ROZPORZĄDZENIE WYKONAWCZE KOMISJI (UE) 2020/2037
z dnia 10 grudnia 2020 r.
zmieniające rozporządzenie wykonawcze (UE) 2019/159 nakładające ostateczne środki ochronne w odniesieniu do przywozu niektórych wyrobów ze stali
KOMISJA EUROPEJSKA,
uwzględniając Traktat o funkcjonowaniu Unii Europejskiej,
uwzględniając rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2015/478 z dnia 11 marca 2015 r. w sprawie wspólnych reguł przywozu (1), w szczególności jego art. 16 i 20,
uwzględniając rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2015/755 z dnia 29 kwietnia 2015 r. w sprawie wspólnych reguł przywozu z niektórych państw trzecich (2), w szczególności jego art. 13 i 16,
a także mając na uwadze, co następuje:
1. PRZEBIEG PROCEDURY
(1) | Dnia 31 stycznia 2019 r. Komisja nałożyła ostateczne środki ochronne na niektóre wyroby ze stali ("rozporządzenie w sprawie ostatecznych środków ochronnych") (3). |
(2) | Komisja dwukrotnie zmieniła wprowadzone środki - na podstawie, odpowiednio, rozporządzenia wykonawczego Komisji (UE) 2019/1590 (4) i rozporządzenia wykonawczego Komisji (UE) 2020/894 (5). |
(3) | Zgodnie z umową o wystąpieniu (6) między Unią a Zjednoczonym Królestwem od dnia 1 stycznia 2021 r. Zjednoczone Królestwo nie będzie już częścią obszaru celnego UE. W związku z tym od tego dnia zmieni się zakres terytorialny, w którym mają zastosowanie środki ochronne. Poziom środków ochronnych w odniesieniu do niektórych wyrobów ze stali ustalono na podstawie średniego przywozu do Unii złożonej z 28 państw członkowskich, tj. z uwzględnieniem przywozu do Zjednoczonego Królestwa, w okresie odniesienia 2015-2017, a zatem Komisja uznaje za stosowne odpowiednie dostosowanie wielkości kontyngentów taryfowych oraz wykazu krajów rozwijających się objętych obecnie obowiązującymi środkami ochronnymi. |
(4) | W dniu 30 października 2020 r. Komisja opublikowała w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej zawiadomienie (7), w którym przedstawiła uzasadnienie wniosku i metodykę, którą zamierzała zastosować, oraz wezwała zainteresowane strony do zgłaszania uwag. Zawiadomienie zawierało również wielkość ponownie obliczonych kontyngentów taryfowych, które miałyby obowiązywać od dnia 1 stycznia do dnia 30 czerwca 2021 r. |
2. WŁAŚCIWY PRZEBIEG DOCHODZENIA
(5) | W wyznaczonym terminie Komisja otrzymała dziewiętnaście oświadczeń od zainteresowanych stron. Komisja przeprowadziła również konsultacje z rządami dziewięciu państw trzecich. |
3. OCENA OTRZYMANYCH UWAG
(6) | Komisja odniosła się do otrzymanych uwag, które dotyczyły konkretnych kategorii produktów bądź ogólnych aspektów dostosowania, w następujący sposób: |
3.1. Kategoria 4 - arkusze blachy z metaliczną powłoką
(7) | Kilka zainteresowanych stron przedstawiło uwagi dotyczące wielkości obliczonych dla kategorii 4A i 4B (łącznie z gatunkami stali przeznaczonymi do wykorzystania przez przemysł motoryzacyjny) i zwróciło się do Komisji o dokonanie przeglądu obliczeń. Podczas konsultacji z organami państw trzecich jedna zainteresowana strona wskazała w szczególności na błąd pisarski w obliczeniach. Inna zainteresowana strona wskazała na konkretny problem dotyczący obliczeń, tj. zaproponowała nieco inny podział między obie kategorie produktów - lepiej odzwierciedlający jej sytuację pod względem wielkości w odniesieniu do jej krajowych kontyngentów taryfowych, biorąc pod uwagę sytuację alternatywną w tym przypadku, a mianowicie sposób, w jaki kontyngenty taryfowe zostałyby przydzielone, gdyby Zjednoczone Królestwo nie było częścią obszaru celnego w momencie przyjęcia pierwotnych środków ochronnych. Dokonawszy oceny tych uwag, Komisja stwierdziła, że były one uzasadnione, i skorygowała odpowiednio wielkości zawarte w zawiadomieniu z dnia 30 października. |
(8) | Należy podkreślić, że korekty te dotyczą jedynie podziału kontyngentów taryfowych między podkategorie produktów 4A i 4B, ale nie wpływają na poziom kontyngentów taryfowych dla całej kategorii produktu 4. |
(9) | Zaktualizowane wielkości znalazły odzwierciedlenie w wielkościach kontyngentów taryfowych przedstawionych w załączniku I. |
3.2. Wpływ dostosowania na wielkości kontyngentów taryfowych
(10) | Niektóre strony twierdziły, że Komisja powinna zachować istniejące wielkości kontyngentów taryfowych, a ponadto albo przyznać Zjednoczonemu Królestwu oddzielny krajowy kontyngent taryfowy albo - jeżeli przywóz ten byłby objęty kontyngentami rezydualnymi - zwiększyć wielkości tych kontyngentów w celu uwzględnienia tradycyjnych przepływów handlowych Zjednoczonego Królestwa. |
(11) | Niektóre strony twierdziły również, że włączenie Zjednoczonego Królestwa do zakresu rezydualnych kontyngentów taryfowych miałoby dla nich niekorzystne skutki, ponieważ zwiększyłoby konkurencję o mniejszą wielkość kontyngentu taryfowego. |
(12) | Inne strony zauważyły, że w przypadku niektórych krajów pochodzenia zmniejszyłaby się łączna wielkość obliczonych kontyngentów taryfowych, przez co środek ten stałby się bardziej restrykcyjny. |
(13) | Niektóre kraje wywozu skarżyły się ponadto, że w przypadku przyjęcia wniosku Komisji utraciłyby swój krajowy kontyngent taryfowy dla określonych kategorii produktów. Strony te twierdziły, że Komisja powinna zachować ich krajowy kontyngent taryfowy oraz że brak takiego kontyngentu skutkowałby bardziej restrykcyjnym charakterem środków, co naruszałoby zasady WTO. |
(14) | Komisja odrzuciła twierdzenie, że proponowana korekta spowoduje zaostrzenie środka ochronnego. Zgodnie z zawiadomieniem z dnia 30 października wynik dostosowania w bardzo nielicznych przypadkach doprowadziłby do utraty krajowych kontyngentów taryfowych przez niektóre państwa (lub do ich uzyskania przez inne) w niektórych kategoriach produktów. Komisja nie uważa jednak, aby przedmiotowe dostosowanie jako takie skutkowało większą restrykcyjnością środka. W zawiadomieniu z dnia 30 października Komisja przedstawiła uzasadnienie dostosowania, mianowicie ustalenie wielkości kontyngentów taryfowych (zarówno w skali globalnej, jak i w podziale na kategorie produktów), która byłaby proporcjonalna do zmniejszonego zakresu geograficznego terytorium, na którym unijny środek ochronny ma zastosowanie od dnia 1 stycznia 2021 r. Komisja zauważa ponadto, że łączne wielkości kontyngentów taryfowych po dostosowaniu byłyby o 3 % wyższe niż te, które obowiązują obecnie, a zatem nie można tego środka uznać za bardziej restrykcyjny. |
(15) | Komisja pragnie również podkreślić, że gdyby przyjęła argumenty tych państw, które straciłyby krajowy kontyngent taryfowy, oznaczałoby to ich dyskryminowanie względem innych zainteresowanych stron, gdyż wymagałoby odstąpienia od podstawowej zasady polegającej na przyznawaniu krajowego kontyngentu taryfowego tylko w przypadku osiągnięcia określonego progu (5 % udziału przywozu) w danym okresie (8). Z zastosowania scenariusza alternatywnego wynika tymczasem, że państwa, które posiadały swój kontyngent taryfowy, nie spełniają już obiektywnego kryterium; spełniają je natomiast inne państwa. |
(16) | Niewykorzystane wielkości kontyngentów określonych w załączniku II do rozporządzenia wykonawczego (UE) 2020/894 dotyczące państw, które w wyniku przedmiotowego dostosowania straciłyby swoje krajowe kontyngenty w danej kategorii produktu, zostały przydzielone do kontyngentów rezydualnych w odpowiednich kategoriach produktów. |
3.3. Wniosek o przeprowadzenie analizy na podstawie danych dla UE-27
(17) | Niektóre zainteresowane strony twierdziły, że jeżeli Unia dostosowuje swoje środki, musi ponownie ocenić, czy w scenariuszu UE-27 nadal spełniane są wszystkie wymogi dotyczące wprowadzenia środków ochronnych. Jedna z zainteresowanych stron zauważyła w szczególności, że zastosowanie takiego podejścia przez Unię skutkowałoby stwierdzeniem, że w przypadku kilku kategorii produktów nie nastąpiłby wzrost przywozu, w związku z czym kategorie te powinny zostać wyłączone z zakresu obowiązywania środków. |
(18) | Odnosząc się do tej kwestii, Komisja zauważyła, że warunki wprowadzenia środka ochronnego muszą być spełnione w momencie jego wprowadzenia. W przypadku przedmiotowego środka warunki były spełnione, co wyjaśniono szczegółowo w rozporządzeniu w sprawie ostatecznych środków ochronnych. |
(19) | Komisja nie zgadza się ze stanowiskiem niektórych zainteresowanych stron, że w sytuacji takiej jak w niniejszej sprawie, konieczne jest przeprowadzenie pełnej ponownej oceny. Jak wyjaśniono w zawiadomieniu z dnia 30 października, celem obecnego postępowania jest bowiem wyłącznie dostosowanie wielkości kontyngentów taryfowych do zmiany zakresu terytorium, na którym ma zastosowanie unijny środek ochronny. W tym względzie Komisja podkreśla, że przedmiotowe postępowanie w żadnym wypadku nie stanowi pełnego przeglądu środków i w związku z tym nie jest prawnie zobowiązana do przeprowadzenia analizy, o którą zwróciły się niektóre zainteresowane strony. |
3.4. Kategoria 18 - ścianka szczelna
(20) | Niektóre zainteresowane strony zakwestionowały wniosek Komisji dotyczący przyznania Zjednoczonemu Królestwu krajowego kontyngentu taryfowego w tej kategorii produktu, twierdząc, że w Zjednoczonym Królestwie nie produkuje się tej kategorii produktu. W efekcie ilości przydzielone Zjednoczonemu Królestwu nie zostałyby wykorzystane. Przedsiębiorstwa te twierdziły również, że zmniejszenie wielkości kontyngentów taryfowych wynikające z dostosowania nie ma żadnego uzasadnienia i że Komisja powinna utrzymać taki sam poziom kontyngentów taryfowych, jaki przewidziano w rozporządzeniu wykonawczym (UE) 2020/894. |
(21) | Odnosząc się do tej kwestii, w swoim zawiadomieniu z dnia 30 października Komisja wyjaśniła metodykę i uzasadnienie dostosowania, a także jego możliwe skutki. Ewentualne zmniejszenie łącznych wielkości kontyngentów taryfowych w tej kategorii wynika z faktu, że przywóz do Zjednoczonego Królestwa w okresie odniesienia został odjęty od wielkości kontyngentu taryfowego. W zawiadomieniu z dnia 30 października Komisja wyjaśniła ponadto, w jaki sposób ustaliła wielkość przywozu ze Zjednoczonego Królestwa do UE-27 w okresie odniesienia. Twierdzenie dotyczące braku produkcji w Zjednoczonym Królestwie nie zostało należycie udowodnione i nie odpowiada statystykom wykorzystywanym przez Komisję. Żadna z zainteresowanych stron nie przedstawiła danych co do tego, czy przywóz do Zjednoczonego Królestwa podlegał konsumpcji, dalszemu przetworzeniu czy też sprzedaży do Unii. W każdym przypadku ilość przyznana Zjednoczonemu Królestwu nie mogłaby zostać przeniesiona na inne kraje pochodzenia, ponieważ sztucznie zawyżyłoby to wielkość kontyngentu taryfowego. Analizowane twierdzenie pozostaje zatem bez znaczenia dla użytkowników. Komisja odrzuciła również wniosek o utrzymanie obecnych wielkości kontyngentów taryfowych, ponieważ nie uwzględniałoby ono zmniejszenia zakresu geograficznego terytorium objętego środkiem ochronnym, a także sztucznie zawyżałoby wielkość kontyngentu taryfowego. W związku z powyższym Komisja odrzuca wspomniane argumenty. |
3.5. Kategoria produktu 9 - walcowane na zimno wyroby płaskie ze stali nierdzewnej
(22) | Niektóre zainteresowane strony zauważyły, że wskutek wniosku Komisji Wietnam straci swój krajowy kontyngent taryfowy w przedmiotowej kategorii produktu. Strony te ostrzegły Komisję, że odnośne ilości, które zostaną w związku z tym objęte sekcją "pozostałe państwa" kontyngentu taryfowego, zostaną prawdopodobnie szybko wykorzystane, w szczególności przez jeden kraj pochodzenia. Strony te zwróciły się zatem do Komisji o zmniejszenie ilości, które dowolne państwo mogłoby wykorzystać w ramach rezydualnego kontyngentu taryfowego w przedmiotowej kategorii. |
(23) | Komisja zauważyła, że wniosek o ograniczenie dostępności rezydualnego kontyngentu taryfowego do dotychczasowych krajów wywozu (9) wykracza poza zakres bieżącej procedury dostosowania, ponieważ oznaczałoby to zmianę sposobu funkcjonowania środków. W każdym razie Komisja przypomniała, że ten sam postulat zgłoszono w trakcie poprzedniego postępowania i że został on wówczas odrzucony. W związku z tym Komisja nie zajmuje się dalej zasadnością tego argumentu. |
3.6. Aktualizacja wykazu krajów rozwijających się objętych zakresem stosowania środków
(24) | Należy zaktualizować wykaz kategorii produktów pochodzących z krajów rozwijających się, do których mają zastosowanie ostateczne środki antydumpingowe, aby odzwierciedlić dostosowanie terytorialne. Komisja oparła swoje obliczenia na zaktualizowanych danych dotyczących zbioru danych dotyczących przywozu za 2019 r. (tj. tego samego okresu, który uwzględniono w rozporządzeniu wykonawczym (UE) 2020/894, ale z wyłączeniem przywozu do Zjednoczonego Królestwa). |
(25) | W odniesieniu do kategorii 4A i 4B Komisja przedstawiła w sekcji 4 pkt 3 zawiadomienia z dnia 30 października swoje tymczasowe podejście w zakresie traktowania przywozu ze Zjednoczonego Królestwa do celów obliczenia odpowiednich kontyngentów taryfowych. Po dokonaniu oceny otrzymanych uwag i przeprowadzeniu konsultacji z państwami trzecimi w odniesieniu do przyjętego podejścia Komisja postanowiła zastosować tę samą metodykę przy aktualizacji wykazu krajów rozwijających się objętych środkami w załączniku II do niniejszego rozporządzenia. Wobec braku innych wiarygodnych informacji i udokumentowanego alternatywnego rozwiązania ze strony zainteresowanych stron Komisja założyła, że przywóz do Zjednoczonego Królestwa w 2019 r. powinien być równo rozdzielony pomiędzy obie kategorie produktów. |
(26) | Wielkości krajowych kontyngentów taryfowych przyznanych krajom rozwijającym się, które z chwilą wejścia w życie niniejszego rozporządzenia zostaną wyłączone z zakresu środka ochronnego ustanowionego w rozporządzeniu wykonawczym (UE) 2019/159, zostały przydzielone do rezydualnych kontyngentów taryfowych dla odpowiednich kategorii produktów. |
(27) | W wykazie krajów rozwijających się objętych środkami wprowadza się następujące zmiany:
|
(28) | Żadna z zainteresowanych stron nie zgłosiła uwag na temat powyższego dostosowania. |
(29) | Środki przewidziane w niniejszym rozporządzeniu są zgodne z opinią Komitetu ds. Środków Ochronnych ustanowionego na podstawie odpowiednio art. 3 ust. 3 rozporządzenia (UE) 2015/478 i art. 22 ust. 3 rozporządzenia (UE) 2015/755, |
PRZYJMUJE NINIEJSZE ROZPORZĄDZENIE:
Artykuł 1
W rozporządzeniu wykonawczym (UE) 2019/159 wprowadza się następujące zmiany:
- | załącznik IV zastępuje się tekstem załącznika I do niniejszego rozporządzenia, |
- | w załączniku III.2 wprowadza się zmiany zgodnie z załącznikiem II do niniejszego rozporządzenia. |
Artykuł 2
Niniejsze rozporządzenie wchodzi w życie z dniem 1 stycznia 2021 r.
Niniejsze rozporządzenie wiąże w całości i jest bezpośrednio stosowane we wszystkich państwach członkowskich.
Sporządzono w Brukseli dnia 10 grudnia 2020 r.
W imieniu Komisji
Ursula VON DER LEYEN
Przewodnicząca
(1) Dz.U. L 83 z 27.3.2015, s. 16.
(2) Dz.U. L 123 z 19.5.2015, s. 33.
(3) Rozporządzenie wykonawcze Komisji (UE) 2019/159 z dnia 31 stycznia 2019 r. nakładające ostateczne środki ochronne w odniesieniu do przywozu niektórych wyrobów ze stali (Dz.U. L 31 z 1.2.2019, s. 27).
(4) Rozporządzenie wykonawcze Komisji (UE) 2019/1590 z dnia 26 września 2019 r. zmieniające rozporządzenie wykonawcze (UE) 2019/159 nakładające ostateczne środki ochronne w odniesieniu do przywozu niektórych wyrobów ze stali (Dz.U. L 248 z 27.9.2019, s. 28).
(5) Rozporządzenie wykonawcze Komisji (UE) 2020/894 z dnia 29 czerwca 2020 r. zmieniające rozporządzenie wykonawcze (UE) 2019/159 nakładające ostateczne środki ochronne w odniesieniu do przywozu niektórych wyrobów ze stali (Dz.U. L 206 z 30.6.2020, s. 27).
(6) Decyzja Rady (UE) 2020/135 z dnia 30 stycznia 2020 r. w sprawie zawarcia Umowy o wystąpieniu Zjednoczonego Królestwa Wielkiej Brytanii i Irlandii Północnej z Unii Europejskiej i Europejskiej Wspólnoty Energii Atomowej (Dz.U. L 29 z 31.1.2020, s. 1).
(7) Zawiadomienie 2020/C 366/12 dotyczące dostosowania poziomu kontyngentów taryfowych w ramach środków ochronnych wprowadzonych wobec niektórych wyrobów ze stali w następstwie wystąpienia Zjednoczonego Królestwa z Unii Europejskiej z dniem 1 stycznia 2021 r. (Dz.U. C 366 z 30.10.2020, s. 36).
(8) W tym konkretnym przypadku próg kwalifikujący do otrzymania krajowego kontyngentu taryfowego odnosi się do 5 % udziału przywozu w okresie odniesienia w danej kategorii produktu.
(9) Dotychczasowe kraje wywozu w ramach rezydualnego kontyngentu taryfowego to te, które nie korzystają z krajowego kontyngentu taryfowego w ramach określonej kategorii produktu.
ZAŁĄCZNIK I
"ZAŁĄCZNIK IV
IV.1 - Wielkość kontyngentów taryfowych
Numer produktu | Kategoria produktu | Kody CN | Przydział według kraju (w stosownych przypadkach) | Od 1.1.2021 r. do 31.3.2021 r. | Od 1.4.2021 r. do 30.6.2021 r. | Stawka cła dodatkowego | Numery porządkowe |
Wielkość kontyngentu taryfowego (tony netto) | |||||||
1 | Walcowane na gorąco arkusze i taśmy ze stali niestopowej i pozostałej stali stopowej | 7208 10 00 , 7208 25 00 , 7208 26 00 , 7208 27 00 , 7208 36 00 , 7208 37 00 , 7208 38 00 , 7208 39 00 , 7208 40 00 , 7208 52 99 , 7208 53 90 , 7208 54 00 , 7211 14 00 , 7211 19 00 , 7212 60 00 , 7225 19 10 , 7225 30 10 , 7225 30 30 , 7225 30 90 , 7225 40 15 , 7225 40 90 , 7226 19 10 , 7226 91 20 , 7226 91 91 , 7226 91 99 | Federacja Rosyjska | 395 909,00 | 400 307,98 | 25 % | 09.8966 |
Turcja | 313 791,59 | 317 278,16 | 25 % | 09.8967 | |||
Indie | 161 191,83 | 162 982,85 | 25 % | 09.8968 | |||
Republika Korei | 129 042,60 | 130 476,40 | 25 % | 09.8969 | |||
Zjednoczone Królestwo | 114 460,48 | 115 732,26 | 25 % | 09.8976 | |||
Serbia | 113 624,87 | 114 887,37 | 25 % | 09.8970 | |||
Pozostałe państwa | 969 690,07 | 980 464,41 | 25 % | (1) | |||
2 | Walcowane na zimno arkusze ze stali niestopowej i pozostałej stali stopowej | 7209 15 00 , 7209 16 90 , 7209 17 90 , 7209 18 91 , 7209 25 00 , 7209 26 90 , 7209 27 90 , 7209 28 90 , 7209 90 20 , 7209 90 80 , 7211 23 20 , 7211 23 30 , 7211 23 80 , 7211 29 00 , 7211 90 20 , 7211 90 80 , 7225 50 20 , 7225 50 80 , 7226 20 00 , 7226 92 00 | Indie | 143 355,40 | 144 948,24 | 25 % | 09.8801 |
Republika Korei | 83 143,26 | 84 067,08 | 25 % | 09.8802 | |||
Zjednoczone Królestwo | 76 842,60 | 77 696,41 | 25 % | 09.8977 | |||
Ukraina | 63 833,81 | 64 543,07 | 25 % | 09.8803 | |||
Brazylia | 40 842,75 | 41 296,56 | 25 % | 09.8804 | |||
Serbia | 36 193,20 | 36 595,35 | 25 % | 09.8805 | |||
Pozostałe państwa | 252 391,11 | 255 195,45 | 25 % | (2) | |||
3.A | Blachy elektrotechniczne (inne niż blachy elektrotechniczne teksturowane) | 7209 16 10 , 7209 17 10 , 7209 18 10 , 7209 26 10 , 7209 27 10 , 7209 28 10 | Federacja Rosyjska | 333,03 | 336,73 | 25 % | 09.8808 |
Zjednoczone Królestwo | 285,37 | 288,54 | 25 % | 09.8978 | |||
Islamska Republika Iranu | 145,80 | 147,42 | 25 % | 09.8809 | |||
Republika Korei | 118,68 | 119,99 | 25 % | 09.8806 | |||
Pozostałe państwa | 719,47 | 727,46 | 25 % | (3) | |||
3.B | 7225 19 90 , 7226 19 80 | Federacja Rosyjska | 33 685,76 | 34 060,05 | 25 % | 09.8811 | |
Republika Korei | 20 132,89 | 20 356,59 | 25 % | 09.8812 | |||
Chiny | 15 498,07 | 15 670,27 | 25 % | 09.8813 | |||
Tajwan | 11 627,43 | 11 756,62 | 25 % | 09.8814 | |||
Pozostałe państwa | 6 024,76 | 6 091,70 | 25 % | (4) | |||
4.A | Arkusze blachy z metaliczną powłoką | Kody TARIC: 7210410020 , 7210490020 , 7210610020 , 7210690020 , 7212300020 , 7212506120 , 7212506920 , 7225920020 , 7225990011 , 7225990022 , 7225990045 , 7225990091 , 7225990092 , 7226993010 , 7226997011 , 7226997091 , 7226997094 | Republika Korei | 32 981,94 | 33 348,41 | 25 % | 09.8816 |
Indie | 47 144,92 | 47 668,75 | 25 % | 09.8817 | |||
Zjednoczone Królestwo | 31 075,99 | 31 421,28 | 25 % | 09.8979 | |||
Pozostałe państwa | 417 545,50 | 422 184,90 | 25 % | (5) | |||
4.B | Kody CN: 7210 20 00 , 7210 30 00 , 7210 90 80 , 7212 20 00 , 7212 50 20 , 7212 50 30 , 7212 50 40 , 7212 50 90 , 7225 91 00 , 7226 99 10 Kody TARIC: 7210410030 , 7210410080 , 7210490030 , 7210490080 , 7210610030 , 7210610080 , 7210690030 , 7210690080 , 7212300030 , 7212300080 , 7212506130 , 7212506180 , 7212506930 , 7212506980 , 7225920030 , 7225920080 , 7225990023 , 7225990041 , 7225990093 , 7225990095 , 7226993030 , 7226993090 , 7226997013 , 7226997019 , 7226997093 , 7226997096 | Chiny | 112 702,10 | 113 954,34 | 25 % | 09.8821 | |
Republika Korei | 146 267,74 | 147 892,93 | 25 % | 09.8822 | |||
Indie | 67 313,85 | 68 061,78 | 25 % | 09.8823 | |||
Zjednoczone Królestwo | 31 075,99 | 31 421,28 | 25 % | 09.8980 | |||
Pozostałe państwa | 94 312,94 | 95 360,86 | 25 % | (6) | |||
5 | Produkty walcowane płaskie z powłokami organicznymi | 7210 70 80 , 7212 40 80 | Indie | 69 079,96 | 69 847,51 | 25 % | 09.8826 |
Republika Korei | 62 432,08 | 63 125,77 | 25 % | 09.8827 | |||
Zjednoczone Królestwo | 30 651,88 | 30 992,45 | 25 % | 09.8981 | |||
Tajwan | 20 009,20 | 20 231,52 | 25 % | 09.8828 | |||
Turcja | 13 814,36 | 13 967,85 | 25 % | 09.8829 | |||
Pozostałe państwa | 37 843,96 | 38 264,44 | 25 % | (7) | |||
6 | Wyroby cynowane | 7209 18 99 , 7210 11 00 , 7210 12 20 , 7210 12 80 , 7210 50 00 , 7210 70 10 , 7210 90 40 , 7212 10 10 , 7212 10 90 , 7212 40 20 | Chiny | 97 495,49 | 98 578,77 | 25 % | 09.8831 |
Zjednoczone Królestwo | 35 561,84 | 35 956,97 | 25 % | 09.8982 | |||
Serbia | 19 570,13 | 19 787,58 | 25 % | 09.8832 | |||
Republika Korei | 14 156,15 | 14 313,44 | 25 % | 09.8833 | |||
Tajwan | 11 769,81 | 11 900,58 | 25 % | 09.8834 | |||
Pozostałe państwa | 32 623,10 | 32 985,58 | 25 % | (8) | |||
7 | Blachy quarto ze stali niestopowej i pozostałej stali stopowej | 7208 51 20 , 7208 51 91 , 7208 51 98 , 7208 52 91 , 7208 90 20 , 7208 90 80 , 7210 90 30 , 7225 40 12 , 7225 40 40 , 7225 40 60 , 7225 99 00 | Ukraina | 209 860,26 | 212 192,04 | 25 % | 09.8836 |
Republika Korei | 85 938,89 | 86 893,77 | 25 % | 09.8837 | |||
Federacja Rosyjska | 72 574,83 | 73 381,22 | 25 % | 09.8838 | |||
Indie | 47 696,17 | 48 226,13 | 25 % | 09.8839 | |||
Zjednoczone Królestwo | 47 679,95 | 48 209,72 | 25 % | 09.8983 | |||
Pozostałe państwa | 289 237,24 | 292 450,99 | 25 % | (9) | |||
8 | Walcowane na gorąco arkusze i taśmy ze stali nierdzewnej | 7219 11 00 , 7219 12 10 , 7219 12 90 , 7219 13 10 , 7219 13 90 , 7219 14 10 , 7219 14 90 , 7219 22 10 , 7219 22 90 , 7219 23 00 , 7219 24 00 , 7220 11 00 , 7220 12 00 | Pozostałe państwa | 90 629,91 | 91 636,90 | 25 % | (10) |
9 | Walcowane na zimno arkusze i taśmy ze stali nierdzewnej | 7219 31 00 , 7219 32 10 , 7219 32 90 , 7219 33 10 , 7219 33 90 , 7219 34 10 , 7219 34 90 , 7219 35 10 , 7219 35 90 , 7219 90 20 , 7219 90 80 , 7220 20 21 , 7220 20 29 , 7220 20 41 , 7220 20 49 , 7220 20 81 , 7220 20 89 , 7220 90 20 , 7220 90 80 | Republika Korei | 43 629,00 | 44 113,77 | 25 % | 09.8846 |
Tajwan | 40 458,63 | 40 908,18 | 25 % | 09.8847 | |||
Indie | 27 041,19 | 27 341,65 | 25 % | 09.8848 | |||
Stany Zjednoczone | 22 000,76 | 22 245,21 | 25 % | 09.8849 | |||
Turcja | 18 307,38 | 18 510,79 | 25 % | 09.8850 | |||
Malezja | 11 598,54 | 11 727,41 | 25 % | 09.8851 | |||
Pozostałe państwa | 46 526,20 | 47 043,16 | 25 % | (11) | |||
10 | Walcowana na gorąco blacha quarto ze stali nierdzewnej | 7219 21 10 , 7219 21 90 | Chiny | 4 320,80 | 4 368,81 | 25 % | 09.8856 |
Indie | 1 832,92 | 1 853,28 | 25 % | 09.8857 | |||
Zjednoczone Królestwo | 756,12 | 764,53 | 25 % | 09.8984 | |||
Tajwan | 698,09 | 705,84 | 25 % | 09.8858 | |||
Pozostałe państwa | 915,93 | 926,11 | 25 % | (12) | |||
12 | Pręty zwykłej jakości i kształtowniki lekkie ze stali niestopowej i pozostałej stali stopowej | 7214 30 00 , 7214 91 10 , 7214 91 90 , 7214 99 31 , 7214 99 39 , 7214 99 50 , 7214 99 71 , 7214 99 79 , 7214 99 95 , 7215 90 00 , 7216 10 00 , 7216 21 00 , 7216 22 00 , 7216 40 10 , 7216 40 90 , 7216 50 10 , 7216 50 91 , 7216 50 99 , 7216 99 00 , 7228 10 20 , 7228 20 10 , 7228 20 91 , 7228 30 20 , 7228 30 41 , 7228 30 49 , 7228 30 61 , 7228 30 69 , 7228 30 70 , 7228 30 89 , 7228 60 20 , 7228 60 80 , 7228 70 10 , 7228 70 90 , 7228 80 00 | Chiny | 103 601,87 | 104 753,01 | 25 % | 09.8861 |
Zjednoczone Królestwo | 86 672,43 | 87 635,46 | 25 % | 09.8985 | |||
Turcja | 62 288,24 | 62 980,33 | 25 % | 09.8862 | |||
Federacja Rosyjska | 57 825,56 | 58 468,06 | 25 % | 09.8863 | |||
Szwajcaria | 46 358,90 | 46 874,00 | 25 % | 09.8864 | |||
Białoruś | 37 104,08 | 37 516,35 | 25 % | 09.8865 | |||
Pozostałe państwa | 47 142,12 | 47 665,92 | 25 % | (13) | |||
13 | Pręty zbrojeniowe | 7214 20 00 , 7214 99 10 | Turcja | 58 826,75 | 59 480,38 | 25 % | 09.8866 |
Federacja Rosyjska | 56 951,11 | 57 583,90 | 25 % | 09.8867 | |||
Ukraina | 28 798,84 | 29 118,83 | 25 % | 09.8868 | |||
Bośnia i Hercegowina | 25 219,87 | 25 500,09 | 25 % | 09.8869 | |||
Republika Mołdawii | 18 125,11 | 18 326,50 | 25 % | 09.8870 | |||
Pozostałe państwa | 109 637,11 | 110 855,30 | 25 % | (14) | |||
14 | Pręty i kształtowniki lekkie ze stali nierdzewnej | 7222 11 11 , 7222 11 19 , 7222 11 81 , 7222 11 89 , 7222 19 10 , 7222 19 90 , 7222 20 11 , 7222 20 19 , 7222 20 21 , 7222 20 29 , 7222 20 31 , 7222 20 39 , 7222 20 81 , 7222 20 89 , 7222 30 51 , 7222 30 91 , 7222 30 97 , 7222 40 10 , 7222 40 50 , 7222 40 90 | Indie | 27 892,96 | 28 202,88 | 25 % | 09.8871 |
Zjednoczone Królestwo | 4 076,21 | 4 121,51 | 25 % | 09.8986 | |||
Szwajcaria | 4 012,28 | 4 056,86 | 25 % | 09.8872 | |||
Ukraina | 3 098,90 | 3 133,33 | 25 % | 09.8873 | |||
Pozostałe państwa | 4 521,80 | 4 572,05 | 25 % | (15) | |||
15 | Walcówka ze stali nierdzewnej | 7221 00 10 , 7221 00 90 | Indie | 6 487,41 | 6 559,49 | 25 % | 09.8876 |
Tajwan | 4 182,82 | 4 229,30 | 25 % | 09.8877 | |||
Zjednoczone Królestwo | 3 360,43 | 3 397,77 | 25 % | 09.8987 | |||
Republika Korei | 2 088,34 | 2 111,54 | 25 % | 09.8878 | |||
Chiny | 1 414,37 | 1 430,08 | 25 % | 09.8879 | |||
Japonia | 1 403,63 | 1 419,23 | 25 % | 09.8880 | |||
Pozostałe państwa | 698,10 | 705,85 | 25 % | (16) | |||
16 | Walcówka ze stali niestopowej i pozostałej stali stopowej | 7213 10 00 , 7213 20 00 , 7213 91 10 , 7213 91 20 , 7213 91 41 , 7213 91 49 , 7213 91 70 , 7213 91 90 , 7213 99 10 , 7213 99 90 , 7227 10 00 , 7227 20 00 , 7227 90 10 , 7227 90 50 , 7227 90 95 | Zjednoczone Królestwo | 133 112,45 | 134 591,48 | 25 % | 09.8988 |
Ukraina | 93 132,26 | 94 167,07 | 25 % | 09.8881 | |||
Szwajcaria | 90 980,58 | 91 991,47 | 25 % | 09.8882 | |||
Federacja Rosyjska | 78 745,32 | 79 620,26 | 25 % | 09.8883 | |||
Turcja | 76 362,96 | 77 211,44 | 25 % | 09.8884 | |||
Białoruś | 62 438,46 | 63 132,22 | 25 % | 09.8885 | |||
Republika Mołdawii | 46 799,56 | 47 319,56 | 25 % | 09.8886 | |||
Pozostałe państwa | 77 881,71 | 78 747,06 | 25 % | (17) | |||
17 | Kątowniki, kształtowniki i profile, z żeliwa lub stali niestopowej | 7216 31 10 , 7216 31 90 , 7216 32 11 , 7216 32 19 , 7216 32 91 , 7216 32 99 , 7216 33 10 , 7216 33 90 | Ukraina | 27 500,57 | 27 806,14 | 25 % | 09.8891 |
Zjednoczone Królestwo | 23 890,85 | 24 156,31 | 25 % | 09.8989 | |||
Turcja | 19 883,09 | 20 104,02 | 25 % | 09.8892 | |||
Republika Korei | 4 633,85 | 4 685,34 | 25 % | 09.8893 | |||
Pozostałe państwa | 10 905,03 | 11 026,20 | 25 % | (18) | |||
18 | Ścianka szczelna | 7301 10 00 | Chiny | 6 151,98 | 6 220,33 | 25 % | 09.8901 |
Zjednoczone Emiraty Arabskie | 3 044,65 | 3 078,48 | 25 % | 09.8902 | |||
Zjednoczone Królestwo | 789,54 | 798,32 | 25 % | 09.8990 | |||
Pozostałe państwa | 224,06 | 226,55 | 25 % | (19) | |||
19 | Elementy konstrukcyjne torów kolejowych lub tramwajowych | 7302 10 22 , 7302 10 28 , 7302 10 40 , 7302 10 50 , 7302 40 00 | Zjednoczone Królestwo | 3 788,71 | 3 830,80 | 25 % | 09.8991 |
Federacja Rosyjska | 1 375,95 | 1 391,24 | 25 % | 09.8906 | |||
Turcja | 1 117,60 | 1 130,02 | 25 % | 09.8908 | |||
Chiny | 989,92 | 1 000,92 | 25 % | 09.8907 | |||
Pozostałe państwa | 1 024,65 | 1 036,04 | 25 % | (20) | |||
20 | Rury gazowe | 7306 30 41 , 7306 30 49 , 7306 30 72 , 7306 30 77 | Turcja | 43 450,18 | 43 932,96 | 25 % | 09.8911 |
Indie | 16 721,00 | 16 906,78 | 25 % | 09.8912 | |||
Macedonia Północna | 6 175,81 | 6 244,43 | 25 % | 09.8913 | |||
Zjednoczone Królestwo | 5 874,82 | 5 940,09 | 25 % | 09.8992 | |||
Pozostałe państwa | 12 635,26 | 12 775,65 | 25 % | (21) | |||
21 | Profile zamknięte | 7306 61 10 , 7306 61 92 , 7306 61 99 | Turcja | 66 577,91 | 67 317,67 | 25 % | 09.8916 |
Zjednoczone Królestwo | 40 001,61 | 40 446,07 | 25 % | 09.8993 | |||
Federacja Rosyjska | 22 664,34 | 22 916,17 | 25 % | 09.8917 | |||
Macedonia Północna | 21 621,70 | 21 861,94 | 25 % | 09.8918 | |||
Ukraina | 16 174,57 | 16 354,29 | 25 % | 09.8919 | |||
Szwajcaria | 13 600,58 | 13 751,70 | 25 % | 09.8920 | |||
Białoruś | 13 392,20 | 13 541,00 | 25 % | 09.8921 | |||
Pozostałe państwa | 15 230,42 | 15 399,64 | 25 % | (22) | |||
22 | Nierdzewne przewody rurowe i rury, bez szwu | 7304 11 00 , 7304 22 00 , 7304 24 00 , 7304 41 00 , 7304 49 10 , 7304 49 93 , 7304 49 95 , 7304 49 99 | Indie | 5 168,74 | 5 226,17 | 25 % | 09.8926 |
Ukraina | 3 236,47 | 3 272,43 | 25 % | 09.8927 | |||
Zjednoczone Królestwo | 1 642,83 | 1 661,08 | 25 % | 09.8994 | |||
Republika Korei | 1 017,41 | 1 028,71 | 25 % | 09.8928 | |||
Japonia | 946,14 | 956,65 | 25 % | 09.8929 | |||
Chiny | 811,77 | 820,79 | 25 % | 09.8931 | |||
Pozostałe państwa | 2 360,85 | 2 387,08 | 25 % | (23) | |||
24 | Inne przewody rurowe bez szwu | 7304 19 10 , 7304 19 30 , 7304 19 90 , 7304 23 00 , 7304 29 10 , 7304 29 30 , 7304 29 90 , 7304 31 20 , 7304 31 80 , 7304 39 10 , 7304 39 52 , 7304 39 58 , 7304 39 92 , 7304 39 93 , 7304 39 98 , 7304 51 81 , 7304 51 89 , 7304 59 10 , 7304 59 92 , 7304 59 93 , 7304 59 99 , 7304 90 00 | Chiny | 30 152,17 | 30 487,19 | 25 % | 09.8936 |
Ukraina | 23 541,21 | 23 802,78 | 25 % | 09.8937 | |||
Białoruś | 12 595,36 | 12 735,31 | 25 % | 09.8938 | |||
Zjednoczone Królestwo | 9 557,38 | 9 663,58 | 25 % | 09.8995 | |||
Stany Zjednoczone | 6 714,21 | 6 788,82 | 25 % | 09.8940 | |||
Pozostałe państwa | 35 461,44 | 35 855,45 | 25 % | (24) | |||
25.A | Duże rury spawane | 7305 11 00 , 7305 12 00 | Pozostałe państwa | 106 330,19 | 107 511,63 | 25 % | (25) |
25.B | Duże rury spawane | 7305 19 00 , 7305 20 00 , 7305 31 00 , 7305 39 00 , 7305 90 00 | Turcja | 9 347,69 | 9 451,55 | 25 % | 09.8971 |
Chiny | 6 323,27 | 6 393,53 | 25 % | 09.8972 | |||
Federacja Rosyjska | 6 278,07 | 6 347,83 | 25 % | 09.8973 | |||
Zjednoczone Królestwo | 4 248,97 | 4 296,18 | 25 % | 09.8996 | |||
Republika Korei | 2 488,39 | 2 516,04 | 25 % | 09.8974 | |||
Pozostałe państwa | 5 771,54 | 5 835,67 | 25 % | (26) | |||
26 | Inne rury spawane | 7306 11 10 , 7306 11 90 , 7306 19 10 , 7306 19 90 , 7306 21 00 , 7306 29 00 , 7306 30 11 , 7306 30 19 , 7306 30 80 , 7306 40 20 , 7306 40 80 , 7306 50 20 , 7306 50 80 , 7306 69 10 , 7306 69 90 , 7306 90 00 | Szwajcaria | 40 668,04 | 41 119,90 | 25 % | 09.8946 |
Turcja | 31 126,18 | 31 472,03 | 25 % | 09.8947 | |||
Zjednoczone Królestwo | 9 655,60 | 9 762,88 | 25 % | 09.8997 | |||
Tajwan | 7 510,15 | 7 593,59 | 25 % | 09.8950 | |||
Chiny | 6 540,69 | 6 613,37 | 25 % | 09.8949 | |||
Federacja Rosyjska | 6 402,83 | 6 473,97 | 25 % | 09.8952 | |||
Pozostałe państwa | 20 849,11 | 21 080,77 | 25 % | (27) | |||
27 | Sztaby ze stali niestopowej i pozostałej stali stopowej wykończone na zimno | 7215 10 00 , 7215 50 11 , 7215 50 19 , 7215 50 80 , 7228 10 90 , 7228 20 99 , 7228 50 20 , 7228 50 40 , 7228 50 61 , 7228 50 69 , 7228 50 80 | Federacja Rosyjska | 74 594,12 | 75 422,94 | 25 % | 09.8956 |
Szwajcaria | 17 399,98 | 17 593,32 | 25 % | 09.8957 | |||
Zjednoczone Królestwo | 13 012,46 | 13 157,05 | 25 % | 09.8998 | |||
Chiny | 12 561,01 | 12 700,58 | 25 % | 09.8958 | |||
Ukraina | 10 233,14 | 10 346,84 | 25 % | 09.8959 | |||
Pozostałe państwa | 9 702,37 | 9 810,18 | 25 % | (28) | |||
28 | Drut ze stali niestopowej | 7217 10 10 , 7217 10 31 , 7217 10 39 , 7217 10 50 , 7217 10 90 , 7217 20 10 , 7217 20 30 , 7217 20 50 , 7217 20 90 , 7217 30 41 , 7217 30 49 , 7217 30 50 , 7217 30 90 , 7217 90 20 , 7217 90 50 , 7217 90 90 | Białoruś | 56 580,19 | 57 208,86 | 25 % | 09.8961 |
Chiny | 39 836,99 | 40 279,62 | 25 % | 09.8962 | |||
Federacja Rosyjska | 26 657,35 | 26 953,54 | 25 % | 09.8963 | |||
Turcja | 21 490,10 | 21 728,87 | 25 % | 09.8964 | |||
Ukraina | 17 144,99 | 17 335,49 | 25 % | 09.8965 | |||
Pozostałe państwa | 29 751,08 | 30 081,65 | 25 % | (29) |
IV.2 - Wielkość globalnych kontyngentów taryfowych w podziale na kwartał
Numer produktu |
| Od 1.1.2021 r. do 31.3.2021 r. | Od 1.4.2021 r. do 30.6.2021 r. |
Wielkość kontyngentu taryfowego (tony netto) | |||
1 | Pozostałe państwa | 969 690,07 | 980 464,41 |
2 | Pozostałe państwa | 252 391,11 | 255 195,45 |
3 A | Pozostałe państwa | 719,47 | 727,46 |
3B | Pozostałe państwa | 6 024,76 | 6 091,70 |
4 A | Pozostałe państwa | 417 545,50 | 422 184,90 |
4B | Pozostałe państwa | 94 312,94 | 95 360,86 |
5 | Pozostałe państwa | 37 843,96 | 38 264,44 |
6 | Pozostałe państwa | 32 623,10 | 32 985,58 |
7 | Pozostałe państwa | 289 237,24 | 292 450,99 |
8 | Pozostałe państwa | 90 629,91 | 91 636,90 |
9 | Pozostałe państwa | 46 526,20 | 47 043,16 |
10 | Pozostałe państwa | 915,93 | 926,11 |
12 | Pozostałe państwa | 47 142,12 | 47 665,92 |
13 | Pozostałe państwa | 109 637,11 | 110 855,30 |
14 | Pozostałe państwa | 4 521,80 | 4 572,05 |
15 | Pozostałe państwa | 698,10 | 705,85 |
16 | Pozostałe państwa | 77 881,71 | 78 747,06 |
17 | Pozostałe państwa | 10 905,03 | 11 026,20 |
18 | Pozostałe państwa | 224,06 | 226,55 |
19 | Pozostałe państwa | 1 024,65 | 1 036,04 |
20 | Pozostałe państwa | 12 635,26 | 12 775,65 |
21 | Pozostałe państwa | 15 230,42 | 15 399,64 |
22 | Pozostałe państwa | 2 360,85 | 2 387,08 |
24 | Pozostałe państwa | 35 461,44 | 35 855,45 |
25 A | Pozostałe państwa | 106 330,19 | 107 511,63 |
25 B | Pozostałe państwa | 5 771,54 | 5 835,67 |
26 | Pozostałe państwa | 20 849,11 | 21 080,77 |
27 | Pozostałe państwa | 9 702,37 | 9 810,18 |
28 | Pozostałe państwa | 29 751,08 | 30 081,65 |
IV.3 - Maksymalna wielkość kontyngentu rezydualnego dostępnego od 1.4.2021 r. do 30.6.2021 r. dla państw, którym przysługują kontyngenty krajowe
Kategoria produktu | Nowe kontyngenty przydzielone od 1.04.2021 r. do 30.06.2021 r. w tonach |
1 | System specjalny |
2 | 255 195,45 |
3.A | 727,46 |
3.B | 6 091,70 |
4.A | 422 184,90 |
4.B | System specjalny |
5 | Brak dostępu do kontyngentu rezydualnego w IV kw. |
6 | 32 985,58 |
7 | 292 450,99 |
8 | Nie dotyczy |
9 | 47 043,16 |
10 | 277,83 |
12 | 28 599,55 |
13 | 28 822,38 |
14 | 2 514,63 |
15 | 522,33 |
16 | Brak dostępu do kontyngentu rezydualnego w IV kw. |
17 | 11 026,20 |
18 | 226,55 |
19 | 1 036,04 |
20 | Brak dostępu do kontyngentu rezydualnego w IV kw. |
21 | 3 233,93 |
22 | 1 933,53 |
24 | 35 855,45 |
25.A | Nie dotyczy |
25.B | 5 835,67 |
26 | 21 080,77 |
27 | Brak dostępu do kontyngentu rezydualnego w IV kw. |
28 | 21 357,97 |
(1) Od 1.1.2021 do 31.3.2021: 09.8601
Od 1.4.2021 do 30.6.2021: 09.8602
Od 1.4.2021 do 30.6.2021: Dla Rosji*: 09.8571, dla Turcji*: 09.8572, dla Indii*: 09.8573, dla Republiki Korei*: 09.8574, dla Serbii*: 09.8575, dla Zjednoczonego Królestwa*: 09.8599
*W przypadku wyczerpania kontyngentu taryfowego dla danego państwa zgodnie z art. 1 ust. 5.
(2) Od 1.1.2021 do 31.3.2021: 09.8603
Od 1.4.2021 do 30.6.2021: 09.8604
Od 1.4.2021 do 30.6.2021: dla Indii*, Republiki Korei*, Ukrainy*, Brazylii*, Serbii* i Zjednoczonego Królestwa* 09.8567
*W przypadku wyczerpania kontyngentu taryfowego dla danego państwa zgodnie z art. 1 ust. 5.
(3) Od 1.1.2021 do 31.3.2021 09.8605
Od 1.4.2021 do 30.6.2021: 09.8606
Od 1.4.2021 do 30.6.2021: dla Republiki Korei*, Rosji*, Islamskiej Republiki Iranu* i Zjednoczonego Królestwa*: 09.8568
*W przypadku wyczerpania kontyngentu taryfowego dla danego państwa zgodnie z art. 1 ust. 5.
(4) Od 1.1.2021 do 31.3.2021: 09.8607
Od 1.4.2021 do 30.6.2021: 09.8608
Od 1.4.2021 do 30.6.2021: dla Rosji*, Republiki Korei*, Chin* i Tajwanu*: 09.8569
*W przypadku wyczerpania kontyngentu taryfowego dla danego państwa zgodnie z art. 1 ust. 5.
(5) Od 1.1.2021 do 31.3.2021: 09.8609
Od 1.4.2021 do 30.6.2021: 09.8610
Od 1.4.2021 do 30.6.2021: dla Indii*, Republiki Korei* i Zjednoczonego Królestwa*: 09.8570
*W przypadku wyczerpania kontyngentu taryfowego dla danego państwa zgodnie z art. 1 ust. 5.
(6) Od 1.1.2021 do 31.3.2021: 09.8611
Od 1.4.2021 do 30.6.2021: 09.8612
Od 1.4.2021 do 30.6.2021: dla Chin*: 09.8581, dla Republiki Korei*: 09.8582, dla Indii*: 09.8583, dla Zjednoczonego Królestwa*: 09.8584
*W przypadku wyczerpania kontyngentu taryfowego dla danego państwa zgodnie z art. 1 ust. 5.
(7) Od 1.1.2021 do 31.3.2021: 09.8613
Od 1.4.2021 do 30.6.2021: 09.8614
(8) Od 1.1.2021 do 31.3.2021: 09.8615
Od 1.4.2021 do 30.6.2021: 09.8616
Od 1.4.2021 do 30.6.2021: dla Chin*, Republiki Korei*, Tajwanu*, Serbii* i Zjednoczonego Królestwa* 09.8576
*W przypadku wyczerpania kontyngentu taryfowego dla danego państwa zgodnie z art. 1 ust. 5.
(9) Od 1.1.2021 do 31.3.2021: 09.8617
Od 1.4.2021 do 30.6.2021: 09.8618
Od 1.4.2021 do 30.6.2021: dla Ukrainy*, Republiki Korei*, Rosji*, Indii* i Zjednoczonego Królestwa*: 09.8577
*W przypadku wyczerpania kontyngentu taryfowego dla danego państwa zgodnie z art. 1 ust. 5.
(10) Od 1.1.2021 do 31.3.2021: 09.8619
Od 1.4.2021 do 30.6.2021: 09.8620
(11) Od 1.1.2021 do 31.3.2021: 09.8621
Od 1.4.2021 do 30.6.2021: 09.8622
Od 1.4.2021 do 30.6.2021: dla Republiki Korei*, Tajwanu*, Indii*, Stanów Zjednoczonych Ameryki*, Turcji* i Malezji*: 09.8578
*W przypadku wyczerpania kontyngentu taryfowego dla danego państwa zgodnie z art. 1 ust. 5.
(12) Od 1.1.2021 do 31.3.2021: 09.8623
Od 1.4.2021 do 30.6.2021: 09.8624
Od 1.4.2021 do 30.6.2021: dla Chin*, Indii*, Tajwanu* i Zjednoczonego Królestwa*: 09.8591
*W przypadku wyczerpania kontyngentu taryfowego dla danego państwa zgodnie z art. 1 ust. 5.
(13) Od 1.1.2021 do 31.3.2021: 09.8625
Od 1.4.2021 do 30.6.2021: 09.8626
Od 1.4.2021 do 30.6.2021: dla Chin*, Turcji*, Rosji*, Szwajcarii*, Białorusi* i Zjednoczonego Królestwa*: 09.8592
*W przypadku wyczerpania kontyngentu taryfowego dla danego państwa zgodnie z art. 1 ust. 5.
(14) Od 1.1.2021 do 31.3.2021: 09.8627
Od 1.4.2021 do 30.6.2021: 09.8628
Od 1.4.2021 do 30.6.2021: dla Turcji*, Rosji*, Ukrainy*, Bośni i Hercegowiny* oraz Mołdawii*: 09.8593
*W przypadku wyczerpania kontyngentu taryfowego dla danego państwa zgodnie z art. 1 ust. 5.
(15) Od 1.1.2021 do 31.3.2021: 09.8629
Od 1.4.2021 do 30.6.2021: 09.8630
Od 1.4.2021 do 30.6.2021: dla Indii*, Szwajcarii*, Ukrainy* i Zjednoczonego Królestwa*: 09.8594
*W przypadku wyczerpania kontyngentu taryfowego dla danego państwa zgodnie z art. 1 ust. 5.
(16) Od 1.1.2021 do 31.3.2021: 09.8631
Od 1.4.2021 do 30.6.2021: 09.8632
Od 1.4.2021 do 30.6.2021: dla Indii*, Tajwanu*, Republiki Korei*, Chin*, Japonii* i Zjednoczonego Królestwa*: 09.8595
*W przypadku wyczerpania kontyngentu taryfowego dla danego państwa zgodnie z art. 1 ust. 5.
(17) Od 1.1.2021 do 31.3.2021: 09.8633
Od 1.4.2021 do 30.6.2021: 09.8634
(18) Od 1.1.2021 do 31.3.2021: 09.8635
Od 1.4.2021 do 30.6.2021: 09.8636
Od 1.4.2021 do 30.6.2021: dla Turcji*, Ukrainy*, Republiki Korei* i Zjednoczonego Królestwa*: 09.8579
*W przypadku wyczerpania kontyngentu taryfowego dla danego państwa zgodnie z art. 1 ust. 5.
(19) Od 1.1.2021 do 31.3.2021: 09.8637
Od 1.4.2021 do 30.6.2021: 09.8638
Od 1.4.2021 do 30.6.2021: dla Chin*, Zjednoczonych Emiratów Arabskich* i Zjednoczonego Królestwa*: 09.8580
*W przypadku wyczerpania kontyngentu taryfowego dla danego państwa zgodnie z art. 1 ust. 5.
(20) Od 1.1.2021 do 31.3.2021: 09.8639
Od 1.4.2021 do 30.6.2021: 09.8640
Od 1.4.2021 do 30.6.2021: dla Rosji*, Chin*, Turcji* i Zjednoczonego Królestwa*: 09.8585
*W przypadku wyczerpania kontyngentu taryfowego dla danego państwa zgodnie z art. 1 ust. 5.
(21) Od 1.1.2021 do 31.3.2021: 09.8641
Od 1.4.2021 do 30.6.2021: 09.8642
(22) Od 1.1.2021 do 31.3.2021: 09.8643
Od 1.4.2021 do 30.6.2021: 09.8644
Od 1.4.2021 do 30.6.2021: dla Turcji*, Rosji*, Ukrainy*, Macedonii Północnej*, Szwajcarii*, Białorusi* i Zjednoczonego Królestwa*: 09.8596
*W przypadku wyczerpania kontyngentu taryfowego dla danego państwa zgodnie z art. 1 ust. 5.
(23) Od 1.1.2021 do 31.3.2021: 09.8645
Od 1.4.2021 do 30.6.2021: 09.8646
Od 1.4.2021 do 30.6.2021: dla Indii*, Ukrainy*, Republiki Korei*, Japonii*, Chin* i Zjednoczonego Królestwa*: 09.8597
*W przypadku wyczerpania kontyngentu taryfowego dla danego państwa zgodnie z art. 1 ust. 5.
(24) Od 1.1.2021 do 31.3.2021: 09.8647
Od 1.4.2021 do 30.6.2021: 09.8648
Od 1.4.2021 do 30.6.2021: dla Chin*, Ukrainy*, Białorusi*, Stanów Zjednoczonych Ameryki* i Zjednoczonego Królestwa*: 09.8586
*W przypadku wyczerpania kontyngentu taryfowego dla danego państwa zgodnie z art. 1 ust. 5.
(25) Od 1.1.2021 do 31.3.2021: 09.8657
Od 1.4.2021 do 30.6.2021: 09.8658
(26) Od 1.1.2021 do 31.3.2021: 09.8659
Od 1.4.2021 do 30.6.2021: 09.8660
Od 1.4.2021 do 30.6.2021: dla Turcji*, Chin*, Rosji*, Republiki Korei* i Zjednoczonego Królestwa*: 09.8587
*W przypadku wyczerpania kontyngentu taryfowego dla danego państwa zgodnie z art. 1 ust. 5.
(27) Od 1.1.2021 do 31.3.2021: 09.8651
Od 1.4.2021 do 30.6.2021: 09.8652
Od 1.4.2021 do 30.6.2021: dla Szwajcarii*, Turcji*, Tajwanu*, Chin*, Rosji* i Zjednoczonego Królestwa*: 09.8588
*W przypadku wyczerpania kontyngentu taryfowego dla danego państwa zgodnie z art. 1 ust. 5.
(28) Od 1.1.2021 do 31.3.2021: 09.8653
Od 1.4.2021 do 30.6.2021: 09.8654
(29) Od 1.1.2021 do 31.3.2021: 09.8655
Od 1.4.2021 do 30.6.2021: 09.8656
Od 1.4.2021 do 30.6.2021: dla Turcji*, Rosji*, Ukrainy*, Chin* i Białorusi*: 09.8598
*W przypadku wyczerpania kontyngentu taryfowego dla danego państwa zgodnie z art. 1 ust. 5.
ZAŁĄCZNIK II
Wykaz kategorii produktu pochodzących z krajów rozwijających się, do których stosuje się środki ostateczne
W załączniku III.2 wprowadza się następujące zmiany:
"Wykaz kategorii produktu pochodzących z krajów rozwijających się, do których stosuje się środki ostateczne | |||||||||||||||||||||||||||||
Kraj/grupa produktu | 1 | 2 | 3 A | 3B | 4 A | 4B | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 24 | 25 A | 25 B | 26 | 27 | 28 |
Brazylia |
| X | X |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
| X |
|
|
|
|
|
Chiny |
|
|
| X |
| X |
| X |
| X |
| X | X |
|
| X |
|
| X | X |
| X | X | X | X | X | X | X | X |
Indie | X | X |
| X | X | X | X | X | X |
| X | X |
|
| X | X |
|
|
|
| X |
| X | X |
|
| X |
|
|
Indonezja |
|
|
|
|
|
|
|
| X | X | X |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
| X |
|
|
|
|
|
Malezja |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
| X |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
| X |
|
|
|
|
|
Meksyk |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
| X |
|
|
|
|
|
Mołdawia |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
| X |
|
| X |
|
|
|
|
|
| X |
|
|
|
|
|
Macedonia Północna |
|
|
|
|
|
| X |
| X |
|
|
| X |
|
|
|
|
|
|
| X | X |
| X |
|
|
|
|
|
Tajlandia |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
| X |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
| X |
|
|
|
|
|
Tunezja |
|
|
|
| X |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
| X |
|
|
|
|
|
Turcja | X | X |
|
| X | X | X | X |
|
| X |
| X | X |
|
| X | X |
| X | X | X |
| X |
| X | X | X | X |
Ukraina |
| X |
|
|
|
|
|
| X |
|
|
|
| X | X |
| X | X |
|
| X | X | X | X |
|
|
| X | X |
Zjednoczone Emiraty Arabskie |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
| X | X |
| X |
|
| X |
|
|
|
|
|
Wietnam |
| X |
|
|
|
| X |
|
|
| X |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
| X |
|
|
|
|
|
Wszystkie pozostałe kraje rozwijające się |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
| X" |
|
|
|
|
|
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00