Akt prawny
obowiązujący
Wersja aktualna od 2021-12-02
Wersja aktualna od 2021-12-02
obowiązujący
Alerty
ROZPORZĄDZENIE DELEGOWANE KOMISJI (UE) 2021/1961
z dnia 5 sierpnia 2021 r.
zmieniające załącznik I do rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2019/631 w celu uwzględnienia zmian masy nowych samochodów osobowych zarejestrowanych w latach 2017, 2018 i 2019
(Tekst mający znaczenie dla EOG)
KOMISJA EUROPEJSKA,
uwzględniając Traktat o funkcjonowaniu Unii Europejskiej,
uwzględniając rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2019/631 z dnia 17 kwietnia 2019 r. określające normy emisji CO2 dla nowych samochodów osobowych i dla nowych lekkich pojazdów użytkowych oraz uchylające rozporządzenia (WE) nr 443/2009 i (UE) nr 510/2011 (1), w szczególności jego art. 14 ust. 2,
a także mając na uwadze, co następuje:
(1) | Wartość M0 na lata 2022, 2023 i 2024, o której mowa w art. 14 ust. 1 lit. a), należy ustalić na podstawie średniej masy w stanie gotowym do jazdy wszystkich nowych samochodów osobowych zarejestrowanych w Unii w latach 2017, 2018 i 2019. |
(2) | W oparciu o wartości określone w decyzjach wykonawczych Komisji (UE) 2019/582 (2), (UE) 2020/1035 (3) i (UE) 2021/973 (4), ważonych zgodnie z liczbą nowych rejestracji w każdym z tych lat, średnia masa w stanie gotowym do jazdy nowych samochodów osobowych zarejestrowanych w latach kalendarzowych 2017, 2018 i 2019 wynosiła 1 398,50 kg. |
(3) | Docelowe indywidualne poziomy emisji dla producentów nowych samochodów osobowych na lata kalendarzowe 2022, 2023 i 2024 należy zatem obliczać zgodnie ze wzorem określonym w części A pkt 4 w załączniku I do rozporządzenia (UE) 2019/631, stosując jako M0 wartość 1 398,50. |
(4) | Należy zatem odpowiednio zmienić rozporządzenie (UE) 2019/631, |
PRZYJMUJE NINIEJSZE ROZPORZĄDZENIE:
Artykuł 1
W części A pkt 4 w załączniku I do rozporządzenia (UE) 2019/631 pozycja M0 otrzymuje brzmienie:
"M0 wynosi 1 379,88 w 2021 r. oraz 1 398,50 w latach 2022, 2023 i 2024".
Artykuł 2
Niniejsze rozporządzenie wchodzi w życie dwudziestego dnia po jego opublikowaniu w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej.
Niniejsze rozporządzenie wiąże w całości i jest bezpośrednio stosowane we wszystkich państwach członkowskich.
Sporządzono w Brukseli dnia 5 sierpnia 2021 r.
W imieniu Komisji
Ursula VON DER LEYEN
Przewodnicząca
(1) Dz.U. L 111 z 25.4.2019, s. 13.
(2) Decyzja wykonawcza Komisji (UE) 2019/582 z dnia 3 kwietnia 2019 r. potwierdzająca lub zmieniająca wstępne obliczenia średnich indywidualnych poziomów emisji CO2 oraz docelowych indywidualnych poziomów emisji dla producentów nowych lekkich pojazdów użytkowych w roku kalendarzowym 2017 oraz dla grupy Volkswagena oraz jej członków w latach kalendarzowych 2014, 2015 i 2016 zgodnie z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 510/2011 (Dz.U. L 100 z 11.4.2019, s. 47).
(3) Decyzja wykonawcza Komisji (UE) 2020/1035 z dnia 3 czerwca 2020 r. potwierdzająca lub zmieniająca wstępne obliczenia średnich indywidualnych poziomów emisji CO2 oraz docelowych indywidualnych poziomów emisji dla producentów samochodów osobowych i lekkich pojazdów użytkowych w roku kalendarzowym 2018 zgodnie z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2019/631 (Dz.U. L 227 z 16.7.2020, s. 37).
(4) Decyzja wykonawcza Komisji (UE) 2021/973 z dnia 1 czerwca 2021 r. potwierdzająca lub zmieniająca wstępne obliczenia średnich indywidualnych poziomów emisji CO2 oraz docelowych indywidualnych poziomów emisji dla producentów samochodów osobowych i lekkich pojazdów użytkowych w roku kalendarzowym 2019 oraz dla producenta samochodów osobowych Dr Ing. h.c. F. Porsche AG i grupy Volkswagen w latach kalendarzowych 2014-2018 zgodnie z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2019/631 (Dz.U. L 215 z 17.6.2021, s. 1).