DECYZJA WYKONAWCZA KOMISJI (UE) 2022/2087
z dnia 26 września 2022 r.
potwierdzająca lub zmieniająca wstępne obliczenia średnich indywidualnych poziomów emisji CO2 oraz docelowych indywidualnych poziomów emisji dla producentów samochodów osobowych i lekkich pojazdów użytkowych w roku kalendarzowym 2020 oraz informująca producentów o wartościach, które należy stosować do obliczania docelowych indywidualnych poziomów emisji i poziomów docelowych w ramach odstępstw w latach kalendarzowych 2021-2024 na podstawie rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2019/631
(notyfikowana jako dokument nr C(2022) 6754)
(Jedynie teksty w języku angielskim, czeskim, francuskim, hiszpańskim, niderlandzkim, niemieckim, polskim, szwedzkim, węgierskim i włoskim są autentyczne)
(Tekst mający znaczenie dla EOG)
KOMISJA EUROPEJSKA,
uwzględniając Traktat o funkcjonowaniu Unii Europejskiej,
uwzględniając rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2019/631 z dnia 17 kwietnia 2019 r. określające normy emisji CO2 dla nowych samochodów osobowych i dla nowych lekkich pojazdów użytkowych oraz uchylające rozporządzenia (WE) nr 443/2009 i (UE) nr 510/2011 (1), w szczególności jego art. 7 ust. 5 akapit drugi,
a także mając na uwadze, co następuje:
(1) | Zgodnie z rozporządzeniem (UE) 2019/631 Komisja jest zobowiązana do określenia każdego roku średniego indywidualnego poziomu emisji CO2 oraz docelowego indywidualnego poziomu emisji dla każdego producenta odpowiedzialnego za nowe samochody osobowe i lekkie pojazdy użytkowe zarejestrowane w Unii, Islandii, Norwegii i, do roku kalendarzowego 2020, w Zjednoczonym Królestwie, a także dla każdej grupy producentów. Ustalone na tej podstawie wyniki producentów lub grup producentów umożliwiają sprawdzenie, czy przestrzegają oni obowiązku nieprzekraczania swoich docelowych indywidualnych poziomów emisji. |
(2) | Obliczenia średnich indywidualnych poziomów emisji CO2 oraz docelowych indywidualnych poziomów emisji za rok kalendarzowy 2020 są oparte na szczegółowych danych zebranych przez organy sprawozdawcze dotyczących rejestracji nowych samochodów osobowych i nowych lekkich pojazdów użytkowych w tym roku kalendarzowym. |
(3) | Wszystkie państwa przekazały Komisji swoje dane za 2020 r., jednak w niektórych przypadkach z pewnymi opóźnieniami w stosunku do terminu składania sprawozdań przypadającego na 28 lutego 2021 r. W przypadkach, w których weryfikacja przeprowadzona przez Komisję wyraźnie wykazała, iż pewnych danych brakuje lub są one rażąco błędne, Komisja kontaktowała się z organami sprawozdawczymi i, za zgodą tych organów, odpowiednio korygowała lub uzupełniała dane. Jeżeli osiągnięcie porozumienia z organem sprawozdawczym nie było możliwe, wstępne dane przekazane przez dane państwo nie były korygowane. |
(4) | 29 czerwca 2021 r. opublikowano wstępne dane i Komisja powiadomiła 93 producentów samochodów osobowych i 68 producentów lekkich pojazdów użytkowych oraz odpowiednie grupy producentów o wstępnych obliczeniach ich średnich indywidualnych poziomów emisji CO2 oraz ich docelowych indywidualnych poziomów emisji w 2020 r. |
(5) | Producentów poproszono o weryfikację wstępnych danych zgodnie z art. 7 ust. 5 rozporządzenia (UE) 2019/631 oraz o powiadomienie Komisji o wszelkich błędach w terminie trzech miesięcy od otrzymania powiadomienia. 63 producentów samochodów osobowych i 42 producentów lekkich pojazdów użytkowych złożyło powiadomienie o błędach. |
(6) | Wstępne dane obejmowały współczynniki korekcji, zarówno w odniesieniu do samochodów osobowych, obliczone zgodnie z art. 7 ust. 2 rozporządzenia wykonawczego Komisji (UE) 2017/1153 (2), jak i lekkich pojazdów użytkowych, obliczone zgodnie z art. 6 ust. 2 rozporządzenia wykonawczego Komisji (UE) 2017/1152 (3). Biorąc pod uwagę, że ostateczne współczynniki korekcji były takie same dla wszystkich producentów i grup producentów, nie było potrzeby korygowania obliczeń średnich indywidualnych poziomów emisji. |
(7) | W przypadku dwóch producentów samochodów osobowych i jednego producenta lekkich pojazdów użytkowych żadne pojazdy zgłoszone we wstępnym zestawie danych nie wchodziły w zakres rozporządzenia (UE) 2019/631. W przypadku jednego producenta samochodów osobowych indywidualnych poziomów emisji CO2 w cyklu NEDC nie zgłoszono dla żadnego z pojazdów we wstępnym zestawie danych, w związku z czym producenta tego nie uwzględniono w niniejszej decyzji. |
(8) | W odniesieniu do pozostałych 30 producentów samochodów osobowych i 26 producentów lekkich pojazdów użytkowych, którzy nie powiadomili o żadnych błędach w zestawach danych ani nie przesłali innej odpowiedzi, należy zatwierdzić wstępne dane i wstępne obliczenia średnich indywidualnych poziomów emisji oraz docelowych indywidualnych poziomów emisji. |
(9) | Komisja zweryfikowała zgłoszone przez producentów błędy oraz uzasadnienia konieczności ich skorygowania i potwierdziła lub skorygowała wstępne zestawy danych. W związku z tym należy potwierdzić lub zmienić wstępne dane dotyczące 93 producentów samochodów osobowych i 68 producentów lekkich pojazdów użytkowych. |
(10) | Zgodnie z art. 4 rozporządzenia (UE) 2019/631 producenta należy uznać za spełniającego docelowe indywidualne poziomy emisji, jeżeli jego średni indywidualny poziom emisji CO2 wskazany w niniejszej decyzji nie przekracza jego docelowego indywidualnego poziomu emisji. W przypadku producentów będących członkami grupy producentów zgodność należy oceniać na poziomie grupy zgodnie z art. 6 tego rozporządzenia. W przypadku producentów lub grup producentów, którym przyznano odstępstwo od docelowych indywidualnych poziomów emisji na rok kalendarzowy 2020 zgodnie z art. 10 tego rozporządzenia, średni indywidualny poziom emisji CO2 ocenia się pod kątem zgodności z przyznanymi im poziomami docelowymi w ramach odstępstw. |
(11) | Zgodnie z art. 4 ust. 3 rozporządzenia (UE) 2019/631 do celów określenia średniego indywidualnego poziomu emisji CO2 dla każdego producenta lub każdej grupy producentów uwzględnia się jedynie 95 % nowych samochodów osobowych zarejestrowanych w roku kalendarzowym 2020, wybranych na podstawie ich poziomów emisji. |
(12) | Zgodnie z art. 5 rozporządzenia (UE) 2019/631 przy obliczaniu średnich poziomów emisji CO2 producentów samochodów osobowych każdy nowy samochód osobowy o indywidualnym poziomie emisji CO2 poniżej 50 g CO2/km (NEDC) liczy się jako 2 samochody osobowe w 2020 r., z zastrzeżeniem limitu "superjednostek" dla każdego producenta lub grupy producentów wynoszącego 7,5 g CO2/km. |
(13) | Ograniczenie emisji CO2 uzyskane dzięki zastosowaniu technologii innowacyjnych, które mają zweryfikowany udział w redukcji emisji CO2 i które zostały zatwierdzone przez Komisję zgodnie z art. 11 rozporządzenia (UE) 2019/631 ("ekoinnowacje"), są uwzględniane do celów obliczenia średniego indywidualnego poziomu emisji CO2, z zastrzeżeniem limitu całkowitego wkładu dla każdego producenta lub grupy producentów wynoszącego 7 g CO2/km. W roku kalendarzowym 2020 uwzględnia się jedynie ograniczenie emisji CO2 dzięki zastosowaniu ekoinnowacji określone przez odniesienie do NEDC. |
(14) | Zapisy z kodem błędu B, tj. zawierające kompletne dane dotyczące masy w stanie gotowym do jazdy i emisji CO2, ale bez numerów identyfikacyjnych pojazdów lub z nieprawidłowymi numerami identyfikacyjnymi pojazdów, powinny również być uwzględniane przy obliczaniu docelowych indywidualnych poziomów emisji oraz średnich indywidualnych poziomów emisji CO2. Należy jednak wziąć pod uwagę fakt, że producenci nie mogą weryfikować ani korygować tych zapisów. W związku z tym przy określaniu odległości do poziomu docelowego dla danego producenta należy zastosować margines błędu. |
(15) | Margines błędu jest obliczany jako różnica między odległościami pomiędzy średnim indywidualnym poziomem emisji CO2 a docelowym indywidualnym poziomem emisji obliczana z jednej strony z uwzględnieniem wszystkich rejestracji pojazdów, których producent nie może zweryfikować, a z drugiej strony z wyłączeniem tych rejestracji. Margines błędu jest stosowany tak, aby zawsze poprawiał wynik producenta w stosunku do określonego dla niego docelowego indywidualnego poziomu emisji, niezależnie od tego, czy powyższa różnica jest wartością dodatnią, czy ujemną. |
(16) | W przypadku gdy po uwzględnieniu marginesu błędu odległość do poziomu docelowego producenta lub grupy producentów, w zależności od przypadku, jest większa od zera, nakłada się opłatę z tytułu przekroczenia poziomu emisji, zgodnie z art. 8 rozporządzenia (UE) 2019/631. Dotyczy to sześciu indywidualnych producentów samochodów osobowych (Subaru, Jaguar Land Rover, Bentley, DR Motor, Lamborghini oraz McLaren), dwóch grup producentów samochodów osobowych (grupa Suzuki i grupa Volkswagen-SAIC) oraz jednego indywidualnego producenta lekkich pojazdów użytkowych (Ssangyong). |
(17) | Zgodnie z art. 2 ust. 4 rozporządzenia (UE) 2019/631 producenci odpowiedzialni za mniej niż 1 000 nowych rejestracji pojazdów są zwolnieni z obowiązku osiągnięcia docelowego indywidualnego poziomu emisji. Należy jednak obliczyć i zgłosić ich średni indywidualny poziom emisji oraz liczbę zarejestrowanych nowych pojazdów. |
(18) | Producenci powinni być również informowani o wartościach, które należy stosować do obliczania docelowych indywidualnych poziomów emisji i poziomów docelowych w ramach odstępstw w latach kalendarzowych 2021-2024 zgodnie z pkt 4 i 5 części A i B załącznika I do rozporządzenia (UE) 2019/631. |
(19) | Wartości dotyczące wyników producenta potwierdzone lub zmienione niniejszą decyzją mogą zostać zmienione w przypadku, gdy odpowiednie organy krajowe potwierdzą istnienie nieprawidłowości dotyczących wartości emisji CO2 lub wartości masy przedłożonych w celu ustalenia, czy dany producent spełnia wymogi dotyczące docelowego indywidualnego poziomu emisji, |
PRZYJMUJE NINIEJSZĄ DECYZJĘ:
Artykuł 1
1. Wartości odnoszące się do wyników producentów i grup producentów samochodów osobowych i lekkich pojazdów użytkowych w odniesieniu do roku kalendarzowego 2020 są określone w częściach A i B załącznika I do niniejszej decyzji.
2. Wartości, które należy stosować do obliczania docelowych indywidualnych poziomów emisji i poziomów docelowych w ramach odstępstw w latach kalendarzowych 2021-2024 zgodnie z pkt 4 i 5 części A i B załącznika I do rozporządzenia (UE) 2019/631 są określone w częściach A i B załącznika II do niniejszej decyzji.
Artykuł 2
Niniejsza decyzja skierowana jest do następujących producentów indywidualnych i grup producentów utworzonych zgodnie z art. 6 rozporządzenia (UE) 2019/631:
1) |
|
2) |
|
3) |
|
4) |
|
5) |
|
6) |
|
7) |
|
8) |
|
9) |
|
10) |
|
11) |
|
12) |
|
13) |
|
14) |
|
15) |
|
16) |
|
17) |
|
18) |
|
19) |
|
20) |
|
21) |
|
22) |
|
23) |
|
24) |
|
25) |
|
26) |
|
27) |
|
28) |
|
29) |
|
30) |
|
31) |
|
32) |
|
33) |
|
34) |
|
35) |
|
36) |
|
37) |
|
38) |
|
39) |
|
40) |
|
41) |
|
42) |
|
43) |
|
44) |
|
45) |
|
46) |
|
47) |
|
48) |
|
49) |
|
50) |
|
51) |
|
52) |
|
53) |
|
54) |
|
55) |
|
56) |
|
57) |
|
58) |
|
59) |
|
60) |
|
61) |
|
62) |
|
63) |
|
64) |
|
65) |
|
66) |
|
67) |
|
68) |
|
69) |
|
70) |
|
71) |
|
72) |
|
73) |
|
74) |
|
75) |
|
76) |
|
77) |
|
78) |
|
79) |
|
80) |
|
81) |
|
82) |
|
83) |
|
84) |
|
85) |
|
86) |
|
87) |
|
88) |
|
89) |
|
90) |
|
91) |
|
92) |
|
93) |
|
94) |
|
95) |
|
96) |
|
97) |
|
98) |
|
99) |
|
100) |
|
101) |
|
102) |
|
103) |
|
104) |
|
105) |
|
106) |
|
107) |
|
108) |
|
109) |
|
110) |
|
111) |
|
112) |
|
113) |
|
114) |
|
115) |
|
116) |
|
117) |
|
118) |
|
119) |
|
120) |
|
121) |
|
122) |
|
Sporządzono w Brukseli dnia 26 września 2022 r.
W imieniu Komisji
Frans TIMMERMANS
Wiceprzewodniczący wykonawczy
(1) Dz.U. L 111 z 25.4.2019, s. 13.
(2) Rozporządzenie wykonawcze Komisji (UE) 2017/1153 z dnia 2 czerwca 2017 r. ustanawiające metodę określania parametrów korelacji niezbędnych do odzwierciedlenia zmian w regulacyjnej procedurze badań oraz zmieniające rozporządzenie (UE) nr 1014/2010 (Dz.U. L 175 z 7.7.2017, s. 679).
(3) Rozporządzenie wykonawcze Komisji (UE) 2017/1152 z dnia 2 czerwca 2017 r. ustanawiające metodę określania parametrów korelacji niezbędnych do odzwierciedlenia zmian w regulacyjnej procedurze badań w odniesieniu do lekkich samochodów dostawczych oraz zmieniające rozporządzenie wykonawcze (UE) nr 293/2012 (Dz.U. L 175 z 7.7.2017, s. 644).
ZAŁĄCZNIK I
Część A
WYNIKI PRODUCENTÓW SAMOCHODÓW OSOBOWYCH
Tabela 1
Wyniki w roku kalendarzowym 2020 indywidualnych producentów samochodów osobowych zgodnie z art. 9 rozporządzenia (UE) 2019/631
A | B | C | D | E | F | G | H | I | J | K |
Nazwa producenta | Grupy producentów Odstępstwa Wyłączenia | Całkowita liczba rejestracji | Liczba uwzględnionych rejestracji (95 %) | Średnia masa | Średni indywidualny poziom emisji CO2 w cyklu NEDC | Docelowy indywidualny poziom emisji | Odległość do poziomu docelowego | Superjednostki | Ograniczenie emisji CO2 dzięki zastosowaniu ekoinnowacji | Margines błędu |
ADAM OPEL GMBH |
| 2 | 1 | 1 691,00 | 0 | 105,36 | - 105,36 | 0 | 0 | 0 |
ADIDOR VOITURES SAS | DMD | 16 | 15 | 1 315,00 | 137,000 |
|
| 0 | 0 |
|
ALFA ROMEO SPA | P2 | 34 483 | 32 758 | 1 622,57 | 143,334 | 103,082 | 40,252 | 0 | 0,619 | 0 |
ALPINA BURKARD BOVENSIEPEN GMBH E CO KG | D | 605 | 574 | 2 053,02 | 199,279 | 214,000 | -14,721 | 0 | 0 | 0 |
ANHUI JIANGHUAI AUTOMOBILE | DMD | 114 | 108 | 1 535,00 | 0 |
|
| 0 | 0 |
|
ASTON MARTIN LAGONDA LTD | D | 1 487 | 1 412 | 1 962,08 | 255,471 | 290,000 | -34,529 | 0 | 0 | 0 |
AUDI AG | P11 | 564 595 | 536 365 | 1 683,79 | 104,588 | 105,120 | -0,532 | 7,5 | 0,646 | 0 |
AUDI HUNGARIA MOTOR KFT | P11 | 3 824 | 3 632 | 1 416,83 | 148,052 | 96,230 | 51,822 | 0 | 0,001 | 0 |
AUDI SPORT GMBH | P11 | 13 505 | 12 829 | 1 905,33 | 227,140 | 112,497 | 114,643 | 0 | 0 | 0 |
AUTOMOBILE DACIA SA | P8 | 278 828 | 264 886 | 1 184,74 | 111,233 | 88,502 | 22,730 | 0,729 | 0,955 | 0,001 |
AUTOMOBILES CITROEN | P7 | 340 836 | 323 794 | 1 167,80 | 95,997 | 87,938 | 8,058 | 0,607 | 0,971 | 0,001 |
AUTOMOBILES PEUGEOT | P7 | 351 543 | 333 965 | 1 395,74 | 94,306 | 95,528 | -1,222 | 3,073 | 0,481 | 0 |
AUTOMOBILI LAMBORGHINI SPA | D | 1 537 | 1 460 | 2 021,67 | 319,607 | 304,000 | 15,607 | 0 | 0,241 | 0 |
AVTOVAZ JSC | P8 | 884 | 839 | 1 313,44 | 183,838 | 92,788 | 91,050 | 0 | 0 | 0 |
BAYERISCHE MOTOREN WERKE AG | P1 | 801 925 | 761 828 | 1 647,62 | 98,137 | 103,916 | -5,779 | 7,5 | 2,114 | 0 |
BEIJING BORGWARD AUTOMOTIVE CO LTD | DMD | 1 | 0 | 1 854,00 |
|
|
|
|
|
|
BENTLEY MOTORS LTD | D | 2 753 | 2 615 | 2 452,10 | 255,614 | 245,000 | 10,614 | 0 | 0,006 | 0 |
BLUECAR SAS | DMD | 6 | 5 | 1 515,00 | 0 |
|
| 0 | 0 |
|
BMW M GMBH | P1 | 14 510 | 13 784 | 1 863,37 | 228,218 | 111,100 | 117,118 | 0 | 0,283 | 0 |
BUGATTI AUTOMOBILES SAS | P11 | 7 | 6 | 2 070,00 | 522,833 | 117,981 | 404,852 | 0 | 0 | 0 |
CATERHAM CARS LIMITED | DMD | 127 | 120 | 693,70 | 167,142 |
|
| 0 | 0 |
|
CNG-TECHNIK GMBH | P3 | 12 060 | 11 457 | 1 508,72 | 100,219 | 99,290 | 0,929 | 0 | 0 | 0 |
DFSK MOTOR CO LTD | DMD | 733 | 696 | 1 628,78 | 223,672 |
|
| 2,893 | 0 |
|
DONKERVOORT AUTOMOBIELEN BV | DMD | 1 | 0 | 865,00 |
|
|
|
|
|
|
DR AUTOMOBILES SRL | D | 3 329 | 3 162 | 1 409,93 | 139,400 | 148,000 | -8,600 | 0 | 0 | 0 |
DR ING HCF PORSCHE AG | P11 | 68 130 | 64 723 | 2 004,95 | 136,493 | 115,815 | 20,662 | 7,5 | 0,770 | 0,016 |
DR MOTOR COMPANY SRL | D | 7 | 6 | 1 352,86 | 175,667 | 148,000 | 27,667 | 0 | 0 | 0 |
FABBRICA DALLARA SRL | DMD | 12 | 11 | 1 010,00 | 230,000 |
|
| 0 | 0 |
|
FABRYKA SAMOCHODÓW OSOBOWYCH SYRENA W KUTNIE SA | DMD | 5 | 4 | 1 300,00 | 145,000 |
|
| 0 | 0 |
|
FERRARI SPA | D | 3 591 | 3 411 | 1 688,05 | 277,964 | 280,000 | -2,036 | 0 | 0 | 0 |
FCA ITALY SPA | P2 | 488 321 | 463 904 | 1 184,89 | 104,803 | 88,507 | 16,296 | 2,039 | 1,412 | 0 |
FCA US LLC | P2 | 105 438 | 100 166 | 1 612,46 | 132,733 | 102,745 | 29,988 | 3,182 | 0,905 | 0 |
FORD INDIA PRIVATE LIMITED | P3 | 53 | 50 | 1 149,79 | 118,380 | 87,338 | 31,042 | 0 | 0 | 0 |
FORD MOTOR COMPANY OF AUSTRALIA LIMITED | P3 | 2 | 1 | 2 370,50 | 204,000 | 127,988 | 76,012 | 0 | 0 | 0 |
FORD MOTOR COMPANY | P3 | 10 220 | 9 709 | 1 938,21 | 233,057 | 113,592 | 119,463 | 0 | 0,558 | 0,002 |
FORD-WERKE GMBH | P3 | 648 948 | 616 500 | 1 442,12 | 99,956 | 97,073 | 2,882 | 2,779 | 2,289 | 0,001 |
GENERAL MOTORS HOLDINGS LLC | D | 53 | 50 | 1 816,57 | 167,360 | 245,000 | -77,640 | 0 | 0 | 0 |
GREAT WALL MOTOR COMPANY LIMITED | DMD | 371 | 352 | 1 605,90 | 160,000 |
|
| 0 | 0 |
|
GUMPERT SPORTWAGENMANUFAKTUR GMBH | DMD | 1 | 0 | 1 825,00 |
|
|
|
|
|
|
HENAN SUDA ELECTRIC VEHICLES TECHNOLOGY | DMD | 27 | 25 | 1 465,00 | 0 |
|
| 0 | 0 |
|
HONDA MOTOR CO LTD | P2 | 78 277 | 74 363 | 1 425,25 | 102,240 | 96,511 | 5,729 | 5,410 | 0,677 | 0 |
HYUNDAI ASSAN OTOMOTIV SANAYI VE TICARET AS | P4 | 114 691 | 108 956 | 1 063,25 | 110,538 | 84,456 | 26,081 | 0 | 0,610 | 0,001 |
HYUNDAI MOTOR COMPANY | P4 | 143 251 | 136 088 | 1 505,31 | 68,226 | 99,177 | -30,964 | 7,5 | 0,057 | 0,013 |
HYUNDAI MOTOR MANUFACTURING CZECH SRO | P4 | 158 777 | 150 838 | 1 525,98 | 110,238 | 99,865 | 10,364 | 7,5 | 0,239 | 0,009 |
ISUZU MOTORS LTD | DMD | 1 | 0 | 1 605,00 |
|
|
|
|
|
|
JAGUAR LAND ROVER LIMITED | ND | 157 013 | 149 162 | 2 096,03 | 134,657 | 131,823 | 2,834 | 7,5 | 0,571 | 0 |
JIANGLING MOTOR HOLDING CO LTD | P11 | 697 | 662 | 1 837,75 | 0 | 110,247 | - 110,247 | 0 | 0 | 0 |
KIA CORPORATION | P5 | 273 022 | 259 370 | 1 358,97 | 83,073 | 94,304 | -11,301 | 7,5 | 0,077 | 0,070 |
KIA SLOVAKIA SRO | P5 | 144 848 | 137 605 | 1 460,96 | 110,891 | 97,700 | 13,189 | 7,5 | 0,074 | 0,002 |
LADA AUTOMOBILE GMBH | DMD | 334 | 317 | 1 265,00 | 224,019 |
|
| 0 | 0 |
|
LANZHOU ZHIDOU ELECTRIC VEHICLE | DMD | 3 | 2 | 865,00 | 0 |
|
| 0 | 0 |
|
LONDON EV COMPANY | P11 | 1 | 0 | 2 305,00 |
|
|
|
|
|
|
LOTUS CARS LIMITED | D | 484 | 459 | 1 099,88 | 199,200 | 225,000 | -25,800 | 0 | 0 | 0 |
MAGYAR SUZUKI CORPORATION LTD | P9/ND | 58 881 | 55 936 | 1 273,35 | 111,247 | 90,283 | 20,964 | 0,005 | 1,997 | 0 |
MAHINDRA & MAHINDRA LTD | D | 1 135 | 1 078 | 1 223,78 | 148,000 | 160,000 | -12,000 | 0 | 0 | 0 |
MARUTI SUZUKI INDIA LTD | P9/ND | 1 749 | 1 661 | 953,00 | 106,966 | 90,283 | 16,683 | 0 | 0,004 | 0 |
MASERATI SPA | D | 3 152 | 2 994 | 2 144,94 | 234,649 | 235,000 | -0,452 | 0 | 0 | 0,101 |
MAZDA MOTOR CORPORATION | P10 | 132 705 | 126 069 | 1 438,36 | 105,609 | 96,947 | 8,662 | 7,5 | 0,669 | 0 |
MAZDA MOTOR LOGISTIC EUROPE N.V. | P10 | 11 823 | 11 231 | 1 377,24 | 111,346 | 94,912 | 16,434 | 0 | 1,236 | 0 |
MCLAREN AUTOMOTIVE LIMITED | D | 571 | 542 | 1 533,52 | 258,530 | 250,000 | 8,530 | 0 | 0 | 0 |
MERCEDES-AMG GMBH | P6 | 3 251 | 3 088 | 1 920,49 | 244,803 | 113,002 | 131,748 | 0,475 | 0,001 | 0,053 |
MERCEDES-BENZ AG | P6 | 735 395 | 698 625 | 1 727,51 | 103,530 | 106,576 | -3,049 | 7,5 | 0,710 | 0,003 |
MG MOTOR UK LIMITED | P11 | 17 943 | 17 045 | 1 446,76 | 88,537 | 97,227 | -8,690 | 7,5 | 0 | 0 |
MITSUBISHI MOTORS CORPORATION MMC | P8 | 64 215 | 61 004 | 1 694,45 | 99,593 | 105,475 | -5,899 | 7,5 | 0,295 | 0,017 |
MITSUBISHI MOTORS THAILAND CO LTD MMTH | P8 | 33 958 | 32 260 | 947,48 | 104,223 | 80,601 | 23,622 | 0 | 0,689 | 0 |
MORGAN TECHNOLOGIES LTD | DMD | 353 | 335 | 1 125,45 | 179,042 |
|
| 0 | 0 |
|
NEXT EGO MOBILE SE | P11 | 490 | 465 | 1 231,00 | 0 | 90,042 | -90,042 | 0 | 0 | 0 |
NISSAN INTERNATIONAL SA | P8 | 289 734 | 275 247 | 1 394,38 | 95,509 | 95,483 | 0,026 | 7,5 | 0,642 | 0 |
OPEL AUTOMOBILE GMBH | P7 | 276 745 | 262 907 | 1 382,49 | 98,496 | 95,087 | 3,406 | 3,402 | 1,600 | 0,003 |
PAGANI AUTOMOBILI SPA | DMD | 8 | 7 | 1 471,63 | 343,000 |
|
| 0 | 0 |
|
PSA AUTOMOBILES SA | P7 | 788 835 | 749 393 | 1 313,85 | 80,907 | 92,801 | -11,895 | 7,5 | 1,048 | 1 E-03 |
RENAULT SAS | P8 | 961 689 | 913 604 | 1 352,49 | 88,321 | 94,088 | -5,769 | 7,5 | 0,765 | 0,002 |
RENAULT TRUCKS | DMD | 5 | 4 | 2 226,00 | 171,250 |
|
| 0 | 0 |
|
ROLLS-ROYCE MOTOR CARS LTD | P1 | 508 | 482 | 2 655,53 | 349,923 | 137,479 | 212,444 | 0 | 0 | 0 |
SAIC MAXUS AUTOMOTIVE CO LTD |
| 121 | 114 | 1 889,55 | 0 | 111,972 | - 111,972 | 0 | 0 | 0 |
SAIC MOTOR CORPORATION LTD | P11 | 7 726 | 7 339 | 1 590,54 | 0 | 102,015 | - 102,015 | 0 | 0 | 0 |
SEAT SA | P11 | 363 821 | 345 629 | 1 344,30 | 106,315 | 93,815 | 12,472 | 3,822 | 1,062 | 0,028 |
SKODA AUTO AS | P11 | 606 638 | 576 306 | 1 385,40 | 101,771 | 95,184 | 6,587 | 4,766 | 1,362 | 0 |
SOCIETE DES AUTOMOBILES ALPINE | P8 | 1 124 | 1 067 | 1 174,24 | 146,736 | 88,152 | 58,581 | 0 | 0 | 0,003 |
SSANGYONG MOTOR COMPANY | D | 8 957 | 8 509 | 1 498,37 | 155,452 | 159,000 | -3,548 | 0 | 0 | 0 |
SUBARU CORPORATION | ND | 17 028 | 16 176 | 1 646,44 | 154,605 | 120,718 | 33,886 | 0 | 1,378 | 0,001 |
SUZUKI MOTOR CORPORATION | P9/ND | 107 242 | 101 879 | 1 013,49 | 95,445 | 90,283 | 5,162 | 1,396 | 2,028 | 0 |
SUZUKI MOTOR THAILAND CO LTD | P9/ND | 1 150 | 1 092 | 890,08 | 89,016 | 90,283 | -1,267 | 0 | 0 | 0 |
TECNO MECCANICA IMOLA SPA | DMD | 3 | 2 | 712,00 | 0 |
|
| 0 | 0 |
|
TESLA INC | P2 | 92 526 | 87 899 | 1 928,15 | 0 | 113,257 | - 113,257 | 0 | 0 | 0 |
TOYOTA MOTOR EUROPE NV SA | P10 | 684 726 | 650 489 | 1 372,60 | 91,781 | 94,758 | -2,981 | 0,728 | 0,220 | 0,004 |
VOLKSWAGEN AG | P11 | 1 307 003 | 1 241 652 | 1 461,45 | 96,833 | 97,716 | -0,888 | 7,5 | 0,467 | 0,005 |
VOLVO CAR CORPORATION | P3 | 286 645 | 272 312 | 1 873,11 | 95,900 | 111,425 | -15,532 | 7,5 | 0,149 | 0,007 |
Tabela 2
Wyniki w roku kalendarzowym 2020 grup producentów samochodów osobowych zgodnie z art. 9 rozporządzenia (UE) 2019/631
A | B | C | D | E | F | G | H | I | J | K |
Nazwa grupy producentów | Grupy producentów Odstępstwa | Całkowita liczba rejestracji | Liczba uwzględnionych rejestracji (95 %) | Średnia masa | Średni indywidualny poziom emisji CO2 w cyklu NEDC | Docelowy indywidualny poziom emisji | Odległość do poziomu docelowego | Superjednostki | Ograniczenie emisji CO2 dzięki zastosowaniu ekoinnowacji | Margines błędu |
BMW | P1 | 816 943 | 776 095 | 1 652,08 | 99,211 | 104,064 | -4,853 | 7,5 | 2,130 | 0 |
FCA | P2 | 799 045 | 759 092 | 1 369,81 | 90,935 | 94,665 | -3,730 | 7,5 | 0,974 | 0 |
FORD-VOLVO | P3 | 957 928 | 910 031 | 1 577,21 | 96,090 | 101,571 | -5,484 | 7,5 | 1,497 | 0,003 |
HYUNDAI | P4 | 416 719 | 395 883 | 1 391,52 | 93,232 | 95,388 | -2,164 | 7,5 | 0,255 | 0,008 |
KIA | P5 | 417 870 | 396 976 | 1 394,32 | 92,716 | 95,481 | -2,800 | 7,5 | 0,076 | 0,035 |
MERCEDES-BENZ | P6 | 738 646 | 701 713 | 1 728,36 | 103,883 | 106,604 | -2,725 | 7,5 | 0,708 | 0,004 |
PSA-OPEL | P7 | 1 757 959 | 1 670 061 | 1 312,71 | 88,504 | 92,763 | -4,260 | 5,324 | 1,010 | 0,001 |
RENAULT-NISSAN-MITSUBISHI | P8 | 1 630 432 | 1 548 910 | 1 336,13 | 92,566 | 93,543 | -0,979 | 7,5 | 0,749 | 0,002 |
SUZUKI | P9/ND | 169 022 | 160 570 | 1 102,55 | 100,713 | 90,283 | 10,430 | 0,953 | 1,983 | 0 |
TOYOTA-MAZDA | P10 | 829 254 | 787 791 | 1 383,19 | 93,992 | 95,110 | -1,121 | 1,745 | 0,318 | 0,003 |
VW-SAIC | P11 | 2 954 380 | 2 806 661 | 1 488,70 | 99,569 | 98,624 | 0,945 | 7,5 | 0,746 | 0 |
Objaśnienia do tabel 1 i 2:
We wszystkich obliczeniach leżących u podstaw wartości wymienionych w tych tabelach uwzględniono tylko te pojazdy, dla których zgłoszone zostały zarówno wartość emisji CO2 w cyklu NEDC, jak i wartość masy w stanie gotowym do jazdy.
Kolumna A:
Tabela 1: "Nazwa producenta" oznacza nazwę producenta zgłoszoną Komisji przez zainteresowanego producenta lub, w przypadku braku takiego zgłoszenia, nazwę podaną przez państwo zgłaszające.
Tabela 2: "Nazwa grupy producentów" oznacza nazwę grupy producentów zadeklarowaną przez zarządzającego grupą producentów.
Kolumna B:
"D" oznacza, że przyznano odstępstwo zgodnie z art. 10 ust. 3 rozporządzenia (UE) 2019/631 dla roku kalendarzowego 2020 (drobny producent).
"ND" oznacza, że zgodnie z art. 10 ust. 4 rozporządzenia (UE) 2019/631 przyznano odstępstwo na rok kalendarzowy 2020 (producent niszowy).
"DMD" oznacza, że stosuje się wyłączenie de minimis zgodnie z art. 2 ust. 4 rozporządzenia (UE) 2019/631, w związku z czym producent nie musi osiągnąć docelowego indywidualnego poziomu emisji w 2020 r.
"P" oznacza, że producent jest członkiem grupy producentów utworzonej na podstawie art. 6 rozporządzenia (UE) 2019/631, a umowa powołująca tę grupę jest ważna na rok kalendarzowy 2020.
Kolumna C:
"Całkowita liczba rejestracji" oznacza całkowitą liczbę nowych samochodów osobowych zarejestrowanych w Unii Europejskiej, Islandii, Norwegii i Zjednoczonym Królestwie w roku kalendarzowym 2020, za które odpowiada producent (tabela 1) lub członkowie grupy producentów (tabela 2).
Kolumna D:
"Liczba uwzględnionych rejestracji (95 %)" oznacza 95 % całkowitej liczby nowych samochodów osobowych zarejestrowanych w Unii Europejskiej, Islandii, Norwegii i Zjednoczonym Królestwie w roku kalendarzowym 2020, za które odpowiada producent (tabela 1) lub członkowie grupy producentów (tabela 2) (95 % liczby podanej w kolumnie C). Zgodnie z art. 4 ust. 3 rozporządzenia (UE) 2019/631 i zawiadomieniem Komisji 2017/C 218/01 do celów określenia średniego indywidualnego poziomu emisji CO2 każdego producenta lub grupy producentów w odniesieniu do roku kalendarzowego 2020 uwzględnia się jedynie 95 % zarejestrowanych nowych samochodów osobowych o najniższym poziomie emisji.
Kolumna E:
"Średnia masa" (kg) oznacza średnią masy w stanie gotowym do jazdy wszystkich (100 %) nowych samochodów osobowych zarejestrowanych w Unii Europejskiej, Islandii, Norwegii i Zjednoczonym Królestwie w roku kalendarzowym 2020, za które odpowiada producent (tabela 1) lub członkowie grupy producentów (tabela 2).
Kolumna F:
"Średni indywidualny poziom emisji CO2 w cyklu NEDC" (g CO2/km) oznacza średni indywidualny poziom emisji CO2 określony zgodnie z art. 3 rozporządzenia wykonawczego Komisji (UE) 2017/1153 dla 95 % nowych samochodów osobowych o najniższym poziomie emisji (zgodnie z art. 4 ust. 3 rozporządzenia (UE) 2019/631) zarejestrowanych w Unii Europejskiej, Islandii, Norwegii i Zjednoczonym Królestwie w 2020 r., za które odpowiada producent (tabela 1) lub członkowie grupy producentów (tabela 2).
Przy obliczaniu średniego indywidualnego poziomu emisji CO2 w cyklu NEDC uwzględniono, w stosownych przypadkach:
- | stosowanie superjednostek (kolumna I); |
- | ograniczenie emisji CO2 dzięki zastosowaniu ekoinnowacji (kolumna J) |
Kolumna G:
"Docelowy indywidualny poziom emisji" (g CO2/km) oznacza docelowy indywidualny poziom emisji producenta (tabela 1) lub grupy producentów (tabela 2) obliczony zgodnie z pkt 1 i 2 części A załącznika I do rozporządzenia (UE) 2019/631 i przy M0 równym 1 379,88 lub, w stosownych przypadkach ("D" albo "ND" w kolumnie B), poziom docelowy w ramach odstępstwa przyznany na podstawie art. 10 rozporządzenia (UE) 2019/631. W przypadku gdy producent korzysta z wyłączenia na podstawie art. 2 ust. 4 rozporządzenia (UE) 2019/631 ("DMD" w kolumnie B), docelowy indywidualny poziom emisji nie ma zastosowania, w związku z czym nie wskazuje się również "odległości do poziomu docelowego" (kolumna H) ani "marginesu błędu" (kolumna K).
Kolumna H:
"Odległość do poziomu docelowego" (g CO2/km) oznacza różnicę między średnim indywidualnym poziomem emisji CO2 w cyklu NEDC (kolumna F) a docelowym indywidualnym poziomem emisji (kolumna G), od której odejmuje się margines błędu (kolumna K).
Jeżeli wartość odległości do poziomu docelowego jest większa od zera, oznacza to, że docelowy indywidualny poziom emisji został przekroczony.
W przypadku producenta, który jest członkiem grupy producentów ("P" w kolumnie B), zgodność z docelowym indywidualnym poziomem emisji ocenia się wyłącznie na poziomie grupy producentów.
Kolumna I:
"Superjednostki" (g CO2/km) oznaczają jednostki emisji, o których mowa w art. 5 rozporządzenia (UE) 2019/631, określone zgodnie z pkt 4.1 lit. g) zawiadomienia Komisji 2017/C 218/01 i które są uwzględniane przy obliczaniu średniego indywidualnego poziomu emisji CO2 w cyklu NEDC (kolumna F), z zastrzeżeniem limitu wynoszącego 7,5 g CO2/km. Na potrzeby określenia liczby superjednostek przypisywanych danemu producentowi lub grupie producentów każdy z ich nowych samochodów osobowych o indywidualnym poziomie emisji CO2 poniżej 50 g CO2/km (NEDC) zarejestrowanych w Unii Europejskiej, Islandii, Norwegii i Zjednoczonym Królestwie w 2020 r. jest liczony jako dwa samochody osobowe.
Kolumna J:
"Ograniczenie emisji CO2 dzięki zastosowaniu ekoinnowacji" (g CO2/km) oznacza ograniczenie emisji uwzględniane do celów obliczania średnich indywidualnych poziomów emisji CO2 w cyklu NEDC (kolumna F), które wynika z zastosowania technologii innowacyjnych mających zweryfikowany udział w redukcji emisji CO2 i zatwierdzonych przez Komisję zgodnie z art. 11 rozporządzenia (UE) 2019/631. Uwzględniono jedynie ekoinnowacje zatwierdzone w odniesieniu do procedury badania emisji w cyklu NEDC. Ograniczenie emisji CO2 dzięki zastosowaniu ekoinnowacji oblicza się zgodnie z pkt 4.1 lit. f) zawiadomienia Komisji 2017/C 218/01.
Kolumna K:
"Margines błędu" (g CO2/km) oznacza wartość, o którą skorygowano różnicę między średnim indywidualnym poziomem emisji CO2 w cyklu NEDC (kolumna F) a docelowym indywidualnym poziomem emisji (kolumna G) przy obliczaniu odległości do poziomu docelowego (kolumna H) w celu uwzględnienia zapisów zgłoszonych Komisji przez producenta (tabela 1) lub grupę producentów (tabela 2) z kodem błędu B, jak określono w art. 6 rozporządzenia wykonawczego Komisji (UE) 2021/392.
Taki margines błędu oblicza się zgodnie z następującym wzorem:
Margines błędu = wartość bezwzględna [(AC1 - TG1) - (AC2 - TG2)]
AC1 | = | średni indywidualny poziom emisji CO2 w cyklu NEDC, z uwzględnieniem zapisów z kodem błędu B (jak określono w kolumnie F); |
TG1 | = | docelowy indywidualny poziom emisji, z uwzględnieniem zapisów z kodem błędu B (jak określono w kolumnie G); |
AC2 | = | średni indywidualny poziom emisji CO2 w cyklu NEDC, obliczony po wyłączeniu zapisów z kodem błędu B; |
TG2 | = | docelowy indywidualny poziom emisji, obliczony po wyłączeniu zapisów z kodem błędu B. |
Część B
WYNIKI PRODUCENTÓW LEKKICH POJAZDÓW UŻYTKOWYCH
Tabela 1
Wyniki w roku kalendarzowym 2020 indywidualnych producentów lekkich pojazdów użytkowych zgodnie z art. 9 rozporządzenia (UE) 2019/631
A | B | C | D | E | F | G | H | I |
Nazwa producenta | Grupy producentów Odstępstwa Wyłączenia | Całkowita liczba rejestracji | Średnia masa | Średni indywidualny poziom emisji CO2 w cyklu NEDC | Docelowy indywidualny poziom emisji | Odległość do poziomu docelowego | Ograniczenie emisji CO2 dzięki zastosowaniu ekoinnowacji | Margines błędu |
ADDAX MOTOR NV | DMD | 26 | 1 104,14 | 0 |
|
| 0 |
|
ALFA ROMEO SPA | P1 | 150 | 1 736,13 | 138,475 | 144,094 | -5,619 | 1,058 | 0 |
ALKE SRL | DMD | 109 | 1 081,23 | 0 |
|
| 0 |
|
AUDI AG | P5 | 36 | 1 859,58 | 140,839 | 155,945 | -15,106 | 0,633 | 0 |
AUDI SPORT GMBH | P5 | 1 | 2 390,00 | 276,000 | 206,866 | 69,134 | 0 | 0 |
AUTOMOBILE DACIA SA | P7 | 20 445 | 1 300,73 | 119,841 | 102,296 | 17,543 | 0,908 | 0,002 |
AUTOMOBILES CITROEN | P1 | 67 812 | 1 876,32 | 146,134 | 157,552 | -11,418 | 0,007 | 0 |
AUTOMOBILES PEUGEOT | P1 | 124 203 | 1 864,06 | 145,768 | 156,375 | -10,607 | 0,001 | 0 |
AVTOVAZ JSC | P7 | 98 | 1 271,94 | 226,122 | 99,532 | 126,590 | 0 | 0 |
BAYERISCHE MOTOREN WERKE AG | DMD | 52 | 1 813,75 | 134,854 |
|
| 3,108 |
|
BYD AUTO INDUSTRY COMPANY LIMITED | DMD | 40 | 1 775,00 | 0 |
|
| 0 |
|
CHEVROLET ITALIA SPA | DMD | 1 | 2 445,00 | 243,000 |
|
| 0 |
|
CNG-TECHNIK GMBH | P2 | 2 | 1 716,00 | 102,000 | 142,162 | -40,162 | 0 | 0 |
DFSK MOTOR CO LTD | DMD | 333 | 1 267,36 | 195,360 |
|
| 0 |
|
DR ING HCF PORSCHE AG |
| 5 | 2 320,00 | 142,620 | 200,146 | -57,526 | 0,780 | 0 |
ESAGONO ENERGIA SRL | DMD | 15 | 1 186,20 | 0 |
|
| 0 |
|
FCA ITALY SPA | P1 | 110 365 | 1 816,94 | 160,447 | 151,852 | 8,595 | 0,788 | 0 |
FCA US LLC | P1 | 680 | 1 553,87 | 124,113 | 126,597 | -2,484 | 0,918 | 0 |
FORD MOTOR COMPANY OF AUSTRALIA LIMITED | P2 | 38 859 | 2 372,22 | 210,323 | 205,159 | 5,163 | 0 | 0,001 |
FORD-WERKE GMBH | P2 | 214 364 | 1 973,38 | 157,615 | 166,870 | -9,255 | 0,007 | 0 |
GOUPIL INDUSTRIE SAS | P5 | 691 | 1 019,78 | 0,000 | 75,324 | -75,387 | 0 | 0,063 |
GREAT WALL MOTOR COMPANY LIMITED | DMD | 386 | 1 948,72 | 235,396 |
|
| 0 |
|
HONDA MOTOR CO LTD | DMD | 2 | 1 521,50 | 104,000 |
|
| 0 |
|
HYUNDAI ASSAN OTOMOTIV SANAYI VE | P3/DMD | 99 | 1 084,58 | 116,424 |
|
| 0 |
|
HYUNDAI MOTOR COMPANY | P3/DMD | 296 | 1 797,87 | 153,283 |
|
| 0,004 |
|
HYUNDAI MOTOR MANUFACTURING CZECH SRO | P3/DMD | 45 | 1 517,38 | 119,316 |
|
| 0,107 |
|
ISUZU MOTORS LIMITED | D | 4 932 | 2 170,25 | 202,973 | 213,000 | -10,027 | 0 | 0 |
IVECO SPA |
| 13 924 | 2 431,82 | 205,163 | 210,880 | -5,717 | 0 | 0 |
JAGUAR LAND ROVER LIMITED |
| 1 617 | 2 389,57 | 198,508 | 206,824 | -8,316 | 0,005 | 0 |
KIA CORPORATION | P4/DMD | 466 | 1 467,85 | 108,935 |
|
| 0,003 |
|
KIA SLOVAKIA SRO | P4/DMD | 50 | 1 595,26 | 113,720 |
|
| 0 |
|
LADA AUTOMOBILE GMBH | DMD | 2 | 1 265,00 | 224,000 |
|
| 0 |
|
LIGIER GROUP | DMD | 86 | 720,62 | 0 |
|
| 0 |
|
LONDON EV COMPANY | DMD | 4 | 2 271,00 | 34,000 |
|
| 0 |
|
MAHINDRA & MAHINDRA LTD | D | 147 | 2 133,57 | 237,762 | 246,000 | -8,238 | 0 | 0 |
MAN TRUCK & BUS SE | P5 | 11 382 | 2 262,37 | 200,472 | 194,613 | 5,859 | 0 | 0 |
MAZDA MOTOR CORPORATION | DMD | 26 | 1 580,69 | 140,654 |
|
| 0,269 |
|
MERCEDES-BENZ AG | P6 | 137 341 | 2 203,94 | 183,977 | 189,004 | -5,031 | 0,027 | 0,004 |
MITSUBISHI MOTORS CORPORATION MMC | P7 | 35 | 1 930,29 | 50,800 | 162,733 | - 111,933 | 0 | 0 |
MITSUBISHI MOTORS THAILAND CO LTD MMTH | P7 | 12 038 | 2 082,08 | 200,723 | 177,305 | 23,418 | 1,154 | 0 |
NISSAN INTERNATIONAL SA | P7 | 25 500 | 2 043,11 | 137,925 | 173,564 | -35,655 | 0,127 | 0,016 |
OPEL AUTOMOBILE GMBH | P1 | 48 000 | 1 700,67 | 139,155 | 140,690 | -1,536 | 0,013 | 0,001 |
PIAGGIO & C SPA | D | 3 564 | 1 007,54 | 148,564 | 152,000 | -3,436 | 0 | 0 |
PSA AUTOMOBILES SA | P1 | 128 280 | 1 434,79 | 110,514 | 115,165 | -4,652 | 0,017 | 0,001 |
RENAULT SAS | P7 | 181 277 | 1 784,82 | 141,266 | 148,768 | -7,503 | 0,639 | 0,001 |
RENAULT TRUCKS |
| 6 812 | 2 321,60 | 183,374 | 200,299 | -16,925 | 0,726 | 0 |
ROMANITAL SRL | DMD | 43 | 1 330,02 | 171,442 |
|
| 0 |
|
SAIC MAXUS AUTOMOTIVE CO LTD | P5 | 1 561 | 2 060,98 | 62,006 | 175,280 | - 113,274 | 0 | 0 |
SAIC MOTOR CORPORATION | P5 | 1 | 1 607,00 | 0 | 131,698 | - 131,698 | 0 | 0 |
SEAT SA | P5 | 160 | 1 365,52 | 113,106 | 108,516 | 4,590 | 0,250 | 0 |
SKODA AUTO AS | P5 | 49 | 1 441,84 | 117,484 | 115,842 | 1,642 | 0,945 | 0 |
SSANGYONG MOTOR COMPANY | D | 863 | 2 162,17 | 220,973 | 209,000 | 11,973 | 0 | 0 |
STREETSCOOTER GMBH |
| 2 828 | 1 691,03 | 0 | 139,764 | - 139,764 | 0 | 0 |
SUBARU CORPORATION | DMD | 8 | 1 719,13 | 155,150 |
|
| 2,100 |
|
SUZUKI MOTOR CORPORATION | DMD | 10 | 1 165,00 | 138,000 |
|
| 0 |
|
TOYOTA MOTOR EUROPE NV SA |
| 49 758 | 1 919,73 | 156,490 | 161,720 | -5,230 | 0,015 | 0 |
UAZ | DMD | 3 | 1 946,33 | 235,000 |
|
| 0 |
|
UNIVERS VE HELEM | DMD | 1 | 1 188,00 | 0 |
|
| 0 |
|
VOLKSWAGEN AG | P2 | 157 441 | 1 951,96 | 172,760 | 164,814 | 7,944 | 0,001 | 0,002 |
VOLVO CAR CORPORATION | DMD | 1 181 | 1 732,82 | 125,954 |
|
| 0,033 |
|
XYT | DMD | 4 | 940,00 | 0 |
|
| 0 |
|
Tabela 2
Wyniki w roku kalendarzowym 2020 grup producentów lekkich pojazdów użytkowych zgodnie z art. 9 rozporządzenia (UE) 2019/631
A | B | C | D | E | F | G | H | I |
Nazwa grupy producentów | Grupy producentów Wyłączenia | Całkowita liczba rejestracji | Średnia masa | Średni indywidualny poziom emisji CO2 w cyklu NEDC | Docelowy indywidualny poziom emisji | Odległość do poziomu docelowego | Ograniczenie emisji CO2 dzięki zastosowaniu ekoinnowacji | Margines błędu |
FCA-PSA | P1 | 479 490 | 1 723,27 | 139,072 | 142,860 | -3,788 | 0,190 | 0 |
FORD-VOLKSWAGEN | P2 | 410 666 | 2 002,91 | 168,408 | 169,705 | -1,297 | 0,004 | 0 |
HYUNDAI | P3/DMD | 440 | 1 608,69 | 141,516 |
|
| 0,014 |
|
KIA | P4/DMD | 516 | 1 480,19 | 109,398 |
|
| 0,003 |
|
MAN-SAIC | P5 | 13 881 | 2 163,55 | 173,457 | 185,126 | -11,695 | 0,008 | 0,026 |
MERCEDES-BENZ | P6 | 137 341 | 2 203,94 | 183,977 | 189,004 | -5,031 | 0,027 | 0,004 |
RENAULT-NISSAN-MITSUBISHI | P7 | 239 393 | 1 785,75 | 142,091 | 148,858 | -6,768 | 0,633 | 0,001 |
Objaśnienia do tabel 1 i 2:
We wszystkich obliczeniach leżących u podstaw wartości wymienionych w tych tabelach uwzględniono tylko te pojazdy, dla których zgłoszone zostały zarówno wartość emisji CO2 w cyklu NEDC, jak i wartość masy w stanie gotowym do jazdy.
Kolumna A:
Tabela 1: "Nazwa producenta" oznacza nazwę producenta zgłoszoną Komisji przez zainteresowanego producenta lub, w przypadku braku takiego zgłoszenia, nazwę podaną przez państwo zgłaszające.
Tabela 2: "Nazwa grupy producentów" oznacza nazwę grupy producentów zadeklarowaną przez zarządzającego grupą producentów.
Kolumna B:
"D" oznacza, że przyznano odstępstwo zgodnie z art. 10 ust. 3 rozporządzenia (UE) 2019/631 dla roku kalendarzowego 2020 (drobny producent).
"DMD" oznacza, że stosuje się wyłączenie de minimis zgodnie z art. 2 ust. 4 rozporządzenia (UE) 2019/631, w związku z czym producent nie musi osiągnąć docelowego indywidualnego poziomu emisji w 2020 r.
"P" oznacza, że producent jest członkiem grupy producentów utworzonej na podstawie art. 6 rozporządzenia (UE) 2019/631, a umowa powołująca tę grupę jest ważna na rok kalendarzowy 2020.
Kolumna C:
"Całkowita liczba rejestracji" oznacza całkowitą liczbę nowych lekkich pojazdów użytkowych zarejestrowanych w Unii Europejskiej, Islandii, Norwegii i Zjednoczonym Królestwie w roku kalendarzowym 2020, za które odpowiada producent (tabela 1) lub członkowie grupy producentów (tabela 2).
Kolumna D:
"Średnia masa" (kg) oznacza średnią masy w stanie gotowym do jazdy wszystkich nowych lekkich pojazdów użytkowych zarejestrowanych w Unii Europejskiej, Islandii, Norwegii i Zjednoczonym Królestwie w roku kalendarzowym 2020, za które odpowiada producent (tabela 1) lub członkowie grupy producentów (tabela 2).
Kolumna E:
"Średni indywidualny poziom emisji CO2 w cyklu NEDC" (g CO2/km) oznacza średni indywidualny poziom emisji CO2 określony zgodnie z art. 3 rozporządzenia wykonawczego Komisji (UE) 2017/1152 dla wszystkich nowych lekkich pojazdów użytkowych zarejestrowanych w Unii Europejskiej, Islandii, Norwegii i Zjednoczonym Królestwie w roku kalendarzowym 2020, za które odpowiada producent (tabela 1) lub członkowie grupy producentów (tabela 2).
Przy obliczaniu średniego indywidualnego poziomu emisji CO2 w cyklu NEDC uwzględniono, w stosownych przypadkach, ograniczenie emisji CO2 dzięki zastosowaniu ekoinnowacji (kolumna H).
Kolumna F:
"Docelowy indywidualny poziom emisji" (g CO2/km) oznacza docelowy indywidualny poziom emisji producenta (tabela 1) lub grupy producentów (tabela 2) obliczony zgodnie z pkt 1 i 2 części B załącznika I do rozporządzenia (UE) 2019/631 i przy M0 równym 1 766,4 lub, w stosownych przypadkach ("D" w kolumnie B), poziom docelowy w ramach odstępstwa przyznany na podstawie art. 10 rozporządzenia (UE) 2019/631. W przypadku gdy producent korzysta z wyłączenia na podstawie art. 2 ust. 4 rozporządzenia (UE) 2019/631 ("DMD" w kolumnie B), docelowy indywidualny poziom emisji nie ma zastosowania, w związku z czym nie wskazuje się również "odległości do poziomu docelowego" (kolumna G) ani "marginesu błędu" (kolumna I).
Kolumna G:
"Odległość do poziomu docelowego" (g CO2/km) oznacza różnicę między średnim indywidualnym poziomem emisji CO2 w cyklu NEDC (kolumna E) a docelowym indywidualnym poziomem emisji (kolumna F), od której odejmuje się margines błędu (kolumna I).
Jeżeli wartość odległości do poziomu docelowego jest większa od zera, oznacza to, że docelowy indywidualny poziom emisji został przekroczony.
W przypadku producenta, który jest członkiem grupy producentów ("P" w kolumnie B), zgodność z docelowym indywidualnym poziomem emisji ocenia się wyłącznie na poziomie grupy producentów.
Kolumna H:
"Ograniczenie emisji CO2 dzięki zastosowaniu ekoinnowacji" (g CO2/km) oznacza ograniczenie emisji uwzględniane do celów obliczania średnich indywidualnych poziomów emisji CO2 w cyklu NEDC (kolumna E), które wynika z zastosowania technologii innowacyjnych mających zweryfikowany udział w redukcji emisji CO2 i zatwierdzonych przez Komisję zgodnie z art. 11 rozporządzenia (UE) 2019/631. Uwzględniono jedynie ekoinnowacje zatwierdzone w odniesieniu do procedury badania emisji w cyklu NEDC. Ograniczenie emisji CO2 dzięki zastosowaniu ekoinnowacji oblicza się zgodnie z pkt 4.1 lit. f) zawiadomienia Komisji 2017/C 218/01.
Kolumna I:
"Margines błędu" (g CO2/km) oznacza wartość, o którą skorygowano różnicę między średnim indywidualnym poziomem emisji CO2 w cyklu NEDC (kolumna E) a docelowym indywidualnym poziomem emisji (kolumna F) przy obliczaniu odległości do poziomu docelowego (kolumna G) w celu uwzględnienia zapisów zgłoszonych Komisji przez producenta (tabela 1) lub grupę producentów (tabela 2) z kodem błędu B, jak określono w art. 6 rozporządzenia wykonawczego Komisji (UE) 2021/392.
Taki margines błędu oblicza się zgodnie z następującym wzorem:
Margines błędu = wartość bezwzględna [(AC1 - TG1) - (AC2 - TG2)]
AC1 | = | średni indywidualny poziom emisji CO2 w cyklu NEDC, z uwzględnieniem zapisów z kodem błędu B (jak określono w kolumnie E); |
TG1 | = | docelowy indywidualny poziom emisji, z uwzględnieniem zapisów z kodem błędu B (jak określono w kolumnie F); |
AC2 | = | średni indywidualny poziom emisji CO2 w cyklu NEDC, obliczony po wyłączeniu zapisów z kodem błędu B; |
TG2 | = | docelowy indywidualny poziom emisji, obliczony po wyłączeniu zapisów z kodem błędu B. |
ZAŁĄCZNIK II
Część A
Wartości, które należy stosować do obliczania docelowych indywidualnych poziomów emisji i poziomów docelowych w ramach odstępstw w latach kalendarzowych 2021-2024 zgodnie z częścią A pkt 4 i 5 załącznika I do rozporządzenia (UE) 2019/631 (samochody osobowe).
1. | Do obliczania docelowych indywidualnych poziomów emisji mających zastosowanie w latach 2021-2024 zgodnie z częścią A pkt 4 załącznika I do rozporządzenia (UE) 2019/631 stosuje się następujące wartości:
|
2. | Do obliczania poziomów docelowych w ramach odstępstw mających zastosowanie w latach 2021-2024 zgodnie z częścią A pkt 5 załącznika I do rozporządzenia (UE) 2019/631 stosuje się następujące wartości NEDCCO2 oraz WLTPCO2:
|
Tabela 1
Indywidualni producenci samochodów osobowych
A | B | C | D | E | F | G |
Nazwa producenta | Grupy producentów | Liczba uwzględnionych rejestracji | Docelowy poziom emisji w cyklu NEDC na 2020 r. | Średni indywidualny poziom emisji CO2 w cyklu NEDC | Średni indywidualny poziom emisji CO2 w cyklu WLTP | Referencyjny docelowy indywidualny poziom emisji w cyklu WLTP |
ADAM OPEL GMBH |
| 2 | 105,360 | 0 | 0 | 105,360 |
ADIDOR VOITURES SAS |
| 16 | 92,839 | 137,000 | 153,000 | 103,682 |
ALFA ROMEO SPA | P2 | 34 483 | 103,082 | 146,919 | 171,158 | 120,089 |
ALPINA BURKARD BOVENSIEPEN GMBH E CO KG |
| 578 | 117,416 | 201,460 | 233,533 | 136,109 |
ANHUI JIANGHUAI AUTOMOBILE |
| 113 | 100,165 | 0 | 0 | 100,165 |
ASTON MARTIN LAGONDA LTD |
| 1 487 | 114,387 | 257,743 | 284,699 | 126,350 |
AUDI AG | P11 | 564 595 | 105,120 | 116,923 | 142,580 | 128,187 |
AUDI HUNGARIA MOTOR KFT | P11 | 3 824 | 96,230 | 148,954 | 167,871 | 108,451 |
AUDI SPORT GMBH | P11 | 13 505 | 112,497 | 230,628 | 253,307 | 123,559 |
AUTOMOBILE DACIA SA | P8 | 278 808 | 88,502 | 114,310 | 134,535 | 104,161 |
AUTOMOBILES CITROEN | P7 | 340 830 | 87,938 | 98,999 | 129,382 | 114,926 |
AUTOMOBILES PEUGEOT | P7 | 351 539 | 95,528 | 100,158 | 131,631 | 125,546 |
AUTOMOBILI LAMBORGHINI SPA |
| 1 537 | 116,372 | 326,757 | 351,293 | 125,110 |
AVTOVAZ JSC | P8 | 884 | 92,788 | 186,093 | 195,285 | 97,371 |
BAYERISCHE MOTOREN WERKE AG | P1 | 801 924 | 103,916 | 111,504 | 133,353 | 124,278 |
BEIJING BORGWARD AUTOMOTIVE CO LTD |
| 1 | 110,788 | 233,000 | 242,000 | 115,067 |
BENTLEY MOTORS LTD |
| 2 585 | 130,705 | 259,668 | 285,503 | 143,709 |
BLUECAR SAS |
| 6 | 99,499 | 0 | 0 | 99,499 |
BMW M GMBH | P1 | 14 510 | 111,100 | 231,883 | 242,690 | 116,278 |
BUGATTI AUTOMOBILES SAS | P11 | 7 | 117,981 | 527,143 | 506,000 | 113,249 |
CATERHAM CARS LIMITED |
| 123 | 72,150 | 168,805 | 156,268 | 66,791 |
CNG-TECHNIK GMBH | P3 | 12 060 | 99,290 | 100,858 | 124,004 | 122,076 |
DFSK MOTOR CO LTD |
| 442 | 103,288 | 221,428 | 241,952 | 112,862 |
DONKERVOORT AUTOMOBIELEN BV |
| 1 | 77,854 | 199,000 | 191,000 | 74,724 |
DR AUTOMOBILES SRL |
| 3 329 | 96,001 | 140,357 | 169,112 | 115,669 |
DR ING HCF PORSCHE AG | P11 | 68 125 | 115,815 | 150,700 | 175,838 | 135,134 |
DR MOTOR COMPANY SRL |
| 0 | 94,100 |
|
| 114,049 |
FABBRICA DALLARA SRL |
| 6 | 82,683 | 230,000 | 216,000 | 77,650 |
FABRYKA SAMOCHODÓW OSOBOWYCH SYRENA W KUTNIE SA |
| 0 | 92,340 |
|
| 111,916 |
FERRARI SPA |
| 3 591 | 105,262 | 281,455 | 303,011 | 113,324 |
FCA ITALY SPA | P2 | 488 321 | 88,507 | 110,669 | 135,717 | 108,539 |
FCA US LLC | P2 | 105 438 | 102,745 | 141,105 | 169,444 | 123,380 |
FORD INDIA PRIVATE LIMITED | P3 | 53 | 87,338 | 118,981 | 136,925 | 100,510 |
FORD MOTOR COMPANY OF AUSTRALIA LIMITED | P3 | 2 | 127,988 | 226,000 | 260,500 | 147,526 |
FORD MOTOR COMPANY | P3 | 10 219 | 113,592 | 236,293 | 240,803 | 115,760 |
FORD-WERKE GMBH | P3 | 648 945 | 97,073 | 108,416 | 134,271 | 120,223 |
GENERAL MOTORS HOLDINGS LLC |
| 53 | 109,542 | 168,340 | 176,208 | 114,662 |
GREAT WALL MOTOR COMPANY LIMITED |
| 0 | 102,526 |
|
| 124,262 |
GUMPERT SPORTWAGENMANUFAKTUR GMBH |
| 1 | 109,822 | 0 | 0 | 109,822 |
HENAN SUDA ELECTRIC VEHICLES TECHNOLOGY |
| 27 | 97,834 | 0 | 0 | 97,834 |
HONDA MOTOR CO LTD | P2 | 78 271 | 96,511 | 111,304 | 135,771 | 117,726 |
HYUNDAI ASSAN OTOMOTIV SANAYI VE TICARET AS | P4 | 114 690 | 84,456 | 112,191 | 127,372 | 95,884 |
HYUNDAI MOTOR COMPANY | P4 | 143 248 | 99,177 | 80,353 | 95,370 | 117,712 |
HYUNDAI MOTOR MANUFACTURING CZECH SRO | P4 | 158 751 | 99,865 | 120,892 | 140,780 | 116,294 |
ISUZU MOTORS LTD |
| 0 | 102,496 |
|
| 124,225 |
JAGUAR LAND ROVER LIMITED |
| 156 992 | 118,848 | 148,625 | 179,229 | 143,320 |
JIANGLING MOTOR HOLDING CO LTD | P11 | 697 | 110,247 | 0 | 0 | 110,247 |
KIA CORPORATION | P5 | 272 981 | 94,304 | 94,590 | 109,887 | 109,555 |
KIA SLOVAKIA SRO | P5 | 144 836 | 97,700 | 120,871 | 139,400 | 112,677 |
LADA AUTOMOBILE GMBH |
| 328 | 91,174 | 224,140 | 232,829 | 94,708 |
LANZHOU ZHIDOU ELECTRIC VEHICLE |
| 3 | 77,854 | 0 | 0 | 77,854 |
LONDON EV COMPANY | P11 | 1 | 125,806 | 24,000 | 20,000 | 104,838 |
LOTUS CARS LIMITED |
| 391 | 85,676 | 204,476 | 203,499 | 85,267 |
MAGYAR SUZUKI CORPORATION LTD | P9 | 58 881 | 91,453 | 114,739 | 140,962 | 112,354 |
MAHINDRA & MAHINDRA LTD |
| 1 135 | 89,802 | 149,836 | 180,236 | 108,022 |
MARUTI SUZUKI INDIA LTD | P9 | 1 749 | 80,785 | 107,685 | 122,891 | 92,193 |
MASERATI SPA |
| 3 152 | 120,476 | 238,611 | 270,443 | 136,548 |
MAZDA MOTOR CORPORATION | P10 | 132 705 | 96,947 | 116,238 | 138,885 | 115,835 |
MAZDA MOTOR LOGISTIC EUROPE N.V. | P10 | 11 823 | 94,912 | 113,180 | 136,949 | 114,845 |
MCLAREN AUTOMOTIVE LIMITED |
| 561 | 100,116 | 260,471 | 275,759 | 105,992 |
MERCEDES-AMG GMBH | P6 | 3 249 | 113,002 | 247,571 | 266,001 | 121,414 |
MERCEDES-BENZ AG | P6 | 733 243 | 106,576 | 117,238 | 134,681 | 122,433 |
MG MOTOR UK LIMITED | P11 | 17 943 | 97,227 | 99,088 | 111,056 | 108,970 |
MITSUBISHI MOTORS CORPORATION MMC | P8 | 64 000 | 105,475 | 110,702 | 123,944 | 118,092 |
MITSUBISHI MOTORS THAILAND CO LTD MMTH | P8 | 33 958 | 80,601 | 105,382 | 120,281 | 91,996 |
MORGAN TECHNOLOGIES LTD |
| 337 | 86,527 | 182,534 | 181,650 | 86,108 |
NEXT EGO MOBILE SE | P11 | 490 | 90,042 | 0 | 0 | 90,042 |
NISSAN INTERNATIONAL SA | P8 | 289 734 | 95,483 | 106,485 | 132,147 | 118,494 |
OPEL AUTOMOBILE GMBH | P7 | 276 715 | 95,087 | 105,149 | 133,007 | 120,279 |
PAGANI AUTOMOBILI SPA |
| 0 | 98,055 |
|
| 118,843 |
PSA AUTOMOBILES SA | P7 | 788 820 | 92,801 | 91,148 | 117,973 | 120,112 |
RENAULT SAS | P8 | 961 600 | 94,088 | 99,147 | 116,175 | 110,247 |
RENAULT TRUCKS |
| 3 | 123,176 | 161,667 | 268,000 | 204,192 |
ROLLS-ROYCE MOTOR CARS LTD | P1 | 508 | 137,479 | 351,008 | 367,717 | 144,023 |
SAIC MAXUS AUTOMOTIVE CO LTD |
| 121 | 111,972 | 1,983 | 2,116 | 119,482 |
SAIC MOTOR CORPORATION LTD | P11 | 7 726 | 102,015 | 0,922 | 1,018 | 112,637 |
SEAT SA | P11 | 363 613 | 93,815 | 114,007 | 137,199 | 112,899 |
SKODA AUTO AS | P11 | 606 636 | 95,184 | 110,269 | 134,179 | 115,823 |
SOCIETE DES AUTOMOBILES ALPINE | P8 | 1 124 | 88,152 | 147,203 | 162,407 | 97,257 |
SSANGYONG MOTOR COMPANY |
| 8 956 | 98,946 | 157,744 | 173,019 | 108,527 |
SUBARU CORPORATION |
| 17 025 | 103,876 | 157,033 | 185,195 | 122,505 |
SUZUKI MOTOR CORPORATION | P9 | 107 242 | 82,799 | 101,856 | 123,820 | 100,654 |
SUZUKI MOTOR THAILAND CO LTD | P9 | 1 150 | 78,690 | 89,086 | 108,282 | 95,646 |
TECNO MECCANICA IMOLA SPA |
| 3 | 72,760 | 0 | 0 | 72,760 |
TESLA INC | P2 | 92 525 | 113,257 | 0 | 0 | 113,257 |
TOYOTA MOTOR EUROPE NV SA | P10 | 684 670 | 94,758 | 95,781 | 120,963 | 119,671 |
VOLKSWAGEN AG | P11 | 1 306 825 | 97,716 | 108,314 | 131,348 | 118,496 |
VOLVO CAR CORPORATION | P3 | 286 627 | 111,425 | 106,652 | 124,979 | 130,572 |
Tabela 2
Grupy producentów samochodów osobowych
A | B | C | D | E | F | G |
Nazwa grupy producentów | Grupy producentów | Liczba uwzględnionych rejestracji | Docelowy poziom emisji w cyklu NEDC na 2020 r. | Średni indywidualny poziom emisji CO2 w cyklu NEDC | Średni indywidualny poziom emisji CO2 w cyklu WLTP | Referencyjny docelowy indywidualny poziom emisji w cyklu WLTP |
BMW | P1 | 816 942 | 104,064 | 113,791 | 135,441 | 123,863 |
FCA | P2 | 799 038 | 94,665 | 103,497 | 125,987 | 115,236 |
FORD-VOLVO | P3 | 957 906 | 101,571 | 109,158 | 132,498 | 123,289 |
HYUNDAI | P4 | 416 689 | 95,388 | 104,561 | 121,479 | 110,822 |
KIA | P5 | 417 817 | 95,481 | 103,700 | 120,118 | 110,598 |
MERCEDES-BENZ | P6 | 736 492 | 106,604 | 117,813 | 135,260 | 122,391 |
PSA-OPEL | P7 | 1 757 904 | 92,763 | 96,676 | 125,283 | 120,212 |
RENAULT-NISSAN-MITSUBISHI | P8 | 1 630 108 | 93,543 | 103,708 | 122,620 | 110,601 |
SUZUKI | P9 | 169 022 | 85,765 | 106,317 | 129,676 | 104,609 |
TOYOTA-MAZDA | P10 | 829 198 | 95,110 | 99,303 | 124,059 | 118,821 |
VW-SAIC | P11 | 2 953 987 | 98,624 | 112,272 | 135,911 | 119,389 |
Objaśnienia do tabel 1 i 2:
W obliczeniach wartości wymienionych w kolumnach C, E i F tych tabel uwzględniono tylko te pojazdy, dla których zgłoszone zostały wartości emisji CO2 zarówno w cyklu WLTP, jak i w cyklu NEDC.
Kolumna A:
Tabela 1: "Nazwa producenta" oznacza nazwę producenta zgłoszoną Komisji przez zainteresowanego producenta lub, w przypadku braku takiego zgłoszenia, nazwę podaną przez państwo zgłaszające.
Tabela 2: "Nazwa grupy producentów" oznacza nazwę grupy producentów zadeklarowaną przez zarządzającego grupą producentów.
Kolumna B:
"P" oznacza, że producent jest członkiem grupy producentów utworzonej na podstawie art. 6 rozporządzenia (UE) 2019/631, a umowa powołująca tę grupę jest ważna na rok kalendarzowy 2020.
Kolumna C:
"Liczba uwzględnionych rejestracji" oznacza liczbę nowych samochodów osobowych zarejestrowanych w Unii Europejskiej, Islandii, Norwegii i Zjednoczonym Królestwie w roku kalendarzowym 2020, za które odpowiada producent (tabela 1) lub członkowie grupy producentów (tabela 2).
Kolumna D:
"Docelowy poziom emisji w cyklu NEDC na 2020 r." (g CO2/km) oznacza docelowy indywidualny poziom emisji producenta (tabela 1) lub grupy producentów (tabela 2) obliczony zgodnie z częścią A pkt 1 i 2 załącznika I do rozporządzenia (UE) 2019/631, niezależnie od przyznanych poziomów docelowych w ramach odstępstw lub wyłączeń mających zastosowanie w roku kalendarzowym 2020.
Kolumna E:
"Średni indywidualny poziom emisji CO2 w cyklu NEDC" (g CO2/km) oznacza średni indywidualny poziom emisji CO2 określony zgodnie z art. 3 rozporządzenia wykonawczego Komisji (UE) 2017/1153 dla wszystkich nowych samochodów osobowych zarejestrowanych w Unii Europejskiej, Islandii, Norwegii i Zjednoczonym Królestwie w roku kalendarzowym 2020, za które odpowiada producent (tabela 1) lub członkowie grupy producentów (tabela 2), bez uwzględnienia ograniczenia emisji CO2 dzięki zastosowaniu superjednostek lub ekoinnowacji na podstawie art. 5 i 11 rozporządzenia (UE) 2019/631.
Kolumna F:
"Średni indywidualny poziom emisji CO2 w cyklu WLTP" (g CO2/km) oznacza średni indywidualny poziom emisji CO2 określony zgodnie z załącznikiem XXI do rozporządzenia Komisji (UE) 2017/1151 dla wszystkich nowych samochodów osobowych zarejestrowanych w Unii Europejskiej, Islandii, Norwegii i Zjednoczonym Królestwie w roku kalendarzowym 2020, za które odpowiada producent (tabela 1) lub członkowie grupy producentów (tabela 2).
Kolumna G:
"Referencyjny docelowy indywidualny poziom emisji w cyklu WLTP" (g CO2/km) oznacza referencyjny docelowy indywidualny poziom emisji w cyklu WLTP producenta (tabela 1) lub grupy producentów (tabela 2) określony zgodnie z częścią A pkt 3 lub 3a załącznika I do rozporządzenia (UE) 2019/631.
W przypadku producentów odpowiedzialnych za nowe samochody osobowe zarejestrowane w 2020 r., w przypadku których nie zgłoszono indywidualnych poziomów emisji CO2 w cyklu WLTP (brak wpisów w kolumnach E i F), referencyjny docelowy indywidualny poziom emisji w cyklu WLTP określono przez pomnożenie ich docelowego poziomu emisji w cyklu NEDC na 2020 r. (kolumna D) przez 130,300 g CO2/km, tj. średni indywidualny poziom emisji CO2 w cyklu WLTP (kolumna F) uśredniony dla całego parku pojazdów, podzielone przez 107,532 g CO2/km, tj. średni indywidualny poziom emisji CO2 w cyklu NEDC uśredniony dla całego parku pojazdów (kolumna E). Obie wartości uśrednione dla całego parku pojazdów obliczono jako średnie ważone zgodnie z liczbą pojazdów zarejestrowanych dla każdego producenta (kolumna C).
Część B
Wartości, które należy stosować do obliczania docelowych indywidualnych poziomów emisji i poziomów docelowych w ramach odstępstw w latach kalendarzowych 2021-2024 zgodnie z częścią B pkt 4 i 5 załącznika I do rozporządzenia (UE) 2019/631 (lekkie pojazdy użytkowe).
1. | Do obliczania docelowych indywidualnych poziomów emisji mających zastosowanie w latach 2021-2024 zgodnie z częścią B pkt 4 załącznika I do rozporządzenia (UE) 2019/631 stosuje się następujące wartości:
|
2. | Do obliczania poziomów docelowych w ramach odstępstw mających zastosowanie w latach 2021-2024 zgodnie z częścią B pkt 5 załącznika I do rozporządzenia (UE) 2019/631 stosuje się następujące wartości NEDCCO2 oraz WLTPCO2:
|
Tabela 1
Indywidualni producenci lekkich pojazdów użytkowych
A | B | C | D | E | F | G |
Nazwa producenta | Grupy producentów | Liczba uwzględnionych rejestracji | Docelowy poziom emisji w cyklu NEDC na 2020 r. | Średni indywidualny poziom emisji CO2 w cyklu NEDC | Średni indywidualny poziom emisji CO2 w cyklu WLTP | Referencyjny docelowy indywidualny poziom emisji w cyklu WLTP |
ADDAX MOTOR NV |
| 26 | 83,423 | 0 | 0 | 83,423 |
ALFA ROMEO SPA | P1 | 150 | 144,094 | 139,533 | 160,587 | 165,836 |
ALKE SRL |
| 109 | 81,224 | 0 | 0 | 81,224 |
AUDI AG | P5 | 36 | 155,945 | 141,472 | 175,114 | 193,029 |
AUDI SPORT GMBH | P5 | 1 | 206,866 | 276,000 | 317,000 | 237,596 |
AUTOMOBILE DACIA SA | P7 | 20 445 | 102,296 | 120,749 | 144,404 | 122,336 |
AUTOMOBILES CITROEN | P1 | 67 812 | 157,552 | 146,141 | 209,867 | 226,254 |
AUTOMOBILES PEUGEOT | P1 | 124 202 | 156,375 | 145,769 | 205,957 | 220,942 |
AVTOVAZ JSC | P7 | 98 | 99,532 | 226,122 | 233,367 | 102,721 |
BAYERISCHE MOTOREN WERKE AG |
| 52 | 151,546 | 137,962 | 167,827 | 184,352 |
BYD AUTO INDUSTRY COMPANY LIMITED |
| 40 | 147,826 | 0 | 0 | 147,826 |
CHEVROLET ITALIA SPA |
| 0 | 212,146 |
|
| 274,093 |
CNG-TECHNIK GMBH | P2 | 2 | 142,162 | 102,000 | 131,500 | 183,277 |
DFSK MOTOR CO LTD |
| 334 | 99,092 | 195,335 | 202,282 | 102,616 |
DR ING HCF PORSCHE AG |
| 5 | 200,146 | 143,400 | 171,400 | 239,226 |
ESAGONO ENERGIA SRL |
| 15 | 91,301 | 0 | 0 | 91,301 |
FCA ITALY SPA | P1 | 110 365 | 151,852 | 161,235 | 212,404 | 200,043 |
FCA US LLC | P1 | 680 | 126,597 | 125,031 | 152,553 | 154,464 |
FORD MOTOR COMPANY OF AUSTRALIA LIMITED | P2 | 38 859 | 205,159 | 210,323 | 248,748 | 242,641 |
FORD-WERKE GMBH | P2 | 214 364 | 166,870 | 157,622 | 193,995 | 205,377 |
GOUPIL INDUSTRIE SAS | P5 | 691 | 75,324 | 0 | 0 | 75,324 |
GREAT WALL MOTOR COMPANY LIMITED |
| 0 | 164,503 |
|
| 212,538 |
HONDA MOTOR CO LTD |
| 2 | 123,490 | 104,000 | 135,000 | 160,300 |
HYUNDAI ASSAN OTOMOTIV SANAYI VE | P3 | 99 | 81,545 | 116,424 | 131,118 | 91,837 |
HYUNDAI MOTOR COMPANY | P3 | 290 | 150,021 | 151,617 | 164,885 | 163,149 |
HYUNDAI MOTOR MANUFACTURING CZECH SRO | P3 | 45 | 123,094 | 119,422 | 148,158 | 152,714 |
ISUZU MOTORS LIMITED |
| 4 932 | 185,770 | 202,973 | 261,581 | 239,411 |
IVECO SPA |
| 13 924 | 210,880 | 205,163 | 293,041 | 301,207 |
JAGUAR LAND ROVER LIMITED |
| 1 617 | 206,824 | 198,513 | 239,512 | 249,539 |
KIA CORPORATION | P4 | 466 | 118,339 | 108,938 | 132,015 | 143,407 |
KIA SLOVAKIA SRO | P4 | 50 | 130,571 | 113,720 | 140,860 | 161,733 |
LADA AUTOMOBILE GMBH |
| 2 | 98,866 | 224,000 | 232,000 | 102,397 |
LIGIER GROUP |
| 86 | 46,605 | 0 | 0 | 46,605 |
LONDON EV COMPANY |
| 4 | 195,442 | 34,000 | 21,000 | 120,714 |
MAHINDRA & MAHINDRA LTD |
| 0 | 182,248 |
|
| 235,464 |
MAN TRUCK & BUS AG | P5 | 11 382 | 194,613 | 200,472 | 257,185 | 249,669 |
MAZDA MOTOR CORPORATION |
| 26 | 129,172 | 140,923 | 162,615 | 149,055 |
MERCEDES-BENZ AG | P6 | 137 342 | 189,004 | 184,003 | 226,288 | 232,438 |
MITSUBISHI MOTORS CORPORATION MMC | P7 | 35 | 162,733 | 50,800 | 49,939 | 159,975 |
MITSUBISHI MOTORS THAILAND CO LTD MMTH | P7 | 12 038 | 177,305 | 201,877 | 240,867 | 211,549 |
NISSAN INTERNATIONAL SA | P7 | 25 500 | 173,564 | 138,052 | 162,859 | 204,752 |
OPEL AUTOMOBILE GMBH | P1 | 48 000 | 140,690 | 139,168 | 187,491 | 189,541 |
PIAGGIO & C SPA |
| 3 564 | 74,149 | 148,564 | 164,630 | 82,168 |
PSA AUTOMOBILES SA | P1 | 128 279 | 115,165 | 110,531 | 148,680 | 154,913 |
RENAULT SAS | P7 | 181 277 | 148,768 | 141,904 | 191,998 | 201,285 |
RENAULT TRUCKS |
| 6 812 | 200,299 | 184,100 | 269,464 | 293,174 |
ROMANITAL SRL |
| 0 | 105,108 |
|
| 135,800 |
SAIC MAXUS AUTOMOTIVE CO LTD | P5 | 1 561 | 175,280 | 62,006 | 24,369 | 68,887 |
SAIC MOTOR CORPORATION | P5 | 1 | 131,698 | 0 | 0 | 131,698 |
SEAT SA | P5 | 159 | 108,516 | 113,428 | 138,711 | 132,704 |
SKODA AUTO AS | P5 | 49 | 115,842 | 118,429 | 144,714 | 141,553 |
SSANGYONG MOTOR COMPANY |
| 863 | 184,994 | 220,973 | 252,660 | 211,522 |
STREETSCOOTER GMBH |
| 2 828 | 139,764 | 0 | 0 | 139,764 |
SUBARU CORPORATION |
| 8 | 142,462 | 157,250 | 187,750 | 170,094 |
SUZUKI MOTOR CORPORATION |
| 10 | 89,266 | 138,000 | 173,000 | 111,906 |
TOYOTA MOTOR EUROPE NV SA |
| 49 723 | 161,72 | 156,487 | 207,931 | 214,884 |
UAZ |
| 2 | 164,273 | 254,000 | 309,000 | 199,844 |
UNIVERS VE HELEM |
| 1 | 91,474 | 0 | 0 | 91,474 |
VOLKSWAGEN AG | P2 | 157 440 | 164,814 | 172,761 | 210,733 | 201,039 |
VOLVO CAR CORPORATION |
| 1 181 | 143,776 | 125,986 | 150,179 | 171,385 |
XYT |
| 4 | 67,666 | 0 | 0 | 67,666 |
Tabela 2
Grupy producentów lekkich pojazdów użytkowych
A | B | C | D | E | F | G |
Nazwa grupy producentów | Grupy producentów | Liczba uwzględnionych rejestracji | Docelowy poziom emisji w cyklu NEDC na 2020 r. lub poziom docelowy w ramach odstępstwa | Średni indywidualny poziom emisji CO2 w cyklu NEDC | Średni indywidualny poziom emisji CO2 w cyklu WLTP | Referencyjny docelowy indywidualny poziom emisji w cyklu WLTP |
FCA-PSA | P1 | 479 488 | 142,860 | 139,262 | 190,732 | 195,660 |
FORD-VOLKSWAGEN | P2 | 410 665 | 169,705 | 168,412 | 205,593 | 207,171 |
HYUNDAI | P3 | 434 | 131,86 | 140,251 | 155,448 | 146,148 |
KIA | P4 | 516 | 119,524 | 109,401 | 132,872 | 145,167 |
MAN-SAIC | P5 | 13 880 | 185,126 | 173,470 | 216,216 | 230,744 |
MERCEDES-BENZ | P6 | 137 342 | 189,004 | 184,002 | 226,288 | 232,438 |
RENAULT-NISSAN-MITSUBISHI | P7 | 239 393 | 148,858 | 142,724 | 187,283 | 195,332 |
Objaśnienia do tabel 1 i 2:
W obliczeniach wartości wymienionych w kolumnach C, E i F tych tabel uwzględniono tylko te pojazdy, dla których zgłoszone zostały wartości emisji CO2 zarówno w cyklu WLTP, jak i w cyklu NEDC.
Kolumna A:
Tabela 1: "Nazwa producenta" oznacza nazwę producenta zgłoszoną Komisji przez zainteresowanego producenta lub, w przypadku braku takiego zgłoszenia, nazwę podaną przez państwo zgłaszające.
Tabela 2: "Nazwa grupy producentów" oznacza nazwę grupy producentów zadeklarowaną przez zarządzającego grupą producentów.
Kolumna B:
"P" oznacza, że producent jest członkiem grupy producentów utworzonej na podstawie art. 6 rozporządzenia (UE) 2019/631, a umowa powołująca tę grupę jest ważna na rok kalendarzowy 2020.
Kolumna C:
"Liczba uwzględnionych rejestracji" oznacza liczbę nowych lekkich pojazdów użytkowych zarejestrowanych w Unii Europejskiej, Islandii, Norwegii i Zjednoczonym Królestwie w roku kalendarzowym 2020, za które odpowiada producent (tabela 1) lub członkowie grupy producentów (tabela 2).
Kolumna D:
"Docelowy poziom emisji w cyklu NEDC na 2020 r." (g CO2/km) oznacza docelowy indywidualny poziom emisji producenta (tabela 1) lub grupy producentów (tabela 2) obliczony zgodnie z częścią B pkt 1 i 2 załącznika I do rozporządzenia (UE) 2019/631, niezależnie od przyznanych poziomów docelowych w ramach odstępstw lub wyłączeń mających zastosowanie w roku kalendarzowym 2020.
Kolumna E:
"Średni indywidualny poziom emisji CO2 w cyklu NEDC" (g CO2/km) oznacza średni indywidualny poziom emisji CO2 określony zgodnie z art. 3 rozporządzenia wykonawczego Komisji (UE) 2017/1152 dla wszystkich nowych lekkich pojazdów użytkowych zarejestrowanych w Unii Europejskiej, Islandii, Norwegii i Zjednoczonym Królestwie w roku kalendarzowym 2020, za które odpowiada producent (tabela 1) lub członkowie grupy producentów (tabela 2), bez uwzględnienia ograniczenia emisji CO2 dzięki zastosowaniu ekoinnowacji na podstawie art. 11 rozporządzenia (UE) 2019/631.
Kolumna F:
"Średni indywidualny poziom emisji CO2 w cyklu WLTP" (g CO2/km) oznacza średni indywidualny poziom emisji CO2 określony zgodnie z załącznikiem XXI do rozporządzenia Komisji (UE) 2017/1151 dla wszystkich nowych lekkich pojazdów użytkowych zarejestrowanych w Unii Europejskiej, Islandii, Norwegii i Zjednoczonym Królestwie w roku kalendarzowym 2020, za które odpowiada producent (tabela 1) lub członkowie grupy producentów (tabela 2).
Kolumna G:
"Referencyjny docelowy indywidualny poziom emisji w cyklu WLTP" (g CO2/km) oznacza referencyjny docelowy indywidualny poziom emisji producenta (tabela 1) lub grupy producentów (tabela 2) określony zgodnie z częścią B pkt 3 lub 3a załącznika I do rozporządzenia (UE) 2019/631.
W przypadku producentów odpowiedzialnych za lekkie pojazdy użytkowe zarejestrowane w 2020 r., w przypadku których nie zgłoszono indywidualnych poziomów emisji CO2 w cyklu WLTP (brak wpisów w kolumnach E i F), referencyjny docelowy indywidualny poziom emisji w cyklu WLTP określono przez pomnożenie ich docelowego poziomu emisji w cyklu NEDC na 2020 r. (kolumna D) przez 200,261 g CO2/km, tj. średni indywidualny poziom emisji CO2 w cyklu WLTP (kolumna F) uśredniony dla całego parku pojazdów, podzielone przez 155,029 g CO2/km, tj. średni indywidualny poziom emisji CO2 w cyklu NEDC uśredniony dla całego parku pojazdów (kolumna E). Obie wartości uśrednione dla całego parku pojazdów obliczono jako średnie ważone zgodnie z liczbą pojazdów zarejestrowanych dla każdego producenta (kolumna C).
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00