Akt prawny
archiwalny
Wersja archiwalna od 2022-07-09 do 2023-04-06
Wersja archiwalna od 2022-07-09 do 2023-04-06
archiwalny
Alerty
ROZPORZĄDZENIE WYKONAWCZE KOMISJI (UE) 2022/1175
z dnia 7 lipca 2022 r.
poddające rejestracji przywóz niektórych opon pneumatycznych, nowych lub bieżnikowanych, gumowych, w rodzaju stosowanych w autobusach lub samochodach ciężarowych i o wskaźniku nośności przekraczającym 121, pochodzących z Chińskiej Republiki Ludowej w następstwie wznowienia dochodzenia w celu wykonania wyroków z dnia 4 maja 2022 r. w sprawach połączonych T-30/19 i T-72/19, w odniesieniu do rozporządzenia wykonawczego (UE) 2018/1579 i rozporządzenia wykonawczego (UE) 2018/1690
KOMISJA EUROPEJSKA,
uwzględniając Traktat o funkcjonowaniu Unii Europejskiej,
uwzględniając rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/1036 z dnia 8 czerwca 2016 r. w sprawie ochrony przed przywozem produktów po cenach dumpingowych z krajów niebędących członkami Unii Europejskiej (1) („podstawowe rozporządzenie antydumpingowe), w szczególności jego art. 14,
uwzględniając rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/1037 z dnia 8 czerwca 2016 r. w sprawie ochrony przed przywozem towarów subsydiowanych z krajów niebędących członkami Unii Europejskiej (2) („podstawowe rozporządzenie antysubsydyjne"), w szczególności jego art. 24,
a także mając na uwadze, co następuje:
1. PROCEDURA
1.1. Przyjęcie środków
1.2. Wyroki Sądu Unii Europejskiej
2. PODSTAWY DO REJESTRACJI
3. REJESTRACJA
(22) | W związku z powyższym przywóz produktu objętego postępowaniem produkowanego przez przedsiębiorstwa wymienione w sekcji 1.2 powyżej musi zostać poddany rejestracji (13). |
(23) | Jak wskazano w zawiadomieniu o wznowieniu, ostateczne zobowiązanie do zapłaty ceł antydumpingowych i wyrównawczych, o ile nastąpi, od daty wejścia w życie przedmiotowych rozporządzeń antydumpingowego i antysubsydyjnego, będzie się opierać na ustaleniach z ponownego rozpatrzenia. |
(24) | Za okres od dnia publikacji zawiadomienia o wznowieniu do dnia wejścia w życie wyników wznowionych dochodzeń nie pobiera się ceł wyższych niż cła określone w przedmiotowych rozporządzeniach, |
PRZYJMUJE NINIEJSZE ROZPORZĄDZENIE:
Artykuł 1
1. Na podstawie art. 14 ust. 5 rozporządzenia (UE) 2016/1036 organy celne podejmują odpowiednie kroki w celu rejestrowania przywozu niektórych opon pneumatycznych, nowych lub bieżnikowanych, gumowych, w rodzaju stosowanych w autobusach lub samochodach ciężarowych i o wskaźniku nośności przekraczającym 121, obecnie objętych kodami CN 4011 20 90 i ex 4012 12 00 (kod TARIC 4012120010), pochodzących z Chińskiej Republiki Ludowej i produkowanych przez przedsiębiorstwa wymienione w załączniku I do niniejszego rozporządzenia.
2. Na podstawie art. 24 ust. 5 rozporządzenia (UE) 2016/1037 organy celne podejmują odpowiednie kroki w celu rejestrowania przywozu niektórych opon pneumatycznych, nowych lub bieżnikowanych, gumowych, w rodzaju stosowanych w autobusach lub samochodach ciężarowych i o wskaźniku nośności przekraczającym 121, obecnie objętych kodami CN 4011 20 90 i ex 4012 12 00 (kod TARIC 4012120010), pochodzących z Chińskiej Republiki Ludowej i produkowanych przez przedsiębiorstwa wymienione w załączniku II do niniejszego rozporządzenia.
3. Rejestracja wygasa po upływie dziewięciu miesięcy od dnia wejścia w życie niniejszego rozporządzenia.
4. Stawki ceł antydumpingowych i wyrównawczych, które mogą zostać pobrane w odniesieniu do niektórych opon pneumatycznych, nowych lub bieżnikowanych, gumowych, w rodzaju stosowanych w autobusach lub samochodach ciężarowych i o wskaźniku nośności przekraczającym 121, obecnie objętych kodami CN 4011 20 90 i ex 4012 12 00 (kod TARIC 4012120010), produkowanych przez przedsiębiorstwa wymienione w załącznikach I i II do niniejszego rozporządzenia od dnia wznowieniem dochodzenia do dnia wejścia w życie wyników wznowionych dochodzeń, nie mogą przekraczać stawek nałożonych rozporządzeniami wykonawczymi Komisji (UE) 2018/1579 i (UE) 2018/1690.
5. Krajowe organy celne wstrzymują się z podjęciem decyzji w sprawie wniosku o zwrot i umorzenie ceł antydumpingowych lub wyrównawczych w zakresie, w jakim dotyczy to przywozu przedsiębiorstw wymienionych w załączniku I i II do niniejszego rozporządzenia, do momentu publikacji odpowiedniego rozporządzenia wykonawczego Komisji ponownie nakładającego cła.
Artykuł 2
Niniejsze rozporządzenie wchodzi w życie następnego dnia po jego opublikowaniu w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej.
Niniejsze rozporządzenie wiąże w całości i jest bezpośrednio stosowane we wszystkich państwach członkowskich.
Sporządzono w Brukseli dnia 7 lipca 2022 r.
W imieniu Komisji
Przewodnicząca
Ursula VON DER LEYEN
(1) Dz.U. L 176 z 30.6.2016, s. 21.
(2) Dz.U. L 176 z 30.6.2016, s. 55.
(3) Rozporządzenie Komisji (UE) 2018/683 z dnia 4 maja 2018 r. nakładające tymczasowe cło antydumpingowe na przywóz niektórych opon pneumatycznych, nowych lub bieżnikowanych, gumowych, w rodzaju stosowanych w autobusach lub samochodach ciężarowych, o wskaźniku nośności przekraczającym 121, pochodzących z Chińskiej Republiki Ludowej i zmieniające rozporządzenie wykonawcze (UE) 2018/163 (Dz.U. L 116 z 7.5.2018, s. 8).
(4) ozporządzenie wykonawcze Komisji (UE) 2018/1579 z dnia 18 października 2018 r. nakładające ostateczne cło antydumpingowe i stanowiące o ostatecznym pobraniu cła tymczasowego nałożonego na przywóz niektórych opon pneumatycznych, nowych lub bieżnikowanych, gumowych, w rodzaju stosowanych w autobusach lub samochodach ciężarowych, o wskaźniku nośności przekraczającym 121, pochodzących z Chińskiej Republiki Ludowej oraz uchylające rozporządzenie wykonawcze (UE) 2018/163 (Dz.U. L 263 z 22.10.2018, s. 3).
(5) Rozporządzenie wykonawcze Komisji (UE) 2018/1690 z dnia 9 listopada 2018 r. nakładające ostateczne cła wyrównawcze na przywóz niektórych opon pneumatycznych, nowych lub bieżnikowanych, gumowych, w rodzaju stosowanych w autobusach lub samochodach ciężarowych i o wskaźniku nośności przekraczającym 121, pochodzących z Chińskiej Republiki Ludowej, oraz zmieniające rozporządzenie wykonawcze Komisji (UE) 2018/1579 nakładające ostateczne cło antydumpingowe i stanowiące o ostatecznym pobraniu cła tymczasowego nałożonego na przywóz niektórych opon pneumatycznych, nowych lub bieżnikowanych, gumowych, w rodzaju stosowanych w autobusach lub samochodach ciężarowych, o wskaźniku nośności przekraczającym 121, pochodzących z Chińskiej Republiki Ludowej oraz uchylające rozporządzenie wykonawcze (UE) 2018/163 (Dz.U. L 283 z 12.11.2018, s. 1).
(6) Sprawy połączone 97, 193, 99 i 215/86 Asteris AE i in. oraz Republika Grecka/Komisja, Rec. 1988, s. 2181, pkt 27 i 28. oraz sprawa T-440/20 Jindal Saw/Komisja Europejska, ECLI:EU:T:2022:318.
(7) Sprawa C-415/96 Hiszpania/Komisja, Rec. 1998, s. I-6993, pkt 31; sprawa C-458/98 P Industrie des Poudres Sphériques/Rada, Rec. 2000, s. I-8147, pkt 80-85; sprawa T-301/01 Alitalia/Komisja, Zb.Orz. 2008, s. II-1753, pkt 99 i 142; sprawy połączone T-267/08 i T-279/08 Région Nord-Pas de Calais/Komisja, Zb.Orz. 2011, s. II-0000, pkt 83.
(8) Sprawa C-415/96 Hiszpania/Komisja, Rec. 1998, s. I-6993, pkt 31; sprawa C-458/98 P Industrie des Poudres Sphériques/Rada, Rec. 2000, s. I-8147, pkt 80-85.
(9) Sprawa C-256/16 Deichmann SE/Hauptzollamt Duisburg, wyrok Trybunału z dnia 15 marca 2018 r., pkt 79 i sprawa C-612/16, C&J Clark International Ltd/Commissioners for Her Majesty's Revenue & Customs, wyrok z dnia 19 czerwca 2019 r., pkt 5.
(10) Sprawa T-440/20, Jindal Saw/Komisja Europejska, ECLI:EU:T:2022:318, pkt 154-159.
(11) W odniesieniu do producenta eksportującego Zhongce Rubber Group Co., Ltd ma to zastosowanie wyłącznie do przedmiotowego zobowiązania z tytułu cła wyrównawczego. Sąd nie unieważnił rozporządzenia antydumpingowego w odniesieniu do tego przedsiębiorstwa, w związku z czym należy jeszcze pobrać cła antydumpingowe w odniesieniu do Zhongce Rubber Group Co.
(12) Sprawa C-256/16 Deichmann SE/Hauptzollamt Duisburg, pkt 79, i sprawa C-612/16, C&J Clark International Ltd/Commissioners for Her Majesty's Revenue & Customs, wyrok z dnia 19 czerwca 2019 r., pkt 58.
(13) W odniesieniu do producenta eksportującego Zhongce Rubber Group Co., Ltd ma to zastosowanie wyłącznie do przedmiotowego zobowiązania z tytułu cła wyrównawczego. Sąd nie unieważnił rozporządzenia antydumpingowego w odniesieniu do tego przedsiębiorstwa, w związku z czym należy jeszcze pobrać cła antydumpingowe w odniesieniu do Zhongce Rubber Group Co.
ZAŁĄCZNIK I
Wykaz przedsiębiorstw, których dotyczy unieważnienie rozporządzenia wykonawczego (UE) 2018/1579 (rozporządzenie antydumpingowe):
Nazwa przedsiębiorstwa | Dodatkowy kod TARIC |
Chaoyang Long March Tyre Co., Ltd | C338 |
Triangle Tyre Co., Ltd | C375 |
Shandong Wanda Boto Tyre Co., Ltd | C366 |
Qingdao Doublestar Tire Industrial Co., Ltd | C347 |
Ningxia Shenzhou Tire Co., Ltd | C345 |
Guizhou Tyre Co., Ltd | C340 |
Aeolus Tyre Co., Ltd | C877 (1) |
Shandong Huasheng Rubber Co., Ltd | C360 |
Chongqing Hankook Tire Co., Ltd | C334 |
Prinx Chengshan (Shandong) Tire Co., Ltd | C346 |
Jiangsu Hankook Tire Co., Ltd | C334 |
Shandong Linglong Tire Co., Ltd | C363 |
Shandong Jinyu Tire Co., Ltd | C362 |
Sailun Group Co., Ltd | C351 |
Shandong Kaixuan Rubber Co., Ltd | C353 |
Weifang Yuelong Rubber Co., Ltd | C875 (2) |
Weifang Shunfuchang Rubber And Plastic Products Co., Ltd | C377 |
Shandong Hengyu Science & Technology Co., Ltd | C358 |
Jiangsu General Science Technology Co., Ltd | C341 |
Double Coin Group (Jiang Su) Tyre Co., Ltd | C878 (3) |
Hefei Wanli Tire Co., Ltd | C876 (4) |
Giti Tire (Anhui) Company Ltd | C332 |
Giti Tire (Fujian) Company Ltd | C332 |
Giti Tire (Hualin) Company Ltd | C332 |
Giti Tire (Yinchuan) Company Ltd | C332 |
Qingdao GRT Rubber Co., Ltd | C350 |
(1) W spornych rozporządzeniach dodatkowy kod TARIC C333 oznacza następujących producentów eksportujących:
| Aeolus Tyre Co., Ltd; |
| Aeolus Tyre (Taiyuan) Co., Ltd; |
| Qingdao Yellow Sea Rubber Co., Ltd; |
| Pirelli Tyre Co., Ltd |
| Do celów rejestracji Aeolus Tyre Co., Ltd. otrzymuje nowy dodatkowy kod TARIC. |
(2) W spornych rozporządzeniach przedsiębiorstwo Weifang Yuelong Rubber Co., Ltd jest powiązane z dodatkowym kodem TARIC C999.
(3) W spornych rozporządzeniach dodatkowy kod TARIC C371 oznacza następujących producentów eksportujących:
| Shanghai Huayi Group Corp. Ltd |
| Double Coin Group (Jiang Su) Tyre Co., Ltd. |
| Do celów rejestracji Double Coin Group (Jiang Su) Tyre Co., Ltd otrzymuje nowy dodatkowy kod TARIC. |
(4) W spornych rozporządzeniach przedsiębiorstwo Hefei Wanli Tire Co. Ltd jest powiązane z dodatkowym kodem TARIC C999.
ZAŁĄCZNIK II
Wykaz przedsiębiorstw, których dotyczy unieważnienie rozporządzenia wykonawczego (UE) 2018/1690 (rozporządzenie antysubsydyjne)
Nazwa przedsiębiorstwa | Dodatkowy kod TARIC |
Chaoyang Long March Tyre Co., Ltd | C338 |
Triangle Tyre Co., Ltd | C375 |
Shandong Wanda Boto Tyre Co., Ltd | C366 |
Qingdao Doublestar Tire Industrial Co., Ltd | C347 |
Ningxia Shenzhou Tire Co., Ltd | C345 |
Guizhou Tyre Co., Ltd | C340 |
Aeolus Tyre Co., Ltd | C877 (1) |
Shandong Huasheng Rubber Co., Ltd | C360 |
Chongqing Hankook Tire Co., Ltd | C334 |
Prinx Chengshan (Shandong) Tire Co., Ltd | C346 |
Jiangsu Hankook Tire Co., Ltd | C334 |
Shandong Linglong Tire Co., Ltd | C363 |
Shandong Jinyu Tire Co., Ltd | C362 |
Sailun Jinyu Group Co., Ltd | C351 |
Shandong Kaixuan Rubber Co., Ltd | C353 |
Weifang Yuelong Rubber Co., Ltd | C875 (2) |
Weifang Shunfuchang Rubber And Plastic Products Co., Ltd | C377 |
Shandong Hengyu Science & Technology Co., Ltd | C358 |
Jiangsu General Science Technology Co., Ltd | C341 |
Double Coin Group (Jiang Su) Tyre Co., Ltd | C878 (3) |
Hefei Wanli Tire Co., Ltd | C876 (4) |
Giti Tire (Anhui) Company Ltd | C332 |
Giti Tire (Fujian) Company Ltd | C332 |
Giti Tire (Hualin) Company Ltd | C332 |
Giti Tire (Yinchuan) Company Ltd | C332 |
Qingdao GRT Rubber Co., Ltd | C350 |
Zhongce Rubber Group Co., Ltd | C379 |
(1) W spornych rozporządzeniach dodatkowy kod TARIC C333 oznacza następujących producentów eksportujących:
| Aeolus Tyre Co., Ltd; |
| Aeolus Tyre (Taiyuan) Co., Ltd; |
| Qingdao Yellow Sea Rubber Co., Ltd; |
| Pirelli Tyre Co., Ltd |
| Do celów rejestracji Aeolus Tyre Co., Ltd. otrzymuje nowy dodatkowy kod TARIC. |
(2) W spornych rozporządzeniach przedsiębiorstwo Weifang Yuelong Rubber Co., Ltd jest powiązane z dodatkowym kodem TARIC C999.
(3) W spornych rozporządzeniach dodatkowy kod TARIC C371 oznacza następujących producentów eksportujących:
| Shanghai Huayi Group Corp. Ltd |
| Double Coin Group (Jiang Su) Tyre Co., Ltd |
| Do celów rejestracji Double Coin Group (Jiang Su) Tyre Co. Ltd otrzymuje nowy dodatkowy kod TARIC. |
(4) W spornych rozporządzeniach przedsiębiorstwo Hefei Wanli Tire Co., Ltd jest powiązane z dodatkowym kodem TARIC C999.