Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
idź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
description

Akt prawny

Akt prawny
obowiązujący
Dziennik Urzędowy Unii Europejskiej, L rok 2023 nr 161 str. 44
Wersja aktualna od 2023-06-28
Dziennik Urzędowy Unii Europejskiej, L rok 2023 nr 161 str. 44
Wersja aktualna od 2023-06-28
Akt prawny
obowiązujący
ZAMKNIJ close

Alerty

ROZPORZĄDZENIE WYKONAWCZE KOMISJI (UE) 2023/1301

z dnia 26 czerwca 2023 r.

zmieniające rozporządzenie wykonawcze Komisji (UE) 2019/159 nakładające ostateczne środki ochronne w odniesieniu do przywozu niektórych wyrobów ze stali

KOMISJA EUROPEJSKA,

uwzględniając rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2015/478 z dnia 11 marca 2015 r. w sprawie wspólnych reguł przywozu (1), w szczególności jego art. 16 i 20,

uwzględniając rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2015/755 z dnia 29 kwietnia 2015 r. w sprawie wspólnych reguł przywozu z niektórych państw trzecich (2), w szczególności jego art. 13 i 16,

a także mając na uwadze, co następuje:

1. PRZEBIEG PROCEDURY

2. ZAKRES POSTĘPOWANIA

3. PROCEDURA

4. USTALENIA WYNIKAJĄCE Z DOCHODZENIA

4.1. Ocena przedstawionych argumentów za zniesieniem środka

4.1.1. Domniemana niewystarczająca ilość stali wobec potrzeb użytkowników w związku z szybkim wyczerpaniem niektórych kontyngentów taryfowych

4.1.2. Domniemane mniejsze ryzyko przekierowania handlu ze względu na środek przyjęty przez USA na podstawie sekcji 232

4.1.3. Domniemane ryzyko niedoboru dostaw z powodu wstrzymania pracy niektórych zakładów przez producentów unijnych w 2022 r. w związku z wysokimi cenami energii

4.1.4. Domniemane przeszkody stwarzane przez środki ochronne dla przywozu, który jest niezbędny do zaspokojenia popytu

4.1.5. Domniemany brak presji przywozu z powodu niskiego wykorzystania kontyngentów taryfowych

4.1.6. Twierdzenie, że perspektywy rynkowe przemawiają za wcześniejszym zniesieniem środka

4.1.7. Twierdzenia dotyczące konkretnego produktu/kraju

4.1.8. Twierdzenie, że środki ochrony handlu inne niż środki ochronne są bardziej odpowiednie dla sektora stali

4.1.9. Twierdzenie, że ustalenia Organu Rozstrzygania Sporów WTO w sporze DS595 wymagają od Komisji zniesienia środka

4.1.10. Negatywny wpływ na rynek zakazu przywozu z Rosji i Białorusi wprowadzonego z powodu niczym niesprowokowanej i nieuzasadnionej agresji wojskowej Rosji wobec Ukrainy

4.1.11. Twierdzenie, że lepsze wyniki przemysłu Unii uzasadniają zniesienie środka

4.1.12. Twierdzenie, że zmiany w środkach TDI stosowanych przez państwa trzecie powinny prowadzić do zniesienia środków ochronnych

4.2. Analiza odpowiedzi na pytania zawarte w kwestionariuszu

4.2.1. Odpowiedzi na pytania zawarte w kwestionariuszu udzielone przez użytkowników unijnych

4.2.2. Odpowiedzi producentów unijnych na pytania zawarte w kwestionariuszu

4.3. Analiza perspektywiczna

4.4. Wniosek

5. AKTUALIZACJI WYKAZU KRAJÓW ROZWIJAJĄCYCH SIĘ OBJĘTYCH ZAKRESEM STOSOWANIA ŚRODKA

6. POZIOM LIBERALIZACJI

(98)

Obecne tempo liberalizacji środka ochronnego ustalono na poziomie 4 % rocznie (52). W toku tego dochodzenia Komisja oceniła, czy ten poziom liberalizacji jest nadal odpowiedni.

(99)

Niektóre zainteresowane strony wnosiły o podniesienie poziomu liberalizacji np. do 5 %. Z drugiej strony inne zainteresowane strony odrzuciły wnioski o dalsze podniesienie poziomu liberalizacji jako nieuzasadnione.

(100)

Biorąc pod uwagę ostatnie negatywne tendencje na unijnym rynku stali, niepewność związaną z prognozami gospodarczymi na najbliższą przyszłość, w szczególności dla Unii, oraz fakt, że kontyngenty taryfowe były ogólnie dostępne przez cały okres w przypadku wszystkich kategorii produktów, Komisja uznała, że podniesienie poziomu liberalizacji ponad obecny poziom nie jest uzasadnione.

(101)

W związku z tym kontyngenty taryfowe będą nadal rosły o 4 % od dnia 1 lipca 2023 r. w przypadku wszystkich kategorii produktów. Konkretne wielkości na okres od dnia 1 lipca 2023 r. do dnia 30 czerwca 2024 r. (w ujęciu kwartalnym) określono w załączniku II do trzeciego rozporządzenia w sprawie przeglądu.

(102)

Ponadto obecny przegląd zmieniający środek ochronny jest również zgodny z zobowiązaniami wynikającymi z umów dwustronnych podpisanych z niektórymi państwami trzecimi.

(103)

Środki przewidziane w niniejszym rozporządzeniu są zgodne z opinią Komitetu ds. Środków Ochronnych ustanowionego na podstawie odpowiednio art. 3 ust. 3 rozporządzenia (UE) 2015/478 i art. 22 ust. 3 rozporządzenia (UE) 2015/755,

PRZYJMUJE NINIEJSZE ROZPORZĄDZENIE:

Artykuł 1

W rozporządzeniu (UE) 2019/159 wprowadza się następujące zmiany:

załącznik III.2 w załączniku III zastępuje się załącznikiem I do niniejszego rozporządzenia;

części tabeli dotyczące numeru produktu 9 w częściach IV.1 i IV.2 załącznika IV zastępuje się tabelami w załączniku II do niniejszego rozporządzenia.

Artykuł 2

Niniejsze rozporządzenie wchodzi w życie następnego dnia po jego opublikowaniu w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej. Niniejsze rozporządzenie stosuje się od dnia 1 lipca 2023 r.

Niniejsze rozporządzenie wiąże w całości i jest bezpośrednio stosowane we wszystkich państwach członkowskich.

Sporządzono w Brukseli dnia 26 czerwca 2023 r.

W imieniu Komisji

Przewodnicząca

Ursula VON DER LEYEN


(1) Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2015/478 z dnia 11 marca 2015 r. w sprawie wspólnych reguł przywozu (Dz.U. L 83 z 27.3.2015, s. 16).

(2) Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2015/755 z dnia 29 kwietnia 2015 r. w sprawie wspólnych reguł przywozu z niektórych państw trzecich (Dz.U. L 123 z 19.5.2015, s. 33).

(3) Rozporządzenie wykonawcze Komisji (UE) 2019/159 z dnia 31 stycznia 2019 r. nakładające ostateczne środki ochronne w odniesieniu do przywozu niektórych wyrobów ze stali (Dz.U. L 31 z 1.2.2019, s. 27) („rozporządzenie w sprawie ostatecznych środków ochronnych").

(4) Rozporządzenie wykonawcze Komisji (UE) 2021/1029 z dnia 24 czerwca 2021 r. zmieniające rozporządzenie wykonawcze Komisji (UE) 2019/159 w celu przedłużenia środka ochronnego w odniesieniu do przywozu niektórych wyrobów ze stali (Dz.U. L 225 I z 25.6.2021, s. 1).

(5) Rozporządzenie wykonawcze Komisji (UE) 2019/1590 z dnia 26 września 2019 r. zmieniające rozporządzenie wykonawcze (UE) 2019/159 nakładające ostateczne środki ochronne w odniesieniu do przywozu niektórych wyrobów ze stali (Dz.U. L 248 z 27.9.2019, s. 28).

(6) Rozporządzenie wykonawcze Komisji (UE) 2020/894 z dnia 29 czerwca 2020 r. zmieniające rozporządzenie wykonawcze (UE) 2019/159 nakładające ostateczne środki ochronne w odniesieniu do przywozu niektórych wyrobów ze stali (Dz.U. L 206 z 30.6.2020, s. 27).

(7) Rozporządzenie wykonawcze Komisji (UE) 2022/978 z dnia 23 czerwca 2022 r. zmieniające rozporządzenie wykonawcze (UE) 2019/159 nakładające ostateczne środki ochronne w odniesieniu do przywozu niektórych wyrobów ze stali (Dz.U. L 167 z 24.6.2022, s. 58).

(8) Rozporządzenie wykonawcze Komisji (UE) 2020/2037 z dnia 10 grudnia 2020 r. zmieniające rozporządzenie wykonawcze (UE) 2019/159 nakładające ostateczne środki ochronne w odniesieniu do przywozu niektórych wyrobów ze stali (Dz.U. L 416 z 11.12.2020, s. 32).

(9) Rozporządzenie wykonawcze Komisji (UE) 2022/434 z dnia 15 marca 2022 r. zmieniające rozporządzenie (UE) 2019/159 nakładające ostateczne środki ochronne w odniesieniu do przywozu niektórych wyrobów ze stali (Dz.U. L 88 z 15.3.2022, s. 181).

(10) Rozporządzenie wykonawcze Komisji (UE) 2022/664 z dnia 21 kwietnia 2022 r. zmieniające rozporządzenie wykonawcze (UE) 2019/159 nakładające ostateczne środki ochronne w odniesieniu do przywozu niektórych wyrobów ze stali (Dz.U. L 121 z 22.4.2022, s. 12).

(11) Dz.U. C 459 z 2.12.2022, s. 6.

(12) https://tron.trade.ec.europa.eu/tron/TDI

(13) https://tron.trade.ec.europa.eu/investigations/case-history?caseId=2645

(14) Zob. m.in. sekcja 3.2.1 drugiego rozporządzenia w sprawie przeglądu, motywy 27 i 28 rozporządzenia w sprawie przedłużenia w następstwie przeglądu i motyw 56 trzeciego rozporządzenia w sprawie przeglądu.

(15) Źródło: Komisja Europejska na podstawie informacji dotyczących dziennego wykorzystania kontyngentów taryfowych, dostępnych pod adresem: https://ec.europa.eu/taxation_customs/dds2/taric/quota_consultation.jsp

(16) Użytkownicy unijni przynajmniej w niektórych sytuacjach mogli pozyskiwać nie tylko bezcłową stal pochodzącą z państw trzecich, ale również stal udostępnianą przez producentów unijnych.

(17) Zob. na przykład sekcja 3.5 trzeciego rozporządzenia w sprawie przeglądu.

(18) Zob. oświadczenie przedstawiciela USA ds. handlu Adama Hodge''a z dnia 9 grudnia 2022 r.: https://ustr.gov/about-us/policy-offices/press-office/press-releases/2022/december/statement-ustr-spokesperson-adam-hodge

(19) Zob. motywy 54-59 rozporządzenia wykonawczego Komisji (UE) 2022/978 z dnia 23 czerwca 2022 r. zmieniającego rozporządzenie wykonawcze (UE) 2019/159 nakładające ostateczne środki ochronne w odniesieniu do przywozu niektórych wyrobów ze stali (Dz.U. L 167 z 24.6.2022, s. 58).

(20) Źródło: https://dataweb.usitc.gov/

(21) W obliczeniach tych nie uwzględniono przywozu do USA z UE, ponieważ zawarta w tej sekcji analiza dotyczy oceny ewentualnego przesunięcia handlu z państw trzecich na rynek unijny.

(22) S&P Global: Current gas, electricity prices threaten European steelmaking viability: https://www.spglobal.com/commodityinsights/en/market-insights/latest-news/metals/090922-current-gas-electricity-prices-threaten-european-steelmaking-viability-eurofer (9 września 2022 r.); Steel makers fear deepening crisis from energy crunch as output halted: https://www.reuters.com/business/energy/steel-makers-fear-deepening-crisis-energy-crunch-output-halted-2022-09-23/ (Reuters, 23 września 2022 r.). Informacje na temat zmian cen gazu ziemnego w Unii można znaleźć np. na stronie Trading Economics: https://tradingeconomics.com/commodity/eu-natural-gas (data ostatniego dostępu: 30 kwietnia 2023 r.).

(23) Zob. na przykład: ArcelorMittal To Idle Parts of Three Plants as Energy Costs Bite: https://www.bloomberg.com/news/articles/2022-09-02/arcelormittal-to-idle-parts-of-three-plants-as-energy-costs-bite#xj4y7vzkg (Bloomberg, 2 września 2022 r.); Steel Plants Across Europe Cut Production as Power Prices Soar: https://www.bloomberg.com/news/articles/2022-03-09/spanish-steel-production-curbed-as-power-costs-soar-to-a-record#xj4y7vzkg (Bloomberg, 9 marca 2022 r.);

(24) S&P Global: Back in action: European mills restart idled blast furnaces on higher flat steel prices, 13 marca 2023 r.: https://www.spglobal.com/commodityinsights/en/market-insights/blogs/metals/031323-back-in-action-european- mills-restart-idled-blast-furnaces-on-higher-flat-steel-prices. Zob. również Eurometal: Flat steel producer Acciaierie d''Italia to boost production in 2023, 2024: Flat steel producer Acciaierie d''Italia to boost production in 2023, 2024 - EUROMETAL; GMK: US Steel Kosice resumed operation of the blast furnace after a month and a half of downtime: https://gmk.center/en/news/us-steel-kosice-resumed-operation-of-the-blast-furnace-after-a-month-and-a-half-ofdowntime/

(25) Informacje na temat udziału przywozu w latach 2013-2017 można znaleźć w tabeli 2 w rozporządzeniu w sprawie ceł ostatecznych. Informacje na temat udziału przywozu w latach 2018-2020 można natomiast znaleźć w tabeli 10 w rozporządzeniu w sprawie przedłużenia. Udział przywozu w 2021 r. wyniósł 18,1 %.

Źródło: Eurostat w przypadku przywozu oraz dane przemysłu i odpowiedzi na pytania zawarte w kwestionariuszu w przypadku konsumpcji.

(26) Zob. odniesienia w przypisie 14 do motywu 13 niniejszego rozporządzenia.

(27) OECD, „Latest Developments in Steelmaking Capacity" [„Najnowsze zmiany w obszarze mocy produkcyjnych w sektorze produkcji stali"] (17 lutego 2023 r.).

(28) Tamże.

(29) W kwestii zmian cen energii i oczekiwanych poziomów tych cen w Unii w porównaniu z danymi historycznymi zob. Economist Intelligence Unit: Commodities Outlook 2023, s. 3 (dostępne po wykupieniu subskrypcji); oraz Trading Economics: https://tradingeconomics.com/commodity/eu-natural-gas. Z obu źródeł wynika, że obecne ceny energii w Unii - choć znacznie poniżej szczytu osiągniętego w 2022 r. - nadal utrzymują się na znacznie wyższym poziomie niż w poprzednich latach.

(30) OECD, „Steel Market Developments: Q4 2022" [„Zmiany na rynku stali w IV kwartale 2022 r."] (16 grudnia 2022 r.).

(31) OECD, „Steel Market Developments, Q2 2023" [„Zmiany na rynku stali w II kwartale 2023 r."] (21 lutego 2023 r.).

(32) Fitch Ratings: Global Steel Outlook 2023 (12 grudnia 2022 r.): https://www.fitchratings.com/research/corporate-finance/global-steel-outlook-2023-13-12-2022#:~:text=We%20forecast%20global%20steel%20consumption,tonnes%20(mt)%20in%202022.

(33) S&P Platts Global: „Steel Price Forecast and Market Outlook 2023" [„Prognoza cen stali i perspektywy dla rynku stali na 2023 r."] (dostępne po wykupieniu subskrypcji).

(34) Światowe Stowarzyszenie Producentów Stali: Short Range Outlook [„Prognoza krótkoterminowa"], październik 2022 r.

(35) Światowe Stowarzyszenie Producentów Stali: Short Range Outlook [„Prognoza krótkoterminowa"], kwiecień 2023 r.

(36) W związku z podobnymi twierdzeniami przytoczonymi w poprzednich dochodzeniach zob. ustalenia Komisji w sekcji 4.5 trzeciego rozporządzenia w sprawie przeglądu funkcjonowania, sekcji 7.6 rozporządzenia w sprawie przedłużenia w następstwie przeglądu, motywie 123 drugiego rozporządzenia w sprawie przeglądu funkcjonowania oraz motywach 159 i 163 pierwszego rozporządzenia w sprawie przeglądu funkcjonowania.

(37) Zob. sekcja 7.10 rozporządzenia w sprawie przedłużenia.

(38) Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2015/477 z dnia 11 marca 2015 r. w sprawie środków, które Unia może podjąć w stosunku do połączonego oddziaływania środków antydumpingowych lub antysubsydyjnych i środków ochronnych (Dz.U. L 83 z 27.3.2015, s. 11).

(39) WT/DS595/R „European Union - Safeguard Measures on Certain Steel Products" (Unia Europejska - Środki ochronne dotyczące niektórych wyrobów ze stali), 29 kwietnia 2022 r.

(40) Rozporządzenie wykonawcze Komisji (UE) 2023/104 z dnia 12 stycznia 2023 r. zmieniające rozporządzenie wykonawcze (UE) 2019/159 nakładające ostateczne środki ochronne w odniesieniu do przywozu niektórych wyrobów ze stali w związku ze sprawozdaniem przyjętym przez Organ Rozstrzygania Sporów Światowej Organizacji Handlu (Dz.U. L 12 z 13.1.2023, s. 7).

(41) Zob. OECD „Steel trade and trade policy developments - 2021-22" [„Najnowsze zmiany w handlu stalą i polityce handlowej - lata 2021-2022"] (16.12.2022 r.), tabela B.1, s. 47.

(42) Zob. sekcja 1.1.2 rozporządzenia wykonawczego Komisji (UE) 2023/104.

(43) Zob. motywy 47 i 48 rozporządzenia w sprawie przedłużenia.

(44) Odpowiedzi na pytania zawarte w kwestionariuszu udzielone przez te stowarzyszenia obejmowały również indywidualne odpowiedzi udzielone przez ich członków uczestniczących w postępowaniu. Oba zestawy danych były dostępne w aktach sprawy (TRON).

(45) Zob. OECD, „Steel Market Developments, Q4" [„Zmiany na rynku stali w IV kwartale"] (grudzień 2022 r.), s. 22, tabela 4. Dostępne pod adresem: https://www.oecd.org/industry/ind/steel-market-developments-Q4-2022.pdf

(46) Źródło surowych danych: Global Trade Atlas „GTA", https://www.gtis.com/gta/ Dane odnoszące się do roku 2022 dotyczące wywozu z głównych państw wywozu stal do Unii, a mianowicie Chin, Indii, Korei Południowej, Tajwanu i Turcji (ich łączny wywóz stali do Unii w 2022 r. stanowił 52 % łącznego przywozu). Dane z Rosji, dawniej drugiego co do wielkości państwa wywozu stali do Unii, nie zostały uwzględnione, ponieważ Rosji zakazano obecnie wywozu stali do niektórych jurysdykcji, w tym na rynek unijny, w wyniku sankcji nałożonych z powodu niczym niesprowokowanej i nieuzasadnionej agresji wojskowej Rosji wobec Ukrainy.

(47) W przypadku większości tych miejsc pochodzenia udział rynku unijnego w całkowitym wywozie był dwucyfrowy i sięgał nawet 27 %.

(48) Przywóz do Unii spadł o -9 % w 2022 r. w porównaniu ze szczytowym poziomem osiągniętym w 2018 r., co oznacza spadek o -3,2 mln ton.

(49) Zgodnie z art. 18 rozporządzenia (UE) 2015/478 oraz art. 9 ust. 1 Porozumienia WTO w sprawie środków ochronnych.

(50) Źródło: Eurostat.

(51) Do czasu tego dochodzenia przeglądowego wszystkie kraje rozwijające się będące członkami WTO podlegały środkowi w kategorii 24, ponieważ poziom 9 % został przekroczony. Ponieważ próg ten nie jest już osiągnięty w 2022 r., środkiem będą objęte jedynie te kraje rozwijające się będące członkami WTO, które przekroczyły próg 3 %.

(52) Zob. motyw 42 trzeciego rozporządzenia w sprawie przeglądu funkcjonowania.


ZAŁĄCZNIK I

„ZAŁĄCZNIK III.2

Wykaz kategorii produktu pochodzących z krajów rozwijających się, do których stosuje się środki ostateczne

Kraj/grupa produktu

1

2

3A

3B

4A

4B

5

6

7

8

9

10

12

13

14

15

16

17

18

19

20

21

22

24

25A

25B

26

27

28

Argentyna

X

X

X

X

X

Brazylia

X

X

X

X

X

X

X

Chiny

X

X

X

X

X

X

X

X

X

X

X

X

X

X

X

X

X

X

X

X

X

X

X

Egipt

X

X

X

X

X

X

X

Indie

X

X

X

X

X

X

X

X

X

X

X

X

X

X

X

X

X

X

X

X

X

X

Indonezja

X

X

X

X

X

X

X

X

Kazachstan

X

X

X

X

X

Malezja

X

X

X

X

X

X

Meksyk

X

X

X

X

X

Mołdawia

X

X

X

X

X

X

Macedonia Północna

X

X

X

X

X

X

X

X

X

Oman

X

X

X

X

X

Republika Południowej Afryki

X

X

X

X

X

X

X

X

Turcja

X

X

X

X

X

X

X

X

X

X

X

X

X

X

X

X

X

X

X

X

X

Ukraina

X

X

X

X

X

X

X

X

X

X

X

X

X

X

Zjednoczone Emiraty Arabskie

X

X

X

X

X

X

X

X

Wietnam

X

X

X

X

X

X

X

X

X

Wszystkie pozostałe kraje rozwijające się

X

X

X

X

"

ZAŁĄCZNIK II

„ZAŁĄCZNIK IV

IV.1 - Wielkość kontyngentów taryfowych

Numer produktu

Kategoria produktu

Kody CN

Przydział według kraju (w stosownych przypadkach)

Rok 6

Stawka cła dodatkowego

Numery porządkowe

Od 1.7.2023 r. do 30.9.2023 r.

Od 1.10.2023 r. do 31.12.2023 r.

Od 1.1.2024 r. do 31.3.2024 r.

Od 1.4.2024 r. do 30.6.2024 r.

Wielkość kontyngentu taryfowego (tony netto)

9

Walcowane na zimno arkusze i taśmy ze stali nierdzewnej

7219 31 00 , 7219 32 10 , 7219 32 90 , 7219 33 10 , 7219 33 90 , 7219 34 10 , 7219 34 90 , 7219 35 10 , 7219 35 90 , 7219 90 20 , 7219 90 80 , 7220 20 21 , 7220 20 29 , 7220 20 41 , 7220 20 49 , 7220 20 81 , 7220 20 89 , 7220 90 20 , 7220 90 80

Republika Korei

49 549,16

49 549,16

49 010,58

49 010,58

25 %

09.8846

Tajwan

45 948,59

45 948,59

45 449,15

45 449,15

25 %

09.8847

Indie

30 710,50

30 710,50

30 376,69

30 376,69

25 %

09.8848

Republika Południowej Afryki

26 723,10

26 723,10

26 432,63

26 432,63

25 %

09.8853

Stany Zjednoczone

24 986,11

24 986,11

24 714,52

24 714,52

25 %

09.8849

Turcja

20 791,56

20 791,56

20 565,57

20 565,57

25 %

09.8850

Malezja

13 172,38

13 172,38

13 029,20

13 029,20

25 %

09.8851

Pozostałe państwa

52 837,87

52 837,87

52 263,55

52 263,55

25 %

(1)

IV.2 - Wielkość globalnych i rezydualnych kontyngentów taryfowych w podziale na kwartał

Numer produktu

Przydział według kraju (w stosownych przypadkach)

Rok 3

Od 1.7.2023 r. do 30.9.2023 r.

Od 1.10.2023 r. do 31.12.2023 r.

Od 1.1.2024 r. do 31.3.2024 r.

Od 1.4.2024 r. do 30.6.2024 r.

Wielkość kontyngentu taryfowego (tony netto)

Wielkość kontyngentu taryfowego (tony netto)

Wielkość kontyngentu taryfowego (tony netto)

Wielkość kontyngentu taryfowego (tony netto)

9

Pozostałe państwa

52 837,87

52 837,87

52 263,55

52 263,55

"

(1) Od 1.7. do 31.3.: 09.8621

Od 1.4 do 30.6: 09.8622

Od 1.4 do 30.6: dla Republiki Korei*, Tajwanu*, Indii*, Republiki Południowej Afryki*, Stanów Zjednoczonych Ameryki*, Turcji* i Malezji*: 09.8578 *W przypadku wyczerpania kontyngentu taryfowego dla danego państwa zgodnie z art. 1 ust. 5.

* Autentyczne są wyłącznie dokumenty UE opublikowane w formacie PDF w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej.
Treść przypisu ZAMKNIJ close
Treść przypisu ZAMKNIJ close
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00