Akt prawny
obowiązujący
Wersja aktualna od 2021-05-18
Wersja aktualna od 2021-05-18
obowiązujący
Alerty
DECYZJA WYKONAWCZA KOMISJI (UE) 2021/701
z dnia 27 kwietnia 2021 r.
w sprawie sprostowania decyzji wykonawczej 2011/665/UE w sprawie europejskiego rejestru typów pojazdów kolejowych dopuszczonych do eksploatacji
(Tekst mający znaczenie dla EOG)
KOMISJA EUROPEJSKA,
uwzględniając Traktat o funkcjonowaniu Unii Europejskiej,
uwzględniając dyrektywę Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/797 z dnia 11 maja 2016 r. w sprawie interoperacyjności systemu kolei w Unii Europejskiej (1), w szczególności jej art. 48 ust. 2,
a także mając na uwadze, co następuje:
(1) | Decyzję wykonawczą Komisji 2011/665/UE (2) zmieniono rozporządzeniem wykonawczym (UE) 2019/776 (3) w odniesieniu do dostosowania do dyrektywy (UE) 2016/797 oraz realizacji celów szczegółowych określonych w decyzji delegowanej Komisji (UE) 2017/1474 (4). |
(2) | Decyzja wykonawcza 2011/665/UE zawiera kilka błędów w tabeli 2 w załączniku II, a mianowicie kilka parametrów europejskiego rejestru typów pojazdów kolejowych dopuszczonych do eksploatacji nie powinno mieć zastosowania do wagonów towarowych. |
(3) | Należy zatem sprostować decyzję wykonawczą 2011/665/UE. |
(4) | Środki przewidziane w niniejszej decyzji są zgodne z opinią komitetu, o którym mowa w art. 51 ust. 1 dyrektywy (UE) 2016/797, |
PRZYJMUJE NINIEJSZĄ DECYZJĘ:
Artykuł 1
W tabeli 2 w załączniku II do decyzji wykonawczej 2011/665/UE wprowadza się sprostowania zgodnie z załącznikiem do niniejszej decyzji.
Artykuł 2
Niniejsza decyzja wchodzi w życie dwudziestego dnia po jej opublikowaniu w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej.
Sporządzono w Brukseli dnia 27 kwietnia 2021 r.
W imieniu Komisji
Ursula VON DER LEYEN
Przewodnicząca
(1) Dz.U. L 138 z 26.5.2016, s. 44.
(2) Decyzja wykonawcza Komisji z dnia 4 października 2011 r. w sprawie europejskiego rejestru typów pojazdów kolejowych dopuszczonych do eksploatacji (Dz.U. L 264 z 8.10.2011, s. 32).
(3) Rozporządzenie wykonawcze Komisji (UE) 2019/776 z dnia 16 maja 2019 r. zmieniające rozporządzenia Komisji (UE) nr 321/2013, (UE) nr 1299/2014, (UE) nr 1301/2014, (UE) nr 1302/2014 i (UE) nr 1303/2014, rozporządzenie Komisji (UE) 2016/919 oraz decyzję wykonawczą Komisji 2011/665/UE w odniesieniu do dostosowania do dyrektywy Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/797 oraz realizacji celów szczegółowych określonych w decyzji delegowanej Komisji (UE) 2017/1474 (Dz.U. L 139I z 27.5.2019, s. 108).
(4) Decyzja delegowana Komisji (UE) 2017/1474 z dnia 8 czerwca 2017 r. uzupełniająca dyrektywę Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/797 w odniesieniu do szczegółowych celów dotyczących opracowania, przyjęcia i przeglądu technicznych specyfikacji interoperacyjności (Dz.U. L 210 z 15.8.2017, s. 5).
ZAŁĄCZNIK
W tabeli 2 w załączniku II do decyzji wykonawczej 2011/665/UE wiersze zawierające parametry oznaczone numerami od 4.5.2 do 4.8.6 otrzymują brzmienie:
Parametr | Format danych | Zastosowanie w odniesieniu do kategorii pojazdów (Tak, Nie, Opcjonalnie, Punkt Otwarty) | Parametry kompatybilności technicznej między pojazdem i siecią (sieciami) obszaru użytkowania | ||||
1. Pojazdy trakcyjne | 2. Ciągnione pojazdy pasażerskie | 3. Wagony towarowe | 4. Pojazdy specjalne | ||||
"4.5.2 | Masa projektowa | Nagłówek (brak danych) |
|
|
|
|
|
4.5.2.1 | Masa projektowa w stanie gotowości do eksploatacji | [liczba] kg | T | T | N | T | T |
4.5.2.2 | Masa projektowa przy normalnym obciążeniu użytkowym | [liczba] kg | T | T | N | T | T |
4.5.2.3 | Masa projektowa przy wyjątkowym obciążeniu użytkowym | [liczba] kg | T | T | N | T | T |
4.5.3 | Statyczny nacisk osi | Nagłówek (brak danych) |
|
|
|
|
|
4.5.3.1 | Statyczny nacisk osi w stanie gotowości do eksploatacji | [liczba] kg | T | T | N | T | T |
4.5.3.2 | Statyczny nacisk osi przy normalnym obciążeniu użytkowym | [liczba] kg | T | T | N | T | T |
4.5.3.3 | Statyczny nacisk osi przy wyjątkowym obciążeniu użytkowym | [liczba] kg | T | T | N | T | T |
4.5.3.4 | Położenie osi na całej długości jednostki (odstęp między osiami): a: Odległość między osiami b: Odległość od osi końcowej do końca najbliższej płaszczyzny sprzęgu c: Odległość między dwiema osiami wewnętrznymi | a [liczba] m b [liczba] m c [liczba] m Wyjaśnienie wartości dla a, b i c [ciąg znaków] | T | T | N | T | T |
4.5.5 | Masa całkowita pojazdu (dla każdego pojazdu składającego się na daną jednostkę) | [liczba] kg | T | T | N | T | T |
4.5.6 | Masa na koło | [liczba] kg | T | T | N | T | T |
4.6 | Charakterystyka dynamiczna taboru | Nagłówek (brak danych) |
|
|
|
|
|
4.6.4 | Połączenie maksymalnej prędkości i maksymalnego niedoboru przechyłki, w odniesieniu do których pojazd został oceniony | [liczba] km/h - [liczba] mm | T | T | T | T | T |
4.6.5 | Pochylenie poprzeczne szyny | [ciąg znaków] z wcześniej określonego wykazu | T | T | T | T | T |
4.7 | Hamowanie | Nagłówek (brak danych) |
|
|
|
|
|
4.7.1 | Maksymalne średnie opóźnienie | [liczba] m/s2 | T | N | N | T | N |
4.7.2 | Pojemność cieplna | Nagłówek (brak danych) |
|
|
|
|
|
4.7.2.1 | Skuteczność hamowania na torach o dużym nachyleniu przy normalnym obciążeniu użytkowym | Nagłówek (brak danych) |
|
|
|
|
|
4.7.2.1.1 | Przypadek referencyjny TSI | [ciąg znaków] z wcześniej określonego wykazu | T | T | T | T | N |
4.7.2.1.2 | Prędkość (jeżeli nie wskazano przypadku referencyjnego) | [liczba] km/h | T | T | T | T | N |
4.7.2.1.3 | Nachylenie (jeżeli nie wskazano przypadku referencyjnego) | [liczba] ‰ (mm/m) | T | T | T | T | N |
4.7.2.1.4 | Odległość (jeżeli nie wskazano przypadku referencyjnego) | [liczba] km | T | T | T | T | N |
4.7.2.1.5 | Czas (jeżeli nie określono odległości) (jeżeli nie wskazano przypadku referencyjnego) | [liczba] min | T | T | T | T | N |
4.7.2.1.6 | Maksymalna pojemność cieplna hamulców | [liczba] kJ | T | T | T | T | N |
4.7.3 | Hamulec postojowy | Nagłówek (brak danych) |
|
|
|
|
|
4.7.3.3 | Maksymalne nachylenie toru, na którym jednostka jest unieruchomiona wyłącznie przy użyciu hamulca postojowego (jeżeli pojazd jest w niego wyposażony) | [liczba] ‰ (mm/m) | T | T | N | T | N |
4.7.3.4 | Hamulec postojowy | [wartość logiczna] T/N | N | N | T | N | N |
4.7.4 | Układy hamulcowe zainstalowane w pojeździe | Nagłówek (brak danych) |
|
|
|
|
|
4.7.4.1 | Hamulec wiroprądowy | Nagłówek (brak danych) |
|
|
|
|
|
4.7.4.1.1 | Szynowy hamulec wiroprądowy zainstalowany | [wartość logiczna] T/N | T | T | N | T | T |
4.7.4.1.2 | Możliwość uniemożliwienia użycia szynowego hamulca wiroprądowego (jedynie w przypadku gdy szynowy hamulec wiroprądowy jest zainstalowany) | [wartość logiczna] T/N | T | T | N | T | T |
4.7.4.2 | Hamulec magnetyczny | Nagłówek (brak danych) |
|
|
|
|
|
4.7.4.2.1 | Szynowy hamulec magnetyczny zainstalowany | [wartość logiczna] T/N | T | T | N | T | T |
4.7.4.2.2 | Możliwość uniemożliwienia użycia szynowego hamulca magnetycznego (jedynie w przypadku gdy hamulec magnetyczny jest zainstalowany) | [wartość logiczna] T/N | T | T | N | T | T |
4.7.4.3 | Hamulec odzyskowy (jedynie w przypadku pojazdów zasilanych z trakcji elektrycznej) | Nagłówek (brak danych) |
|
|
|
|
|
4.7.4.3.1 | Hamulec odzyskowy zainstalowany | [wartość logiczna] T/N | T | N | N | T | T |
4.7.4.3.2 | Możliwość uniemożliwienia użycia hamulca odzyskowego (jedynie w przypadku gdy hamulec odzyskowy jest zainstalowany) | [wartość logiczna] T/N | T | N | N | T | T |
4.7.5 | Hamulec bezpieczeństwa: Droga hamowania i profil opóźnienia dla każdego stanu obciążenia dla danej konstrukcyjnej prędkości maksymalnej | [liczba] m [liczba] m/s2 | T | T | N | T | N |
4.7.6 | W przypadku eksploatacji ogólnej: Procent masy hamującej (lambda) lub masa hamująca | Lambda (%) [liczba] tony | T | T | T | T | N |
4.7.7 | Hamulec służbowy: Przy maksymalnej sile hamowania służbowego: Droga hamowania, maksymalne opóźnienie, dla stanu obciążenia »masa projektowa przy normalnym obciążeniu użytkowym« przy maksymalnej prędkości konstrukcyjnej | [liczba] m [liczba] m/s2 | T | T | T | T | N |
4.7.8 | Zabezpieczenie przed poślizgiem kół | [wartość logiczna] T/N | T | T | T | T | N |
4.8 | Charakterystyka geometryczna | Nagłówek (brak danych) |
|
|
|
|
|
4.8.1 | Długość pojazdu | [liczba] m | T | T | N | T | N |
4.8.2 | Minimalna eksploatacyjna średnica koła | [liczba] mm | T | T | T | T | T |
4.8.4 | Minimalny dozwolony promień łuku poziomego | [liczba] m | T | T | N | T | T |
4.8.5 | Minimalny dozwolony promień łuku pionowego wypukłego | [liczba] m | T | T | T | T | N |
4.8.6 | Minimalny dozwolony promień łuku pionowego wklęsłego | [liczba] m | T | T | T | T | N" |