KOMISJA EUROPEJSKA,
uwzględniając Traktat o funkcjonowaniu Unii Europejskiej,
uwzględniając rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2019/631 z dnia 17 kWietnia 2019 r. określające normy emisji CO2 dla nowych samochodów osobowych i dla nowych lekkich pojazdów użytkowych oraz uchylające rozporządzenia (WE) nr 443/2009 i (UE) nr 510/2011 (1), w szczególności jego art. 7 ust. 8 i art. 15 ust. 8,
a także mając na uwadze, co następuje:
(1) | W celu obliczenia docelowych indywidualnych poziomów emisji producenta na lata 2021-2024 zgodnie z załącznikiem I do rozporządzenia (UE) 2019/631 wymagane są dane dotyczące emisji CO2 dla pojazdów zarejestrowanych w roku kalendarzowym 2020. W przypadku producentów, którzy wprowadzają pojazdy do obrotu w Unii po raz pierwszy w latach 2021-2024, należy wyjaśnić, w jaki sposób powinno się określić ich docelowe indywidualne poziomy emisji oraz poziomy docelowe w ramach odstępstw na ten okres, biorąc pod uwagę, że dane dotyczące emisji CO2 nie będą dostępne dla tych producentów w roku kalendarzowym 2020 lub będą dostępne tylko częściowo. |
(2) | Podobnie potrzebne jest wyjaśnienie w odniesieniu do producentów, którzy w roku kalendarzowym 2020 wprowadzają do obrotu w Unii wyłącznie pojazdy o zerowym poziomie emisji CO2, w jaki sposób należy określić ich docelowe indywidualne poziomy emisji w latach 2021-2024. |
(3) | Od dnia 1 stycznia 2021 r. normy emisji CO2 mają być oparte na danych dotyczących emisji CO2 ustalonych zgodnie ze światową zharmonizowaną procedurą badania pojazdów lekkich (WLTP) określoną w rozporządzeniu Komisji (UE) 2017/1151 (2). Należy zatem zmienić załącznik I do rozporządzenia (UE) 2019/631 w celu dostosowania parametrów podlegających monitorowaniu i raportowaniu oraz usunięcia odniesień do danych określonych na podstawie nowego europejskiego cyklu jezdnego (NEDC). W odniesieniu do przekazywania danych za rok kalendarzowy 2020 należy jednak zezwolić na nakładanie się nowych i obowiązujących przepisów do dnia 28 lutego 2021 r. |
(4) | Należy również skorzystać z okazji, aby w największym możliwym zakresie zharmonizować parametry monitorowania samochodów osobowych i lekkich pojazdów użytkowych oraz dostosować wszystkie przepisy dotyczące sposobu rejestrowania i raportowania parametrów monitorowania przez państwa członkowskie, jak określono w rozporządzeniach wykonawczych Komisji (UE) nr 1014/2010 (3) i (UE) nr 293/2012 (4), wraz z formatami przekazywania danych określonymi w załącznikach II i III do rozporządzenia (UE) 2019/631. |
(5) | Niektóre nowe parametry powinny być monitorowane i raportowane w celu przygotowania procedury monitorowania rzeczywistych emisji CO2 oraz zużycia paliwa lub energii, jak przewidziano w art. 12 rozporządzenia (UE) 2019/631, oraz w celu weryfikacji emisji CO2 z pojazdów dopuszczonych do użytku, jak przewidziano w art. 13 tego rozporządzenia. Obejmuje to w szczególności wartości zużycia paliwa oraz, na wniosek Komisji, parametry wykorzystywane do obliczania wartości emisji CO2 zarejestrowanych w świadectwach zgodności pojazdów, tj. współczynniki obciążenia drogowego, powierzchnię czołową i klasę oporu toczenia opon. |
(6) | Należy odpowiednio zmienić rozporządzenie (UE) 2019/631, |
PRZYJMUJE NINIEJSZE ROZPORZĄDZENIE:
Artykuł 1
W załącznikach I, II i III do rozporządzenia (UE) 2019/631 wprowadza się zmiany zgodnie z załącznikiem do niniejszego rozporządzenia.
Artykuł 2
Niniejsze rozporządzenie wchodzi w życie dwudziestego dnia po jego opublikowaniu w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej.
Niniejsze rozporządzenie wiąże w całości i jest bezpośrednio stosowane we wszystkich państwach członkowskich.
Sporządzono w Brukseli dnia 16 października 2020 r.
W imieniu Komisji
Ursula VON DER LEYEN
Przewodnicząca
(1) Dz.U. L 111 z 25.4.2019, s. 13.
(2) Rozporządzenie Komisji (UE) 2017/1151 z dnia 1 czerwca 2017 r. uzupełniające rozporządzenie (WE) nr 715/2007 Parlamentu Europejskiego i Rady w sprawie homologacji typu pojazdów silnikowych w odniesieniu do emisji zanieczyszczeń pochodzących z lekkich pojazdów pasażerskich i użytkowych (Euro 5 i Euro 6) oraz w sprawie dostępu do informacji dotyczących naprawy i utrzymania pojazdów, zmieniające dyrektywę 2007/46/WE Parlamentu Europejskiego i Rady, rozporządzenie Komisji (WE) nr 692/2008 i rozporządzenie Komisji (UE) nr 1230/2012 oraz uchylające rozporządzenie Komisji (WE) nr 692/2008 (Dz.U. L 175 z 7.7.2017, s. 1).
(3) Rozporządzenie Komisji (UE) nr 1014/2010 z dnia 10 listopada 2010 r. w sprawie monitorowania i sprawozdawczości danych dotyczących rejestracji nowych samochodów osobowych na mocy rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 443/2009 (Dz.U. L 293 z 11.11.2010, s. 15).
(4) Rozporządzenie wykonawcze Komisji (UE) nr 293/2012 z dnia 3 kWietnia 2012 r. w sprawie monitorowania i sprawozdawczości danych dotyczących rejestracji nowych lekkich samochodów dostawczych zgodnie z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 510/2011 (Dz.U. L 98 z 4.4.2012, s. 1).
ZAŁĄCZNIK
W rozporządzeniu (UE) 2019/631 wprowadza się następujące zmiany:
1) | w załączniku I wprowadza się następujące zmiany: a) | w części A wprowadza się następujące zmiany: (i) | po pkt 3 dodaje się pkt 3a, 3b i 3c w brzmieniu: "3a. | W przypadku producenta, dla którego WLTPCO2 lub NEDCCO2 wynosi zero, referencyjny docelowy indywidualny poziom emisji w 2021 r. stanowi NEDC2020target określony w pkt 3. | 3b. | W przypadku producenta, który wprowadza samochody osobowe do obrotu w Unii po raz pierwszy w jednym z lat kalendarzowych 2021-2024, referencyjny docelowy indywidualny poziom emisji w 2021 r. stanowi średnią referencyjnych docelowych indywidualnych poziomów emisji ustalonych dla wszystkich producentów zgodnie z pkt 3, ważoną na podstawie liczby nowych samochodów osobowych, które zostały zarejestrowane dla tych producentów w Unii w 2020 r. | 3c. | Niezależnie od pkt 3b, jeżeli w jednym z lat kalendarzowych 2021-2024 producent wprowadza samochody osobowe do obrotu w Unii po raz pierwszy, ale ten producent został utworzony w wyniku połączenia dwóch lub większej liczby producentów, z których co najmniej jeden był odpowiedzialny za nowe samochody osobowe zarejestrowane w Unii w 2020 r., referencyjny docelowy indywidualny poziom emisji dla tego nowego producenta w 2021 r. jest jednym z następujących poziomów: a) | jeżeli dwóch lub więcej łączących swoje firmy producentów było odpowiedzialnych za nowe samochody osobowe zarejestrowane w Unii w 2020 r. referencyjny docelowy indywidualny poziom emisji w 2021 r. stanowi średnią referencyjnych docelowych indywidualnych poziomów emisji ustalonych dla tych producentów zgodnie z pkt 3, ważoną na podstawie liczby nowych samochodów osobowych, które zostały zarejestrowane dla tych producentów w Unii w 2020 r.; | b) | w przypadku gdy tylko jeden z łączących swoje firmy producentów był odpowiedzialny za nowe samochody osobowe zarejestrowane w Unii w 2020 r., referencyjny docelowy indywidualny poziom emisji w 2021 r. określony zgodnie z pkt 3 dla tego producenta."; | | | (ii) | pkt 5 otrzymuje brzmienie: "5. | Poziomy docelowe w ramach odstępstw zgodnie z art. 10 ust. 3 lub 4 a) | W odniesieniu do producenta, któremu przyznano odstępstwo zgodnie z art. 10 ust. 3 od jego opartego na NEDC indywidualnego poziomu emisji na rok kalendarzowy 2021 lub odstępstwo zgodnie z art. 10 ust. 4 od jego docelowych indywidualnych poziomów emisji w jednym z lat kalendarzowych 2021-2024, poziom docelowy w ramach odstępstwa w oparciu o WLTP dla tych lat oblicza się w następujący sposób: gdzie: WLTPCO2 | oznacza WLTPCO2 określone w pkt 3; | NEDCCO2 | oznacza NEDCCO2 określone w pkt 3; | NEDCderogationtarget | oznacza poziom docelowy w ramach odstępstwa przyznany przez Komisję zgodnie z art. 10 ust. 3 lub 4 stosownie do przypadku. | | b) | Niezależnie od lit. a), w przypadku gdy producentowi przyznano odstępstwo zgodnie z art. 10 ust. 4 od docelowych indywidualnych poziomów emisji w jednym z lat kalendarzowych 2021-2024, ale nie był on odpowiedzialny za rejestrację nowych samochodów osobowych w Unii przed 2021 r., poziom docelowy w ramach odstępstwa dla jednego z tych lat kalendarzowych oblicza się zgodnie ze wzorem podanym w lit. a), przy czym zastosowanie mają następujące definicje: WLTPCO2 | oznacza średnią wartość dla wszystkich poszczególnych producentów, ważoną na podstawie liczby nowych samochodów osobowych zarejestrowanych w 2020 r., o WLTPCO2 określonym w pkt 3; | NEDCCO2 | oznacza średnią wartość dla wszystkich poszczególnych producentów, ważoną na podstawie liczby nowych samochodów osobowych zarejestrowanych w 2020 r., o NEDCCO2 określonym w pkt 3; | NEDCderogationtarget | oznacza poziom docelowy w ramach odstępstwa obliczony zgodnie z art. 10 ust. 4 w związku z art. 6 ust. 3 rozporządzenia (UE) nr 63/2011."; | | | | | b) | w części B załącznika I po pkt 3 dodaje się pkt 3a, 3b i 3c w brzmieniu: "3a. | W przypadku producenta, dla którego WLTPCO2 lub NEDCCO2 wynosi zero, referencyjny docelowy indywidualny poziom emisji w 2021 r. stanowi NEDC2020target określony w pkt 3. | 3b. | W przypadku producenta, który wprowadza lekkie pojazdy użytkowe do obrotu w Unii po raz pierwszy w jednym z lat kalendarzowych 2021-2024, referencyjny docelowy indywidualny poziom emisji w 2021 r. stanowi średnią referencyjnych docelowych indywidualnych poziomów emisji ustalonych dla wszystkich producentów zgodnie z pkt 3, ważoną na podstawie liczby nowych lekkich pojazdów użytkowych, które zostały zarejestrowane dla tych producentów w Unii w 2020 r. | 3c. | Niezależnie od pkt 3b, jeżeli w jednym z lat kalendarzowych 2021-2024 producent wprowadza lekkie pojazdy użytkowe do obrotu w Unii po raz pierwszy, ale ten producent został utworzony w wyniku połączenia dwóch lub większej liczby producentów, z których co najmniej jeden był odpowiedzialny za nowe lekkie pojazdy użytkowe zarejestrowane w Unii w 2020 r., referencyjny docelowy indywidualny poziom emisji dla tego nowego producenta w 2021 r. jest jednym z następujących poziomów: a) | jeżeli dwóch lub więcej łączących swoje firmy producentów było odpowiedzialnych za nowe lekkie pojazdy użytkowe zarejestrowane w Unii w 2020 r. referencyjny docelowy indywidualny poziom emisji w 2021 r. stanowi średnią referencyjnych docelowych indywidualnych poziomów emisji ustalonych dla tych producentów zgodnie z pkt 3, ważoną na podstawie liczby nowych lekkich pojazdów użytkowych, które zostały zarejestrowane dla tych producentów w Unii w 2020 r.; | b) | w przypadku gdy tylko jeden z łączących swoje firmy producentów był odpowiedzialny za nowe lekkie pojazdy użytkowe zarejestrowane w Unii w 2020 r., referencyjny docelowy indywidualny poziom emisji w 2021 r. określony zgodnie z pkt 3 dla tego producenta."; | | | |
2) | w załączniku II wprowadza się następujące zmiany: a) | w części A wprowadza się następujące zmiany: (i) | skreśla się pkt 1 w dniu 1 marca 2021 r.; | (ii) | dodaje się pkt 1a w brzmieniu: "1a. | Państwa członkowskie, dla każdego roku kalendarzowego, ewidencjonują następujące szczegółowe dane w odniesieniu do każdego nowego samochodu osobowego zarejestrowanego jako pojazd kategorii M1 na ich terytorium, z wyjątkiem danych wskazanych w pkt 22, 23 i 24, które są przekazywane na żądanie Komisji: 2) | numer homologacji typu i jego rozszerzenie; | 3) | typ, wariant i wersja; | 4) | marka i nazwa handlowa; | 5) | identyfikator rodziny interpolacji pojazdu; | 6) | numer identyfikacyjny pojazdu; | 7) | kategoria pojazdu z homologacją typu; | 8) | kategoria pojazdu zarejestrowanego; | 9) | data pierwszej rejestracji; | 10) | indywidualny poziom emisji CO2; | 12) | masa w stanie gotowym do jazdy; | 14) | rodzaj paliwa i rodzaj zasilania; | 15) | zużycie energii elektrycznej; | 16) | zasięg przy zasilaniu energią elektryczną; | 18) | ograniczenia emisji CO2 dzięki zastosowaniu ekoinnowacji; | 19) | powierzchnia postojowa: rozstaw osi, rozstaw kół osi kierowanej i rozstaw kół drugiej osi; | 21) | maksymalna moc netto; | 22) | współczynniki obciążenia drogowego: f0, f1 i f2; | 23) | powierzchnia czołowa; | 24) | klasa oporu toczenia opon. | | Zgodnie z art. 7 państwa członkowskie udostępniają Komisji wszystkie dane wymienione w niniejszym punkcie w formacie określonym w części B sekcja 2. Dane wskazane w pkt 9 i 11 zapisuje się, począwszy od roku kalendarzowego 2022 i udostępnia Komisji po raz pierwszy w dniu 28 lutego 2023 r."; | (iii) | pkt 2 otrzymuje brzmienie: "2. | Szczegółowe dane, o których mowa w pkt 1, pochodzą ze świadectwa zgodności danego samochodu osobowego."; | | (iv) | po pkt 2 dodaje się pkt 2a w brzmieniu: "2a. | W przypadku pojazdów o podwójnym zasilaniu zasilanych benzyną i gazem płynnym (LPG) lub benzyną i sprężonym gazem ziemnym (CNG), których świadectwa zgodności podają wartość indywidualnego poziomu emisji CO2 dla obu rodzajów paliw, państwa członkowskie zgłaszają wartość dla LPG lub CNG, w zależności od przypadku. W przypadku pojazdów FFV zasilanych benzyną i etanolem (E85) państwa członkowskie zgłaszają wartość indywidualnego poziomu emisji CO2 dla benzyny."; | | | b) | w części B wprowadza się następujące zmiany: (i) | skreśla się sekcję 2 w dniu 1 marca 2021 r.; | (ii) | dodaje się sekcję 2a w brzmieniu: "Sekcja 2a Szczegółowe dane z monitoringu - zapis dotyczący jednego pojazdu Odniesienie do części A pkt 1 i 1a | Szczegółowe dane dotyczące każdego zarejestrowanego pojazdu | Źródła danych Świadectwo zgodności (załącznik VIII do rozporządzenia wykonawczego Komisji (UE) 2020/683 (*1)), o ile nie wskazano inaczej | 1) | Nazwa producenta - standardowe oznaczenie UE(1) | Nazwa nadana przez Komisję | Nazwa producenta(2) | 0.5 lub, w przypadku więcej niż jednej nazwy producenta, nazwa zarejestrowana w pozycji 0.5.1 | 2) | Numer homologacji typu i jego rozszerzenia | 0.11 | 3) | Typ | 0.2 | Wariant | Wersja | 4) | Marka i nazwa handlowa | 0.1 i 0.2.1 | 5) | Identyfikator rodziny interpolacji pojazdu | 0.2.3.1 | 6) | Numer identyfikacyjny pojazdu | 0.10 | 7) | Kategoria pojazdu z homologacją typu | 0.4 | 8) | Kategoria pojazdu zarejestrowanego | Dowód rejestracyjny | 9) | Data pierwszej rejestracji | Dowód rejestracyjny | 10) | Indywidualny poziom emisji CO2(g/km) | 49.4 połączone lub, w stosownych przypadkach, ważone łącznie | 11) | Zużycie paliwa (l/100 km lub m3/100 km lub kg/100 km) | 49.4 połączone lub, w stosownych przypadkach, ważone łącznie | 12) | Masa pojazdu gotowego do jazdy (kg) | 13 | 13) | Masa próbna (kg) | 47.1.1 | 14) | Rodzaj paliwa | 26 | Rodzaj zasilania | 26.1 | 15) | Zużycie energii elektrycznej (Wh/km) | Pojazd wyłącznie elektryczny: 49.5.1 Hybrydowe pojazdy elektryczne doładowywane zewnętrznie (OVC-HEV): 49.5.2 | 16) | Zasięg pojazdu przy zasilaniu energią elektryczną (km) | Pojazd wyłącznie elektryczny: 49.5.1 Hybrydowe pojazdy elektryczne doładowywane zewnętrznie (OVC-HEV): 49.5.2 | 17) | Kod(y) ekoinnowacji | 49.3.1 | 18) | Ograniczenie emisji dzięki zastosowaniu ekoinnowacji (g CO2/km) | 49.3.2.2 | (19)((19) | Rozstaw osi (w mm) | | Rozstaw kół osi kierowanej (oś 1) (mm)(3) | 30 | Rozstaw kół drugiej osi (oś 2) (mm)(3) | 30 | 20) | Pojemność silnika (cm3) | 25 | 21) | Maksymalna moc netto (kW) | 27.1 i 27.3 | 22) | Współczynniki obciążenia drogowego(4) | f0, N | 47.1.3.0 | f1,N/(km/h) | 47.1.3.1 | f2, N/(km/h) | 47.1.3.2 | 23) | Powierzchnia czołowa (m2)(4) | 47.1.2 | 24) | Klasa oporu toczenia opon(4) | 35 | Uwaga: (1) | Lista opublikowana przez Komisję na stronie CIRCABC. | (2) | W przypadku krajowej homologacji typu w odniesieniu do pojazdów produkowanych w małych seriach (NSS) lub dopuszczenia indywidualnego (IVA) nazwę producenta podaje się w kolumnie »Nazwa producenta«, a w kolumnie »Nazwa producenta - standardowe oznaczenie UE« określa się jedno z poniższych: »AA-NSS« lub »AA-IVA«, w zależności od przypadku. | (3) | W przypadku gdy pojazd jest wyposażony w rozstaw osi o różnych szerokościach, podaje się maksymalną szerokość osi. | | | | |
3) | w załączniku III wprowadza się następujące zmiany: a) | w części A wprowadza się następujące zmiany: (i) | skreśla się pkt 1.1 w dniu 1 marca 2021 r.; | (ii) | dodaje się pkt 1.1a w brzmieniu: "1.1a. | Pojazdy kompletne zarejestrowane w kategorii N1 | Państwa członkowskie, dla każdego roku kalendarzowego, ewidencjonują następujące szczegółowe dane w odniesieniu do każdego nowego lekkiego pojazdu użytkowego zarejestrowanego jako pojazd kategorii N1 na ich terytorium, z wyjątkiem danych wskazanych w pkt 23, 24 i 25, które są przekazywane na żądanie Komisji: 2) | numer homologacji typu i jego rozszerzenie; | 3) | typ, wariant i wersja; | 4) | marka i, jeżeli jest dostępna, nazwa handlowa; | 5) | identyfikator rodziny interpolacji pojazdu; | 6) | numer identyfikacyjny pojazdu; | 7) | kategoria pojazdu z homologacją typu; | 8) | kategoria pojazdu zarejestrowanego; | 9) | data pierwszej rejestracji; | 10) | indywidualny poziom emisji CO2; | 12) | masa w stanie gotowym do jazdy; | 14) | rodzaj paliwa i rodzaj zasilania; | 15) | zużycie energii elektrycznej; | 16) | zasięg przy zasilaniu energią elektryczną; | 18) | ograniczenia emisji CO2 dzięki zastosowaniu ekoinnowacji; | 19) | powierzchnia postojowa: rozstaw osi, rozstaw kół osi kierowanej i rozstaw kół drugiej osi; | 21) | maksymalna moc netto; | 22) | technicznie dopuszczalna maksymalna masa całkowita pojazdu; | 23) | współczynniki obciążenia drogowego: f0, f1 i f2; | 24) | powierzchnia czołowa; | 25) | klasa oporu toczenia opon. | Zgodnie z art. 7 państwa członkowskie udostępniają Komisji wszystkie dane wymienione w niniejszym punkcie w formacie określonym w części C sekcja 2. Dane wskazane w pkt 9 i 11 zapisuje się, począwszy od roku kalendarzowego 2022 i udostępnia Komisji po raz pierwszy w dniu 28 lutego 2023 r."; | (iii) | w pkt 1.2.1.2 dodaje się lit. q); | (iv) | Skreśla się pkt 1.2.1.1 i 1.2.1.2 w dniu 1 marca 2021 r.; | (v) | dodaje się pkt 1.2.1.2a w brzmieniu: "1.2.1.2a. | Pojazdy skompletowane kategorii N1 posiadające homologację typu zgodnie z załącznikiem XXI do rozporządzenia (UE) 2017/1151 | Dla każdego nowego pojazdu skompletowanego zarejestrowanego w 2021 r. i kolejnych latach kalendarzowych państwa członkowskie podają co najmniej dane określone w pkt 1.1a ppkt 1, 5, 6, 8, 10, 11, 12, 17, 18 i 22, a dla każdego nowego pojazdu zarejestrowanego w 2022 r. i kolejnych latach kalendarzowych - dane określone w pkt 1.1a ppkt 9, 23, 24 i 25."; | (vi) | zdanie wprowadzające w pkt 1.2.2. otrzymuje brzmienie: "Dla każdego nowego pojazdu skompletowanego kategorii N1, posiadającego homologację typu zgodnie z załącznikiem XXI do rozporządzenia (UE) 2017/1151, zarejestrowanego w 2020 r. i kolejnych latach kalendarzowych, producent powiązanego pojazdu podstawowego przedkłada Komisji, począwszy od 2021 r., następujące dane dotyczące pojazdu podstawowego:"; | (vii) | pkt 2 otrzymuje brzmienie: "2. | Szczegółowe informacje, o których mowa w pkt 1, pochodzą ze świadectwa zgodności danego lekkiego pojazdu użytkowego. W przypadku informacji szczegółowych niedostępnych w świadectwie zgodności należy podać szczegółowe informacje z dokumentacji homologacji typu lub z informacji przekazanych przez producenta pojazdu podstawowego zgodnie z pkt 1.2.3."; | | (viii) | po pkt 2 dodaje się pkt 2a w brzmieniu: "2a. | W przypadku pojazdów o podwójnym zasilaniu zasilanych benzyną i gazem płynnym (LPG) lub benzyną i sprężonym gazem ziemnym (CNG), których świadectwa zgodności podają wartość indywidualnego poziomu emisji CO2 dla obu rodzajów paliw, państwa członkowskie zgłaszają wartość dla LPG lub CNG, w zależności od przypadku. | W przypadku pojazdów FFV zasilanych benzyną i etanolem (E85) państwa członkowskie zgłaszają wartość indywidualnego poziomu emisji CO2 dla benzyny."; | | b) | w części C wprowadza się następujące zmiany: (i) | skreśla się sekcję 2 w dniu 1 marca 2021 r.; | (ii) | dodaje się sekcję 2a w brzmieniu: "Sekcja 2a Szczegółowe dane z monitoringu - zapis dotyczący jednego pojazdu Odniesienie do części A pkt 1.1 i 1.1a | Szczegółowe dane dotyczące każdego zarejestrowanego pojazdu | Źródła danych Świadectwo zgodności (załącznik VIII do rozporządzenia wykonawczego (UE) 2020/683), o ile nie wskazano inaczej | 1) | Nazwa producenta - standardowe oznaczenie UE(1) | Nazwa nadana przez Komisję | Nazwa producenta(2) | 0.5 lub, w przypadku więcej niż jednej nazwy producenta, nazwa zarejestrowana w pozycji 0.5.1 | 2) | Numer homologacji typu i jego rozszerzenie | 0.11 | 3) | Typ | 0.2 | Wariant | Wersja | 4) | Marka i nazwa handlowa | 0.1 i 0.2.1 | 5) | Identyfikator rodziny interpolacji pojazdu | 0.2.3.1 | 6) | Numer identyfikacyjny pojazdu | 0.10 | 7) | Kategoria pojazdu z homologacją typu | 0.4 | 8) | Kategoria pojazdu zarejestrowanego | Dowód rejestracyjny | 9) | Data pierwszej rejestracji | Dowód rejestracyjny | 10) | Indywidualny poziom emisji CO2(g/km) | 49.4 połączone lub, w stosownych przypadkach, ważone łącznie | 11) | Zużycie paliwa (l/100 km lub m3/100 km lub kg/100 km) | 49.4 połączone lub, w stosownych przypadkach, ważone łącznie | 12) | Masa pojazdu gotowego do jazdy (pojazdy kompletne i skompletowane) (kg) | 13 | 13) | Masa próbna (pojazdy kompletne i skompletowane) (kg) | 47.1.1 | 14) | Rodzaj paliwa | 26 | Rodzaj zasilania | 26.1 | 15) | Zużycie energii elektrycznej (Wh/km) | Pojazd wyłącznie elektryczny: 49.5.1 Hybrydowe pojazdy elektryczne doładowywane zewnętrznie (OVC-HEV): 49.5.2 | 16) | Zasięg pojazdu przy zasilaniu energią elektryczną (km) | Pojazd wyłącznie elektryczny: 49.5.1 Hybrydowe pojazdy elektryczne doładowywane zewnętrznie (OVC-HEV): 49.5.2 | 17) | Kod(y) ekoinnowacji | 49.3.1 | 18) | Ograniczenie emisji dzięki zastosowaniu ekoinnowacji (g CO2/km) | 49.3.2.2 | 19 (19) | Rozstaw osi (w mm) | 4 | Rozstaw kół osi kierowanej (oś 1)(3) | 30 | Rozstaw kół drugiej osi (oś 2)(3) | 30 | 20) | Pojemność silnika (cm3) | 25 | 21) | Maksymalna moc netto (kW) | 27.1 i 27.3 | 22) | Technicznie dopuszczalna maksymalna masa całkowita (pojazd kompletny i skompletowany) (kg) | 16.1 | 23) | Współczynniki obciążenia drogowego(4) | f0, N | 47.1.3.0 | f1,N/(km/h) | 47.1.3.1 | f2, N/(km/h) | 47.1.3.2 | 24) | Powierzchnia czołowa (m2)(4) | 47.1.2 | 25) | Klasa oporu toczenia opon(4) | 35 | Uwaga: (1) | Lista opublikowana przez Komisję na stronie CIRCABC. | (2) | W przypadku krajowej homologacji typu w odniesieniu do pojazdów produkowanych w małych seriach (NSS) lub dopuszczenia indywidualnego (IVA) nazwę producenta podaje się w kolumnie »Nazwa producenta«, a w kolumnie »Nazwa producenta - standardowe oznaczenie UE« określa się jedno z poniższych: »AA-NSS« lub »AA-IVA«, w zależności od przypadku. | (3) | W przypadku gdy pojazd jest wyposażony w rozstaw osi o różnych szerokościach, podaje się maksymalną szerokość osi. | (4) | Na żądanie Komisji.". | | | | |
(*1) Rozporządzenie wykonawcze Komisji (UE) 2020/683 z dnia 15 kWietnia 2020 r. w sprawie wykonania rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2018/858 w odniesieniu do wymogów administracyjnych dotyczących homologacji i nadzoru rynku pojazdów silnikowych i ich przyczep oraz układów, komponentów i oddzielnych zespołów technicznych przeznaczonych do tych pojazdów (Dz.U. L 163 z 26.5.2020)";