D | 3 | 2 070,00 | 515,333 | 550,000 | -34,667 | 0 | 0 |
BUGATTI RIMAC DOO |
| 3 | 2 375,00 | 0,000 | 148,130 | - 148,130 | 0 | 0 |
BYD AUTO INDUSTRY COMPANY LIMITED |
| 14 693 | 1 908,01 | 0,000 | 132,579 | - 132,579 | 0 | 0 |
CATERHAM CARS LIMITED | DMD | 134 | 655,15 | 133,597 |
|
| 0 |
|
CHERY AUTOMOBILE CO LTD | DMD | 180 | 1 498,00 | 171,028 |
|
| 0 |
|
CHINA FAW GROUP CO LTD |
| 350 | 2 702,21 | 0,000 | 159,026 | - 159,026 | 0 | 0 |
DFSK MOTOR CO LTD |
| 1 520 | 1 634,49 | 129,876 | 112,432 | 17,444 | 0 | 0 |
DONGFENG LIUZHOU MOTOR CO LTD |
| 8 | 2 025,00 | 0,000 | 136,475 | - 136,475 | 0 | 0 |
DONGFENG MOTOR CORPORATION |
| 83 | 2 419,07 | 0,000 | 149,598 | - 149,598 | 0 | 0 |
DONKERVOORT AUTOMOBIELEN BV | DMD | 17 | 891,47 | 194,059 |
|
| 0 |
|
DR AUTOMOBILES SRL | D | 34 090 | 1 395,16 | 156,105 | 162,613 | -6,508 | 0 | 0 |
DR ING HCF PORSCHE AG | P11 | 67 843 | 2 013,16 | 174,574 | 134,787 | 39,787 | 1,032 | 0 |
EURASIA MOTOR COMPANY SRL | DMD | 866 | 1 425,82 | 151,936 |
|
| 0 |
|
FABBRICA DALLARA SRL | DMD | 34 | 1 010,00 | 224,235 |
|
| 0 |
|
FCA US LLC | P9 | 43 711 | 1 603,61 | 116,547 | 122,465 | -5,919 | 1,472 | 0,001 |
FERRARI SPA | D | 3 597 | 1 793,01 | 243,603 | 292,000 | -48,407 | 0 | 0,010 |
FISKER AUTOMOTIVE INC | P4/D | 1 563 | 2 529,00 | 0,000 | 135,162 | - 135,162 | 0 | 0 |
FORD MOTOR COMPANY | P2 | 2 440 | 1 859,49 | 265,293 | 112,519 | 152,772 | 1,340 | 0,002 |
FORD MOTOR COMPANY OF AUSTRALIA PTY LIMITED | P2 | 1 | 2 474,00 | 315,000 | 150,353 | 164,647 | 0 | 0 |
FORD-WERKE GMBH | P2 | 387 217 | 1 574,14 | 114,499 | 123,999 | -9,501 | 2,339 | 0,001 |
GENERAL MOTORS HOLDINGS LLC | D | 1 296 | 1 776,30 | 260,030 | 253,000 | 7,030 | 0 | 0 |
GREAT WALL MOTOR COMPANY LIMITED | P4/D | 5 400 | 1 639,22 | 0,218 | 135,162 | - 134,944 | 0 | 0 |
HONDA MOTOR CO LTD |
| 33 550 | 1 524,56 | 115,883 | 120,413 | -4,530 | 1,071 | 0 |
HYUNDAI ASSAN OTOMOTIV SANAYI VE TICARET AS | P3 | 140 190 | 1 096,54 | 119,274 | 96,373 | 22,901 | 1,680 | 0 |
HYUNDAI MOTOR COMPANY | P3 | 107 124 | 1 720,00 | 84,710 | 124,241 | -39,534 | 0,635 | 0,003 |
HYUNDAI MOTOR MANUFACTURING CZECH SRO | P3 | 196 951 | 1 586,24 | 107,382 | 117,681 | -10,303 | 1,512 | 0,004 |
INEOS AUTOMOTIVE LIMITED | DMD | 1 309 | 2 794,34 | 313,043 |
|
| 0 |
|
IVECO SPA | DMD | 11 | 2 737,55 | 137,545 |
|
| 0 |
|
JAGUAR LAND ROVER LIMITED | D | 64 727 | 2 351,53 | 134,672 | 158,967 | -24,309 | 1,131 | 0,014 |
JIANGLING MOTOR HOLDING CO LTD |
| 783 | 1 845,10 | 0,000 | 109,872 | - 109,872 | 0 | 0 |
JIANGXI JIANGLING GROUP ELECTRIC VEHICLE CO LTD |
| 5 | 1 675,00 | 0,000 | 124,820 | - 124,820 | 0 | 0 |
KG MOBILITY CORPORATION | P4/D | 16 379 | 1 599,67 | 177,174 | 135,162 | 41,998 | 0 | 0,014 |
KIA CORPORATION | P5 | 230 795 | 1 410,81 | 85,486 | 110,661 | -25,177 | 1,064 | 0,002 |
KIA SLOVAKIA SRO | P5 | 220 366 | 1 542,76 | 118,398 | 114,781 | 3,616 | 1,731 | 0,001 |
KOENIGSEGG AUTOMOTIVE AB | DMD | 3 | 1 666,67 | 400,333 |
|
| 0 |
|
KTM AG | DMD | 18 | 1 250,00 | 214,000 |
|
| 0 |
|
LANZHOU ZHIDOU ELECTRIC VEHICLE CO LTD | DMD | 498 | 865,30 | 0,000 |
|
| 0 |
|
LEAPMOTOR AUTOMOBILE CO LTD |
| 536 | 1 278,00 | 0,000 | 111,600 | - 111,600 | 0 | 0 |
LEEH GROUP KFT | DMD | 1 | 985,00 | 0,000 |
|
| 0 |
|
LOTUS CARS LIMITED |
| 458 | 1 570,28 | 257,170 | 100,311 | 156,859 | 0 | 0 |
LUCID USA INC | DMD | 118 | 2 424,88 | 0,000 |
|
| 0 |
|
MAGYAR SUZUKI CORPORATION LTD | P10 | 90 341 | 1 311,14 | 121,318 | 112,992 | 8,313 | 2,777 | 0,013 |
MAHINDRA & MAHINDRA LTD | D | 655 | 1 190,00 | 155,977 | 162,000 | -6,023 | 0 | 0 |
MANUFACTURE ALPINE DIEPPE JEAN REDELE | P8 | 3 608 | 1 181,31 | 153,669 | 96,872 | 56,797 | 1,245 | 0 |
MASERATI SPA | D | 6 346 | 1 987,26 | 215,054 | 258,000 | -42,946 | 2,691 | 0 |
MAZDA MOTOR CORPORATION | P6 | 130 827 | 1 563,77 | 116,421 | 119,391 | -2,970 | 0,687 | 0 |
MAZDA MOTOR LOGISTICS EUROPE NV | P6 | 16 164 | 1 429,41 | 128,391 | 115,962 | 12,429 | 1,025 | 0 |
MCLAREN AUTOMOTIVE LIMITED | DMD | 200 | 1 555,15 | 195,290 |
|
| 0 |
|
MERCEDES-AMG GMBH | P7 | 39 | 1 667,44 | 274,256 | 112,367 | 161,889 | 0 | 0 |
MERCEDES-BENZ AG | P7 | 600 186 | 1 924,48 | 109,720 | 128,372 | -18,654 | 0,479 | 0,002 |
MITSUBISHI MOTORS CORPORATION | P8 | 8 034 | 1 975,00 | 46,000 | 126,814 | -80,814 | 0 | 0 |
MITSUBISHI MOTORS THAILAND CO LTD | P8 | 21 958 | 954,39 | 115,097 | 91,606 | 23,491 | 1,209 | 0 |
MOKE INTERNATIONAL LIMITED | DMD | 3 | 831,00 | 0,000 |
|
| 0 |
|
MORGAN TECHNOLOGIES LTD | DMD | 144 | 1 146,77 | 156,250 |
|
| 0 |
|
NANJING GOLDEN DRAGON BUS CO LTD | DMD | 174 | 1 956,72 | 0,000 |
|
| 0 |
|
NEXT E.GO MOBILE SE | DMD | 3 | 1 273,00 | 0,000 |
|
| 0 |
|
NIO CO LTD |
| 2 398 | 2 375,49 | 0,000 | 148,146 | - 148,146 | 0 | 0 |
NISSAN AUTOMOTIVE EUROPE SAS | P8 | 202 904 | 1 545,72 | 118,851 | 122,914 | -4,063 | 1,718 | 0 |
OPEL AUTOMOBILE GMBH | P9 | 78 279 | 1 436,89 | 120,260 | 121,470 | -1,212 | 2,507 | 0,002 |
PAGANI AUTOMOBILI SPA | DMD | 1 | 1 485,00 | 342,000 |
|
| 0 |
|
POLESTAR PERFORMANCE AB |
| 22 809 | 2 093,10 | 0,000 | 138,743 | - 138,743 | 0 | 0 |
RENAULT SAS | P8 | 817 252 | 1 399,43 | 109,895 | 111,190 | -1,296 | 2,115 | 0,001 |
RENAULT TRUCKS | DMD | 461 | 2 116,06 | 188,337 |
|
| 2,177 |
|
ROLLS-ROYCE MOTOR CARS LTD | P1 | 408 | 2 736,45 | 336,784 | 146,098 | 190,686 | 0 | 0 |
SAIC MAXUS AUTOMOTIVE CO LTD |
| 982 | 2 012,39 | 0,000 | 122,953 | - 122,953 | 0 | 0 |
SAIC MOTOR CORPORATION LTD |
| 150 149 | 1 581,41 | 70,157 | 111,713 | -41,556 | 0 | 0 |
SEAT SA | P11 | 376 596 | 1 452,89 | 115,778 | 115,895 | -0,117 | 2,037 | 0 |
SECMA SAS | DMD | 64 | 687,06 | 139,344 |
|
| 0 |
|
SERES AUTO CO LTD |
| 184 | 2 408,29 | 0,000 | 149,239 | - 149,239 | 0 | 0 |
SKODA AUTO AS | P11 | 589 307 | 1 494,37 | 114,348 | 118,832 | -4,489 | 1,686 | 0,005 |
SMART AUTOMOBILE CO LTD | P7 | 9 741 | 1 901,82 | 0,000 | 132,373 | - 132,374 | 0 | 0,001 |
STELLANTIS AUTO SAS | P9 | 908 625 | 1 370,39 | 95,432 | 121,375 | -25,943 | 2,073 | 0 |
STELLANTIS EUROPE SPA | P9 | 456 376 | 1 221,45 | 93,355 | 109,136 | -15,781 | 1,539 | 0 |
SUBARU CORPORATION | P10 | 16 127 | 1 687,81 | 167,658 | 123,263 | 44,385 | 0,827 | 0,010 |
SUZUKI MOTOR CORPORATION | P10 | 67 669 | 1 021,21 | 108,470 | 100,291 | 8,179 | 2,685 | 0 |
TESLA INC |
| 308 361 | 1 992,23 | 0,000 | 114,771 | - 114,771 | 0 | 0 |
TOYOTA MOTOR CORPORATION | P10 | 301 678 | 1 354,56 | 99,633 | 114,149 | -14,520 | 0,644 | 0,004 |
TOYOTA MOTOR EUROPE NV SA | P10 | 454 495 | 1 455,22 | 111,295 | 121,802 | -10,510 | 0,908 | 0,003 |
VINFAST TRADING AND PRODUCTION JOINT STOCK COMPANY | DMD | 10 | 2 562,50 | 0,000 |
|
| 0 |
|
VOLKSWAGEN AG | P11 | 1 136 853 | 1 531,73 | 114,885 | 120,216 | -5,333 | 1,341 | 0,002 |
VOLVO CAR CORPORATION |
| 230 063 | 1 993,14 | 72,927 | 133,949 | -61,029 | 0,518 | 0,007 |
WUHAN LOTUS CAR CO LTD |
| 527 | 2 628,78 | 0,000 | 156,581 | - 156,581 | 0 | 0 |
YUDO AUTO CO LTD | DMD | 101 | 1 375,00 | 0,000 |
|
| 0 |
|
ZHAOQING XIAOPENG INVESTMENT OF NEW ENERGY CO LTD | DMD | 2 191 | 2 350,89 | 0,000 |
|
| 0 |
|
ZHEJIANG GEELY AUTOMOBILE CO LTD |
| 22 336 | 1 956,73 | 23,967 | 134,202 | - 110,235 | 0 | 0 |
ZHEJIANG HAOQING AUTOMOBILE MANUFACTURING CO LTD |
| 49 | 1 737,55 | 0,000 | 126,903 | - 126,903 | 0 | 0 |
Tabela 2
Wartości odnoszące się do wyników grup producentów nowych samochodów osobowych w roku kalendarzowym 2023 zgodnie z art. 9 rozporządzenia (UE) 2019/631
A | B | C | D | E | F | G | H | I | J |
Nazwa grupy producentów | Grupy producentów | Całkowita liczba rejestracji | Średnia masa pojazdu w stanie gotowym do jazdy | Średni indywidualny poziom emisji CO2 | Docelowy indywidualny poziom emisji | Odległość do poziomu docelowego | Ograniczenie emisji CO2 dzięki zastosowaniu ekoinnowacji | Margines błędu | Referencyjny docelowy indywidualny poziom emisji WLTP |
BMW | P1 | 722 908 | 1 813,11 | 102,122 | 128,605 | -26,483 | 1,440 | 0 |
|
FORD | P2 | 389 658 | 1 575,93 | 115,444 | 123,415 | -7,972 | 2,333 | 0,001 |
|
HYUNDAI MOTOR EUROPE | P3 | 444 265 | 1 463,97 | 105,668 | 112,615 | -6,949 | 1,353 | 0,002 |
|
KG MOBILITY GREAT WALL MOTOR | P4/D | 23 342 | 1 671,05 | 124,373 | 135,162 | -10,809 | 0,000 | 0,020 |
|
KIA | P5 | 451 161 | 1 475,26 | 101,562 | 112,673 | -11,113 | 1,389 | 0,002 |
|
MAZDA | P6 | 146 991 | 1 549,00 | 117,738 | 118,597 | -0,859 | 0,723 | 0 | 115,755 |
MERCEDES-BENZ AG | P7 | 609 966 | 1 924,10 | 107,979 | 128,289 | -20,312 | 0,471 | 0,002 |
|
RENAULT-NISSAN-MITSUBISHI | P8 | 1 433 607 | 1 359,76 | 108,023 | 110,779 | -2,757 | 2,061 | 0,001 |
|
STELLANTIS | P9 | 1 873 624 | 1 342,09 | 102,470 | 118,275 | -15,806 | 2,040 | 0,001 |
|
SUBARU-SUZUKI-TOYOTA | P10 | 930 310 | 1 381,05 | 109,259 | 117,875 | -8,623 | 1,131 | 0,007 | 116,691 |
VOLKSWAGEN | P11 | 2 746 494 | 1 569,90 | 118,255 | 121,486 | -3,232 | 1,487 | 0,001 |
|
Objaśnienia do tabel 1 i 2:
We wszystkich obliczeniach leżących u podstaw wartości wymienionych w tych tabelach uwzględniono tylko te pojazdy, dla których zgłoszone zostały zarówno indywidualne poziomy emisji CO2, jak i wartość masy w stanie gotowym do jazdy.
W przypadku indywidualnego producenta, który jest członkiem grupy producentów w roku kalendarzowym 2023, wartości wymienione w tabeli 1 to wartości, które miałyby zastosowanie, gdyby producent nie był członkiem grupy producentów.
Kolumna A:
Tabela 1: „Nazwa producenta” oznacza nazwę producenta zgłoszoną Komisji przez zainteresowanego producenta lub, w przypadku braku takiego zgłoszenia, nazwę podaną przez organ sprawozdawczy.
Tabela 2: „Nazwa grupy producentów” oznacza nazwę grupy producentów zadeklarowaną przez zarządzającego grupą producentów.
Kolumna B:
„D” oznacza, że dla roku kalendarzowego 2023 przyznano odstępstwo na podstawie art. 10 ust. 3 rozporządzenia (UE) 2019/631 (drobny producent).
„ND” oznacza, że dla roku kalendarzowego 2023 przyznano odstępstwo (dla producentów niszowych) na podstawie art. 10 ust. 4 rozporządzenia (UE) 2019/631.
„DMD” oznacza, że stosuje się wyłączenie de minimis na podstawie art. 2 ust. 4 rozporządzenia (UE) 2019/631, w związku z czym producent nie musi osiągnąć docelowego indywidualnego poziomu emisji w roku kalendarzowym 2023 r.
„P” oznacza, że producent jest członkiem grupy producentów utworzonej na podstawie art. 6 rozporządzenia (UE) 2019/631, a umowa powołująca tę grupę jest ważna na rok kalendarzowy 2023.
Kolumna C:
„Całkowita liczba rejestracji” oznacza całkowitą liczbę nowych samochodów osobowych zarejestrowanych w Unii, Islandii i Norwegii w roku kalendarzowym 2023, za które odpowiadają producent (tabela 1) lub członkowie grupy producentów (tabela 2).
Kolumna D:
„Średnia masa pojazdu w stanie gotowym do jazdy” (kg) oznacza średnią masy w stanie gotowym do jazdy nowych samochodów osobowych zarejestrowanych w Unii, Islandii i Norwegii w roku kalendarzowym 2023, za które odpowiadają producent (tabela 1) lub członkowie grupy producentów (tabela 2).
Kolumna E:
„Średni indywidualny poziom emisji CO2 ” (g CO2/km) oznacza średnią indywidualnych poziomów emisji CO2 ustalonych zgodnie z procedurą badania określoną w załączniku XXI do rozporządzenia Komisji (UE) 2017/1151 (1) dla wszystkich nowych samochodów osobowych zarejestrowanych w Unii, Islandii i Norwegii w roku 2023, za które odpowiadają producent (tabela 1) lub członkowie grupy producentów (tabela 2).
Przy obliczaniu średniego indywidualnego poziomu emisji CO2 Komisja uwzględniła, w stosownych przypadkach, ograniczenie emisji CO2 dzięki zastosowaniu ekoinnowacji (kolumna H).
Kolumna F:
„Docelowy indywidualny poziom emisji” (g CO2/km) oznacza docelowy indywidualny poziom emisji producenta (tabela 1) lub grupy producentów (tabela 2) obliczony zgodnie z częścią A pkt 4 załącznika I do rozporządzenia (UE) 2019/631 lub, w stosownych przypadkach („D” lub „ND” w kolumnie B w tabeli 1), poziom docelowy w ramach odstępstwa przyznany na podstawie art. 10 tego rozporządzenia.
Referencyjny docelowy indywidualny poziom emisji w ramach światowej zharmonizowanej procedury badania pojazdów lekkich (WLTP) stosowany do obliczania docelowego indywidualnego poziomu emisji jest określony w części A załącznika II do decyzji wykonawczej Komisji (UE) 2022/2087 (2), w części A załącznika I do decyzji wykonawczej Komisji (UE) 2023/1623 (3) lub w załączniku I do decyzji wykonawczej Komisji (UE) 2024/865 (4). W przypadku grup producentów wymienionych w tabeli 2, których skład się zmienił w roku kalendarzowym 2023, referencyjny docelowy indywidualny poziom emisji WLTP jest wymieniony w kolumnie J w tabeli 2.
W przypadku gdy producent korzysta z wyłączenia („DMD” w kolumnie B w tabeli 1) na podstawie art. 2 ust. 4 rozporządzenia (UE) 2019/631, docelowy indywidualny poziom emisji nie ma zastosowania, w związku z czym nie wskazuje się również „odległości do poziomu docelowego” (kolumna G) ani „marginesu błędu” (kolumna I).
Kolumna G:
„Odległość do poziomu docelowego” (g CO2/km) oznacza różnicę między średnim indywidualnym poziomem emisji CO2 (kolumna E) a docelowym indywidualnym poziomem emisji (kolumna F), od której odejmuje się margines błędu (kolumna I).
Jeżeli wartość odległości do poziomu docelowego jest większa od zera, oznacza to, że docelowy indywidualny poziom emisji został przekroczony.
W przypadku producenta, który jest członkiem grupy producentów („P” w kolumnie B w tabeli 1), zgodność z docelowym indywidualnym poziomem emisji ocenia się wyłącznie na poziomie grupy producentów.
Kolumna H:
„Ograniczenie emisji CO2 dzięki zastosowaniu ekoinnowacji” (g CO2/km) oznacza ograniczenie emisji uwzględniane do celów obliczania średniego indywidualnego poziomu emisji CO2 (kolumna E), które wynika z zastosowania technologii innowacyjnych mających zweryfikowany udział w redukcji emisji CO2 i zatwierdzonych przez Komisję zgodnie z art. 11 rozporządzenia (UE) 2019/631. Uwzględniono jedynie ekoinnowacje zatwierdzone w odniesieniu do procedury badania emisji w cyklu WLTP. Ograniczenie emisji CO2 dzięki zastosowaniu ekoinnowacji oblicza się zgodnie z art. 6 rozporządzenia wykonawczego Komisji (UE) 2017/1153 (5) i w sposób wyjaśniony w pkt 4.1 lit. f) zawiadomienia Komisji 2017/C 218/01 (6).
Kolumna I:
„Margines błędu” (g CO2/km) oznacza wartość, o którą skorygowano różnicę między średnim indywidualnym poziomem emisji CO2 (kolumna E) a docelowym indywidualnym poziomem emisji (kolumna F) przy obliczaniu odległości do poziomu docelowego (kolumna G) w celu uwzględnienia wpisów zgłoszonych Komisji przez producenta (tabela 1) lub grupę producentów (tabela 2) z kodem błędu B, jak określono w art. 6 rozporządzenia wykonawczego Komisji (UE) 2021/392 (7).
Taki margines błędu oblicza się zgodnie z następującym wzorem:
Margines błędu | = | wartość bezwzględna [(AC1 - TG1) - (AC2 - TG2)] |
AC1 | = | średni indywidualny poziom emisji CO2, z uwzględnieniem wpisów z kodem błędu B (jak określono w kolumnie E); |
TG1 | = | docelowy indywidualny poziom emisji, z uwzględnieniem wpisów z kodem błędu B (jak określono w kolumnie F); |
AC2 | = | średni indywidualny poziom emisji CO2, obliczony po wyłączeniu wpisów z kodem błędu B; |
TG2 | = | docelowy indywidualny poziom emisji, obliczony po wyłączeniu wpisów z kodem błędu B. |
Kolumna J (tabela 2):
„Referencyjny docelowy indywidualny poziom emisji WLTP” oznacza referencyjny docelowy indywidualny poziom emisji WLTP określony zgodnie z częścią A pkt 3 załącznika I do rozporządzenia (UE) 2019/631. Wartość podaje się wyłącznie w odniesieniu do nowych grup i grup producentów, których skład zmienił się w roku kalendarzowym 2023. W przypadku pozostałych grup producentów referencyjny docelowy indywidualny poziom emisji WLTP jest wymieniony w części A załącznika II do decyzji wykonawczej (UE) 2022/2087, w części A załącznika I do decyzji wykonawczej (UE) 2023/1623 lub w załączniku I do decyzji wykonawczej (UE) 2024/865.
(1) Rozporządzenie Komisji (UE) 2017/1151 z dnia 1 czerwca 2017 r. uzupełniające rozporządzenie (WE) nr 715/2007 Parlamentu Europejskiego i Rady w sprawie homologacji typu pojazdów silnikowych w odniesieniu do emisji zanieczyszczeń pochodzących z lekkich pojazdów pasażerskich i użytkowych (Euro 5 i Euro 6) oraz w sprawie dostępu do informacji dotyczących naprawy i utrzymania pojazdów, zmieniające dyrektywę 2007/46/WE Parlamentu Europejskiego i Rady, rozporządzenie Komisji (WE) nr 692/2008 i rozporządzenie Komisji (UE) nr 1230/2012 oraz uchylające rozporządzenie Komisji (WE) nr 692/2008 (Dz.U. L 175 z 7.7.2017, s. 1, ELI: http://data.europa.eu/eli/reg/2017/1151/oj).
(2) Decyzja wykonawcza Komisji (UE) 2022/2087 z dnia 26 września 2022 r. potwierdzająca lub zmieniająca wstępne obliczenia średnich indywidualnych poziomów emisji CO2 oraz docelowych indywidualnych poziomów emisji dla producentów samochodów osobowych i lekkich pojazdów użytkowych w roku kalendarzowym 2020 oraz informująca producentów o wartościach, które należy stosować do obliczania docelowych indywidualnych poziomów emisji i poziomów docelowych w ramach odstępstw w latach kalendarzowych 2021-2024 na podstawie rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2019/631 (Dz.U. L 280 z 28.10.2022, s. 49, ELI: http://data.europa.eu/eli/dec_impl/2022/2087/oj).
(3) Decyzja wykonawcza Komisji (UE) 2023/1623 z dnia 3 sierpnia 2023 r. w sprawie określenia wartości odnoszących się do wyników producentów i grup producentów nowych samochodów osobowych i nowych lekkich pojazdów użytkowych na rok kalendarzowy 2021 oraz wartości, które należy stosować do obliczania docelowych indywidualnych poziomów emisji począwszy od 2025 r., na podstawie rozporządzenia (UE) 2019/631 Parlamentu Europejskiego i Rady oraz sprostowania decyzji wykonawczej (UE) 2022/2087 (Dz.U. L 200 z 10.8.2023, s. 5, ELI: http://data.europa.eu/eli/dec_impl/2023/1623/oj).
(4) Decyzja wykonawcza Komisji (UE) 2024/865 z dnia 18 marca 2024 r. określająca wartości odnoszące się do wyników producentów i grup producentów nowych samochodów osobowych i nowych lekkich pojazdów użytkowych w roku kalendarzowym 2022 zgodnie z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2019/631 (Dz.U. L, 2024/865, 20.3.2024, ELI: http://data.europa.eu/eli/dec_impl/2024/865/oj).
(5) Rozporządzenie wykonawcze Komisji (UE) 2017/1153 z dnia 2 czerwca 2017 r. ustanawiające metodę określania parametrów korelacji niezbędnych do odzwierciedlenia zmian w regulacyjnej procedurze badań oraz zmieniające rozporządzenie (UE) nr 1014/2010 (Dz.U. L 175 z 7.7.2017, s. 679, ELI: http://data.europa.eu/eli/reg_impl/2017/1153/oj).
(6) Zawiadomienie Komisji 2017/C 218/01 - Wytyczne w sprawie monitorowania i sprawozdawczości danych dotyczących rejestracji nowych lekkich samochodów dostawczych ( Dz.U. C 218 z 7.7.2017, s. 1).
(7) Rozporządzenie wykonawcze Komisji (UE) 2021/392 z dnia 4 marca 2021 r. w sprawie monitorowania i raportowania danych dotyczących emisji CO2 z samochodów osobowych i lekkich pojazdów użytkowych zgodnie z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2019/631 oraz uchylające rozporządzenia wykonawcze Komisji (UE) nr 1014/2010, (UE) nr 293/2012, (UE) 2017/1152 i (UE) 2017/1153 (Dz.U. L 77 z 5.3.2021, s. 8, ELI: http://data.europa.eu/eli/reg_impl/2021/392/oj).
ZAŁĄCZNIK II
WYNIKI PRODUCENTÓW NOWYCH LEKKICH POJAZDÓW UŻYTKOWYCH
Tabela 1
Wartości odnoszące się do wyników indywidualnych producentów nowych lekkich pojazdów użytkowych w roku kalendarzowym 2023 zgodnie z art. 9 rozporządzenia (UE) 2019/631
A | B | C | D | E | F | G | H | I |
Nazwa producenta | Grupy producentów Odstępstwa Wyłączenia | Całkowita liczba rejestracji | Średnia masa pojazdu w stanie gotowym do jazdy | Średni indywidualny poziom emisji CO2 | Docelowy indywidualny poziom emisji | Odległość do poziomu docelowego | Ograniczenie emisji CO2 dzięki zastosowaniu ekoinnowacji | Margines błędu |
ADDAX MOTOR NV | DMD | 147 | 1 191,16 | 0 |
|
| 0 |
|
ALFA ROMEO SPA | P7 | 621 | 1 749,48 | 149,902 | 161,470 | -11,568 | 2,024 | 0 |
ALKE SRL | DMD | 133 | 1 117,48 | 0 |
|
| 0 |
|
AUDI AG | P8 | 165 | 1 920,44 | 162,882 | 193,224 | -30,342 | 2,009 | 0 |
AUDI SPORT GMBH | P8 | 4 | 1 985,00 | 252,500 | 193,068 | 59,432 | 0 | 0 |
AUTOMOBILE DACIA SA | P6 | 1 508 | 1 175,47 | 92,450 | 104,663 | -12,213 | 2,141 | 0 |
AUTOMOBILES CITROEN | P7 | 51 285 | 1 840,38 | 187,806 | 217,156 | -29,350 | 0,578 | 0 |
AUTOMOBILES PEUGEOT | P7 | 117 982 | 1 904,10 | 185,634 | 219,138 | -33,504 | 0,501 | 0 |
BATTSWAP INC | DMD | 8 | 1 310,63 | 0 |
|
| 0 |
|
BAYERISCHE MOTOREN WERKE AG | P1/DMD | 2 | 1 962,50 | 161,500 |
|
| 0 |
|
B-ON GMBH |
| 667 | 1 821,17 | 0 | 192,973 | - 192,973 | 0 | 0 |
BYD AUTO INDUSTRY COMPANY LIMITED | DMD | 489 | 1 718,68 | 0 |
|
| 0 |
|
CENNTRO AUTOMOTIVE CORPORATION | DMD | 272 | 1 287,85 | 0 |
|
| 0 |
|
DFSK MOTOR CO LTD |
| 1 339 | 1 207,03 | 141,027 | 91,177 | 49,850 | 0 | 0 |
DR AUTOMOBILES SRL | DMD | 1 900 | 1 988,88 | 276,843 |
|
| 0 |
|
DR ING HCF PORSCHE AG | P8 | 3 | 2 190,00 | 179,600 | 221,098 | -41,498 | 1,400 | 0 |
ESAGONO ENERGIA SRL | DMD | 14 | 1 254,64 | 0 |
|
| 0 |
|
ETESIA SAS | DMD | 50 | 1 199,16 | 0 |
|
| 0 |
|
EVUM MOTORS GMBH | DMD | 134 | 1 597,86 | 0 |
|
| 0 |
|
FCA US LLC | P7 | 2 079 | 1 839,68 | 142,755 | 176,254 | -33,499 | 0,636 | 0,064 |
FORD MOTOR COMPANY OF AUSTRALIA PTY LIMITED | P2 | 37 787 | 2 339,40 | 257,344 | 233,843 | 23,501 | 0 | 0 |
FORD-WERKE GMBH | P2 | 136 770 | 1 972,11 | 188,869 | 199,607 | -10,738 | 0,042 | 0,007 |
GARIA AS | DMD | 75 | 763,75 | 0 |
|
| 0 |
|
GENERAL MOTORS HOLDINGS LLC | DMD | 2 | 2 718,00 | 212,500 |
|
| 0 |
|
GOUPIL INDUSTRIE SAS |
| 1 095 | 1 136,07 | 0 | 80,840 | -80,840 | 0 | 0 |
GREAT WALL MOTOR COMPANY LIMITED | DMD | 378 | 1 879,62 | 224,000 |
|
| 0 |
|
HONDA MOTOR CO LTD | DMD | 1 | 1 452,00 | 93,000 |
|
| 0 |
|
HYUNDAI ASSAN OTOMOTIV SANAYI VE TICARET AS | P3/DMD | 42 | 1 133,10 | 118,079 |
|
| 0,278 |
|
HYUNDAI MOTOR COMPANY | P3/DMD | 304 | 2 064,68 | 209,941 |
|
| 0,006 |
|
HYUNDAI MOTOR MANUFACTURING CZECH SRO | P3/DMD | 16 | 1 666,31 | 77,294 |
|
| 0,956 |
|
INEOS AUTOMOTIVE LIMITED | DMD | 363 | 2 792,65 | 309,758 |
|
| 0 |
|
ISUZU MOTORS LIMITED | D | 9 716 | 2 145,18 | 240,122 | 249,000 | -8,878 | 0 | 0 |
IVECO SPA |
| 13 340 | 2 336,71 | 252,795 | 286,429 | -33,634 | 0 | 0,023 |
JAGUAR LAND ROVER LIMITED |
| 3 623 | 2 276,05 | 204,931 | 232,993 | -28,062 | 2,307 | 0,007 |
JIANGLING MOTOR HOLDING CO LTD |
| 4 | 1 845,00 | 0 | 195,261 | - 195,261 | 0 | 0 |
JIANGSU YINBAO SPECIAL PURPOSE VEHICLE CO LTD | DMD | 15 | 2 209,00 | 0 |
|
| 0 |
|
KG MOBILITY CORPORATION | DMD | 2 707 | 2 221,74 | 236,553 |
|
| 0 |
|
KIA CORPORATION | P4/DMD | 46 | 1 320,80 | 96,822 |
|
| 1,200 |
|
KIA SLOVAKIA SRO | P4/DMD | 192 | 1 620,28 | 124,526 |
|
| 1,979 |
|
LIGIER GROUP | DMD | 139 | 709,86 | 0 |
|
| 0 |
|
LIUZHOU WULING AUTOMOBILE INDUSTRY CO LTD | DMD | 10 | 1 465,00 | 0 |
|
| 0 |
|
LONDON EV COMPANY LIMITED |
| 15 | 2 273,33 | 27,933 | 115,290 | -87,357 | 0 | 0 |
MAGYAR SUZUKI CORPORATION LTD |
| 14 | 1 290,00 | 122,149 | 141,981 | -19,832 | 2,994 | 0 |
MAN TRUCK & BUS SE | P8 | 8 072 | 2 282,33 | 243,175 | 245,937 | -2,762 | 0,893 | 0 |
MAZDA MOTOR CORPORATION | P5/DMD | 50 | 1 621,92 | 113,840 |
|
| 0 |
|
MELEX SP. Z O.O. | DMD | 3 | 1 314,33 | 0 |
|
| 0 |
|
MERCEDES-BENZ AG |
| 109 574 | 2 170,42 | 191,764 | 223,572 | -31,808 | 0,666 | 0,005 |
MITSUBISHI MOTORS CORPORATION | P6 | 2 | 1 975,00 | 46,000 | 158,619 | - 112,619 | 0 | 0 |
MITSUBISHI MOTORS THAILAND CO LTD | P6 | 5 | 949,00 | 113,430 | 97,126 | 16,304 | 1,170 | 0 |
NEXTEM E-MOBILITY LIMITED | DMD | 105 | 1 330,05 | 0 |
|
| 0 |
|
NISSAN AUTOMOTIVE EUROPE SAS | P6 | 18 713 | 1 802,13 | 156,960 | 175,970 | -19,010 | 1,562 | 0,003 |
OPEL AUTOMOBILE GMBH | P7 | 25 969 | 1 526,54 | 126,721 | 167,177 | -40,456 | 0,110 | 0,003 |
OZ TRUCK SRL | DMD | 2 | 1 515,00 | 0 |
|
| 0 |
|
PIAGGIO & C SPA | D | 4 435 | 1 408,00 | 191,242 | 194,000 | -2,758 | 0 | 0 |
POLARIS SALES EUROPE SARL |
| 289 | 1 190,38 | 0 | 132,417 | - 132,417 | 0 | 0 |
RENAULT SAS | P6 | 196 748 | 1 791,75 | 177,717 | 196,303 | -18,586 | 1,487 | 0,002 |
RENAULT TRUCKS |
| 10 028 | 2 095,74 | 234,433 | 265,844 | -31,411 | 1,238 | 0,029 |
ROMANITAL SRL | DMD | 53 | 1 793,49 | 251,245 |
|
| 0 |
|
SAIC MAXUS AUTOMOTIVE CO LTD | D | 7 441 | 2 170,57 | 99,560 | 166,000 | -66,440 | 0 | 0 |
SAIC MOTOR CORPORATION LTD |
| 40 | 1 759,25 | 0 | 140,666 | - 140,666 | 0 | 0 |
SEAT SA | P8 | 369 | 1 522,63 | 115,506 | 142,139 | -26,633 | 0,153 | 0 |
SIN CARS INDUSTRY JSC | DMD | 5 | 2 027,00 | 0 |
|
| 0 |
|
SKODA AUTO AS | P8 | 222 | 1 631,79 | 130,234 | 154,141 | -23,907 | 1,167 | 0 |
STELLANTIS AUTO SAS | P7 | 134 222 | 1 519,43 | 132,172 | 157,391 | -25,219 | 0,117 | 0,001 |
STELLANTIS EUROPE SPA | P7 | 71 346 | 1 867,43 | 198,304 | 199,242 | -0,938 | 1,256 | 0,004 |
SUBARU CORPORATION | DMD | 5 | 1 740,20 | 188,200 |
|
| 0 |
|
SUZUKI MOTOR CORPORATION | D | 12 310 | 1 164,90 | 172,966 | 174,000 | -1,034 | 0,002 | 0 |
TOYOTA MOTOR CORPORATION |
| 530 | 1 327,19 | 101,443 | 145,551 | -44,108 | 0,849 | 0 |
TOYOTA MOTOR EUROPE NV SA |
| 70 886 | 1 896,32 | 183,593 | 206,989 | -23,396 | 0,422 | 0,002 |
VOLKSWAGEN AG | P8 | 139 177 | 1 961,37 | 176,107 | 196,295 | -20,188 | 1,188 | 0 |
VOLVO CAR CORPORATION |
| 2 185 | 1 851,42 | 140,164 | 177,123 | -36,959 | 1,145 | 0 |
Tabela 2
Wartości odnoszące się do wyników grup producentów nowych lekkich pojazdów użytkowych w roku kalendarzowym 2023 zgodnie z art. 9 rozporządzenia (UE) 2019/631
A | B | C | D | E | F | G | H | I | J |
Nazwa grupy producentów | Grupy producentów Wyłączenia | Całkowita liczba rejestracji | Średnia masa pojazdu w stanie gotowym do jazdy | Średni indywidualny poziom emisji CO2 | Docelowy indywidualny poziom emisji | Odległość do poziomu docelowego | Ograniczenie emisji CO2 dzięki zastosowaniu ekoinnowacji | Margines błędu | Referencyjny docelowy indywidualny poziom emisji WLTP |
BMW | P1/DMD | 2 | 1 962,50 | 161,500 |
|
| 0 |
|
|
FORD | P2 | 174 557 | 2 051,62 | 203,692 | 206,979 | -3,287 | 0,033 | 0,004 |
|
HYUNDAI MOTOR EUROPE | P3/DMD | 362 | 1 938,99 | 193,420 |
|
| 0,080 |
|
|
KIA | P4/DMD | 238 | 1 562,39 | 119,173 |
|
| 1,827 |
|
|
MAZDA | P5/DMD | 50 | 1 621,92 | 113,840 |
|
| 0 |
| 149,055 |
RENAULT-NISSAN-MITSUBISHI | P6 | 216 976 | 1 788,34 | 175,332 | 189,966 | -14,634 | 1,497 | 0,001 |
|
STELLANTIS | P7 | 403 504 | 1 736,69 | 166,300 | 191,301 | -25,001 | 0,494 | 0 |
|
VOLKSWAGEN | P8 | 148 012 | 1 977,24 | 179,532 | 199,058 | -19,526 | 1,170 | 0 |
|
Objaśnienia do tabel 1 i 2:
We wszystkich obliczeniach leżących u podstaw wartości wymienionych w tych tabelach uwzględniono tylko te pojazdy, dla których zgłoszone zostały zarówno indywidualne poziomy emisji CO2, jak i wartość masy w stanie gotowym do jazdy.
W przypadku indywidualnego producenta, który jest członkiem grupy producentów w roku kalendarzowym 2023, wartości wymienione w tabeli 1 to wartości, które miałyby zastosowanie, gdyby producent nie był członkiem grupy producentów.
Kolumna A:
Tabela 1: „Nazwa producenta” oznacza nazwę producenta zgłoszoną Komisji przez zainteresowanego producenta lub, w przypadku braku takiego zgłoszenia, nazwę podaną przez organ sprawozdawczy.
Tabela 2: „Nazwa grupy producentów” oznacza nazwę grupy producentów zadeklarowaną przez zarządzającego grupą producentów.
Kolumna B:
„D” oznacza, że dla roku kalendarzowego 2023 przyznano odstępstwo na podstawie art. 10 ust. 3 rozporządzenia (UE) 2019/631 (drobny producent).
„DMD” oznacza, że stosuje się wyłączenie de minimis na podstawie art. 2 ust. 4 rozporządzenia (UE) 2019/631, w związku z czym producent nie musi osiągnąć docelowego indywidualnego poziomu emisji w roku kalendarzowym 2023 r.
„P” oznacza, że producent jest członkiem grupy producentów utworzonej na podstawie art. 6 rozporządzenia (UE) 2019/631, a umowa powołująca tę grupę jest ważna na rok kalendarzowy 2023.
Kolumna C:
„Całkowita liczba rejestracji” oznacza całkowitą liczbę nowych lekkich pojazdów użytkowych zarejestrowanych w Unii, Islandii i Norwegii w roku kalendarzowym 2023, za które odpowiadają producent (tabela 1) lub członkowie grupy producentów (tabela 2).
Kolumna D:
„Średnia masa pojazdu w stanie gotowym do jazdy” (kg) oznacza średnią masy w stanie gotowym do jazdy nowych lekkich pojazdów użytkowych zarejestrowanych w Unii, Islandii i Norwegii w roku kalendarzowym 2023, za które odpowiadają producent (tabela 1) lub członkowie grupy producentów (tabela 2).
Kolumna E:
„Średni indywidualny poziom emisji CO2 ” (g CO2/km) oznacza średnią indywidualnych poziomów emisji CO2 ustalonych zgodnie z procedurą badania określoną w załączniku XXI do rozporządzenia (UE) 2017/1151 dla wszystkich nowych lekkich pojazdów użytkowych zarejestrowanych w Unii, Islandii i Norwegii w roku kalendarzowym 2023, za które odpowiadają producent (tabela 1) lub członkowie grupy producentów (tabela 2).
Przy obliczaniu średniego indywidualnego poziomu emisji CO2 Komisja uwzględniła, w stosownych przypadkach, ograniczenie emisji CO2 dzięki zastosowaniu ekoinnowacji (kolumna H).
Kolumna F:
„Docelowy indywidualny poziom emisji” (g CO2/km) oznacza docelowy indywidualny poziom emisji producenta (tabela 1) lub grupy producentów (tabela 2) obliczony zgodnie z częścią B pkt 4 załącznika I do rozporządzenia (UE) 2019/631 lub, w stosownych przypadkach („D” w kolumnie B w tabeli 1), poziom docelowy w ramach odstępstwa przyznany na podstawie art. 10 tego rozporządzenia.
Referencyjny docelowy indywidualny poziom emisji WLTP stosowany do obliczania docelowego indywidualnego poziomu emisji jest określony w części B załącznika II do decyzji wykonawczej (UE) 2022/2087, w części B załącznika I do decyzji wykonawczej (UE) 2023/1623 lub w załączniku I do decyzji wykonawczej (UE) 2024/865. W przypadku grup producentów wymienionych w tabeli 2, których skład się zmienił w roku kalendarzowym 2023, referencyjny docelowy indywidualny poziom emisji WLTP jest wymieniony w kolumnie J w tabeli 2.
W przypadku gdy producent korzysta z wyłączenia („DMD” w kolumnie B w tabeli 1) na podstawie art. 2 ust. 4 rozporządzenia (UE) 2019/631, docelowy indywidualny poziom emisji nie ma zastosowania, w związku z czym nie wskazuje się również „odległości do poziomu docelowego” (kolumna G) ani „marginesu błędu” (kolumna I).
Kolumna G:
„Odległość do poziomu docelowego” (g CO2/km) oznacza różnicę między średnim indywidualnym poziomem emisji CO2 (kolumna E) a docelowym indywidualnym poziomem emisji (kolumna F), od której odejmuje się margines błędu (kolumna I).
Jeżeli wartość odległości do poziomu docelowego jest większa od zera, oznacza to, że docelowy indywidualny poziom emisji został przekroczony.
W przypadku producenta, który jest członkiem grupy producentów („P” w kolumnie B w tabeli 1), zgodność z docelowym indywidualnym poziomem emisji ocenia się wyłącznie na poziomie grupy producentów.
Kolumna H:
„Ograniczenie emisji CO2 dzięki zastosowaniu ekoinnowacji” (g CO2/km) oznacza ograniczenie emisji uwzględniane do celów obliczania średniego indywidualnego poziomu emisji CO2 (kolumna E), które wynika z zastosowania technologii innowacyjnych mających zweryfikowany udział w redukcji emisji CO2 i zatwierdzonych przez Komisję zgodnie z art. 11 rozporządzenia (UE) 2019/631. Uwzględniono jedynie ekoinnowacje zatwierdzone w odniesieniu do procedury badania emisji w cyklu WLTP. Ograniczenie emisji CO2 dzięki zastosowaniu ekoinnowacji oblicza się zgodnie z art. 5 rozporządzenia wykonawczego Komisji (UE) 2017/1152 (1) i w sposób wyjaśniony w pkt 4.1 lit. f) zawiadomienia Komisji 2017/C 218/01.
Kolumna I:
„Margines błędu” (g CO2/km) oznacza wartość, o którą skorygowano różnicę między średnim indywidualnym poziomem emisji CO2 (kolumna E) a docelowym indywidualnym poziomem emisji (kolumna F) przy obliczaniu odległości do poziomu docelowego (kolumna G) w celu uwzględnienia wpisów zgłoszonych Komisji przez producenta (tabela 1) lub grupę producentów (tabela 2) z kodem błędu B, jak określono w art. 6 rozporządzenia wykonawczego (UE) 2021/392.
Taki margines błędu oblicza się zgodnie z następującym wzorem:
Margines błędu | = | wartość bezwzględna [(AC1 - TG1) - (AC2 - TG2)] |
AC1 | = | średni indywidualny poziom emisji CO2, z uwzględnieniem wpisów z kodem błędu B (jak określono w kolumnie E); |
TG1 | = | docelowy indywidualny poziom emisji, z uwzględnieniem wpisów z kodem błędu B (jak określono w kolumnie F); |
AC2 | = | średni indywidualny poziom emisji CO2, obliczony po wyłączeniu wpisów z kodem błędu B; |
TG2 | = | docelowy indywidualny poziom emisji, obliczony po wyłączeniu wpisów z kodem błędu B. |
Kolumna J (tabela 2):
„Referencyjny docelowy indywidualny poziom emisji WLTP” oznacza referencyjny docelowy indywidualny poziom emisji WLTP określony zgodnie z częścią B pkt 3 załącznika I do rozporządzenia (UE) 2019/631. Wartość podaje się wyłącznie w odniesieniu do nowych grup i grup producentów, których skład zmienił się w roku kalendarzowym 2023. W przypadku pozostałych grup producentów referencyjny docelowy indywidualny poziom emisji WLTP jest wymieniony w części B załącznika II do decyzji wykonawczej (UE) 2022/2087, w części B załącznika I do decyzji wykonawczej (UE) 2023/1623 lub w załączniku I do decyzji wykonawczej (UE) 2024/865.
(1) Rozporządzenie wykonawcze Komisji (UE) 2017/1152 z dnia 2 czerwca 2017 r. ustanawiające metodę określania parametrów korelacji niezbędnych do odzwierciedlenia zmian w regulacyjnej procedurze badań w odniesieniu do lekkich samochodów dostawczych oraz zmieniające rozporządzenie wykonawcze (UE) nr 293/2012 (Dz.U. L 175 z 7.7.2017, s. 644, ELI: http://data.europa.eu/eli/reg_impl/2017/1152/oj).
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00