Akt prawny
obowiązujący
Wersja aktualna od 2020-11-19
Wersja aktualna od 2020-11-19
obowiązujący
Alerty
ROZPORZĄDZENIE DELEGOWANE KOMISJI (UE) 2020/1590
z dnia 19 sierpnia 2020 r.
zmieniające załącznik I do rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2019/631 w celu uwzględnienia zmian masy nowych lekkich samochodów użytkowych zarejestrowanych w latach 2016, 2017 i 2018
(Tekst mający znaczenie dla EOG)
KOMISJA EUROPEJSKA,
uwzględniając Traktat o funkcjonowaniu Unii Europejskiej,
uwzględniając rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2019/631 z dnia 17 kwietnia 2019 r. określające normy emisji CO2 dla nowych samochodów osobowych i dla nowych lekkich pojazdów użytkowych oraz uchylające rozporządzenia (WE) nr 443/2009 i (UE) nr 510/2011 (1), w szczególności jego art. 14 ust. 2,
a także mając na uwadze, co następuje:
(1) | Średnia masa dla parku pojazdów UE, stosowana w celu obliczenia docelowych indywidualnych poziomów emisji CO2 dla każdego producenta nowych lekkich pojazdów użytkowych, tj. wartość M0, powinna być regularnie dostosowywana w celu uwzględnienia zmian średniej masy nowych lekkich pojazdów użytkowych zarejestrowanych w Unii. |
(2) | Na podstawie danych zawartych w decyzjach wykonawczych Komisji (UE) 2018/143 (2), (UE) 2019/582 (3) i (UE) 2020/1035 (4) średnia masa w stanie gotowym do jazdy nowych lekkich pojazdów użytkowych w latach kalendarzowych 2016, 2017 i 2018, ważona zgodnie z liczbą nowych rejestracji w każdym z tych lat, wynosiła 1 825,23 kg. Wartość M0 dla lat kalendarzowych 2021, 2022 i 2023, o której mowa w części B pkt 4 w załączniku I do rozporządzenia (UE) 2019/631, powinna zatem odzwierciedlać tę masę. |
(3) | Należy zatem odpowiednio zmienić rozporządzenie (UE) 2019/631, |
PRZYJMUJE NINIEJSZE ROZPORZĄDZENIE:
Artykuł 1
W części B pkt 4 w załączniku I do rozporządzenia (UE) 2019/631 pozycja M0 otrzymuje brzmienie:
"M0 wynosi 1 766,4 w 2020 r., 1 825,23 w latach 2021, 2022 i 2023, natomiast w 2024 r. jest to wartość przyjęta zgodnie z art. 14 ust. 1 lit. b)".
Artykuł 2
Niniejsze rozporządzenie wchodzi w życie dwudziestego dnia po jego opublikowaniu w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej.
Niniejsze rozporządzenie wiąże w całości i jest bezpośrednio stosowane we wszystkich państwach członkowskich.
Sporządzono w Brukseli dnia 19 sierpnia 2020 r.
W imieniu Komisji
Ursula VON DER LEYEN
Przewodnicząca
(1) Dz.U. L 111 z 25.4.2019, s. 13.
(2) Decyzja wykonawcza Komisji (UE) 2018/143 z dnia 19 stycznia 2018 r. potwierdzająca lub zmieniająca wstępne obliczenia średnich indywidualnych poziomów emisji CO2 oraz docelowych indywidualnych poziomów emisji dla producentów nowych lekkich samochodów dostawczych w roku kalendarzowym 2016 zgodnie z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 510/2011 (Dz.U. L 25 z 30.1.2018, s. 49).
(3) Decyzja wykonawcza Komisji (UE) 2019/582 z dnia 3 kwietnia 2019 r. potwierdzająca lub zmieniająca wstępne obliczenia średnich indywidualnych poziomów emisji CO2 oraz docelowych indywidualnych poziomów emisji dla producentów nowych lekkich pojazdów użytkowych w roku kalendarzowym 2017 oraz dla grupy Volkswagena oraz jej członków w latach kalendarzowych 2014, 2015 i 2016 zgodnie z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 510/2011 (Dz.U. L 100 z 11.4.2019, s. 47).
(4) Decyzja wykonawcza Komisji (UE) 2020/1035 z dnia 3 czerwca 2020 r. potwierdzająca lub zmieniająca wstępne obliczenia średnich indywidualnych poziomów emisji CO2 oraz docelowych indywidualnych poziomów emisji dla producentów samochodów osobowych i lekkich pojazdów użytkowych w roku kalendarzowym 2018 zgodnie z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2019/631 (Dz.U. L 227 z 16.7.2020, s. 37).