Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
idź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
description

Akt prawny

Akt prawny
obowiązujący
Dziennik Urzędowy Unii Europejskiej, L rok 2021 nr 145 str. 37
Wersja aktualna od 2021-05-18
Dziennik Urzędowy Unii Europejskiej, L rok 2021 nr 145 str. 37
Wersja aktualna od 2021-05-18
Akt prawny
obowiązujący
ZAMKNIJ close

Alerty

DECYZJA WYKONAWCZA KOMISJI (UE) 2021/701

z dnia 27 kwietnia 2021 r.

w sprawie sprostowania decyzji wykonawczej 2011/665/UE w sprawie europejskiego rejestru typów pojazdów kolejowych dopuszczonych do eksploatacji

(Tekst mający znaczenie dla EOG)

KOMISJA EUROPEJSKA,

uwzględniając Traktat o funkcjonowaniu Unii Europejskiej,

uwzględniając dyrektywę Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/797 z dnia 11 maja 2016 r. w sprawie interoperacyjności systemu kolei w Unii Europejskiej (1), w szczególności jej art. 48 ust. 2,

a także mając na uwadze, co następuje:

(1)

Decyzję wykonawczą Komisji 2011/665/UE (2) zmieniono rozporządzeniem wykonawczym (UE) 2019/776 (3) w odniesieniu do dostosowania do dyrektywy (UE) 2016/797 oraz realizacji celów szczegółowych określonych w decyzji delegowanej Komisji (UE) 2017/1474 (4).

(2)

Decyzja wykonawcza 2011/665/UE zawiera kilka błędów w tabeli 2 w załączniku II, a mianowicie kilka parametrów europejskiego rejestru typów pojazdów kolejowych dopuszczonych do eksploatacji nie powinno mieć zastosowania do wagonów towarowych.

(3)

Należy zatem sprostować decyzję wykonawczą 2011/665/UE.

(4)

Środki przewidziane w niniejszej decyzji są zgodne z opinią komitetu, o którym mowa w art. 51 ust. 1 dyrektywy (UE) 2016/797,

PRZYJMUJE NINIEJSZĄ DECYZJĘ:

Artykuł 1

W tabeli 2 w załączniku II do decyzji wykonawczej 2011/665/UE wprowadza się sprostowania zgodnie z załącznikiem do niniejszej decyzji.

Artykuł 2

Niniejsza decyzja wchodzi w życie dwudziestego dnia po jej opublikowaniu w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej.

Sporządzono w Brukseli dnia 27 kwietnia 2021 r.

W imieniu Komisji

Ursula VON DER LEYEN

Przewodnicząca


(1) Dz.U. L 138 z 26.5.2016, s. 44.

(2) Decyzja wykonawcza Komisji z dnia 4 października 2011 r. w sprawie europejskiego rejestru typów pojazdów kolejowych dopuszczonych do eksploatacji (Dz.U. L 264 z 8.10.2011, s. 32).

(3) Rozporządzenie wykonawcze Komisji (UE) 2019/776 z dnia 16 maja 2019 r. zmieniające rozporządzenia Komisji (UE) nr 321/2013, (UE) nr 1299/2014, (UE) nr 1301/2014, (UE) nr 1302/2014 i (UE) nr 1303/2014, rozporządzenie Komisji (UE) 2016/919 oraz decyzję wykonawczą Komisji 2011/665/UE w odniesieniu do dostosowania do dyrektywy Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/797 oraz realizacji celów szczegółowych określonych w decyzji delegowanej Komisji (UE) 2017/1474 (Dz.U. L 139I z 27.5.2019, s. 108).

(4) Decyzja delegowana Komisji (UE) 2017/1474 z dnia 8 czerwca 2017 r. uzupełniająca dyrektywę Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/797 w odniesieniu do szczegółowych celów dotyczących opracowania, przyjęcia i przeglądu technicznych specyfikacji interoperacyjności (Dz.U. L 210 z 15.8.2017, s. 5).


ZAŁĄCZNIK

W tabeli 2 w załączniku II do decyzji wykonawczej 2011/665/UE wiersze zawierające parametry oznaczone numerami od 4.5.2 do 4.8.6 otrzymują brzmienie:

Parametr

Format danych

Zastosowanie w odniesieniu do kategorii pojazdów (Tak, Nie, Opcjonalnie, Punkt Otwarty)

Parametry kompatybilności technicznej między pojazdem i siecią (sieciami) obszaru użytkowania

1. Pojazdy trakcyjne

2. Ciągnione pojazdy pasażerskie

3. Wagony towarowe

4. Pojazdy specjalne

"4.5.2

Masa projektowa

Nagłówek (brak danych)

4.5.2.1

Masa projektowa w stanie gotowości do eksploatacji

[liczba] kg

T

T

N

T

T

4.5.2.2

Masa projektowa przy normalnym obciążeniu użytkowym

[liczba] kg

T

T

N

T

T

4.5.2.3

Masa projektowa przy wyjątkowym obciążeniu użytkowym

[liczba] kg

T

T

N

T

T

4.5.3

Statyczny nacisk osi

Nagłówek (brak danych)

4.5.3.1

Statyczny nacisk osi w stanie gotowości do eksploatacji

[liczba] kg

T

T

N

T

T

4.5.3.2

Statyczny nacisk osi przy normalnym obciążeniu użytkowym

[liczba] kg

T

T

N

T

T

4.5.3.3

Statyczny nacisk osi przy wyjątkowym obciążeniu użytkowym

[liczba] kg

T

T

N

T

T

4.5.3.4

Położenie osi na całej długości jednostki (odstęp między osiami):

a: Odległość między osiami

b: Odległość od osi końcowej do końca najbliższej płaszczyzny sprzęgu

c: Odległość między dwiema osiami wewnętrznymi

a [liczba] m

b [liczba] m

c [liczba] m

Wyjaśnienie wartości dla a, b i c [ciąg znaków]

T

T

N

T

T

4.5.5

Masa całkowita pojazdu (dla każdego pojazdu składającego się na daną jednostkę)

[liczba] kg

T

T

N

T

T

4.5.6

Masa na koło

[liczba] kg

T

T

N

T

T

4.6

Charakterystyka dynamiczna taboru

Nagłówek (brak danych)

4.6.4

Połączenie maksymalnej prędkości i maksymalnego niedoboru przechyłki, w odniesieniu do których pojazd został oceniony

[liczba] km/h - [liczba] mm

T

T

T

T

T

4.6.5

Pochylenie poprzeczne szyny

[ciąg znaków] z wcześniej określonego wykazu

T

T

T

T

T

4.7

Hamowanie

Nagłówek (brak danych)

4.7.1

Maksymalne średnie opóźnienie

[liczba] m/s2

T

N

N

T

N

4.7.2

Pojemność cieplna

Nagłówek (brak danych)

4.7.2.1

Skuteczność hamowania na torach o dużym nachyleniu przy normalnym obciążeniu użytkowym

Nagłówek (brak danych)

4.7.2.1.1

Przypadek referencyjny TSI

[ciąg znaków] z wcześniej określonego wykazu

T

T

T

T

N

4.7.2.1.2

Prędkość (jeżeli nie wskazano przypadku referencyjnego)

[liczba] km/h

T

T

T

T

N

4.7.2.1.3

Nachylenie (jeżeli nie wskazano przypadku referencyjnego)

[liczba] ‰ (mm/m)

T

T

T

T

N

4.7.2.1.4

Odległość (jeżeli nie wskazano przypadku referencyjnego)

[liczba] km

T

T

T

T

N

4.7.2.1.5

Czas (jeżeli nie określono odległości) (jeżeli nie wskazano przypadku referencyjnego)

[liczba] min

T

T

T

T

N

4.7.2.1.6

Maksymalna pojemność cieplna hamulców

[liczba] kJ

T

T

T

T

N

4.7.3

Hamulec postojowy

Nagłówek (brak danych)

4.7.3.3

Maksymalne nachylenie toru, na którym jednostka jest unieruchomiona wyłącznie przy użyciu hamulca postojowego (jeżeli pojazd jest w niego wyposażony)

[liczba] ‰ (mm/m)

T

T

N

T

N

4.7.3.4

Hamulec postojowy

[wartość logiczna] T/N

N

N

T

N

N

4.7.4

Układy hamulcowe zainstalowane w pojeździe

Nagłówek (brak danych)

4.7.4.1

Hamulec wiroprądowy

Nagłówek (brak danych)

4.7.4.1.1

Szynowy hamulec wiroprądowy zainstalowany

[wartość logiczna] T/N

T

T

N

T

T

4.7.4.1.2

Możliwość uniemożliwienia użycia szynowego hamulca wiroprądowego (jedynie w przypadku gdy szynowy hamulec wiroprądowy jest zainstalowany)

[wartość logiczna] T/N

T

T

N

T

T

4.7.4.2

Hamulec magnetyczny

Nagłówek (brak danych)

4.7.4.2.1

Szynowy hamulec magnetyczny zainstalowany

[wartość logiczna] T/N

T

T

N

T

T

4.7.4.2.2

Możliwość uniemożliwienia użycia szynowego hamulca magnetycznego (jedynie w przypadku gdy hamulec magnetyczny jest zainstalowany)

[wartość logiczna] T/N

T

T

N

T

T

4.7.4.3

Hamulec odzyskowy (jedynie w przypadku pojazdów zasilanych z trakcji elektrycznej)

Nagłówek (brak danych)

4.7.4.3.1

Hamulec odzyskowy zainstalowany

[wartość logiczna] T/N

T

N

N

T

T

4.7.4.3.2

Możliwość uniemożliwienia użycia hamulca odzyskowego (jedynie w przypadku gdy hamulec odzyskowy jest zainstalowany)

[wartość logiczna] T/N

T

N

N

T

T

4.7.5

Hamulec bezpieczeństwa: Droga hamowania i profil opóźnienia dla każdego stanu obciążenia dla danej konstrukcyjnej prędkości maksymalnej

[liczba] m [liczba] m/s2

T

T

N

T

N

4.7.6

W przypadku eksploatacji ogólnej:

Procent masy hamującej (lambda) lub masa hamująca

Lambda (%) [liczba] tony

T

T

T

T

N

4.7.7

Hamulec służbowy:

Przy maksymalnej sile hamowania służbowego: Droga hamowania, maksymalne opóźnienie, dla stanu obciążenia »masa projektowa przy normalnym obciążeniu użytkowym« przy maksymalnej prędkości konstrukcyjnej

[liczba] m [liczba] m/s2

T

T

T

T

N

4.7.8

Zabezpieczenie przed poślizgiem kół

[wartość logiczna] T/N

T

T

T

T

N

4.8

Charakterystyka geometryczna

Nagłówek (brak danych)

4.8.1

Długość pojazdu

[liczba] m

T

T

N

T

N

4.8.2

Minimalna eksploatacyjna średnica koła

[liczba] mm

T

T

T

T

T

4.8.4

Minimalny dozwolony promień łuku poziomego

[liczba] m

T

T

N

T

T

4.8.5

Minimalny dozwolony promień łuku pionowego wypukłego

[liczba] m

T

T

T

T

N

4.8.6

Minimalny dozwolony promień łuku pionowego wklęsłego

[liczba] m

T

T

T

T

N"

* Autentyczne są wyłącznie dokumenty UE opublikowane w formacie PDF w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej.
Treść przypisu ZAMKNIJ close
Treść przypisu ZAMKNIJ close
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00