Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
idź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
description

Akt prawny

Akt prawny
obowiązujący
Dziennik Urzędowy Unii Europejskiej, L rok 2022 nr 274 str. 24
Wersja aktualna od 2022-10-25
Dziennik Urzędowy Unii Europejskiej, L rok 2022 nr 274 str. 24
Wersja aktualna od 2022-10-25
Akt prawny
obowiązujący
ZAMKNIJ close

Alerty

ROZPORZĄDZENIE WYKONAWCZE KOMISJI (UE) 2022/2001

z dnia 21 października 2022 r.

nakładające ostateczne cło antydumpingowe na przywóz aspartamu pochodzącego z Chińskiej Republiki Ludowej w następstwie przeglądu wygaśnięcia na podstawie art. 11 ust. 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/1036

KOMISJA EUROPEJSKA,

uwzględniając Traktat o funkcjonowaniu Unii Europejskiej,

uwzględniając rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/1036 z dnia 8 czerwca 2016 r. w sprawie ochrony przed przywozem produktów po cenach dumpingowych z krajów niebędących członkami Unii Europejskiej (1) ("rozporządzenie podstawowe"), w szczególności jego art. 11 ust. 2,

a także mając na uwadze, co następuje:

1. PROCEDURA

1.1. Poprzednie dochodzenia i obowiązujące środki

1.2. Wniosek o dokonanie przeglądu wygaśnięcia

1.3. Wszczęcie przeglądu wygaśnięcia

1.4. Okres objęty dochodzeniem przeglądowym i okres badany

1.5. Zainteresowane strony

1.6. Uwagi dotyczące wszczęcia postępowania

1.7. Kontrola wyrywkowa

1.7.1. Kontrola wyrywkowa importerów

1.7.2. Kontrola wyrywkowa producentów w ChRL

1.8. Odpowiedzi na pytania zawarte w kwestionariuszu

1.9. Weryfikacja

(66)

Komisja prowadziła dalsze badanie i weryfikację wszystkich informacji uważanych za niezbędne do ustalenia prawdopodobieństwa kontynuacji lub ponownego wystąpienia dumpingu i szkody oraz interesu Unii. Wizyty weryfikacyjne na podstawie art. 16 rozporządzenia podstawowego odbyły się na terenie następujących przedsiębiorstw:

Producent unijny

1.10. Dalsze postępowanie

2. PRODUKT OBJĘTY PRZEGLĄDEM, PRODUKT OBJĘTY POSTĘPOWANIEM I PRODUKT PODOBNY

2.1. Produkt objęty przeglądem

2.2. Produkt objęty postępowaniem

2.3. Produkt podobny

3. DUMPING

3.1. Uwagi wstępne

3.2. Procedura ustalania wartości normalnej na podstawie art. 2 ust. 6a rozporządzenia podstawowego w odniesieniu do przywozu aspartamu pochodzącego z ChRL

3.3. Wartość normalna

3.3.1. Istnienie znaczących zakłóceń

3.3.2. Kraj reprezentatywny

3.3.2.1. Uwagi ogólne

3.3.2.2. Poziom rozwoju gospodarczego podobny do poziomu ChRL

3.3.2.3. Dostępność odpowiednich danych publicznych w reprezentatywnym kraju.

3.3.2.4. Poziom ochrony socjalnej i ochrony środowiska

3.3.2.5. Wniosek

3.3.3. Źródła, na podstawie których ustalono poziom niezniekształconych kosztów

3.3.3.1. Niezniekształcone koszty i wartości odniesienia

3.3.3.1.1. Czynniki produkcji

(133)

Biorąc pod uwagę wszystkie informacje na podstawie wniosku oraz dalsze informacje przedstawione przez wnioskodawcę i zebrane podczas wizyty weryfikacyjnej, w celu określenia wartości normalnej zgodnie z art. 2 ust. 6a lit. a) rozporządzenia podstawowego zidentyfikowano następujące czynniki produkcji i ich źródła:

Tabela 1

Czynniki produkcji aspartamu

Czynniki produkcji

Kod towaru w Malezji

Wartość niezniekształcona (w CNY)

Jednostka miary

Surowce

Bezwodnik octowy

29152400

9,73

kg

Kwas L-asparaginowy

29224900

16,56

kg

L-fenyloalanina

29224900

16,56

kg

Kwas mrówkowy

29151100

5,51

kg

Metanol

29051100

2,00

kg

Wodorotlenek sodu/soda kaustyczna (sole kwasu mrówkowego)

29151200

6,95

kg

Węglan sodu (soda kalcynowana)

28362000

1,62

kg

Siła robocza

Bezpośrednia i pośrednia praca w przemyśle wytwórczym

[Nie dotyczy]

53,6

Za godzinę

Energia

Energia elektryczna

[Nie dotyczy]

0,54

kWh

(134)

Aby uwzględnić koszty, których nie ujęto we wspomnianych powyżej czynnikach produkcji, Komisja wzięła również pod uwagę wartość pośrednich kosztów produkcji. Metodykę ustalania tej kwoty należycie wyjaśniono w motywie 141.

Surowce

(135)

Struktura kosztów aspartamu jest głównie uzależniona od kosztów surowców, tj. różnych chemikaliów, a także energii.

(136)

Aby ustalić niezniekształconą cenę surowców dostarczanych do zakładu producenta reprezentatywnego kraju, Komisja jako podstawę wykorzystała średnią ważoną ceny importowej stosowanej przy przywozie do reprezentatywnego kraju podanej w GTA, do której dodano należności celne przywozowe. Cenę importową w reprezentatywnym kraju obliczono jako średnią ważoną cen jednostkowych produktów przywożonych ze wszystkich państw trzecich z wyjątkiem ChRL i państw, które nie są członkami WTO, wymienionych w załączniku 1 do rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2015/755 (29). Komisja postanowiła wykluczyć przywóz z ChRL do reprezentatywnego kraju, ponieważ w motywie 108 uznała, że oparcie się na cenach i kosztach krajowych w ChRL nie jest odpowiednim rozwiązaniem z uwagi na występowanie znaczących zakłóceń w rozumieniu art. 2 ust. 6a lit. b) rozporządzenia podstawowego. Biorąc pod uwagę, że nie ma dowodów wskazujących na to, że te same zakłócenia nie mają w równym stopniu wpływu na produkty przeznaczone na wywóz, Komisja uznała, że te same zakłócenia miały wpływ na ceny eksportowe. Po wykluczeniu ChRL oraz krajów niebędących członkami WTO, jak wyjaśniono w motywie 119, Komisja uznała, że przywóz z innych państw trzecich pozostawał wystarczająco reprezentatywny.

(137)

Zazwyczaj do tych cen importowych należy dodać również ceny transportu krajowego. Biorąc jednak pod uwagę ustalenie zawarte w motywie 77 oraz charakter przedmiotowego przeglądu wygaśnięcia, który koncentruje się na ustaleniu, czy dumping nadal miał miejsce w okresie objętym dochodzeniem przeglądowym lub mógłby ponownie wystąpić, a nie na ustaleniu jego dokładnej wielkości, Komisja zdecydowała, że dostosowania w odniesieniu do transportu krajowego nie są konieczne. Dostosowania takie doprowadziłyby jedynie do wzrostu wartości normalnej, a tym samym marginesu dumpingu.

Siła robocza

(138)

Komisja wykorzystała statystyki opublikowane przez malezyjski Instytut Informacji i Analiz Rynku Pracy (ILMIA) (30) w celu ustalenia płac w Malezji poprzez wykorzystanie informacji dotyczących średniego kosztu pracy na pracownika w przemyśle wytwórczym w okresie objętym dochodzeniem.

Energia elektryczna

3.3.3.1.2. Koszty pośrednie produkcji, koszty SG&A, zyski i amortyzacja

3.3.3.2. Obliczanie wartości normalnej

3.4. Cena eksportowa

3.5. Porównanie

3.6. Margines dumpingu

4. PRAWDOPODOBIEŃSTWO KONTYNUACJI LUB PONOWNEGO WYSTĄPIENIA DUMPINGU

4.1. Moce produkcyjne i wolne moce produkcyjne w ChRL

4.2. Atrakcyjność rynku unijnego i ceny wywozowe stosowane wobec państw trzecich

4.3. Wniosek

5. SZKODA

5.1. Definicja przemysłu Unii i produkcji unijnej

5.2. Konsumpcja w Unii

5.3. Przywóz z państwa, którego dotyczy postępowanie

5.3.1. Wielkość i udział w rynku przywozu z państwa, którego dotyczy postępowanie

5.3.2. Procedura uszlachetniania czynnego

5.3.3. Ceny przywozu z państw, których dotyczy postępowanie, oraz podcięcie cenowe

5.3.4. Przywóz z państw trzecich innych niż ChRL

5.4. Sytuacja gospodarcza przemysłu Unii

5.4.1. Uwagi ogólne

5.4.2. Produkcja, moce produkcyjne i wykorzystanie mocy produkcyjnych

5.4.3. Wielkość sprzedaży i udział w rynku

5.4.4. Wzrost

5.4.5. Zatrudnienie i wydajność

5.4.6. Wielkość marginesu dumpingu i poprawa sytuacji po wcześniejszym dumpingu

5.4.7. Ceny i czynniki wpływające na ceny

5.4.8. Koszty pracy

5.4.9. Zapasy

5.4.10. Rentowność, przepływy środków pieniężnych, inwestycje, zwrot z inwestycji i zdolność do pozyskania kapitału

5.5. Wnioski dotyczące szkody

6. PRAWDOPODOBIEŃSTWO PONOWNEGO WYSTĄPIENIA SZKODY

7. INTERES UNII

7.1. Interes przemysłu Unii

7.2. Interes importerów niepowiązanych i przedsiębiorstw handlowych

7.3. Interes użytkowników

7.4. Wnioski dotyczące interesu Unii

8. WNIOSKI O ZAWIESZENIE ŚRODKÓW/WNIOSEK O DOKONANIE PRZEGLĄDU OKRESOWEGO

9. ŚRODKI ANTYDUMPINGOWE

(277)

Na podstawie wniosków Komisji dotyczących kontynuacji dumpingu, ponownego wystąpienia szkody oraz interesu Unii należy utrzymać środki antydumpingowe dotyczące aspartamu pochodzącego z ChRL.

(278)

Poszczególne stawki cła antydumpingowego określone w niniejszym rozporządzeniu mają zastosowanie wyłącznie do przywozu produktu objętego postępowaniem i wyprodukowanego przez wymienione osoby prawne. Przywożony produkt objęty postępowaniem, wytworzony przez dowolne inne przedsiębiorstwo, które nie zostało konkretnie wymienione w części normatywnej niniejszego rozporządzenia, w tym podmioty powiązane z przedsiębiorstwami konkretnie wymienionymi, podlega stawce cła stosowanej względem "wszystkich pozostałych przedsiębiorstw". Nie powinny one być objęte żadną z indywidualnych stawek cła antydumpingowego.

(279)

Przedsiębiorstwo może zwrócić się o zastosowanie indywidualnych stawek cła antydumpingowego w przypadku zmiany jego nazwy. Wniosek w tej sprawie należy kierować do Komisji (36). Wniosek musi zawierać wszystkie istotne informacje, które pozwolą wykazać, że zmiana nie wpływa na prawo przedsiębiorstwa do korzystania ze stawki celnej, która ma wobec niego zastosowanie. Jeśli zmiana nazwy przedsiębiorstwa nie wpływa na prawo do korzystania ze stawki należności celnej, która ma do niego zastosowanie, rozporządzenie dotyczące zmiany nazwy zostanie opublikowane w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej.

(280)

Zgodnie z art. 109 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE, Euratom) 2018/1046 (37), gdy kwotę należy zwrócić w następstwie wyroku Trybunału Sprawiedliwości Unii Europejskiej, do wypłaty należnych odsetek wykorzystuje się stopę stosowaną przez Europejski Bank Centralny w odniesieniu do jego podstawowych operacji refinansujących, opublikowaną w serii C Dziennika Urzędowego Unii Europejskiej, obowiązującą pierwszego kalendarzowego dnia każdego miesiąca.

(281)

Środki przewidziane w niniejszym rozporządzeniu są zgodne z opinią Komitetu ustanowionego na mocy art. 15 ust. 1 rozporządzenia (UE) 2016/1036,

PRZYJMUJE NINIEJSZE ROZPORZĄDZENIE:

Artykuł 1

1. Niniejszym nakłada się ostateczne cło antydumpingowe na przywóz aspartamu (estru 1-metylowego N-L-α- aspartylo-L-fenyloalaniny, estru N-metylowego kwasu 3-amino-N-(α-karbometoksyfenetylo)-bursztynowego), numer w rejestrze CAS 22839-47-0, obecnie objętego kodem CN ex 2924 29 70 (kod TARIC 2924297005) i pochodzącego z Chińskiej Republiki Ludowej.

2. Stawki ostatecznego cła antydumpingowego mające zastosowanie do ceny netto na granicy Unii, przed ocleniem, dla produktu opisanego w ust. 1 i produkowanego przez wymienione przedsiębiorstwa, są następujące:

Przedsiębiorstwo

Cło antydumpingowe

Dodatkowy kod TARIC

Changmao Biochemical Engineering Co., Ltd

55,4 %

C067

Grupa Sinosweet:

Sinosweet Co., Ltd, Yixing city, Jiangsu Province, ChRL, oraz Hansweet Co., Ltd, Yixing city, Jiangsu Province, ChRL.

59,4 %

C068

Grupa Niutang:

Nantong Changhai Food Additive Co., Ltd, Nantong city, ChRL,

oraz Changzhou Niutang Chemical Plant Co., Ltd, Niutang town, Changzhou city, Jiangsu Province, ChRL.

59,1 %

C069

Wszystkie pozostałe przedsiębiorstwa współpracujące:

Shaoxing Marina Biotechnology Co., Ltd, Shaoxing, Zhejiang Province, ChRL

58,8 %

C070

Changzhou Guanghui Biotechnology Co., Ltd, Chunjiang Town, Changzhou city, Jiangsu Province, ChRL

58,8 %

C071

Vitasweet Jiangsu Co., Ltd, Liyang City, Changzhou City, Jiangsu Province, ChRL

58,8 %

C072

Wszystkie pozostałe przedsiębiorstwa

59,4 %

C999

3. Art. 1 ust. 2 można zmienić w celu dodania nowych producentów eksportujących z ChRL i objęcia ich odpowiednią średnią ważoną stawką cła antydumpingowego dla nieobjętych próbą przedsiębiorstw współpracujących. Nowy producent eksportujący przedstawia dowody potwierdzające, że:

a)

nie dokonywał wywozu towarów opisanych w art. 1 ust. 1 pochodzących z ChRL w okresie od 1 kwietnia 2014 r. do 31 marca 2015 r. (okres objęty pierwotnym dochodzeniem);

b)

nie jest powiązany z żadnym eksporterem ani producentem podlegającym środkom wprowadzonym na mocy niniejszego rozporządzenia; oraz

c)

faktycznie dokonał wywozu produktu objętego przeglądem albo stał się stroną nieodwołalnego zobowiązania umownego do wywozu znaczącej ilości do Unii po okresie objętym pierwotnym dochodzeniem.

4. O ile nie określono inaczej, zastosowanie mają obowiązujące przepisy dotyczące należności celnych.

Artykuł 2

Niniejsze rozporządzenie wchodzi w życie następnego dnia po jego opublikowaniu w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej.

Niniejsze rozporządzenie wiąże w całości i jest bezpośrednio stosowane we wszystkich państwach członkowskich.

Sporządzono w Brukseli dnia 21 października 2022 r.

W imieniu Komisji

Przewodnicząca

Ursula VON DER LEYEN


(1) Dz.U. L 176 z 30.6.2016, s. 21.

(2) Rozporządzenie wykonawcze Komisji (UE) 2016/1247 z dnia 28 lipca 2016 r. nakładające ostateczne cło antydumpingowe i stanowiące o ostatecznym pobraniu tymczasowego cła nałożonego na przywóz aspartamu pochodzącego z Chińskiej Republiki Ludowej (Dz.U. L 204 z 29.7.2016, s. 92).

(3) Zawiadomienie o zbliżającym się wygaśnięciu niektórych środków antydumpingowych (Dz.U. C 366 z 30.10.2020, s. 24).

(4) Ze względu na fakt, że w Unii jest tylko jeden producent aspartamu, niektóre dane w niniejszym rozporządzeniu przedstawiono w postaci przedziałów lub w formie wskaźników, aby zachować poufność danych producenta unijnego.

(5) Zawiadomienie o wszczęciu przeglądu wygaśnięcia środków antydumpingowych stosowanych względem przywozu aspartamu pochodzącego z Chińskiej Republiki Ludowej (Dz.U. C 303 z 29.7.2021, s. 12).

(6) Rozporządzenie wykonawcze (UE) 2016/1247.

(7) http://www.vitasweet.cn/news/30.html

(8) https://tron.trade.ec.europa.eu/investigations/case-view?caseId=2534

(9) Rozporządzenie wykonawcze Komisji (UE) 2015/2447 z dnia 24 listopada 2015 r. ustanawiające szczegółowe zasady wykonania niektórych przepisów rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 952/2013 ustanawiającego unijny kodeks celny, Dz.U. L 343 z 29.12.2015, s. 558.

(10) Rozporządzenie wykonawcze Komisji (UE) 2022/116 z dnia 27 stycznia 2022 r. nakładające ostateczne cło antydumpingowe na przywóz acesulfamu potasu pochodzącego z Chińskiej Republiki Ludowej w następstwie przeglądu wygaśnięcia na podstawie art. 11 ust. 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/1036 (Dz.U. L 19 z 28.1.2022, s. 22).

(11) Rozporządzenie (UE) 2022/116, motywy 82-88 i 121-122.

(12) Rozporządzenie (UE) 2022/116, motywy 91-92.

(13) Rozporządzenie (UE) 2022/116, motywy 93-94, 96. Choć przewidziane w ustawodawstwie chińskim prawo do powoływania i odwoływania kluczowych członków kierownictwa przedsiębiorstw państwowych przez właściwe organy państwowe można uznać za przejaw korzystania przez te organy z przysługujących im praw własności, komórki KPCh tworzone zarówno w przedsiębiorstwach państwowych, jak i w przedsiębiorstwach prywatnych stanowią kolejny istotny kanał umożliwiający państwu ingerowanie w proces podejmowania decyzji biznesowych. Zgodnie z prawem spółek ChRL w każdej spółce należy ustanowić organizację partyjną KPCh (składającą się z co najmniej trzech członków KPCh, jak określono w statucie KPCh), a spółka zapewnia warunki konieczne do prowadzenia działalności przez organizację partyjną. W przeszłości wymóg ten nie zawsze był spełniany lub nie był egzekwowany w rygorystyczny sposób. Począwszy od co najmniej 2016 r. KPCh zaczęła jednak rościć sobie prawo do ściślejszego kontrolowania procesu podejmowania decyzji biznesowych w przedsiębiorstwach państwowych, traktując to prawo jako jedną z wiodących zasad jej polityki. Napływające informacje sugerują również, że KPCh wywiera presję na przedsiębiorstwa prywatne, nakłaniając je do kierowania się "patriotyzmem" i postępowania zgodnie z polityką partii. Informacje z 2017 r. wskazują, że komórki partyjne istniały w 70 % spośród około 1,86 mln przedsiębiorstw prywatnych, a organizacje KPCh wywierały coraz większą presję, aby zapewniono im możliwość podejmowania ostatecznych decyzji biznesowych w przedsiębiorstwach, w których je utworzono. Wspomniane przepisy mają ogólne zastosowanie w całej chińskiej gospodarce, we wszystkich sektorach, w tym do producentów acesulfam K i ich dostawców materiałów.

(14) Rozporządzenie (UE) 2022/116, motywy 97-100.

(15) Rozporządzenie (UE) 2022/116, motywy 101-104.

(16) Rozporządzenie (UE) 2022/116, motywy 105-106.

(17) Rozporządzenie (UE) 2022/116, motywy 107-117.

(18) Dokument roboczy służb Komisji SWD(2017) 483 final/2, 20. 12. 2017 r., dostępny pod adresem: https://trade.ec.europa.eu/doclib/docs/2017/december/tradoc_156474.pdf.

(19) https://www.lpfoods.com/

(20) Zob. sekcja 12 - Przemysł lekki; dostępne na stronie: www.gov.cn/xinwen/2019-11/06/content_5449193.htm (ostatnie wyświetlenie 19 maja 2022 r.).

(21) Zob. sprawozdanie roczne przedsiębiorstwa za lata 2021 i 2020: https://media-changmaobio.todayir.com/2021041917080276349723103_tc.pdf oraz https://media-changmaobio.todayir.com/20220421185601518210220602_tc.pdf.

(22) W załączniku 3 s. 21 planu przewiduje się, co następuje: "[…] dążyć do zbudowania do 2012 r. 100 innowacyjnych platform wsparcia usług, aby w pełni wspierać szybki rozwój przemysłu biotechnologicznego i przemysłu nowych leków w naszej prowincji". Co więcej, wśród 100 platform umieszczonych w wykazie widnieje: "87. Centrum Badań i Rozwoju Składników Żywności Funkcjonalnej w Jiangsu (zaplanowano budowę)".

(23) World Bank Open Data - Upper Middle Income, https://data.worldbank.org/income-level/upper-middle-income

(24) Jeżeli w żadnym państwie o podobnym poziomie rozwoju nie istnieje produkcja produktu objętego przeglądem, można uwzględnić produkcję produktu należącego do tej samej ogólnej kategorii lub sektora produktu objętego przeglądem.

(25) https://globalfinancials.com/index-admin.html

(26) https://www.ajinomoto.com.my/investors/annual-reports

(27) https://www.ilmia.gov.my/index.php/my/labour-cost

(28) https://www.tnb.com.my/commercial-industrial/pricing-tariffs1

https://www.tnb.com.my/assets/files/Tariff_Rate_Final_01.Jan.2014.pdf

(29) Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2015/755 z dnia 29 kwietnia 2015 r. w sprawie wspólnych reguł przywozu z niektórych państw trzecich (Dz.U. L 123 z 19.5.2015, s. 33).

(30) https://www.ilmia.gov.my/index.php/my/labour-cost

(31) https://www.tnb.com.my/commercial-industrial/pricing-tariffs1

https://www.tnb.com.my/assets/files/Tariff_Rate_Final_01.Jan.2014.pdf

(32) www.ajinomoto.com.my

(33) Na podstawie całkowitych chińskich mocy produkcyjnych wynoszących [30 000-35 000] ton, obliczonych w oparciu o wniosek o dokonanie przeglądu, dostosowanych z uwzględnieniem domniemanego spadku przedstawionego przez Changmao wynoszącego [3 000-6 000] ton.

(34) Rozporządzenie wykonawcze Komisji (UE) 2016/262 z dnia 25 lutego 2016 r. nakładające tymczasowe cło antydumpingowe na przywóz aspartamu pochodzącego z Chińskiej Republiki Ludowej (Dz.U. L 50 z 26.2.2016, s. 4), motyw 150.

(35) Zob. sprawozdanie Organu Apelacyjnego, US - Anti-Dumping Measures on Oil Country Tubular Goods (Stany Zjednoczone - Środki antydumpingowe nałożone na przewody i rury głębinowe) (WT/DS282/AB/R), z 2 listopada 2005 r., pkt 121 i 123.

(36) European Commission, Directorate-General for Trade, Directorate G, Rue de la Loi 170, 1040 Brussels, Belgia.

(37) Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE, Euratom) 2018/1046 z dnia 18 lipca 2018 r. w sprawie zasad finansowych mających zastosowanie do budżetu ogólnego Unii, zmieniające rozporządzenia (UE) nr 1296/2013, (UE) nr 1301/2013, (UE) nr 1303/2013, (UE) nr 1304/2013, (UE) nr 1309/2013, (UE) nr 1316/2013, (UE) nr 223/2014 i (UE) nr 283/2014 oraz decyzję nr 541/2014/UE, a także uchylające rozporządzenie (UE, Euratom) nr 966/2012 (Dz.U. L 193 z 30.7.2018, s. 1).

* Autentyczne są wyłącznie dokumenty UE opublikowane w formacie PDF w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej.
Treść przypisu ZAMKNIJ close
Treść przypisu ZAMKNIJ close
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00