Akt prawny
obowiązujący
Wersja aktualna od 2022-01-29
Wersja aktualna od 2022-01-29
obowiązujący
Alerty
ROZPORZĄDZENIE WYKONAWCZE KOMISJI (UE) 2022/96
z dnia 25 stycznia 2022 r.
zmieniające rozporządzenie wykonawcze Komisji (UE) 2019/1859 ustanawiające zasady stosowania art. 10 rozporządzenia (UE) 2019/1242 Parlamentu Europejskiego i Rady w odniesieniu do gromadzenia niektórych danych
(Tekst mający znaczenie dla EOG)
KOMISJA EUROPEJSKA,
uwzględniając Traktat o funkcjonowaniu Unii Europejskiej,
uwzględniając rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2019/1242 z dnia 20 czerwca 2019 r. określające normy emisji CO2 dla nowych pojazdów ciężkich oraz zmieniające rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 595/2009 i (UE) 2018/956 oraz dyrektywę Rady 96/53/WE (1), w szczególności jego art. 10,
a także mając na uwadze, co następuje:
(1) | W art. 1 rozporządzenia wykonawczego Komisji (UE) 2019/1859 (2) zobowiązano producentów, w odniesieniu do niektórych nowych pojazdów ciężkich, do monitorowania i zgłaszania pliku "comma separated values file" (z tą samą nazwą co plik "job file" i z rozszerzeniem .vsum), zawierającego zagregowane wyniki w podziale na symulowany profil zadań i stan ładunku użytkowego, generowanego przez narzędzie symulacyjne, o którym mowa w art. 5 ust. 1 lit. a) rozporządzenia Komisji (UE) 2017/2400 (3), w jego wersji graficznej interfejsu użytkownika (GUI) ("sum exec data file"). |
(2) | Obowiązek ten został rozłożony w czasie według daty symulacji pojazdów; przy czym najwcześniejsze daty symulacji (od dnia 1 stycznia 2019 r. do dnia 30 września 2019 r.) należy przekazywać dopiero w późniejszym z dwóch terminów składania sprawozdań określonych w rozporządzeniu wykonawczym (UE) 2019/1859, aby uwzględnić fakt, że producenci mogą być zmuszeni powtórzyć symulację pojazdów należących do tej partii z powodów wykraczających poza zakres ich odpowiedzialności. |
(3) | Ocena danych uzyskanych za pierwszy okres sprawozdawczy, którego termin upływa dnia 30 września 2020 r., potwierdziła w międzyczasie, że analiza oparta na tej pierwszej partii plików "sum exec data file" otrzymanych na podstawie art. 1 ust. 2 lit. a) rozporządzenia wykonawczego (UE) 2019/1859 daje stabilne wyniki. Z tego powodu nie jest już konieczne zobowiązanie producentów do zgłaszania danych, o których mowa w art. 1 ust. 2 lit. b) rozporządzenia wykonawczego (UE) 2019/1859, i należy uchylić tę literę. |
(4) | Należy zatem odpowiednio zmienić rozporządzenie wykonawcze (UE) 2019/1859. |
(5) | Środki przewidziane w niniejszym rozporządzeniu są zgodne z opinią Komitetu ds. Zmian Klimatu, |
PRZYJMUJE NINIEJSZE ROZPORZĄDZENIE:
Artykuł 1
Zmiana w rozporządzeniu wykonawczym (UE) 2019/1859
W art. 1 ust. 2 rozporządzenia wykonawczego (UE) 2019/1859 uchyla się lit. b).
Artykuł 2
Niniejsze rozporządzenie wchodzi w życie trzeciego dnia po jego opublikowaniu w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej.
Niniejsze rozporządzenie wiąże w całości i jest bezpośrednio stosowane we wszystkich państwach członkowskich.
Sporządzono w Brukseli dnia 25 stycznia 2022 r.
W imieniu Komisji
Ursula VON DER LEYEN
Przewodnicząca
(1) Dz.U. L 198 z 25.7.2019, s. 202.
(2) Rozporządzenie wykonawcze Komisji (UE) 2019/1859 z dnia 6 listopada 2019 r. ustanawiające zasady stosowania art. 10 rozporządzenia (UE) 2019/1242 Parlamentu Europejskiego i Rady w odniesieniu do gromadzenia niektórych danych (Dz.U. L 286 z 7.11.2019, s. 10).
(3) Rozporządzenie Komisji (UE) 2017/2400 z dnia 12 grudnia 2017 r. w sprawie wykonania rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 595/2009 w odniesieniu do określania emisji CO2 i zużycia paliwa przez pojazdy ciężkie i zmieniające dyrektywę Parlamentu Europejskiego i Rady 2007/46/WE oraz rozporządzenie Komisji (UE) nr 582/2011 (Dz.U. L 349 z 29.12.2017, s. 1).