Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
idź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
description

Akt prawny

Akt prawny
obowiązujący
Dziennik Urzędowy Unii Europejskiej, L rok 2021 nr 190 str. 25
Wersja aktualna od 2021-06-20
Dziennik Urzędowy Unii Europejskiej, L rok 2021 nr 190 str. 25
Wersja aktualna od 2021-06-20
Akt prawny
obowiązujący
ZAMKNIJ close

Alerty

ROZPORZĄDZENIE WYKONAWCZE KOMISJI (UE) 2021/861

z dnia 21 maja 2021 r.

określające informacje techniczne dotyczące zbioru danych oraz ustanawiające formaty techniczne stosowane do przekazywania informacji dotyczących organizacji badania reprezentacyjnego w dziedzinie "kształcenie i szkolenie" zgodnie z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2019/1700

(Tekst mający znaczenie dla EOG)

KOMISJA EUROPEJSKA,

uwzględniając Traktat o funkcjonowaniu Unii Europejskiej,

uwzględniając rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2019/1700 z dnia 10 października 2019 r. ustanawiające wspólne ramy statystyk europejskich dotyczących osób i gospodarstw domowych, opartych na danych na poziomie indywidualnym zbieranych metodą doboru próby, zmieniające rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 808/2004, (WE) nr 452/2008 i (WE) nr 1338/2008 oraz uchylające rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 1177/2003 i rozporządzenie Rady (WE) nr 577/98 (1), w szczególności jego art. 7 ust. 1 i art. 8 ust. 3,

a także mając na uwadze, co następuje:

(1)

Aby zapewnić dokładne wdrożenie badania reprezentacyjnego w dziedzinie "kształcenie i szkolenie" (badanie dotyczące edukacji dorosłych - AES), Komisja powinna określić informacje techniczne dotyczące zbioru danych oraz ustanowić formaty techniczne stosowane do przekazywania informacji.

(2)

Państwa członkowskie i instytucje Unii powinny stosować klasyfikacje statystyczne jednostek terytorialnych, poziomów wykształcenia, zawodów i sektorów gospodarki kompatybilne z klasyfikacjami NUTS (2), ISCED (3), CLA (4), ISCO (5) i NACE (6). W odniesieniu do poziomów znajomości języków powinny stosować europejski system opisu kształcenia językowego Rady Europy (CEFR).

(3)

Środki przewidziane w niniejszym rozporządzeniu są zgodne z opinią Komitetu ds. Europejskiego Systemu Statystycznego,

PRZYJMUJE NINIEJSZE ROZPORZĄDZENIE:

Artykuł 1

Przedmiot

W niniejszym rozporządzeniu określono informacje techniczne dotyczące zbioru danych oraz ustanowiono formaty techniczne służące do przekazywania informacji z państw członkowskich do Komisji (Eurostatu) do celów badania reprezentacyjnego w dziedzinie "kształcenie i szkolenie" (badanie dotyczące edukacji dorosłych - AES).

Artykuł 2

Definicje

Do celów niniejszego rozporządzenia stosuje się następujące definicje:

1)

"okres badania w terenie" oznacza okres, w którym zbierane są dane od respondentów;

2)

"okres odniesienia" oznacza okres, do którego odnosi się dana informacja;

3)

"dzień odniesienia" oznacza dzień pierwszego wywiadu.

Artykuł 3

Opis zmiennych

Zmienne i ich cechy techniczne do celów przekazywania danych zostały określone w załączniku i odnoszą się do:

1)

tematów i tematów szczegółowych zmiennych;

2)

identyfikatorów i nazw zmiennych;

3)

kodów kategorii i oznaczeń zmiennych;

4)

filtrów zmiennych.

Artykuł 4

Populacje statystyczne, jednostki objęte obserwacją i zasady dla respondentów

1. Populacją docelową dla dziedziny "kształcenie i szkolenie" są wszystkie osoby w wieku od 18 do 69 lat zwykle zamieszkujące w prywatnych gospodarstwach domowych na terenie państwa członkowskiego.

2. Dane dotyczące dziedziny "kształcenie i szkolenie" są zbierane w odniesieniu do próby osób w wieku od 18 do 69 lat lub próby gospodarstw domowych, w których przeprowadza się wywiad z maksymalnie dwiema losowo wybranymi osobami w wieku od 18 do 69 lat jako jednostkami obserwowanymi. Przypadki przeprowadzenia wywiadu z więcej niż dwiema osobami z gospodarstwa domowego są należycie uzasadniane.

3. W miarę możliwości unika się wywiadów w zastępstwie.

Artykuł 5

Okresy odniesienia i dni odniesienia

1. Okresem odniesienia, dla którego zbierane są dane dotyczące uczestnictwa w kształceniu i szkoleniu, jest okres 12 miesięcy przed przeprowadzeniem wywiadu. Dane dotyczące innych tematów odnoszą się do sytuacji w dniu odniesienia, chyba że w przypadku danej zmiennej określono inaczej.

2. Wiek danej osoby jest wiekiem w ukończonych latach w dniu odniesienia.

Artykuł 6

Wymogi dotyczące próby

Podstawą zbierania danych są próby losowe reprezentatywne na poziomie krajowym. Liczebność próby ustala się według wymogów precyzji dotyczących dziedziny "kształcenie i szkolenie" określonych w załączniku II do rozporządzenia (UE) 2019/1700.

Artykuł 7

Losowy wybór działań z zakresu uczenia się pozaformalnego

1. W przypadku respondentów uczestniczących w więcej niż pięciu działaniach z zakresu uczenia się pozaformalnego dokonuje się losowego wyboru pięciu takich działań, aby zebrać informacje na temat rodzaju działania, głównego statusu na rynku pracy na początku działania, celu działania i sponsorowania przez pracodawcę.

2. W przypadku respondentów uczestniczących w więcej niż dwóch działaniach z zakresu uczenia się pozaformalnego dokonuje się losowego wyboru dwóch takich działań (określonych w załączniku jako NFERAND1 i NFERAND2) celem zebrania szczegółowych informacji. Te dwa działania wybierane są losowo z puli działań, dla których zbierane są informacje dotyczące rodzaju działania, głównego statusu na rynku pracy na początku działania, celu działania i sponsorowania przez pracodawcę.

Artykuł 8

Okresy i metody zbierania danych

1. Wywiady służące zbieraniu informacji z dziedziny "kształcenie i szkolenie" przeprowadza się co 6 lat między 1 lipca i 31 marca. Pierwszy okres wywiadów rozpocznie się w dniu 1 lipca 2022 r.

2. W miarę możliwości krajowy okres badania w terenie nie przekracza 6 miesięcy.

3. Dane są zbierane z wykorzystaniem metod wspomaganych komputerowo, takich jak wywiad bezpośredni wspomagany komputerowo (CAPI), wywiad telefoniczny wspomagany komputerowo (CATI) i wywiad internetowy wspomagany komputerowo (CAWI). Wyjątki są należycie uzasadniane.

Artykuł 9

Wspólne standardy ważenia

1. Populacją odniesienia do celów ważenia jest (rzeczywista lub szacowana) populacja w wieku od 18 do 69 lat zwykle zamieszkująca w prywatnych gospodarstwach domowych.

2. Współczynniki ważenia w przypadku osób oblicza się, biorąc pod uwagę prawdopodobieństwo wyboru oraz wiarygodne dane zewnętrzne dotyczące rozkładu objętej badaniem populacji według płci, grupy wiekowej (18-24, 25-34, 35-54, 55-69) i poziomu wykształcenia (poziomy ISCED 0-2, 3-4, 5-8). W miarę możliwości uwzględnia się też inne cechy charakterystyczne, takie jak główny status na rynku pracy, zawód i region.

Artykuł 10

Formaty przekazywania informacji

1. Państwa członkowskie przekazują Komisji (Eurostatowi) dane jednostkowe w postaci elektronicznej zgodnej z cechami technicznymi zmiennych określonymi w załączniku.

2. Państwa członkowskie dokonują wstępnej weryfikacji danych jednostkowych przed ich przekazaniem i przestrzegają reguł walidacyjnych zgodnie z ich cechami charakterystycznymi pod względem warunków kodowania i filtrów. Państwa członkowskie i Komisja uzgadniają dodatkowe reguły walidacyjne określające akceptowalność przekazanych danych.

3. Zmienione dane są przekazywane w kompletnych zbiorach danych obejmujących wszystkie zmienne, bez względu na liczbę zmienionych obserwacji i zmiennych.

4. Państwa członkowskie udostępniają Komisji (Eurostatowi) dane i metadane wymagane na mocy niniejszego rozporządzenia z wykorzystaniem standardów wymiany danych i metadanych statystycznych określonych przez Komisję (Eurostat) i za pomocą pojedynczego punktu kontaktowego.

Artykuł 11

Wejście w życie

Niniejsze rozporządzenie wchodzi w życie dwudziestego dnia po jego opublikowaniu w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej.

Niniejsze rozporządzenie wiąże w całości i jest bezpośrednio stosowane we wszystkich państwach członkowskich.

Sporządzono w Brukseli dnia 21 maja 2021 r.

W imieniu Komisji

Ursula VON DER LEYEN

Przewodnicząca


(1) Dz.U. L 261I z 14.10.2019, s. 1.

(2) Rozporządzenie (WE) nr 1059/2003 Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 26 maja 2003 roku w sprawie ustalenia wspólnej klasyfikacji Jednostek Terytorialnych do Celów Statystycznych (NUTS) (Dz.U. L 154 z 21.6.2003, s. 1).

(3) Międzynarodowa Standardowa Klasyfikacja Kształcenia 2011;

http://uis.unesco.org/sites/default/files/documents/international-standard-classification-of-education-isced-2011-en.pdf (dostępna w językach angielskim i francuskim).

(4) Klasyfikacja działań w zakresie uczenia się, wydanie z 2016 r.;

https://ec.europa.eu/eurostat/web/products-manuals-and-guidelines/-/KS-GQ-15-011 (dostępna w języku angielskim).

(5) Zalecenie Komisji z dnia 29 października 2009 r. w sprawie stosowania Międzynarodowego Standardu Klasyfikacji Zawodów (ISCO-08) (Dz.U. L 292 z 10.11.2009, s. 31).

(6) Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 1893/2006 z dnia 20 grudnia 2006 r. w sprawie statystycznej klasyfikacji działalności gospodarczej NACE Rev. 2 i zmieniające rozporządzenie Rady (EWG) nr 3037/90 oraz niektóre rozporządzenia WE w sprawie określonych dziedzin statystycznych (Dz.U. L 393 z 30.12.2006, s. 1).


ZAŁĄCZNIK

Zmienne, które mają być zbierane dla zbioru danych w dziedzinie "kształcenie i szkolenie", oraz ich cechy techniczne do celów przekazywania danych

Temat

Temat szczegółowy

Identyfikator zmiennej

Kod lub wartość

Nazwa/kategoria zmiennej

Filtr/uwagi

Informacje techniczne

Lokalizacja

COUNTRY

PAŃSTWO ZAMIESZKANIA

Wszyscy

2 cyfry

Państwo zamieszkania (kod SCL GEO)

Informacje techniczne

Lokalizacja

REGION

REGION ZAMIESZKANIA

Wszyscy

4 cyfry

Region NUTS 2 - kod zgodnie z NUTS na poziomie 2 cyfr

Informacje techniczne

Lokalizacja

DEG_URB

STOPIEŃ URBANIZACJI

Wszyscy

1

Miasta

2

Małe miasta i przedmieścia

3

Obszary wiejskie

Informacje techniczne

Informacje na temat zbierania danych

REFYEAR

ROK PRZEPROWADZENIA WYWIADU

Wszyscy

4 cyfry

4 cyfry roku, w którym przeprowadzono wywiad

Informacje techniczne

Informacje na temat zbierania danych

REFMONTH

MIESIĄC PRZEPROWADZENIA WYWIADU

Wszyscy

01-12

Numer miesiąca, w którym przeprowadzono wywiad (2 cyfry)

Informacje techniczne

Informacje na temat zbierania danych

REFDAY

DZIEŃ PRZEPROWADZENIA WYWIADU

Wszyscy

01-31

Numer dnia, w którym przeprowadzono wywiad (2 cyfry)

Informacje techniczne

Identyfikacja

RESPID

NIEPOWTARZALNY IDENTYFIKATOR

Wszyscy

Numeryczne

Kod identyfikacyjny każdego wpisu

Informacje techniczne

Wagi

RESPWEIGHT

WSPÓŁCZYNNIK WAŻENIA W PRZYPADKU OSÓB

Wszyscy

Numeryczne

Współczynnik ważenia dla osób (3 cyfry dziesiętne oddzielone kropką)

Informacje techniczne

Wagi

NFEACTWEIGHT_5

WSPÓŁCZYNNIK WAŻENIA W PRZYPADKU INFORMACJI SZCZEGÓŁOWYCH DOTYCZĄCYCH 5 DZIAŁAŃ Z ZAKRESU UCZENIA SIĘ POZAFORMALNEGO

NFENUM ≥ 1

Numeryczne

Współczynnik ważenia dla 5 działań z zakresu uczenia się pozaformalnego, dla których wymaga się pewnych szczegółowych informacji (3 cyfry dziesiętne oddzielone kropką)

0

NFENUM = 0

Informacje techniczne

Wagi

NFEACTWEIGHT_2

WSPÓŁCZYNNIK WAŻENIA W PRZYPADKU 2 LOSOWO WYBRANYCH DZIAŁAŃ Z ZAKRESU UCZENIA SIĘ POZAFORMALNEGO

NFENUM ≥ 1

Numeryczne

Współczynnik ważenia dla działań z zakresu uczenia się pozaformalnego wybranych w ramach NFERAND1 i NFERAND2 (3 cyfry dziesiętne oddzielone kropką)

0

NFENUM = 0

Informacje techniczne

Charakterystyka wywiadu

INTMETHOD

SPOSÓB PRZEPROWADZENIA WYWIADU

Wszyscy

1

Wywiad bezpośredni z wykorzystaniem formularzy papierowych (PAPI)

2

Wywiad bezpośredni wspomagany komputerowo (CAPI)

3

Wywiad telefoniczny wspomagany komputerowo (CATI)

4

Wywiad internetowy wspomagany komputerowo (CAWI)

5

Inne

Informacje techniczne

Charakterystyka wywiadu

INTPART

CHARAKTER UCZESTNICTWA W BADANIU

Wszyscy

1

Bezpośrednie uczestnictwo

2

Pośrednie uczestnictwo

-1

Nie podano

(HHNBPERS)

WIELKOŚĆ GOSPODARSTWA DOMOWEGO

Wszyscy

Charakterystyka osób i gospodarstw domowych

Skład gospodarstwa domowego

HHNBPERS_tot

1-98

Łączna liczba członków gospodarstwa domowego (w tym respondent)

Charakterystyka osób i gospodarstw domowych

Skład gospodarstwa domowego

HHNBPERS_0_13

0-98

Członkowie gospodarstwa domowego wieku 0-13 lat

Charakterystyka osób i gospodarstw domowych

Skład gospodarstwa domowego

HHNBPERS_14_24

0-98

Członkowie gospodarstwa domowego w wieku 14-24 lat (w tym respondent)

Charakterystyka osób i gospodarstw domowych

Skład gospodarstwa domowego

HHNBPERS_25plus

0-98

Członkowie gospodarstwa domowego w wieku co najmniej 25 lat (w tym respondent)

-1

Nie podano

Charakterystyka osób i gospodarstw domowych

Skład gospodarstwa domowego

HHTYPE

RODZAJ GOSPODARSTWA DOMOWEGO

Wszyscy

1

Jednoosobowe gospodarstwo domowe

2

Samotny rodzic z co najmniej jednym dzieckiem w wieku poniżej 25 lat

3

Samotny rodzic z dzieckiem lub dziećmi, z których wszystkie mają co najmniej 25 lat

4

Para bezdzietna

5

Para z co najmniej jednym dzieckiem w wieku poniżej 25 lat

6

Para z dzieckiem lub dziećmi, z których wszystkie mają co najmniej 25 lat

7

Inny rodzaj gospodarstwa domowego

-1

Nie podano

Dochody, spożycie i elementy zasobności, w tym zadłużenie

Miesięczne dochody gospodarstwa domowego ogółem

HHINCOME

BIEŻĄCY MIESIĘCZNY DOCHÓD NETTO GOSPODARSTWA DOMOWEGO

Wszyscy

1

Niższy ekwiwalentny bieżący miesięczny dochód netto

2

Średnio-niski ekwiwalentny bieżący miesięczny dochód netto

3

Średni ekwiwalentny bieżący miesięczny dochód netto

4

Średnio-wysoki ekwiwalentny bieżący miesięczny dochód netto

5

Wyższy ekwiwalentny bieżący miesięczny dochód netto

-1

Nie podano

Charakterystyka osób i gospodarstw domowych

Demografia

SEX

PŁEĆ

Wszyscy

1

Mężczyzna

2

Kobieta

Charakterystyka osób i gospodarstw domowych

Demografia

BIRTHYEAR

ROK URODZENIA

Wszyscy

4 cyfry

4 cyfry roku urodzenia

Charakterystyka osób i gospodarstw domowych

Demografia

BIRTHPASS

PO OSTATNIM DNIU URODZIN

Wszyscy

1

Tak

2

Nie

Charakterystyka osób i gospodarstw domowych

Demografia

AGE

WIEK W UKOŃCZONYCH LATACH

Wszyscy

18-69

Charakterystyka osób i gospodarstw domowych

Obywatelstwo i pochodzenie migracyjne

CITIZEN

PAŃSTWO GŁÓWNEGO OBYWATELSTWA

Wszyscy

2 cyfry

Państwo głównego obywatelstwa (kod SCL GEO)

STLS

Bezpaństwowiec

FOR

Obywatelstwo obce, ale państwo nieznane

RNC

Uznani nieobywatele

-1

Nie podano

Charakterystyka osób i gospodarstw domowych

Obywatelstwo i pochodzenie migracyjne

BIRTHPLACE

PAŃSTWO URODZENIA

Wszyscy

2 cyfry

Państwo urodzenia (kod SCL GEO)

FOR

Osoba urodzona za granicą, ale państwo urodzenia nieznane

-1

Nie podano

Charakterystyka osób i gospodarstw domowych

Czas pobytu w państwie

RESTIME

CZAS POBYTU W PAŃSTWIE ZAMIESZKANIA W PEŁNYCH LATACH

Wszyscy

99

Osoba urodziła się w kraju i nigdy nie mieszkała za granicą przez co najmniej 1 rok

00

Mniej niż 1 rok pobytu w kraju, ale zamierza pozostać co najmniej 1 rok

01-69

Liczba lat spędzonych w kraju (od ostatniego ustanowienia miejsca zamieszkania w tym kraju)

-1

Nie podano

Charakterystyka osób i gospodarstw domowych

Skład gospodarstwa domowego

MARSTADEFACTO

PARTNERZY MIESZKAJĄCY W TYM SAMYM GOSPODARSTWIE DOMOWYM

Wszyscy

1

Osoba pozostająca w zalegalizowanym lub faktycznym związku z partnerem/partnerką

2

Osoba niepozostająca w zalegalizowanym ani faktycznym związku z partnerem/partnerką

-1

Nie podano

Wykształcenie i pochodzenie (wykształcenie rodziców)

Poziom osiągniętego wykształcenia

HATLEVEL

POZIOM WYKSZTAŁCENIA (NAJWYŻSZY UKOŃCZONY POZIOM KSZTAŁCENIA)

Wszyscy

000

Brak formalnego wykształcenia lub poniżej ISCED 1

100

ISCED 1 wykształcenie podstawowe

200

ISCED 2 wykształcenie średnie I stopnia

342

ISCED 3 Wykształcenie średnie II stopnia (ogólne) - częściowo ukończone, bez bezpośredniego dostępu do szkolnictwa wyższego

343

ISCED 3 Wykształcenie średnie II stopnia (ogólne) - ukończone, bez bezpośredniego dostępu do szkolnictwa wyższego

344

ISCED 3 Wykształcenie średnie II stopnia (ogólne) - ukończone, z bezpośrednim dostępem do szkolnictwa wyższego

349

ISCED 3 Wykształcenie średnie II stopnia (ogólne) - bez możliwego rozróżnienia dostępu do szkolnictwa wyższego

352

ISCED 3 Wykształcenie średnie II stopnia (zawodowe) - częściowo ukończone, bez bezpośredniego dostępu do szkolnictwa wyższego

353

ISCED 3 Wykształcenie średnie II stopnia (zawodowe) - ukończone, bez bezpośredniego dostępu do szkolnictwa wyższego

354

ISCED 3 Wykształcenie średnie II stopnia (zawodowe) - ukończone, z bezpośrednim dostępem do szkolnictwa wyższego

359

ISCED 3 Wykształcenie średnie II stopnia (zawodowe) - bez możliwego rozróżnienia dostępu do szkolnictwa wyższego

392

ISCED 3 Wykształcenie średnie II stopnia (profil nieznany) - częściowo ukończone, bez bezpośredniego dostępu do szkolnictwa wyższego

393

ISCED 3 Wykształcenie średnie II stopnia (profil nieznany) - ukończone, bez bezpośredniego dostępu do szkolnictwa wyższego

394

ISCED 3 Wykształcenie średnie II stopnia (profil nieznany) - ukończone, z bezpośrednim dostępem do szkolnictwa wyższego

399

ISCED 3 Wykształcenie średnie II stopnia (profil nieznany) - bez możliwego rozróżnienia dostępu do szkolnictwa wyższego

440

ISCED 4 Kształcenie policealne - ogólne

450

ISCED 4 Kształcenie policealne - zawodowe

490

ISCED 4 Kształcenie policealne - profil nieznany

540

ISCED 5 Krótki cykl kształcenia na poziomie studiów wyższych - ogólny

550

ISCED 5 Krótki cykl kształcenia na poziomie studiów wyższych - zawodowy

590

ISCED 5 Krótki cykl kształcenia na poziomie studiów wyższych - profil nieznany

600

ISCED 6 licencjat lub stopień równoważny

700

ISCED 7 magister lub stopień równoważny

800

ISCED 8 doktorat lub stopień równoważny

-1

Nie podano

Wykształcenie i pochodzenie (wykształcenie rodziców)

Poziom wykształcenia - informacje szczegółowe, z uwzględnieniem przypadków przerwania lub porzucenia nauki

HATFIELD

DZIEDZINA NAJWYŻSZEGO POMYŚLNIE UKOŃCZONEGO POZIOMU KSZTAŁCENIA

HATLEVEL = 342-800

00

Programy i kwalifikacje ogólne

01

Edukacja

02

Sztuka i nauki humanistyczne

03

Nauki społeczne, dziennikarstwo i informacja

04

Biznes, administracja i prawo

05

Nauki przyrodnicze, matematyka i statystyka

06

Technologie informacyjno-komunikacyjne (ICT)

07

Technika, przemysł i budownictwo

08

Rolnictwo, leśnictwo, rybołówstwo i weterynaria

09

Zdrowie i opieka socjalna

10

Usługi

-1

Nie podano

-2

Nie dotyczy

Wykształcenie i pochodzenie (wykształcenie rodziców)

Poziom wykształcenia - informacje szczegółowe, z uwzględnieniem przypadków przerwania lub porzucenia nauki

HATYEAR

ROK, W KTÓRYM POMYŚLNIE UKOŃCZONO NAJWYŻSZY POZIOM KSZTAŁCENIA

HATLEVEL = 100-800

4 cyfry

Rok, w którym pomyślnie ukończono najwyższy poziom kształcenia

-1

Nie podano

-2

Nie dotyczy

Wykształcenie i pochodzenie (wykształcenie rodziców)

Poziom wykształcenia - informacje szczegółowe, z uwzględnieniem przypadków przerwania lub porzucenia nauki

DROPEDUC

NIEUKOŃCZONE FORMALNE KSZTAŁCENIE LUB SZKOLENIE

Wszyscy

1

Tak, jedno

2

Tak, kilka

3

Nie

-1

Nie podano

Wykształcenie i pochodzenie (wykształcenie rodziców)

Poziom wykształcenia - informacje szczegółowe, z uwzględnieniem przypadków przerwania lub porzucenia nauki

DROPEDUCLEVEL

POZIOM NIEUKOŃCZONEGO FORMALNEGO KSZTAŁCENIA LUB SZKOLENIA

DROPEDUC = 1 lub 2

10

ISCED 1 wykształcenie podstawowe

20

ISCED 2 wykształcenie średnie I stopnia

34

ISCED 3 Kształcenie średnie II stopnia - ogólne

35

ISCED 3 Kształcenie średnie II stopnia - zawodowe

39

ISCED 3 Kształcenie średnie II stopnia - profil nieznany

44

ISCED 4 Kształcenie policealne - ogólne

45

ISCED 4 Kształcenie policealne - zawodowe

49

ISCED 4 Kształcenie policealne - profil nieznany

54

ISCED 5 Krótki cykl kształcenia na poziomie studiów wyższych - ogólny

55

ISCED 5 Krótki cykl kształcenia na poziomie studiów wyższych - zawodowy

59

ISCED 5 Krótki cykl kształcenia na poziomie studiów wyższych - profil nieznany

60

ISCED 6 licencjat lub stopień równoważny

70

ISCED 7 magister lub stopień równoważny

80

ISCED 8 doktorat lub stopień równoważny

-1

Nie podano

-2

Nie dotyczy

Współczynnik aktywności zawodowej

Główny status na rynku pracy (samoocena)

MAINSTAT

GŁÓWNY STATUS NA RYNKU PRACY (SAMOOCENA)

Wszyscy

10

Osoba pracująca

20

Osoba bezrobotna

32

Osoba na emeryturze

33

Osoba niezdolna do pracy z powodu długotrwałych problemów zdrowotnych

31

Student, uczeń

35

Osoba prowadząca gospodarstwo domowe, sprawująca opiekę nad innymi

34

Zasadnicza służba wojskowa lub służba zastępcza

36

Inne

-1

Nie podano

Staż pracy, historia pracy i wcześniejsze doświadczenie zawodowe

Rozpoczęcie pracy

EMP12M

ZATRUDNIENIE W DOWOLNYM MOMENCIE W OKRESIE OSTATNICH 12 MIESIĘCY

MAINSTAT = 20-36

1

Tak

2

Nie

-1

Nie podano

-2

Nie dotyczy

Współczynnik aktywności zawodowej

Podstawowe cechy wykonywanej pracy

FTPT

GŁÓWNA PRACA W PEŁNYM LUB NIEPEŁNYM WYMIARZE CZASU PRACY (SAMOOCENA)

MAINSTAT = 10

1

Praca w pełnym wymiarze czasu pracy

2

Praca w niepełnym wymiarze czasu pracy

-1

Nie podano

-2

Nie dotyczy

Współczynnik aktywności zawodowej

Podstawowe cechy wykonywanej pracy

JOBSTAT

STATUS ZATRUDNIENIA W GŁÓWNEJ PRACY

MAINSTAT = 10

11

Osoba pracująca na własny rachunek zatrudniająca pracowników najemnych

12

Osoba pracująca na własny rachunek niezatrudniająca pracowników najemnych

20

Pracownik najemny

30

Pomagający członek rodziny (bezpłatnie)

-1

Nie podano

-2

Nie dotyczy

Współczynnik aktywności zawodowej

Czas trwania umowy

PERMJOB

RODZAJ UMOWY W GŁÓWNYM MIEJSCU PRACY

JOBSTAT = 20

1

Umowa o pracę na czas określony

2

Stałe zatrudnienie

-1

Nie podano

-2

Nie dotyczy

Współczynnik aktywności zawodowej

Podstawowe cechy wykonywanej pracy

JOBISCO

ZAWÓD W GŁÓWNEJ PRACY

MAINSTAT = 10

4 cyfry

Kod ISCO-08 na poziomie 2-cyfrowym

-1

Nie podano

-2

Nie dotyczy

Współczynnik aktywności zawodowej

Podstawowe cechy wykonywanej pracy

LOCNACE

DZIAŁALNOŚĆ GOSPODARCZA JEDNOSTKI LOKALNEJ W GŁÓWNEJ PRACY

MAINSTAT = 10

3 cyfry

Kod NACE Rev. 2 na poziomie 2-cyfrowym

-1

Nie podano

-2

Nie dotyczy

Współczynnik aktywności zawodowej

Wielkość zakładu pracy

LOCSIZEFIRM

WIELKOŚĆ JEDNOSTKI LOKALNEJ W GŁÓWNEJ PRACY

MAINSTAT = 10

1-9

Dokładna liczba osób, jeśli mieści się między 1 a 9

10

Od 10 do 19 osób

11

Od 20 do 49 osób

12

Od 50 do 249 osób

13

Co najmniej 250 osób

14

Nie wiem, ale mniej niż 10 osób

15

Nie wiem, ale co najmniej 10 osób

-1

Nie podano

-2

Nie dotyczy

Staż pracy, historia pracy i wcześniejsze doświadczenie zawodowe

Rozpoczęcie pracy

JOBTIME

ROK ROZPOCZĘCIA PRACY DLA OBECNEGO PRACODAWCY LUB JAKO OSOBA PRACUJĄCA NA WŁASNY RACHUNEK W GŁÓWNEJ PRACY

MAINSTAT = 10

4 cyfry

Rok rozpoczęcia pracy dla obecnego pracodawcy lub jako osoba pracująca na własny rachunek w głównej pracy

-1

Nie podano

-2

Nie dotyczy

Wykształcenie i pochodzenie (wykształcenie rodziców)

Wykształcenie rodziców

HATFATHER

POZIOM WYKSZTAŁCENIA OJCA RESPONDENTA

Wszyscy

1

Najwyżej wykształcenie średnie I stopnia

2

Wykształcenie średnie II stopnia

3

Wykształcenie wyższe

-1

Nie podano

-2

Nie dotyczy (ojciec nieznany)

Wykształcenie i pochodzenie (wykształcenie rodziców)

Wykształcenie rodziców

HATMOTHER

POZIOM WYKSZTAŁCENIA MATKI RESPONDENTA

Wszyscy

1

Najwyżej wykształcenie średnie I stopnia

2

Wykształcenie średnie II stopnia

3

Wykształcenie wyższe

-1

Nie podano

-2

Nie dotyczy (matka nieznana)

Charakterystyka osób i gospodarstw domowych

Obywatelstwo i pochodzenie migracyjne

BIRTHFATHER

PAŃSTWO URODZENIA OJCA

Wszyscy

2 cyfry

Państwo urodzenia ojca (kod SCL GEO)

FOR

Ojciec urodzony za granicą, ale państwo urodzenia ojca nieznane

-1

Nie podano

-2

Nie dotyczy (ojciec nieznany)

Charakterystyka osób i gospodarstw domowych

Obywatelstwo i pochodzenie migracyjne

BIRTHMOTHER

PAŃSTWO URODZENIA MATKI

Wszyscy

2 cyfry

Państwo urodzenia matki (kod SCL GEO)

FOR

Matka urodzona za granicą, ale państwo urodzenia matki nieznane

-1

Nie podano

-2

Nie dotyczy (matka nieznana)

Uczestnictwo w kształceniu i szkoleniu

Dostęp do informacji na temat możliwości uczenia się oraz poradnictwa (12 miesięcy)

SEEKINFO

OSOBA SZUKAŁA INFORMACJI NA TEMAT MOŻLIWOŚCI NAUKI W OKRESIE OSTATNICH 12 MIESIĘCY (FORMALNEGO I POZAFORMALNEGO KSZTAŁCENIA I SZKOLENIA)

Wszyscy

1

Tak

2

Nie

-1

Nie podano

Uczestnictwo w kształceniu i szkoleniu

Dostęp do informacji na temat możliwości uczenia się oraz poradnictwa (12 miesięcy)

GUIDE

PORADNICTWO NA TEMAT UCZENIA SIĘ UZYSKANE OD INSTYTUCJI/ORGANIZACJI W OKRESIE OSTATNICH 12 MIESIĘCY

Wszyscy

Lista odpowiedzi (można wskazać więcej niż jedną odpowiedź):

Uczestnictwo w kształceniu i szkoleniu

Dostęp do informacji na temat możliwości uczenia się oraz poradnictwa (12 miesięcy)

GUIDE_1

Doradztwo/porady na temat możliwości uczenia się (w tym wsparcie w poszukiwaniu informacji i ubieganiu się o możliwości uczenia się)

Uczestnictwo w kształceniu i szkoleniu

Dostęp do informacji na temat możliwości uczenia się oraz poradnictwa (12 miesięcy)

GUIDE_2

Badanie/ocena indywidualnych potrzeb w zakresie uczenia się w oparciu o testy kompetencji zawodowych lub wywiady

Uczestnictwo w kształceniu i szkoleniu

Dostęp do informacji na temat możliwości uczenia się oraz poradnictwa (12 miesięcy)

GUIDE_3

Porady/pomoc dotyczące procedury walidacji/uznawania umiejętności, kompetencji lub wcześniejszej nauki

Każda zmienna GUIDE_x jest kodowana: 1 jeśli zostanie wybrana, 2 jeśli nie zostanie wybrana, -1 jeśli nie podano

0

Żadna z wymienionych powyżej odpowiedzi

1

Wybrano co najmniej jedną z podanych powyżej odpowiedzi

-1

Nie podano

Uczestnictwo w kształceniu i szkoleniu

Dostęp do informacji na temat możliwości uczenia się oraz poradnictwa (12 miesięcy)

GUIDESOURCE

ŹRÓDŁO PORADNICTWA NA TEMAT UCZENIA SIĘ UZYSKANEGO W OKRESIE OSTATNICH 12 MIESIĘCY

GUIDE = 1

Lista odpowiedzi (można wskazać więcej niż jedną odpowiedź):

Uczestnictwo w kształceniu i szkoleniu

Dostęp do informacji na temat możliwości uczenia się oraz poradnictwa (12 miesięcy)

GUIDESOURCE_1

Instytucje kształcenia lub szkolenia (szkoła, szkoła wyższa, uniwersytet, ośrodek kształcenia i szkolenia zawodowego, instytucja kształcenia dorosłych, ośrodek walidacji itp.)

Uczestnictwo w kształceniu i szkoleniu

Dostęp do informacji na temat możliwości uczenia się oraz poradnictwa (12 miesięcy)

GUIDESOURCE_2

Publiczne służby zatrudnienia

Uczestnictwo w kształceniu i szkoleniu

Dostęp do informacji na temat możliwości uczenia się oraz poradnictwa (12 miesięcy)

GUIDESOURCE_3

Pracodawca lub przyszły pracodawca

Uczestnictwo w kształceniu i szkoleniu

Dostęp do informacji na temat możliwości uczenia się oraz poradnictwa (12 miesięcy)

GUIDESOURCE_4

Inne instytucje/organizacje

Każda zmienna GUIDESOURCE_x jest kodowana: 1 jeśli zostanie wybrana, 2 jeśli nie zostanie wybrana, -1 jeśli nie podano, -2 jeśli nie dotyczy

1

Wybrano co najmniej jedną z podanych powyżej odpowiedzi

-1

Nie podano

-2

Nie dotyczy

Uczestnictwo w kształceniu i szkoleniu

Dostęp do informacji na temat możliwości uczenia się oraz poradnictwa (12 miesięcy)

GUIDEINTER

RODZAJ INTERAKCJI WYKORZYSTYWANY DO UZYSKANIA PORADNICTWA NA TEMAT UCZENIA SIĘ W OKRESIE OSTATNICH 12 MIESIĘCY

GUIDE = 1

Lista odpowiedzi (można wskazać więcej niż jedną odpowiedź):

Uczestnictwo w kształceniu i szkoleniu

Dostęp do informacji na temat możliwości uczenia się oraz poradnictwa (12 miesięcy)

GUIDEINTER_1

Interakcja z osobą: twarzą w twarz, przez Skype, telefon, e-mail, specjalne strony internetowe itp.

Uczestnictwo w kształceniu i szkoleniu

Dostęp do informacji na temat możliwości uczenia się oraz poradnictwa (12 miesięcy)

GUIDEINTER_2

Interakcja bez udziału osoby: boty/roboty internetowe, automatyczne aplikacje online, o ile umożliwiają interakcję

Każda zmienna GUIDEINTER_x jest kodowana: 1 jeśli zostanie wybrana, 2 jeśli nie zostanie wybrana, -1 jeśli nie podano, -2 jeśli nie dotyczy

1

Wybrano co najmniej jedną z podanych powyżej odpowiedzi

-1

Nie podano

-2

Nie dotyczy

Uczestnictwo w kształceniu i szkoleniu

Uczestnictwo w kształceniu formalnym (12 miesięcy)

FED

UCZESTNICTWO W FORMALNYM KSZTAŁCENIU I SZKOLENIU (STUDENT/UCZEŃ LUB UCZEŃ ZAWODU) W CIĄGU OSTATNICH 12 MIESIĘCY

Wszyscy

1

Tak

2

Nie

Uczestnictwo w kształceniu i szkoleniu

Uczestnictwo w kształceniu formalnym (12 miesięcy)

FEDNUM

LICZBA DZIAŁAŃ Z ZAKRESU FORMALNEGO KSZTAŁCENIA LUB SZKOLENIA

FED = 1

0

Brak (FED = 2)

1-99

Liczba działań

Uczestnictwo w kształceniu i szkoleniu

Ostatnie działanie z zakresu kształcenia formalnego - informacje szczegółowe (12 miesięcy)

FEDSTARTYEAR

ROK ROZPOCZĘCIA OSTATNIEGO DZIAŁANIA Z ZAKRESU KSZTAŁCENIA FORMALNEGO

FEDNUM ≥ 1

4 cyfry

4 cyfry roku, w którym rozpoczęto ostanie działanie z zakresu formalnego kształcenia lub szkolenia

-1

Nie podano

-2

Nie dotyczy

Uczestnictwo w kształceniu i szkoleniu

Ostatnie działanie z zakresu kształcenia formalnego - informacje szczegółowe (12 miesięcy)

FEDSTARTMONTH

MIESIĄC ROZPOCZĘCIA OSTATNIEGO DZIAŁANIA Z ZAKRESU KSZTAŁCENIA FORMALNEGO

FEDNUM ≥ 1

01-12

Numer miesiąca, w którym rozpoczęto ostanie działanie z zakresu formalnego kształcenia lub szkolenia (2 cyfry)

-1

Nie podano

-2

Nie dotyczy

Uczestnictwo w kształceniu i szkoleniu

Ostatnie działanie z zakresu kształcenia formalnego - informacje szczegółowe (12 miesięcy)

FEDMAINSTAT

GŁÓWNY STATUS NA RYNKU PRACY (SAMOOCENA) NA POCZĄTKU OSTATNIEGO DZIAŁANIA Z ZAKRESU KSZTAŁCENIA FORMALNEGO

FEDNUM ≥ 1

1

Osoba pracująca

2

Osoba bezrobotna

3

Poza rynkiem pracy

-1

Nie podano

-2

Nie dotyczy

Uczestnictwo w kształceniu i szkoleniu

Ostatnie działanie z zakresu kształcenia formalnego - informacje szczegółowe (12 miesięcy)

FEDLEVEL

POZIOM OSTATNIEGO DZIAŁANIA Z ZAKRESU FORMALNEGO KSZTAŁCENIA LUB SZKOLENIA

FEDNUM ≥ 1

10

ISCED 1 wykształcenie podstawowe

20

ISCED 2 wykształcenie średnie I stopnia

34

ISCED 3 Kształcenie średnie II stopnia - ogólne

35

ISCED 3 Kształcenie średnie II stopnia - zawodowe

39

ISCED 3 Kształcenie średnie II stopnia - profil nieznany

44

ISCED 4 Kształcenie policealne - ogólne

45

ISCED 4 Kształcenie policealne - zawodowe

49

ISCED 4 Kształcenie policealne - profil nieznany

54

ISCED 5 Krótki cykl kształcenia na poziomie studiów wyższych - ogólny

55

ISCED 5 Krótki cykl kształcenia na poziomie studiów wyższych - zawodowy

59

ISCED 5 Krótki cykl kształcenia na poziomie studiów wyższych - profil nieznany

60

ISCED 6 licencjat lub stopień równoważny

70

ISCED 7 magister lub stopień równoważny

80

ISCED 8 doktorat lub stopień równoważny

-1

Nie podano

-2

Nie dotyczy

Uczestnictwo w kształceniu i szkoleniu

Ostatnie działanie z zakresu kształcenia formalnego - informacje szczegółowe (12 miesięcy)

FEDCOMP

UKOŃCZENIE OSTATNIEGO DZIAŁANIA Z ZAKRESU KSZTAŁCENIA FORMALNEGO

FEDNUM ≥ 1

1

Nie, osoba zrezygnowała przed zakończeniem działania

2

Nie, działanie nadal trwa

3

Tak, ukończono działanie

-1

Nie podano

-2

Nie dotyczy

Uczestnictwo w kształceniu i szkoleniu

Ostatnie działanie z zakresu kształcenia formalnego - informacje szczegółowe (12 miesięcy)

FEDFIELD

DZIEDZINA OSTATNIEGO DZIAŁANIA Z ZAKRESU KSZTAŁCENIA FORMALNEGO

FEDLEVEL = 34-80

1

Programy i kwalifikacje ogólne

2

Edukacja

3

Sztuka

4

Nauki humanistyczne

5

Nauka języków

6

Literatura i językoznawstwo

7

Nauki społeczne i behawioralne

8

Dziennikarstwo i informacja

9

Biznes i administracja

10

Prawo

11

Nauki przyrodnicze, matematyka i statystyka

12

Obsługa i użytkowanie komputerów

13

Projektowanie baz danych i sieci oraz administrowanie nimi; tworzenie i analiza oprogramowania i aplikacji

14

Nauki inżynieryjno-techniczne, produkcja i przetwórstwo

15

Architektura i budownictwo

16

Rolnictwo, leśnictwo, rybołówstwo i weterynaria

17

Zdrowie

18

Opieka socjalna

19

Usługi osobiste, higiena i służba medycyny pracy

20

Usługi ochroniarskie, usługi transportowe

-1

Nie podano

-2

Nie dotyczy

Uczestnictwo w kształceniu i szkoleniu

Korzystanie z technologii informacyjno-komunikacyjnych podczas ostatniego działania z zakresu kształcenia formalnego (12 miesięcy)

FEDPLACE

MIEJSCE NAUCZANIA W RAMACH OSTATNIEGO DZIAŁANIA Z ZAKRESU KSZTAŁCENIA FORMALNEGO

FEDNUM ≥ 1

1

W całości online

2

W większości online

3

Przeważnie online

4

W całości na miejscu

-1

Nie podano

-2

Nie dotyczy

Uczestnictwo w kształceniu i szkoleniu

Korzystanie z technologii informacyjno-komunikacyjnych podczas ostatniego działania z zakresu kształcenia formalnego (12 miesięcy)

FEDONMAT

DOSTARCZANIE PRZEZ INTERNET MATERIAŁÓW DYDAKTYCZNYCH NA POTRZEBY OSTATNIEGO DZIAŁANIA Z ZAKRESU KSZTAŁCENIA FORMALNEGO

FEDNUM ≥ 1

1

Często

2

Czasami

3

Nigdy

-1

Nie podano

-2

Nie dotyczy

Uczestnictwo w kształceniu i szkoleniu

Korzystanie z technologii informacyjno-komunikacyjnych podczas ostatniego działania z zakresu kształcenia formalnego (12 miesięcy)

FEDONTEA

INTERAKCJE PRZEZ INTERNET Z PRACOWNIKAMI DYDAKTYCZNYMI W RAMACH OSTATNIEGO DZIAŁANIA Z ZAKRESU KSZTAŁCENIA FORMALNEGO

FEDNUM ≥ 1

1

Często

2

Czasami

3

Nigdy

-1

Nie podano

-2

Nie dotyczy

Uczestnictwo w kształceniu i szkoleniu

Korzystanie z technologii informacyjno-komunikacyjnych podczas ostatniego działania z zakresu kształcenia formalnego (12 miesięcy)

FEDONPAR

INTERAKCJE PRZEZ INTERNET Z INNYMI UCZESTNIKAMI W RAMACH OSTATNIEGO DZIAŁANIA Z ZAKRESU KSZTAŁCENIA FORMALNEGO

FEDNUM ≥ 1

1

Często

2

Czasami

3

Nigdy

-1

Nie podano

-2

Nie dotyczy

Uczestnictwo w kształceniu i szkoleniu

Powody uczestnictwa w ostatnim działaniu z zakresu kształcenia formalnego (12 miesięcy)

FEDREASON

POWODY UCZESTNICTWA W OSTATNIM DZIAŁANIU Z ZAKRESU KSZTAŁCENIA FORMALNEGO

FEDNUM ≥ 1

Lista odpowiedzi (można wskazać więcej niż jedną odpowiedź):

Uczestnictwo w kształceniu i szkoleniu

Powody uczestnictwa w ostatnim działaniu z zakresu kształcenia formalnego (12 miesięcy)

FEDREASON_01a

W celu lepszego wykonywania pracy

Uczestnictwo w kształceniu i szkoleniu

Powody uczestnictwa w ostatnim działaniu z zakresu kształcenia formalnego (12 miesięcy)

FEDREASON_01b

W celu poprawy perspektyw zawodowych

Uczestnictwo w kształceniu i szkoleniu

Powody uczestnictwa w ostatnim działaniu z zakresu kształcenia formalnego (12 miesięcy)

FEDREASON_02

W celu zmniejszenia ryzyka utraty pracy

Uczestnictwo w kształceniu i szkoleniu

Powody uczestnictwa w ostatnim działaniu z zakresu kształcenia formalnego (12 miesięcy)

FEDREASON_03

W celu zwiększenia możliwości znalezienia pracy lub zmiany pracy/zawodu

Uczestnictwo w kształceniu i szkoleniu

Powody uczestnictwa w ostatnim działaniu z zakresu kształcenia formalnego (12 miesięcy)

FEDREASON_04

W celu rozpoczęcia własnej działalności gospodarczej

Uczestnictwo w kształceniu i szkoleniu

Powody uczestnictwa w ostatnim działaniu z zakresu kształcenia formalnego (12 miesięcy)

FEDREASON_05

Uczestnictwo było obowiązkowe

Uczestnictwo w kształceniu i szkoleniu

Powody uczestnictwa w ostatnim działaniu z zakresu kształcenia formalnego (12 miesięcy)

FEDREASON_06_7

W celu zwiększenia wiedzy/umiejętności dla zaspokojenia własnych potrzeb i ciekawości

Uczestnictwo w kształceniu i szkoleniu

Powody uczestnictwa w ostatnim działaniu z zakresu kształcenia formalnego (12 miesięcy)

FEDREASON_08

W celu uzyskania świadectwa

Uczestnictwo w kształceniu i szkoleniu

Powody uczestnictwa w ostatnim działaniu z zakresu kształcenia formalnego (12 miesięcy)

FEDREASON_09

W celu nawiązania nowych znajomości/dla przyjemności

Każda zmienna FEDREASON_x jest kodowana: 1 jeśli zostanie wybrana, 2 jeśli nie zostanie wybrana, -1 jeśli nie podano, -2 jeśli nie dotyczy

0

Żadna z wymienionych powyżej odpowiedzi

1

Wybrano co najmniej jedną z podanych powyżej odpowiedzi

-1

Nie podano

-2

Nie dotyczy

Uczestnictwo w kształceniu i szkoleniu

Powody uczestnictwa w ostatnim działaniu z zakresu kształcenia formalnego (12 miesięcy)

FEDREASONMAIN

GŁÓWNY POWÓD UCZESTNICTWA W OSTATNIM DZIAŁANIU Z ZAKRESU KSZTAŁCENIA FORMALNEGO

FEDREASON = 1

4 cyfry

Kod powodu od 01a do 09 jak w przypadku zmiennej FEDREASON

-1

Nie podano

-2

Nie dotyczy

Uczestnictwo w kształceniu i szkoleniu

Ostatnie działanie z zakresu kształcenia formalnego - informacje szczegółowe (12 miesięcy)

FEDWORKTIME

OSTATNIE DZIAŁANIE Z ZAKRESU KSZTAŁCENIA FORMALNEGO PODCZAS PŁATNYCH GODZIN PRACY

FEDNUM ≥ 1

1

Tylko podczas płatnych godzin pracy

2

W większości podczas płatnych godzin pracy

3

W większości poza płatnymi godzinami pracy

4

Tylko poza płatnymi godzinami pracy

5

W tym czasie osoba nie pracowała

FEDMAINSTAT ≠ 1

-1

Nie podano

-2

Nie dotyczy

Uczestnictwo w kształceniu i szkoleniu

Opłaty i liczba godzin nauki w ostatnim działaniu z zakresu kształcenia formalnego (12 miesięcy)

FEDNBHOURS

LICZBA GODZIN NAUCZANIA W RAMACH OSTATNIEGO DZIAŁANIA Z ZAKRESU KSZTAŁCENIA FORMALNEGO

FEDNUM ≥ 1

4 cyfry

Łączna liczba godzin nauczania

-1

Nie podano

-2

Nie dotyczy

Uczestnictwo w kształceniu i szkoleniu

Opłaty i liczba godzin nauki w ostatnim działaniu z zakresu kształcenia formalnego (12 miesięcy)

FEDPAID

OPŁATA ZA OSTATNIE DZIAŁANIE Z ZAKRESU KSZTAŁCENIA FORMALNEGO

FEDNUM ≥ 1

1

Całość opłaciła sama osoba

2

Część opłaciła sama osoba, część kto inny

3

Całość opłacił kto inny

4

Działanie bezpłatne

-1

Nie podano

-2

Nie dotyczy

Uczestnictwo w kształceniu i szkoleniu

Opłaty i liczba godzin nauki w ostatnim działaniu z zakresu kształcenia formalnego (12 miesięcy)

FEDPAIDBY

ŹRÓDŁO FINANSOWANIA CZĘŚCIOWEJ LUB PEŁNEJ OPŁATY ZA OSTATNIE DZIAŁANIE Z ZAKRESU KSZTAŁCENIA FORMALNEGO

FEDPAID = 2 lub 3

Lista odpowiedzi (można wskazać więcej niż jedną odpowiedź):

Uczestnictwo w kształceniu i szkoleniu

Opłaty i liczba godzin nauki w ostatnim działaniu z zakresu kształcenia formalnego (12 miesięcy)

FEDPAIDBY_1

Pracodawca lub przyszły pracodawca

Uczestnictwo w kształceniu i szkoleniu

Opłaty i liczba godzin nauki w ostatnim działaniu z zakresu kształcenia formalnego (12 miesięcy)

FEDPAIDBY_2

Publiczne służby zatrudnienia

Uczestnictwo w kształceniu i szkoleniu

Opłaty i liczba godzin nauki w ostatnim działaniu z zakresu kształcenia formalnego (12 miesięcy)

FEDPAIDBY_3

Inne instytucje publiczne lub prywatne

Uczestnictwo w kształceniu i szkoleniu

Opłaty i liczba godzin nauki w ostatnim działaniu z zakresu kształcenia formalnego (12 miesięcy)

FEDPAIDBY_4

Członek gospodarstwa domowego lub krewny

Każda zmienna FEDPAIDBY_x jest kodowana: 1 jeśli zostanie wybrana, 2 jeśli nie zostanie wybrana, -1 jeśli nie podano, -2 jeśli nie dotyczy

0

Żadna z wymienionych powyżej odpowiedzi

1

Wybrano co najmniej jedną z podanych powyżej odpowiedzi

-1

Nie podano

-2

Nie dotyczy

Uczestnictwo w kształceniu i szkoleniu

Rezultaty i wykorzystanie umiejętności zdobytych podczas ostatniego działania z zakresu kształcenia formalnego (12 miesięcy)

FEDUSEA

OBECNE WYKORZYSTANIE UMIEJĘTNOŚCI LUB WIEDZY ZDOBYTYCH PODCZAS OSTATNIEGO DZIAŁANIA Z ZAKRESU KSZTAŁCENIA FORMALNEGO

FEDNUM ≥ 1

1

W znacznym stopniu

2

W umiarkowanym stopniu

3

W bardzo niewielkim stopniu

4

Zupełnie nie

-1

Nie podano

-2

Nie dotyczy

Uczestnictwo w kształceniu i szkoleniu

Rezultaty i wykorzystanie umiejętności zdobytych podczas ostatniego działania z zakresu kształcenia formalnego (12 miesięcy)

FEDOUTCOME

REZULTATY OSTATNIEGO DZIAŁANIA Z ZAKRESU KSZTAŁCENIA FORMALNEGO

FEDNUM ≥ 1

Lista odpowiedzi (można wskazać więcej niż jedną odpowiedź):

Uczestnictwo w kształceniu i szkoleniu

Rezultaty i wykorzystanie umiejętności zdobytych podczas ostatniego działania z zakresu kształcenia formalnego (12 miesięcy)

FEDOUTCOME_1

Znalezienie (nowej) pracy

Uczestnictwo w kształceniu i szkoleniu

Rezultaty i wykorzystanie umiejętności zdobytych podczas ostatniego działania z zakresu kształcenia formalnego (12 miesięcy)

FEDOUTCOME_3

Wyższa pensja/wynagrodzenie

Uczestnictwo w kształceniu i szkoleniu

Rezultaty i wykorzystanie umiejętności zdobytych podczas ostatniego działania z zakresu kształcenia formalnego (12 miesięcy)

FEDOUTCOME_2

Awans na wyższe stanowisko

Uczestnictwo w kształceniu i szkoleniu

Rezultaty i wykorzystanie umiejętności zdobytych podczas ostatniego działania z zakresu kształcenia formalnego (12 miesięcy)

FEDOUTCOME_4

Nowe obowiązki służbowe

Uczestnictwo w kształceniu i szkoleniu

Rezultaty i wykorzystanie umiejętności zdobytych podczas ostatniego działania z zakresu kształcenia formalnego (12 miesięcy)

FEDOUTCOME_5

Lepsze wykonywanie obecnych obowiązków służbowych

Uczestnictwo w kształceniu i szkoleniu

Rezultaty i wykorzystanie umiejętności zdobytych podczas ostatniego działania z zakresu kształcenia formalnego (12 miesięcy)

FEDOUTCOME_6

Korzyści osobiste (nawiązanie nowych znajomości, odświeżenie lub zdobycie umiejętności w zakresie tematów ogólnych lub szczegółowych itp.)

Uczestnictwo w kształceniu i szkoleniu

Rezultaty i wykorzystanie umiejętności zdobytych podczas ostatniego działania z zakresu kształcenia formalnego (12 miesięcy)

FEDOUTCOME_7

Nie osiągnięto jeszcze rezultatów

Każda zmienna FEDOUTCOME_x jest kodowana: 1 jeśli zostanie wybrana, 2 jeśli nie zostanie wybrana, -1 jeśli nie podano, -2 jeśli nie dotyczy

0

Żadna z wymienionych powyżej odpowiedzi

1

Wybrano co najmniej jedną z podanych powyżej odpowiedzi

-1

Nie podano

-2

Nie dotyczy

Uczestnictwo w kształceniu i szkoleniu

Rezultaty i wykorzystanie umiejętności zdobytych podczas ostatniego działania z zakresu kształcenia formalnego (12 miesięcy)

FEDOUTCOMEMAIN

GŁÓWNY REZULTAT OSTATNIEGO DZIAŁANIA Z ZAKRESU KSZTAŁCENIA FORMALNEGO

FEDOUTCOME = 1

1 cyfra

Kod rezultatu od 1 do 7 jak w przypadku zmiennej FEDOUTCOME

-1

Nie podano

-2

Nie dotyczy

Uczestnictwo w kształceniu i szkoleniu

Uczestnictwo w kształceniu pozaformalnym (12 miesięcy)

NFE

UCZESTNICTWO W POZAFORMALNYM KSZTAŁCENIU I SZKOLENIU W CIĄGU OSTATNICH 12 MIESIĘCY

Wszyscy

1

Tak

2

Nie

Uczestnictwo w kształceniu i szkoleniu

Uczestnictwo w kształceniu pozaformalnym (12 miesięcy)

NFECOURSE

KURSY

Wszyscy

1

Tak

2

Nie

Uczestnictwo w kształceniu i szkoleniu

Uczestnictwo w kształceniu pozaformalnym (12 miesięcy)

NFEWORKSHOP

WARSZTATY I SEMINARIA

Wszyscy

1

Tak

2

Nie

Uczestnictwo w kształceniu i szkoleniu

Uczestnictwo w kształceniu pozaformalnym (12 miesięcy)

NFEGUIDEDJT

NADZOROWANE ZDOBYWANIE KWALIFIKACJI W TRAKCIE PRACY

MAINSTAT = 10 lub EMP12M = 1

1

Tak

2

Nie

Uczestnictwo w kształceniu i szkoleniu

Uczestnictwo w kształceniu pozaformalnym (12 miesięcy)

NFELESSON

LEKCJE PRYWATNE

Wszyscy

1

Tak

2

Nie

Uczestnictwo w kształceniu i szkoleniu

Uczestnictwo w kształceniu pozaformalnym (12 miesięcy)

NFENUM

LICZBA DZIAŁAŃ Z ZAKRESU POZAFORMALNEGO KSZTAŁCENIA I SZKOLENIA

NFE = 1

0

Brak (NFE=2)

1-99

Liczba działań

IDENTYFIKATOR DZIAŁAŃ Z ZAKRESU UCZENIA SIĘ POZAFORMALNEGO (DO 5)

(NFEACT01)

01 - Identyfikator 1. działania

Uczestnictwo w kształceniu i szkoleniu

Działania z zakresu kształcenia pozaformalnego - informacje szczegółowe (12 miesięcy)

NFEACT01_TYPE

RODZAJ DZIAŁANIA Z ZAKRESU UCZENIA SIĘ POZAFORMALNEGO

NFENUM ≥ 1

1

Kursy

2

Warsztaty i seminaria

3

Nadzorowane zdobywanie kwalifikacji w trakcie pracy

MAINSTAT = 10 lub EMP12M = 1

4

Lekcje prywatne

-1

Nie podano

-2

Nie dotyczy

Uczestnictwo w kształceniu i szkoleniu

Działania z zakresu kształcenia pozaformalnego - informacje szczegółowe (12 miesięcy)

NFEACT01_MAINSTAT

GŁÓWNY STATUS NA RYNKU PRACY (SAMOOCENA) NA POCZĄTKU DZIAŁANIA Z ZAKRESU UCZENIA SIĘ POZAFORMALNEGO

NFENUM ≥ 1

1

Osoba pracująca

2

Osoba bezrobotna

3

Poza rynkiem pracy

-1

Nie podano

-2

Nie dotyczy

Uczestnictwo w kształceniu i szkoleniu

Działania z zakresu kształcenia pozaformalnego - informacje szczegółowe (12 miesięcy)

NFEACT01_PURP

CEL DZIAŁANIA Z ZAKRESU UCZENIA SIĘ POZAFORMALNEGO

NFENUM ≥ 1

1

Głównie związany z pracą

2

Głównie niezwiązany z pracą

-1

Nie podano

-2

Nie dotyczy

Uczestnictwo w kształceniu i szkoleniu

Działania z zakresu kształcenia pozaformalnego - informacje szczegółowe (12 miesięcy)

NFEACT01_WORKTIME

DZIAŁANIE Z ZAKRESU UCZENIA SIĘ POZAFORMALNEGO PODCZAS PŁATNYCH GODZIN PRACY

NFENUM ≥ 1

1

Tylko podczas płatnych godzin pracy

2

W większości podczas płatnych godzin pracy

3

W większości poza płatnymi godzinami pracy

4

Tylko poza płatnymi godzinami pracy

5

W tym czasie osoba nie pracowała

NFEACT01_MAINSTAT ≠ 1

-1

Nie podano

-2

Nie dotyczy

Uczestnictwo w kształceniu i szkoleniu

Działania z zakresu kształcenia pozaformalnego - informacje szczegółowe (12 miesięcy)

NFEACT01_PAIDBY

DZIAŁANIE Z ZAKRESU UCZENIA SIĘ POZAFORMALNEGO CZĘŚCIOWO LUB CAŁKOWICIE OPŁACANE PRZEZ PRACODAWCĘ LUB PRZYSZŁEGO PRACODAWCĘ

NFENUM ≥ 1

1

Tak

2

Nie

-1

Nie podano

-2

Nie dotyczy

(NFEACT02)

02 - Identyfikator 2. działania

NFENUM ≥ 2

Uczestnictwo w kształceniu i szkoleniu

Działania z zakresu kształcenia pozaformalnego - informacje szczegółowe (12 miesięcy)

NFEACT02_TYPE

Kodowane jak (NFEACT01)

Uczestnictwo w kształceniu i szkoleniu

Działania z zakresu kształcenia pozaformalnego - informacje szczegółowe (12 miesięcy)

NFEACT02_MAINSTAT

Kodowane jak (NFEACT01)

Uczestnictwo w kształceniu i szkoleniu

Działania z zakresu kształcenia pozaformalnego - informacje szczegółowe (12 miesięcy)

NFEACT02_PURP

Kodowane jak (NFEACT01)

Uczestnictwo w kształceniu i szkoleniu

Działania z zakresu kształcenia pozaformalnego - informacje szczegółowe (12 miesięcy)

NFEACT02_WORKTIME

Kodowane jak (NFEACT01)

Uczestnictwo w kształceniu i szkoleniu

Działania z zakresu kształcenia pozaformalnego - informacje szczegółowe (12 miesięcy)

NFEACT02_PAIDBY

Kodowane jak (NFEACT01)

(NFEACT03)

03 - Identyfikator 3. działania

NFENUM ≥ 3

Uczestnictwo w kształceniu i szkoleniu

Działania z zakresu kształcenia pozaformalnego - informacje szczegółowe (12 miesięcy)

NFEACT03_TYPE

Kodowane jak (NFEACT01)

Uczestnictwo w kształceniu i szkoleniu

Działania z zakresu kształcenia pozaformalnego - informacje szczegółowe (12 miesięcy)

NFEACT03_MAINSTAT

Kodowane jak (NFEACT01)

Uczestnictwo w kształceniu i szkoleniu

Działania z zakresu kształcenia pozaformalnego - informacje szczegółowe (12 miesięcy)

NFEACT03_PURP

Kodowane jak (NFEACT01)

Uczestnictwo w kształceniu i szkoleniu

Działania z zakresu kształcenia pozaformalnego - informacje szczegółowe (12 miesięcy)

NFEACT03_WORKTIME

Kodowane jak (NFEACT01)

Uczestnictwo w kształceniu i szkoleniu

Działania z zakresu kształcenia pozaformalnego - informacje szczegółowe (12 miesięcy)

NFEACT03_PAIDBY

Kodowane jak (NFEACT01)

(NFEACT04)

04 - Identyfikator 4. działania

NFENUM ≥ 4

Uczestnictwo w kształceniu i szkoleniu

Działania z zakresu kształcenia pozaformalnego - informacje szczegółowe (12 miesięcy)

NFEACT04_TYPE

Kodowane jak (NFEACT01)

Uczestnictwo w kształceniu i szkoleniu

Działania z zakresu kształcenia pozaformalnego - informacje szczegółowe (12 miesięcy)

NFEACT04_MAINSTAT

Kodowane jak (NFEACT01)

Uczestnictwo w kształceniu i szkoleniu

Działania z zakresu kształcenia pozaformalnego - informacje szczegółowe (12 miesięcy)

NFEACT04_PURP

Kodowane jak (NFEACT01)

Uczestnictwo w kształceniu i szkoleniu

Działania z zakresu kształcenia pozaformalnego - informacje szczegółowe (12 miesięcy)

NFEACT04_WORKTIME

Kodowane jak (NFEACT01)

Uczestnictwo w kształceniu i szkoleniu

Działania z zakresu kształcenia pozaformalnego - informacje szczegółowe (12 miesięcy)

NFEACT04_PAIDBY

Kodowane jak (NFEACT01)

(NFEACT05)

05 - Identyfikator 5. działania

NFENUM ≥ 5

Uczestnictwo w kształceniu i szkoleniu

Działania z zakresu kształcenia pozaformalnego - informacje szczegółowe (12 miesięcy)

NFEACT05_TYPE

Kodowane jak (NFEACT01)

Uczestnictwo w kształceniu i szkoleniu

Działania z zakresu kształcenia pozaformalnego - informacje szczegółowe (12 miesięcy)

NFEACT05_MAINSTAT

Kodowane jak (NFEACT01)

Uczestnictwo w kształceniu i szkoleniu

Działania z zakresu kształcenia pozaformalnego - informacje szczegółowe (12 miesięcy)

NFEACT05_PURP

Kodowane jak (NFEACT01)

Uczestnictwo w kształceniu i szkoleniu

Działania z zakresu kształcenia pozaformalnego - informacje szczegółowe (12 miesięcy)

NFEACT05_WORKTIME

Kodowane jak (NFEACT01)

Uczestnictwo w kształceniu i szkoleniu

Działania z zakresu kształcenia pozaformalnego - informacje szczegółowe (12 miesięcy)

NFEACT05_PAIDBY

Kodowane jak (NFEACT01)

Uczestnictwo w kształceniu i szkoleniu

Działania z zakresu kształcenia pozaformalnego - informacje szczegółowe (12 miesięcy)

NFERAND1

KOD PIERWSZEGO LOSOWO WYBRANEGO DZIAŁANIA Z ZAKRESU UCZENIA SIĘ POZAFORMALNEGO

NFENUM ≥ 1

01-05

Kod identyfikacyjny 1. działania

-2

Nie dotyczy

Uczestnictwo w kształceniu i szkoleniu

Działania z zakresu kształcenia pozaformalnego - informacje szczegółowe (12 miesięcy)

NFERAND1_TYPE

RODZAJ PIERWSZEGO LOSOWO WYBRANEGO DZIAŁANIA Z ZAKRESU UCZENIA SIĘ POZAFORMALNEGO

NFENUM ≥ 1

1-4

Kod taki jak podany w przypadku NFEACTxx_TYPE dla 1. losowo wybranego działania

-1

Nie podano

-2

Nie dotyczy

Uczestnictwo w kształceniu i szkoleniu

Działania z zakresu kształcenia pozaformalnego - informacje szczegółowe (12 miesięcy)

NFEFIELD1

DZIEDZINA PIERWSZEGO LOSOWO WYBRANEGO DZIAŁANIA Z ZAKRESU UCZENIA SIĘ POZAFORMALNEGO

NFENUM ≥ 1

1a

Programy i kwalifikacje podstawowe

1b

Umiejętność czytania, pisania i rozumowania matematycznego

1c

Umiejętności osobiste i rozwój osobisty

2

Edukacja

3

Sztuka

4

Nauki humanistyczne

5

Nauka języków

6

Literatura i językoznawstwo

7

Nauki społeczne i behawioralne

8

Dziennikarstwo i informacja

9

Biznes i administracja

10

Prawo

11

Nauki przyrodnicze, matematyka i statystyka

12

Obsługa i użytkowanie komputerów

13

Projektowanie baz danych i sieci oraz administrowanie nimi; tworzenie i analiza oprogramowania i aplikacji

14

Nauki inżynieryjno-techniczne, produkcja i przetwórstwo

15

Architektura i budownictwo

16

Rolnictwo, leśnictwo, rybołówstwo i weterynaria

17

Zdrowie

18

Opieka socjalna

19

Usługi osobiste, higiena i służba medycyny pracy

20

Usługi ochroniarskie, usługi transportowe

-1

Nie podano

-2

Nie dotyczy

Uczestnictwo w kształceniu i szkoleniu

Rezultaty i wykorzystanie umiejętności zdobytych podczas działań z zakresu kształcenia pozaformalnego (12 miesięcy)

NFESKILLSMAIN1

GŁÓWNE UMIEJĘTNOŚCI ZDOBYTE PODCZAS PIERWSZEGO LOSOWO WYBRANEGO DZIAŁANIA Z ZAKRESU UCZENIA SIĘ POZAFORMALNEGO

NFENUM ≥ 1

1

Umiejętności IT (ogólne i specjalistyczne)

2

Umiejętności zarządzania

3

Umiejętności pracy w grupie

4

Umiejętności postępowania z klientami/pacjentami/studentami/uczniami

5

Umiejętności rozwiązywania problemów

6

Umiejętności w zakresie administracji biurowej

7

Umiejętności w zakresie języków obcych

8

Umiejętności techniczne lub praktyczne

9

Umiejętności komunikacyjne

10

Umiejętności rozumowania matematycznego lub czytania i pisania

11

Umiejętności w zakresie zdrowia i bezpieczeństwa

12

Umiejętności kreatywne, muzyczne, rękodzielnicze, kulinarne, ogrodnicze

13

Siła psychiczna, samowiedza lub umiejętności interpersonalne

14

Umiejętności fizyczne

15

Inne

-1

Nie podano

-2

Nie dotyczy

Uczestnictwo w kształceniu i szkoleniu

Korzystanie z technologii informacyjno-komunikacyjnych podczas działań z zakresu kształcenia pozaformalnego (12 miesięcy)

NFEPLACE1

MIEJSCE PIERWSZEGO LOSOWO WYBRANEGO DZIAŁANIA Z ZAKRESU UCZENIA SIĘ POZAFORMALNEGO

NFENUM ≥ 1

1

W całości online

2

W większości online

3

Przeważnie online

4

W całości na miejscu

-1

Nie podano

-2

Nie dotyczy

Uczestnictwo w kształceniu i szkoleniu

Korzystanie z technologii informacyjno-komunikacyjnych podczas działań z zakresu kształcenia pozaformalnego (12 miesięcy)

NFEONMAT1

DOSTARCZANIE PRZEZ INTERNET MATERIAŁÓW DYDAKTYCZNYCH NA POTRZEBY PIERWSZEGO LOSOWO WYBRANEGO DZIAŁANIA Z ZAKRESU UCZENIA SIĘ POZAFORMALNEGO

NFENUM ≥ 1

1

Często

2

Czasami

3

Nigdy

-1

Nie podano

-2

Nie dotyczy

Uczestnictwo w kształceniu i szkoleniu

Korzystanie z technologii informacyjno-komunikacyjnych podczas działań z zakresu kształcenia pozaformalnego (12 miesięcy)

NFEONTEA1

INTERAKCJE PRZEZ INTERNET Z PRACOWNIKAMI DYDAKTYCZNYMI W RAMACH PIERWSZEGO LOSOWO WYBRANEGO DZIAŁANIA Z ZAKRESU UCZENIA SIĘ POZAFORMALNEGO

NFENUM ≥ 1

1

Często

2

Czasami

3

Nigdy

-1

Nie podano

-2

Nie dotyczy

Uczestnictwo w kształceniu i szkoleniu

Korzystanie z technologii informacyjno-komunikacyjnych podczas działań z zakresu kształcenia pozaformalnego (12 miesięcy)

NFEONPAR1

INTERAKCJE PRZEZ INTERNET Z INNYMI UCZESTNIKAMI W RAMACH PIERWSZEGO LOSOWO WYBRANEGO DZIAŁANIA Z ZAKRESU UCZENIA SIĘ POZAFORMALNEGO

NFENUM ≥ 1

1

Często

2

Czasami

3

Nigdy

4

Brak innych uczestników

-1

Nie podano

-2

Nie dotyczy

Uczestnictwo w kształceniu i szkoleniu

Powody uczestnictwa w kształceniu pozaformalnym (12 miesięcy)

NFEINITIA1

INICJATOR PIERWSZEGO LOSOWO WYBRANEGO DZIAŁANIA Z ZAKRESU UCZENIA SIĘ POZAFORMALNEGO

NFENUM ≥ 1 i

działanie związane z pracą (NFEACTxx_PURP = 1)

1

Sugestia pracodawcy lub przyszłego pracodawcy

2

Zobowiązanie nałożone przez pracodawcę lub przyszłego pracodawcę

3

Sugestia publicznych służb zatrudnienia

4

Zobowiązanie nałożone przez publiczne służby zatrudnienia

5

Własna inicjatywa

-1

Nie podano

-2

Nie dotyczy

Uczestnictwo w kształceniu i szkoleniu

Powody uczestnictwa w kształceniu pozaformalnym (12 miesięcy)

NFEREASON1

POWODY UCZESTNICTWA W PIERWSZYM LOSOWO WYBRANYM DZIAŁANIU Z ZAKRESU UCZENIA SIĘ POZAFORMALNEGO

NFENUM ≥ 1

Lista odpowiedzi (można wskazać więcej niż jedną odpowiedź):

Uczestnictwo w kształceniu i szkoleniu

Powody uczestnictwa w kształceniu pozaformalnym (12 miesięcy)

NFEREASON1_01a

W celu lepszego wykonywania pracy

Działanie związane z pracą (NFEACTxx_PURP = 1)

Uczestnictwo w kształceniu i szkoleniu

Powody uczestnictwa w kształceniu pozaformalnym (12 miesięcy)

NFEREASON1_01b

W celu poprawy perspektyw zawodowych

Działanie związane z pracą (NFEACTxx_PURP = 1)

Uczestnictwo w kształceniu i szkoleniu

Powody uczestnictwa w kształceniu pozaformalnym (12 miesięcy)

NFEREASON1_02

W celu zmniejszenia ryzyka utraty pracy

Działanie związane z pracą (NFEACTxx_PURP = 1)

Uczestnictwo w kształceniu i szkoleniu

Powody uczestnictwa w kształceniu pozaformalnym (12 miesięcy)

NFEREASON1_03

W celu zwiększenia możliwości znalezienia pracy lub zmiany pracy/zawodu

Działanie związane z pracą (NFEACTxx_PURP = 1)

Uczestnictwo w kształceniu i szkoleniu

Powody uczestnictwa w kształceniu pozaformalnym (12 miesięcy)

NFEREASON1_04

W celu rozpoczęcia własnej działalności gospodarczej

Działanie związane z pracą (NFEACTxx_PURP = 1)

Uczestnictwo w kształceniu i szkoleniu

Powody uczestnictwa w kształceniu pozaformalnym (12 miesięcy)

NFEREASON1_13

Z powodu zmian organizacyjnych lub technologicznych w miejscu pracy

Działanie związane z pracą (NFEACTxx_PURP = 1)

Uczestnictwo w kształceniu i szkoleniu

Powody uczestnictwa w kształceniu pozaformalnym (12 miesięcy)

NFEREASON1_11

Wymagane przez pracodawcę, przyszłego pracodawcę lub przepisy prawa

Uczestnictwo w kształceniu i szkoleniu

Powody uczestnictwa w kształceniu pozaformalnym (12 miesięcy)

NFEREASON1_06_7

W celu zwiększenia wiedzy/umiejętności dla zaspokojenia własnych potrzeb i ciekawości

Uczestnictwo w kształceniu i szkoleniu

Powody uczestnictwa w kształceniu pozaformalnym (12 miesięcy)

NFEREASON1_08

W celu uzyskania świadectwa

Uczestnictwo w kształceniu i szkoleniu

Powody uczestnictwa w kształceniu pozaformalnym (12 miesięcy)

NFEREASON1_09

W celu nawiązania nowych znajomości/dla przyjemności

Uczestnictwo w kształceniu i szkoleniu

Powody uczestnictwa w kształceniu pozaformalnym (12 miesięcy)

NFEREASON1_10

Powody zdrowotne

Uczestnictwo w kształceniu i szkoleniu

Powody uczestnictwa w kształceniu pozaformalnym (12 miesięcy)

NFEREASON1_12

W celu lepszego wykonywania pracy wolontariackiej

Każda zmienna NFEREASON1_x jest kodowana: 1 jeśli zostanie wybrana, 2 jeśli nie zostanie wybrana, -1 jeśli nie podano, -2 jeśli nie dotyczy

0

Żadna z wymienionych powyżej odpowiedzi

1

Wybrano co najmniej jedną z podanych powyżej odpowiedzi

-1

Nie podano

-2

Nie dotyczy

Uczestnictwo w kształceniu i szkoleniu

Powody uczestnictwa w kształceniu pozaformalnym (12 miesięcy)

NFEREASONMAIN1

GŁÓWNY POWÓD UCZESTNICTWA W PIERWSZYM LOSOWO WYBRANYM DZIAŁANIU Z ZAKRESU UCZENIA SIĘ POZAFORMALNEGO

NFEREASON1 = 1

4 cyfry

Kod powodu od 01a do 13 jak w przypadku zmiennej NFEREASON1

-1

Nie podano

-2

Nie dotyczy

Uczestnictwo w kształceniu i szkoleniu

Opłaty i liczba godzin nauki w kształceniu pozaformalnym (12 miesięcy)

NFENBHOURS1

LICZBA GODZIN NAUCZANIA W RAMACH PIERWSZEGO LOSOWO WYBRANEGO DZIAŁANIA Z ZAKRESU UCZENIA SIĘ POZAFORMALNEGO

NFENUM ≥ 1

4 cyfry

Łączna liczba godzin nauczania

-1

Nie podano

-2

Nie dotyczy

Uczestnictwo w kształceniu i szkoleniu

Opłaty i liczba godzin nauki w kształceniu pozaformalnym (12 miesięcy)

NFEPAID1

OPŁATA ZA PIERWSZE LOSOWO WYBRANE DZIAŁANIE Z ZAKRESU UCZENIA SIĘ POZAFORMALNEGO

NFENUM ≥ 1

1

Całość opłaciła sama osoba

2

Część opłaciła sama osoba, część kto inny

3

Całość opłacił kto inny

4

Działanie bezpłatne

-1

Nie podano

-2

Nie dotyczy

Uczestnictwo w kształceniu i szkoleniu

Opłaty i liczba godzin nauki w kształceniu pozaformalnym (12 miesięcy)

NFEPAIDBY1

ŹRÓDŁO FINANSOWANIA CZĘŚCIOWEJ LUB PEŁNEJ OPŁATY ZA PIERWSZE LOSOWO WYBRANE DZIAŁANIE Z ZAKRESU UCZENIA SIĘ POZAFORMALNEGO

NFEPAID1 = 2 lub 3

Lista odpowiedzi (można wskazać więcej niż jedną odpowiedź):

Uczestnictwo w kształceniu i szkoleniu

Opłaty i liczba godzin nauki w kształceniu pozaformalnym (12 miesięcy)

NFEPAIDBY1_1

Pracodawca lub przyszły pracodawca

Uczestnictwo w kształceniu i szkoleniu

Opłaty i liczba godzin nauki w kształceniu pozaformalnym (12 miesięcy)

NFEPAIDBY1_2

Publiczne służby zatrudnienia

Uczestnictwo w kształceniu i szkoleniu

Opłaty i liczba godzin nauki w kształceniu pozaformalnym (12 miesięcy)

NFEPAIDBY1_3

Inne instytucje publiczne lub prywatne

Uczestnictwo w kształceniu i szkoleniu

Opłaty i liczba godzin nauki w kształceniu pozaformalnym (12 miesięcy)

NFEPAIDBY1_4

Członek gospodarstwa domowego lub krewny

Każda zmienna NFEPAIDBY1_x jest kodowana: 1 jeśli zostanie wybrana, 2 jeśli nie zostanie wybrana, -1 jeśli nie podano, -2 jeśli nie dotyczy

0

Żadna z wymienionych powyżej odpowiedzi

1

Wybrano co najmniej jedną z podanych powyżej odpowiedzi

-1

Nie podano

-2

Nie dotyczy

Uczestnictwo w kształceniu i szkoleniu

Opłaty i liczba godzin nauki w kształceniu pozaformalnym (12 miesięcy)

NFEPAIDVAL1

WYDATKI NA PIERWSZE LOSOWO WYBRANE DZIAŁANIE Z ZAKRESU UCZENIA SIĘ POZAFORMALNEGO

NFEPAID1 = 1 lub 2 lub (NFEPAID1 = 3 i NFEPAIDBY1_4 = 1)

W euro

-1

Nie podano

-2

Nie dotyczy

Uczestnictwo w kształceniu i szkoleniu

Działania z zakresu kształcenia pozaformalnego - informacje szczegółowe (12 miesięcy)

NFEPROVIDER1

ORGANIZATOR PIERWSZEGO LOSOWO WYBRANEGO DZIAŁANIA Z ZAKRESU UCZENIA SIĘ POZAFORMALNEGO

NFENUM ≥ 1

1

Formalna instytucja edukacyjna

2

Pozaformalna instytucja edukacyjna lub szkoleniowa

4

Pracodawca lub przyszły pracodawca

11

Inna instytucja publiczna lub prywatna

8

Osoba fizyczna

-1

Nie podano

-2

Nie dotyczy

Uczestnictwo w kształceniu i szkoleniu

Działania z zakresu kształcenia pozaformalnego - informacje szczegółowe (12 miesięcy)

NFECERT1

ŚWIADECTWO WYDANE PO ZAKOŃCZENIU PIERWSZEGO LOSOWO WYBRANEGO DZIAŁANIA Z ZAKRESU UCZENIA SIĘ POZAFORMALNEGO

NFENUM ≥ 1

1

Tak, wymagane przez pracodawcę lub przyszłego pracodawcę, organizację zawodową lub przepisy prawa

2

Tak, niewymagane przez pracodawcę lub przyszłego pracodawcę, organizację zawodową lub przepisy prawa

3

Nie (potwierdzenie uczestnictwa)

-1

Nie podano

-2

Nie dotyczy

Uczestnictwo w kształceniu i szkoleniu

Rezultaty i wykorzystanie umiejętności zdobytych podczas działań z zakresu kształcenia pozaformalnego (12 miesięcy)

NFEUSEA1

OBECNE WYKORZYSTANIE UMIEJĘTNOŚCI LUB WIEDZY ZDOBYTYCH PODCZAS PIERWSZEGO LOSOWO WYBRANEGO DZIAŁANIA Z ZAKRESU UCZENIA SIĘ POZAFORMALNEGO

NFENUM ≥ 1

1

W znacznym stopniu

2

W umiarkowanym stopniu

3

W bardzo niewielkim stopniu

4

Zupełnie nie

-1

Nie podano

-2

Nie dotyczy

Uczestnictwo w kształceniu i szkoleniu

Rezultaty i wykorzystanie umiejętności zdobytych podczas działań z zakresu kształcenia pozaformalnego (12 miesięcy)

NFEOUTCOME1

REZULTATY PIERWSZEGO LOSOWO WYBRANEGO DZIAŁANIA Z ZAKRESU UCZENIA SIĘ POZAFORMALNEGO

NFENUM ≥ 1

Lista odpowiedzi (można wskazać więcej niż jedną odpowiedź):

Uczestnictwo w kształceniu i szkoleniu

Rezultaty i wykorzystanie umiejętności zdobytych podczas działań z zakresu kształcenia pozaformalnego (12 miesięcy)

NFEOUTCOME1_1

Znalezienie (nowej) pracy

Uczestnictwo w kształceniu i szkoleniu

Rezultaty i wykorzystanie umiejętności zdobytych podczas działań z zakresu kształcenia pozaformalnego (12 miesięcy)

NFEOUTCOME1_3

Wyższa pensja/wynagrodzenie

Uczestnictwo w kształceniu i szkoleniu

Rezultaty i wykorzystanie umiejętności zdobytych podczas działań z zakresu kształcenia pozaformalnego (12 miesięcy)

NFEOUTCOME1_2

Awans na wyższe stanowisko

Uczestnictwo w kształceniu i szkoleniu

Rezultaty i wykorzystanie umiejętności zdobytych podczas działań z zakresu kształcenia pozaformalnego (12 miesięcy)

NFEOUTCOME1_4

Nowe obowiązki służbowe

Uczestnictwo w kształceniu i szkoleniu

Rezultaty i wykorzystanie umiejętności zdobytych podczas działań z zakresu kształcenia pozaformalnego (12 miesięcy)

NFEOUTCOME1_5

Lepsze wykonywanie obecnych obowiązków służbowych

Uczestnictwo w kształceniu i szkoleniu

Rezultaty i wykorzystanie umiejętności zdobytych podczas działań z zakresu kształcenia pozaformalnego (12 miesięcy)

NFEOUTCOME1_6

Korzyści osobiste (nawiązanie nowych znajomości, odświeżenie lub zdobycie umiejętności w zakresie tematów ogólnych lub szczegółowych itp.)

Uczestnictwo w kształceniu i szkoleniu

Rezultaty i wykorzystanie umiejętności zdobytych podczas działań z zakresu kształcenia pozaformalnego (12 miesięcy)

NFEOUTCOME1_7

Nie osiągnięto jeszcze rezultatów

Każda zmienna NFEOUTCOME1_x jest kodowana: 1 jeśli zostanie wybrana, 2 jeśli nie zostanie wybrana, -1 jeśli nie podano, -2 jeśli nie dotyczy

0

Żadna z wymienionych powyżej odpowiedzi

1

Wybrano co najmniej jedną z podanych powyżej odpowiedzi

-1

Nie podano

-2

Nie dotyczy

Uczestnictwo w kształceniu i szkoleniu

Rezultaty i wykorzystanie umiejętności zdobytych podczas działań z zakresu kształcenia pozaformalnego (12 miesięcy)

NFEOUTCOMEMAIN1

NAJWAŻNIEJSZY REZULTAT PIERWSZEGO LOSOWO WYBRANEGO DZIAŁANIA Z ZAKRESU UCZENIA SIĘ POZAFORMALNEGO

NFEOUTCOME1 = 1

1 cyfra

Kod rezultatu od 1 do 7 jak w przypadku zmiennej NFEOUTCOME1

-1

Nie podano

-2

Nie dotyczy

Uczestnictwo w kształceniu i szkoleniu

Działania z zakresu kształcenia pozaformalnego - informacje szczegółowe (12 miesięcy)

NFERAND2

KOD DRUGIEGO LOSOWO WYBRANEGO DZIAŁANIA Z ZAKRESU UCZENIA SIĘ POZAFORMALNEGO

Zmienne i kodowanie analogiczne jak w przypadku NFERAND1

NFENUM ≥ 2

Uczestnictwo w kształceniu i szkoleniu

Przeszkody w uczestnictwie w kształceniu i szkoleniu (12 miesięcy)

WANT

CHĘĆ (WIĘKSZEGO) UCZESTNICTWA W KSZTAŁCENIU I SZKOLENIU

Wszyscy

1

Osoba uczestniczyła w formalnej lub pozaformalnej edukacji, ale nie chciała w niej uczestniczyć więcej

FEDNUM ≥ 1 lub NFENUM ≥ 1

2

Osoba uczestniczyła w formalnej lub pozaformalnej edukacji i chciała w niej uczestniczyć więcej

FEDNUM ≥ 1 lub NFENUM ≥ 1

3

Osoba nie uczestniczyła w formalnej ani pozaformalnej edukacji i nie chciała w niej uczestniczyć

FEDNUM = 0 i NFENUM = 0

4

Osoba nie uczestniczyła w formalnej ani pozaformalnej edukacji, lecz chciała w niej uczestniczyć

FEDNUM = 0 i NFENUM = 0

-1

Nie podano

Uczestnictwo w kształceniu i szkoleniu

Przeszkody w uczestnictwie w kształceniu i szkoleniu (12 miesięcy)

NONEED

BRAK POTRZEBY (DALSZEGO) KSZTAŁCENIA I SZKOLENIA

WANT = 1 lub 3

1

Tak

2

Nie

-1

Nie podano

-2

Nie dotyczy

Uczestnictwo w kształceniu i szkoleniu

Przeszkody w uczestnictwie w kształceniu i szkoleniu (12 miesięcy)

DIFFTYPE

POWODY BRAKU (WIĘKSZEGO) UCZESTNICTWA W FORMALNYM LUB POZAFORMALNYM KSZTAŁCENIU I SZKOLENIU

(WANT = 2 lub 4) lub NONEED = 2

Lista odpowiedzi (można wskazać więcej niż jedną odpowiedź):

Uczestnictwo w kształceniu i szkoleniu

Przeszkody w uczestnictwie w kształceniu i szkoleniu (12 miesięcy)

DIFFTYPE_01

Warunki wstępne

Uczestnictwo w kształceniu i szkoleniu

Przeszkody w uczestnictwie w kształceniu i szkoleniu (12 miesięcy)

DIFFTYPE_02

Koszt

Uczestnictwo w kształceniu i szkoleniu

Przeszkody w uczestnictwie w kształceniu i szkoleniu (12 miesięcy)

DIFFTYPE_03a

Brak wsparcia ze strony pracodawcy

Uczestnictwo w kształceniu i szkoleniu

Przeszkody w uczestnictwie w kształceniu i szkoleniu (12 miesięcy)

DIFFTYPE_03b

Brak wsparcia ze strony służb publicznych

Uczestnictwo w kształceniu i szkoleniu

Przeszkody w uczestnictwie w kształceniu i szkoleniu (12 miesięcy)

DIFFTYPE_04

Harmonogram

Uczestnictwo w kształceniu i szkoleniu

Przeszkody w uczestnictwie w kształceniu i szkoleniu (12 miesięcy)

DIFFTYPE_05

Odległość

Uczestnictwo w kształceniu i szkoleniu

Przeszkody w uczestnictwie w kształceniu i szkoleniu (12 miesięcy)

DIFFTYPE_07

Obowiązki rodzinne

Uczestnictwo w kształceniu i szkoleniu

Przeszkody w uczestnictwie w kształceniu i szkoleniu (12 miesięcy)

DIFFTYPE_08a

Zdrowie

Uczestnictwo w kształceniu i szkoleniu

Przeszkody w uczestnictwie w kształceniu i szkoleniu (12 miesięcy)

DIFFTYPE_08b

Wiek

Uczestnictwo w kształceniu i szkoleniu

Przeszkody w uczestnictwie w kształceniu i szkoleniu (12 miesięcy)

DIFFTYPE_09

Inne powody osobiste

Uczestnictwo w kształceniu i szkoleniu

Przeszkody w uczestnictwie w kształceniu i szkoleniu (12 miesięcy)

DIFFTYPE_10

Brak (oferty) odpowiedniego kształcenia lub szkolenia

Uczestnictwo w kształceniu i szkoleniu

Przeszkody w uczestnictwie w kształceniu i szkoleniu (12 miesięcy)

DIFFTYPE_12

Złe doświadczenia związane z wcześniejszą nauką

Uczestnictwo w kształceniu i szkoleniu

Przeszkody w uczestnictwie w kształceniu i szkoleniu (12 miesięcy)

DIFFTYPE_13

Brak wolnych miejsc

Uczestnictwo w kształceniu i szkoleniu

Przeszkody w uczestnictwie w kształceniu i szkoleniu (12 miesięcy)

DIFFTYPE_14

Zbyt mała liczba zarejestrowanych uczestników

Każda zmienna DIFFTYPE_x jest kodowana: 1 jeśli zostanie wybrana, 2 jeśli nie zostanie wybrana, -1 jeśli nie podano, -2 jeśli nie dotyczy

0

Żadna z wymienionych powyżej odpowiedzi

1

Wybrano co najmniej jedną z podanych powyżej odpowiedzi

-1

Nie podano

-2

Nie dotyczy

Uczestnictwo w kształceniu i szkoleniu

Przeszkody w uczestnictwie w kształceniu i szkoleniu (12 miesięcy)

DIFFMAIN

GŁÓWNY POWÓD BRAKU (WIĘKSZEGO) UCZESTNICTWA W KSZTAŁCENIU I SZKOLENIU

DIFFTYPE = 1

3 cyfry

Kod powodu od 01 do 14 jak w przypadku zmiennej DIFFTYPE

-1

Nie podano

-2

Nie dotyczy

Uczestnictwo w kształceniu i szkoleniu

Uczenie się nieformalne

INF

UCZESTNICTWO W UCZENIU SIĘ NIEFORMALNYM W OKRESIE OSTATNICH 12 MIESIĘCY

Wszyscy

1

Tak

2

Nie

Uczestnictwo w kształceniu i szkoleniu

Uczenie się nieformalne

INFFAMILY

UCZENIE SIĘ OD CZŁONKA RODZINY, PRZYJACIELA LUB WSPÓŁPRACOWNIKA

1

Tak

2

Nie

Uczestnictwo w kształceniu i szkoleniu

Uczenie się nieformalne

INFMATERIAL

UCZENIE SIĘ Z WYKORZYSTANIEM MATERIAŁÓW DRUKOWANYCH (KSIĄŻEK, CZASOPISM BRANŻOWYCH ITP.)

1

Tak

2

Nie

Uczestnictwo w kształceniu i szkoleniu

Uczenie się nieformalne

INFDEVICE

UCZENIE SIĘ Z WYKORZYSTANIEM URZĄDZEŃ ELEKTRONICZNYCH (Z DOSTĘPEM DO INTERNETU LUB BEZ)

1

Tak

2

Nie

Uczestnictwo w kształceniu i szkoleniu

Uczenie się nieformalne

INFMUSEUM

UCZENIE SIĘ PODCZAS WIZYT Z PRZEWODNIKIEM W MUZEACH, OBIEKTACH HISTORYCZNYCH, PRZYRODNICZYCH LUB PRZEMYSŁOWYCH

1

Tak

2

Nie

Uczestnictwo w kształceniu i szkoleniu

Uczenie się nieformalne

INFLIBRARIES

UCZENIE SIĘ W OŚRODKACH EDUKACYJNYCH (M.IN. W BIBLIOTEKACH)

1

Tak

2

Nie

Uczestnictwo w kształceniu i szkoleniu

Uczenie się nieformalne

INFPURP

CEL UCZENIA SIĘ NIEFORMALNEGO W OKRESIE OSTATNICH 12 MIESIĘCY

INF = 1

1

Co najmniej jedno działanie z zakresu uczenia się nieformalnego, związane z pracą

2

Niezwiązane z pracą

-1

Nie podano

-2

Nie dotyczy

Wykształcenie i pochodzenie (wykształcenie rodziców)

Umiejętności (według respondenta)

(LANGMOTHER)

JĘZYK(I) OJCZYSTY(E)

Wszyscy

Wykształcenie i pochodzenie (wykształcenie rodziców)

Umiejętności (według respondenta)

LANGMOTH1

3 cyfry

Kod pierwszego języka (ISO 639 alpha-3)

Wykształcenie i pochodzenie (wykształcenie rodziców)

Umiejętności (według respondenta)

LANGMOTH2

3 cyfry

Kod drugiego języka (ISO 639 alpha-3) lub 000 (brak)

Wykształcenie i pochodzenie (wykształcenie rodziców)

Umiejętności (według respondenta)

LANGUSED

UŻYWANE JĘZYKI INNE NIŻ OJCZYSTE

Wszyscy

0-99

Liczba innych języków

-1

Nie podano

Wykształcenie i pochodzenie (wykształcenie rodziców)

Umiejętności (według respondenta)

LANGUSED_1

3 cyfry

Kod pierwszego języka (ISO 639 alpha-3) lub 000 (brak) lub -1

Wykształcenie i pochodzenie (wykształcenie rodziców)

Umiejętności (według respondenta)

LANGUSED_2

3 cyfry

Kod drugiego języka (ISO 639 alpha-3) lub 000 (brak) lub -1

Wykształcenie i pochodzenie (wykształcenie rodziców)

Umiejętności (według respondenta)

LANGUSED_3

3 cyfry

Kod trzeciego języka (ISO 639 alpha-3) lub 000 (brak) lub -1

Wykształcenie i pochodzenie (wykształcenie rodziców)

Umiejętności (według respondenta)

LANGUSED_4

3 cyfry

Kod czwartego języka (ISO 639 alpha-3) lub 000 (brak) lub -1

Wykształcenie i pochodzenie (wykształcenie rodziców)

Umiejętności (według respondenta)

LANGUSED_5

3 cyfry

Kod piątego języka (ISO 639 alpha-3) lub 000 (brak) lub -1

Wykształcenie i pochodzenie (wykształcenie rodziców)

Umiejętności (według respondenta)

LANGUSED_6

3 cyfry

Kod szóstego języka (ISO 639 alpha-3) lub 000 (brak) lub -1

Wykształcenie i pochodzenie (wykształcenie rodziców)

Umiejętności (według respondenta)

LANGUSED_7

3 cyfry

Kod siódmego języka (ISO 639 alpha-3) lub 000 (brak) lub -1

Wykształcenie i pochodzenie (wykształcenie rodziców)

Umiejętności (według respondenta)

LANGBEST1

PIERWSZY NAJLEPIEJ ZNANY JĘZYK INNY NIŻ JĘZYK OJCZYSTY

LANGUSED ≥ 1

3 cyfry

Kod języka (ISO 639 alpha-3)

-1

Nie podano

-2

Nie dotyczy

Wykształcenie i pochodzenie (wykształcenie rodziców)

Umiejętności (według respondenta)

LANGLEVEL1

POZIOM PIERWSZEGO NAJLEPIEJ ZNANEGO JĘZYKA INNEGO NIŻ JĘZYK OJCZYSTY

LANGBEST1 ≠ -1, -2

0

Prawie żadne umiejętności językowe

1

Podstawowy (początkujący użytkownik)

2

Średni (samodzielny użytkownik)

3

Zaawansowany (biegły użytkownik)

-1

Nie podano

-2

Nie dotyczy

Wykształcenie i pochodzenie (wykształcenie rodziców)

Umiejętności (według respondenta)

LANGBEST2

DRUGI NAJLEPIEJ ZNANY JĘZYK INNY NIŻ JĘZYK OJCZYSTY

Kodowany jak LANGBEST1

LANGUSED ≥ 2

Wykształcenie i pochodzenie (wykształcenie rodziców)

Umiejętności (według respondenta)

LANGLEVEL2

POZIOM DRUGIEGO NAJLEPIEJ ZNANEGO JĘZYKA INNEGO NIŻ JĘZYK OJCZYSTY

Kodowany jak LANGLEVEL1

LANGBEST2 ≠ -1, -2

Zdrowie: stan zdrowia i niepełnosprawność, dostęp do opieki zdrowotnej, jej dostępność i korzystanie z niej oraz uwarunkowania zdrowia

Niepełnosprawność i inne elementy minimalnego europejskiego modułu zdrowia

GENHEALTH

SAMOOCENA OGÓLNEGO STANU ZDROWIA

Wszyscy

1

Bardzo dobry

2

Dobry

3

Średni (ani dobry ani zły)

4

Zły

5

Bardzo zły

-1

Nie podano

Zdrowie: stan zdrowia i niepełnosprawność, dostęp do opieki zdrowotnej, jej dostępność i korzystanie z niej oraz uwarunkowania zdrowia

Niepełnosprawność i inne elementy minimalnego europejskiego modułu zdrowia

GALI

OGRANICZENIA W CODZIENNEJ AKTYWNOŚCI SPOWODOWANE PROBLEMAMI ZDROWOTNYMI (GLOBALNY WSKAŹNIK OGRANICZEŃ AKTYWNOŚCI - GALI)

Wszyscy

1

Poważne ograniczenie

2

Ograniczenie, lecz niezbyt poważne

3

Brak ograniczeń

-1

Nie podano

* Autentyczne są wyłącznie dokumenty UE opublikowane w formacie PDF w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej.
Treść przypisu ZAMKNIJ close
Treść przypisu ZAMKNIJ close
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00