Akt prawny
obowiązujący
Wersja aktualna od 2023-06-28
Wersja aktualna od 2023-06-28
obowiązujący
Alerty
ROZPORZĄDZENIE WYKONAWCZE KOMISJI (UE) 2023/1301
z dnia 26 czerwca 2023 r.
zmieniające rozporządzenie wykonawcze Komisji (UE) 2019/159 nakładające ostateczne środki ochronne w odniesieniu do przywozu niektórych wyrobów ze stali
KOMISJA EUROPEJSKA,
uwzględniając rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2015/478 z dnia 11 marca 2015 r. w sprawie wspólnych reguł przywozu (1), w szczególności jego art. 16 i 20,
uwzględniając rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2015/755 z dnia 29 kwietnia 2015 r. w sprawie wspólnych reguł przywozu z niektórych państw trzecich (2), w szczególności jego art. 13 i 16,
a także mając na uwadze, co następuje:
1. PRZEBIEG PROCEDURY
2. ZAKRES POSTĘPOWANIA
3. PROCEDURA
4. USTALENIA WYNIKAJĄCE Z DOCHODZENIA
4.1. Ocena przedstawionych argumentów za zniesieniem środka
4.1.1. Domniemana niewystarczająca ilość stali wobec potrzeb użytkowników w związku z szybkim wyczerpaniem niektórych kontyngentów taryfowych
4.1.2. Domniemane mniejsze ryzyko przekierowania handlu ze względu na środek przyjęty przez USA na podstawie sekcji 232
4.1.3. Domniemane ryzyko niedoboru dostaw z powodu wstrzymania pracy niektórych zakładów przez producentów unijnych w 2022 r. w związku z wysokimi cenami energii
4.1.4. Domniemane przeszkody stwarzane przez środki ochronne dla przywozu, który jest niezbędny do zaspokojenia popytu
4.1.5. Domniemany brak presji przywozu z powodu niskiego wykorzystania kontyngentów taryfowych
4.1.6. Twierdzenie, że perspektywy rynkowe przemawiają za wcześniejszym zniesieniem środka
4.1.7. Twierdzenia dotyczące konkretnego produktu/kraju
4.1.8. Twierdzenie, że środki ochrony handlu inne niż środki ochronne są bardziej odpowiednie dla sektora stali
4.1.9. Twierdzenie, że ustalenia Organu Rozstrzygania Sporów WTO w sporze DS595 wymagają od Komisji zniesienia środka
4.1.10. Negatywny wpływ na rynek zakazu przywozu z Rosji i Białorusi wprowadzonego z powodu niczym niesprowokowanej i nieuzasadnionej agresji wojskowej Rosji wobec Ukrainy
4.1.11. Twierdzenie, że lepsze wyniki przemysłu Unii uzasadniają zniesienie środka
4.1.12. Twierdzenie, że zmiany w środkach TDI stosowanych przez państwa trzecie powinny prowadzić do zniesienia środków ochronnych
4.2. Analiza odpowiedzi na pytania zawarte w kwestionariuszu
4.2.1. Odpowiedzi na pytania zawarte w kwestionariuszu udzielone przez użytkowników unijnych
4.2.2. Odpowiedzi producentów unijnych na pytania zawarte w kwestionariuszu
4.3. Analiza perspektywiczna
4.4. Wniosek
5. AKTUALIZACJI WYKAZU KRAJÓW ROZWIJAJĄCYCH SIĘ OBJĘTYCH ZAKRESEM STOSOWANIA ŚRODKA
6. POZIOM LIBERALIZACJI
(98) | Obecne tempo liberalizacji środka ochronnego ustalono na poziomie 4 % rocznie (52). W toku tego dochodzenia Komisja oceniła, czy ten poziom liberalizacji jest nadal odpowiedni. |
(99) | Niektóre zainteresowane strony wnosiły o podniesienie poziomu liberalizacji np. do 5 %. Z drugiej strony inne zainteresowane strony odrzuciły wnioski o dalsze podniesienie poziomu liberalizacji jako nieuzasadnione. |
(100) | Biorąc pod uwagę ostatnie negatywne tendencje na unijnym rynku stali, niepewność związaną z prognozami gospodarczymi na najbliższą przyszłość, w szczególności dla Unii, oraz fakt, że kontyngenty taryfowe były ogólnie dostępne przez cały okres w przypadku wszystkich kategorii produktów, Komisja uznała, że podniesienie poziomu liberalizacji ponad obecny poziom nie jest uzasadnione. |
(101) | W związku z tym kontyngenty taryfowe będą nadal rosły o 4 % od dnia 1 lipca 2023 r. w przypadku wszystkich kategorii produktów. Konkretne wielkości na okres od dnia 1 lipca 2023 r. do dnia 30 czerwca 2024 r. (w ujęciu kwartalnym) określono w załączniku II do trzeciego rozporządzenia w sprawie przeglądu. |
(102) | Ponadto obecny przegląd zmieniający środek ochronny jest również zgodny z zobowiązaniami wynikającymi z umów dwustronnych podpisanych z niektórymi państwami trzecimi. |
(103) | Środki przewidziane w niniejszym rozporządzeniu są zgodne z opinią Komitetu ds. Środków Ochronnych ustanowionego na podstawie odpowiednio art. 3 ust. 3 rozporządzenia (UE) 2015/478 i art. 22 ust. 3 rozporządzenia (UE) 2015/755, |
PRZYJMUJE NINIEJSZE ROZPORZĄDZENIE:
Artykuł 1
W rozporządzeniu (UE) 2019/159 wprowadza się następujące zmiany:
| załącznik III.2 w załączniku III zastępuje się załącznikiem I do niniejszego rozporządzenia; |
części tabeli dotyczące numeru produktu 9 w częściach IV.1 i IV.2 załącznika IV zastępuje się tabelami w załączniku II do niniejszego rozporządzenia.
Artykuł 2
Niniejsze rozporządzenie wchodzi w życie następnego dnia po jego opublikowaniu w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej. Niniejsze rozporządzenie stosuje się od dnia 1 lipca 2023 r.
Niniejsze rozporządzenie wiąże w całości i jest bezpośrednio stosowane we wszystkich państwach członkowskich.
Sporządzono w Brukseli dnia 26 czerwca 2023 r.
W imieniu Komisji
Przewodnicząca
Ursula VON DER LEYEN
(1) Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2015/478 z dnia 11 marca 2015 r. w sprawie wspólnych reguł przywozu (Dz.U. L 83 z 27.3.2015, s. 16).
(2) Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2015/755 z dnia 29 kwietnia 2015 r. w sprawie wspólnych reguł przywozu z niektórych państw trzecich (Dz.U. L 123 z 19.5.2015, s. 33).
(3) Rozporządzenie wykonawcze Komisji (UE) 2019/159 z dnia 31 stycznia 2019 r. nakładające ostateczne środki ochronne w odniesieniu do przywozu niektórych wyrobów ze stali (Dz.U. L 31 z 1.2.2019, s. 27) („rozporządzenie w sprawie ostatecznych środków ochronnych").
(4) Rozporządzenie wykonawcze Komisji (UE) 2021/1029 z dnia 24 czerwca 2021 r. zmieniające rozporządzenie wykonawcze Komisji (UE) 2019/159 w celu przedłużenia środka ochronnego w odniesieniu do przywozu niektórych wyrobów ze stali (Dz.U. L 225 I z 25.6.2021, s. 1).
(5) Rozporządzenie wykonawcze Komisji (UE) 2019/1590 z dnia 26 września 2019 r. zmieniające rozporządzenie wykonawcze (UE) 2019/159 nakładające ostateczne środki ochronne w odniesieniu do przywozu niektórych wyrobów ze stali (Dz.U. L 248 z 27.9.2019, s. 28).
(6) Rozporządzenie wykonawcze Komisji (UE) 2020/894 z dnia 29 czerwca 2020 r. zmieniające rozporządzenie wykonawcze (UE) 2019/159 nakładające ostateczne środki ochronne w odniesieniu do przywozu niektórych wyrobów ze stali (Dz.U. L 206 z 30.6.2020, s. 27).
(7) Rozporządzenie wykonawcze Komisji (UE) 2022/978 z dnia 23 czerwca 2022 r. zmieniające rozporządzenie wykonawcze (UE) 2019/159 nakładające ostateczne środki ochronne w odniesieniu do przywozu niektórych wyrobów ze stali (Dz.U. L 167 z 24.6.2022, s. 58).
(8) Rozporządzenie wykonawcze Komisji (UE) 2020/2037 z dnia 10 grudnia 2020 r. zmieniające rozporządzenie wykonawcze (UE) 2019/159 nakładające ostateczne środki ochronne w odniesieniu do przywozu niektórych wyrobów ze stali (Dz.U. L 416 z 11.12.2020, s. 32).
(9) Rozporządzenie wykonawcze Komisji (UE) 2022/434 z dnia 15 marca 2022 r. zmieniające rozporządzenie (UE) 2019/159 nakładające ostateczne środki ochronne w odniesieniu do przywozu niektórych wyrobów ze stali (Dz.U. L 88 z 15.3.2022, s. 181).
(10) Rozporządzenie wykonawcze Komisji (UE) 2022/664 z dnia 21 kwietnia 2022 r. zmieniające rozporządzenie wykonawcze (UE) 2019/159 nakładające ostateczne środki ochronne w odniesieniu do przywozu niektórych wyrobów ze stali (Dz.U. L 121 z 22.4.2022, s. 12).
(11) Dz.U. C 459 z 2.12.2022, s. 6.
(12) https://tron.trade.ec.europa.eu/tron/TDI
(13) https://tron.trade.ec.europa.eu/investigations/case-history?caseId=2645
(14) Zob. m.in. sekcja 3.2.1 drugiego rozporządzenia w sprawie przeglądu, motywy 27 i 28 rozporządzenia w sprawie przedłużenia w następstwie przeglądu i motyw 56 trzeciego rozporządzenia w sprawie przeglądu.
(15) Źródło: Komisja Europejska na podstawie informacji dotyczących dziennego wykorzystania kontyngentów taryfowych, dostępnych pod adresem: https://ec.europa.eu/taxation_customs/dds2/taric/quota_consultation.jsp
(16) Użytkownicy unijni przynajmniej w niektórych sytuacjach mogli pozyskiwać nie tylko bezcłową stal pochodzącą z państw trzecich, ale również stal udostępnianą przez producentów unijnych.
(17) Zob. na przykład sekcja 3.5 trzeciego rozporządzenia w sprawie przeglądu.
(18) Zob. oświadczenie przedstawiciela USA ds. handlu Adama Hodge''a z dnia 9 grudnia 2022 r.: https://ustr.gov/about-us/policy-offices/press-office/press-releases/2022/december/statement-ustr-spokesperson-adam-hodge
(19) Zob. motywy 54-59 rozporządzenia wykonawczego Komisji (UE) 2022/978 z dnia 23 czerwca 2022 r. zmieniającego rozporządzenie wykonawcze (UE) 2019/159 nakładające ostateczne środki ochronne w odniesieniu do przywozu niektórych wyrobów ze stali (Dz.U. L 167 z 24.6.2022, s. 58).
(20) Źródło: https://dataweb.usitc.gov/
(21) W obliczeniach tych nie uwzględniono przywozu do USA z UE, ponieważ zawarta w tej sekcji analiza dotyczy oceny ewentualnego przesunięcia handlu z państw trzecich na rynek unijny.
(22) S&P Global: Current gas, electricity prices threaten European steelmaking viability: https://www.spglobal.com/commodityinsights/en/market-insights/latest-news/metals/090922-current-gas-electricity-prices-threaten-european-steelmaking-viability-eurofer (9 września 2022 r.); Steel makers fear deepening crisis from energy crunch as output halted: https://www.reuters.com/business/energy/steel-makers-fear-deepening-crisis-energy-crunch-output-halted-2022-09-23/ (Reuters, 23 września 2022 r.). Informacje na temat zmian cen gazu ziemnego w Unii można znaleźć np. na stronie Trading Economics: https://tradingeconomics.com/commodity/eu-natural-gas (data ostatniego dostępu: 30 kwietnia 2023 r.).
(23) Zob. na przykład: ArcelorMittal To Idle Parts of Three Plants as Energy Costs Bite: https://www.bloomberg.com/news/articles/2022-09-02/arcelormittal-to-idle-parts-of-three-plants-as-energy-costs-bite#xj4y7vzkg (Bloomberg, 2 września 2022 r.); Steel Plants Across Europe Cut Production as Power Prices Soar: https://www.bloomberg.com/news/articles/2022-03-09/spanish-steel-production-curbed-as-power-costs-soar-to-a-record#xj4y7vzkg (Bloomberg, 9 marca 2022 r.);
(24) S&P Global: Back in action: European mills restart idled blast furnaces on higher flat steel prices, 13 marca 2023 r.: https://www.spglobal.com/commodityinsights/en/market-insights/blogs/metals/031323-back-in-action-european- mills-restart-idled-blast-furnaces-on-higher-flat-steel-prices. Zob. również Eurometal: Flat steel producer Acciaierie d''Italia to boost production in 2023, 2024: Flat steel producer Acciaierie d''Italia to boost production in 2023, 2024 - EUROMETAL; GMK: US Steel Kosice resumed operation of the blast furnace after a month and a half of downtime: https://gmk.center/en/news/us-steel-kosice-resumed-operation-of-the-blast-furnace-after-a-month-and-a-half-ofdowntime/
(25) Informacje na temat udziału przywozu w latach 2013-2017 można znaleźć w tabeli 2 w rozporządzeniu w sprawie ceł ostatecznych. Informacje na temat udziału przywozu w latach 2018-2020 można natomiast znaleźć w tabeli 10 w rozporządzeniu w sprawie przedłużenia. Udział przywozu w 2021 r. wyniósł 18,1 %.
Źródło: Eurostat w przypadku przywozu oraz dane przemysłu i odpowiedzi na pytania zawarte w kwestionariuszu w przypadku konsumpcji.
(26) Zob. odniesienia w przypisie 14 do motywu 13 niniejszego rozporządzenia.
(27) OECD, „Latest Developments in Steelmaking Capacity" [„Najnowsze zmiany w obszarze mocy produkcyjnych w sektorze produkcji stali"] (17 lutego 2023 r.).
(28) Tamże.
(29) W kwestii zmian cen energii i oczekiwanych poziomów tych cen w Unii w porównaniu z danymi historycznymi zob. Economist Intelligence Unit: Commodities Outlook 2023, s. 3 (dostępne po wykupieniu subskrypcji); oraz Trading Economics: https://tradingeconomics.com/commodity/eu-natural-gas. Z obu źródeł wynika, że obecne ceny energii w Unii - choć znacznie poniżej szczytu osiągniętego w 2022 r. - nadal utrzymują się na znacznie wyższym poziomie niż w poprzednich latach.
(30) OECD, „Steel Market Developments: Q4 2022" [„Zmiany na rynku stali w IV kwartale 2022 r."] (16 grudnia 2022 r.).
(31) OECD, „Steel Market Developments, Q2 2023" [„Zmiany na rynku stali w II kwartale 2023 r."] (21 lutego 2023 r.).
(32) Fitch Ratings: Global Steel Outlook 2023 (12 grudnia 2022 r.): https://www.fitchratings.com/research/corporate-finance/global-steel-outlook-2023-13-12-2022#:~:text=We%20forecast%20global%20steel%20consumption,tonnes%20(mt)%20in%202022.
(33) S&P Platts Global: „Steel Price Forecast and Market Outlook 2023" [„Prognoza cen stali i perspektywy dla rynku stali na 2023 r."] (dostępne po wykupieniu subskrypcji).
(34) Światowe Stowarzyszenie Producentów Stali: Short Range Outlook [„Prognoza krótkoterminowa"], październik 2022 r.
(35) Światowe Stowarzyszenie Producentów Stali: Short Range Outlook [„Prognoza krótkoterminowa"], kwiecień 2023 r.
(36) W związku z podobnymi twierdzeniami przytoczonymi w poprzednich dochodzeniach zob. ustalenia Komisji w sekcji 4.5 trzeciego rozporządzenia w sprawie przeglądu funkcjonowania, sekcji 7.6 rozporządzenia w sprawie przedłużenia w następstwie przeglądu, motywie 123 drugiego rozporządzenia w sprawie przeglądu funkcjonowania oraz motywach 159 i 163 pierwszego rozporządzenia w sprawie przeglądu funkcjonowania.
(37) Zob. sekcja 7.10 rozporządzenia w sprawie przedłużenia.
(38) Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2015/477 z dnia 11 marca 2015 r. w sprawie środków, które Unia może podjąć w stosunku do połączonego oddziaływania środków antydumpingowych lub antysubsydyjnych i środków ochronnych (Dz.U. L 83 z 27.3.2015, s. 11).
(39) WT/DS595/R „European Union - Safeguard Measures on Certain Steel Products" (Unia Europejska - Środki ochronne dotyczące niektórych wyrobów ze stali), 29 kwietnia 2022 r.
(40) Rozporządzenie wykonawcze Komisji (UE) 2023/104 z dnia 12 stycznia 2023 r. zmieniające rozporządzenie wykonawcze (UE) 2019/159 nakładające ostateczne środki ochronne w odniesieniu do przywozu niektórych wyrobów ze stali w związku ze sprawozdaniem przyjętym przez Organ Rozstrzygania Sporów Światowej Organizacji Handlu (Dz.U. L 12 z 13.1.2023, s. 7).
(41) Zob. OECD „Steel trade and trade policy developments - 2021-22" [„Najnowsze zmiany w handlu stalą i polityce handlowej - lata 2021-2022"] (16.12.2022 r.), tabela B.1, s. 47.
(42) Zob. sekcja 1.1.2 rozporządzenia wykonawczego Komisji (UE) 2023/104.
(43) Zob. motywy 47 i 48 rozporządzenia w sprawie przedłużenia.
(44) Odpowiedzi na pytania zawarte w kwestionariuszu udzielone przez te stowarzyszenia obejmowały również indywidualne odpowiedzi udzielone przez ich członków uczestniczących w postępowaniu. Oba zestawy danych były dostępne w aktach sprawy (TRON).
(45) Zob. OECD, „Steel Market Developments, Q4" [„Zmiany na rynku stali w IV kwartale"] (grudzień 2022 r.), s. 22, tabela 4. Dostępne pod adresem: https://www.oecd.org/industry/ind/steel-market-developments-Q4-2022.pdf
(46) Źródło surowych danych: Global Trade Atlas „GTA", https://www.gtis.com/gta/ Dane odnoszące się do roku 2022 dotyczące wywozu z głównych państw wywozu stal do Unii, a mianowicie Chin, Indii, Korei Południowej, Tajwanu i Turcji (ich łączny wywóz stali do Unii w 2022 r. stanowił 52 % łącznego przywozu). Dane z Rosji, dawniej drugiego co do wielkości państwa wywozu stali do Unii, nie zostały uwzględnione, ponieważ Rosji zakazano obecnie wywozu stali do niektórych jurysdykcji, w tym na rynek unijny, w wyniku sankcji nałożonych z powodu niczym niesprowokowanej i nieuzasadnionej agresji wojskowej Rosji wobec Ukrainy.
(47) W przypadku większości tych miejsc pochodzenia udział rynku unijnego w całkowitym wywozie był dwucyfrowy i sięgał nawet 27 %.
(48) Przywóz do Unii spadł o -9 % w 2022 r. w porównaniu ze szczytowym poziomem osiągniętym w 2018 r., co oznacza spadek o -3,2 mln ton.
(49) Zgodnie z art. 18 rozporządzenia (UE) 2015/478 oraz art. 9 ust. 1 Porozumienia WTO w sprawie środków ochronnych.
(50) Źródło: Eurostat.
(51) Do czasu tego dochodzenia przeglądowego wszystkie kraje rozwijające się będące członkami WTO podlegały środkowi w kategorii 24, ponieważ poziom 9 % został przekroczony. Ponieważ próg ten nie jest już osiągnięty w 2022 r., środkiem będą objęte jedynie te kraje rozwijające się będące członkami WTO, które przekroczyły próg 3 %.
(52) Zob. motyw 42 trzeciego rozporządzenia w sprawie przeglądu funkcjonowania.
ZAŁĄCZNIK I
„ZAŁĄCZNIK III.2
Wykaz kategorii produktu pochodzących z krajów rozwijających się, do których stosuje się środki ostateczne
Kraj/grupa produktu | 1 | 2 | 3A | 3B | 4A | 4B | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 24 | 25A | 25B | 26 | 27 | 28 |
Argentyna |
|
|
|
|
| X | X |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
| X |
| X |
|
| X |
Brazylia | X | X |
|
|
| X | X |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
| X |
| X |
|
| X |
Chiny |
| X | X | X |
| X | X | X | X | X | X | X | X |
| X | X |
|
| X | X |
| X | X | X | X | X | X | X | X |
Egipt | X |
|
|
|
| X | X |
|
|
|
|
|
| X |
|
| X |
|
|
|
|
|
|
|
| X |
|
| X |
Indie | X | X |
| X | X | X | X | X | X | X | X | X | X |
| X | X | X | X |
|
| X |
| X | X |
| X | X |
| X |
Indonezja |
|
|
|
|
| X | X |
| X | X | X |
|
|
|
|
| X |
|
|
|
|
|
|
|
| X |
|
| X |
Kazachstan |
|
|
|
|
| X | X |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
| X |
|
|
|
|
| X |
|
| X |
Malezja |
|
|
|
|
| X | X |
|
|
| X |
|
|
|
|
| X |
|
|
|
|
|
|
|
| X |
|
| X |
Meksyk |
|
|
|
|
| X | X |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
| X |
| X |
|
| X |
Mołdawia |
|
|
|
|
| X | X |
|
|
|
|
|
| X |
|
| X |
|
|
|
|
|
|
|
| X |
|
| X |
Macedonia Północna |
|
|
|
|
| X | X |
| X |
|
|
| X |
|
|
|
|
|
|
| X | X |
|
|
| X | X |
| X |
Oman |
|
|
|
|
| X | X |
|
|
|
|
|
| X |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
| X |
|
| X |
Republika Południowej Afryki |
|
|
|
| X | X | X |
|
| X | X | X |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
| X |
|
| X |
Turcja | X | X | X |
| X | X | X | X |
| X | X |
| X | X |
|
| X | X |
| X | X | X |
|
| X | X | X | X | X |
Ukraina | X | X |
|
|
| X | X |
| X |
|
|
|
| X |
|
| X |
|
|
| X | X | X | X |
| X |
| X | X |
Zjednoczone Emiraty Arabskie |
|
|
|
|
| X | X |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
| X | X |
| X |
|
| X |
| X |
|
| X |
Wietnam | X |
|
| X | X | X | X |
|
|
| X |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
| X | X |
| X |
Wszystkie pozostałe kraje rozwijające się |
|
|
|
|
| X | X |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
| X |
|
| X |
ZAŁĄCZNIK II
„ZAŁĄCZNIK IV
IV.1 - Wielkość kontyngentów taryfowych
Numer produktu | Kategoria produktu | Kody CN | Przydział według kraju (w stosownych przypadkach) | Rok 6 | Stawka cła dodatkowego | Numery porządkowe | |||
Od 1.7.2023 r. do 30.9.2023 r. | Od 1.10.2023 r. do 31.12.2023 r. | Od 1.1.2024 r. do 31.3.2024 r. | Od 1.4.2024 r. do 30.6.2024 r. | ||||||
Wielkość kontyngentu taryfowego (tony netto) | |||||||||
9 | Walcowane na zimno arkusze i taśmy ze stali nierdzewnej | 7219 31 00 , 7219 32 10 , 7219 32 90 , 7219 33 10 , 7219 33 90 , 7219 34 10 , 7219 34 90 , 7219 35 10 , 7219 35 90 , 7219 90 20 , 7219 90 80 , 7220 20 21 , 7220 20 29 , 7220 20 41 , 7220 20 49 , 7220 20 81 , 7220 20 89 , 7220 90 20 , 7220 90 80 | Republika Korei | 49 549,16 | 49 549,16 | 49 010,58 | 49 010,58 | 25 % | 09.8846 |
Tajwan | 45 948,59 | 45 948,59 | 45 449,15 | 45 449,15 | 25 % | 09.8847 | |||
Indie | 30 710,50 | 30 710,50 | 30 376,69 | 30 376,69 | 25 % | 09.8848 | |||
Republika Południowej Afryki | 26 723,10 | 26 723,10 | 26 432,63 | 26 432,63 | 25 % | 09.8853 | |||
Stany Zjednoczone | 24 986,11 | 24 986,11 | 24 714,52 | 24 714,52 | 25 % | 09.8849 | |||
Turcja | 20 791,56 | 20 791,56 | 20 565,57 | 20 565,57 | 25 % | 09.8850 | |||
Malezja | 13 172,38 | 13 172,38 | 13 029,20 | 13 029,20 | 25 % | 09.8851 | |||
Pozostałe państwa | 52 837,87 | 52 837,87 | 52 263,55 | 52 263,55 | 25 % | (1) |
IV.2 - Wielkość globalnych i rezydualnych kontyngentów taryfowych w podziale na kwartał
Numer produktu | Przydział według kraju (w stosownych przypadkach) | Rok 3 | |||
Od 1.7.2023 r. do 30.9.2023 r. | Od 1.10.2023 r. do 31.12.2023 r. | Od 1.1.2024 r. do 31.3.2024 r. | Od 1.4.2024 r. do 30.6.2024 r. | ||
Wielkość kontyngentu taryfowego (tony netto) | Wielkość kontyngentu taryfowego (tony netto) | Wielkość kontyngentu taryfowego (tony netto) | Wielkość kontyngentu taryfowego (tony netto) | ||
9 | Pozostałe państwa | 52 837,87 | 52 837,87 | 52 263,55 | 52 263,55 |
(1) Od 1.7. do 31.3.: 09.8621
Od 1.4 do 30.6: 09.8622
Od 1.4 do 30.6: dla Republiki Korei*, Tajwanu*, Indii*, Republiki Południowej Afryki*, Stanów Zjednoczonych Ameryki*, Turcji* i Malezji*: 09.8578 *W przypadku wyczerpania kontyngentu taryfowego dla danego państwa zgodnie z art. 1 ust. 5.