Akt prawny
obowiązujący
Wersja aktualna od 2021-01-27
Wersja aktualna od 2021-01-27
obowiązujący
Alerty
OSTATECZNE PRZYJĘCIE (UE, Euratom) 2021/41
budżetu korygującego nr 8 Unii Europejskiej na rok budżetowy 2020
PRZEWODNICZĄCY PARLAMENTU EUROPEJSKIEGO,
uwzględniając Traktat o funkcjonowaniu Unii Europejskiej, w szczególności jego art. 314 ust. 4 lit. a) i ust. 9,
uwzględniając Traktat ustanawiający Europejską Wspólnotę Energii Atomowej, w szczególności jego art. 106a,
uwzględniając decyzję Rady 2014/335/UE, Euratom z dnia 26 maja 2014 r. w sprawie systemu zasobów własnych Unii Europejskiej (1),
uwzględniając rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE, Euratom) 2018/1046 z dnia 18 lipca 2018 r. w sprawie zasad finansowych mających zastosowanie do budżetu ogólnego Unii, zmieniające rozporządzenia (UE) nr 1296/2013, (UE) nr 1301/2013, (UE) nr 1303/2013, (UE) nr 1304/2013, (UE) nr 1309/2013, (UE) nr 1316/2013, (UE) nr 223/2014 i (UE) nr 283/2014 oraz decyzję nr 541/2014/UE, a także uchylające rozporządzenie (UE, Euratom) nr 966/2012 (2),
uwzględniając rozporządzenie Rady (UE, Euratom) nr 1311/2013 z dnia 2 grudnia 2013 r. określające wieloletnie ramy finansowe na lata 2014-2020 (3),
uwzględniając Porozumienie międzyinstytucjonalne z dnia 2 grudnia 2013 r. pomiędzy Parlamentem Europejskim, Radą i Komisją w sprawie dyscypliny budżetowej, współpracy w kwestiach budżetowych i należytego zarządzania finansami (4),
uwzględniając budżet ogólny Unii Europejskiej na rok budżetowy 2020, w formie przyjętej ostatecznie w dniu 27 listopada 2019 r. (5),
uwzględniając projekt budżetu korygującego nr 9 Unii Europejskiej na rok budżetowy 2020, przyjęty przez Komisję dnia 9 października 2020 r.,
uwzględniając stanowisko dotyczące projektu budżetu korygującego nr 9/2020, przyjęte przez Radę dnia 30 października 2020 r. i przekazane Parlamentowi Europejskiemu dnia 3 listopada 2020 r.,
uwzględniając zatwierdzenie przez Parlament stanowiska Rady w dniu 24 listopada 2020 r.,
uwzględniając art. 94 i 96 Regulaminu Parlamentu Europejskiego,
STWIERDZA:
Artykuł
Procedura przewidziana w art. 314 Traktatu o funkcjonowaniu Unii Europejskiej została zakończona i budżet korygujący nr 8 Unii Europejskiej na rok budżetowy 2020 został ostatecznie przyjęty.
Sporządzono w Brukseli, dnia 24 listopada 2020 r.
Przewodniczący
D. M. SASSOLI
(1) Dz.U. L 168 z 7.6.2014, s. 105.
(2) Dz.U. L 193 z 30.7.2018, s. 1.
(3) Dz.U. L 347 z 20.12.2013, s. 884.
(4) Dz.U. C 373 z 20.12.2013, s. 1.
(5) Dz.U. L 57 z 27.2.2020.
A. WPROWADZENIE I FINANSOWANIE BUDŻETU OGÓLNEGO
FINANSOWANIE BUDŻETU OGÓLNEGO
Środki, które muszą zostać zbilansowane w roku budżetowym 2020 na podstawie art. 1 decyzji Rady 2014/335/UE, Euratom z dnia 26 maja 2014 r. w sprawie systemu zasobów własnych Unii Europejskiej
WYDATKI
Opis | Budżet na 2020 r. (1) | Budżet 2019 (2) | Zmiana (w %) |
|
|
|
|
1. Inteligentny wzrost gospodarczy sprzyjający włączeniu społecznemu | 77 453 828 442 | 67 556 947 173 | + 14,65 % |
2. Trwały wzrost gospodarczy: zasoby naturalne | 57 904 492 439 | 57 399 857 331 | + 0,88 |
3. Bezpieczeństwo i obywatelstwo | 6 368 527 141 | 3 527 434 894 | + 80,54 |
4. Globalny wymiar Europy | 9 112 061 191 | 9 358 295 603 | -2,63 |
5. Administracja | 10 274 196 704 | 9 944 904 743 | + 3,31 |
6. Wyrównania | p.m. | p.m. | - |
Instrumenty szczególne | 1 425 594 964 | 705 051 794 | + 102,20 |
Wydatki ogółem (3) | 162 538 700 881 | 148 492 491 538 | + 9,46 |
(1) (2) (3) |
DOCHODY
Opis | Budżet na 2020 r. (4) | Budżet 2019 (5) | Zmiana (w %) |
Dochody różne (tytuły 4-9) | 2 046 450 061 | 1 894 392 136 | + 8,03 |
Dostępna nadwyżka z poprzedniego roku budżetowego (rozdział 3 0, artykuł 3 0 0) | 3 218 373 955 | 1 802 988 329 | +78,50 |
Salda i dostosowania (rozdziały 3 1, 3 2, 3 3 i 3 9) | - 400 600 000 | p.m. | - |
Dochody ogółem (tytuły 3-9) | 4 864 224 016 | 3 697 380 465 | +31,56 |
Kwota netto ceł i opłat wyrównawczych od cukru (rozdziały 1 1 i 1 2) | 18 507 300 000 | 21 471 164 786 | - 13,80 |
Zasoby własne oparte na VAT według stawki jednolitej (tabele 1 i 2, rozdział 1 3) | 17 344 303 050 | 17 738 667 150 | - 2,22 |
Różnica pozostająca do sfinansowania z zasobów dodatkowych (zasoby własne oparte na DNB, tabela 3, rozdział 1 4) | 121 822 873 815 | 105 585 279 137 | + 15,38 |
Środki, które muszą zostać zbilansowane zasobami własnymi, o których mowa w art. 2 decyzji 2014/335/UE, Euratom (6) | 157 674 476 865 | 144 795 111 073 | + 8,89 |
Dochody ogółem (7) | 162 538 700 881 | 148 492 491 538 | + 9,46 |
(4) (5) (6) (7) |
TABELA 1
Obliczenie ograniczenia zharmonizowanych podstaw podatku od wartości dodanej (VAT) na podstawie art. 2 ust. 1 lit. b) decyzji 2014/335/UE, Euratom
Państwo członkowskie | 1 % nieograniczonej podstawy VAT | 1 % dochodu narodowego brutto | Stopa ograniczenia (w %) | 1 % dochodu narodowego brutto pomnożony przez stopę ograniczenia | 1 % ograniczonej podstawy VAT (8) | Państwa członkowskie o ograniczonej podstawie VAT |
| (1) | (2) | (3) | (4) | (5) | (6) |
Belgia | 1 897 777 000 | 4 492 260 000 | 50 | 2 246 130 000 | 1 897 777 000 |
|
Bułgaria | 271 658 000 | 568 744 000 | 50 | 284 372 000 | 271 658 000 |
|
Czechy | 923 454 000 | 2 016 108 000 | 50 | 1 008 054 000 | 923 454 000 |
|
Dania | 1 134 034 000 | 2 997 687 000 | 50 | 1 498 843 500 | 1 134 034 000 |
|
Niemcy | 13 791 909 000 | 33 548 996 000 | 50 | 16 774 498 000 | 13 791 909 000 |
|
Estonia | 127 111 000 | 260 049 000 | 50 | 130 024 500 | 127 111 000 |
|
Irlandia | 916 120 000 | 2 445 027 000 | 50 | 1 222 513 500 | 916 120 000 |
|
Grecja | 689 744 000 | 1 703 172 000 | 50 | 851 586 000 | 689 744 000 |
|
Hiszpania | 5 257 014 000 | 11 394 533 000 | 50 | 5 697 266 500 | 5 257 014 000 |
|
Francja | 10 437 975 000 | 23 109 504 000 | 50 | 11 554 752 000 | 10 437 975 000 |
|
Chorwacja | 332 122 000 | 490 350 000 | 50 | 245 175 000 | 245 175 000 | Chorwacja |
Włochy | 6 554 877 000 | 16 408 969 000 | 50 | 8 204 484 500 | 6 554 877 000 |
|
Cypr | 153 600 000 | 196 679 000 | 50 | 98 339 500 | 98 339 500 | Cypr |
Łotwa | 120 755 000 | 285 827 000 | 50 | 142 913 500 | 120 755 000 |
|
Litwa | 182 105 000 | 436 918 000 | 50 | 218 459 000 | 182 105 000 |
|
Luksemburg | 304 016 000 | 427 140 000 | 50 | 213 570 000 | 213 570 000 | Luksemburg |
Węgry | 570 270 000 | 1 335 303 000 | 50 | 667 651 500 | 570 270 000 |
|
Malta | 91 828 000 | 115 687 000 | 50 | 57 843 500 | 57 843 500 | Malta |
Niderlandy | 3 090 100 000 | 7 525 158 000 | 50 | 3 762 579 000 | 3 090 100 000 |
|
Austria | 1 737 376 000 | 3 796 555 000 | 50 | 1 898 277 500 | 1 737 376 000 |
|
Polska | 2 541 144 000 | 4 975 888 000 | 50 | 2 487 944 000 | 2 487 944 000 | Polska |
Portugalia | 1 022 557 000 | 1 955 868 000 | 50 | 977 934 000 | 977 934 000 | Portugalia |
Rumunia | 814 450 000 | 2 104 070 000 | 50 | 1 052 035 000 | 814 450 000 |
|
Słowenia | 218 848 000 | 450 588 000 | 50 | 225 294 000 | 218 848 000 |
|
Słowacja | 341 044 000 | 879 905 000 | 50 | 439 952 500 | 341 044 000 |
|
Finlandia | 1 018 425 000 | 2 282 237 000 | 50 | 1 141 118 500 | 1 018 425 000 |
|
Szwecja | 2 044 088 000 | 4 664 862 000 | 50 | 2 332 431 000 | 2 044 088 000 |
|
Zjednoczone Królestwo | 11 057 452 000 | 23 933 385 000 | 50 | 11 966 692 500 | 11 057 452 000 |
|
Ogółem | 67 641 853 000 | 154 801 469 000 |
| 77 400 734 500 | 67 277 392 000 |
|
(8) |
TABELA 2
Zasoby własne z tytułu VAT na podstawie art. 2 ust. 1 lit. b) decyzji 2014/335/UE, Euratom (rozdział 1 3) - zestawienie
Państwo członkowskie | 1 % ograniczonej podstawy VAT | Jednolita stawka zasobów własnych opartych na VAT (w %) | Zasoby własne oparte na VAT wg stawki jednolitej |
| (1) | (2) | (3) = (1) × (2) |
Belgia | 1 897 777 000 | 0,30 | 569 333 100 |
Bułgaria | 271 658 000 | 0,30 | 81 497 400 |
Czechy | 923 454 000 | 0,30 | 277 036 200 |
Dania | 1 134 034 000 | 0,30 | 340 210 200 |
Niemcy | 13 791 909 000 | 0,15 | 2 068 786 350 |
Estonia | 127 111 000 | 0,30 | 38 133 300 |
Irlandia | 916 120 000 | 0,30 | 274 836 000 |
Grecja | 689 744 000 | 0,30 | 206 923 200 |
Hiszpania | 5 257 014 000 | 0,30 | 1 577 104 200 |
Francja | 10 437 975 000 | 0,30 | 3 131 392 500 |
Chorwacja | 245 175 000 | 0,30 | 73 552 500 |
Włochy | 6 554 877 000 | 0,30 | 1 966 463 100 |
Cypr | 98 339 500 | 0,30 | 29 501 850 |
Łotwa | 120 755 000 | 0,30 | 36 226 500 |
Litwa | 182 105 000 | 0,30 | 54 631 500 |
Luksemburg | 213 570 000 | 0,30 | 64 071 000 |
Węgry | 570 270 000 | 0,30 | 171 081 000 |
Malta | 57 843 500 | 0,30 | 17 353 050 |
Niderlandy | 3 090 100 000 | 0,15 | 463 515 000 |
Austria | 1 737 376 000 | 0,30 | 521 212 800 |
Polska | 2 487 944 000 | 0,30 | 746 383 200 |
Portugalia | 977 934 000 | 0,30 | 293 380 200 |
Rumunia | 814 450 000 | 0,30 | 244 335 000 |
Słowenia | 218 848 000 | 0,30 | 65 654 400 |
Słowacja | 341 044 000 | 0,30 | 102 313 200 |
Finlandia | 1 018 425 000 | 0,30 | 305 527 500 |
Szwecja | 2 044 088 000 | 0,15 | 306 613 200 |
Zjednoczone Królestwo | 11 057 452 000 | 0,30 | 3 317 235 600 |
Ogółem | 67 277 392 000 |
| 17 344 303 050 |
TABELA 3
Określenie stawki jednolitej i zestawienie zasobów własnych opartych na dochodzie narodowym brutto na podstawie art. 2 ust. 1 lit. c) decyzji 2014/335/UE, Euratom (rozdział 1 4)
Państwo członkowskie | 1 % dochodu narodowego brutto | Jednolita stawka zasobów własnych z "podstawy dodatkowej" | Zasoby własne z "podstawy dodatkowej" wg stawki jednolitej |
| (1) | (2) | (3) = (1) × (2) |
Belgia | 4 492 260 000 |
| 3 535 237 919 |
Bułgaria | 568 744 000 |
| 447 579 916 |
Czechy | 2 016 108 000 |
| 1 586 600 386 |
Dania | 2 997 687 000 |
| 2 359 065 760 |
Niemcy | 33 548 996 000 |
| 26 401 785 028 |
Estonia | 260 049 000 |
| 204 648 681 |
Irlandia | 2 445 027 000 |
| 1 924 143 341 |
Grecja | 1 703 172 000 |
| 1 340 331 645 |
Hiszpania | 11 394 533 000 |
| 8 967 064 491 |
Francja | 23 109 504 000 |
| 18 186 301 512 |
Chorwacja | 490 350 000 |
| 385 886 817 |
Włochy | 16 408 969 000 |
| 12 913 235 080 |
Cypr | 196 679 000 |
| 154 778 899 |
Łotwa | 285 827 000 | 0,7869620 (9) | 224 934 988 |
Litwa | 436 918 000 |
| 343 837 864 |
Luksemburg | 427 140 000 |
| 336 142 949 |
Węgry | 1 335 303 000 |
| 1 050 832 721 |
Malta | 115 687 000 |
| 91 041 273 |
Niderlandy | 7 525 158 000 |
| 5 922 013 398 |
Austria | 3 796 555 000 |
| 2 987 744 520 |
Polska | 4 975 888 000 |
| 3 915 834 778 |
Portugalia | 1 955 868 000 |
| 1 539 193 795 |
Rumunia | 2 104 070 000 |
| 1 655 823 138 |
Słowenia | 450 588 000 |
| 354 595 634 |
Słowacja | 879 905 000 |
| 692 451 800 |
Finlandia | 2 282 237 000 |
| 1 796 033 796 |
Szwecja | 4 664 862 000 |
| 3 671 069 134 |
Zjednoczone Królestwo | 23 933 385 000 |
| 18 834 664 552 |
Ogółem | 154 801 469 000 |
| 121 822 873 815 |
(9) |
TABELA 4
Wyliczenie obniżki brutto wkładów opartych na DNB Danii, Niderlandów i Szwecji oraz jej finansowania, zgodnie z art. 2 ust. 5 decyzji 2014/335/UE, Euratom (rozdział 1 6)
Państwo członkowskie | Obniżka brutto | Udział procentowy w podstawie DNB | Przelicznik DNB zastosowany do obniżki brutto | Finansowanie obniżki |
| (1) | (2) | (3) | (4) = (1) + (3) |
Belgia |
| 2,90 | 32 992 238 | 32 992 238 |
Bułgaria |
| 0,37 | 4 176 993 | 4 176 993 |
Czechy |
| 1,30 | 14 806 782 | 14 806 782 |
Dania | - 146 333 564 | 1,94 | 22 015 735 | - 124 317 829 |
Niemcy |
| 21,67 | 246 391 898 | 246 391 898 |
Estonia |
| 0,17 | 1 909 862 | 1 909 862 |
Irlandia |
| 1,58 | 17 956 867 | 17 956 867 |
Grecja |
| 1,10 | 12 508 505 | 12 508 505 |
Hiszpania |
| 7,36 | 83 684 192 | 83 684 192 |
Francja |
| 14,93 | 169 721 757 | 169 721 757 |
Chorwacja |
| 0,32 | 3 601 248 | 3 601 248 |
Włochy |
| 10,60 | 120 511 416 | 120 511 416 |
Cypr |
| 0,13 | 1 444 458 | 1 444 458 |
Łotwa |
| 0,18 | 2 099 182 | 2 099 182 |
Litwa |
| 0,28 | 3 208 831 | 3 208 831 |
Luksemburg |
| 0,28 | 3 137 019 | 3 137 019 |
Węgry |
| 0,86 | 9 806 786 | 9 806 786 |
Malta |
| 0,07 | 849 633 | 849 633 |
Niderlandy | - 782 321 749 | 4,86 | 55 266 571 | - 727 055 178 |
Austria |
| 2,45 | 27 882 813 | 27 882 813 |
Polska |
| 3,21 | 36 544 119 | 36 544 119 |
Portugalia |
| 1,26 | 14 364 365 | 14 364 365 |
Rumunia |
| 1,36 | 15 452 796 | 15 452 796 |
Słowenia |
| 0,29 | 3 309 227 | 3 309 227 |
Słowacja |
| 0,57 | 6 462 234 | 6 462 234 |
Finlandia |
| 1,47 | 16 761 298 | 16 761 298 |
Szwecja | - 208 243 919 | 3,01 | 34 259 869 | - 173 984 050 |
Zjednoczone Królestwo |
| 15,46 | 175 772 538 | 175 772 538 |
Ogółem | -1 136 899 232 | 100,00 | 1 136 899 232 | 0 |
Deflator cen PKB UE, w EUR (prognoza gospodarcza z wiosny 2019 r.): (a) 2011 UE-27 = 100,0000 / (b) 2013 UE-27 = 102,9958 (c) 2013 UE-28 = 102,9874 / (d) 2020 UE-28 = 112,5551 | ||||
Kwota ryczałtowa dla Niderlandów: w cenach z 2020 r.: 695 000 000 EUR × [(b/a) × (d/c)] = 782 321 749 EUR | ||||
Kwota ryczałtowa dla Szwecji: w cenach z 2020 r.: 185 000 000 EUR × [(b/a) × (d/c)] = 208 243 919 EUR | ||||
Kwota ryczałtowa dla Danii: w cenach z 2020 r.: 130 000 000 EUR × [(b/a) × (d/c)] = 146 333 564 EUR |
TABELA 5.1
Korekta nierównowagi budżetowej na rzecz Zjednoczonego Królestwa za rok budżetowy 2019 na podstawie art. 4 decyzji 2014/335/UE, Euratom (rozdział 1 5)
Opis | Współczynnik (10) (%) | Kwota |
1. Udział Zjednoczonego Królestwa (w %) w teoretycznej nieograniczonej podstawie VAT | 16,0617 |
|
2. Udział Zjednoczonego Królestwa (w %) w sumie wydatków na rzecz państw członkowskich skorygowanej o wydatki związane z rozszerzeniem | 7,6186 |
|
3. (1) - (2) | 8,4431 |
|
4. Suma wydatków na rzecz państw członkowskich |
| 133 761 974 693 |
5. Wydatki związane z rozszerzeniem (11) |
| 33 495 190 550 |
6. Suma wydatków na rzecz państw członkowskich skorygowana o wydatki związane z rozszerzeniem = (4) - (5) |
| 100 266 784 143 |
7. Początkowa kwota rabatu brytyjskiego = (3) × (6) × 0,66 |
| 5 587 332 443 |
8. Korzyść dla Zjednoczonego Królestwa (12) |
| 459 372 003 |
9. Podstawowy rabat brytyjski = (7) - (8) |
| 5 127 960 440 |
10. Zyski nadzwyczajne z tradycyjnych zasobów własnych (13) |
| -42 372 235 |
11. Korekta dla Zjednoczonego Królestwa = (9) - (10) |
| 5 170 332 675 |
(10) (11) (12) (13) |
TABELA 5.2
Korekta nierównowagi budżetowej na rzecz Zjednoczonego Królestwa za rok budżetowy 2015 na podstawie art. 4 decyzji 2014/335/UE, Euratom (rozdział 3 5)
Opis | Współczynnik (14) (%) | Kwota |
1. Udział Zjednoczonego Królestwa (w %) w teoretycznej nieograniczonej podstawie VAT | 19,1419 |
|
2. Udział Zjednoczonego Królestwa (w %) w sumie wydatków na rzecz państw członkowskich skorygowanej o wydatki związane z rozszerzeniem | 7,5894 |
|
3. (1) - (2) | 11,5525 |
|
4. Suma wydatków na rzecz państw członkowskich |
| 129 135 893 336 |
5. Wydatki związane z rozszerzeniem (15) |
| 31 639 878 296 |
6. Suma wydatków na rzecz państw członkowskich skorygowana o wydatki związane z rozszerzeniem = (4) - (5) |
| 97 496 015 040 |
7. Początkowa kwota rabatu brytyjskiego = (3) × (6) × 0,66 |
| 7 433 724 758 |
8. Korzyść dla Zjednoczonego Królestwa (16) |
| 1 381 345 015 |
9. Podstawowy rabat brytyjski = (7) - (8) |
| 6 052 379 743 |
10. Zyski nadzwyczajne z tradycyjnych zasobów własnych (17) |
| -74 320 246 |
11. Korekta dla Zjednoczonego Królestwa = (9) - (10) (18) |
| 6 126 699 989 |
(14) (15) (16) (17) (18) |
TABELA 5.3
Korekta nierównowagi budżetowej na rzecz Zjednoczonego Królestwa za rok budżetowy 2016 na podstawie art. 4 decyzji 2014/335/UE, Euratom (rozdział 3 5)
Opis | Współczynnik (19) (%) | Kwota |
1. Udział Zjednoczonego Królestwa (w %) w teoretycznej nieograniczonej podstawie VAT | 17,3576 |
|
2. Udział Zjednoczonego Królestwa (w %) w sumie wydatków na rzecz państw członkowskich skorygowanej o wydatki związane z rozszerzeniem | 7,6922 |
|
3. (1) - (2) | 9,6654 |
|
4. Suma wydatków na rzecz państw członkowskich |
| 117 460 512 555 |
5. Wydatki związane z rozszerzeniem (20) |
| 25 403 051 464 |
6. Suma wydatków na rzecz państw członkowskich skorygowana o wydatki związane z rozszerzeniem = (4) - (5) |
| 92 057 461 091 |
7. Początkowa kwota rabatu brytyjskiego = (3) × (6) × 0,66 |
| 5 872 505 812 |
8. Korzyść dla Zjednoczonego Królestwa (21) |
| 851 694 541 |
9. Podstawowy rabat brytyjski = (7) - (8) |
| 5 020 811 271 |
10. Zyski nadzwyczajne z tradycyjnych zasobów własnych (22) |
| -40 846 944 |
11. Korekta dla Zjednoczonego Królestwa = (9) - (10) (23) |
| 5 061 658 216 |
(19) (20) (21) (22) (23) |
TABELA 5.4
Korekta nierównowagi budżetowej na rzecz Zjednoczonego Królestwa za rok budżetowy 2017 na podstawie art. 4 decyzji 2014/335/UE, Euratom (rozdział 3 6)
Opis | Współczynnik (24) (%) | Kwota |
1. Udział Zjednoczonego Królestwa (w %) w teoretycznej nieograniczonej podstawie VAT | 15,9063 |
|
2. Udział Zjednoczonego Królestwa (w %) w sumie wydatków na rzecz państw członkowskich skorygowanej o wydatki związane z rozszerzeniem | 6,9862 |
|
3. (1) - (2) | 8,9201 |
|
4. Suma wydatków na rzecz państw członkowskich |
| 110 891 011 881 |
5. Wydatki związane z rozszerzeniem (25) |
| 20 917 337 083 |
6. Suma wydatków na rzecz państw członkowskich skorygowana o wydatki związane z rozszerzeniem = (4) - (5) |
| 89 973 674 798 |
7. Początkowa kwota rabatu brytyjskiego = (3) × (6) × 0,66 |
| 5 297 002 140 |
8. Korzyść dla Zjednoczonego Królestwa (26) |
| 147 663 777 |
9. Podstawowy rabat brytyjski = (7) - (8) |
| 5 149 338 362 |
10. Zyski nadzwyczajne z tradycyjnych zasobów własnych (27) |
| -9 019 736 |
11. Korekta dla Zjednoczonego Królestwa = (9) - (10) (28) |
| 5 158 358 098 |
(24) (25) (26) (27) (28) |
TABELA 5.5
Korekta nierównowagi budżetowej na rzecz Zjednoczonego Królestwa za rok budżetowy 2018 na podstawie art. 4 decyzji 2014/335/UE, Euratom (rozdział 3 6)
Opis | Współczynnik (29) (%) | Kwota |
1. Udział Zjednoczonego Królestwa (w %) w teoretycznej nieograniczonej podstawie VAT | 16,0805 |
|
2. Udział Zjednoczonego Królestwa (w %) w sumie wydatków na rzecz państw członkowskich skorygowanej o wydatki związane z rozszerzeniem | 6,7158 |
|
3. (1) - (2) | 9,3646 |
|
4. Suma wydatków na rzecz państw członkowskich |
| 129 720 353 887 |
5. Wydatki związane z rozszerzeniem (30) |
| 31 051 543 542 |
6. Suma wydatków na rzecz państw członkowskich skorygowana o wydatki związane z rozszerzeniem = (4) - (5) |
| 98 668 810 345 |
7. Początkowa kwota rabatu brytyjskiego = (3) × (6) × 0,66 |
| 6 098 379 860 |
8. Korzyść dla Zjednoczonego Królestwa (31) |
| 620 706 683 |
9. Podstawowy rabat brytyjski = (7) - (8) |
| 5 477 673 177 |
10. Zyski nadzwyczajne z tradycyjnych zasobów własnych (32) |
| -38 961 662 |
11. Korekta dla Zjednoczonego Królestwa = (9) - (10) (33) |
| 5 516 634 839 |
(29) (30) (31) (32) (33) |
TABELA 6.1
Obliczenie finansowania rabatu brytyjskiego wynoszącego 5 170 332 675 EUR (rozdział 1 5)
Państwo członkowskie | Procentowy udział w podstawach DNB | Udziały bez Zjednoczonego Królestwa | Udziały bez Niemiec, Niderlandów, Austrii, Szwecji i Zjednoczonego Królestwa | Trzy czwarte udziału Niemiec, Niderlandów, Austrii i Szwecji w kolumnie 2 | Dane z kolumny 4 rozłożone zgodnie z danymi w kolumnie 3 | Skala finansowania | Skala finansowania zastosowana do rabatu |
| (1) | (2) | (3) | (4) | (5) | (6) = (2) + (4) + (5) | (7) |
Belgia | 2,90 | 3,43 | 5,52 |
| 1,57 | 5,00 | 258 550 776 |
Bułgaria | 0,37 | 0,43 | 0,70 |
| 0,20 | 0,63 | 32 733 903 |
Czechy | 1,30 | 1,54 | 2,48 |
| 0,70 | 2,24 | 116 036 536 |
Dania | 1,94 | 2,29 | 3,69 |
| 1,05 | 3,34 | 172 531 042 |
Niemcy | 21,67 | 25,64 | 0,00 | -19,23 | 0,00 | 6,41 | 331 363 203 |
Estonia | 0,17 | 0,20 | 0,32 |
| 0,09 | 0,29 | 14 967 048 |
Irlandia | 1,58 | 1,87 | 3,01 |
| 0,85 | 2,72 | 140 722 849 |
Grecja | 1,10 | 1,30 | 2,09 |
| 0,59 | 1,90 | 98 025 591 |
Hiszpania | 7,36 | 8,71 | 14,01 |
| 3,98 | 12,68 | 655 809 180 |
Francja | 14,93 | 17,66 | 28,41 |
| 8,07 | 25,72 | 1 330 061 079 |
Chorwacja | 0,32 | 0,37 | 0,60 |
| 0,17 | 0,55 | 28 221 958 |
Włochy | 10,60 | 12,54 | 20,18 |
| 5,73 | 18,27 | 944 413 650 |
Cypr | 0,13 | 0,15 | 0,24 |
| 0,07 | 0,22 | 11 319 805 |
Łotwa | 0,18 | 0,22 | 0,35 |
| 0,10 | 0,32 | 16 450 694 |
Litwa | 0,28 | 0,33 | 0,54 |
| 0,15 | 0,49 | 25 146 694 |
Luksemburg | 0,28 | 0,33 | 0,53 |
| 0,15 | 0,48 | 24 583 924 |
Węgry | 0,86 | 1,02 | 1,64 |
| 0,47 | 1,49 | 76 852 993 |
Malta | 0,07 | 0,09 | 0,14 |
| 0,04 | 0,13 | 6 658 333 |
Niderlandy | 4,86 | 5,75 | 0,00 | -4,31 | 0,00 | 1,44 | 74 325 934 |
Austria | 2,45 | 2,90 | 0,00 | -2,18 | 0,00 | 0,73 | 37 498 548 |
Polska | 3,21 | 3,80 | 6,12 |
| 1,74 | 5,54 | 286 385 851 |
Portugalia | 1,26 | 1,49 | 2,40 |
| 0,68 | 2,18 | 112 569 439 |
Rumunia | 1,36 | 1,61 | 2,59 |
| 0,73 | 2,34 | 121 099 164 |
Słowenia | 0,29 | 0,34 | 0,55 |
| 0,16 | 0,50 | 25 933 467 |
Słowacja | 0,57 | 0,67 | 1,08 |
| 0,31 | 0,98 | 50 642 688 |
Finlandia | 1,47 | 1,74 | 2,81 |
| 0,80 | 2,54 | 131 353 516 |
Szwecja | 3,01 | 3,56 | 0,00 | -2,67 | 0,00 | 0,89 | 46 074 810 |
Zjednoczone Królestwo | 15,46 | 0,00 | 0,00 |
| 0,00 | 0,00 | 0 |
Ogółem | 100,00 | 100,00 | 100,00 | -28,39 | 28,39 | 100,00 | 5 170 332 675 |
Obliczeń dokonano do piętnastego miejsca po przecinku.
TABELA 6.2
Finansowanie ostatecznego rabatu brytyjskiego za 2015 r. (rozdział 3 5)
Państwo członkowskie | Kwota |
| (1) |
Belgia | 1 267 154 |
Bułgaria | 3 148 896 |
Republika Czeska | 4 903 895 |
Dania | 6 556 672 |
Niemcy | 4 385 985 |
Estonia | 303 635 |
Irlandia | 20 284 145 |
Grecja | 504 408 |
Hiszpania | 1 272 857 |
Francja | 5 838 257 |
Chorwacja | 1 207 446 |
Włochy | 19 287 491 |
Cypr | 627 536 |
Łotwa | - 619 579 |
Litwa | - 208 473 |
Luksemburg | 866 089 |
Węgry | 2 764 651 |
Malta | 310 080 |
Niderlandy | - 260 138 |
Austria | 1 362 429 |
Polska | -9 542 201 |
Portugalia | 476 355 |
Rumunia | 1 609 226 |
Słowenia | 123 083 |
Słowacja | 1 555 233 |
Finlandia | 4 733 265 |
Szwecja | -2 400 255 |
Zjednoczone Królestwo | -70 358 142 |
Ogółem | 0 |
TABELA 6.3
Finansowanie ostatecznego rabatu brytyjskiego za 2016 r. (rozdział 3 5)
Państwo członkowskie | Kwota |
| (1) |
Belgia | 12 381 389 |
Bułgaria | 1 683 717 |
Republika Czeska | 6 602 363 |
Dania | 3 769 035 |
Niemcy | 5 007 497 |
Estonia | 892 527 |
Irlandia | 3 060 816 |
Grecja | - 239 791 |
Hiszpania | 4 704 411 |
Francja | 26 115 146 |
Chorwacja | 1 550 836 |
Włochy | 26 775 334 |
Cypr | 893 340 |
Łotwa | 185 011 |
Litwa | 904 487 |
Luksemburg | - 272 563 |
Węgry | 2 362 157 |
Malta | 310 901 |
Niderlandy | 3 455 636 |
Austria | 855 227 |
Polska | 15 053 623 |
Portugalia | 2 825 093 |
Rumunia | 5 438 400 |
Słowenia | 821 604 |
Słowacja | 454 399 |
Finlandia | 3 348 353 |
Szwecja | 128 390 |
Zjednoczone Królestwo | - 129 067 338 |
Ogółem | 0 |
TABELA 6.4
Pośrednia aktualizacja finansowania rabatu brytyjskiego za 2017 r. (rozdział 3 6)
Państwo członkowskie | Kwota |
| (1) |
Belgia | 15 856 715 |
Bułgaria | 3 231 445 |
Republika Czeska | 3 814 138 |
Dania | 10 232 027 |
Niemcy | 12 286 393 |
Estonia | 1 271 298 |
Irlandia | 5 263 528 |
Grecja | 4 209 140 |
Hiszpania | 23 937 729 |
Francja | 58 977 709 |
Chorwacja | 1 777 843 |
Włochy | 45 010 069 |
Cypr | 752 318 |
Łotwa | 741 095 |
Litwa | 1 627 128 |
Luksemburg | 374 066 |
Węgry | 3 692 230 |
Malta | 265 690 |
Niderlandy | 4 759 697 |
Austria | 1 361 203 |
Polska | 5 297 081 |
Portugalia | 6 203 836 |
Rumunia | 5 382 461 |
Słowenia | 765 633 |
Słowacja | 1 500 046 |
Finlandia | 5 572 775 |
Szwecja | 257 162 |
Zjednoczone Królestwo | - 224 420 455 |
Ogółem | 0 |
TABELA 6.5
Pośrednia aktualizacja finansowania rabatu brytyjskiego za 2018 r. (rozdział 3 6)
Państwo członkowskie | Kwota |
| (1) |
Belgia | 27 909 738 |
Bułgaria | 5 747 148 |
Republika Czeska | 12 780 811 |
Dania | 17 414 841 |
Niemcy | 26 899 549 |
Estonia | 2 324 061 |
Irlandia | 13 878 796 |
Grecja | 7 355 826 |
Hiszpania | 58 628 464 |
Francja | 132 102 159 |
Chorwacja | 3 326 099 |
Włochy | 80 506 049 |
Cypr | 1 290 517 |
Łotwa | 1 428 955 |
Litwa | 3 518 387 |
Luksemburg | 3 459 527 |
Węgry | 9 060 360 |
Malta | 599 078 |
Niderlandy | 7 666 480 |
Austria | 3 225 174 |
Polska | 25 585 020 |
Portugalia | 12 696 708 |
Rumunia | 15 373 126 |
Słowenia | 1 888 602 |
Słowacja | 3 559 433 |
Finlandia | 9 899 420 |
Szwecja | 4 981 835 |
Zjednoczone Królestwo | - 493 106 163 |
Ogółem | 0 |
TABELA 7
Zestawienie dotyczące finansowania (34)budżetu ogólnego według rodzaju zasobów własnych i według państw członkowskich
Państwo członkowskie | Tradycyjne zasoby własne (TZW) |
| Zasoby własne oparte na VAT oraz DNB, łącznie z korektami | Zasoby własne ogółem (35) | |||||||
Opłaty w sektorze cukru netto (80 %) | Cła netto (80 %) | Tradycyjne zasoby własne ogółem (80 %) | p.m. koszty poboru (20 % TZW brutto) | Zasoby własne oparte na VAT | Zasoby własne oparte na DNB | Obniżka dla: Danii, Niderlandów i Szwecji | Rabat brytyjski | Składki państw członkowskich ogółem | Udział w składkach państw członkowskich (%) | ||
| (1) | (2) | (3) = (1) + (2) | (4) | (5) | (6) | (7) | (8) | (9) = (5) + (6) + (7) + (8) | (10) | (11) = (3) + (9) |
Belgia | 0 | 1 855 200 000 | 1 855 200 000 | 463 800 000 | 569 333 100 | 3 535 237 919 | 32 992 238 | 315 965 772 | 4 453 529 029 | 3,20 | 6 308 729 029 |
Bułgaria | 0 | 77 000 000 | 77 000 000 | 19 250 000 | 81 497 400 | 447 579 916 | 4 176 993 | 46 545 109 | 579 799 418 | 0,42 | 656 799 418 |
Czechy | 0 | 257 600 000 | 257 600 000 | 64 400 000 | 277 036 200 | 1 586 600 386 | 14 806 782 | 144 137 743 | 2 022 581 111 | 1,45 | 2 280 181 111 |
Dania | 0 | 316 900 000 | 316 900 000 | 79 225 000 | 340 210 200 | 2 359 065 760 | - 124 317 829 | 210 503 617 | 2 785 461 748 | 2,00 | 3 102 361 748 |
Niemcy | 0 | 3 682 900 000 | 3 682 900 000 | 920 725 000 | 2 068 786 350 | 26 401 785 028 | 246 391 898 | 379 942 627 | 29 096 905 903 | 20,91 | 32 779 805 903 |
Estonia | 0 | 36 400 000 | 36 400 000 | 9 100 000 | 38 133 300 | 204 648 681 | 1 909 862 | 19 758 569 | 264 450 412 | 0,19 | 300 850 412 |
Irlandia | 0 | 239 800 000 | 239 800 000 | 59 950 000 | 274 836 000 | 1 924 143 341 | 17 956 867 | 183 210 134 | 2 400 146 342 | 1,72 | 2 639 946 342 |
Grecja | 0 | 227 100 000 | 227 100 000 | 56 775 000 | 206 923 200 | 1 340 331 645 | 12 508 505 | 109 855 174 | 1 669 618 524 | 1,20 | 1 896 718 524 |
Hiszpania | 0 | 1 145 600 000 | 1 145 600 000 | 286 400 000 | 1 577 104 200 | 8 967 064 491 | 83 684 192 | 744 352 641 | 11 372 205 524 | 8,17 | 12 517 805 524 |
Francja | 0 | 1 492 900 000 | 1 492 900 000 | 373 225 000 | 3 131 392 500 | 18 186 301 512 | 169 721 757 | 1 553 094 350 | 23 040 510 119 | 16,56 | 24 533 410 119 |
Chorwacja | 0 | 29 500 000 | 29 500 000 | 7 375 000 | 73 552 500 | 385 886 817 | 3 601 248 | 36 084 182 | 499 124 747 | 0,36 | 528 624 747 |
Włochy | 0 | 1 548 800 000 | 1 548 800 000 | 387 200 000 | 1 966 463 100 | 12 913 235 080 | 120 511 416 | 1 115 992 593 | 16 116 202 189 | 11,58 | 17 665 002 189 |
Cypr | 0 | 25 000 000 | 25 000 000 | 6 250 000 | 29 501 850 | 154 778 899 | 1 444 458 | 14 883 516 | 200 608 723 | 0,14 | 225 608 723 |
Łotwa | 0 | 36 400 000 | 36 400 000 | 9 100 000 | 36 226 500 | 224 934 988 | 2 099 182 | 18 186 176 | 281 446 846 | 0,20 | 317 846 846 |
Litwa | 0 | 90 500 000 | 90 500 000 | 22 625 000 | 54 631 500 | 343 837 864 | 3 208 831 | 30 988 223 | 432 666 418 | 0,31 | 523 166 418 |
Luksemburg | 0 | 17 700 000 | 17 700 000 | 4 425 000 | 64 071 000 | 336 142 949 | 3 137 019 | 29 011 043 | 432 362 011 | 0,31 | 450 062 011 |
Węgry | 0 | 164 900 000 | 164 900 000 | 41 225 000 | 171 081 000 | 1 050 832 721 | 9 806 786 | 94 732 391 | 1 326 452 898 | 0,95 | 1 491 352 898 |
Malta | 0 | 13 400 000 | 13 400 000 | 3 350 000 | 17 353 050 | 91 041 273 | 849 633 | 8 144 082 | 117 388 038 | 0,08 | 130 788 038 |
Niderlandy | 0 | 2 461 700 000 | 2 461 700 000 | 615 425 000 | 463 515 000 | 5 922 013 398 | - 727 055 178 | 89 947 609 | 5 748 420 829 | 4,13 | 8 210 120 829 |
Austria | 0 | 188 000 000 | 188 000 000 | 47 000 000 | 521 212 800 | 2 987 744 520 | 27 882 813 | 44 302 581 | 3 581 142 714 | 2,57 | 3 769 142 714 |
Polska | 0 | 734 900 000 | 734 900 000 | 183 725 000 | 746 383 200 | 3 915 834 778 | 36 544 119 | 322 779 374 | 5 021 541 471 | 3,61 | 5 756 441 471 |
Portugalia | 0 | 179 800 000 | 179 800 000 | 44 950 000 | 293 380 200 | 1 539 193 795 | 14 364 365 | 134 771 431 | 1 981 709 791 | 1,42 | 2 161 509 791 |
Rumunia | 0 | 164 900 000 | 164 900 000 | 41 225 000 | 244 335 000 | 1 655 823 138 | 15 452 796 | 148 902 377 | 2 064 513 311 | 1,48 | 2 229 413 311 |
Słowenia | 0 | 71 000 000 | 71 000 000 | 17 750 000 | 65 654 400 | 354 595 634 | 3 309 227 | 29 532 389 | 453 091 650 | 0,33 | 524 091 650 |
Słowacja | 0 | 74 100 000 | 74 100 000 | 18 525 000 | 102 313 200 | 692 451 800 | 6 462 234 | 57 711 799 | 858 939 033 | 0,62 | 933 039 033 |
Finlandia | 0 | 136 700 000 | 136 700 000 | 34 175 000 | 305 527 500 | 1 796 033 796 | 16 761 298 | 154 907 329 | 2 273 229 923 | 1,63 | 2 409 929 923 |
Szwecja | 0 | 436 100 000 | 436 100 000 | 109 025 000 | 306 613 200 | 3 671 069 134 | - 173 984 050 | 49 041 942 | 3 852 740 226 | 2,77 | 4 288 840 226 |
Zjednoczone Królestwo | 0 | 2 802 500 000 | 2 802 500 000 | 700 625 000 | 3 317 235 600 | 18 834 664 552 | 175 772 538 | -6 087 284 773 | 16 240 387 917 | 11,67 | 19 042 887 917 |
Ogółem | 0 | 18 507 300 000 | 18 507 300 000 | 4 626 825 000 | 17 344 303 050 | 121 822 873 815 | 0 | 0 | 139 167 176 865 | 100,00 | 157 674 476 865 |
(34) (35) |
Część B. OGÓLNE ZESTAWIENIE DOCHODÓW WEDŁUG POZYCJI W BUDŻECIE
Tytuł | Dział | Budżet 2020 | Budżet korygujący nr 8/2020 | Nowa kwota |
1 | ZASOBY WŁASNE | 156 939 880 109 | 734 596 756 | 157 674 476 865 |
3 | NADWYŻKI, SALDA I DOSTOSOWANIA | 2 817 773 955 |
| 2 817 773 955 |
4 | DOCHODY POCHODZĄCE OD OSÓB PRACUJĄCYCH W INSTYTUCJACH I INNYCH ORGANACH UNII | 1 651 322 700 |
| 1 651 322 700 |
5 | DOCHODY Z DZIAŁALNOŚCI ADMINISTRACYJNEJ INSTYTUCJI | 15 050 000 |
| 15 050 000 |
6 | WKŁADY I ZWROTY ZWIĄZANE Z REALIZACJĄ POROZUMIEŃ I PROGRAMÓW UNIJNYCH | 130 000 000 |
| 130 000 000 |
7 | ODSETKI OD ZALEGŁYCH PŁATNOŚCI I GRZYWNY | 233 000 000 |
| 233 000 000 |
8 | OPERACJE ZACIĄGANIA I UDZIELANIA POŻYCZEK | 2 076 361 |
| 2 076 361 |
9 | DOCHODY RÓŻNE | 15 001 000 |
| 15 001 000 |
| OGÓŁEM | 161 804 104 125 | 734 596 756 | 162 538 700 881 |
TYTUŁ 1
ZASOBY WŁASNE
Tytuł Rozdział | Dział | Budżet 2020 | Budżet korygujący nr 8/2020 | Nowa kwota |
1 1 | OPŁATY OKREŚLONE W RAMACH WSPÓLNEJ ORGANIZACJI RYNKU CUKRU (ART. 2 UST. 1 LIT. A) DECYZJI 2014/335/UE, EURATOM) | p.m. | p.m. | p.m. |
1 2 | CŁA I INNE OPŁATY, O KTÓRYCH MOWA W ART. 2 UST. 1 LIT. A) DECYZJI 2014/335/UE, EURATOM | 18 507 300 000 | p.m. | 18 507 300 000 |
1 3 | ZASOBY WŁASNE Z TYTUŁU PODATKU VAT ZGODNIE Z ART. 2 UST. 1 LIT. B) DECYZJI 2014/335/UE, EURATOM | 17 344 303 050 | p.m. | 17 344 303 050 |
1 4 | ZASOBY WŁASNE OPARTE NA DOCHODZIE NARODOWYM BRUTTO ZGODNIE Z ART. 2. UST. 1 LIT. C) DECYZJI 2014/335/UE, EURATOM | 121 088 277 059 | 734 596 756 | 121 822 873 815 |
1 5 | KOREKTA NIERÓWNOWAGI BUDŻETOWEJ | 0 | p.m. | 0 |
1 6 | OBNIŻKA BRUTTO SKŁADEK ROCZNYCH OPARTYCH NA DNB PRZYZNANA NIEKTÓRYM PAŃSTWOM CZŁONKOWSKIM | 0 | p.m. | 0 |
| Tytuł 1 - Ogółem | 156 939 880 109 | 734 596 756 | 157 674 476 865 |
ROZDZIAŁ 1 4 - ZASOBY WŁASNE OPARTE NA DOCHODZIE NARODOWYM BRUTTO ZGODNIE Z ART. 2. UST. 1 LIT. C) DECYZJI 2014/335/UE, EURATOM
Tytuł Rozdział Artykuł Pozycja | Dział | Budżet 2020 | Budżet korygujący nr 8/2020 | Nowa kwota | ||
1 4 | ZASOBY WŁASNE OPARTE NA DOCHODZIE NARODOWYM BRUTTO ZGODNIE Z ART. 2. UST. 1 LIT. C) DECYZJI 2014/335/UE, EURATOM |
|
|
| ||
1 4 0 | Zasoby własne oparte na dochodzie narodowym brutto zgodnie z art. 2 ust. 1 lit. c) decyzji 2014/335/UE, Euratom | 121 088 277 059 | 734 596 756 | 121 822 873 815 | ||
| ROZDZIAŁ 1 4 - OGÓŁEM | 121 088 277 059 | 734 596 756 | 121 822 873 815 | ||
|
1 4 0
Zasoby własne oparte na dochodzie narodowym brutto zgodnie z art. 2 ust. 1 lit. c) decyzji 2014/335/UE, Euratom
Budżet 2020 | Budżet korygujący nr 8/2020 | Nowa kwota |
121 088 277 059 | 734 596 756 | 121 822 873 815 |
Uwagi
Zasoby oparte na DNB stanowią zasoby "dodatkowe", zapewniające dochody niezbędne do pokrycia wydatków przekraczających kwotę uzyskaną z tradycyjnych zasobów własnych, płatności opartych na VAT oraz innych dochodów w danym roku. W konsekwencji dzięki zasobom opartym na DNB budżet ogólny Unii Europejskiej jest zawsze zbilansowany ex ante.
Stawka poboru tych zasobów określona jest na podstawie dodatkowych dochodów potrzebnych do sfinansowania wydatków budżetowych niepokrytych z innych zasobów (płatności oparte na VAT, tradycyjne zasoby własne i inne dochody). W ten sposób stawkę poboru stosuje się do DNB każdego z państw członkowskich.
Stawka mająca zastosowanie do dochodu narodowego brutto państw członkowskich w odniesieniu do roku budżetowego 2020 wynosi 0,7870 %.
Podstawa prawna
Decyzja Rady 2014/335/UE, Euratom z dnia 26 maja 2014 r. w sprawie systemu zasobów własnych Unii Europejskiej (Dz.U. L 168 z 7.6.2014, s. 105), w szczególności jej art. 2 ust. 1 lit. c).
Państwo członkowskie | Budżet 2020 | Budżet korygujący nr 8/2020 | Nowa kwota |
Belgia | 3 513 920 294 | 21 317 625 | 3 535 237 919 |
Bułgaria | 444 880 992 | 2 698 924 | 447 579 916 |
Czechy | 1 577 033 123 | 9 567 263 | 1 586 600 386 |
Dania | 2 344 840 500 | 14 225 260 | 2 359 065 760 |
Niemcy | 26 242 581 215 | 159 203 813 | 26 401 785 028 |
Estonia | 203 414 642 | 1 234 039 | 204 648 681 |
Irlandia | 1 912 540 680 | 11 602 661 | 1 924 143 341 |
Grecja | 1 332 249 392 | 8 082 253 | 1 340 331 645 |
Hiszpania | 8 912 992 737 | 54 071 754 | 8 967 064 491 |
Francja | 18 076 637 393 | 109 664 119 | 18 186 301 512 |
Chorwacja | 383 559 904 | 2 326 913 | 385 886 817 |
Włochy | 12 835 367 761 | 77 867 319 | 12 913 235 080 |
Cypr | 153 845 577 | 933 322 | 154 778 899 |
Łotwa | 223 578 621 | 1 356 367 | 224 934 988 |
Litwa | 341 764 508 | 2 073 356 | 343 837 864 |
Luksemburg | 334 115 994 | 2 026 955 | 336 142 949 |
Węgry | 1 044 496 158 | 6 336 563 | 1 050 832 721 |
Malta | 90 492 291 | 548 982 | 91 041 273 |
Niderlandy | 5 886 303 423 | 35 709 975 | 5 922 013 398 |
Austria | 2 969 728 302 | 18 016 218 | 2 987 744 520 |
Polska | 3 892 222 139 | 23 612 639 | 3 915 834 778 |
Portugalia | 1 529 912 396 | 9 281 399 | 1 539 193 795 |
Rumunia | 1 645 838 458 | 9 984 680 | 1 655 823 138 |
Słowenia | 352 457 408 | 2 138 226 | 354 595 634 |
Słowacja | 688 276 288 | 4 175 512 | 692 451 800 |
Finlandia | 1 785 203 642 | 10 830 154 | 1 796 033 796 |
Szwecja | 3 648 932 442 | 22 136 692 | 3 671 069 134 |
Zjednoczone Królestwo | 18 721 090 779 | 113 573 773 | 18 834 664 552 |
Artykuł 1 4 0 -- Ogółem | 121 088 277 059 | 734 596 756 | 121 822 873 815 |
(1) Dane liczbowe w tej kolumnie odpowiadają danym liczbowym w budżecie na 2020 r. (Dz.U. L 57 z 27.2.2020, s. 1) ze zmianami wynikającymi z budżetów korygujących nr 1-8/2020.
(2) Dane liczbowe w tej kolumnie odpowiadają danym liczbowym w budżecie na 2019 r. (Dz.U. L 67 z 7.3.2019, s. 1) ze zmianami wynikającymi z projektów budżetów korygujących nr 1-3/2019.
(3) Art. 310 ust. 1 akapit trzeci Traktatu o funkcjonowaniu Unii Europejskiej brzmi: "Budżet powinien być zrównoważony w odniesieniu do dochodów i wydatków".
(4) Dane liczbowe w tej kolumnie odpowiadają danym liczbowym w budżecie na 2020 r. (Dz.U. L 57 z 27.2.2020, s. 1) ze zmianami wynikającymi z budżetów korygujących nr 1-8/2020.
(5) Dane liczbowe w tej kolumnie odpowiadają danym liczbowym w budżecie na 2019 r. (Dz.U. L 67 z 7.3.2019, s. 1) ze zmianami wynikającymi z projektów budżetów korygujących nr 1-3/2019.
(6) Zasoby własne na potrzeby budżetu na 2020 r. określono na podstawie prognoz budżetowych przyjętych na 178. posiedzeniu Komitetu Doradczego ds. Zasobów Własnych w dniu 25 maja 2020 r.
(7) Art. 310 ust. 1 akapit trzeci Traktatu o funkcjonowaniu Unii Europejskiej brzmi: "Budżet powinien być zrównoważony w odniesieniu do dochodów i wydatków".
(8) Wykorzystywana podstawa nie przekracza 50 % DNB.
(9) Obliczenie stawki: (121 822 873 815) / (154 801 469 000) = 0,786962001084111.
(10) Dane procentowe w zaokrągleniu.
(11) Kwota wydatków związanych z rozszerzeniem odpowiada sumie wydatków na rzecz 13 państw członkowskich (które przystąpiły do Unii po dniu 30 kwietnia 2004 r.), z wyjątkiem płatności bezpośrednich w rolnictwie oraz wydatków związanych z rynkiem, jak również części wydatków na rozwój obszarów wiejskich pochodzącej z Sekcji Gwarancji EFOGR.
(12) "Korzyść dla Zjednoczonego Królestwa" odpowiada skutkom, jakie przyniosło temu państwu przejście na ograniczoną podstawę VAT oraz wprowadzenie zasobów własnych opartych na DNB.
(13) Zyski nadzwyczajne odpowiadają zyskom netto Zjednoczonego Królestwa wynikającym ze wzrostu - z 10 % do 20 % z dniem 1 stycznia 2014 r. - wartości procentowej tradycyjnych zasobów własnych (TZW) zatrzymywanej przez państwa członkowskie na pokrycie kosztów ich poboru.
(14) Dane procentowe w zaokrągleniu.
(15) Kwota wydatków związanych z rozszerzeniem odpowiada sumie wydatków na rzecz 13 państw członkowskich (które przystąpiły do Unii po dniu 30 kwietnia 2004 r.), z wyjątkiem płatności bezpośrednich w rolnictwie oraz wydatków związanych z rynkiem, jak również części wydatków na rozwój obszarów wiejskich pochodzącej z Sekcji Gwarancji EFOGR.
(16) "Korzyść dla Zjednoczonego Królestwa" odpowiada skutkom, jakie przyniosło temu państwu przejście na ograniczoną podstawę VAT oraz wprowadzenie zasobów własnych opartych na DNB.
(17) Zyski nadzwyczajne odpowiadają zyskom netto Zjednoczonego Królestwa wynikającym ze wzrostu - z 10 % do 20 % z dniem 1 stycznia 2014 r. - wartości procentowej tradycyjnych zasobów własnych (TZW) zatrzymywanej przez państwa członkowskie na pokrycie kosztów ich poboru.
(18) Uwaga: różnica 70 358 142 EUR między ostateczną kwotą rabatu brytyjskiego za 2015 r. (6 126 699 989 EUR, zgodnie z powyższym obliczeniem) a wcześniej zapisaną w budżecie kwotą rabatu brytyjskiego za 2015 r. (6 056 341 847 EUR, zapisaną w BK nr 5/2016) jest finansowana z rozdziału 3 5 BK nr 7/2020.
(19) Dane procentowe w zaokrągleniu.
(20) Kwota wydatków związanych z rozszerzeniem odpowiada sumie wydatków na rzecz 13 państw członkowskich (które przystąpiły do Unii po dniu 30 kwietnia 2004 r.), z wyjątkiem płatności bezpośrednich w rolnictwie oraz wydatków związanych z rynkiem, jak również części wydatków na rozwój obszarów wiejskich pochodzącej z Sekcji Gwarancji EFOGR.
(21) "Korzyść dla Zjednoczonego Królestwa" odpowiada skutkom, jakie przyniosło temu państwu przejście na ograniczoną podstawę VAT oraz wprowadzenie zasobów własnych opartych na DNB.
(22) Zyski nadzwyczajne odpowiadają zyskom netto Zjednoczonego Królestwa wynikającym ze wzrostu - z 10 % do 20 % z dniem 1 stycznia 2014 r. - wartości procentowej tradycyjnych zasobów własnych (TZW) zatrzymywanej przez państwa członkowskie na pokrycie kosztów ich poboru.
(23) Uwaga: różnica 129 067 338 EUR między ostateczną kwotą rabatu brytyjskiego za 2016 r. (5 061 658 216 EUR, zgodnie z powyższym obliczeniem) a wcześniej zapisaną w budżecie kwotą rabatu brytyjskiego za 2016 r. (4 932 590 878 EUR, zapisaną w BK nr 6/2017) jest finansowana z rozdziału 3 5 BK nr 7/2020.
(24) Dane procentowe w zaokrągleniu.
(25) Kwota wydatków związanych z rozszerzeniem odpowiada sumie wydatków na rzecz 13 państw członkowskich (które przystąpiły do Unii po dniu 30 kwietnia 2004 r.), z wyjątkiem płatności bezpośrednich w rolnictwie oraz wydatków związanych z rynkiem, jak również części wydatków na rozwój obszarów wiejskich pochodzącej z Sekcji Gwarancji EFOGR.
(26) "Korzyść dla Zjednoczonego Królestwa" odpowiada skutkom, jakie przyniosło temu państwu przejście na ograniczoną podstawę VAT oraz wprowadzenie zasobów własnych opartych na DNB.
(27) Zyski nadzwyczajne odpowiadają zyskom netto Zjednoczonego Królestwa wynikającym ze wzrostu - z 10 % do 20 % z dniem 1 stycznia 2014 r. - wartości procentowej tradycyjnych zasobów własnych (TZW) zatrzymywanej przez państwa członkowskie na pokrycie kosztów ich poboru.
(28) Uwaga: różnica 224 420 455 EUR między ostateczną kwotą rabatu brytyjskiego za 2017 r. (5 158 358 098 EUR, zgodnie z powyższym obliczeniem) a wcześniej zapisaną w budżecie kwotą rabatu brytyjskiego za 2017 r. (4 933 937 643 EUR, zapisaną w BK nr 6/2018) jest finansowana z rozdziału 3 6 BK nr 7/2020.
(29) Dane procentowe w zaokrągleniu.
(30) Kwota wydatków związanych z rozszerzeniem odpowiada sumie wydatków na rzecz 13 państw członkowskich (które przystąpiły do Unii po dniu 30 kwietnia 2004 r.), z wyjątkiem płatności bezpośrednich w rolnictwie oraz wydatków związanych z rynkiem, jak również części wydatków na rozwój obszarów wiejskich pochodzącej z Sekcji Gwarancji EFOGR.
(31) "Korzyść dla Zjednoczonego Królestwa" odpowiada skutkom, jakie przyniosło temu państwu przejście na ograniczoną podstawę VAT oraz wprowadzenie zasobów własnych opartych na DNB.
(32) Zyski nadzwyczajne odpowiadają zyskom netto Zjednoczonego Królestwa wynikającym ze wzrostu - z 10 % do 20 % z dniem 1 stycznia 2014 r. - wartości procentowej tradycyjnych zasobów własnych (TZW) zatrzymywanej przez państwa członkowskie na pokrycie kosztów ich poboru.
(33) Uwaga: różnica 493 106 163 EUR między ostateczną kwotą rabatu brytyjskiego za 2018 r. (5 516 634 839 EUR, zgodnie z powyższym obliczeniem) a wcześniej zapisaną w budżecie kwotą rabatu brytyjskiego za 2018 r. (5 023 528 676 EUR, zapisaną w budżecie na 2019 r.) jest finansowana z rozdziału 3 6 BK nr 7/2020.
(34) p.m. (zasoby własne + pozostałe dochody = dochody ogółem = wydatki; (157 674 476 865 + 4 864 224 016 = 162 538 700 881 = 162 538 700 881).
(35) Środki własne ogółem jako odsetek DNB: (157 674 476 865) / (15 480 146 900 000) = 1,02 %; pułap zasobów własnych jako procent DNB: 1,20 %.
SEKCJA III
KOMISJA
WYDATKI
Tytuł | Dział | Budżet 2020 | Budżet korygujący nr 8/2020 | Nowa kwota | |||
Zobowiązania | Płatności | Zobowiązania | Płatności | Zobowiązania | Płatności | ||
01 | SPRAWY GOSPODARCZE I FINANSOWE | 550 910 219 | 1 501 374 219 |
|
| 550 910 219 | 1 501 374 219 |
02 | RYNEK WEWNĘTRZNY, PRZEMYSŁ, PRZEDSIĘBIORCZOŚĆ I MŚP | 3 203 612 540 | 2 706 787 634 |
|
| 3 203 612 540 | 2 706 787 634 |
03 | KONKURENCJA | 116 380 398 | 116 380 398 |
|
| 116 380 398 | 116 380 398 |
04 | ZATRUDNIENIE, SPRAWY SPOŁECZNE I WŁĄCZENIE SPOŁECZNE | 14 881 605 545 | 14 894 134 411 |
|
| 14 881 605 545 | 14 894 134 411 |
05 | ROLNICTWO I ROZWÓJ OBSZARÓW WIEJSKICH | 58 698 932 091 | 57 007 767 922 |
|
| 58 698 932 091 | 57 007 767 922 |
06 | MOBILNOŚĆ I TRANSPORT | 4 871 268 495 | 3 065 461 523 |
|
| 4 871 268 495 | 3 065 461 523 |
07 | ŚRODOWISKO | 555 989 653 | 410 691 242 |
|
| 555 989 653 | 410 691 242 |
08 | BADANIA NAUKOWE I INNOWACJE | 7 987 937 964 | 7 093 573 238 |
|
| 7 987 937 964 | 7 093 573 238 |
09 | SIECI KOMUNIKACYJNE, TREŚCI I TECHNOLOGIE | 2 684 291 569 | 2 310 507 713 |
|
| 2 684 291 569 | 2 310 507 713 |
10 | BEZPOŚREDNIE BADANIA NAUKOWE | 452 584 121 | 446 424 944 |
|
| 452 584 121 | 446 424 944 |
11 | GOSPODARKA MORSKA I RYBOŁÓWSTWO | 1 096 734 831 | 904 804 693 |
|
| 1 096 734 831 | 904 804 693 |
| Rezerwy (40 02 41) | 67 843 000 | 64 300 000 |
|
| 67 843 000 | 64 300 000 |
|
| 1 164 577 831 | 969 104 693 |
|
| 1 164 577 831 | 969 104 693 |
12 | STABILNOŚĆ FINANSOWA, USŁUGI FINANSOWE I UNIA RYNKÓW KAPITAŁOWYCH | 114 419 241 | 115 165 918 |
|
| 114 419 241 | 115 165 918 |
13 | POLITYKA REGIONALNA I MIEJSKA | 42 744 008 381 | 39 927 905 306 | 734 596 756 | 734 596 756 | 43 478 605 137 | 40 662 502 062 |
14 | PODATKI I UNIA CELNA | 177 055 750 | 170 293 750 |
|
| 177 055 750 | 170 293 750 |
15 | EDUKACJA I KULTURA | 4 828 897 829 | 4 457 288 075 |
|
| 4 828 897 829 | 4 457 288 075 |
16 | KOMUNIKACJA SPOŁECZNA | 219 381 095 | 216 738 095 |
|
| 219 381 095 | 216 738 095 |
17 | ZDROWIE I BEZPIECZEŃSTWO ŻYWNOŚCI | 668 839 926 | 625 083 932 |
|
| 668 839 926 | 625 083 932 |
18 | MIGRACJA I SPRAWY WEWNĘTRZNE | 5 727 715 528 | 5 276 600 656 |
|
| 5 727 715 528 | 5 276 600 656 |
| Rezerwy (40 02 41) | 1 003 000 | 1 003 000 |
|
| 1 003 000 | 1 003 000 |
|
| 5 728 718 528 | 5 277 603 656 |
|
| 5 728 718 528 | 5 277 603 656 |
19 | INSTRUMENTY POLITYKI ZAGRANICZNEJ | 907 036 746 | 808 717 831 |
|
| 907 036 746 | 808 717 831 |
20 | HANDEL | 119 662 291 | 118 971 291 |
|
| 119 662 291 | 118 971 291 |
21 | WSPÓŁPRACA MIĘDZYNARODOWA I ROZWÓJ | 3 819 395 952 | 3 320 689 539 |
|
| 3 819 395 952 | 3 320 689 539 |
22 | POLITYKA SĄSIEDZTWA I NEGOCJACJE W SPRAWIE ROZSZERZENIA | 4 449 309 007 | 3 479 739 705 |
|
| 4 449 309 007 | 3 479 739 705 |
23 | POMOC HUMANITARNA I OCHRONA LUDNOŚCI | 2 225 017 691 | 1 604 881 622 |
|
| 2 225 017 691 | 1 604 881 622 |
24 | ZWALCZANIE NADUŻYĆ FINANSOWYCH | 84 569 600 | 80 879 853 |
|
| 84 569 600 | 80 879 853 |
25 | KOORDYNACJA POLITYK KOMISJI I DORADZTWO PRAWNE | 261 638 248 | 262 663 248 |
|
| 261 638 248 | 262 663 248 |
26 | ADMINISTRACJA KOMISJI | 1 169 128 790 | 1 168 977 000 |
|
| 1 169 128 790 | 1 168 977 000 |
27 | BUDŻET | 72 732 451 | 72 732 451 |
|
| 72 732 451 | 72 732 451 |
28 | KONTROLA | 20 254 041 | 20 254 041 |
|
| 20 254 041 | 20 254 041 |
29 | STATYSTYKA | 162 101 479 | 159 101 479 |
|
| 162 101 479 | 159 101 479 |
30 | ŚWIADCZENIA EMERYTALNO-RENTOWE ORAZ WYDATKI POWIĄZANE | 2 133 215 000 | 2 133 215 000 |
|
| 2 133 215 000 | 2 133 215 000 |
31 | SŁUŻBY JĘZYKOWE | 410 651 078 | 410 651 078 |
|
| 410 651 078 | 410 651 078 |
32 | ENERGIA | 2 399 423 663 | 1 870 314 222 |
|
| 2 399 423 663 | 1 870 314 222 |
33 | SPRAWIEDLIWOŚĆ I KONSUMENCI | 285 532 215 | 281 548 093 |
|
| 285 532 215 | 281 548 093 |
34 | DZIAŁANIA W DZIEDZINIE KLIMATU | 180 975 805 | 114 778 918 |
|
| 180 975 805 | 114 778 918 |
40 | REZERWY | 537 763 000 | 358 500 000 |
|
| 537 763 000 | 358 500 000 |
| Ogółem | 168 887 818 233 | 157 578 902 040 | 734 596 756 | 734 596 756 | 169 622 414 989 | 158 313 498 796 |
| Z czego rezerwa (40 02 41) | 68 846 000 | 65 303 000 |
|
| 68 846 000 | 65 303 000 |
TYTUŁ 13
POLITYKA REGIONALNA I MIEJSKA
Ogólne zestawienie środków (lata 2020 i 2019) i wynik (2018)
Tytuł Rozdział | Dział | Budżet 2020 | Budżet korygujący nr 8/2020 | Nowa kwota | |||
Zobowiązania | Płatności | Zobowiązania | Płatności | Zobowiązania | Płatności | ||
13 01 | WYDATKI ADMINISTRACYJNE W OBSZARZE POLITYKI POLITYKA REGIONALNA I MIEJSKA | 93 498 974 | 93 498 974 |
|
| 93 498 974 | 93 498 974 |
13 03 | EUROPEJSKI FUNDUSZ ROZWOJU REGIONALNEGO I INNE DZIAŁANIA W ZAKRESIE POLITYKI REGIONALNEJ | 32 036 715 121 | 30 214 031 448 |
|
| 32 036 715 121 | 30 214 031 448 |
13 04 | FUNDUSZ SPÓJNOŚCI | 10 089 302 692 | 9 162 490 696 |
|
| 10 089 302 692 | 9 162 490 696 |
13 05 | INSTRUMENT POMOCY PRZEDAKCESYJNEJ - ROZWÓJ REGIONALNY ORAZ WSPÓŁPRACA REGIONALNA I TERYTORIALNA | 81 436 386 | 43 585 980 |
|
| 81 436 386 | 43 585 980 |
13 06 | FUNDUSZ SOLIDARNOŚCI | 322 498 208 | 322 498 208 | 734 596 756 | 734 596 756 | 1 057 094 964 | 1 057 094 964 |
13 07 | ROZPORZĄDZENIE O POMOCY | 35 762 000 | 37 000 000 |
|
| 35 762 000 | 37 000 000 |
13 08 | PROGRAM WSPIERANIA REFORM STRUKTURALNYCH - OPERACYJNA POMOC TECHNICZNA | 84 795 000 | 54 800 000 |
|
| 84 795 000 | 54 800 000 |
| Tytuł 13 - Ogółem | 42 744 008 381 | 39 927 905 306 | 734 596 756 | 734 596 756 | 43 478 605 137 | 40 662 502 062 |
ROZDZIAŁ 13 06 - FUNDUSZ SOLIDARNOŚCI
Tytuł Rozdział Artykuł Pozycja | Dział | RF | Budżet 2020 | Budżet korygujący nr 8/2020 | Nowa kwota | |||
Zobowiązania | Płatności | Zobowiązania | Płatności | Zobowiązania | Płatności | |||
13 06 | FUNDUSZ SOLIDARNOŚCI | |||||||
13 06 01 | Wspieranie państw członkowskich w przypadku poważnych klęsk żywiołowych istotnie wpływających na warunki życia, środowisko naturalne lub gospodarkę | 9 | 322 498 208 | 322 498 208 | 734 596 756 | 734 596 756 | 1 057 094 964 | 1 057 094 964 |
13 06 02 | Wspieranie państw prowadzących negocjacje w sprawie przystąpienia do UE w przypadku poważnych klęsk żywiołowych istotnie wpływających na warunki życia, środowisko naturalne lub gospodarkę | 9 | p.m. | p.m. |
|
| p.m. | p.m. |
| Rozdział 13 06 - Ogółem |
| 322 498 208 | 322 498 208 | 734 596 756 | 734 596 756 | 1 057 094 964 | 1 057 094 964 |
13 06 01
Wspieranie państw członkowskich w przypadku poważnych klęsk żywiołowych istotnie wpływających na warunki życia, środowisko naturalne lub gospodarkę
Daneliczbowe (Środki zróżnicowane)
Budżet 2020 | Budżet korygujący nr 8/2020 | Nowa kwota | |||
Zobowiązania | Płatności | Zobowiązania | Płatności | Zobowiązania | Płatności |
322 498 208 | 322 498 208 | 734 596 756 | 734 596 756 | 1 057 094 964 | 1 057 094 964 |
Uwagi
W niniejszym artykule zapisano środki pochodzące z uruchomienia Funduszu Solidarności Unii Europejskiej w przypadku poważnych klęsk żywiołowych lub klęsk żywiołowych o zasięgu regionalnym w państwach członkowskich. Pomoc powinna być udzielana zainteresowanym państwom członkowskim w przypadku klęsk żywiołowych, przy czym należy określić termin wykorzystania przyznanej pomocy finansowej oraz wprowadzić wymóg uzasadnienia wykorzystania przez państwa członkowskie beneficjentów otrzymanej pomocy. Pomoc podlega zwrotowi w przypadku gdy poniesione koszty zrekompensowano płatnościami ze strony osób trzecich lub gdy kwota pomocy przekroczyła ostateczną wycenę szkód.
Podstawa prawna
Rozporządzenie Rady (WE) nr 2012/2002 z dnia 11 listopada 2002 r. ustanawiające Fundusz Solidarności Unii Europejskiej (Dz.U. L 311 z 14.11.2002, s. 3).
Rozporządzenie Rady (UE, Euratom) nr 1311/2013 z dnia 2 grudnia 2013 r. określające wieloletnie ramy finansowe na lata 2014-2020 (Dz.U. L 347 z 20.12.2013, s. 884), w szczególności jego art. 10.
Akty referencyjne
Wniosek dotyczący rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady zmieniającego rozporządzenie Rady (WE) nr 2012/2002 w celu zapewnienia pomocy finansowej państwom członkowskim na pokrycie kosztów poważnego obciążenia finansowego powstałego wskutek wystąpienia Zjednoczonego Królestwa z Unii bez zawarcia umowy (COM(2019)0399), złożony przez Komisję w dniu 4 września 2019 r.