DECYZJA WYKONAWCZA KOMISJI (UE) 2020/1567
z dnia 26 października 2020 r.
w sprawie wsparcia finansowego na rzecz rozwoju stałej służby Europejskiej Straży Granicznej i Przybrzeżnej zgodnie z art. 61 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2019/1896
KOMISJA EUROPEJSKA,
uwzględniając Traktat o funkcjonowaniu Unii Europejskiej,
uwzględniając rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2019/1896 z dnia 13 listopada 2019 r. w sprawie Europejskiej Straży Granicznej i Przybrzeżnej oraz uchylenia rozporządzeń (UE) nr 1052/2013 i (UE) 2016/1624 (1), w szczególności jego art. 61 ust. 4,
a także mając na uwadze, co następuje:
(1) | Rozporządzenie (UE) 2019/1896 przewiduje wzmocnienie mandatu Europejskiej Agencji Straży Granicznej i Przybrzeżnej ("agencja") i wyposażenie jej w niezbędne zasoby w postaci stałej służby Europejskiej Straży Granicznej i Przybrzeżnej ("stała służba"). |
(2) | Stała służba ma obejmować członków personelu operacyjnego oddelegowanych jako wkład państw członkowskich. Aby zapewnić państwom członkowskim możliwość wnoszenia wkładu w postaci takiego personelu, należy ustanowić system finansowy mający na celu wspieranie rozwoju odpowiednich zasobów kadrowych. |
(3) | Wsparcie finansowe powinno być udzielane w formie płatności rocznej dokonywanej przez agencję na rzecz państw członkowskich po zakończeniu roku N. Agencja powinna mieć również możliwość przyznania zaliczki przed końcem roku N na wniosek państwa członkowskiego. |
(4) | W art. 61 ust. 1 lit. a), b) i c) rozporządzenia (UE) 2019/1896 określono wzory obliczania płatności rocznej dla różnych kategorii personelu operacyjnego stałej służby. Wsparcie finansowe, które ma zostać przyznane, powinno zależeć w dużej mierze od poziomu zaangażowania państw członkowskich w stałą służbę w kategoriach personelu 2 i 3. W niektórych przypadkach system wsparcia finansowego powinien obejmować również mechanizm kompensacyjny dla służb krajowych państw członkowskich, z których zatrudniony zostaje personel statutowy agencji ("finansowanie dla kategorii 1"). |
(5) | Wzory obliczania płatności rocznej powinny opierać się na kwocie referencyjnej określonej w art. 61 ust. 2 rozporządzenia (UE) 2019/1896. |
(6) | W celu uproszczenia i skutecznej koordynacji każde państwo członkowskie powinno wyznaczyć jeden centralny organ krajowy odpowiedzialny za zarządzanie wsparciem finansowym. Krajowy punkt kontaktowy wyznaczony zgodnie z art. 13 rozporządzenia (UE) 2019/1896 może również zostać wyznaczony jako centralny organ krajowy. |
(7) | Aby ułatwić przygotowywanie wniosków o płatności, agencja powinna przekazywać państwom członkowskim odpowiednie informacje, w szczególności informacje na temat kwot referencyjnych i liczby osób ze służb krajowych zatrudnionych przez agencję. |
(8) | Na potrzeby kompensowania inwestycji szkoleniowych państw członkowskich dla nowych członków personelu zastępujących członków personelu odchodzących ze służb krajowych agencja powinna brać pod uwagę wyłącznie pracowników, którzy na stałe zakończyli stosunek instytucjonalny z odnośnymi organami krajowymi lub zawiesili go na okres zatrudnienia przez agencję. |
(9) | Jeśli chodzi o spełnienie warunków dotyczących finansowania dla kategorii 2 personelu operacyjnego, faktyczny wzrost ogólnej liczby krajowych funkcjonariuszy straży granicznej należy mierzyć w odniesieniu do sytuacji z dnia 30 kwietnia 2019 r., czyli dnia następującego po osiągnięciu przez Parlament Europejski i Radę porozumienia politycznego w sprawie tekstu, który stał się rozporządzeniem (UE) 2019/1896. W obliczeniach należy uwzględnić ogólną liczbę pracowników wszystkich głównych organów systematycznie wnoszących wkład do stałej służby Europejskiej Straży Granicznej i Przybrzeżnej poprzez oddelegowanie lub - w przypadku organów posiadających szerszy mandat niż działalność operacyjna agencji wspierana za pośrednictwem stałej służby - liczbę pracowników danych jednostek należących do takich organów wnoszących wkład poprzez oddelegowanie. |
(10) | Państwa członkowskie powinny dysponować mechanizmami i procedurami pozwalającymi uniknąć nieprawidłowości i nadużyć w ramach systemu wsparcia finansowego. Aby ograniczyć w możliwie największym stopniu obciążenia administracyjne i związane z nimi koszty, takie procedury i mechanizmy powinny być ukierunkowane w świetle ocen ryzyka. |
(11) | Mając na uwadze cel, jakim jest wspieranie przygotowania państw członkowskich do wniesienia wkładu do stałej służby, ważne jest, aby wsparcie finansowe udostępnić jak najszybciej. W związku z tym niniejsza decyzja powinna wejść w życie już następnego dnia po jej opublikowaniu w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej. |
(12) | Niniejsza decyzja stanowi rozwinięcie przepisów dorobku Schengen, które nie mają zastosowania do Irlandii zgodnie z decyzją Rady 2002/192/WE (2); Irlandia nie uczestniczy w związku z tym w jej przyjęciu i nie jest nią związana ani jej nie stosuje. |
(13) | W odniesieniu do Islandii i Norwegii niniejsza decyzja stanowi rozwinięcie przepisów dorobku Schengen w rozumieniu Umowy zawartej przez Radę Unii Europejskiej i Republikę Islandii oraz Królestwo Norwegii dotyczącej włączenia tych dwóch państw we wprowadzanie w życie, stosowanie i rozwój dorobku Schengen, które wchodzą w zakres obszaru, o którym mowa w art. 1 lit. A decyzji Rady 1999/437/WE (3). |
(14) | W odniesieniu do Szwajcarii niniejsza decyzja stanowi rozwinięcie przepisów dorobku Schengen w rozumieniu Umowy między Unią Europejską, Wspólnotą Europejską a Konfederacją Szwajcarską w sprawie włączenia Konfederacji Szwajcarskiej we wprowadzanie w życie, stosowanie i rozwój dorobku Schengen, które wchodzą w zakres obszaru, o którym mowa w art. 1 lit. A decyzji Rady 1999/437/WE w związku z art. 3 decyzji Rady 2008/146/WE (4). |
(15) | W odniesieniu do Liechtensteinu niniejsza decyzja stanowi rozwinięcie przepisów dorobku Schengen w rozumieniu Protokołu między Unią Europejską, Wspólnotą Europejską, Konfederacją Szwajcarską i Księstwem Liechtensteinu o przystąpieniu Księstwa Liechtensteinu do Umowy między Unią Europejską, Wspólnotą Europejską i Konfederacją Szwajcarską dotyczącej włączenia Konfederacji Szwajcarskiej we wprowadzanie w życie, stosowanie i rozwój dorobku Schengen, które wchodzą w zakres obszaru, o którym mowa w art. 1 lit. A decyzji Rady 1999/437/WE w związku z art. 3 decyzji Rady 2011/350/UE (5). |
(16) | Niniejsza decyzja jest aktem stanowiącym rozwinięcie dorobku Schengen lub w inny sposób z nim związanym w rozumieniu, odpowiednio, art. 3 ust. 1 Aktu przystąpienia z 2003 r., art. 4 ust. 1 Aktu przystąpienia z 2005 r. i art. 4 ust. 1 Aktu przystąpienia z 2011 r. |
(17) | Środki przewidziane w niniejszej decyzji są zgodne z opinią Komitetu Europejskiej Straży Granicznej i Przybrzeżnej, |
PRZYJMUJE NINIEJSZĄ DECYZJĘ:
ROZDZIAŁ 1
PRZEPISY OGÓLNE
Artykuł 1
Definicje
Na potrzeby niniejszej decyzji stosuje się następujące definicje:
1) | "współczynnik korygujący" oznacza wartość procentową stosowaną do wynagrodzenia urzędników oddelegowanych za granicę w celu dostosowania się do różnic w poziomie cen towarów i usług konsumpcyjnych w miejscu zatrudnienia w odniesieniu do miasta bazowego, ustaloną przez Eurostat (6); |
2) | "rok N" oznacza rok od dnia 1 stycznia do dnia 31 grudnia, w którym państwo członkowskie musi spełnić warunki określone w art. 61 ust. 3 rozporządzenia (UE) 2019/1896, aby być uprawnionym do otrzymania wsparcia finansowego; |
3) | "płatność roczna" oznacza płatność dokonaną przez agencję na rzecz danego państwa członkowskiego po zakończeniu roku N; |
4) | "zaliczka" oznacza płatność dokonaną przez agencję na rzecz danego państwa członkowskiego przed końcem roku N, zanim dokonana zostanie płatność roczna; |
5) | "ogólna liczba krajowych funkcjonariuszy straży granicznej" oznacza ogólną liczbę pracowników określonych jednostek należących do głównych organów krajowych lub, w stosownych przypadkach, wszystkich głównych organów krajowych systematycznie wnoszących wkład do stałej służby Europejskiej Straży Granicznej i Przybrzeżnej poprzez oddelegowanie zgodnie z art. 56 rozporządzenia (UE) 2019/1896. |
Artykuł 2
Informacje przekazywane przez agencję
1. Do dnia 31 stycznia roku N agencja informuje państwa członkowskie o kwotach referencyjnych na ten rok dla każdego państwa członkowskiego, z uwzględnieniem odpowiedniego współczynnika korygującego.
2. W celu obliczenia wysokości kwot referencyjnych agencja uwzględnia najnowsze dostępne wartości wynagrodzenia pracownika kontraktowego z grupy funkcyjnej III, grupa zaszeregowania 8, stopień 1, dostosowane przy pomocy współczynnika korygującego.
Artykuł 3
Zasady w państwach członkowskich
1. Państwa członkowskie wyznaczają jeden centralny organ krajowy odpowiedzialny za zarządzanie wsparciem finansowym zgodnie z art. 61 rozporządzenia (UE) 2019/1896. Państwo członkowskie powiadamia agencję o wyznaczonym centralnym organie krajowym przed wystąpieniem z wnioskiem o pierwszą płatność zgodnie z art. 5 ust. 1, art. 6 ust. 1 lub art. 15 ust. 2.
2. Centralny organ krajowy odpowiada za:
a) | utrzymywanie kontaktów z agencją w zakresie monitorowania mających zastosowanie warunków określonych w art. 61 ust. 3 rozporządzenia (UE) 2019/1896; |
b) | zapewnianie przekazywania agencji wszelkich istotnych informacji w celu zarządzania wsparciem finansowym, o którym mowa w art. 61 rozporządzenia (UE) 2019/1896; |
c) | zarządzanie sprawami związanymi z płatnością wsparcia finansowego, w tym wnioskami o wypłatę zaliczki i płatnościami na rzecz agencji, a także otrzymywanie odpowiednich płatności od agencji; |
d) | redystrybucję płatności wśród organów krajowych proporcjonalnie do ich wkładu do stałej służby, w przypadkach przewidzianych w przepisach krajowych. |
Artykuł 4
Waluta
Wsparcie finansowe jest wypłacane w euro.
ROZDZIAŁ 2
SZCZEGÓŁOWE ZASADY DOTYCZĄCE PŁATNOŚCI
Artykuł 5
Szczegółowe zasady dotyczące płatności rocznej
1. Państwo członkowskie może wystąpić z wnioskiem o płatność roczną między dniem 1 stycznia a dniem 30 czerwca roku N+1.
2. Płatności rocznej dokonuje się, jeśli warunki określone w art. 61 ust. 3 rozporządzenia (UE) 2019/1896 zostały spełnione w roku N. Centralny organ krajowy może wystąpić z wnioskiem o finansowanie dla kategorii 2 personelu operacyjnego wyłącznie wtedy, gdy dane państwo członkowskie przedstawiło agencji pełne sprawozdanie w celu weryfikacji należnych kwot zgodnie z art. 61 rozporządzenia (UE) 2019/1896.
3. Płatność roczna obejmuje jedną lub kilka z następujących kwot:
a) | kwoty określone w art. 61 ust. 1 lit. a) rozporządzenia (UE) 2019/1896 stanowiące 100 % kwoty referencyjnej pomnożonej przez liczbę personelu operacyjnego wskazanego na rok N+2 do oddelegowania zgodnie z załącznikiem II do rozporządzenia (UE) 2019/1896 ("finansowanie dla kategorii 2"); |
b) | kwoty określone w art. 61 ust. 1 lit. b) rozporządzenia (UE) 2019/1896 stanowiące 37 % kwoty referencyjnej pomnożonej przez liczbę personelu operacyjnego faktycznie rozmieszczonego, odpowiednio, zgodnie z art. 57 w ramach limitu określonego w załączniku III oraz zgodnie z art. 58 w ramach limitu określonego w załączniku IV ("finansowanie dla kategorii 3 i 4"); |
c) | kwoty określone w art. 61 ust. 1 lit. c) rozporządzenia (UE) 2019/1896 stanowiące jednorazową płatność 50 % kwoty referencyjnej pomnożonej przez liczbę personelu operacyjnego zatrudnionego przez agencję jako pracownicy statutowi, odchodzącego ze służb krajowych ("finansowanie dla kategorii 1"). |
Artykuł 6
Szczegółowe zasady dotyczące zaliczek
1. Państwo członkowskie może wystąpić do agencji z wnioskiem o wypłatę zaliczki na rok N w celu wsparcia rozwoju zasobów kadrowych zanim dokonana zostanie odpowiednia płatność roczna. We wniosku należy wyraźnie określić kategorie pracowników, do których się on odnosi. W przypadku finansowania dla kategorii 2 wniosek powinien zawierać dowód odpowiedniego faktycznego wzrostu liczby pracowników, zgodnie ze wzorem określonym w załączniku II. Wniosek taki można złożyć między dniem 1 lipca a dniem 15 września roku N.
2. Agencja wypłaca zaliczkę, jeżeli warunki określone w art. 61 ust. 3 rozporządzenia (UE) 2019/1896 zostały spełnione w odniesieniu do okresu od dnia 1 stycznia do dnia wystąpienia z wnioskiem o wypłatę zaliczki.
3. Wniosek o wypłatę zaliczki dotyczy kwoty co najmniej 50 000 EUR.
ROZDZIAŁ 3
SZCZEGÓŁOWE ZASADY DOTYCZĄCE FINANSOWANIA DLA KATEGORII 2
Artykuł 7
Warunki związane z finasowaniem dla kategorii 2
1. Finansowanie dla kategorii 2 na rok N staje się należne wyłącznie pod warunkiem że państwa członkowskie zwiększą łącznie w danym okresie ogólną liczbę krajowych funkcjonariuszy straży granicznej w drodze zatrudnienia nowego personelu.
2. Wzrost ogólnej liczby krajowych funkcjonariuszy straży granicznej w danym państwie członkowskim oblicza się corocznie, porównując liczbę pracowników na dzień 31 grudnia roku N i liczbę pracowników na dzień 30 kwietnia 2019 r. czynnie zatrudnionych w danych jednostkach należących do odnośnych organów lub, w stosownych przypadkach, we wszystkich głównych organach krajowych wnoszących wkład do stałej służby poprzez oddelegowanie.
3. Najpóźniej do dnia 29 listopada 2020 r. państwa członkowskie informują agencję o swojej ogólnej liczbie krajowych funkcjonariuszy straży granicznej na dzień 30 kwietnia 2019 r., korzystając z formularza zamieszczonego w załączniku I.
Artykuł 8
Monitorowanie warunków mających zastosowanie w przypadku finansowania dla kategorii 2
1. Państwa członkowskie przekazują za pośrednictwem swoich centralnych organów krajowych odpowiednie informacje potwierdzające spełnienie warunków dotyczących finansowania dla kategorii 2 w odniesieniu do roku N, wypełniając formularz zawarty w załączniku II. Agencja weryfikuje te informacje w ramach oceny narażenia w roku N+1.
2. Państwa członkowskie zapewniają, aby dostarczone informacje były kompletne i wystarczająco szczegółowe, aby umożliwić agencji weryfikację spełnienia warunków dotyczących finansowania dla kategorii 2.
3. Centralnemu organowi krajowemu udostępnia się na wniosek wszystkie istotne dokumenty będące w posiadaniu odpowiednich organów krajowych, które to dokumenty mogą dotyczyć zarządzania wsparciem finansowym na podstawie art. 61 rozporządzenia (UE) 2019/1896.
Artykuł 9
Odzyskanie zaliczki dla kategorii 2
1. Składając wniosek o płatność roczną, państwa członkowskie informują agencję, czy ogólny faktyczny wzrost liczby pracowników w roku N był niższy niż liczba, za którą państwo członkowskie otrzymało zaliczkę w roku N.
2. W oparciu o informacje otrzymane od państw członkowskich, po przeprowadzeniu audytu lub w przypadku gdy weryfikacje w ramach oceny narażenia przeprowadzonej w roku N+1 wykazują niższy ogólny faktyczny wzrost liczby pracowników, o którym mowa w ust. 1, agencja odzyskuje kwotę odpowiadającą różnicy, wydając notę debetową skierowaną do danego państwa członkowskiego. Agencja, w porozumieniu z państwem członkowskim, może zdecydować o nieodzyskiwaniu przedmiotowych kwot i o odpowiednim dostosowaniu płatności za kolejny rok.
ROZDZIAŁ 4
SZCZEGÓŁOWE ZASADY DOTYCZĄCE FINANSOWANIA DLA KATEGORII 3 I 4
Artykuł 10
Warunki związane z finasowaniem dla kategorii 3 i 4
1. Kwoty finansowania dla kategorii 3 i 4 są należne w całości w odniesieniu do liczby personelu faktycznie rozmieszczonego na okres kolejnych lub niekolejnych 120 dni w roku N.
2. W przypadku rozmieszczeń o czasie trwania krótszym lub dłuższym niż 120 dni finansowanie dla kategorii 3 i 4 oblicza się proporcjonalnie, z okresem referencyjnym wynoszącym 120 dni.
3. Obliczenia proporcjonalnego dokonuje się na podstawie jednostki obliczeniowej odpowiadającej oddelegowaniu jednego członka zespołu na jeden dzień w ramach wszelkich działań operacyjnych prowadzonych przez stałą służbę, w tym niezbędnych dni podróży.
Artykuł 11
Monitorowanie warunków mających zastosowanie w przypadku finansowania dla kategorii 3 i 4
Agencja weryfikuje spełnienie warunków dotyczących finansowania dla kategorii 3 i 4 na podstawie własnych danych operacyjnych dotyczących rozmieszczenia stałej służby.
Artykuł 12
Warunki związane z finasowaniem dla personelu technicznego
1. W przypadkach, gdy rozmieszczenie personelu technicznego wyjątkowo przekracza maksymalne wkłady krajowe określone w załączniku III do rozporządzenia (UE) 2019/1896, wsparcie finansowe jest należne pod warunkiem że rozmieszczenie personelu technicznego odbywa się zgodnie z art. 57 rozporządzenia w roku N.
2. W przypadku rozmieszczeń o czasie trwania krótszym lub dłuższym niż 120 dni finansowanie dla personelu technicznego oblicza się proporcjonalnie, jak określono w art. 10 ust. 3.
Artykuł 13
Monitorowanie warunków mających zastosowanie w przypadku finansowania dla personelu technicznego
Agencja weryfikuje spełnienie warunków dotyczących personelu technicznego na podstawie własnych danych operacyjnych dotyczących faktycznych rozmieszczeń zgodnie z art. 57 rozporządzenia (UE) 2019/1896.
ROZDZIAŁ 5
Szczegółowe zasady dotyczące finansowania dla kategorii 1
Artykuł 14
Warunki związane z finasowaniem dla kategorii 1
1. Agencja informuje centralny organ krajowy o pracownikach, którzy odeszli ze służb krajowych tego państwa członkowskiego i rozpoczęli służbę w agencji w roku N.
2. Przed poinformowaniem centralnego organu krajowego agencja musi uzyskać od tych pracowników potwierdzenie, że zakończyli oni lub zawiesili stosunki instytucjonalne z odnośnymi organami krajowymi.
3. Agencja przekazuje informacje, o których mowa w ust. 1, do dnia 31 stycznia roku N+1 w zanonimizowanej formie, wskazując odnośny organ krajowy oraz liczbę pracowników spełniających warunek określony w ust. 2.
ROZDZIAŁ 6
PRZEPISY KOŃCOWE
Artykuł 15
Zasady szczególne obowiązujące w odniesieniu do 2020 r.
1. Do dnia 12 listopada 2020 r. agencja informuje państwa członkowskie o ich kwotach referencyjnych na 2020 r., z uwzględnieniem odpowiednich współczynników korygujących.
2. Państwa członkowskie mogą wystąpić z wnioskiem o wypłatę zaliczki do dnia 15 listopada 2020 r., pod warunkiem że poinformowały agencję o swojej ogólnej liczbie krajowych funkcjonariuszy straży granicznej na dzień 30 kwietnia 2019 r., zgodnie z art. 7 ust. 3.
Artykuł 16
Wejście w życie
Niniejsza decyzja wchodzi w życie następnego dnia po jej opublikowaniu w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej.
Sporządzono w Brukseli dnia 26 października 2020 r.
W imieniu Komisji
Ursula VON DER LEYEN
Przewodnicząca
(1) Dz.U. L 295 z 14.11.2019, s. 1.
(2) Decyzja Rady 2002/192/WE z dnia 28 lutego 2002 r. dotycząca wniosku Irlandii o zastosowanie wobec niej niektórych przepisów dorobku Schengen (Dz.U. L 64 z 7.3.2002, s. 20).
(3) Decyzja Rady 1999/437/WE z dnia 17 maja 1999 r. w sprawie niektórych warunków stosowania Układu zawartego przez Radę Unii Europejskiej i Republikę Islandii oraz Królestwo Norwegii dotyczącego włączenia tych dwóch państw we wprowadzanie w życie, stosowanie i rozwój dorobku Schengen (Dz.U. L 176 z 10.7.1999, s. 31).
(4) Decyzja Rady 2008/146/WE z dnia 28 stycznia 2008 r. w sprawie zawarcia w imieniu Wspólnoty Europejskiej Umowy między Unią Europejską, Wspólnotą Europejską i Konfederacją Szwajcarską dotyczącej włączenia tego państwa we wprowadzanie w życie, stosowanie i rozwój dorobku Schengen (Dz.U. L 53 z 27.2.2008, s. 1).
(5) Decyzja Rady 2011/350/UE z dnia 7 marca 2011 r. w sprawie zawarcia w imieniu Unii Europejskiej Protokołu między Unią Europejską, Wspólnotą Europejską, Konfederacją Szwajcarską i Księstwem Liechtensteinu w sprawie przystąpienia Księstwa Liechtensteinu do Umowy między Unią Europejską, Wspólnotą Europejską i Konfederacją Szwajcarską dotyczącej włączenia Konfederacji Szwajcarskiej we wprowadzanie w życie, stosowanie i rozwój dorobku Schengen, odnoszącego się do zniesienia kontroli na granicach wewnętrznych i do przemieszczania się osób (Dz.U. L 160 z 18.6.2011, s. 19).
(6) https://ec.europa.eu/eurostat/web/civil-servants-remuneration/correction-coefficients
ZAŁĄCZNIK I
Ogólna liczba krajowych funkcjonariuszy straży granicznej na dzień 30 kwietnia 2019 r. w głównych organach systematycznie wnoszących wkład do stałej służby Europejskiej Straży Granicznej i Przybrzeżnej poprzez oddelegowanie lub, w stosownych przypadkach, w danych jednostkach należących do organów wnoszących wkład poprzez oddelegowanie zgodnie z art. 56 rozporządzenia (UE) 2019/1896
Organy systematycznie wnoszące wkład do stałej służby Europejskiej Straży Granicznej i Przybrzeżnej poprzez oddelegowanie bądź jednostki wnoszące taki wkład lub oba te rodzaje podmiotów, należące do organów posiadających szerszy mandat niż działalność operacyjna agencji wspierana za pośrednictwem stałej służby | Jednostka należąca do organu posiadającego szerszy mandat niż działalność operacyjna agencji wspierana za pośrednictwem stałej służby | Liczba pracowników czynnie zatrudnionych na dzień 30 kwietnia 2019 r. w organach systematycznie wnoszących wkład do stałej służby Europejskiej Straży Granicznej i Przybrzeżnej poprzez oddelegowanie lub w danych jednostkach wnoszących taki wkład, należących do organów posiadających szerszy mandat niż działalność operacyjna agencji wspierana za pośrednictwem stałej służby |
[NAZWA] | [w stosownych przypadkach jednostka należąca do organu] |
|
[NAZWA] | [w stosownych przypadkach jednostka należąca do organu] |
|
| Ogółem liczba: |
|
ZAŁĄCZNIK II
Formularz wniosku o płatność dla kategorii 2
Organ/jednostka wnoszące wkład do stałej służby | Liczba pracowników faktycznie zatrudnionych na dzień 30 kwietnia 2019 r. | Rok 2020 | Rok 2021 | Rok 2022 | Rok 2023 | Rok 2024 | Rok 2025 |
[na dany organ/na daną jednostkę p.czł.] | [ogółem liczba] | Maksymalny mnożnik: | Maksymalny mnożnik: | Maksymalny mnożnik: | Maksymalny mnożnik: | Maksymalny mnożnik: | Maksymalny mnożnik: |
|
|
|
|
|
| ||
Nowozatrudnieni: | Nowozatrudnieni: | Nowozatrudnieni: | Nowozatrudnieni: | Nowozatrudnieni: | Nowozatrudnieni: | ||
|
|
|
|
|
| ||
Redukcja: | Redukcja: | Redukcja: | Redukcja: | Redukcja: | Redukcja: | ||
|
|
|
|
|
| ||
Ogółem liczba pracowników: | Ogółem liczba pracowników: | Ogółem liczba pracowników: | Ogółem liczba pracowników: | Ogółem liczba pracowników: | Ogółem liczba pracowników: | ||
|
|
|
|
|
| ||
Faktyczny wzrost: | Faktyczny wzrost: | Faktyczny wzrost: | Faktyczny wzrost: | Faktyczny wzrost: | Faktyczny wzrost: | ||
|
|
|
|
|
| ||
Kwalifikujący się do płatności: | Kwalifikujący się do płatności: | Kwalifikujący się do płatności: | Kwalifikujący się do płatności: | Kwalifikujący się do płatności: | Kwalifikujący się do płatności: | ||
|
|
|
|
|
| ||
|
|
|
|
|
| ||
[Państwo członkowskie] | [ogółem liczba] | [ogółem liczba] | [ogółem liczba] | [ogółem liczba] | [ogółem liczba] | [ogółem liczba] | [ogółem liczba] |
Wyjaśnienia do formularza wniosku o płatność dla kategorii 2
"Maksymalny mnożnik" oznacza próg stosowany w roku N w oparciu o roczne wkłady państw członkowskich do stałej służby za pośrednictwem oddelegowania długoterminowego w roku N+2 zgodnie z załącznikiem II do rozporządzenia (UE) 2019/1896.
"Nowozatrudnieni" oznaczają liczbę pracowników nowozatrudnionych w roku N przez organy systematycznie wnoszące wkład do stałej służby Europejskiej Straży Granicznej i Przybrzeżnej poprzez oddelegowanie bądź przez jednostki wnoszące taki wkład lub oba te rodzaje podmiotów, należące do organów posiadających szerszy mandat niż działalność operacyjna agencji wspierana za pośrednictwem stałej służby.
"Redukcja" oznacza liczbę pracowników, którzy odeszli z organów systematycznie wnoszących wkład do stałej służby Europejskiej Straży Granicznej i Przybrzeżnej poprzez oddelegowanie bądź z jednostek wnoszących taki wkład lub obu tych rodzajów podmiotów, należących do organów posiadających szerszy mandat niż działalność operacyjna agencji wspierana za pośrednictwem stałej służby.
"Ogółem liczba pracowników" oznacza całkowitą liczbę pracowników czynnie zatrudnionych na dzień 31 grudnia roku N.
"Faktyczny wzrost" oznacza różnicę między liczbą pracowników czynnie zatrudnionych na dzień 31 grudnia roku N a liczbą pracowników czynnie zatrudnionych na dzień 30 kwietnia 2019 r. (wartość bazowa).
"Kwalifikujący się do płatności" oznacza całkowitą liczbę pracowników czynnie zatrudnionych na dzień 31 grudnia roku N pomniejszoną o liczbę pracowników czynnie zatrudnionych na dzień 30 kwietnia 2019 r. (wartość bazowa), do wysokości maksymalnego mnożnika odpowiedniego dla tego roku.
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00