DECYZJA RADY (UE) 2024/2868
z dnia 5 listopada 2024 r.
w sprawie stanowiska, które ma być zajęte w imieniu Unii Europejskiej na Światowym Forum Europejskiej Komisji Gospodarczej Organizacji Narodów Zjednoczonych na rzecz Harmonizacji Przepisów dotyczących Pojazdów w odniesieniu do wniosków dotyczących modyfikacji regulaminów ONZ nr 0, 10, 13, 13-H, 14, 16, 17, 21, 25, 29, 43, 46, 74, 80, 86, 94, 95, 100, 110, 114, 116, 118, 125, 127, 129, 134, 135, 137, 145, 147, 148, 149, 153, 157, 158, 166, 167 i 171, w odniesieniu do wniosków dotyczących nowego regulaminu ONZ w sprawie montowania pasów bezpieczeństwa, urządzeń przytrzymujących, urządzeń przytrzymujących dla dzieci, urządzeń przytrzymujących dla dzieci ISOFIX i urządzeń przytrzymujących dla dzieci i-Size, nowego regulaminu ONZ w sprawie urządzeń przypominających o zapięciu pasów, nowego regulaminu ONZ w sprawie jednolitych przepisów dotyczących homologacji systemu kontroli przyspieszenia przy nieprawidłowym naciśnięciu pedału oraz nowego regulaminu ONZ w sprawie asystenta pola widzenia, w odniesieniu do wniosków dotyczących modyfikacji ogólnoświatowych regulaminów technicznych ONZ nr 6, 7 i 14, w odniesieniu do wniosku dotyczącego poprawki do ujednoliconej rezolucji w sprawie wspólnej specyfikacji kategorii źródeł światła, w odniesieniu do wniosku dotyczącego poprawki do wzajemnej rezolucji ONZ nr 1 oraz w odniesieniu do wniosku dotyczącego zakresu zadań nieformalnej grupy roboczej ds. okresowego badania zdatności do ruchu drogowego
RADA UNII EUROPEJSKIEJ,
uwzględniając Traktat o funkcjonowaniu Unii Europejskiej, w szczególności jego art. 114, w związku z art. 218 ust. 9,
uwzględniając wniosek Komisji Europejskiej,
a także mając na uwadze, co następuje:
(1) | Decyzją Rady 97/836/WE (1) Unia przystąpiła do Porozumienia Europejskiej Komisji Gospodarczej Organizacji Narodów Zjednoczonych (zwanej dalej „EKG ONZ”) dotyczącego przyjęcia jednolitych wymagań technicznych dla pojazdów kołowych, wyposażenia i części, które mogą być stosowane w tych pojazdach, oraz wzajemnego uznawania homologacji udzielonych na podstawie tych wymagań (zwanego dalej „Zrewidowanym Porozumieniem z 1958 r.”). Zrewidowane Porozumienie z 1958 r. weszło w życie w dniu 24 marca 1998 r. |
(2) | Decyzją Rady 2000/125/WE (2) Unia przystąpiła do Porozumienia dotyczącego ustanowienia ogólnych przepisów technicznych dla pojazdów kołowych, wyposażenia i części, które mogą być montowane lub wykorzystywane w pojazdach kołowych (zwanego dalej „Porozumieniem Równoległym”). Porozumienie Równoległe weszło w życie w dniu 15 lutego 2000 r. |
(3) | Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2018/858 (3) ustanowiono przepisy administracyjne i wymogi techniczne dotyczące homologacji typu oraz wprowadzania do obrotu wszystkich nowych pojazdów, układów, komponentów i oddzielnych zespołów technicznych. Rozporządzeniem tym włączono regulaminy przyjęte na podstawie Zrewidowanego Porozumienia z 1958 r. (zwane dalej „regulaminami ONZ”) do unijnego systemu homologacji typu, jako wymogi dotyczące homologacji typu albo jako przepisy alternatywne wobec przepisów Unii. |
(4) | Na podstawie art. 1 Zrewidowanego Porozumienia z 1958 r. i art. 6 Porozumienia Równoległego Światowe Forum EKG ONZ na rzecz Harmonizacji Przepisów dotyczących Pojazdów (zwane dalej „WP.29”) może przyjmować wnioski dotyczące modyfikacji regulaminów ONZ, ogólnoświatowych regulaminów technicznych ONZ (zwanych dalej „GTR ONZ”) i rezolucji ONZ, a także wnioski dotyczące nowych regulaminów ONZ, GTR ONZ i rezolucji ONZ w sprawie homologacji pojazdów. Zgodnie z tymi postanowieniami WP.29, EKG ONZ może również przyjmować wnioski dotyczące upoważnień do opracowania poprawek do GTR ONZ lub do opracowania nowych GTR ONZ, a także może przyjmować wnioski dotyczące przedłużenia mandatów dotyczących GTR ONZ. |
(5) | W dniach 12-15 listopada 2024 r. podczas 194. posiedzenia WP.29 może przyjąć: wnioski dotyczące modyfikacji regulaminów ONZ nr 0, 10, 13, 13-H, 14, 16, 17, 21, 25, 29, 32, 33, 43, 46, 74, 80, 86, 94, 95, 100, 110, 114, 116, 118, 125, 127, 129, 134, 135, 137, 145, 147, 148, 149, 153, 157, 158, 166, 167 i 171; wnioski dotyczące nowego regulaminu ONZ w sprawie montażu pasów bezpieczeństwa, urządzeń przytrzymujących, urządzeń przytrzymujących dla dzieci, urządzeń przytrzymujących dla dzieci ISOFIX i urządzeń przytrzymujących dla dzieci i-Size, nowego regulaminu ONZ w sprawie urządzeń przypominających o zapięciu pasów, nowego regulaminu ONZ w sprawie jednolitych przepisów dotyczących homologacji systemu kontroli przyspieszenia przy nieprawidłowym naciśnięciu pedału oraz nowego regulaminu ONZ w sprawie asystenta pola widzenia; wnioski dotyczące modyfikacji GTR ONZ nr 6, 7 i 14; wniosek dotyczący poprawki do ujednoliconej rezolucji w sprawie wspólnej specyfikacji kategorii źródeł światła; wniosek dotyczący poprawki do wzajemnej rezolucji ONZ nr 1; oraz wniosek dotyczący zakresu zadań nieformalnej grupy roboczej ds. okresowego badania zdatności do ruchu drogowego (zwanej dalej „IWG ds. PTI”). |
(6) | Regulaminy ONZ będą wiążące dla Unii. Wraz z rezolucjami ONZ i GTR ONZ będą one mogły mieć decydujący wpływ na treść przepisów unijnych w dziedzinie homologacji typu pojazdów. Należy zatem ustalić stanowisko, które powinno zostać zajęte w imieniu Unii w ramach WP.29 w odniesieniu do przyjęcia tych wniosków. |
(7) | Aby odzwierciedlić doświadczenie w terenie i rozwój techniczny, należy poprawić lub uzupełnić wymogi odnoszące się do niektórych aspektów lub cech objętych regulaminami ONZ nr 0, 10, 13, 13-H, 14, 16, 17, 21, 25, 29, 43, 46, 74, 80, 86, 94, 95, 100, 110, 114, 116, 118, 125, 127, 129, 134, 135, 137, 145, 147, 148, 149, 153, 157, 158, 166, 167 i 171, GTR ONZ nr 6, 7 i 14, ujednoliconą rezolucją w sprawie wspólnej specyfikacji kategorii źródeł światła, a wzajemna rezolucja ONZ nr 1 musi zostać zmieniona lub uzupełniona. |
(8) | Aby umożliwić postęp techniczny i poprawić bezpieczeństwo, należy przyjąć nowy regulamin ONZ w sprawie montażu pasów bezpieczeństwa, urządzeń przytrzymujących, urządzeń przytrzymujących dla dzieci, urządzeń przytrzymujących dla dzieci ISOFIX i urządzeń przytrzymujących dla dzieci i-Size, nowego regulaminu ONZ w sprawie urządzeń przypominających o zapięciu pasów, nowego regulaminu ONZ w sprawie jednolitych przepisów dotyczących homologacji systemu kontroli przyspieszenia przy nieprawidłowym naciśnięciu pedału oraz nowego regulaminu ONZ w sprawie asystenta pola widzenia. |
(9) | Aby zapewnić kontynuację prac IWG ds. PTI w odniesieniu do zgodności pojazdów w całym cyklu życia, należy przyjąć fiński wniosek dotyczący zakresu zadań IWG ds. PTI, odrzucając jednocześnie wnioski dotyczące zakresu zadań przedłożone przez IWG ds. PTI i przez Federację Rosyjską. Należy zatem ustalić stanowisko, które powinno zostać zajęte w imieniu Unii w ramach WP.29 w odniesieniu do przyjęcia fiskiego wniosku (i w ten sposób odrzucić wnioski przedłożone przez IWG ds. PTI oraz przez Federację Rosyjską). |
(10) | Wnioski te są zgodne z unijną polityką rynku wewnętrznego w odniesieniu do przemysłu motoryzacyjnego pod względem bezpieczeństwa, automatyzacji i emisji, a także jej, geopolityką, polityką transportową, klimatyczną i energetyczną, oraz mają bardzo pozytywny wpływ na konkurencyjność unijnej branży motoryzacyjnej i na handel międzynarodowy. |
(11) | W świetle tych korzyści proponuje się głosowanie za tymi wnioskami, |
PRZYJMUJE NINIEJSZĄ DECYZJĘ:
Artykuł 1
Stanowisko, które ma być zajęte w imieniu Unii na 194. posiedzeniu Światowego Forum EKG ONZ na rzecz Harmonizacji Przepisów dotyczących Pojazdów, które odbędzie się w dniach 12-15 listopada 2024 r., polega na głosowaniu za wnioskami wymienionymi w załączniku do niniejszej decyzji.
Artykuł 2
Niniejsza decyzja wchodzi w życie z dniem jej przyjęcia.
Sporządzono w Brukseli dnia 5 listopada 2024 r.
W imieniu Rady
Przewodniczący
VARGA M.
(1) Decyzja Rady 97/836/WE z dnia 27 listopada 1997 r. w związku z przystąpieniem Wspólnoty Europejskiej do Porozumienia Europejskiej Komisji Gospodarczej Organizacji Narodów Zjednoczonych, dotyczącego przyjęcia jednolitych wymagań technicznych dla pojazdów kołowych, wyposażenia i części, które mogą być stosowane w tych pojazdach oraz wzajemnego uznawania homologacji udzielonych na podstawie tych wymagań („Zrewidowane Porozumienie z 1958 r.”) (Dz.U. L 346 z 17.12.1997, s. 78).
(2) Decyzja Rady 2000/125/WE z dnia 31 stycznia 2000 r. dotycząca zawarcia Porozumienia dotyczącego ustanowienia ogólnych przepisów technicznych dla pojazdów kołowych, wyposażenia i części, które mogą być montowane lub wykorzystywane w pojazdach kołowych („Porozumienie Równoległe”) (Dz.U. L 35 z 10.2.2000, s. 12).
(3) Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2018/858 z dnia 30 maja 2018 r. w sprawie homologacji i nadzoru rynku pojazdów silnikowych i ich przyczep oraz układów, komponentów i oddzielnych zespołów technicznych przeznaczonych do tych pojazdów, zmieniające rozporządzenie (WE) nr 715/2007 i (WE) nr 595/2009 oraz uchylające dyrektywę 2007/46/WE (Dz.U. L 151 z 14.6.2018, s. 1).
ZAŁĄCZNIK
Nr regulaminu | Tytuł punktu porządku obrad | Treść wniosku | Numer referencyjny dokumentu (1) |
0 | Wniosek dotyczący serii poprawek 07 do regulaminu ONZ nr 0 (IWVTA) ECE/TRANS/WP.29/1179, pkt 78, na podstawie WP.29-193-16 | Proponowane poprawki mają na celu wprowadzenie nowych przepisów przejściowych. | ECE/TRANS/WP.29/2024/89 |
10 | Wniosek dotyczący serii poprawek 07 do regulaminu ONZ nr 10 (kompatybilność elektromagnetyczna) ECE/TRANS/WP.29/GRE/90, pkt 29, na podstawie ECE/TRANS/WP.29/GRE/2023/27/Rev.1 zmienionego GRE-90-19, GRE-90-21-Rev.3, GRE-90-36, GRE-90-37 i GRE-90-38 | Proponowane poprawki mają na celu wprowadzenie nowych przepisów przejściowych dotyczących badań odporności na promieniowanie. Ponadto wniosek ma na celu doprecyzowanie minimalnej liczby ustalonych warunków pracy układów napędowych pojazdów, które należy uwzględnić w planie badań. We wniosku proponuje się również rozszerzenie zakresu częstotliwości w badaniu odporności elektromagnetycznej do 6 GHz w celu zapewnienia odporności w odniesieniu do najnowocześniejszych usług ruchomych oraz wprowadzenie komory rewerberacyjnej na potrzeby badania odporności elektromagnetycznej podzespołów elektrycznych/elektronicznych zgodnie z normą ISO 11452-11. We wniosku wprowadza się również nowe wartości graniczne emisji dla pojazdów, które są ładowane wyłącznie w środowiskach niemieszkalnych. | ECE/TRANS/WP.29/2024/90 |
13 | Wniosek dotyczący serii poprawek 14 do regulaminu ONZ nr 13 (hamowanie pojazdów o dużej masie) ECE/TRANS/WP.29/GRVA/19, pkt 97, 74 i 76, na podstawie ECE/TRANS/WP.29/GRVA/2023/10, ECE/TRANS/WP.29/GRVA/2024/25 (zmienionego przez dokument nieoficjalny GRVA-19-23) oraz GRVA-19-11 | Proponowane poprawki mają na celu zwiększenie spójności interpretacji wymogów w załączniku 18, dostosowanie tekstu regulaminu ONZ nr 13 do tekstu załącznika 6 do regulaminu ONZ nr 79 oraz wprowadzenie wymogu stosowania tych samych procedur oceny zarówno w odniesieniu do układów sterowania elektronicznego, jak i złożonych układów sterowania elektronicznego. Proponowane poprawki mają również na celu wprowadzenie nowych przepisów przejściowych. | ECE/TRANS/WP.29/2024/143 |
13 | Wniosek dotyczący suplementu 23 do serii poprawek 11 do regulaminu ONZ nr 13 (hamowanie pojazdów o dużej masie) ECE/TRANS/WP.29/GRVA/19, pkt 76, na podstawie dokumentu nieoficjalnego GRVA-19-11 | Proponowane poprawki mają na celu wyjaśnienie potrzeby stosowania, w stosownych przypadkach, badania typu IIA w przypadku alternatywnej okładziny hamulcowej; | ECE/TRANS/WP.29/2024/148 |
13 | Wniosek dotyczący suplementu 5 do serii poprawek 12 do regulaminu ONZ nr 13 (hamowanie pojazdów o dużej masie) ECE/TRANS/WP.29/GRVA/19, pkt 76, na podstawie dokumentu nieoficjalnego GRVA-19-11 | Proponowane poprawki mają na celu wyjaśnienie potrzeby stosowania, w stosownych przypadkach, badania typu IIA w przypadku alternatywnej okładziny hamulcowej; | ECE/TRANS/WP.29/2024/149 |
13 | Wniosek dotyczący suplementu 3 do serii poprawek 13 do regulaminu ONZ nr 13 (hamowanie pojazdów o dużej masie) ECE/TRANS/WP.29/GRVA/19, pkt 76, na podstawie dokumentu nieoficjalnego GRVA-19-11 | Proponowane poprawki mają na celu wyjaśnienie potrzeby stosowania, w stosownych przypadkach, badania typu IIA w przypadku alternatywnej okładziny hamulcowej; | ECE/TRANS/WP.29/2024/150 |
13-H | Wniosek dotyczący suplementu 6 do serii poprawek 01 do regulaminu ONZ nr 13-H (hamowanie samochodów osobowych) ECE/TRANS/WP.29/GRVA/19, pkt 71, na podstawie ECE/TRANS/WP.29/GRVA/2024/26 (zmienionego przez dokument nieoficjalny GRVA-19-24) | Proponowane poprawki mają na celu umożliwienie stosowania układów hamulcowych, które opierają się wyłącznie na wykorzystaniu zmagazynowanej energii elektrycznej, sterowanej przez kierowcę, w celu zapewnienia skuteczności hamowania roboczego określonej w tym regulaminie. Wniosek odzwierciedla, w stosownych przypadkach, zmiany zaproponowane w regulaminie ONZ nr 13 i zawiera dodatkowe przepisy wymagające, aby system zarządzania energią wyświetlał ostrzeżenie na początku cyklu użytkowania. | ECE/TRANS/WP.29/2024/147 i WP.29-194-08 |
14 | Wniosek dotyczący suplementu 4 do serii poprawek 09 do regulaminu ONZ nr 14 (kotwiczenia pasów bezpieczeństwa) ECE/TRANS/WP.29/GRSP/75, pkt 30, na podstawie ECE/TRANS/WP.29/GRSP/2024/7 zmienionego przez załącznik VII do sprawozdania | Proponowane poprawki mają na celu dostosowanie wymogów do ostatniej poprawki (rewizja 7) ujednoliconej rezolucji w sprawie budowy pojazdów (R.E.3), wprowadzającej procedurę kalibracji, zapewniającej, aby maszyna trójwymiarowa punktu H wykorzystywana do wszystkich badań w regulaminach ONZ i ogólnoświatowych regulaminach technicznych ONZ była spójna i dawała spójne wyniki badań we wszystkich regulaminach. | ECE/TRANS/WP.29/2024/123 |
16 | Wniosek dotyczący serii poprawek 10 do regulaminu ONZ nr 16 (pasy bezpieczeństwa) ECE/TRANS/WP.29/GRSP/75, pkt 12, na podstawie ECE/TRANS/WP.29/GRSP/2024/4 zmienionego przez załącznik III do sprawozdania | Proponowane poprawki mają na celu aktualizację szczegółowych wymogów, w tym przepisów przejściowych, oraz procesu homologacji wyłącznie pasów bezpieczeństwa i urządzeń przytrzymujących w następstwie decyzji o przeniesieniu wymogów dotyczących montażu pasów bezpieczeństwa i urządzeń przytrzymujących, urządzeń przytrzymujących dla dzieci, urządzeń przytrzymujących ISOFIX dla dzieci i urządzeń przytrzymujących i-Size dla dzieci oraz urządzeń przypominających o zapięciu pasów do dwóch nowych regulaminów ONZ. | ECE/TRANS/WP.29/2024/118 |
16 | Wniosek dotyczący suplementu 1 do serii poprawek 09 do regulaminu ONZ nr 16 (pasy bezpieczeństwa) ECE/TRANS/WP.29/GRSP/75, pkt 30, na podstawie ECE/TRANS/WP.29/GRSP/2024/7 zmienionego przez załącznik VII do sprawozdania | Proponowane poprawki mają na celu dostosowanie wymogów do ostatniej poprawki (rewizja 7) ujednoliconej rezolucji w sprawie budowy pojazdów (R.E.3), wprowadzającej procedurę kalibracji, zapewniającej, aby maszyna trójwymiarowa punktu H wykorzystywana do wszystkich badań w regulaminach ONZ i ogólnoświatowych regulaminach technicznych ONZ była spójna i dawała spójne wyniki badań we wszystkich regulaminach. | ECE/TRANS/WP.29/2024/124 |
17 | Wniosek dotyczący suplementu 1 do serii poprawek 11 do regulaminu ONZ nr 17 (wytrzymałość siedzeń) ECE/TRANS/WP.29/GRSP/75, pkt 30, na podstawie ECE/TRANS/WP.29/GRSP/2024/7 zmienionego przez załącznik VII do sprawozdania | Proponowane poprawki mają na celu dostosowanie wymogów do ostatniej poprawki (rewizja 7) ujednoliconej rezolucji w sprawie budowy pojazdów (R.E.3), wprowadzającej procedurę kalibracji, zapewniającej, aby maszyna trójwymiarowa punktu H wykorzystywana do wszystkich badań w regulaminach ONZ i ogólnoświatowych regulaminach technicznych ONZ była spójna i dawała spójne wyniki badań we wszystkich regulaminach. | ECE/TRANS/WP.29/2024/125 |
21 | Wniosek dotyczący suplementu 5 do serii poprawek 01 do regulaminu ONZ nr 21 (wyposażenie wnętrza) ECE/TRANS/WP.29/GRSP/75, pkt 30, na podstawie ECE/TRANS/WP.29/GRSP/2024/7 zmienionego przez załącznik VII do sprawozdania | Proponowane poprawki mają na celu dostosowanie wymogów do ostatniej poprawki (rewizja 7) ujednoliconej rezolucji w sprawie budowy pojazdów (R.E.3), wprowadzającej procedurę kalibracji, zapewniającej, aby maszyna trójwymiarowa punktu H wykorzystywana do wszystkich badań w regulaminach ONZ i ogólnoświatowych regulaminach technicznych ONZ była spójna i dawała spójne wyniki badań we wszystkich regulaminach. | ECE/TRANS/WP.29/2024/126 |
25 | Wniosek dotyczący suplementu 2 do serii poprawek 04 do regulaminu ONZ nr 25 (zagłówki) ECE/TRANS/WP.29/GRSP/75, pkt 30, na podstawie ECE/TRANS/WP.29/GRSP/2024/7 zmienionego przez załącznik VII do sprawozdania | Proponowane poprawki mają na celu dostosowanie wymogów do ostatniej poprawki (rewizja 7) ujednoliconej rezolucji w sprawie budowy pojazdów (R.E.3), wprowadzającej procedurę kalibracji, zapewniającej, aby maszyna trójwymiarowa punktu H wykorzystywana do wszystkich badań w regulaminach ONZ i ogólnoświatowych regulaminach technicznych ONZ była spójna i dawała spójne wyniki badań we wszystkich regulaminach. | ECE/TRANS/WP.29/2024/127 |
29 | Wniosek dotyczący suplementu 6 do serii poprawek 03 do regulaminu ONZ nr 29 (kabiny pojazdów użytkowych) (ECE/TRANS/WP.29/GRSP/75, pkt 30, na podstawie ECE/TRANS/WP.29/GRSP/2024/7 zmienionego przez załącznik VII do sprawozdania) | Proponowane poprawki mają na celu dostosowanie wymogów do ostatniej poprawki (rewizja 7) ujednoliconej rezolucji w sprawie budowy pojazdów (R.E.3), wprowadzającej procedurę kalibracji, zapewniającej, aby maszyna trójwymiarowa punktu H wykorzystywana do wszystkich badań w regulaminach ONZ i ogólnoświatowych regulaminach technicznych ONZ była spójna i dawała spójne wyniki badań we wszystkich regulaminach. | ECE/TRANS/WP.29/2024/128 |
43 | Wniosek dotyczący suplementu 12 do serii poprawek 01 do regulaminu ONZ nr 43 (materiały oszklenia bezpiecznego) ECE/TRANS/WP.29/GRSG/106, pkt 10, na podstawie ECE/TRANS/WP.29/GRSG/2024/19 zmienionego przez pkt 10 sprawozdania | Proponowane poprawki mają na celu dostosowanie wymogów do ostatniej poprawki (rewizja 7) ujednoliconej rezolucji w sprawie budowy pojazdów (R.E.3), wprowadzającej procedurę kalibracji, zapewniającej, aby maszyna trójwymiarowa punktu H wykorzystywana do wszystkich badań w regulaminach ONZ i ogólnoświatowych regulaminach technicznych ONZ była spójna i dawała spójne wyniki badań we wszystkich regulaminach. | ECE/TRANS/WP.29/2024/100 |
46 | Wniosek dotyczący suplementu 1 do serii poprawek 06 do regulaminu ONZ nr 46 (urządzenia widzenia pośredniego), ECE/TRANS/WP.29/GRSG/106, pkt 11 i 12, na podstawie GRSG-127-04-Rev.2 zamieszczonego w załączniku II do sprawozdania oraz ECE/TRANS/WP.29/GRSG/2024/21 zmienionego przez pkt 12 sprawozdania | Proponowane poprawki mają na celu dostosowanie wymogów do ostatniej poprawki (rewizja 7) ujednoliconej rezolucji w sprawie budowy pojazdów (R.E.3), wprowadzającej procedurę kalibracji, zapewniającej, aby maszyna trójwymiarowa punktu H wykorzystywana do wszystkich badań w regulaminach ONZ i ogólnoświatowych regulaminach technicznych ONZ była spójna i dawała spójne wyniki badań we wszystkich regulaminach. Ponadto wniosek ma na celu wyjaśnienie wymogów mających zastosowanie do systemów kamera-monitor i rozwiązanie problemu w odniesieniu do pojazdów przewożących towary niebezpieczne, wyposażonych w funkcję umożliwiającą odłączenie zasilania obwodów elektrycznych. | ECE/TRANS/WP.29/2024/101, GRSG-194-12 (lub, w stosownych przypadkach, WP.29-194-12) |
74 | Wniosek dotyczący suplementu 1 do serii poprawek 03 do regulaminu ONZ nr 74 (instalacja urządzeń oświetleniowych i sygnalizacji świetlnej w motorowerach) ECE/TRANS/WP.29/GRE/90, pkt 20, na podstawie ECE/TRANS/WP.29/GRE/2024/9 zmienionego przez GRE-90-15-Rev.1 | Proponowane poprawki mają na celu wprowadzenie nowych wymogów w odniesieniu do instalacji opcjonalnych świateł kierunku jazdy w rowerach, w tym w pojazdach o maksymalnej prędkości konstrukcyjnej nieprzekraczającej 25 km/h. | ECE/TRANS/WP.29/2024/91 |
80 | Wniosek dotyczący suplementu 1 do serii poprawek 04 do regulaminu ONZ nr 80 (wytrzymałość siedzeń oraz ich mocowań (autobusy)) ECE/TRANS/WP.29/GRSP/75, pkt 30, na podstawie ECE/TRANS/WP.29/GRSP/2024/7 zmienionego przez załącznik VII do sprawozdania | Proponowane poprawki mają na celu dostosowanie wymogów do ostatniej poprawki (rewizja 7) ujednoliconej rezolucji w sprawie budowy pojazdów (R.E.3), wprowadzającej procedurę kalibracji, zapewniającej, aby maszyna trójwymiarowa punktu H wykorzystywana do wszystkich badań w regulaminach ONZ i ogólnoświatowych regulaminach technicznych ONZ była spójna i dawała spójne wyniki badań we wszystkich regulaminach. | ECE/TRANS/WP.29/2024/131 |
86 | Wniosek dotyczący suplementu 2 do serii poprawek 02 do regulaminu ONZ nr 86 (instalacja urządzeń oświetleniowych i sygnalizacji świetlnej w pojazdach rolniczych) ECE/TRANS/WP.29/GRE/90, pkt 21, na podstawie ECE/TRANS/WP.29/GRE/2023/12/Rev.1 zmienionego przez GRE-90-32 | Proponowane poprawki mają na celu wprowadzenie wyjaśnień technicznych i korekt redakcyjnych w odniesieniu do widoczności geometrycznej świateł, w tym ich liczby i umiejscowienia. | ECE/TRANS/WP.29/2024/92 |
86 | Wniosek dotyczący suplementu 1 do serii poprawek 03 do regulaminu ONZ nr 86 (instalacja urządzeń oświetleniowych i sygnalizacji świetlnej w pojazdach rolniczych) ECE/TRANS/WP.29/GRE/90, pkt 21, na podstawie ECE/TRANS/WP.29/GRE/2024/10 zmienionego przez GRE-90-32 | Proponowane poprawki mają na celu wprowadzenie wyjaśnień technicznych i korekt redakcyjnych w odniesieniu do widoczności geometrycznej świateł, w tym ich liczby i umiejscowienia. | ECE/TRANS/WP.29/2024/93 |
94 | Wniosek dotyczący suplementu 1 do serii poprawek 05 do regulaminu ONZ nr 94 (ochrona w przypadku zderzenia czołowego) ECE/TRANS/WP.29/GRSP/75, pkt 30, na podstawie ECE/TRANS/WP.29/GRSP/2024/7 zmienionego przez załącznik VII do sprawozdania | Proponowane poprawki mają na celu dostosowanie wymogów do ostatniej poprawki (rewizja 7) ujednoliconej rezolucji w sprawie budowy pojazdów (R.E.3), wprowadzającej procedurę kalibracji, zapewniającej, aby maszyna trójwymiarowa punktu H wykorzystywana do wszystkich badań w regulaminach ONZ i ogólnoświatowych regulaminach technicznych ONZ była spójna i dawała spójne wyniki badań we wszystkich regulaminach. | ECE/TRANS/WP.29/2024/132 |
95 | Wniosek dotyczący suplementu 1 do serii poprawek 06 do regulaminu ONZ nr 95 (ochrona w przypadku zderzenia bocznego) ECE/TRANS/WP.29/GRSP/75, pkt 30, na podstawie ECE/TRANS/WP.29/GRSP/2024/7 zmienionego przez załącznik VII do sprawozdania | Proponowane poprawki mają na celu dostosowanie wymogów do ostatniej poprawki (rewizja 7) ujednoliconej rezolucji w sprawie budowy pojazdów (R.E.3), wprowadzającej procedurę kalibracji, zapewniającej, aby maszyna trójwymiarowa punktu H wykorzystywana do wszystkich badań w regulaminach ONZ i ogólnoświatowych regulaminach technicznych ONZ była spójna i dawała spójne wyniki badań we wszystkich regulaminach. | ECE/TRANS/WP.29/2024/133 |
100 | Wniosek dotyczący suplementu 4 do serii poprawek 03 do regulaminu ONZ nr 100 (pojazdy z elektrycznym układem napędowym) ECE/TRANS/WP.29/GRSP/75, pkt 18, na podstawie GRSP-75-01-Rev.3. | Proponowane poprawki mają na celu rozszerzenie zakresu stosowania regulaminu na pojazdy kategorii O (przyczepy/naczepy). | ECE/TRANS/WP.29/2024/121 |
100 | Wniosek dotyczący suplementu 1 do serii poprawek 04 do regulaminu ONZ nr 100 (pojazdy z elektrycznym układem napędowym) ECE/TRANS/WP.29/GRSP/75, pkt 18, na podstawie GRSP-75-01-Rev.3. | Proponowane poprawki mają na celu rozszerzenie zakresu stosowania regulaminu na pojazdy kategorii O (przyczepy/naczepy). | ECE/TRANS/WP.29/2024/122 |
110 | Wniosek dotyczący suplementu 10 do pierwotnej wersji regulaminu ONZ nr 110 (pojazdy zasilane sprężonym gazem ziemnym i skroplonym gazem ziemnym) ECE/TRANS/WP.29/GRSG/106, pkt 28, na podstawie ECE/TRANS/WP.29/GRSG/2024/28 | Proponowane poprawki mają na celu zmianę wymogów dotyczących oznakowania w przypadku, gdy do jednej części ma zastosowanie więcej niż jeden regulamin ONZ, a tym samym dostosowanie wymogów regulaminu ONZ nr 110 do regulaminów ONZ nr 67, 107 i 158. | ECE/TRANS/WP.29/2024/102, GRSG-194-13 (lub, w stosownych przypadkach, WP.29-194-13) |
110 | Wniosek dotyczący suplementu 8 do serii poprawek 01 do regulaminu ONZ nr 110 (pojazdy zasilane sprężonym gazem ziemnym i skroplonym gazem ziemnym) ECE/TRANS/WP.29/GRSG/106, pkt 28, na podstawie ECE/TRANS/WP.29/GRSG/2024/29 | Proponowane poprawki mają na celu zmianę wymogów dotyczących oznakowania w przypadku, gdy do jednej części ma zastosowanie więcej niż jeden regulamin ONZ, a tym samym dostosowanie wymogów regulaminu ONZ nr 110 do regulaminów ONZ nr 67, 107 i 158. | ECE/TRANS/WP.29/2024/103 |
110 | Wniosek dotyczący suplementu 2 do serii poprawek 02 do regulaminu ONZ nr 110 (pojazdy zasilane sprężonym gazem ziemnym i skroplonym gazem ziemnym) ECE/TRANS/WP.29/GRSG/106, pkt 28, na podstawie ECE/TRANS/WP.29/GRSG/2024/30 | Proponowane poprawki mają na celu zmianę wymogów dotyczących oznakowania w przypadku, gdy do jednej części ma zastosowanie więcej niż jeden regulamin ONZ, a tym samym dostosowanie wymogów regulaminu ONZ nr 110 do regulaminów ONZ nr 67, 107 i 158. | ECE/TRANS/WP.29/2024/104 |
110 | Wniosek dotyczący suplementu 3 do serii poprawek 03 do regulaminu ONZ nr 110 (pojazdy zasilane sprężonym gazem ziemnym i skroplonym gazem ziemnym) ECE/TRANS/WP.29/GRSG/106, pkt 28, na podstawie ECE/TRANS/WP.29/GRSG/2024/31 | Proponowane poprawki mają na celu zmianę wymogów dotyczących oznakowania w przypadku, gdy do jednej części ma zastosowanie więcej niż jeden regulamin ONZ, a tym samym dostosowanie wymogów regulaminu ONZ nr 110 do regulaminów ONZ nr 67, 107 i 158. | ECE/TRANS/WP.29/2024/105 |
110 | Wniosek dotyczący suplementu 5 do serii poprawek 04 do regulaminu ONZ nr 110 (pojazdy zasilane sprężonym gazem ziemnym i skroplonym gazem ziemnym) ECE/TRANS/WP.29/GRSG/106, pkt 28, na podstawie ECE/TRANS/WP.29/GRSG/2024/2 | Proponowane poprawki mają na celu zmianę wymogów dotyczących oznakowania w przypadku, gdy do jednej części ma zastosowanie więcej niż jeden regulamin ONZ, a tym samym dostosowanie wymogów regulaminu ONZ nr 110 do regulaminów ONZ nr 67, 107 i 158. | ECE/TRANS/WP.29/2024/106 |
110 | Wniosek dotyczący suplementu 1 do serii poprawek 05 do regulaminu ONZ nr 110 (pojazdy zasilane sprężonym gazem ziemnym i skroplonym gazem ziemnym) ECE/TRANS/WP.29/GRSG/106, pkt 28, na podstawie ECE/TRANS/WP.29/GRSG/2024/14 | Proponowane poprawki mają na celu zmianę wymogów dotyczących oznakowania w przypadku, gdy do jednej części ma zastosowanie więcej niż jeden regulamin ONZ, a tym samym dostosowanie wymogów regulaminu ONZ nr 110 do regulaminów ONZ nr 67, 107 i 158. | ECE/TRANS/WP.29/2024/107 |
110 | Wniosek dotyczący suplementu 1 do serii poprawek 06 do regulaminu ONZ nr 110 (pojazdy zasilane sprężonym gazem ziemnym i skroplonym gazem ziemnym) ECE/TRANS/WP.29/GRSG/106, pkt 28 i 29, na podstawie ECE/TRANS/WP.29/GRSG/2024/15 w niezmienionym brzmieniu, GRSG-127-03 i GRSG-127-21 zamieszczonego w załączniku VI do sprawozdania | Proponowane poprawki mają na celu zmianę wymogów dotyczących oznakowania w przypadku, gdy do jednej części ma zastosowanie więcej niż jeden regulamin ONZ, a tym samym dostosowanie wymogów regulaminu ONZ nr 110 do regulaminów ONZ nr 67, 107 i 158. Ponadto wniosek ma na celu wyjaśnienie i zdefiniowanie znaczenia terminu „ciśnienie zadane”. | ECE/TRANS/WP.29/2024/108 |
114 | Wniosek dotyczący suplementu 1 do pierwotnej wersji regulaminu ONZ nr 114 (moduł poduszki powietrznej do zamiennego systemu poduszek powietrznych) ECE/TRANS/WP.29/GRSP/75, pkt 30, na podstawie ECE/TRANS/WP.29/GRSP/2024/7 zmienionego przez załącznik VII do sprawozdania | Proponowane poprawki mają na celu dostosowanie wymogów do ostatniej poprawki (rewizja 7) ujednoliconej rezolucji w sprawie budowy pojazdów (R.E.3), wprowadzającej procedurę kalibracji, zapewniającej, aby maszyna trójwymiarowa punktu H wykorzystywana do wszystkich badań w regulaminach ONZ i ogólnoświatowych regulaminach technicznych ONZ była spójna i dawała spójne wyniki badań we wszystkich regulaminach. | ECE/TRANS/WP.29/2024/134 |
116 | Wniosek dotyczący suplementu 10 do pierwotnej wersji regulaminu ONZ nr 116 (systemy zabezpieczające przed kradzieżą i systemy alarmowe) ECE/TRANS/WP.29/GRSG/106, pkt 30, na podstawie GRSG-127-24 zamieszczonego w załączniku VII do sprawozdania | Proponowane poprawki mają na celu ponowne wprowadzenie odniesienia do systemów alarmowych pojazdów homologowanych zgodnie z przepisami regulaminu ONZ nr 163, które zostały błędnie pominięte po podziale regulaminu ONZ nr 116 na regulaminy ONZ nr 161, 162 i 163. | ECE/TRANS/WP.29/2024/109 |
116 | Wniosek dotyczący suplementu 2 do serii poprawek 01 do regulaminu ONZ nr 116 (systemy zabezpieczające przed kradzieżą i systemy alarmowe) ECE/TRANS/WP.29/GRSG/106, pkt 30, na podstawie GRSG-127-24 zamieszczonego w załączniku VII do sprawozdania | Proponowane poprawki mają na celu ponowne wprowadzenie odniesienia do systemów alarmowych pojazdów homologowanych zgodnie z przepisami regulaminu ONZ nr 163, które zostały błędnie pominięte po podziale regulaminu ONZ nr 116 na regulaminy ONZ nr 161, 162 i 163. | ECE/TRANS/WP.29/2024/110 |
118 | Wniosek dotyczący suplementu 1 do pierwotnej serii poprawek do regulaminu ONZ nr 118 (palność materiałów stosowanych wewnątrz) ECE/TRANS/WP.29/GRSG/106, pkt 34, na podstawie ECE/TRANS/WP.29/GRSG/2024/32 | Proponowane poprawki mają na celu zmianę wymogów dotyczących oznakowania w przypadku, gdy do jednej części ma zastosowanie więcej niż jeden regulamin ONZ, a tym samym dostosowanie wymogów regulaminu ONZ nr 118 do regulaminów ONZ nr 67, 107 i 158. | ECE/TRANS/WP.29/2024/111 |
118 | Wniosek dotyczący suplementu 1 do serii poprawek 01 do regulaminu ONZ nr 118 (palność materiałów stosowanych wewnątrz) ECE/TRANS/WP.29/GRSG/106, pkt 34, na podstawie ECE/TRANS/WP.29/GRSG/2024/33 | Proponowane poprawki mają na celu zmianę wymogów dotyczących oznakowania w przypadku, gdy do jednej części ma zastosowanie więcej niż jeden regulamin ONZ, a tym samym dostosowanie wymogów regulaminu ONZ nr 118 do regulaminów ONZ nr 67, 107 i 158. | ECE/TRANS/WP.29/2024/112 |
118 | Wniosek dotyczący suplementu 6 do serii poprawek 02 do regulaminu ONZ nr 118 (palność materiałów stosowanych wewnątrz) ECE/TRANS/WP.29/GRSG/106, pkt 34, na podstawie ECE/TRANS/WP.29/GRSG/2024/17 | Proponowane poprawki mają na celu zmianę wymogów dotyczących oznakowania w przypadku, gdy do jednej części ma zastosowanie więcej niż jeden regulamin ONZ, a tym samym dostosowanie wymogów regulaminu ONZ nr 118 do regulaminów ONZ nr 67, 107 i 158. | ECE/TRANS/WP.29/2024/113 |
118 | Wniosek dotyczący suplementu 3 do serii poprawek 03 do regulaminu ONZ nr 118 (palność materiałów stosowanych wewnątrz) ECE/TRANS/WP.29/GRSG/106, pkt 34, na podstawie ECE/TRANS/WP.29/GRSG/2024/3 | Proponowane poprawki mają na celu zmianę wymogów dotyczących oznakowania w przypadku, gdy do jednej części ma zastosowanie więcej niż jeden regulamin ONZ, a tym samym dostosowanie wymogów regulaminu ONZ nr 118 do regulaminów ONZ nr 67, 107 i 158. | ECE/TRANS/WP.29/2024/114 |
118 | Wniosek dotyczący suplementu 2 do serii poprawek 04 do regulaminu ONZ nr 118 (palność materiałów stosowanych wewnątrz) ECE/TRANS/WP.29/GRSG/106, pkt 34, na podstawie ECE/TRANS/WP.29/GRSG/2024/16 | Proponowane poprawki mają na celu zmianę wymogów dotyczących oznakowania w przypadku, gdy do jednej części ma zastosowanie więcej niż jeden regulamin ONZ, a tym samym dostosowanie wymogów regulaminu ONZ nr 118 do regulaminów ONZ nr 67, 107 i 158. | ECE/TRANS/WP.29/2024/115 |
125 | Wniosek dotyczący serii poprawek 03 do regulaminu ONZ nr 125 (pole widoczności kierowców w przód) ECE/TRANS/WP.29/GRSG/106, pkt 37, na podstawie ECE/TRANS/WP.29/GRSG/2024/23 zmienionego przez załącznik VIII do sprawozdania | Proponowane poprawki mają na celu dostosowanie wymogów do ostatniej poprawki (rewizja 7) ujednoliconej rezolucji w sprawie budowy pojazdów (R.E.3), wprowadzającej procedurę kalibracji, zapewniającej, aby maszyna trójwymiarowa punktu H wykorzystywana do wszystkich badań w regulaminach ONZ i ogólnoświatowych regulaminach technicznych ONZ była spójna i dawała spójne wyniki badań we wszystkich regulaminach. Przepisy przejściowe są dostosowane do wejścia w życie nowego regulaminu ONZ i szczegółowych wymogów dotyczących asystenta pola widzenia. | ECE/TRANS/WP.29/2024/97 |
127 | Suplement 3 do serii poprawek 03 do regulaminu ONZ nr 127 (bezpieczeństwo pieszych) ECE/TRANS/WP.29/GRSP/75, pkt 20, na podstawie ECE/TRANS/WP.29/GRSP/2024/10 w niezmienionym brzmieniu | Proponowane poprawki mają na celu doprecyzowanie sposobu wyznaczania trzecich części powierzchni szyby przedniej do badania. | ECE/TRANS/WP.29/2024/135 |
127 | Suplement 2 do serii poprawek 04 do regulaminu ONZ nr 127 (bezpieczeństwo pieszych) ECE/TRANS/WP.29/GRSP/75, pkt 20, na podstawie ECE/TRANS/WP.29/GRSP/2024/10 w niezmienionym brzmieniu | Proponowane poprawki mają na celu doprecyzowanie sposobu wyznaczania trzecich części powierzchni szyby przedniej do badania. | ECE/TRANS/WP.29/2024/136 |
129 | Wniosek dotyczący sprostowania 1 do serii poprawek 04 do regulaminu ONZ nr 129 (ulepszone urządzenia przytrzymujące dla dzieci) ECE/TRANS/WP.29/GRSP/75, pkt 25, na podstawie GRSP-75-22-Rev.1 zamieszczonego w załączniku IV do sprawozdania | Proponowane poprawki mają na celu skorygowanie niespójności, aby wszystkie kotwiczenia spełniały wymóg dotyczący dwóch sąsiadujących pozycji urządzeń przytrzymujących dla dzieci. | ECE/TRANS/WP.29/2024/137 |
129 | Wniosek dotyczący suplementu 2 do serii poprawek 04 do regulaminu ONZ nr 129 (ulepszone urządzenia przytrzymujące dla dzieci) (ECE/TRANS/WP.29/GRSP/75, pkt 24, na podstawie ECE/TRANS/WP.29/2024/11 w niezmienionym brzmieniu) | Proponowane poprawki mają na celu określenie przepisów przejściowych dotyczących uznawania homologacji typu wydanych zgodnie z poprzednimi wersjami regulaminu oraz aktualizację załącznika 27 w celu zapewnienia spójności z najnowszą wersją serii poprawek 03. | ECE/TRANS/WP.29/2024/138 |
134 | Wniosek dotyczący suplementu 1 do serii poprawek 02 do regulaminu ONZ nr 134 (pojazdy zasilane wodorowymi ogniwami paliwowymi) ECE/TRANS/WP.29/GRSP/75, pkt 26, na podstawie ECE/TRANS/WP.29/GRSP/2024/13 zmienionego przez załącznik V do sprawozdania | Proponowane poprawki mają na celu doprecyzowanie wymogów związanych z termicznie aktywowanym urządzeniem nadmiarowym ciśnieniowym i wymaganymi przewodami zasilającymi. | ECE/TRANS/WP.29/2024/139 |
135 | Wniosek dotyczący suplementu 3 do serii poprawek 02 do regulaminu ONZ nr 135 (uderzenie boczne w słup (PSI)) ECE/TRANS/WP.29/GRSP/75, pkt 30, na podstawie ECE/TRANS/WP.29/GRSP/2024/7 zmienionego przez załącznik VII do sprawozdania | Proponowane poprawki mają na celu dostosowanie wymogów do ostatniej poprawki (rewizja 7) ujednoliconej rezolucji w sprawie budowy pojazdów (R.E.3), wprowadzającej procedurę kalibracji, zapewniającej, aby maszyna trójwymiarowa punktu H wykorzystywana do wszystkich badań w regulaminach ONZ i ogólnoświatowych regulaminach technicznych ONZ była spójna i dawała spójne wyniki badań we wszystkich regulaminach. | ECE/TRANS/WP.29/2024/140 |
137 | Wniosek dotyczący serii poprawek 04 do regulaminu ONZ nr 137 (czołowe uderzenie z naciskiem na urządzenia przytrzymujące) ECE/TRANS/WP.29/GRSP/75, pkt 27 i 30, na podstawie ECE/TRANS/WP.29/GRSP/2024/14 zmienionego przez załącznik VI do sprawozdania oraz ECE/TRANS/WP.29/GRSP/2024/7 zmienionego przez załącznik VII do sprawozdania | Proponowane poprawki mają na celu dostosowanie wymogów do ostatniej poprawki (rewizja 7) ujednoliconej rezolucji w sprawie budowy pojazdów (R.E.3), wprowadzającej procedurę kalibracji, zapewniającej, aby maszyna trójwymiarowa punktu H wykorzystywana do wszystkich badań w regulaminach ONZ i ogólnoświatowych regulaminach technicznych ONZ była spójna i dawała spójne wyniki badań we wszystkich regulaminach. Ponadto wniosek ma na celu zmianę wymogu dotyczącego kryterium ściśnięcia klatki piersiowej manekina kobiety reprezentującego piąty percentyl w przypadku pojazdów kategorii N1. | ECE/TRANS/WP.29/2024/119 |
137 | Wniosek dotyczący suplementu 1 do serii poprawek 03 do regulaminu ONZ nr 137 (czołowe uderzenie z naciskiem na urządzenia przytrzymujące) ECE/TRANS/WP.29/GRSP/75, pkt 30, na podstawie ECE/TRANS/WP.29/GRSP/2024/7 zmienionego przez załącznik VII do sprawozdania | Proponowane poprawki mają na celu dostosowanie wymogów do ostatniej poprawki (rewizja 7) ujednoliconej rezolucji w sprawie budowy pojazdów (R.E.3), wprowadzającej procedurę kalibracji, zapewniającej, aby maszyna trójwymiarowa punktu H wykorzystywana do wszystkich badań w regulaminach ONZ i ogólnoświatowych regulaminach technicznych ONZ była spójna i dawała spójne wyniki badań we wszystkich regulaminach. | ECE/TRANS/WP.29/2024/141 |
145 | Wniosek dotyczący suplementu 1 do serii poprawek 01 do regulaminu ONZ nr 145 (systemy kotwiczeń ISOFIX, kotwiczenia górnego paska mocującego ISOFIX i miejsca siedzące i-Size) ECE/TRANS/WP.29/GRSP/75, pkt 30, na podstawie ECE/TRANS/WP.29/GRSP/2024/7 zmienionego przez załącznik VII do sprawozdania | Proponowane poprawki mają na celu dostosowanie wymogów do ostatniej poprawki (rewizja 7) ujednoliconej rezolucji w sprawie budowy pojazdów (R.E.3), wprowadzającej procedurę kalibracji, zapewniającej, aby maszyna trójwymiarowa punktu H wykorzystywana do wszystkich badań w regulaminach ONZ i ogólnoświatowych regulaminach technicznych ONZ była spójna i dawała spójne wyniki badań we wszystkich regulaminach. | ECE/TRANS/WP.29/2024/142 |
147 | Wniosek dotyczący suplementu 1 do pierwotnej wersji regulaminu ONZ nr 147 (sprzęgi mechaniczne do pojazdów rolniczych) ECE/TRANS/WP.29/GRSG/106, pkt 26, na podstawie ECE/TRANS/WP.29/GRSG/2024/7 | Proponowane poprawki mają na celu uniemożliwienie stosowania przez organy udzielające homologacji różnych wymogów technicznych, gdy do badań homologacyjnych typu zgłaszane są sprzęgi mechaniczne do ciągników rolniczych o maksymalnej prędkości przekraczającej 60 km/h. Wniosek ma również na celu dostosowanie wymogów do homologacji UE urządzeń, które są uznawane za technicznie poprawne pod względem konstrukcyjnym i bezpieczne w użytkowaniu przy wszystkich prędkościach. | ECE/TRANS/WP.29/2024/116 |
148 | Wniosek dotyczący suplementu 6 do serii poprawek 00 do regulaminu ONZ nr 148 (urządzenia sygnalizacji świetlnej) ECE/TRANS/WP.29/GRE/90, pkt 22, na podstawie ECE/TRANS/WP.29/GRE/2024/6 zmienionego przez GRE-90-39 | Proponowane poprawki mają na celu wyjaśnienie wymogów dotyczących światłości świateł do jazdy dziennej. | ECE/TRANS/WP.29/2024/94 |
148 | Wniosek dotyczący suplementu 3 do serii poprawek 01 do regulaminu ONZ nr 148 (urządzenia sygnalizacji świetlnej) ECE/TRANS/WP.29/GRE/90, pkt 22, na podstawie ECE/TRANS/WP.29/GRE/2024/6 zmienionego przez GRE-90-39 | Proponowane poprawki mają na celu wyjaśnienie wymogów dotyczących światłości świateł do jazdy dziennej. | ECE/TRANS/WP.29/2024/95 |
149 | Wniosek dotyczący suplementu 4 do serii poprawek 01 do regulaminu ONZ nr 149 (urządzenia oświetlenia drogi) ECE/TRANS/WP.29/GRE/90, pkt 24, na podstawie ECE/TRANS/WP.29/GRE/2024/7, ECE/TRANS/WP.29/GRE/2024/8 i GRE-90- 29 | Proponowane poprawki mają na celu wprowadzenie metody pomiaru liniowości w celu uzyskania porównywalnych wyników pomiarów we wszystkich laboratoriach. | ECE/TRANS/WP.29/2024/96 |
153 | Wniosek dotyczący serii poprawek 01 do regulaminu ONZ nr 153 (integralność układu paliwowego oraz bezpieczeństwo elektryczne układu napędowego w przypadku zderzenia tylnego) ECE/TRANS/WP.29/GRSP/75, pkt 29, na podstawie ECE/TRANS/WP.29/GRSP/2024/12/Rev.1 zmienionego przez załącznik V do sprawozdania oraz ECE/TRANS/WP.29/GRSP/2024/7 zmienionego pkt 29 sprawozdania | Proponowane poprawki mają na celu dostosowanie wymogów do ostatniej poprawki (rewizja 7) ujednoliconej rezolucji w sprawie budowy pojazdów (R.E.3), wprowadzającej procedurę kalibracji, zapewniającej, aby maszyna trójwymiarowa punktu H wykorzystywana do wszystkich badań w regulaminach ONZ i ogólnoświatowych regulaminach technicznych ONZ była spójna i dawała spójne wyniki badań we wszystkich regulaminach. Ponadto wniosek ma na celu aktualizację wymogów dotyczących bezpieczeństwa elektrycznego po zderzeniu, aby dostosować je do innych przepisów dotyczących bezpieczeństwa po zderzeniu. | ECE/TRANS/WP.29/2024/120 i WP.29-194-14 |
157 | Wniosek dotyczący suplementu 5 do regulaminu ONZ nr 157 (ALKS) ECE/TRANS/WP.29/GRVA/19, pkt 27, na podstawie ECE/TRANS/WP.29/GRVA/2024/3 zmienionego przez dokument nieoficjalny GRVA-19-54 | Proponowane poprawki mają na celu wyjaśnienie, że pola magnetyczne ani elektryczne nie będą negatywnie wpływać na skuteczność systemu zarówno wtedy, gdy ALKS jest włączony, jak i wtedy, gdy jest wyłączony. | ECE/TRANS/WP.29/2024/144 |
157 | Wniosek dotyczący suplementu 3 do serii poprawek 01 do regulaminu ONZ nr 157 (ALKS) ECE/TRANS/WP.29/GRVA/19, pkt 27, na podstawie ECE/TRANS/WP.29/GRVA/2024/3 zmienionego przez dokument nieoficjalny GRVA-19-54 | Proponowane poprawki mają na celu wyjaśnienie, że pola magnetyczne ani elektryczne nie będą negatywnie wpływać na skuteczność systemu zarówno wtedy, gdy ALKS jest włączony, jak i wtedy, gdy jest wyłączony. | ECE/TRANS/WP.29/2024/145 |
158 | Wniosek dotyczący suplementu 4 do pierwotnej wersji regulaminu ONZ nr 158 (wspomaganie cofania) ECE/TRANS/WP.29/GRSG/106, pkt 13, na podstawie ECE/TRANS/WP.29/GRSG/2024/24 zmienionego przez załącznik III do sprawozdania | Proponowane poprawki mają na celu dostosowanie wymogów do ostatniej poprawki (rewizja 7) ujednoliconej rezolucji w sprawie budowy pojazdów (R.E.3), wprowadzającej procedurę kalibracji, zapewniającej, aby maszyna trójwymiarowa punktu H wykorzystywana do wszystkich badań w regulaminach ONZ i ogólnoświatowych regulaminach technicznych ONZ była spójna i dawała spójne wyniki badań we wszystkich regulaminach. | ECE/TRANS/WP.29/2024/117 |
166 | Wniosek dotyczący serii poprawek 01 do regulaminu ONZ nr 166 (niechronieni uczestnicy ruchu drogowego znajdujący się w pobliżu z przodu i z boku) ECE/TRANS/WP.29/GRSG/106, pkt 16 i 17, na podstawie ECE/TRANS/WP.29/GRSG/2024/12 zmienionego przez załącznik IV do sprawozdania oraz ECE/TRANS/WP.29/GRSG/2024/25 zmienionego przez pkt 17 sprawozdania | Proponowane poprawki mają na celu dostosowanie wymogów do ostatniej poprawki (rewizja 7) ujednoliconej rezolucji w sprawie budowy pojazdów (R.E.3), wprowadzającej procedurę kalibracji, zapewniającej, aby maszyna trójwymiarowa punktu H wykorzystywana do wszystkich badań w regulaminach ONZ i ogólnoświatowych regulaminach technicznych ONZ była spójna i dawała spójne wyniki badań we wszystkich regulaminach. | ECE/TRANS/WP.29/2024/98, GRSG-194-11 (lub, w stosownych przypadkach, WP.29-194-11) |
166 | Wniosek dotyczący suplementu 1 do pierwotnej wersji regulaminu ONZ nr 166 (niechronieni uczestnicy ruchu drogowego znajdujący się w pobliżu z przodu i z boku), ECE/TRANS/WP.29/GRSG/106, pkt 17, na podstawie ECE/TRANS/WP.29/GRSG/2024/25 zmienionego przez pkt 17 sprawozdania. | Proponowane poprawki mają na celu wprowadzenie korekt redakcyjnych i wyjaśnień. | ECE/TRANS/WP.29/2024/168 |
167 | Wniosek dotyczący serii poprawek 01 do pierwotnej wersji regulaminu ONZ nr 167 (bezpośrednie widzenie niechronionych użytkowników drogi) ECE/TRANS/WP.29/GRSG/106, pkt 18 i 19, na podstawie ECE/TRANS/WP.29/GRSG/2024/6 zmienionego przez załącznik V do sprawozdania oraz ECE/TRANS/WP.29/GRSG/2024/26 | Proponowane poprawki mają na celu dostosowanie wymogów do ostatniej poprawki (rewizja 7) ujednoliconej rezolucji w sprawie budowy pojazdów (R.E.3), wprowadzającej procedurę kalibracji, zapewniającej, aby maszyna trójwymiarowa punktu H wykorzystywana do wszystkich badań w regulaminach ONZ i ogólnoświatowych regulaminach technicznych ONZ była spójna i dawała spójne wyniki badań we wszystkich regulaminach. Ponadto poprawka ta ma na celu zapewnienie neutralności technologicznej wymogów dotyczących zakresu widzenia z przodu pojazdu oraz poprawę bezpośredniej widoczności bezpośrednio z przodu pojazdu. | ECE/TRANS/WP.29/2024/99 |
167 | Wniosek dotyczący suplementu 2 do pierwotnej wersji regulaminu ONZ nr 167 (bezpośrednie widzenie niechronionych użytkowników drogi) (ECE/TRANS/WP.29/GRSG/106, pkt 18, na podstawie ECE/TRANS/WP.29/GRSG/2024/26, niezmienionego) | Proponowana poprawka ma na celu wprowadzenie kilku wyjaśnień. | ECE/TRANS/WP.29/2024/169 |
171 | Wniosek dotyczący suplementu 1 do regulaminu ONZ nr [171] w sprawie systemów wspomagających kierowcę w kontroli ruchu pojazdu ECE/TRANS/WP.29/GRVA/19, pkt 50, na podstawie ECE/TRANS/WP.29/GRVA/2024/23 zmienionego przez pkt 50 sprawozdania | Proponowana poprawka ma na celu wprowadzenie korekt redakcyjnych i wyjaśnień. | ECE/TRANS/WP.29/2024/146 |
Nowy regulamin | Wniosek dotyczący nowego regulaminu ONZ w sprawie montażu pasów bezpieczeństwa, urządzeń przytrzymujących, urządzeń przytrzymujących dla dzieci, urządzeń przytrzymujących ISOFIX dla dzieci oraz urządzeń przytrzymujących i-Size dla dzieci ECE/TRANS/WP.29/GRSP/75, pkt 12, na podstawie ECE/TRANS/WP.29/GRSP/2024/5 zmienionego przez załącznik III do sprawozdania | Ten wniosek dotyczący nowego regulaminu ma na celu wprowadzenie szczegółowych wymogów i procesu homologacji typu pojazdu w odniesieniu do montażu pasów bezpieczeństwa i urządzeń przytrzymujących dla dzieci, w oparciu o wymogi wynikające z regulaminu ONZ nr 16; | ECE/TRANS/WP.29/2024/152 |
Nowy regulamin | Wniosek dotyczący nowego regulaminu ONZ w sprawie urządzeń przypominających o zapięciu pasów ECE/TRANS/WP.29/GRSP/75, pkt 12, na podstawie ECE/TRANS/WP.29/GRSP/2024/3 zmienionego przez załącznik III do sprawozdania | Ten wniosek dotyczący nowego regulaminu ma na celu wprowadzenie szczegółowych wymogów i procesu homologacji typu pojazdu w odniesieniu do urządzeń przypominających o zapięciu pasów, w oparciu o wymogi wynikające z regulaminu ONZ nr 16; | ECE/TRANS/WP.29/2024/153 |
Nowy regulamin | Wniosek dotyczący nowego regulaminu ONZ w sprawie jednolitych przepisów dotyczących homologacji kontroli przyspieszenia w odniesieniu do systemu kontroli przyspieszenia przy nieprawidłowym naciśnięciu pedału ECE/TRANS/WP.29/GRVA/19, pkt 58, na podstawie ECE/TRANS/WP.29/GRVA/2024/24 zmienionego przez dokument nieoficjalny GRVA-19-29 | Wniosek ten dotyczący nowego regulaminu ma na celu wprowadzenie nowych wymogów, które ograniczają skutki stosowania pedału przyspieszenia przez kierowcę zapobiegające zderzeniom spowodowanym niezamierzonym przyspieszeniem. | ECE/TRANS/WP.29/2024/154, WP.29-194-09 |
Nowy regulamin | Wniosek dotyczący nowego regulaminu ONZ w sprawie asystenta pola widzenia ECE/TRANS/WP.29/GRSG/106, pkt 37, na podstawie ECE/TRANS/WP.29/GRSG/2024/27 zmienionego przez GRSG-127-20-Rev.3 | Ten wniosek dotyczący nowego regulaminu ma na celu wprowadzenie nowych wymogów, które zapewnią, aby asystent pola widzenia pomagał kierowcy w kierowaniu pojazdem, przy jednoczesnym ograniczeniu przeszkód i ewentualnego rozproszenia uwagi, jakie mogą one spowodować. | ECE/TRANS/WP.29/2024/155 |
Nr GTR | Tytuł punktu porządku obrad | Treść wniosku | Numer referencyjny dokumentu |
6 | Wniosek dotyczący poprawki 4 do GTR ONZ nr 6 (materiały oszklenia bezpiecznego) ECE/TRANS/WP.29/GRSG/106, pkt 8, na podstawie ECE/TRANS/WP.29/GRSG/2024/20 Wniosek dotyczący sprawozdania końcowego o stanie prac nad poprawką 4 do ogólnoświatowego regulaminu technicznego ONZ nr 6 (materiały oszklenia bezpiecznego), poprawki 2 do ogólnoświatowego regulaminu technicznego ONZ nr 7 (zagłówki) oraz poprawki 1 do regulaminu ONZ nr 14 (uderzenie boczne w słup) ECE/TRANS/WP.29/GRSP/75, pkt 4 i 6, na podstawie GRSP-75-20-Rev.1 zamieszczonego w załączniku II do sprawozdania | Proponowana poprawka ma na celu aktualizację i przeniesienie specyfikacji maszyny trójwymiarowej punktu H do M.R.1. Wprowadzono procedurę kalibracji w celu zapewnienia, aby maszyna trójwymiarowa punktu „H” wykorzystywana do wszystkich badań w regulaminach ONZ i ogólnoświatowych regulaminach technicznych ONZ była spójna i zapewniała spójne wyniki badań we wszystkich regulaminach. | ECE/TRANS/WP.29/2024/161 ECE/TRANS/WP.29/2024/162 ECE/TRANS/WP.29/AC.3/61 |
7 | Wniosek dotyczący poprawki 2 do regulaminu ONZ nr 7 (zagłówki) ECE/TRANS/WP.29/GRSP/75, pkt 4, na podstawie ECE/TRANS/WP.29/GRSP/2024/8 Wniosek dotyczący sprawozdania końcowego o stanie prac nad poprawką 4 do ogólnoświatowego regulaminu technicznego ONZ nr 6 (materiały oszklenia bezpiecznego), poprawki 2 do ogólnoświatowego regulaminu technicznego ONZ nr 7 (zagłówki) oraz poprawki 1 do regulaminu ONZ nr 14 (uderzenie boczne w słup) ECE/TRANS/WP.29/GRSP/75, pkt 4 i 6, na podstawie GRSP-75-20-Rev.1 zamieszczonego w załączniku II do sprawozdania | Proponowana poprawka ma na celu aktualizację i przeniesienie specyfikacji maszyny trójwymiarowej punktu H do M.R.1. Wprowadzono procedurę kalibracji w celu zapewnienia, aby maszyna trójwymiarowa punktu „H” wykorzystywana do wszystkich badań w regulaminach ONZ i ogólnoświatowych regulaminach technicznych ONZ była spójna i zapewniała spójne wyniki badań we wszystkich regulaminach. | ECE/TRANS/WP.29/2024/163 ECE/TRANS/WP.29/2024/162 ECE/TRANS/WP.29/AC.3/61 |
14 | Wniosek dotyczący poprawki 1 do ogólnoświatowego regulaminu technicznego ONZ nr 14 (uderzenie boczne w słup) ECE/TRANS/WP.29/GRSP/75, pkt 6, na podstawie ECE/TRANS/WP.29/GRSP/2024/9 Wniosek dotyczący sprawozdania końcowego o stanie prac nad poprawką 4 do ogólnoświatowego regulaminu technicznego ONZ nr 6 (materiały oszklenia bezpiecznego), poprawki 2 do ogólnoświatowego regulaminu technicznego ONZ nr 7 (zagłówki) oraz poprawki 1 do regulaminu ONZ nr 14 (uderzenie boczne w słup) ECE/TRANS/WP.29/GRSP/75, pkt 4 i 6, na podstawie GRSP-75-20-Rev.1 zamieszczonego w załączniku II do sprawozdania | Proponowana poprawka ma na celu aktualizację i przeniesienie specyfikacji maszyny trójwymiarowej punktu H do M.R.1. Wprowadzono procedurę kalibracji w celu zapewnienia, aby maszyna trójwymiarowa punktu „H” wykorzystywana do wszystkich badań w regulaminach ONZ i ogólnoświatowych regulaminach technicznych ONZ była spójna i zapewniała spójne wyniki badań we wszystkich regulaminach. | ECE/TRANS/WP.29/2024/164 ECE/TRANS/WP.29/2024/162 ECE/TRANS/WP.29/AC.3/61 |
Różne | Tytuł punktu porządku obrad | Treść wniosku | Numer referencyjny dokumentu |
Rezolucja | Wniosek dotyczący poprawki 10 do ujednoliconej rezolucji w sprawie wspólnej specyfikacji kategorii źródeł światła (R.E.5) ECE/TRANS/WP.29/GRE/90, pkt 11, na podstawie ECE/TRANS/WP.29/GRE/2024/2 | Proponowane poprawki mają na celu wprowadzenie alternatywnej konfiguracji dla zamiennych źródeł światła z diod elektroluminescencyjnych kategorii H11, w oparciu o zasadę „inteligentnej równoważności”. | ECE/TRANS/WP.29/2024/156 |
Rezolucja | Wniosek dotyczący poprawki 5 do wzajemnej rezolucji nr 1 ECE/TRANS/WP.29/GRSP/75, pkt 31, na podstawie ECE/TRANS/WP.29/GRSP/2023/37 zmienionego przez załącznik VIII do sprawozdania | Proponowane poprawki mają na celu wprowadzenie przepisów dotyczących specyfikacji i procedury kalibracji maszyny trójwymiarowej punktu H oraz procedur określania punktu H i rzeczywistego kąta tułowia dla miejsc siedzących w pojazdach silnikowych, które mają być stosowane we wszystkich przywołanych regulaminach ONZ i ogólnoświatowych regulaminach technicznych. | ECE/TRANS/WP.29/2024/157 |
Zakres zadań | Wniosek dotyczący zakresu zadań nieformalnej grupy roboczej ds. okresowego badania zdatności do ruchu drogowego (IWG ds. PTI). | Wniosek ma na celu zmianę regulaminu, umożliwiającą przedłużenie mandatu IWG ds. PTI, usunięcie - w świetle wojny napastniczej Federacji Rosyjskiej przeciwko Ukrainie - stanowiska współprzewodniczącego z Rosji i wyznaczenie jednego przewodniczącego z Finlandii. | ECE/TRANS/WP.29/2024/159 |
Wytyczne | Wniosek dotyczący wytycznych i zaleceń w odniesieniu do wymogów bezpieczeństwa, ocen i metod badań systemów zautomatyzowanej jazdy na potrzeby opracowania przepisów; | Wniosek ma na celu wprowadzenie pewnych dalszych ulepszeń (oprócz tych, które zostały już zatwierdzone przez czerwcową WP.29) w oparciu o informacje zwrotne przekazane przez USA. | ECE/TRANS/WP.29/2024/39 |
(1) Wszystkie dokumenty, o których mowa w tabeli, są dostępne pod adresem: (WP.29) Światowe Forum na rzecz Harmonizacji Przepisów dotyczących Pojazdów (194. posiedzenie)
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00