Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
idź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
description

Akt prawny

Akt prawny
obowiązujący
Dziennik Urzędowy Unii Europejskiej, L rok 2022 nr 162 str. 1
Wersja aktualna od 2022-06-20
Dziennik Urzędowy Unii Europejskiej, L rok 2022 nr 162 str. 1
Wersja aktualna od 2022-06-20
Akt prawny
obowiązujący
ZAMKNIJ close

Alerty

ROZPORZĄDZENIE DELEGOWANE KOMISJI (UE) 2022/930

z dnia 10 marca 2022 r.

uzupełniające rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 600/2014 poprzez określenie opłat związanych z nadzorem sprawowanym przez Europejski Urząd Nadzoru Giełd i Papierów Wartościowych nad dostawcami usług w zakresie udostępniania informacji

KOMISJA EUROPEJSKA,

uwzględniając Traktat o funkcjonowaniu Unii Europejskiej,

uwzględniając rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 600/2014 z dnia 15 maja 2014 r. w sprawie rynków instrumentów finansowych oraz zmieniające rozporządzenie (UE) nr 648/2012 (1), w szczególności jego art. 38n ust. 3,

a także mając na uwadze, co następuje:

(1)

Ze względu na transgraniczny wymiar przetwarzania danych rynkowych, jakość danych i konieczność osiągnięcia korzyści skali oraz aby uniknąć negatywnego wpływu potencjalnych rozbieżności zarówno na jakość danych, jak i na zadania dostawców udostępniających dane, rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2019/2175 (2) przekazano uprawnienia w zakresie udzielania zezwoleń i nadzoru w odniesieniu do działalności dostawców usług w zakresie udostępniania informacji w Unii Europejskiemu Urzędowi Nadzoru Giełd i Papierów Wartościowych ("ESMA").

(2)

Ważne jest określenie opłat, które ESMA może pobierać w związku ze składaniem wniosków przez dostawców usług w zakresie udostępniania informacji, udzielaniem im zezwoleń i nadzorem nad nimi.

(3)

Opłaty pobierane od dostawców usług w zakresie udostępniania informacji mają na celu pełne odzyskanie przez ESMA kosztów związanych z udzielaniem zezwoleń takim dostawcom i nadzorem nad nimi. Działania nadzorcze obejmują ocenę odpowiedniości organu zarządzającego, nadzór nad przestrzeganiem wymogów organizacyjnych przez dostawców usług w zakresie udostępniania informacji, wykonywanie uprawnień do żądania informacji, prowadzenie dochodzeń i przeprowadzanie kontroli na miejscu oraz nakładanie środków nadzorczych. ESMA dokonuje corocznej oceny swojego budżetu.

(4)

Opłaty pobierane za działania ESMA związane z dostawcami usług w zakresie udostępniania informacji należy ustalać na takim poziomie, aby uniknąć znacznego deficytu lub znacznej nadwyżki. W przypadku powtarzających się znacznych nadwyżek lub deficytów należy zmienić wysokość opłat.

(5)

Dostawca usług w zakresie udostępniania informacji powinien złożyć wniosek do ESMA w celu zapewnienia jednolitego stosowania kryteriów odstępstwa. Na pierwszym etapie składania wniosku ESMA powinien określić, czy dostawca usług w zakresie udostępniania informacji kwalifikuje się do odstępstwa od nadzoru ESMA. Jeżeli zastosowanie mają kryteria odstępstwa, ESMA powinien przekazać wniosek właściwemu organowi krajowemu. W tym przypadku ESMA nie powinien pobierać żadnych opłat. Stałe opłaty związane z udzieleniem zezwolenia przez ESMA należy podzielić na opłatę za złożenie wniosku, która powinna odnosić się do oceny kompletności wniosku, i opłatę za zezwolenie. Proces wydawania zezwoleń należy zakończyć w ciągu sześciu miesięcy.

(6)

ESMA ocenia, czy dostawcy usług w zakresie udostępniania informacji, którzy uzyskali już zezwolenie na szczeblu krajowym, od dnia 1 stycznia 2022 r. będą objęci zakresem nadzoru ESMA, i informuje odpowiednich dostawców. Dostawcy usług w zakresie udostępniania informacji, którzy uzyskali już zezwolenie na szczeblu krajowym, nie powinni podlegać ponownemu zatwierdzeniu przez ESMA. Ci dostawcy spełniają już wymogi mające zastosowanie do dostawców usług w zakresie udostępniania informacji i nie powinni uiszczać opłat za powielanie procesu udzielania zezwoleń przez ESMA.

(7)

Opłaty roczne pobierane przez ESMA powinny obejmować wszystkie działania związane z dostawcami usług w zakresie udostępniania informacji. ESMA powinien corocznie oceniać swój budżet nadzorczy związany z każdym rodzajem dostawcy usług w zakresie udostępniania informacji i pobierać od każdego dostawcy takich usług opłatę proporcjonalną do jego dochodów w porównaniu z łącznymi dochodami wszystkich dostawców tego samego rodzaju. Dochody związane z działalnością bezpośrednio pomocniczą w stosunku do podstawowych usług dostawców usług w zakresie udostępniania informacji powinny być uwzględniane przy obliczaniu właściwego obrotu w zakresie, w jakim mogą mieć wpływ na nadzór ESMA nad takimi dostawcami i nie są jeszcze objęte odrębnymi działaniami nadzorczymi. Minimalna opłata dla zatwierdzonych podmiotów publikujących (APA) i zatwierdzonych mechanizmów sprawozdawczych (ARM) pokrywa koszty stałe związane z wnioskami o udzielenie informacji, bieżącym monitorowaniem i dochodzeniami. Opłata roczna obowiązuje za rok kalendarzowy.

(8)

ESMA może przekazać zadania nadzorcze właściwym organom krajowym, w którym to przypadku ESMA powinien zwrócić owym właściwym organom krajowym poniesione koszty.

(9)

Ponieważ w odniesieniu do nadzoru w roku 2022 trudno jest zgromadzić informacje na temat nadzoru opartego na kosztach, kwestią o zasadniczym znaczeniu jest to, aby przewidzieć przepis przejściowy zawierający metodę obliczania stałej opłaty, która ma zastosowanie w pierwszym roku nadzoru prowadzonego przez ESMA i która opiera się na łatwo dostępnych i obiektywnych danych. Aby zastosować zasadę proporcjonalności, należy dokonać rozróżnienia między DRSP, stosując liczbę transakcji jako wskaźnik zastępczy znaczenia poszczególnych DRSP w odniesieniu do wszystkich DRSP. Obliczenia służące ustaleniu opłaty nadzorczej przypadającej na DRSP za rok 2022 powinny opierać się na przekazanych przez właściwe organy krajowe informacjach na temat transakcji opublikowanych lub zgłoszonych przez APA i ARM w pierwszej połowie 2021 r. i powinny zawierać rozróżnienie między większymi i mniejszymi DRSP.

(10)

Zbadane sprawozdania finansowe w przypadku DRSP będą wymagane dopiero po przejęciu przez ESMA nadzoru nad DRSP. Należy zatem przewidzieć przepis przejściowy, aby dostosować metodę obliczania dochodów za rok 2023, zgodnie z którą płatność rocznej opłaty nadzorczej za rok 2023 opiera się najpierw na informacjach z niezbadanych sprawozdań finansowych z pierwszych sześciu miesięcy roku 2022. W drugim etapie należy wprowadzić mechanizm korekty, aby oprzeć opłatę na zbadanych sprawozdaniach finansowych za cały rok 2022.

(11)

Aby zapewnić sprawne funkcjonowanie wprowadzonych w art. 4 rozporządzenia (UE) 2019/2175 nowych ram nadzorczych dla dostawców usług w zakresie udostępniania informacji, niniejsze rozporządzenie powinno wejść w życie w trybie pilnym,

PRZYJMUJE NINIEJSZE ROZPORZĄDZENIE:

Artykuł 1

Definicja

Do celów niniejszego rozporządzenia "dostawca usług w zakresie udostępniania informacji" lub "DRSP" oznacza zatwierdzony podmiot publikujący lub zatwierdzony mechanizm sprawozdawczy, zgodnie z definicją w art. 2 ust. 1 pkt 34 i art. 2 ust. 1 pkt 36 rozporządzenia (UE) nr 600/2014.

Artykuł 2

Opłaty za złożenie wniosku i zezwolenie

W przypadku gdy DRSP występuje z wnioskiem o zezwolenie na świadczenie usług w zakresie udostępniania informacji, uiszcza:

a)

w przypadku APA i ARM opłatę za złożenie wniosku w wysokości 20 000 EUR za pierwszy wniosek i 10 000 EUR za każdy kolejny wniosek o zezwolenie na świadczenie dodatkowych usług w zakresie udostępniania informacji, w przypadku gdy wnioskodawca nie korzysta z odstępstwa zgodnie z rozporządzeniem delegowanym Komisji (UE) 2022/466 w sprawie kryteriów dotyczących odstępstwa (3);

b)

w przypadku APA i ARM opłatę za zezwolenie w wysokości 80 000 EUR za pierwsze zezwolenie i 40 000 EUR za każde kolejne zezwolenie na świadczenie dodatkowych usług w zakresie udostępniania informacji, w przypadku gdy wnioskodawca nie korzysta z odstępstwa zgodnie z rozporządzeniem delegowanym (UE) 2022/466.

Artykuł 3

Roczne opłaty nadzorcze

1. Od DRSP, który podlega nadzorowi ESMA, pobiera się roczną opłatę nadzorczą.

2. Całkowitą roczną opłatę nadzorczą i roczną opłatę nadzorczą dla danego DRSP oblicza się w następujący sposób:

a)

całkowita roczna opłata nadzorcza za dany rok (n) jest równa szacowanym wydatkom związanym z nadzorowaniem działalności dostawców usług w zakresie udostępniania informacji na podstawie rozporządzenia (UE) nr 600/2014, uwzględnionym w budżecie ESMA na ten rok;

b)

roczna opłata nadzorcza dostawcy usług w zakresie udostępniania informacji za dany rok (n) jest równa całkowitej rocznej opłacie nadzorczej ustalonej na podstawie lit. a), podzielonej między wszystkich dostawców usług w zakresie udostępniania informacji, którzy uzyskali zezwolenie w roku (n), proporcjonalnie do ich właściwego obrotu obliczonego na podstawie art. 4.

3. APA lub ARM zatwierdzone przez ESMA w żadnym przypadku nie uiszczają rocznej opłaty nadzorczej w wysokości mniejszej niż 30 000 EUR.

W przypadku gdy podmiot podlega minimalnym opłatom nadzorczym za więcej niż jedną usługę w zakresie udostępniania informacji, uiszcza on minimalną opłatę nadzorczą za każdą świadczoną usługę.

4. Na zasadzie odstępstwa od ust. 2 i 3 opłatę za pierwszy rok oblicza się poprzez zmniejszenie opłaty za zezwolenie, o której mowa w art. 2 ust. 1 lit. b), z zastosowaniem współczynnika równego dniom między udzieleniem zezwolenia a końcem roku, podzielonym przez całkowitą liczbę dni w tym roku. Oblicza się ją zatem w następujący sposób:

opłata dostawcy usług w zakresie udostępniania informacji w pierwszym roku = min (opłata za zezwolenie, opłata za zezwolenie * współczynnik)

Image 1L1622022PL3110120220613PL0006.0001331342PROJEKTZALECENIE RADY STOWARZYSZENIA UE-Egipt nr 1/2022z dnia …w sprawie priorytetów partnerstwa UE-Egipt na lata 2021-2027RADA STOWARZYSZENIA UE-EGIPT,uwzględniając Układ eurośródziemnomorski ustanawiający stowarzyszenie między Wspólnotami Europejskimi i ich państwami członkowskimi, z jednej strony, a Arabską Republiką Egiptu, z drugiej strony,a także mając na uwadze, co następuje:(1)Układ eurośródziemnomorski ustanawiający stowarzyszenie między Wspólnotami Europejskimi i ich państwami członkowskimi, z jednej strony, a Arabską Republiką Egiptu, z drugiej strony (zwany dalej Układem), został podpisany 25 czerwca 2001 r. i wszedł w życie 1 czerwca 2004 r.(2)Art. 76 Układu upoważnia Radę Stowarzyszenia UE-Egipt do podejmowania decyzji służących osiągnięciu celów Układu oraz do wydawania stosownych zaleceń.(3)Zgodnie z art. 86 Układu strony mają podejmować wszelkie środki o charakterze ogólnym lub szczególnym wymagane do wypełnienia swoich zobowiązań wynikających z Układu i zapewnić osiągnięcie celów określonych w Układzie.(4)W ramach przeglądu europejskiej polityki sąsiedztwa zaproponowano nowy etap współpracy z partnerami, przewidujący większe poczucie odpowiedzialności po obydwu stronach.(5)Unia Europejska i Egipt uzgodniły, że będą umacniały swoje partnerstwo poprzez uzgodnienie zestawu priorytetów na okres 2021-2027 (zwanych dalej priorytetami partnerstwa UE-Egipt na lata 2021-2027), których celem jest radzenie sobie ze wspólnymi wyzwaniami, przed jakimi stają Unia i Egipt, oraz promowanie wspólnych interesów.(6)Strony Układu uzgodniły treść priorytetów partnerstwa UE i Egiptu na lata 2021-2027, co wesprze wdrażanie Układu, koncentrując się na współpracy w odniesieniu do wspólnie ustalonych wspólnych interesów,NINIEJSZYM ZALECA:Artykuł 1Rada Stowarzyszenia zaleca Stronom Układu wdrożenie priorytetów partnerstwa UE-Egipt na lata 2021-2027 zawartych w załączniku do niniejszego zaleceniaDelegacje: zob. dokument ST 8663/2022 ADD1..Artykuł 2Priorytety partnerstwa UE-Egipt na lata 2021-2027 zastępują priorytety partnerstwa UE-Egipt, których wdrożenie zaleciła Rada Stowarzyszenia w swoim zaleceniu nr 1/2017Zalecenie Rady Stowarzyszenia UE-Egipt nr 1/2017 z dnia 25 lipca 2017 r. dotyczące uzgodnienia priorytetów partnerstwa UE-Egipt (Dz.U. L 255 z 3.10.2017, s. 26)..Artykuł 3Niniejsze zalecenie wchodzi w życie z dniem jego przyjęcia.Sporządzono w …W imieniu Rady Stowarzyszenia UE-EgiptPrzewodniczący/Przewodnicząca

W przypadku gdy DRSP otrzymał zezwolenie w grudniu, nie uiszcza on opłaty nadzorczej za pierwszy rok.

5. Na zasadzie odstępstwa od ust. 2 i 3, jeżeli ponowna ocena, o której mowa w art. 1 ust. 3 rozporządzenia delegowanego (UE) 2022/466, skutkuje odstępstwem od nadzoru ESMA nad DRSP, roczną opłatę nadzorczą za rok, w którym odstępstwo ma zastosowanie, oblicza się jedynie za pięć miesięcy w tym roku, w którym ESMA nadal sprawuje nadzór nad DRSP zgodnie z art. 1 ust. 4 rozporządzenia delegowanego (UE) 2022/466.

Artykuł 4

Właściwy obrót

1. DRSP przechowują zbadane sprawozdania finansowe do celów niniejszego rozporządzenia, w których rozróżnia się przynajmniej następujące elementy:

a)

dochody uzyskane z tytułu usług ARM;

b)

dochody uzyskane z tytułu usług APA;

c)

dochody uzyskane z tytułu usług pomocniczych w stosunku do działalności ARM;

d)

dochody uzyskane z tytułu usług pomocniczych w stosunku do działalności APA.

2. Właściwy obrót DRSP w danym roku (n) jest sumą:

a)

jego dochodów uzyskanych z podstawowych funkcji świadczenia usług ARM lub APA na podstawie zbadanego sprawozdania finansowego za rok (n-2) lub, jeżeli nie jest jeszcze dostępne, za rok poprzedzający go (n-3), oraz

b)

jego właściwych dochodów z tytułu usług pomocniczych na podstawie zbadanego sprawozdania finansowego za rok (n-2) lub, jeżeli nie jest jeszcze dostępne, za rok poprzedzający go (n-3),

podzieloną przez sumę:

c)

łącznych dochodów wszystkich zatwierdzonych ARM lub APA uzyskanych z podstawowych funkcji świadczenia usług ARM lub APA na podstawie zbadanego sprawozdania finansowego w ciągu roku (n-2) lub, jeżeli nie jest jeszcze dostępne, w roku poprzedzającym go (n-3), oraz

d)

łącznych właściwych dochodów z tytułu usług pomocniczych wszystkich ARM lub APA na podstawie zbadanego sprawozdania finansowego w ciągu roku (n-2) lub, jeżeli nie jest jeszcze dostępne, w roku poprzedzającym go (n-3).

3. Jeżeli dostawca usług w zakresie udostępniania informacji nie prowadził działalności w ciągu pełnego roku (n-2), jego właściwy obrót szacuje się zgodnie ze wzorem określonym w ust. 2, ekstrapolując w odniesieniu do dostawcy usług w zakresie udostępniania informacji wartości obliczone dla liczby miesięcy, w których dostawca usług w zakresie udostępniania informacji działał w roku (n-2), na cały rok (n-2).

4. DRSP co roku przekazują ESMA zbadane sprawozdania finansowe, o których mowa w ust. 1. Dokumenty przedkłada się ESMA drogą elektroniczną nie później niż dnia 30 września każdego roku (n-1). Jeżeli DRSP uzyskał zezwolenie po dniu 30 września, przekazuje dane niezwłocznie po udzieleniu zezwolenia i do końca roku, w którym wydano zezwolenie.

Artykuł 5

Ogólne zasady dokonywania płatności

1. Wszystkie opłaty uiszczane są w euro. Podlegają one zapłacie w sposób określony w art. 6 i 7.

2. W przypadku wszelkich opóźnień w płatnościach nalicza się odsetki za zwłokę określone w art. 99 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE, Euratom) 2018/1046 (4).

Artykuł 6

Uiszczanie opłat za złożenie wniosku i zezwolenie

1. Opłaty za złożenie wniosku, zezwolenie lub przedłużenie zezwolenia uiszcza się w całości w momencie składania wniosku przez DRSP i w terminie 30 dni od daty wystawienia faktury ESMA.

2. Jeżeli DRSP podejmie decyzję o wycofaniu swojego wniosku o udzielenie zezwolenia przed przyjęciem przez ESMA uzasadnionej decyzji o udzieleniu lub odmowie udzielenia zezwolenia, opłaty za złożenie wniosku lub zezwolenie nie podlegają zwrotowi.

Artykuł 7

Uiszczanie rocznych opłat nadzorczych

1. Roczna opłata nadzorcza, o której mowa w art. 3, jest należna na początku każdego roku kalendarzowego i wnoszona w całości na rzecz ESMA w ciągu pierwszych trzech miesięcy tego roku. ESMA przedkłada fakturę określającą pełną kwotę opłaty nadzorczej najpóźniej trzydzieści dni przed ostatecznym terminem płatności. Opłaty oblicza się na podstawie najnowszych dostępnych informacji dotyczących opłat rocznych.

2. Jeżeli DRSP podejmie decyzję o wycofaniu swojego zezwolenia, roczna opłata nadzorcza nie podlega zwrotowi.

Artykuł 8

Zwrot kosztów poniesionych przez właściwe organy krajowe

1. W przypadku przekazania przez ESMA zadań właściwym organom krajowym właściwy organ krajowy nie odzyskuje kosztów poniesionych w trakcie wykonywania zadań nadzorczych przekazanych przez ESMA bezpośrednio od DRSP.

2. ESMA zwraca właściwemu organowi rzeczywiste koszty poniesione w wyniku prac przeprowadzonych na podstawie rozporządzenia (UE) nr 600/2014, w szczególności w wyniku przekazania zadań na podstawie art. 38o rozporządzenia (UE) nr 600/2014.

3. ESMA zapewnia, aby koszty, które mają zostać zwrócone właściwym organom krajowym, spełniały następujące warunki:

a)

powinny one zostać wcześniej uzgodnione między ESMA a właściwym organem krajowym;

b)

powinny być proporcjonalne do obrotów właściwego DRSP; oraz

c)

nie powinny być wyższe niż łączna kwota opłat nadzorczych uiszczanych przezwłaściwy DRSP.

4. Każde przekazanie przez ESMA zadań właściwym organom krajowym określa się w sposób niezależny, można je odwołać w dowolnym momencie i nie ma ono wpływu na wysokość opłat pobieranych od poszczególnych DRSP.

Artykuł 9

Przepis przejściowy dotyczący roku 2022

1. Do celów obliczenia rocznej opłaty nadzorczej mającej zastosowanie do DRSP podlegających nadzorowi ESMA za rok 2022 ESMA pobiera stałą opłatę w oparciu o następujące obliczenia:

a)

350 000 EUR w przypadku APA, które opublikowały transakcje stanowiące ponad 10 % całkowitej liczby opublikowanych transakcji wszystkich zatwierdzonych APA, zarówno w odniesieniu do instrumentów kapitałowych, jak i instrumentów o charakterze nieudziałowym, w ciągu pierwszych sześciu miesięcy 2021 r., zgodnie z informacjami przekazanymi przez dany właściwy organ;

b)

50 000 EUR w przypadku APA, które opublikowały transakcje stanowiące mniej niż 10 % całkowitej liczby opublikowanych transakcji wszystkich zatwierdzonych APA, zarówno w odniesieniu do instrumentów kapitałowych, jak i instrumentów o charakterze nieudziałowym, w ciągu pierwszych sześciu miesięcy 2021 r., zgodnie z informacjami przekazanymi przez dany właściwy organ;

c)

650 000 EUR w przypadku ARM, które przedłożyły odpowiedniemu właściwemu organowi zgłoszenia transakcji stanowiące ponad 10 % całkowitej liczby zgłoszeń transakcji przedłożonych właściwym organom przez wszystkie zatwierdzone ARM w ciągu pierwszych sześciu miesięcy 2021 r., zgodnie z informacjami przekazanymi przez dany właściwy organ;

d)

50 000 EUR w przypadku ARM, które przedłożyły odpowiedniemu właściwemu organowi zgłoszenia transakcji stanowiące mnie niż 10 % całkowitej liczby zgłoszeń transakcji przedłożonych właściwym organom przez wszystkie zatwierdzone ARM w ciągu pierwszych sześciu miesięcy 2021 r., zgodnie z informacjami przekazanymi przez dany właściwy organ;

2. ESMA przekazuje zainteresowanym APA i ARM fakturę określającą pełną kwotę opłat za rok 2022 tak szybko, jak jest to praktycznie możliwe po rozpoczęciu stosowania niniejszego rozporządzenia, a najpóźniej na trzydzieści dni przed ostatecznym terminem płatności.

Artykuł 10

Przepis przejściowy dotyczący roku 2023

1. Od DRSP podlegających od dnia 1 stycznia 2023 r. nadzorowi ESMA pobiera się roczną opłatę nadzorczą za rok 2023 obliczoną zgodnie z art. 3. Do celów art. 4 ust. 2 właściwy obrót DRSP oblicza się jednak zgodnie z ust. 2.

2. Do celów ust. 1 właściwy obrót DRSP stanowi sumę:

a)

dochodów DRSP uzyskanych z podstawowych funkcji świadczenia usług ARM lub APA w pierwszych sześciu miesiącach roku 2022; oraz

b)

dochodów DRSP uzyskanych z tytułu usług pomocniczych w stosunku do działalności ARM lub APA w pierwszych sześciu miesiącach roku 2022;

podzieloną przez sumę:

c)

łącznych dochodów wszystkich zatwierdzonych ARM lub APA uzyskanych z podstawowych funkcji świadczenia usług ARM lub APA w ciągu pierwszych sześciu miesięcy roku 2022; oraz

d)

łącznych dochodów wszystkich ARM lub APA uzyskanych z tytułu usług pomocniczych w stosunku do działalności ARM lub APA w pierwszych sześciu miesiącach roku 2022.

Do dnia 30 września 2022 r. DRSP informują ESMA o kwocie dochodów uzyskanych z podstawowych funkcji świadczenia usług ARM lub APA w pierwszych sześciu miesiącach 2022 r. oraz o kwocie dochodów z tytułu usług pomocniczych w stosunku do działalności ARM lub APA w pierwszych sześciu miesiącach 2022 r.

3. Gdy tylko staną się dostępne zbadane sprawozdania finansowe za rok 2022, DRSP, o których mowa w ust. 1, niezwłocznie zgłaszają ESMA te zbadane sprawozdania finansowe zgodnie z art. 4 ust. 1.

4. ESMA oblicza, czy istnieje jakakolwiek różnica między roczną opłatą nadzorczą za rok 2023 uiszczaną przez DRSP zgodnie z ust. 2 a roczną opłatą nadzorczą należną za rok 2023 r. obliczoną na podstawie zbadanych sprawozdań finansowych otrzymanych zgodnie z ust. 3.

5. ESMA przekazuje DRSP pierwszą fakturę określającą kwotę opłaty nadzorczej za rok 2023, o której mowa w ust. 2, najpóźniej na trzydzieści dni przed ostatecznym terminem płatności.

Gdy informacje, o których mowa w ust. 3, są dostępne w odniesieniu do wszystkich DRSP, ESMA przekazuje DRSP drugą fakturę określającą ostateczną kwotę opłaty nadzorczej za rok 2023 na podstawie obliczeń, o których mowa w ust. 4. ESMA przekazuje DRSP tę fakturę najpóźniej na trzydzieści dni przed ostatecznym terminem płatności.

Artykuł 11

Wejście w życie i data rozpoczęcia stosowania

Niniejsze rozporządzenie wchodzi w życie trzeciego dnia po jego opublikowaniu w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej i od tego dnia rozpoczyna się jego stosowanie.

Niniejsze rozporządzenie wiąże w całości i jest bezpośrednio stosowane we wszystkich państwach członkowskich.

Sporządzono w Brukseli dnia 10 marca 2022 r.

W imieniu Komisji

Przewodnicząca

Ursula VON DER LEYEN


(1) Dz.U. L 173 z 12.6.2014, s. 84.

(2) Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2019/2175 z dnia 18 grudnia 2019 r. zmieniające rozporządzenie (UE) nr 1093/2010 w sprawie ustanowienia Europejskiego Urzędu Nadzoru (Europejskiego Urzędu Nadzoru Bankowego), rozporządzenie (UE) nr 1094/2010 w sprawie ustanowienia Europejskiego Urzędu Nadzoru (Europejskiego Urzędu Nadzoru Ubezpieczeń i Pracowniczych Programów Emerytalnych), rozporządzenie (UE) nr 1095/2010 w sprawie ustanowienia Europejskiego Urzędu Nadzoru (Europejskiego Urzędu Nadzoru Giełd i Papierów Wartościowych), rozporządzenie (UE) nr 600/2014 w sprawie rynków instrumentów finansowych, rozporządzenie (UE) 2016/1011 w sprawie indeksów stosowanych jako wskaźniki referencyjne w instrumentach finansowych i umowach finansowych lub do pomiaru wyników funduszy inwestycyjnych oraz rozporządzenie (UE) 2015/847 w sprawie informacji towarzyszących transferom środków pieniężnych (Dz.U. L 334 z 27.12.2019, s. 1).

(3) Rozporządzenie delegowane Komisji (UE) 2022/466 z dnia 17 grudnia 2021 r. uzupełniające rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 600/2014 przez określenie kryteriów dotyczących odstępstwa od zasady, zgodnie z którą zatwierdzone podmioty publikujące i zatwierdzone mechanizmy sprawozdawcze są nadzorowane przez Europejski Urząd Nadzoru Giełd i Papierów Wartościowych (Dz.U. L 96 z 24.3.2022, s. 1).

(4) Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE, Euratom) 2018/1046 z dnia 18 lipca 2018 r. w sprawie zasad finansowych mających zastosowanie do budżetu ogólnego Unii, zmieniające rozporządzenia (UE) nr 1296/2013, (UE) nr 1301/2013, (UE) nr 1303/2013, (UE) nr 1304/2013, (UE) nr 1309/2013, (UE) nr 1316/2013, (UE) nr 223/2014 i (UE) nr 283/2014 oraz decyzję nr 541/2014/UE, a także uchylające rozporządzenie (UE, Euratom) nr 966/2012 (Dz.U. L 193 z 30.7.2018, s. 1).

* Autentyczne są wyłącznie dokumenty UE opublikowane w formacie PDF w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej.
Treść przypisu ZAMKNIJ close
Treść przypisu ZAMKNIJ close
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00