Akt prawny
obowiązujący
Wersja aktualna od 2022-07-07
Wersja aktualna od 2022-07-07
obowiązujący
Alerty
ROZPORZĄDZENIE WYKONAWCZE KOMISJI (UE) 2022/1162
z dnia 5 lipca 2022 r.
poddające rejestracji przywóz rowerów elektrycznych pochodzących z Chińskiej Republiki Ludowej w następstwie wznowienia dochodzeń w celu wykonania wyroków z dnia 27 kwietnia 2022 r. w sprawach T-242/19 i T-243/19 w odniesieniu do rozporządzenia wykonawczego (UE) 2019/73 i rozporządzenia wykonawczego (UE) 2019/72
KOMISJA EUROPEJSKA,
uwzględniając Traktat o funkcjonowaniu Unii Europejskiej,
uwzględniając rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/1036 z dnia 8 czerwca 2016 r. w sprawie ochrony przed przywozem produktów po cenach dumpingowych z krajów niebędących członkami Unii Europejskiej (1) ("podstawowe rozporządzenie antydumpingowe"), w szczególności jego art. 14,
uwzględniając rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/1037 z dnia 8 czerwca 2016 r. w sprawie ochrony przed przywozem towarów subsydiowanych z krajów niebędących członkami Unii Europejskiej (2) ("podstawowe rozporządzenie antysubsydyjne"), w szczególności jego art. 24,
a także mając na uwadze, co następuje:
1. PROCEDURA
1.1. Przyjęcie środków
1.2. Wyrok Sądu Unii Europejskiej
2. PODSTAWY DO REJESTRACJI
3. REJESTRACJA
(21) | Na podstawie powyższego należy poddać rejestracji przywóz produktu objętego postępowaniem produkowanego przez Giant Electric Vehicle Kunshan Co. Ltd. w ramach dodatkowego kodu TARIC C383. |
(22) | Jak wskazano w zawiadomieniu o wznowieniu, ostateczne zobowiązanie do zapłaty ceł antydumpingowych i wyrównawczych, o ile zostanie nałożone, od daty wejścia w życie spornych rozporządzeń antydumpingowego i antysubsydyjnego, będzie się opierać na ustaleniach wynikających z ponownego rozpatrzenia. |
(23) | Za okres od publikacji zawiadomienia o wznowieniu do dnia wejścia w życie wyników wznowionego dochodzenia nie można jednak pobrać ceł wyższych niż cła określone w spornych rozporządzeniach. |
(24) | Cła antydumpingowe i antysubsydyjne mające obecnie zastosowanie do Giant Electric Vehicle Kunshan Co. Ltd. wynoszą odpowiednio 20,7 % i 3,9 %, |
PRZYJMUJE NINIEJSZE ROZPORZĄDZENIE:
Artykuł 1
1. Zgodnie z art. 14 ust. 5 rozporządzenia (UE) 2016/1036 i art. 24 ust. 5 rozporządzenia (UE) 2016/1037 organy celne podejmują odpowiednie działania w celu rejestracji przywozu do Unii rowerów pedałowych ze wspomaganymi pedałami, wyposażonych w pomocniczy silnik elektryczny, obecnie objętych kodami CN 8711 60 10 i ex 8711 60 90 (kod TARIC 8711609010), pochodzących z Chińskiej Republiki Ludowej i wyprodukowanych przez Giant Electric Vehicle Kunshan Co. Ltd. (dodatkowy kod TARIC C383).
2. Rejestracja wygasa po upływie dziewięciu miesięcy od dnia wejścia w życie niniejszego rozporządzenia.
3. Stawki ceł antydumpingowych i wyrównawczych, które mogą zostać pobrane od przywozu rowerów pedałowych ze wspomaganymi pedałami, wyposażonych w pomocniczy silnik elektryczny, obecnie objętych kodami CN 8711 60 10 i ex 8711 60 90 (kod TARIC 8711609010), pochodzących z Chińskiej Republiki Ludowej i wyprodukowanych przez Giant Electric Vehicle Kunshan Co. Ltd. (dodatkowy kod TARIC C383) w okresie od wznowienia dochodzeń a datą wejścia w życie wyników wznowionych dochodzeń nie przekraczają stawek nałożonych rozporządzeniem wykonawczym (UE) 2019/73 i rozporządzeniem wykonawczym (UE) 2019/72.
4. Krajowe organy celne wstrzymują się z podjęciem decyzji w sprawie wniosku o zwrot i umorzenie ceł antydumpingowych lub wyrównawczych w zakresie, w jakim dotyczy to przywozu dokonywanego przez przedsiębiorstwo Giant Electric Vehicle Kunshan Co. Ltd., do momentu publikacji odpowiedniego rozporządzenia wykonawczego Komisji ponownie nakładającego cła.
Artykuł 2
Niniejsze rozporządzenie wchodzi w życie następnego dnia po jego opublikowaniu w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej.
Niniejsze rozporządzenie wiąże w całości i jest bezpośrednio stosowane we wszystkich państwach członkowskich.
Sporządzono w Brukseli dnia 5 lipca 2022 r.
W imieniu Komisji
Przewodnicząca
Ursula VON DER LEYEN
(1) Dz.U. L 176 z 30.6.2016, s. 21.
(2) Dz.U. L 176 z 30.6.2016, s. 55.
(3) Rozporządzenie wykonawcze Komisji (UE) 2018/1012 z dnia 17 lipca 2018 r. nakładające tymczasowe cło antydumpingowe na przywóz rowerów elektrycznych pochodzących z Chińskiej Republiki Ludowej i zmieniające rozporządzenie wykonawcze (UE) 2018/671 (Dz.U. L 181 z 18.7.2018, s. 7).
(4) Rozporządzenie wykonawcze Komisji (UE) 2019/73 z dnia 17 stycznia 2019 r. nakładające ostateczne cło antydumpingowe i stanowiące o ostatecznym pobraniu cła tymczasowego nałożonego na przywóz rowerów elektrycznych pochodzących z Chińskiej Republiki Ludowej (Dz.U. L 16 z 18.1.2019, s. 108).
(5) Rozporządzenie wykonawcze Komisji (UE) 2019/72 z dnia 17 stycznia 2019 r. nakładające ostateczne cło wyrównawcze na przywóz rowerów elektrycznych pochodzących z Chińskiej Republiki Ludowej (Dz.U. L 16 z 18.1.2019, s. 5).
(6) Zgodnie z definicją zawartą w spornych rozporządzeniach.
(7) Sprawa T-242/19 Giant Electric Vehicle Kunshan Co. Ltd./Komisja Europejska, ECLI:EU:T:2022:259, pkt 126.
(8) Sprawa T-243/19 Giant Electric Vehicle Kunshan Co. Ltd./Komisja Europejska, ECLI:EU:T:2022:260, pkt 118.
(9) Sprawa T-242/19 Giant Electric Vehicle Kunshan Co. Ltd./Komisja Europejska, ECLI:EU:T:2022:259, pkt 122.
(10) Sprawa T-243/19 Giant Electric Vehicle Kunshan Co. Ltd./Komisja Europejska, ECLI:EU:T:2022:260, pkt 114.
(11) Sprawa T-242/19 Giant Electric Vehicle Kunshan Co. Ltd./Komisja Europejska, ECLI:EU:T:2022:259, pkt 123.
(12) Sprawa T-243/19 Giant Electric Vehicle Kunshan Co. Ltd./Komisja Europejska, ECLI:EU:T:2022:260, pkt 115.
(13) Sprawy połączone 97, 193, 99 i 215/86, Asteris AE i in. oraz Republika Grecka/Komisja, Rec. 1988, s. 2181, pkt 27 i 28.
(14) Sprawa C-415/96 Hiszpania/Komisja, Rec. 1998, s. I-6993, pkt 31; sprawa C-458/98 P Industrie des Poudres Sphériques/Rada, Rec. 2000, s. I-8147, pkt 80-85; sprawa T-301/01 Alitalia/Komisja, Rec. 2008, s. II-1753, pkt 99 i 142; sprawy połączone T-267/08 i T-279/08 Région Nord-Pas de Calais przeciwko Komisji, Rec. 2011, s. II-0000, pkt 83.
(15) Sprawa C-415/96 Hiszpania/Komisja, Rec. 1998, s. I-6993, pkt 31; sprawa C-458/98 P Industrie des Poudres Sphériques/Rada, Rec. 2000, s. I-8147, pkt 80-85;
(16) Dz.U. C 260 z 6.7.2022, s. 5.
(17) Sprawa C-256/16, Deichmann SE/Hauptzollamt Duisburg, wyrok Trybunału z dnia 15 marca 2018 r., pkt 79, oraz sprawa C-612/16, C&J Clark International Ltd/Commissioners for Her Majesty's Revenue & Customs, wyrok z dnia 19 czerwca 2019 r., pkt 5.
(18) Sprawa T-440/20, Jindal Saw/Komisja Europejska, ECLI:EU:T:2022:318, pkt 154-159.
(19) Sprawa C-256/16 Deichmann SE/Hauptzollamt Duisburg, pkt 79, oraz sprawa C-612/16, C&J Clark International Ltd/Commissioners for Her Majesty's Revenue & Customs, wyrok z dnia 19 czerwca 2019 r., pkt 58.