DECYZJA WYKONAWCZA KOMISJI (UE) 2024/865
z dnia 18 marca 2024 r.
określająca wartości odnoszące się do wyników producentów i grup producentów nowych samochodów osobowych i nowych lekkich pojazdów użytkowych w roku kalendarzowym 2022 zgodnie z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2019/631
(notyfikowana jako dokument nr C(2024) 1653)
(Jedynie teksty w języku angielskim, chorwackim, duńskim, estońskim, francuskim, hiszpańskim, niderlandzkim, niemieckim, polskim, rumuńskim, szwedzkim, węgierskim i włoskim są autentyczne)
(Tekst mający znaczenie dla EOG)
KOMISJA EUROPEJSKA,
uwzględniając Traktat o funkcjonowaniu Unii Europejskiej,
uwzględniając rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2019/631 z dnia 17 kwietnia 2019 r. określające normy emisji CO2 dla nowych samochodów osobowych i dla nowych lekkich pojazdów użytkowych oraz uchylające rozporządzenia (WE) nr 443/2009 i (UE) nr 510/2011 (1), w szczególności jego art. 7 ust. 5 akapit drugi i art. 9 ust. 1,
a także mając na uwadze, co następuje:
(1) | Zgodnie z rozporządzeniem (UE) 2019/631 Komisja jest zobowiązana do określenia każdego roku średniego indywidualnego poziomu emisji CO2 oraz docelowego indywidualnego poziomu emisji dla każdego producenta lub grupy producentów odpowiedzialnych za nowe samochody osobowe i nowe lekkie pojazdy użytkowe zarejestrowane w Unii. |
(2) | Obliczenia średnich indywidualnych poziomów emisji CO2 oraz docelowych indywidualnych poziomów emisji za rok kalendarzowy 2022 mają być oparte na szczegółowych danych zebranych przez organy sprawozdawcze dotyczących rejestracji nowych samochodów osobowych i nowych lekkich pojazdów użytkowych w tym roku kalendarzowym. |
(3) | Wszystkie organy sprawozdawcze przekazały Komisji swoje dane za rok kalendarzowy 2022. W niektórych przypadkach uczyniły to jednak z pewnymi opóźnieniami w stosunku do terminu składania sprawozdań, który przypadał na 28 lutego 2023 r. W przypadkach, w których weryfikacja przeprowadzona przez Komisję wyraźnie wykazała, iż pewnych danych brakuje lub są one rażąco błędne, Komisja kontaktowała się z organami sprawozdawczymi i, za zgodą tych organów, odpowiednio korygowała lub uzupełniała dane. Jeżeli osiągnięcie porozumienia z organem sprawozdawczym nie było możliwe, wstępne dane przekazane przez ten organ sprawozdawczy nie były korygowane. |
(4) | 20 czerwca 2023 r. Komisja opublikowała wstępne dane. W dniu 27 czerwca 2023 r. Komisja powiadomiła 92 producentów samochodów osobowych i 71 producentów lekkich pojazdów użytkowych oraz odpowiednie grupy producentów o wstępnych obliczeniach ich średnich indywidualnych poziomów emisji CO2 oraz ich docelowych indywidualnych poziomów emisji za rok kalendarzowy 2022 r. |
(5) | W odpowiedzi 55 producentów samochodów osobowych i 37 producentów lekkich pojazdów użytkowych powiadomiło Komisję o błędach w danych, zgodnie z art. 7 ust. 5 akapit pierwszy rozporządzenia (UE) 2019/631. Komisja zweryfikowała zgłoszone przez producentów błędy oraz uzasadnienia konieczności ich skorygowania. |
(6) | W przypadku trzech producentów lekkich pojazdów użytkowych wszystkie pojazdy zgłoszone we wstępnym zbiorze danych nie wchodziły w zakres rozporządzenia (UE) 2019/631 i w związku z tym nie uwzględniono ich w niemniejszej decyzji. W przypadku jednego producenta samochodów osobowych i jednego producenta lekkich pojazdów użytkowych żaden z pojazdów we wstępnym zbiorze danych nie miał wartości indywidualnych poziomów emisji CO2 zgłoszonej w ramach światowej zharmonizowanej procedury badania pojazdów lekkich („WLTP”). W przypadku czterech producentów lekkich pojazdów użytkowych żadnego z pojazdów we wstępnym zbiorze danych nie miał zgłoszonej wartości masy w stanie gotowym do jazdy. Ponieważ obie te wartości są wymagane do obliczenia wyników producenta w roku kalendarzowym 2022, tych sześciu producentów nie uwzględniono w niniejszej decyzji. |
(7) | W wyniku błędów poddanych przez Komisję weryfikacji konieczne jest potwierdzenie lub zmiana wstępnych obliczeń dla łącznie 91 producentów samochodów osobowych i 63 producentów lekkich pojazdów użytkowych. |
(8) | Zgodnie z art. 2 ust. 4 rozporządzenia (UE) 2019/631 producenci, którzy wraz ze wszystkimi powiązanymi z nimi przedsiębiorstwami odpowiadają za mniej niż 1 000 nowych samochodów osobowych lub mniej niż 1 000 nowych lekkich pojazdów użytkowych zarejestrowanych w Unii w poprzednim roku kalendarzowym, są zwolnieni z obowiązku osiągnięcia docelowego indywidualnego poziomu emisji. Należy jednak obliczyć i zgłosić ich średni indywidualny poziom emisji CO2 oraz liczbę zarejestrowanych nowych samochodów osobowych i nowych lekkich pojazdów użytkowych. |
(9) | Zapisy zawierające kompletne dane dotyczące masy pojazdu w stanie gotowym do jazdy i emisji CO2, ale bez numerów identyfikacyjnych pojazdów lub z nieprawidłowymi numerami identyfikacyjnymi pojazdów i w związku z tym oznaczone kodem błędu B, powinny również być uwzględniane przy obliczaniu docelowych indywidualnych poziomów emisji oraz średnich indywidualnych poziomów emisji CO2. Ponieważ jednak producenci nie mogą zweryfikować ani poprawić tych zapisów, przy określaniu odległości do poziomu docelowego dla danego producenta należy zastosować margines błędu. Margines błędu jest obliczany jako różnica między odległościami pomiędzy średnimi indywidualnymi poziomami emisji CO2 a docelowym indywidualnym poziomem emisji z uwzględnieniem wszystkich rejestracji pojazdów, których producent nie może zweryfikować. Zastosowany margines błędu zawsze poprawia wynik producenta w stosunku do określonego dla niego docelowego indywidualnego poziomu emisji, niezależnie od tego, czy powyższa różnica jest wartością dodatnią, czy ujemną. |
(10) | W przypadku gdy po uwzględnieniu marginesu błędu odległość do poziomu docelowego producenta lub grupy producentów jest większa od zera, nakłada się opłatę z tytułu przekroczenia poziomu emisji, zgodnie z art. 8 rozporządzenia (UE) 2019/631. Dotyczy to jednego producenta samochodów osobowych: |
(11) | Wartości odnoszące się do wyników producenta potwierdzone lub zmienione niniejszą decyzją mogą zostać zmienione w przypadku, gdy odpowiednie organy krajowe potwierdzą istnienie nieprawidłowości dotyczących wartości emisji CO2 lub wartości masy przedłożonych w celu ustalenia, czy dany producent spełnia wymogi dotyczące docelowego indywidualnego poziomu emisji, |
PRZYJMUJE NINIEJSZĄ DECYZJĘ:
Artykuł 1
1. Wartości odnoszące się do wyników producentów i grup producentów nowych samochodów osobowych w odniesieniu do roku kalendarzowego 2022 r., o których mowa w art. 9 ust. 1 i 2 rozporządzenia (UE) 2019/631, określono w załączniku I do niniejszej decyzji.
2. Wartości odnoszące się do wyników producentów i grup producentów lekkich pojazdów użytkowych w odniesieniu do roku kalendarzowego 2022 r., o których mowa w art. 9 ust. 1 i 2 rozporządzenia (UE) 2019/631, określono w załączniku II do niniejszej decyzji.
Artykuł 2
Niniejsza decyzja skierowana jest do następujących producentów indywidualnych i grup producentów utworzonych zgodnie z art. 6 rozporządzenia (UE) 2019/631:
1) |
|
2) |
|
3) |
|
4) |
|
5) |
|
6) |
|
7) |
|
8) |
|
9) |
|
10) |
|
11) |
|
12) |
|
13) |
|
14) |
|
15) |
|
16) |
|
17) |
|
18) |
|
19) |
|
20) |
|
21) |
|
22) |
|
23) |
|
24) |
|
25) |
|
26) |
|
27) |
|
28) |
|
29) |
|
30) |
|
31) |
|
32) |
|
33) |
|
34) |
|
35) |
|
36) |
|
37) |
|
38) |
|
39) |
|
40) |
|
41) |
|
42) |
|
43) |
|
44) |
|
45) |
|
46) |
|
47) |
|
48) |
|
49) |
|
50) |
|
51) |
|
52) |
|
53) |
|
54) |
|
55) |
|
56) |
|
57) |
|
58) |
|
59) |
|
60) |
|
61) |
|
62) |
|
63) |
|
64) |
|
65) |
|
66) |
|
67) |
|
68) |
|
69) |
|
70) |
|
71) |
|
72) |
|
73) |
|
74) |
|
75) |
|
76) |
|
77) |
|
78) |
|
79) |
|
80) |
|
81) |
|
82) |
|
83) |
|
84) |
|
85) |
|
86) |
|
87) |
|
88) |
|
89) |
|
90) |
|
91) |
|
92) |
|
93) |
|
94) |
|
95) |
|
96) |
|
97) |
|
98) |
|
99) |
|
100) |
|
101) |
|
102) |
|
103) |
|
104) |
|
105) |
|
106) |
|
107) |
|
108) |
|
109) |
|
110) |
|
111) |
|
112) |
|
113) |
|
114) |
|
115) |
|
116) |
|
117) |
|
118) |
|
119) |
|
120) |
|
121) |
|
122) |
|
123) |
|
124) |
|
125) |
|
126) |
|
127) |
|
128) |
|
129) |
|
Sporządzono w Brukseli dnia 18 marca 2024 r.
W imieniu Komisji
Wopke HOEKSTRA
Członek Komisji
(1) Dz.U. L 111 z 25.4.2019, s. 13, ELI: http://data.europa.eu/eli/reg/2019/631/oj.
ZAŁĄCZNIK I
WYNIKI PRODUCENTÓW NOWYCH SAMOCHODÓW OSOBOWYCH
Tabela 1
Wartości odnoszące się do wyników indywidualnych producentów nowych samochodów osobowych w roku kalendarzowym 2022 zgodnie z art. 9 rozporządzenia (UE) 2019/631
A | B | C | D | E | F | G | H | I | J | K |
Nazwa producenta | Grupy producentów Odstępstwa Wyłączenia | Całkowita liczba rejestracji | Średnia masa pojazdu w stanie gotowym do jazdy | Średni indywidualny poziom emisji CO2 | Docelowy indywidualny poziom emisji | Odległość do poziomu docelowego | Superjednostki | Limit superjednostek na rok 2022 | Ograniczenie emisji CO2 dzięki zastosowaniu ekoinnowacji | Margines błędu |
ALFA ROMEO SPA | P8 | 29 798 | 1 703,85 | 154,359 | 122,176 | 32,177 | 0 | 0 | 2,060 | 0,006 |
ALPINA BURKARD BOVENSIEPEN GMBH E CO KG | DMD | 694 | 2 112,23 | 240,213 |
|
| 0 | 7,5 | 0 |
|
ANHUI JIANGHUAI AUTOMOBILE GROUP CORP LTD | DMD | 82 | 1 602,32 | 0 |
|
| 0 | 7,5 | 0 |
|
ASTON MARTIN LAGONDA LIMITED | DMD | 859 | 2 019,93 | 296,87 |
|
| 0 | 7,5 | 0 |
|
AUDI AG | P10 | 464 198 | 1 756,35 | 115,832 | 129,983 | -14,151 | 0 | 0 | 1,311 | 0 |
AUDI HUNGARIA ZRT | P10 | 2 510 | 1 432,72 | 167,301 | 108,36 | 58,941 | 0 | 0 | 0 | 0 |
AUDI SPORT GMBH | P10 | 15 481 | 1 868,46 | 241,251 | 121,711 | 119,540 | 0 | 0 | 0 | 0 |
AUTOMOBILE DACIA SA | P7 | 308 127 | 1 179,73 | 99,874 | 103,374 | -3,502 | 0 | 0 | 2,511 | 0,002 |
AUTOMOBILES CITROEN | P8 | 224 244 | 1 174,72 | 122,223 | 114,536 | 7,687 | 0 | 0 | 3,058 | 0 |
AUTOMOBILES PEUGEOT | P8 | 148 141 | 1 582,11 | 118,624 | 131,132 | -12,508 | 0 | 0 | 2,186 | 0 |
AUTOMOBILI LAMBORGHINI SPA | P10 | 836 | 1 985,44 | 339,048 | 123,283 | 215,765 | 0 | 7,5 | 0,558 | 0 |
BAYERISCHE MOTOREN WERKE AG | P1 | 625 223 | 1 775,05 | 102,601 | 127,901 | -25,300 | 0 | 0 | 1,958 | 0 |
BENTLEY MOTORS LTD | P10 | 1 869 | 2 457,13 | 259,682 | 143,256 | 116,426 | 0 | 0 | 1,494 | 0 |
BMW M GMBH | P1 | 10 043 | 1 980,66 | 242,27 | 119,564 | 122,706 | 0 | 0 | 2,492 | 0 |
BRILLIANCE SHINERAY CHONGQING AUTOMOBILE CO LTD | DMD | 60 | 1 649,00 | 188,533 |
|
| 0 | 7,5 | 0 |
|
BUGATTI AUTOMOBILES SAS |
| 8 | 2 070,00 | 561,375 | 112,629 | 448,746 | 0 | 0 | 0 | 0 |
BUGATTI RIMAC DOO |
| 3 | 2 375,00 | 0 | 148,13 | - 148,130 | 0 | 7,5 | 0 | 0 |
BYD AUTO INDUSTRY COMPANY LIMITED |
| 5 777 | 2 078,45 | 0 | 138,255 | - 138,255 | 0 | 7,5 | 0 | 0 |
CATERHAM CARS LIMITED | DMD | 138 | 673,04 | 151,036 |
|
| 0 | 7,5 | 0 |
|
CHINA FAW GROUP CO LTD | DMD | 2 102 | 2 708,29 | 0 |
|
| 0 | 7,5 | 0 |
|
DFSK MOTOR CO LTD | DMD | 2 233 | 1 833,01 | 61,798 |
|
| 0 | 0 | 0 |
|
DONKERVOORT AUTOMOBIELEN BV | DMD | 12 | 865,00 | 191 |
|
| 0 | 7,5 | 0 |
|
DR AUTOMOBILES SRL | ND | 22 635 | 1 392,35 | 152,302 | 162,613 | -10,311 | 0,191 | 7,487 | 0 | 0 |
DR ING HCF PORSCHE AG | P10 | 63 171 | 2 038,38 | 164,055 | 135,627 | 28,426 | 0 | 0 | 1,108 | 0,002 |
EURASIA MOTOR COMPANY SRL | DMD | 107 | 1 417,84 | 149,131 |
|
| 0 | 7,5 | 0 |
|
FABBRICA DALLARA SRL | DMD | 31 | 1 010,00 | 221,871 |
|
| 0 | 7,5 | 0 |
|
FCA US LLC | P8 | 53 804 | 1 662,49 | 109,902 | 124,426 | -14,575 | 0 | 0 | 0,723 | 0,051 |
FERRARI SPA | D | 3 356 | 1 736,17 | 261,033 | 295 | -33,967 | 0 | 7,5 | 0 | 0 |
FORD MOTOR COMPANY | P2 | 3 075 | 1 848,3 | 265,608 | 112,146 | 153,460 | 0 | 0 | 1,511 | 0,002 |
FORD MOTOR COMPANY OF AUSTRALIA PTY LIMITED | P2 | 1 | 2 379,00 | 255 | 147,189 | 107,811 | 0 | 0 | 0 | 0 |
FORD-WERKE GMBH | P2 | 402 917 | 1 557,24 | 112,088 | 123,436 | -11,348 | 0 | 0 | 2,637 | 0 |
GENERAL MOTORS HOLDINGS LLC | D | 1 096 | 1 794,02 | 242,09 | 255 | -12,910 | 0 | 7,5 | 0 | 0 |
GREAT WALL MOTOR COMPANY LIMITED | DMD | 267 | 1 638,16 | 18,604 |
|
| 5,081 | 7,5 | 0 |
|
HAIMA CAR CO LTD | DMD | 286 | 1 712,00 | 0 |
|
| 0 | 7,5 | 0 |
|
HENAN SUDA ELECTRIC VEHICLE TECHNOLOGY CO LTD | DMD | 62 | 1 459,35 | 1,912 |
|
| 0,62 | 7,5 | 0 |
|
HONDA MOTOR CO LTD | P9 | 40 168 | 1 482,07 | 120,145 | 118,998 | 1,147 | 0 | 0 | 1,243 | 0 |
HYUNDAI ASSAN OTOMOTIV SANAYI VE TICARET AS | P3 | 122 436 | 1 091,48 | 118,677 | 96,204 | 22,473 | 0 | 0 | 1,822 | 0 |
HYUNDAI MOTOR COMPANY | P3 | 101 190 | 1 672,38 | 79,896 | 122,655 | -42,764 | 0 | 0 | 0,916 | 0,005 |
HYUNDAI MOTOR MANUFACTURING CZECH SRO | P3 | 209 218 | 1 579,30 | 101,642 | 117,45 | -15,814 | 0 | 0 | 1,61 | 0,006 |
IVECO SPA | DMD | 1 | 2 205,00 | 243 |
|
| 0 | 7,5 | 0 |
|
JAGUAR LAND ROVER LIMITED | P9 | 53 065 | 2 204,71 | 156,855 | 146,319 | 10,533 | 0 | 0 | 1,545 | 0,003 |
JIANGLING MOTOR HOLDING CO LTD |
| 1 299 | 1 843,98 | 0 | 109,834 | - 109,834 | 0 | 0 | 0 | 0 |
JIANGXI JIANGLING GROUP ELECTRIC VEHICLE CO LTD | DMD | 75 | 1 675,00 | 0 |
|
| 0 | 7,5 | 0 |
|
KG MOBILITY CORPORATION | D | 14 235 | 1 546,84 | 173,771 | 174,397 | -0,626 | 1,027 | 7,279 | 0 | 0 |
KIA CORPORATION | P4 | 213 231 | 1 399,99 | 83,703 | 110,301 | -26,598 | 0 | 0 | 1,148 | 0 |
KIA SLOVAKIA SRO | P4 | 221 023 | 1 534,69 | 115,425 | 114,512 | 0,907 | 0 | 0 | 1,431 | 0,006 |
LANZHOU ZHIDOU ELECTRIC VEHICLE CO LTD | DMD | 238 | 866,89 | 0 |
|
| 0 | 7,5 | 0 |
|
LEAPMOTOR AUTOMOBILE CO LTD | DMD | 2 | 1 278,00 | 0 |
|
| 0 | 7,5 | 0 |
|
LEEH GROUP KFT | DMD | 1 | 975,00 | 0 |
|
| 0 | 7,5 | 0 |
|
LONDON EV COMPANY LIMITED | DMD | 1 | 2 233,00 | 19 |
|
| 0 | 0 | 0 |
|
LOTUS CARS LIMITED | DMD | 233 | 1 211,14 | 215,858 |
|
| 0 | 7,5 | 0 |
|
LUCID USA INC | DMD | 9 | 2 435,00 | 0 |
|
| 0 | 7,5 | 0 |
|
MAGYAR SUZUKI CORPORATION LTD | P5 | 66 025 | 1 317,81 | 122,983 | 113,214 | 9,765 | 0 | 4,956 | 3,177 | 0,004 |
MAHINDRA & MAHINDRA LTD | D | 770 | 1 191,01 | 156,623 | 164 | -7,377 | 0 | 7,5 | 0 | 0 |
MANUFACTURE ALPINE DIEPPE JEAN REDELE | P7 | 2 874 | 1 181,76 | 153,124 | 96,887 | 56,237 | 0 | 0 | 1,409 | 0 |
MASERATI SPA | D | 5 253 | 2 027,45 | 223,464 | 262 | -38,536 | 0 | 7,5 | 2,511 | 0 |
MAZDA MOTOR CORPORATION | P5 | 98 579 | 1 513,88 | 114,084 | 117,73 | -3,646 | 4,956 | 4,956 | 0,908 | 0 |
MAZDA MOTOR LOGISTICS EUROPE NV | P5 | 12 702 | 1 429,55 | 128,61 | 115,967 | 12,643 | 0 | 4,956 | 1,144 | 0 |
MCLAREN AUTOMOTIVE LIMITED | DMD | 206 | 1 496,54 | 262,544 |
|
| 0 | 7,5 | 0 |
|
MERCEDES-AMG GMBH | P6 | 713 | 1 643,04 | 291,067 | 111,555 | 179,512 | 0 | 0 | 0 | 0 |
MERCEDES-BENZ AG | P6 | 553 175 | 1 873,88 | 111,697 | 126,687 | -14,996 | 0 | 0 | 0,797 | 0,006 |
MITSUBISHI MOTORS CORPORATION | P7 | 27 632 | 1 974,91 | 46,011 | 126,811 | -80,815 | 0 | 0 | 0 | 0,015 |
MITSUBISHI MOTORS THAILAND CO LTD | P7 | 27 205 | 953,84 | 114,892 | 91,588 | 23,304 | 0 | 0 | 1,362 | 0 |
MORGAN TECHNOLOGIES LTD | DMD | 171 | 1 136,00 | 167,275 |
|
| 0 | 7,5 | 0 |
|
NANJING GOLDEN DRAGON BUS CO LTD | DMD | 130 | 1 955,00 | 0 |
|
| 0 | 7,5 | 0 |
|
NEXT E.GO MOBILE SE | DMD | 345 | 1 255,69 | 0 |
|
| 0 | 0 | 0 |
|
NIO CO LTD | DMD | 1 689 | 2 473,51 | 0 |
|
| 0 | 7,5 | 0 |
|
NISSAN AUTOMOTIVE EUROPE SAS | P7 | 161 320 | 1 414,77 | 116,625 | 118,553 | -1,931 | 0 | 0 | 2,259 | 0,003 |
OPEL AUTOMOBILE GMBH | P8 | 116 685 | 1 407,46 | 123,526 | 120,49 | 3,036 | 0 | 0 | 2,825 | 0 |
PAGANI AUTOMOBILI SPA | DMD | 3 | 1 453,00 | 359 |
|
| 0 | 7,5 | 0 |
|
POLESTAR PERFORMANCE AB |
| 21 423 | 2 106,62 | 0 | 139,193 | - 139,193 | 0 | 7,5 | 0 | 0 |
RENAULT SAS | P7 | 702 652 | 1 391,91 | 105,865 | 110,94 | -5,081 | 0 | 0 | 2,312 | 0,006 |
RENAULT TRUCKS | DMD | 58 | 2 259,12 | 240,686 |
|
| 0 | 7,5 | 1,073 |
|
ROLLS-ROYCE MOTOR CARS LTD | P1 | 320 | 2 704,33 | 366,741 | 145,028 | 221,713 | 0 | 0 | 0 | 0 |
SAIC MAXUS AUTOMOTIVE CO LTD |
| 1 565 | 1 947,35 | 0 | 120,787 | - 120,787 | 0 | 7,5 | 0 | 0 |
SAIC MOTOR CORPORATION LTD |
| 65 151 | 1 670,72 | 45,386 | 114,687 | -69,301 | 0 | 0 | 0 | 0 |
SEAT SA | P10 | 298 588 | 1 469,25 | 115,920 | 116,440 | -0,520 | 0 | 0 | 1,556 | 0 |
SECMA SAS | DMD | 79 | 686,35 | 139,342 |
|
| 0 | 7,5 | 0 |
|
SKODA AUTO AS | P10 | 470 727 | 1 490,19 | 116,460 | 118,692 | -2,233 | 0 | 0 | 1,899 | 0,001 |
SMART AUTOMOBILE CO LTD | DMD | 249 | 1 919,27 | 0 |
|
| 0 | 7,5 | 0 |
|
STELLANTIS AUTO SAS | P8 | 837 222 | 1 358,72 | 94,251 | 120,986 | -26,735 | 0 | 0 | 2,246 | 0 |
STELLANTIS EUROPE SPA | P8 | 428 996 | 1 232,48 | 95,348 | 109,504 | -14,156 | 0 | 0 | 1,448 | 0 |
SUBARU CORPORATION | P5 | 11 187 | 1 695,57 | 166,67 | 123,521 | 43,145 | 4,077 | 4,956 | 0,85 | 0,004 |
SUZUKI MOTOR CORPORATION | P5 | 45 609 | 1 039,95 | 105,348 | 100,915 | 4,433 | 1,460 | 4,956 | 2,941 | 0 |
TESLA INC | P9 | 170 218 | 1 985,74 | 0 | 114,555 | - 114,555 | 0 | 0 | 0 | 0 |
TOYOTA MOTOR CORPORATION |
| 198 181 | 1 263,89 | 103,737 | 111,13 | -7,393 | 1,294 | 5,755 | 0,802 | 0 |
TOYOTA MOTOR EUROPE NV SA | P5 | 487 789 | 1 451,33 | 112,412 | 121,673 | -9,264 | 1,188 | 4,956 | 1,008 | 0,003 |
VOLKSWAGEN AG | P10 | 1 024 464 | 1 522,43 | 116,184 | 119,907 | -3,727 | 0 | 0 | 1,593 | 0,004 |
VOLVO CAR CORPORATION |
| 203 526 | 1 972,99 | 79,703 | 133,278 | -53,575 | 0 | 0 | 0,547 | 0 |
ZHAOQING XIAOPENG INVESTMENT OF NEW ENERGY CO LTD | DMD | 356 | 2 110,19 | 0 |
|
| 0 | 7,5 | 0 |
|
ZHEJIANG GEELY AUTOMOBILE CO LTD |
| 26 356 | 1 951,74 | 28,051 | 134,035 | - 105,984 | 0 | 0 | 0 | 0 |
Tabela 2
Wartości odnoszące się do wyników grup producentów nowych samochodów osobowych w roku kalendarzowym 2022 zgodnie z art. 9 rozporządzenia (UE) 2019/631
A | B | C | D | E | F | G | H | I | J | K | L |
Nazwa grupy producentów | Grupy producentów | Całkowita liczba rejestracji | Średnia masa pojazdu w stanie gotowym do jazdy | Średni indywidualny poziom emisji CO2 | Docelowy indywidualny poziom emisji | Odległość do poziomu docelowego | Superjednostki | Limit superjednostek na rok 2022 | Ograniczenie emisji CO2 dzięki zastosowaniu ekoinnowacji | Margines błędu | Referencyjny docelowy indywidualny poziom emisji WLTP |
BMW | P1 | 635 586 | 1 778,76 | 104,942 | 127,461 | -22,519 | 0 | 0 | 1,965 | 0 |
|
FORD | P2 | 405 993 | 1 559,44 | 113,252 | 122,866 | -9,616 | 0 | 0 | 2,628 | 0,002 |
|
HYUNDAI MOTOR EUROPE | P3 | 432 844 | 1 463,07 | 101,377 | 112,585 | -11,211 | 0 | 0 | 1,508 | 0,003 |
|
KIA | P4 | 434 254 | 1 468,54 | 99,848 | 112,449 | -12,604 | 0 | 0 | 1,292 | 0,003 |
|
MAZDA-SUBARU-SUZUKI-TOYOTA | P5 | 721 891 | 1 425,07 | 114,248 | 118,620 | -4,378 | 1,677 | 4,956 | 1,311 | 0,006 |
|
MERCEDES-BENZ | P6 | 553 888 | 1 873,59 | 111,928 | 126,607 | -14,686 | 0 | 0 | 0,796 | 0,007 |
|
RENAULT-NISSAN-MITSUBISHI | P7 | 1 229 810 | 1 344,67 | 104,741 | 110,277 | -5,539 | 0 | 0 | 2,280 | 0,003 |
|
STELLANTIS | P8 | 1 838 890 | 1 342,40 | 103,170 | 118,285 | -15,116 | 0 | 0 | 2,144 | 0,001 |
|
TESLA-HONDA-JLR | P9 | 263 451 | 1 953,05 | 49,913 | 136,938 | -87,026 | 0 | 0 | 0,500 | 0,001 |
|
VOLKSWAGEN | P10 | 2 341 844 | 1 572,56 | 118,502 | 121,575 | -3,075 | 0 | 0 | 1,569 | 0,002 | 119,440 |
Objaśnienia do tabel 1 i 2:
We wszystkich obliczeniach leżących u podstaw wartości wymienionych w tych tabelach uwzględniono tylko te pojazdy, dla których zgłoszone zostały zarówno indywidualne poziomy emisji CO2, jak i wartość masy w stanie gotowym do jazdy.
W przypadku indywidualnego producenta, który jest członkiem grupy producentów w roku kalendarzowym 2022, wartości wymienione w tabeli 1 to wartości, które miałyby zastosowanie, gdyby producent nie był członkiem grupy producentów.
Kolumna A:
Tabela 1: „Nazwa producenta” oznacza nazwę producenta zgłoszoną Komisji przez zainteresowanego producenta lub, w przypadku braku takiego zgłoszenia, nazwę podaną przez organ sprawozdawczy.
Tabela 2: „Nazwa grupy producentów” oznacza nazwę grupy producentów zadeklarowaną przez zarządzającego grupą producentów.
Kolumna B:
„D” oznacza, że dla roku kalendarzowego 2022 przyznano odstępstwo zgodnie z art. 10 ust. 3 rozporządzenia (UE) 2019/631 (drobny producent).
„ND” oznacza, że dla roku kalendarzowego 2022 przyznano odstępstwo (dla producentów niszowych) zgodnie z art. 10 ust. 4 rozporządzenia (UE) 2019/631.
„DMD” oznacza, że stosuje się wyłączenie de-minimis zgodnie z art. 2 ust. 4 rozporządzenia (UE) 2019/631, w związku z czym producent nie musi osiągnąć docelowego indywidualnego poziomu emisji w roku kalendarzowym 2022 r.
„P” oznacza, że producent jest członkiem grupy producentów utworzonej na podstawie art. 6 rozporządzenia (UE) 2019/631, a umowa powołująca tę grupę jest ważna na rok kalendarzowy 2022.
Kolumna C:
„Całkowita liczba rejestracji” oznacza całkowitą liczbę nowych samochodów osobowych zarejestrowanych w Unii, Islandii i Norwegii w roku kalendarzowym 2022, za które odpowiada producent (tabela 1) lub członkowie grupy producentów (tabela 2).
Kolumna D:
„Średnia masa pojazdu w stanie gotowym do jazdy” (kg) oznacza średnią masy w stanie gotowym do jazdy nowych samochodów osobowych zarejestrowanych w Unii, Islandii i Norwegii w roku kalendarzowym 2022, za które odpowiada producent (tabela 1) lub członkowie grupy producentów (tabela 2).
Kolumna E:
„Średni indywidualny poziom emisji CO2 ” (g CO2/km) oznacza średni indywidualny poziom emisji CO2 określony zgodnie z rozporządzeniem wykonawczym Komisji (UE) 2017/1151 (1) dla nowych samochodów osobowych zarejestrowanych w Unii, Islandii i Norwegii w roku 2022, za które odpowiada producent (tabela 1) lub członkowie grupy producentów (tabela 2).
Przy obliczaniu średniego indywidualnego poziomu emisji CO2 Komisja uwzględniła, w stosownych przypadkach:
- | stosowanie superjednostek (kolumna H); |
- | ograniczenie emisji CO2 dzięki zastosowaniu ekoinnowacji (kolumna J) |
Kolumna F:
„Docelowy indywidualny poziom emisji” (g CO2/km) oznacza docelowy indywidualny poziom emisji producenta (tabela 1) lub grupy producentów (tabela 2) obliczony zgodnie z częścią A pkt 4 załącznika I do rozporządzenia (UE) 2019/631 lub, w stosownych przypadkach („D” lub „ND” w kolumnie B w tabeli 1), poziom docelowy w ramach odstępstwa przyznany na podstawie art. 10 rozporządzenia (UE) 2019/631.
Referencyjny docelowy indywidualny poziom emisji światowej zharmonizowanej procedury badania pojazdów lekkich (WLTP) stosowany do obliczania docelowego indywidualnego poziomu emisji jest określony w części A załącznika II do decyzji wykonawczej Komisji (UE) 2022/2087 (2) lub w części A załącznika I do decyzji wykonawczej Komisji (UE) 2023/1623 (3). W przypadku grup producentów wymienionych w tabeli 2, których skład się zmienił w roku kalendarzowym 2022, referencyjny docelowy indywidualny poziom emisji WLTP jest wymieniony w kolumnie L w tabeli 2.
W przypadku gdy producent korzysta z wyłączenia na podstawie art. 2 ust. 4 rozporządzenia (UE) 2019/631 („DMD” w kolumnie B w tabeli 1), docelowy indywidualny poziom emisji nie ma zastosowania, w związku z czym nie wskazuje się również „odległości do poziomu docelowego” (kolumna G) ani „marginesu błędu” (kolumna K).
Kolumna G:
„Odległość do poziomu docelowego” (g CO2/km) oznacza różnicę między średnim indywidualnym poziomem emisji CO2 (kolumna E) a docelowym indywidualnym poziomem emisji (kolumna F), od której odejmuje się margines błędu (kolumna K).
Jeżeli wartość odległości do poziomu docelowego jest większa od zera, oznacza to, że docelowy indywidualny poziom emisji został przekroczony.
W przypadku producenta, który jest członkiem grupy producentów („P” w kolumnie B w tabeli 1), zgodność z docelowym indywidualnym poziomem emisji ocenia się wyłącznie na poziomie grupy producentów.
Kolumna H:
„Superjednostki” (g CO2/km) oznaczają jednostki emisji, o których mowa w art. 5 rozporządzenia (UE) 2019/631, określone zgodnie z pkt 4.1 lit. g) zawiadomienia Komisji 2017/C 218/01 (4) i które mają być uwzględniane przy obliczaniu średniego indywidualnego poziomu emisji CO2 (kolumna E). Na potrzeby określenia liczby superjednostek przypisywanych danemu producentowi lub grupie producentów każdy z ich nowych samochodów osobowych o indywidualnym poziomie emisji CO2 poniżej 50 g CO2/km (NEDC) zarejestrowanych w Unii, Islandii i Norwegii w 2022 r. jest liczony jako 1,33 samochodu osobowego.
Kolumna I:
„Limit superjednostek na rok 2022” (g CO2/km) oznacza maksymalną liczbę superjednostek, którą można wykorzystać w roku kalendarzowym 2022, obliczoną zgodnie z art. 5 rozporządzenia wykonawczego Komisji (UE) 2017/1153 (5) i pkt 6.3 zawiadomienia Komisji 2017/C 218/01. Jeżeli obliczona liczba superjednostek w roku kalendarzowym 2022 jest wyższa niż „limit superjednostek na rok 2022”, wartość uwzględniana w obliczeniach (kolumna H) jest ograniczona do tego limitu.
W przypadku grup producentów wymienionych w tabeli 2, których skład zmienił się w porównaniu z rokiem kalendarzowym 2021, „limit superjednostek na rok 2022” oblicza się jako średnią wartości „limitu superjednostek na rok 2022” wskazanego dla każdego członka grupy w kolumnie I tabeli 1, ważonego zgodnie z całkowitą liczbą samochodów osobowych o indywidualnym poziomie emisji w cyklu NEDC nieprzekraczającym 50 g CO2/km, które zostały zarejestrowane przez członków grupy w roku kalendarzowym 2022.
Kolumna J:
„Ograniczenie emisji CO2 dzięki zastosowaniu ekoinnowacji” (g CO2/km) oznacza ograniczenie emisji uwzględniane do celów obliczania średniego indywidualnego poziomu emisji CO2 (kolumna F), które wynika z zastosowania technologii innowacyjnych mających zweryfikowany udział w redukcji emisji CO2 i zatwierdzonych przez Komisję zgodnie z art. 11 rozporządzenia (UE) 2019/631. Uwzględniono jedynie ekoinnowacje zatwierdzone w odniesieniu do procedury badania emisji w cyklu WLTP. Ograniczenie emisji CO2 dzięki zastosowaniu ekoinnowacji oblicza się zgodnie z art. 6 rozporządzenia wykonawczego (UE) 2017/1153 i pkt 4.1 lit. f) zawiadomienia Komisji 2017/C 218/01.
Kolumna K:
„Margines błędu” (g CO2/km) oznacza wartość, o którą skorygowano różnicę między średnim indywidualnym poziomem emisji CO2 (kolumna E) a docelowym indywidualnym poziomem emisji (kolumna F) przy obliczaniu odległości do poziomu docelowego (kolumna G) w celu uwzględnienia zapisów zgłoszonych Komisji przez producenta (tabela 1) lub grupę producentów (tabela 2) z kodem błędu B, jak określono w art. 6 rozporządzenia wykonawczego Komisji (UE) 2021/392 (6).
Taki margines błędu oblicza się zgodnie z następującym wzorem:
Margines błędu | = | wartość bezwzględna [(AC1 - TG1) - (AC2 - TG2)] |
AC1 | = | średni indywidualny poziom emisji CO2, z uwzględnieniem zapisów z kodem błędu B (jak określono w kolumnie E); |
TG1 | = | docelowy indywidualny poziom emisji, z uwzględnieniem zapisów z kodem błędu B (jak określono w kolumnie F); |
AC2 | = | średni indywidualny poziom emisji CO2, obliczony po wyłączeniu zapisów z kodem błędu B; |
TG2 | = | docelowy indywidualny poziom emisji, obliczony po wyłączeniu zapisów z kodem błędu B. |
Kolumna L (tabela 2):
„Referencyjny docelowy indywidualny poziom emisji WLTP” oznacza referencyjny docelowy indywidualny poziom emisji WLTP określony zgodnie z częścią A pkt 3 załącznika I do rozporządzenia (UE) 2019/631. Wartość podaje się wyłącznie w odniesieniu do nowych grup i grup producentów, których skład zmienił się w roku kalendarzowym 2022. W przypadku pozostałych grup producentów referencyjny docelowy indywidualny poziom emisji WLTP jest wymieniony w części A załącznika II do decyzji wykonawczej (UE) 2022/2087 lub w części A załącznika I do decyzji wykonawczej (UE) 2023/1623.
(1) Rozporządzenie Komisji (UE) 2017/1151 z dnia 1 czerwca 2017 r. uzupełniające rozporządzenie (WE) nr 715/2007 Parlamentu Europejskiego i Rady w sprawie homologacji typu pojazdów silnikowych w odniesieniu do emisji zanieczyszczeń pochodzących z lekkich pojazdów pasażerskich i użytkowych (Euro 5 i Euro 6) oraz w sprawie dostępu do informacji dotyczących naprawy i utrzymania pojazdów, zmieniające dyrektywę 2007/46/WE Parlamentu Europejskiego i Rady, rozporządzenie Komisji (WE) nr 692/2008 i rozporządzenie Komisji (UE) nr 1230/2012 oraz uchylające rozporządzenie Komisji (WE) nr 692/2008 (Dz.U. L 175 z 7.7.2017, s. 1, ELI: http://data.europa.eu/eli/reg/2017/1151/oj).
(2) Decyzja wykonawcza Komisji (UE) 2022/2087 z dnia 26 września 2022 r. potwierdzająca lub zmieniająca wstępne obliczenia średnich indywidualnych poziomów emisji CO2 oraz docelowych indywidualnych poziomów emisji dla producentów samochodów osobowych i lekkich pojazdów użytkowych w roku kalendarzowym 2020 oraz informująca producentów o wartościach, które należy stosować do obliczania docelowych indywidualnych poziomów emisji i poziomów docelowych w ramach odstępstw w latach kalendarzowych 2021-2024 na podstawie rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2019/631 (Dz.U. L 280 z 28.10.2022, s. 49, ELI: http://data.europa.eu/eli/dec_impl/2022/2087/oj).
(3) Decyzja wykonawcza Komisji (UE) 2023/1623 z dnia 3 sierpnia 2023 r. w sprawie określenia wartości odnoszących się do wyników producentów i grup producentów nowych samochodów osobowych i nowych lekkich pojazdów użytkowych na rok kalendarzowy 2021 oraz wartości, które należy stosować do obliczania docelowych indywidualnych poziomów emisji począwszy od 2025 r., na podstawie rozporządzenia (UE) 2019/631 Parlamentu Europejskiego i Rady oraz sprostowania decyzji wykonawczej (UE) 2022/2087 (Dz.U. L 200 z 10.8.2023, s. 5, ELI: http://data.europa.eu/eli/dec_impl/2023/1623/oj).
(4) Zawiadomienie Komisji 2017/C 218/01 - Wytyczne w sprawie monitorowania i sprawozdawczości danych dotyczących rejestracji nowych lekkich samochodów dostawczych (Dz.U. C 218 z 7.7.2017, s. 1).
(5) Rozporządzenie wykonawcze Komisji (UE) 2017/1153 z dnia 2 czerwca 2017 r. ustanawiające metodę określania parametrów korelacji niezbędnych do odzwierciedlenia zmian w regulacyjnej procedurze badań oraz zmieniające rozporządzenie (UE) nr 1014/2010 (Dz.U. L 175 z 7.7.2017, s. 679, ELI: http://data.europa.eu/eli/reg_impl/2017/1153/oj).
(6) Rozporządzenie wykonawcze Komisji (UE) 2021/392 z dnia 4 marca 2021 r. w sprawie monitorowania i raportowania danych dotyczących emisji CO2 z samochodów osobowych i lekkich pojazdów użytkowych zgodnie z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2019/631 oraz uchylające rozporządzenia wykonawcze Komisji (UE) nr 1014/2010, (UE) nr 293/2012, (UE) 2017/1152 i (UE) 2017/1153 (Dz.U. L 77 z 5.3.2021, s. 8, ELI:. http://data.europa.eu/eli/reg_impl/2021/392/oj).
ZAŁĄCZNIK II
WYNIKI PRODUCENTÓW NOWYCH LEKKICH POJAZDÓW UŻYTKOWYCH
Tabela 1
Wartości odnoszące się do wyników indywidualnych producentów nowych lekkich pojazdów użytkowych w roku kalendarzowym 2022 zgodnie z art. 9 rozporządzenia (UE) 2019/631
A | B | C | D | E | F | G | H | I |
Nazwa producenta | Grupy producentów Odstępstwa Wyłączenia | Całkowita liczba rejestracji | Średnia masa pojazdu w stanie gotowym do jazdy | Średni indywidualny poziom emisji CO2 | Docelowy indywidualny poziom emisji | Odległość do poziomu docelowego | Ograniczenie emisji CO2 dzięki zastosowaniu ekoinnowacji | Margines błędu |
ADDAX MOTOR NV | DMD | 85 | 1 163,34 | 0 |
|
| 0 |
|
ALFA ROMEO SPA | P6 | 446 | 1 755,00 | 146,012 | 162,000 | -15,988 | 1,241 | 0 |
ALKE SRL | DMD | 147 | 1 147,34 | 0 |
|
| 0 |
|
AUDI AG | P7 | 54 | 1 833,30 | 158,750 | 184,858 | -26,108 | 2,769 | 0 |
AUTOMOBILE DACIA SA | P5 | 751 | 1 251,01 | 121,432 | 111,915 | 9,517 | 2,135 | 0 |
AUTOMOBILES CITROEN | P6 | 48 601 | 1 851,17 | 185,838 | 218,192 | -32,355 | 0,583 | 0,001 |
AUTOMOBILES PEUGEOT | P6 | 110 954 | 1 892,23 | 184,649 | 217,999 | -33,350 | 0,607 | 0 |
BATTSWAP INC | DMD | 16 | 1 320,00 | 0 |
|
| 0 |
|
BAYERISCHE MOTOREN WERKE AG | P1/DMD | 46 | 1 797,50 | 141,180 |
|
| 2,972 |
|
B-ON GMBH | DMD | 2 511 | 1 847,11 | 0 |
|
| 0 |
|
BYD AUTO INDUSTRY COMPANY LIMITED | DMD | 377 | 1 772,93 | 0 |
|
| 0 |
|
CENNTRO AUTOMOTIVE CORPORATION | DMD | 136 | 1 435,55 | 0 |
|
| 0 |
|
DFSK MOTOR CO LTD | DMD | 1 280 | 1 186,82 | 136,859 |
|
| 0 |
|
DR AUTOMOBILES SRL | DMD | 476 | 2 040,00 | 288,000 |
|
| 0 |
|
DR ING HCF PORSCHE AG | P7 | 3 | 2 285,00 | 219,193 | 230,218 | -11,025 | 1,474 | 0 |
ESAGONO ENERGIA SRL | DMD | 22 | 1 236,82 | 0 |
|
| 0 |
|
ETESIA SAS | DMD | 5 | 1 171,00 | 0 |
|
| 0 |
|
EVUM MOTORS GMBH | DMD | 155 | 1 601,38 | 0 |
|
| 0 |
|
FCA US LLC | P6 | 2 357 | 2 072,38 | 204,939 | 198,593 | 6,346 | 0,388 | 0 |
FORD MOTOR COMPANY OF AUSTRALIA PTY LIMITED | P2 | 29 795 | 2 337,67 | 250,468 | 233,677 | 16,791 | 0 | 0 |
FORD-WERKE GMBH | P2 | 122 289 | 1 982,81 | 187,308 | 200,635 | -13,328 | 0,060 | 0,001 |
GARIA AS | DMD | 6 | 942,33 | 0 |
|
| 0 |
|
GOUPIL INDUSTRIE SAS |
| 654 | 1 265,29 | 0 | 93,245 | -93,245 | 0 | 0 |
GREAT WALL MOTOR COMPANY LIMITED | DMD | 558 | 1 857,07 | 224,000 |
|
| 0 |
|
HYUNDAI ASSAN OTOMOTIV SANAYI VE TICARET AS | P3/DMD | 35 | 1 116,97 | 119,929 |
|
| 2,128 |
|
HYUNDAI MOTOR COMPANY | P3/DMD | 198 | 2 026,43 | 200,660 |
|
| 0,148 |
|
HYUNDAI MOTOR MANUFACTURING CZECH SRO | P3/DMD | 36 | 1 525,50 | 104,233 |
|
| 1,656 |
|
ISUZU MOTORS LIMITED | D | 8 613 | 2 157,26 | 240,324 | 249 | -8,676 | 0 | 0 |
IVECO SPA |
| 11 458 | 2 401,72 | 274,612 | 292,670 | -18,080 | 0 | 0,022 |
JAGUAR LAND ROVER LIMITED |
| 3 526 | 2 164,50 | 196,256 | 222,285 | -26,029 | 2,530 | 0 |
KG MOBILITY CORPORATION | DMD | 637 | 2 193,18 | 235,063 |
|
| 0 |
|
KIA CORPORATION | P4/DMD | 302 | 1 169,19 | 111,691 |
|
| 1,557 |
|
KIA SLOVAKIA SRO | P4/DMD | 196 | 1 588,82 | 133,508 |
|
| 1,625 |
|
LIGIER GROUP | DMD | 133 | 712,71 | 0 |
|
| 0 |
|
LLC AUTOMOBILE PLANT GAZ | DMD | 76 | 2 506,08 | 344,868 |
|
| 0 |
|
LONDON EV COMPANY LIMITED | DMD | 59 | 2 278,53 | 20,610 |
|
| 0 |
|
MAGYAR SUZUKI CORPORATION LTD |
| 8 | 1 357,38 | 128,377 | 148,449 | -20,072 | 3,623 | 0 |
MAN TRUCK & BUS SE | P7 | 10 112 | 2 228,95 | 242,563 | 240,813 | 1,750 | 1,297 | 0 |
MAZDA MOTOR CORPORATION | DMD | 6 | 1 694,33 | 147,000 |
|
| 0 |
|
MELEX SP ZOO | DMD | 2 | 1 230,00 | 0 |
|
| 0 |
|
MERCEDES-BENZ AG |
| 111 283 | 2 191,48 | 204,725 | 225,594 | -20,872 | 0,808 | 0,003 |
MITSUBISHI MOTORS CORPORATION | P5 | 9 | 1 975,00 | 46,000 | 158,619 | - 112,619 | 0 | 0 |
MITSUBISHI MOTORS THAILAND CO LTD | P5 | 6 231 | 2 076,22 | 236,963 | 205,339 | 31,624 | 1,285 | 0 |
NEXTEM E-MOBILITY LIMITED | DMD | 40 | 1 320,00 | 0 |
|
| 0 |
|
NISSAN AUTOMOTIVE EUROPE SAS | P5 | 16 013 | 1 848,27 | 179,315 | 180,4 | -1,093 | 1,649 | 0,008 |
OPEL AUTOMOBILE GMBH | P6 | 20 445 | 1 564,91 | 141,763 | 170,86 | -29,097 | 0,223 | 0 |
OZ TRUCK SRL | DMD | 1 | 1 600,00 | 0 |
|
| 0 |
|
PIAGGIO & C SPA | D | 4 339 | 1 387,39 | 189,461 | 194 | -4,583 | 0 | 0,044 |
POLARIS SALES EUROPE SARL | DMD | 520 | 963,40 | 0 |
|
| 0 |
|
RENAULT SAS | P5 | 163 568 | 1 790,55 | 181,783 | 196,187 | -14,409 | 1,654 | 0,005 |
RENAULT TRUCKS |
| 8 339 | 2 220,93 | 270,658 | 277,862 | -7,217 | 1,020 | 0,013 |
ROMANITAL SRL | DMD | 47 | 1 625,74 | 246,021 |
|
| 0 |
|
SAIC MAXUS AUTOMOTIVE CO LTD | D | 3 841 | 2 027,65 | 56,509 | 174 | - 117,491 | 0 | 0 |
SAIC MOTOR CORPORATION LTD |
| 2 | 1 753,50 | 21,500 | 140,114 | - 118,614 | 0 | 0 |
SEAT SA | P7 | 79 | 1 423,95 | 129,004 | 132,666 | -3,662 | 0,085 | 0 |
SKODA AUTO AS | P7 | 111 | 1 565,50 | 132,764 | 147,777 | -15,013 | 1,975 | 0 |
STELLANTIS AUTO SAS | P6 | 80 558 | 1 490,15 | 131,592 | 154,580 | -22,991 | 0,134 | 0,003 |
STELLANTIS EUROPE SPA | P6 | 73 342 | 1 618,64 | 160,964 | 175,359 | -14,396 | 1,513 | 0,001 |
STREETSCOOTER GMBH |
| 499 | 1 785,75 | 0 | 143,209 | - 143,209 | 0 | 0 |
SUZUKI MOTOR CORPORATION | D | 9 469 | 1 164,93 | 172,976 | 174 | -1,024 | 0,002 | 0 |
TOYOTA MOTOR EUROPE NV SA |
| 57 217 | 1 872,01 | 179,669 | 204,655 | -24,989 | 0,510 | 0,003 |
VOLKSWAGEN AG | P7 | 102 843 | 1 926,45 | 184,203 | 192,942 | -8,739 | 1,408 | 0 |
VOLVO CAR CORPORATION | DMD | 1 465 | 1 851,29 | 136,642 |
|
| 1,168 |
|
Tabela 2
Wartości odnoszące się do wyników grup producentów nowych lekkich pojazdów użytkowych w roku kalendarzowym 2022 zgodnie z art. 9 rozporządzenia (UE) 2019/631
A | B | C | D | E | F | G | H | I | J |
Nazwa grupy producentów | Grupy producentów Wyłączenia | Całkowita liczba rejestracji | Średnia masa pojazdu w stanie gotowym do jazdy | Średni indywidualny poziom emisji CO2 | Docelowy indywidualny poziom emisji | Odległość do poziomu docelowego | Ograniczenie emisji CO2 dzięki zastosowaniu ekoinnowacji | Margines błędu | Referencyjny docelowy indywidualny poziom emisji WLTP |
BMW | P1/DMD | 46 | 1 797,50 | 141,180 |
|
| 2,972 |
| 184,352 |
FORD | P2 | 152 084 | 2 052,33 | 199,682 | 207,047 | -7,365 | 0,048 | 0 | 210,991 |
HYUNDAI MOTOR EUROPE | P3/DMD | 269 | 1 841,06 | 177,252 |
|
| 0,607 |
|
|
KIA | P4/DMD | 498 | 1 334,34 | 120,278 |
|
| 1,583 |
|
|
RENAULT-NISSAN-MITSUBISHI | P5 | 186 572 | 1 802,88 | 183,164 | 191,362 | -8,203 | 1,644 | 0,005 |
|
STELLANTIS | P6 | 336 703 | 1 711,71 | 164,453 | 188,903 | -24,451 | 0,665 | 0,001 |
|
VOLKSWAGEN | P7 | 113 202 | 1 952,73 | 189,317 | 196,705 | -7,388 | 1,397 | 0 | 204,217 |
Objaśnienia do tabel 1 i 2:
We wszystkich obliczeniach leżących u podstaw wartości wymienionych w tych tabelach uwzględniono tylko te pojazdy, dla których zgłoszone zostały zarówno indywidualne poziomy emisji CO2, jak i wartość masy w stanie gotowym do jazdy.
W przypadku indywidualnego producenta, który jest członkiem grupy producentów w roku kalendarzowym 2022, wartości wymienione w tabeli 1 to wartości, które miałyby zastosowanie, gdyby producent nie był członkiem grupy producentów.
Kolumna A:
Tabela 1: „Nazwa producenta” oznacza nazwę producenta zgłoszoną Komisji przez zainteresowanego producenta lub, w przypadku braku takiego zgłoszenia, nazwę podaną przez organ sprawozdawczy.
Tabela 2: „Nazwa grupy producentów” oznacza nazwę grupy producentów zadeklarowaną przez zarządzającego grupą producentów.
Kolumna B:
„D” oznacza, że dla roku kalendarzowego 2022 przyznano odstępstwo zgodnie z art. 10 ust. 3 rozporządzenia (UE) 2019/631 (drobny producent).
„DMD” oznacza, że stosuje się wyłączenie de-minimis zgodnie z art. 2 ust. 4 rozporządzenia (UE) 2019/631, w związku z czym producent nie musi osiągnąć docelowego indywidualnego poziomu emisji w roku kalendarzowym 2022 r.
„P” oznacza, że producent jest członkiem grupy producentów utworzonej na podstawie art. 6 rozporządzenia (UE) 2019/631, a umowa powołująca tę grupę jest ważna na rok kalendarzowy 2022.
Kolumna C:
„Całkowita liczba rejestracji” oznacza całkowitą liczbę nowych lekkich pojazdów użytkowych zarejestrowanych w Unii, Islandii i Norwegii w roku kalendarzowym 2022, za które odpowiada producent (tabela 1) lub członkowie grupy producentów (tabela 2).
Kolumna D:
„Średnia masa pojazdu w stanie gotowym do jazdy” (kg) oznacza średnią masy w stanie gotowym do jazdy nowych lekkich pojazdów użytkowych zarejestrowanych w Unii, Islandii i Norwegii w roku kalendarzowym 2022, za które odpowiada producent (tabela 1) lub członkowie grupy producentów (tabela 2).
Kolumna E:
„Średni indywidualny poziom emisji CO2 ” (g CO2/km) oznacza średni indywidualny poziom emisji CO2 określony zgodnie z rozporządzeniem (UE) 2017/1151 dla wszystkich nowych lekkich pojazdów użytkowych zarejestrowanych w Unii, Islandii i Norwegii w roku kalendarzowym 2022, za które odpowiada producent (tabela 1) lub członkowie grupy producentów (tabela 2).
Przy obliczaniu średniego indywidualnego poziomu emisji CO2 Komisja uwzględniła, w stosownych przypadkach, ograniczenie emisji CO2 dzięki zastosowaniu ekoinnowacji (kolumna H).
Kolumna F:
„Docelowy indywidualny poziom emisji” (g CO2/km) oznacza docelowy indywidualny poziom emisji producenta (tabela 1) lub grupy producentów (tabela 2) obliczony zgodnie z częścią B pkt 4 załącznika I do rozporządzenia (UE) 2019/631 lub, w stosownych przypadkach („D” w kolumnie B w tabeli 1), poziom docelowy w ramach odstępstwa przyznany na podstawie art. 10 rozporządzenia (UE) 2019/631.
Referencyjny docelowy indywidualny poziom emisji WLTP stosowany do obliczania docelowego indywidualnego poziomu emisji jest określony w części B załącznika II do decyzji wykonawczej (UE) 2022/2087 lub w części B załącznika I do decyzji wykonawczej (UE) 2023/1623. W przypadku grup producentów wymienionych w tabeli 2, których skład się zmienił w roku kalendarzowym 2022, referencyjny docelowy indywidualny poziom emisji WLTP jest wymieniony w kolumnie J w tabeli 2.
W przypadku gdy producent korzysta z wyłączenia na podstawie art. 2 ust. 4 rozporządzenia (UE) 2019/631 („DMD” w kolumnie B w tabeli 1), docelowy indywidualny poziom emisji nie ma zastosowania, w związku z czym nie wskazuje się również „odległości do poziomu docelowego” (kolumna G) ani „marginesu błędu” (kolumna I).
Kolumna G:
„Odległość do poziomu docelowego” (g CO2/km) oznacza różnicę między średnim indywidualnym poziomem emisji CO2 (kolumna E) a docelowym indywidualnym poziomem emisji (kolumna F), od której odejmuje się margines błędu (kolumna I).
Jeżeli wartość odległości do poziomu docelowego jest większa od zera, oznacza to, że docelowy indywidualny poziom emisji został przekroczony.
W przypadku producenta, który jest członkiem grupy producentów („P” w kolumnie B w tabeli 1), zgodność z docelowym indywidualnym poziomem emisji ocenia się wyłącznie na poziomie grupy producentów.
Kolumna H:
„Ograniczenie emisji CO2 dzięki zastosowaniu ekoinnowacji” (g CO2/km) oznacza ograniczenie emisji uwzględniane do celów obliczania średniego indywidualnego poziomu emisji CO2 (kolumna E), które wynika z zastosowania technologii innowacyjnych mających zweryfikowany udział w redukcji emisji CO2 i zatwierdzonych przez Komisję zgodnie z art. 11 rozporządzenia (UE) 2019/631. Uwzględniono jedynie ekoinnowacje zatwierdzone w odniesieniu do procedury badania emisji w cyklu WLTP. Ograniczenie emisji CO2 dzięki zastosowaniu ekoinnowacji oblicza się zgodnie z art. 5 rozporządzenia wykonawczego (UE) 2017/1152 i pkt 4.1 lit. f) zawiadomienia Komisji 2017/C 218/01.
Kolumna I:
„Margines błędu” (g CO2/km) oznacza wartość, o którą skorygowano różnicę między średnim indywidualnym poziomem emisji CO2 (kolumna E) a docelowym indywidualnym poziomem emisji (kolumna F) przy obliczaniu odległości do poziomu docelowego (kolumna G) w celu uwzględnienia zapisów zgłoszonych Komisji przez producenta (tabela 1) lub grupę producentów (tabela 2) z kodem błędu B, jak określono w art. 6 rozporządzenia wykonawczego (UE) 2021/392.
Taki margines błędu oblicza się zgodnie z następującym wzorem:
Margines błędu | = | wartość bezwzględna [(AC1 - TG1) - (AC2 - TG2)] |
AC1 | = | średni indywidualny poziom emisji CO2, z uwzględnieniem zapisów z kodem błędu B (jak określono w kolumnie E); |
TG1 | = | docelowy indywidualny poziom emisji, z uwzględnieniem zapisów z kodem błędu B (jak określono w kolumnie F); |
AC2 | = | średni indywidualny poziom emisji CO2, obliczony po wyłączeniu zapisów z kodem błędu B; |
TG2 | = | docelowy indywidualny poziom emisji, obliczony po wyłączeniu zapisów z kodem błędu B. |
Kolumna J (tabela 2):
„Referencyjny docelowy indywidualny poziom emisji WLTP” oznacza referencyjny docelowy indywidualny poziom emisji WLTP określony zgodnie z częścią B pkt 3 załącznika I do rozporządzenia (UE) 2019/631. Wartość podaje się wyłącznie w odniesieniu do nowych grup i grup producentów, których skład zmienił się w roku kalendarzowym 2022. W przypadku pozostałych grup producentów referencyjny docelowe indywidualne poziomy emisji WLTP są wymienione w części B załącznika II do decyzji wykonawczej (UE) 2022/2087 lub w części B załącznika I do decyzji wykonawczej (UE) 2023/1623.
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00