Akt prawny
obowiązujący
Wersja aktualna od 2014-07-10
Wersja aktualna od 2014-07-10
obowiązujący
Alerty
DECYZJA WYKONAWCZA KOMISJI
z dnia 9 lipca 2014 r.
wyłączająca z finansowania Unii Europejskiej niektóre wydatki poniesione przez państwa członkowskie z tytułu Sekcji Gwarancji Europejskiego Funduszu Orientacji i Gwarancji Rolnej (EFOGR), Europejskiego Funduszu Rolniczego Gwarancji (EFRG) oraz Europejskiego Funduszu Rolnego na rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich (EFRROW)
(notyfikowana jako dokument nr C(2014) 4479)
(Jedynie teksty w języku angielskim, czeskim, duńskim, fińskim, francuskim, hiszpańskim, łotewskim, niderlandzkim, niemieckim, polskim, portugalskim, słoweńskim, szwedzkim węgierskim, włoskim są autentyczne)
(2014/458/UE)
KOMISJA EUROPEJSKA,
uwzględniając Traktat o funkcjonowaniu Unii Europejskiej,
uwzględniając rozporządzenie Rady (WE) nr 1258/1999 z dnia 17 maja 1999 r. w sprawie finansowania wspólnej polityki rolnej (1), w szczególności jego art. 7 ust. 4,
uwzględniając rozporządzenie Rady (WE) nr 1290/2005 z dnia 21 czerwca 2005 r. w sprawie finansowania wspólnej polityki rolnej (2), w szczególności jego art. 31,
po konsultacji z Komitetem ds. Funduszy Rolniczych,
a także mając na uwadze, co następuje:
(1) Zgodnie z art. 7 ust. 4 rozporządzenia (WE) nr 1258/1999 i art. 31 rozporządzenia (WE) nr 1290/2005 Komisja dokonuje niezbędnych weryfikacji, informuje państwa członkowskie o wynikach tych weryfikacji, zapoznaje się z uwagami zgłoszonymi przez państwa członkowskie, zwołuje dwustronne rozmowy w celu wypracowania porozumienia z danymi państwami członkowskimi i oficjalnie informuje je o swoich wnioskach.
(2) Państwa członkowskie miały możliwość złożenia wniosku o zainicjowanie procedury pojednawczej. W niektórych przypadkach możliwość ta została wykorzystana, a Komisja przeanalizowała sprawozdania sporządzone po zakończeniu tej procedury.
(3) Zgodnie z rozporządzeniem (WE) nr 1258/1999 i rozporządzeniem (WE) nr 1290/2005 finansowane mogą być jedynie wydatki rolne dokonane zgodnie z przepisami Unii Europejskiej.
(4) W świetle przeprowadzonych weryfikacji, wyniki rozmów dwustronnych i procedury pojednawcze wykazały, że część wydatków zadeklarowanych przez państwa członkowskie nie spełnia tego wymogu i dlatego nie może być sfinansowana przez Sekcję Gwarancji EFOGR, EFRG ani EFRROW.
(5) Należy wskazać, które kwoty nie zostały uznane za kwalifikujące się do zwrotu w ramach Sekcji Gwarancji EFOGR, EFRG oraz EFRROW. Kwoty te nie dotyczą wydatków poniesionych wcześniej niż dwadzieścia cztery miesiące przed pisemnym powiadomieniem państw członkowskich przez Komisję o wynikach weryfikacji.
(6) Dla przypadków objętych niniejszą decyzją Komisja przedstawiła państwom członkowskim w sprawozdaniu zbiorczym szacunkowe kwoty do wyłączenia z uwagi na ich niezgodność z przepisami Unii Europejskiej.
(7) Niniejsza decyzja nie przesądza o skutkach finansowych wynikających dla Komisji z wyroków Trybunału Sprawiedliwości w sprawach będących w toku w dniu 15 marca 2014 r. i dotyczących kwestii z nią związanych,
PRZYJMUJE NINIEJSZĄ DECYZJĘ:
Artykuł 1
Wydatki akredytowanych przez państwa członkowskie agencji płatniczych, zadeklarowane z tytułu Sekcji Gwarancji EFOGR, EFRG lub EFRROW, wskazane w załączniku do niniejszej decyzji, wyłącza się z finansowania Unii Europejskiej z powodu ich niezgodności z przepisami Unii Europejskiej.
Artykuł 2
Niniejsza decyzja skierowana jest do Królestwa Belgii, Republiki Czeskiej, Królestwa Danii, Republiki Federalnej Niemiec, Królestwa Hiszpanii, Republiki Francuskiej, Republiki Włoskiej, Republiki Łotewskiej, Węgier, Rzeczypospolitej Polskiej, Republiki Portugalskiej, Republiki Słowenii, Republiki Finlandii, Królestwa Szwecji oraz Zjednoczonego Królestwa Wielkiej Brytanii i Irlandii Północnej.
Sporządzono w Brukseli dnia 9 lipca 2014 r.
| W imieniu Komisji |
Dacian CIOLOȘ | |
Członek Komisji |
(1) Dz.U. L 160 z 26.6.1999, s. 103.
ZAŁĄCZNIK
PCz | Środek | Rok budże towy | Uzasadnienie | Rodzaj | % | Waluta | Kwota | Potrącenia | Skutki finansowe |
POZYCJA W BUDŻECIE: 6701 | |||||||||
BE | Inna pomoc bezpośrednia – bydło | 2010 | Płatności za niekwalifikowalne zwierzęta oraz nieprawidłowe stosowanie sankcji | JEDNORA ZOWA |
| EUR | – 133 335,00 | 0,00 | – 133 335,00 |
BE | Inna pomoc bezpośrednia – bydło | 2011 | Płatności za niekwalifikowalne zwierzęta oraz nieprawidłowe stosowanie sankcji | JEDNORA ZOWA |
| EUR | – 62 275,00 | 0,00 | – 62 275,00 |
BE | Inna pomoc bezpośrednia – bydło | 2012 | Płatności za niekwalifikowalne zwierzęta oraz nieprawidłowe stosowanie sankcji | JEDNORA ZOWA |
| EUR | – 110 550,00 | 0,00 | – 110 550,00 |
RAZEM BE | EUR | – 306 160,00 | 0,00 | – 306 160,00 | |||||
CZ | Inna pomoc bezpośrednia – art. 68–72 rozporządzenia 73/2009 | 2011 | Nienależne płatności oraz niezastosowanie redukcji/wyłączenia zwierząt z nieprawidłowościami | JEDNORA ZOWA |
| EUR | – 4 195,16 | 0,00 | – 4 195,16 |
CZ | Inna pomoc bezpośrednia – art. 68–72 rozporządzenia 73/2009 | 2012 | Nienależne płatności oraz niezastosowanie redukcji/wyłączenia zwierząt z nieprawidłowościami | JEDNORA ZOWA |
| EUR | – 68,74 | 0,00 | – 68,74 |
RAZEM CZ | EUR | – 4 263,90 | 0,00 | – 4 263,90 | |||||
DE | Pomoc bezpośrednia niezwiązana z wielkością produkcji | 2008 | Brak ekstrapolacji w przypadku nadmiernego zadeklarowania na poziomie poniżej 3 % | JEDNORAZOWA |
| EUR | – 106 694,14 | 0,00 | – 106 694,14 |
DE | Pomoc bezpośrednia niezwiązana z wielkością produkcji | 2009 | Brak ekstrapolacji w przypadku nadmiernego zadeklarowania na poziomie poniżej 3 % | JEDNORAZOWA |
| EUR | – 104 776,14 | 0,00 | – 104 776,14 |
DE | Pomoc bezpośrednia niezwiązana z wielkością produkcji | 2009 | Niedociągnięcia dotyczące tolerancji w obliczeniach | JEDNORA ZOWA |
| EUR | – 56 327,48 | 0,00 | – 56 327,48 |
DE | Pomoc bezpośrednia niezwiązana z wielkością produkcji | 2010 | Brak ekstrapolacji w przypadku nadmiernego zadeklarowania na poziomie poniżej 3 % | JEDNORAZOWA |
| EUR | – 72 254,33 | 0,00 | – 72 254,33 |
DE | Pomoc bezpośrednia niezwiązana z wielkością produkcji | 2010 | Niedociągnięcia dotyczące tolerancji w obliczeniach | JEDNORA ZOWA |
| EUR | – 56 781,05 | 0,00 | – 56 781,05 |
RAZEM DE | EUR | – 396 833,14 | 0,00 | – 396 833,14 | |||||
DK | Pomoc bezpośrednia niezwiązana z wielkością produkcji | 2011 | Niedociągnięcia w zakresie kontroli na miejscu | ZRYCZAŁ TOWANA | 2,00 % | EUR | – 1 529 693,10 | 0,00 | – 1 529 693,10 |
DK | Pomoc bezpośrednia niezwiązana z wielkością produkcji | 2011 | Retroaktywne odzyskiwanie oraz nieprawidłowe traktowanie uprawnień do płatności | JEDNORAZOWA |
| EUR | – 69 494,00 | 0,00 | – 69 494,00 |
DK | Pomoc bezpośrednia niezwiązana z wielkością produkcji | 2012 | Niedociągnięcia w zakresie kontroli na miejscu | ZRYCZAŁ TOWANA | 2,00 % | EUR | – 1 489 167,20 | 0,00 | – 1 489 167,20 |
DK | Pomoc bezpośrednia niezwiązana z wielkością produkcji | 2012 | Retroaktywne odzyskiwanie oraz nieprawidłowe traktowanie uprawnień do płatności | JEDNORAZOWA |
| EUR | – 3 654,00 | 0,00 | – 3 654,00 |
RAZEM DK | EUR | – 3 092 008,30 | 0,00 | – 3 092 008,30 | |||||
ES | Środki dotyczące rybołówstwa | 2004 | Niekonkluzywne kontrole administracyjne, niedociągnięcia w kontrolach na miejscu oraz audycie zewnętrznym | ZRYCZAŁ TOWANA | 5,00 % | EUR | – 185 468,74 | 0,00 | – 185 468,74 |
ES | Środki dotyczące rybołówstwa | 2005 | Niekonkluzywne kontrole administracyjne, niedociągnięcia w kontrolach na miejscu oraz audycie zewnętrznym | ZRYCZAŁ TOWANA | 5,00 % | EUR | – 253 547,34 | 0,00 | – 253 547,34 |
ES | Środki dotyczące rybołówstwa | 2006 | Niekonkluzywne kontrole administracyjne, niedociągnięcia w kontrolach na miejscu oraz audycie zewnętrznym | ZRYCZAŁ TOWANA | 2,00 % | EUR | – 117 708,85 | 0,00 | – 117 708,85 |
ES | Pomoc bezpośrednia niezwiązana z wielkością produkcji | 2010 | Niedociągnięcia w kontrolach administracyjnych, kontrolach na miejscu i odzyskiwaniu | JEDNORAZOWA |
| EUR | – 53 541,40 | 0,00 | – 53 541,40 |
ES | Pomoc bezpośrednia niezwiązana z wielkością produkcji | 2011 | Niedociągnięcia w kontrolach administracyjnych, kontrolach na miejscu i odzyskiwaniu | JEDNORAZOWA |
| EUR | – 368,20 | 0,00 | – 368,20 |
ES | Zasada wzajemnej zgodności | 2009 | Łagodność systemu sankcji, rok składania wniosków 2008 | JEDNORAZOWA |
| EUR | – 191 873,53 | – 383,75 | – 191 489,78 |
ES | Zasada wzajemnej zgodności | 2009 | Częściowe i nieskuteczne sprawdzenie wielu wymogów podstawowych w zakresie zarządzania, rok składania wniosków 2008 | ZRYCZAŁ TOWANA | 2,00 % | EUR | – 790 454,36 | – 218,52 | – 790 235,84 |
ES | Zasada wzajemnej zgodności | 2009 | Częściowe i nieskuteczne sprawdzenie wielu wymogów podstawowych w zakresie zarządzania, rok składania wniosków 2010 | ZRYCZAŁ TOWANA | 2,00 % | EUR | – 24 049,41 | 0,00 | – 24 049,41 |
ES | Zasada wzajemnej zgodności | 2010 | Częściowe i nieskuteczne sprawdzenie wielu wymogów podstawowych w zakresie zarządzania, rok składania wniosków 2008 | ZRYCZAŁ TOWANA | 2,00 % | EUR | – 638,55 | 0,00 | – 638,55 |
ES | Zasada wzajemnej zgodności | 2010 | Częściowe i nieskuteczne sprawdzenie wielu wymogów podstawowych w zakresie zarządzania, rok składania wniosków 2009 | ZRYCZAŁ TOWANA | 2,00 % | EUR | – 781 951,76 | – 1 002,96 | – 780 948,80 |
ES | Zasada wzajemnej zgodności | 2010 | Częściowe i nieskuteczne sprawdzenie wielu wymogów podstawowych w zakresie zarządzania, rok składania wniosków 2010 | ZRYCZAŁ TOWANA | 2,00 % | EUR | – 30,92 | 0,00 | – 30,92 |
ES | Zasada wzajemnej zgodności | 2011 | Częściowe i nieskuteczne sprawdzenie wielu wymogów podstawowych w zakresie zarządzania, rok składania wniosków 2008 | ZRYCZAŁ TOWANA | 2,00 % | EUR | – 117,27 | 0,00 | – 117,27 |
ES | Zasada wzajemnej zgodności | 2011 | Częściowe i nieskuteczne sprawdzenie wielu wymogów podstawowych w zakresie zarządzania, rok składania wniosków 2009 | ZRYCZAŁ TOWANA | 2,00 % | EUR | – 570,44 | 0,00 | – 570,44 |
ES | Zasada wzajemnej zgodności | 2011 | Częściowe i nieskuteczne sprawdzenie wielu wymogów podstawowych w zakresie zarządzania, rok składania wniosków 2010 | ZRYCZAŁ TOWANA | 2,00 % | EUR | – 824 194,02 | 0,00 | – 824 194,02 |
RAZEM ES | EUR | – 3 224 514,79 | – 1 605,23 | – 3 222 909,56 | |||||
FI | Pomoc bezpośrednia niezwiązana z wielkością produkcji | 2010 | Niedociągnięcia w systemie identyfikacji działek rolnych, kontrolach na miejscu i obliczaniu redukcji | JEDNORAZOWA |
| EUR | – 289 992,10 | 0,00 | – 289 992,10 |
FI | Pomoc bezpośrednia niezwiązana z wielkością produkcji | 2011 | Niedociągnięcia w systemie identyfikacji działek rolnych, kontrolach na miejscu i obliczaniu redukcji | JEDNORAZOWA |
| EUR | – 961 208,71 | 0,00 | – 961 208,71 |
FI | Pomoc bezpośrednia niezwiązana z wielkością produkcji | 2012 | Niedociągnięcia w systemie identyfikacji działek rolnych, kontrolach na miejscu i obliczaniu redukcji | JEDNORAZOWA |
| EUR | – 1 384 610,18 | 0,00 | – 1 384 610,18 |
RAZEM FI | EUR | – 2 635 810,99 | 0,00 | – 2 635 810,99 | |||||
FR | Mleko – mleko dostarczane do szkół | 2009 | Spóźniona kontrola na miejscu programu dopłat do spożycia mleka w szkołach (rok szkolny 2008/2009) | ZRYCZAŁ TOWANA | 5,00 % | EUR | – 290 282,58 | 0,00 | – 290 282,58 |
FR | Mleko – mleko dostarczane do szkół | 2010 | Spóźniona kontrola na miejscu programu dopłat do spożycia mleka w szkołach (rok szkolny 2008/2009) | ZRYCZAŁ TOWANA | 5,00 % | EUR | – 351 047,94 | 0,00 | – 351 047,94 |
FR | Mleko – mleko dostarczane do szkół | 2011 | Spóźniona kontrola na miejscu programu dopłat do spożycia mleka w szkołach (rok szkolny 2008/2009) | ZRYCZAŁ TOWANA | 5,00 % | EUR | – 1 610,58 | 0,00 | – 1 610,58 |
FR | Mleko – mleko dostarczane do szkół | 2012 | Spóźniona kontrola na miejscu programu dopłat do spożycia mleka w szkołach (rok szkolny 2008/2009) | ZRYCZAŁ TOWANA | 5,00 % | EUR | – 474,30 | 0,00 | – 474,30 |
FR | Uprawnienia | 2010 | Nieprawidłowe przydzielanie środków z rezerwy krajowej oraz konsolidacja pastwisk | ZRYCZAŁTOWANA | 10,00 % | EUR | – 5 938 076,49 | 0,00 | – 5 938 076,49 |
FR | Uprawnienia | 2010 | Nieprawidłowe przydzielanie środków z rezerwy krajowej oraz konsolidacja pastwisk | JEDNORAZOWA |
| EUR | – 2 584 040,40 | 0,00 | – 2 584 040,40 |
FR | Uprawnienia | 2011 | Nieprawidłowe przydzielanie środków z rezerwy krajowej oraz konsolidacja pastwisk | ZRYCZAŁTOWANA | 10,00 % | EUR | – 3 176 345,75 | 0,00 | – 3 176 345,75 |
FR | Uprawnienia | 2011 | Nieprawidłowe przydzielanie środków z rezerwy krajowej oraz konsolidacja pastwisk | JEDNORAZOWA |
| EUR | – 2 584 032,47 | 0,00 | – 2 584 032,47 |
FR | Uprawnienia | 2012 | Nieprawidłowe przydzielanie środków z rezerwy krajowej oraz konsolidacja pastwisk | ZRYCZAŁTOWANA | 10,00 % | EUR | – 3 176 345,75 | 0,00 | – 3 176 345,75 |
FR | Uprawnienia | 2012 | Nieprawidłowe przydzielanie środków z rezerwy krajowej oraz konsolidacja pastwisk | JEDNORAZOWA |
| EUR | – 2 584 031,62 | 0,00 | – 2 584 031,62 |
RAZEM FR | EUR | – 20 686 287,88 | 0,00 | – 20 686 287,88 | |||||
GB | Pomoc bezpośrednia niezwiązana z wielkością produkcji | 2011 | Niedociągnięcia w systemie identyfikacji działek rolnych oraz kontrolach na miejscu | JEDNORAZOWA |
| EUR | – 2 563 473,00 | 0,00 | – 2 563 473,00 |
RAZEM GB | EUR | – 2 563 473,00 | 0,00 | – 2 563 473,00 | |||||
IT | Owoce i warzywa – przetwórstwo pomidorów | 2008 | Niedociągnięcia w kontrolach administracyjnych i księgowych; brak prowadzenia przez organizacje producentów i przetwórców ewidencji potwierdzającej zgodność w ramach księgowości wymaganej prawem krajowym | ZRYCZAŁ TOWANA | 5,00 % | EUR | – 2 332 156,30 | – 932 862,52 | – 1 399 293,78 |
IT | Owoce i warzywa – przetwórstwo pomidorów | 2010 | Niedociągnięcia w kontrolach administracyjnych i księgowych; brak prowadzenia przez organizacje producentów i przetwórców ewidencji potwierdzającej zgodność w ramach księgowości wymaganej prawem krajowym | ZRYCZAŁ TOWANA | 5,00 % | EUR | 720,02 | 0,00 | 720,02 |
IT | Nieprawidłowości | 2012 | Brak informacji o działaniach podjętych w celu odzyskania środków | JEDNORA ZOWA |
| EUR | – 2 362 005,73 | 0,00 | – 2 362 005,73 |
IT | Nieprawidłowości | 2012 | Zaniedbania w procedurze odzyskiwania | JEDNORA ZOWA |
| EUR | – 1 283 164,95 | 0,00 | – 1 283 164,95 |
IT | Nieprawidłowości | 2012 | Brak sprawozdawczości w załączniku III | JEDNORA ZOWA |
| EUR | – 1 460 976,88 | 0,00 | – 1 460 976,88 |
RAZEM IT | EUR | – 7 437 583,84 | – 932 862,52 | – 6 504 721,32 | |||||
LV | Pomoc bezpośrednia niezwiązana z wielkością produkcji | 2011 | Niedociągnięcia wynikające z oczywistych błędów oraz w kontrolach na miejscu przy poziomie błędów poniżej 3 % | JEDNORA ZOWA |
| EUR | – 15 324,30 | 0,00 | – 15 324,30 |
LV | Pomoc bezpośrednia niezwiązana z wielkością produkcji | 2012 | Niedociągnięcia wynikające z oczywistych błędów oraz w kontrolach na miejscu przy poziomie błędów poniżej 3 % | JEDNORA ZOWA |
| EUR | – 3 399,21 | 0,00 | – 3 399,21 |
LV | Zasada wzajemnej zgodności | 2009 | Brak definicji 4 norm dobrej kultury rolnej zgodnej z ochroną środowiska, nieprawidłowe obliczenie sankcji, rok składania wniosków 2008 | ZRYCZAŁTOWANA | 5,00 % | EUR | – 254 163,51 | 0,00 | – 254 163,51 |
LV | Zasada wzajemnej zgodności | 2010 | Brak definicji 2 norm dobrej kultury rolnej zgodnej z ochroną środowiska, braki w kontrolach SMR4 oraz tolerancja przyjęta w zakresie SMR7, rok składania wniosków 2009 | ZRYCZAŁ TOWANA | 2,00 % | EUR | – 181 777,79 | 0,00 | – 181 777,79 |
LV | Zasada wzajemnej zgodności | 2010 | Brak definicji 4 norm dobrej kultury rolnej zgodnej z ochroną środowiska, nieprawidłowe obliczenie sankcji, rok składania wniosków 2008 | ZRYCZAŁTOWANA | 5,00 % | EUR | – 179,81 | 0,00 | – 179,81 |
LV | Zasada wzajemnej zgodności | 2011 | Brak definicji 2 norm dobrej kultury rolnej zgodnej z ochroną środowiska, braki w kontrolach SMR4 oraz tolerancja przyjęta w zakresie SMR7, rok składania wniosków 2009 | ZRYCZAŁ TOWANA | 2,00 % | EUR | – 100,05 | 0,00 | – 100,05 |
LV | Zasada wzajemnej zgodności | 2011 | Brak definicji 4 norm dobrej kultury rolnej zgodnej z ochroną środowiska, nieprawidłowe obliczenie sankcji, rok składania wniosków 2008 | ZRYCZAŁ TOWANA | 5,00 % | EUR | 14,86 | 0,00 | 14,86 |
LV | Zasada wzajemnej zgodności | 2011 | Braki w kontrolach SMR4 oraz tolerancja przyjęta w zakresie SMR7, rok składania wniosków 2010 | JEDNORAZOWA |
| EUR | – 2 230,28 | 0,00 | – 2 230,28 |
LV | Zasada wzajemnej zgodności | 2012 | Brak definicji 2 norm dobrej kultury rolnej zgodnej z ochroną środowiska, braki w kontrolach SMR4 oraz tolerancja przyjęta w zakresie SMR7, rok składania wniosków 2009 | ZRYCZAŁ TOWANA | 2,00 % | EUR | – 0,19 | 0,00 | – 0,19 |
RAZEM LV | EUR | – 457 160,28 | 0,00 | – 457 160,28 | |||||
SE | Pomoc bezpośrednia niezwiązana z wielkością produkcji | 2010 | Niedociągnięcia w systemie identyfikacji działek rolnych, rok składania wniosków 2009 | JEDNORAZOWA |
| EUR | – 1 117 986,60 | 0,00 | – 1 117 986,60 |
SE | Pomoc bezpośrednia niezwiązana z wielkością produkcji | 2011 | Niedociągnięcia w systemie identyfikacji działek rolnych, rok składania wniosków 2010 | JEDNORA ZOWA |
| EUR | – 15 591,00 | 0,00 | – 15 591,00 |
RAZEM SE | EUR | – 1 133 577,60 | 0,00 | – 1 133 577,60 | |||||
SI | Pomoc bezpośrednia niezwiązana z wielkością produkcji | 2010 | Niedociągnięcia w zakresie weryfikacji niewielkich działek pod kątem zgodności z definicją działek rolnych | ZRYCZAŁ TOWANA | 5,00 % | EUR | – 85 780,08 | – 2 203,29 | – 83 576,79 |
SI | Pomoc bezpośrednia niezwiązana z wielkością produkcji | 2010 | Brak ekstrapolacji wyników kontroli w przypadku różnicy poniżej 3 % | JEDNORA ZOWA |
| EUR | – 1 771,90 | – 10,97 | – 1 760,93 |
SI | Pomoc bezpośrednia niezwiązana z wielkością produkcji | 2011 | Niedociągnięcia w zakresie weryfikacji niewielkich działek pod kątem zgodności z definicją działek rolnych | ZRYCZAŁTOWANA | 5,00 % | EUR | – 115 956,46 | 0,00 | – 115 956,46 |
SI | Pomoc bezpośrednia niezwiązana z wielkością produkcji | 2011 | Brak ekstrapolacji wyników kontroli w przypadku różnicy poniżej 3 % | JEDNORA ZOWA |
| EUR | – 6 376,67 | – 7,62 | – 6 369,05 |
SI | Pomoc bezpośrednia niezwiązana z wielkością produkcji | 2012 | Niedociągnięcia w zakresie weryfikacji niewielkich działek pod kątem zgodności z definicją działek rolnych | ZRYCZAŁTOWANA | 5,00 % | EUR | – 131 269,23 | 0,00 | – 131 269,23 |
SI | Pomoc bezpośrednia niezwiązana z wielkością produkcji | 2012 | Brak ekstrapolacji wyników kontroli w przypadku różnicy poniżej 3 % | JEDNORA ZOWA |
| EUR | – 6 506,76 | – 7,78 | – 6 498,98 |
RAZEM SI | EUR | – 347 661,10 | – 2 229,66 | – 345 431,44 | |||||
RAZEM 6701 | EUR | – 42 285 334,82 | – 936 697,41 | – 41 348 637,41 | |||||
POZYCJA W BUDŻECIE: 6711 | |||||||||
DK | Rozwój obszarów wiejskich, EFRROW oś 2 (2007– 2013, środki obszarowe) | 2011 | Niedociągnięcia w zakresie kontroli na miejscu | ZRYCZAŁTOWANA | 2,00 % | EUR | – 138 216,28 | 0,00 | – 138 216,28 |
DK | Rozwój obszarów wiejskich, EFRROW oś 2 (2007–2013, środki obszarowe) | 2012 | Niedociągnięcia w zakresie kontroli na miejscu | ZRYCZAŁTOWANA | 2,00 % | EUR | – 114 814,02 | 0,00 | – 114 814,02 |
RAZEM DK | EUR | – 253 030,30 | 0,00 | – 253 030,30 | |||||
ES | Zasada wzajemnej zgodności | 2009 | Częściowe i nieskuteczne sprawdzenie wielu wymogów podstawowych w zakresie zarządzania, rok składania wniosków 2008 | ZRYCZAŁ TOWANA | 2,00 % | EUR | – 25 382,59 | 0,00 | – 25 382,59 |
ES | Zasada wzajemnej zgodności | 2009 | Częściowe i nieskuteczne sprawdzenie wielu wymogów podstawowych w zakresie zarządzania, rok składania wniosków 2009 | ZRYCZAŁ TOWANA | 2,00 % | EUR | – 1 341,72 | 0,00 | – 1 341,72 |
ES | Zasada wzajemnej zgodności | 2010 | Częściowe i nieskuteczne sprawdzenie wielu wymogów podstawowych w zakresie zarządzania, rok składania wniosków 2008 | ZRYCZAŁ TOWANA | 2,00 % | EUR | 18,14 | 0,00 | 18,14 |
ES | Zasada wzajemnej zgodności | 2010 | Częściowe i nieskuteczne sprawdzenie wielu wymogów podstawowych w zakresie zarządzania, rok składania wniosków 2009 | ZRYCZAŁ TOWANA | 2,00 % | EUR | – 34 511,04 | 0,00 | – 34 511,04 |
ES | Zasada wzajemnej zgodności | 2010 | Częściowe i nieskuteczne sprawdzenie wielu wymogów podstawowych w zakresie zarządzania, rok składania wniosków 2010 | ZRYCZAŁ TOWANA | 2,00 % | EUR | – 317,20 | 0,00 | – 317,20 |
ES | Zasada wzajemnej zgodności | 2011 | Częściowe i nieskuteczne sprawdzenie wielu wymogów podstawowych w zakresie zarządzania, rok składania wniosków 2008 | ZRYCZAŁ TOWANA | 2,00 % | EUR | – 36,65 | 0,00 | – 36,65 |
ES | Zasada wzajemnej zgodności | 2011 | Częściowe i nieskuteczne sprawdzenie wielu wymogów podstawowych w zakresie zarządzania, rok składania wniosków 2009 | ZRYCZAŁ TOWANA | 2,00 % | EUR | – 69,84 | 0,00 | – 69,84 |
ES | Zasada wzajemnej zgodności | 2011 | Częściowe i nieskuteczne sprawdzenie wielu wymogów podstawowych w zakresie zarządzania, rok składania wniosków 2010 | ZRYCZAŁ TOWANA | 2,00 % | EUR | – 39 292,14 | 0,00 | – 39 292,14 |
RAZEM ES | EUR | – 100 933,04 | 0,00 | – 100 933,04 | |||||
FI | Rozwój obszarów wiejskich, EFRROW oś 2 (2007–2013, środki obszarowe) | 2010 | Niedociągnięcia w systemie identyfikacji działek rolnych, kontrolach na miejscu i obliczaniu redukcji | JEDNORA ZOWA |
| EUR | – 132 350,41 | 0,00 | – 132 350,41 |
FI | Rozwój obszarów wiejskich, EFRROW oś 2 (2007–2013, środki obszarowe) | 2011 | Niedociągnięcia w systemie identyfikacji działek rolnych, kontrolach na miejscu i obliczaniu redukcji | JEDNORA ZOWA |
| EUR | – 449 325,95 | 0,00 | – 449 325,95 |
FI | Rozwój obszarów wiejskich, EFRROW oś 2 (2007–2013, środki obszarowe) | 2012 | Niedociągnięcia w systemie identyfikacji działek rolnych, kontrolach na miejscu i obliczaniu redukcji | JEDNORA ZOWA |
| EUR | – 558 189,31 | 0,00 | – 558 189,31 |
RAZEM FI | EUR | – 1 139 865,67 | 0,00 | – 1 139 865,67 | |||||
GB | Rozwój obszarów wiejskich, EFRROW oś 2 (2007– 2013, środki obszarowe) | 2011 | Niedociągnięcia w systemie identyfikacji działek rolnych oraz kontrolach na miejscu | JEDNORA ZOWA |
| EUR | – 614 769,00 | 0,00 | – 614 769,00 |
RAZEM GB | EUR | – 614 769,00 | 0,00 | – 614 769,00 | |||||
HU | Rozwój obszarów wiejskich, EFRROW oś 1+3 – środki przeznaczone na inwestycje (2007– 2013) | 2009 | Nieodpowiedni zasadniczy mechanizm kontrolny – pomoc wypłacona niekwalifikowalnym beneficjentom (brak udziału w obowiązkowym szkoleniu) | ZRYCZAŁTOWANA | 10,00 % | EUR | – 131 333,83 | 0,00 | – 131 333,83 |
HU | Rozwój obszarów wiejskich, EFRROW oś 1+3 – środki przeznaczone na inwestycje (2007– 2013) | 2010 | Nieodpowiedni zasadniczy mechanizm kontrolny – pomoc wypłacona niekwalifikowalnym beneficjentom (brak udziału w obowiązkowym szkoleniu) | ZRYCZAŁTOWANA | 10,00 % | EUR | – 149 391,75 | 0,00 | – 149 391,75 |
HU | Rozwój obszarów wiejskich, EFRROW oś 1+3 – środki przeznaczone na inwestycje (2007– 2013) | 2011 | Nieodpowiedni zasadniczy mechanizm kontrolny – pomoc wypłacona niekwalifikowalnym beneficjentom (brak udziału w obowiązkowym szkoleniu) | ZRYCZAŁTOWANA | 10,00 % | EUR | – 42 101,65 | 0,00 | – 42 101,65 |
HU | Rozwój obszarów wiejskich, EFRROW oś 1+3 – środki przeznaczone na inwestycje (2007– 2013) | 2012 | Nieodpowiedni zasadniczy mechanizm kontrolny – pomoc wypłacona niekwalifikowalnym beneficjentom (brak udziału w obowiązkowym szkoleniu) | ZRYCZAŁTOWANA | 10,00 % | EUR | – 60 885,25 | 0,00 | – 60 885,25 |
RAZEM HU | EUR | – 383 712,48 | 0,00 | – 383 712,48 | |||||
LV | Zasada wzajemnej zgodności | 2009 | Brak definicji 4 norm dobrej kultury rolnej zgodnej z ochroną środowiska, nieprawidłowe obliczenie sankcji, rok składania wniosków 2008 | ZRYCZAŁTOWANA | 5,00 % | EUR | – 212 566,45 | 0,00 | – 212 566,45 |
LV | Zasada wzajemnej zgodności | 2010 | Brak definicji 2 norm dobrej kultury rolnej zgodnej z ochroną środowiska, braki w kontrolach SMR4 oraz tolerancja przyjęta w zakresie SMR7, rok składania wniosków 2009 | ZRYCZAŁ TOWANA | 2,00 % | EUR | – 92 731,87 | 0,00 | – 92 731,87 |
LV | Zasada wzajemnej zgodności | 2010 | Brak definicji 4 norm dobrej kultury rolnej zgodnej z ochroną środowiska, nieprawidłowe obliczenie sankcji, rok składania wniosków 2008 | ZRYCZAŁTOWANA | 5,00 % | EUR | 1 146,35 | 0,00 | 1 146,35 |
LV | Zasada wzajemnej zgodności | 2011 | Brak definicji 2 norm dobrej kultury rolnej zgodnej z ochroną środowiska, braki w kontrolach SMR4 oraz tolerancja przyjęta w zakresie SMR7, rok składania wniosków 2009 | ZRYCZAŁ TOWANA | 2,00 % | EUR | 249,48 | 0,00 | 249,48 |
LV | Zasada wzajemnej zgodności | 2011 | Brak definicji 4 norm dobrej kultury rolnej zgodnej z ochroną środowiska, nieprawidłowe obliczenie sankcji, rok składania wniosków 2008 | ZRYCZAŁ TOWANA | 5,00 % | EUR | 425,78 | 0,00 | 425,78 |
LV | Zasada wzajemnej zgodności | 2012 | Brak definicji 2 norm dobrej kultury rolnej zgodnej z ochroną środowiska, braki w kontrolach SMR4 oraz tolerancja przyjęta w zakresie SMR7, rok składania wniosków 2009 | ZRYCZAŁTOWANA | 2,00 % | EUR | 106,22 | 0,00 | 106,22 |
LV | Zasada wzajemnej zgodności | 2012 | Brak definicji 4 norm dobrej kultury rolnej zgodnej z ochroną środowiska, nieprawidłowe obliczenie sankcji, rok składania wniosków 2008 | ZRYCZAŁTOWANA | 5,00 % | EUR | 183,03 | 0,00 | 183,03 |
RAZEM LV | EUR | – 303 187,46 | 0,00 | – 303 187,46 | |||||
PL | Rozwój obszarów wiejskich, EFRROW oś 1+3 – środki przeznaczone na inwestycje (2007– 2013) | 2009 | Brak kryteriów wyboru | ZRYCZAŁ TOWANA | 5,00 % | EUR | – 16 237,92 | 0,00 | – 16 237,92 |
PL | Rozwój obszarów wiejskich, EFRROW oś 1+3 – środki przeznaczone na inwestycje (2007– 2013) | 2010 | Brak kryteriów wyboru | ZRYCZAŁ TOWANA | 5,00 % | EUR | – 2 189 601,12 | 0,00 | – 2 189 601,12 |
PL | Rozwój obszarów wiejskich, EFRROW oś 1+3 – środki przeznaczone na inwestycje (2007– 2013) | 2011 | Brak kryteriów wyboru | ZRYCZAŁ TOWANA | 5,00 % | EUR | – 2 290 180,19 | 0,00 | – 2 290 180,19 |
PL | Rozwój obszarów wiejskich, EFRROW oś 1+3 – środki przeznaczone na inwestycje (2007– 2013) | 2012 | Brak kryteriów wyboru | ZRYCZAŁ TOWANA | 5,00 % | EUR | – 1 175 231,69 | 0,00 | – 1 175 231,69 |
PL | Rozwój obszarów wiejskich, EFRROW oś 1+3 – środki przeznaczone na inwestycje (2007– 2013) | 2013 | Brak kryteriów wyboru | ZRYCZAŁ TOWANA | 5,00 % | EUR | – 172 311,40 | 0,00 | – 172 311,40 |
RAZEM PL | EUR | – 5 843 562,32 | 0,00 | – 5 843 562,32 | |||||
PT | Rozwój obszarów wiejskich, EFRROW oś 2 (2007– 2013, środki obszarowe) | 2008 | Spóźnione kontrole na miejscu | ZRYCZAŁ TOWANA | 5,00 % | EUR | – 81 992,88 | – 81 992,88 | 0,00 |
PT | Rozwój obszarów wiejskich, EFRROW oś 2 (2007–2013, środki obszarowe) | 2009 | Spóźnione kontrole na miejscu | ZRYCZAŁ TOWANA | 5,00 % | EUR | – 3 374 908,49 | – 2 911 944,67 | – 462 963,82 |
PT | Rozwój obszarów wiejskich, EFRROW oś 2 (2007–2013, środki obszarowe) | 2009 | Spóźnione kontrole na miejscu | ZRYCZAŁ TOWANA | 2,00 % | EUR | – 353 974,42 | 0,00 | – 353 974,42 |
PT | Rozwój obszarów wiejskich, EFRROW oś 2 (2007–2013, środki obszarowe) | 2010 | Spóźnione kontrole na miejscu | ZRYCZAŁ TOWANA | 2,00 % | EUR | – 213 427,37 | 0,00 | – 213 427,37 |
PT | Rozwój obszarów wiejskich, EFRROW oś 2 (2007–2013, środki obszarowe) | 2010 | Spóźnione kontrole na miejscu | ZRYCZAŁ TOWANA | 5,00 % | EUR | – 1 682 133,84 | – 1 446 076,06 | – 236 057,78 |
RAZEM PT | EUR | – 5 706 437,00 | – 4 440 013,61 | – 1 266 423,39 | |||||
SE | Rozwój obszarów wiejskich, EFRROW oś 2 (2007– 2013, środki obszarowe) | 2010 | Niedociągnięcia w systemie identyfikacji działek rolnych, rok składania wniosków 2009 | JEDNORA ZOWA |
| EUR | – 190 380,00 | 0,00 | – 190 380,00 |
SE | Rozwój obszarów wiejskich, EFRROW oś 2 (2007–2013, środki obszarowe) | 2011 | Niedociągnięcia w systemie identyfikacji działek rolnych, rok składania wniosków 2010 | JEDNORA ZOWA |
| EUR | – 143 719,00 | 0,00 | – 143 719,00 |
RAZEM SE | EUR | – 334 099,00 | 0,00 | – 334 099,00 | |||||
RAZEM 6711 | EUR | – 14 679 596,27 | – 4 440 013,61 | – 10 239 582,66 |