Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
idź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
description

Akt prawny

Akt prawny
obowiązujący
Dziennik Urzędowy Unii Europejskiej, L rok 2022 nr 184 str. 1
Wersja aktualna od 2022-07-31
Dziennik Urzędowy Unii Europejskiej, L rok 2022 nr 184 str. 1
Wersja aktualna od 2022-07-31
Akt prawny
obowiązujący
ZAMKNIJ close

Alerty

ROZPORZĄDZENIE DELEGOWANE KOMISJI (UE) 2022/1180

z dnia 11 stycznia 2022 r.

w sprawie sprostowania dyrektywy Parlamentu Europejskiego i Rady 2009/45/WE w sprawie reguł i norm bezpieczeństwa statków pasażerskich

KOMISJA EUROPEJSKA,

uwzględniając Traktat o funkcjonowaniu Unii Europejskiej,

uwzględniając dyrektywę Parlamentu Europejskiego i Rady 2009/45/WE z dnia 6 maja 2009 r. w sprawie reguł i norm bezpieczeństwa statków pasażerskich (1), w szczególności jej art. 10 ust. 2 i 3,

a także mając na uwadze, co następuje:

(1)

Rozporządzenie delegowane Komisji (UE) 2020/411 (2) zawierało błąd w zmienianej sekcji 2 rozdział II-1 część B załącznika I do dyrektywy 2009/45/WE.

(2)

Sekcja 2 rozdział II-1 część B załącznika I do dyrektywy 2009/45/WE zmienionej rozporządzeniem delegowanym (UE) 2020/411 nie wyłącza prawidła 8.1 z zakresu stosowania odpowiedniej części Międzynarodowej konwencji o bezpieczeństwie życia na morzu sporządzonej w Londynie w dniu 1 listopada 1974 r. (konwencja SOLAS z 1974 r.), z poprawkami, do statków pasażerskich kategorii B, C i D.

(3)

Podczas negocjacji w sprawie projektu rozporządzenia delegowanego (UE) 2020/411 eksperci uzgodnili, że wymogi dotyczące bezpiecznego powrotu do portu zapisane w prawidle 8.1 w rozdziale II-1 część B konwencji SOLAS z 1974 r. nie powinny mieć zastosowania do statków pasażerskich kategorii B, C i D, ponieważ byłoby to nieproporcjonalne ze względu na okoliczności, w jakich funkcjonują te kategorie statków.

(4)

Należy zatem odpowiednio sprostować dyrektywę 2009/45/WE,

PRZYJMUJE NINIEJSZE ROZPORZĄDZENIE:

Artykuł 1

W sekcji 2 rozdział II-1 załącznika I do dyrektywy 2009/45/WE część B otrzymuje brzmienie:

"CZĘŚĆ B - STATECZNOŚĆ W STANIE NIEUSZKODZONYM, PODZIAŁ GRODZIOWY I STATECZNOŚĆ W STANIE USZKODZONYM

Statki spełniają wymagania zawarte w odpowiednich postanowieniach rozdziału II-1 części B-B-4 konwencji SOLAS, z poprawkami, z wyjątkiem prawidła 8-1.".

Artykuł 2

Niniejsze rozporządzenie wchodzi w życie dwudziestego dnia po jego opublikowaniu w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej.

Niniejsze rozporządzenie wiąże w całości i jest bezpośrednio stosowane we wszystkich państwach członkowskich.

Sporządzono w Brukseli dnia 11 stycznia 2022 r.

W imieniu Komisji

Przewodnicząca

Ursula VON DER LEYEN


(1) Dz.U. L 163 z 25.6.2009, s. 1.

(2) Rozporządzenie delegowane Komisji (UE) 2020/411 z dnia 19 listopada 2019 r. zmieniające dyrektywę Parlamentu Europejskiego i Rady 2009/45/WE w sprawie reguł i norm bezpieczeństwa statków pasażerskich w odniesieniu do wymagań bezpieczeństwa dla statków pasażerskich uprawiających żeglugę krajową (Dz.U. L 83 z 19.3.2020, s. 1).

* Autentyczne są wyłącznie dokumenty UE opublikowane w formacie PDF w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej.
Treść przypisu ZAMKNIJ close
Treść przypisu ZAMKNIJ close
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00