DECYZJA WYKONAWCZA KOMISJI (UE) 2022/252
z dnia 21 lutego 2022 r.
zmieniająca decyzję wykonawczą (UE) 2020/1167 w celu określenia wymogów dotyczących badań, które należy stosować do wysokosprawnego 48-woltowego zespołu silnikowo-prądnicowego zintegrowanego z obudową przekładni i połączonego z przetwornikiem 48 V/12 V DC/DC
(Tekst mający znaczenie dla EOG)
KOMISJA EUROPEJSKA,
uwzględniając Traktat o funkcjonowaniu Unii Europejskiej,
uwzględniając rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2019/631 z dnia 17 kwietnia 2019 r. określające normy emisji CO2 dla nowych samochodów osobowych i dla nowych lekkich pojazdów użytkowych oraz uchylające rozporządzenia (WE) nr 443/2009 i (UE) nr 510/2011 (1), w szczególności jego art. 11 ust. 4,
a także mając na uwadze, co następuje:
(1) | W dniu 24 maja 2021 r. dostawca ZF Friedrichshafen AG ("wnioskodawca") złożył wniosek o zatwierdzenie, jako technologii innowacyjnej, technologii stosowanej w wysokosprawnym 48-woltowym zespole silnikowo-prądnicowym połączonym z przetwornikiem 48 V/12 V DC/DC przeznaczonym do stosowania w niektórych hybrydowych samochodach osobowych z napędem elektrycznym niedoładowywanych zewnętrznie i lekkich pojazdach użytkowych (NOVC-HEV). |
(2) | Technologia stosowana w 48-woltowych wysokosprawnych zespołach silnikowo-prądnicowych połączonych z przetwornikiem 48 V/12 V DC/DC przeznaczonych do stosowania w tym samym typie pojazdów NOVC-HEV, o którym mówi wnioskodawca, została zatwierdzona jako technologia innowacyjna na podstawie rozporządzenia (UE) 2019/631 decyzją wykonawczą Komisji (UE) 2020/1167 (2). |
(3) | Technologia określona przez wnioskodawcę we wniosku to zespół silnikowo-prądnicowy, który jest bezpośrednio podłączony do wału wejściowego przekładni, tj. "zintegrowany prądorozrusznik", który pozwala na zmniejszenie strat mechanicznych występujących między źródłem napędu a prądnicą. Działa on wyłącznie w zakresie prędkości obrotowej silnika spalinowego wewnętrznego spalania. |
(4) | Stwierdzono, że technologia określona przez wnioskodawcę zapewnia wysoki poziom efektywności i należy ją uznać za zapewniającą taką samą funkcjonalność jak technologia zatwierdzona decyzją wykonawczą (UE) 2020/1167. Należy ją zatem uznać za technologię innowacyjną, do której można zastosować kod ekoinnowacji 32. |
(5) | Zastosowanie ma metoda badania określona w decyzji wykonawczej (UE) 2020/1167, z wyjątkiem częstotliwości obrotowych i częstotliwości punktów roboczych do stosowania w pomiarze sprawności zespołu silnikowo-prądnicowego, które należy dostosować z uwagi na szczególne właściwości techniczne określonej przez wnioskodawcę technologii. |
(6) | Należy zatem odpowiednio zmienić metodę badań określoną w załączniku do decyzji wykonawczej (UE) 2020/1167, |
PRZYJMUJE NINIEJSZĄ DECYZJĘ:
Artykuł 1
W załączniku do decyzji wykonawczej (UE) 2020/1167 wprowadza się zmiany zgodnie z załącznikiem do niniejszej decyzji.
Artykuł 2
Niniejsza decyzja wchodzi w życie dwudziestego dnia po jej opublikowaniu w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej.
Sporządzono w Brukseli dnia 21 lutego 2022 r.
W imieniu Komisji
Ursula VON DER LEYEN
Przewodnicząca
(1) Dz.U. L 111 z 25.4.2019, s. 13.
(2) Decyzja wykonawcza Komisji (UE) 2020/1167 z dnia 6 sierpnia 2020 r. w sprawie zatwierdzenia, na podstawie rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2019/631, technologii stosowanej w 48-woltowym wysokosprawnym zespole silnikowo-prądnicowym połączonym z przetwornikiem 48 V/12 V DC/DC przeznaczonym do stosowania w samochodach osobowych z konwencjonalnym silnikiem spalinowym i określonych hybrydowych samochodach osobowych z napędem elektrycznym oraz lekkich pojazdach użytkowych jako technologii innowacyjnej (Dz.U. L 258 z 7.8.2020, s. 15).
ZAŁĄCZNIK
W załączniku do decyzji wykonawczej (UE) 2020/1167 wprowadza się następujące zmiany:
1) | w pkt 2.1 wprowadza się następujące zmiany:
|
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00