DECYZJA WYKONAWCZA KOMISJI
z dnia 29 kwietnia 2014 r.
w sprawie rozliczenia rachunków agencji płatniczych państw członkowskich dotyczących wydatków finansowanych przez Europejski Fundusz Rolniczy Gwarancji (EFRG) za rok budżetowy 2013
(notyfikowana jako dokument nr C(2014) 2792)
(2014/260/UE)
KOMISJA EUROPEJSKA,
uwzględniając Traktat o funkcjonowaniu Unii Europejskiej,
uwzględniając rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 1306/2013 z dnia 17 grudnia 2013 r. (1) w sprawie finansowania wspólnej polityki rolnej, zarządzania nią i monitorowania jej oraz uchylające rozporządzenia Rady (EWG) nr 352/78, (WE) nr 165/94, (WE) nr 2799/98, (WE) nr 814/2000, (WE) nr 1290/2005 i (WE) nr 485/2008, w szczególności jego art. 119 ust. 1,
uwzględniając rozporządzenie Rady (WE) nr 1290/2005 z dnia 21 czerwca 2005 r. w sprawie finansowania wspólnej polityki rolnej (2), w szczególności jego art. 30,
uwzględniając rozporządzenie Komisji (WE) nr 883/2006 z dnia 21 czerwca 2006 r. ustanawiające szczegółowe zasady stosowania rozporządzenia Rady (WE) nr 1290/2005 w odniesieniu do prowadzenia kont przez agencje płatnicze, deklaracji wydatków i dochodów oraz warunków zwrotu wydatków w ramach EFRG i EFRROW (3), w szczególności jego art. 9,
uwzględniając rozporządzenie Komisji (WE) nr 885/2006 z dnia 21 czerwca 2006 r. ustanawiające szczegółowe zasady stosowania rozporządzenia Rady (WE) nr 1290/2005 w zakresie akredytacji agencji płatniczych i innych jednostek, jak również rozliczenia rachunków EFGR i EFRROW (4), w szczególności jego art. 10,
po konsultacji z Komitetem ds. Funduszy Rolniczych,
a także mając na uwadze, co następuje:
(1) Artykuł 119 ust. 1 akapit drugi rozporządzenia (UE) nr 1306/2013, zmieniony art. 8 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 1310/2013 z dnia 17 grudnia 2013 r. ustanawiającego niektóre przepisy przejściowe w sprawie wsparcia rozwoju obszarów wiejskich przez Europejski Fundusz Rolny na rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich (EFRROW) oraz zmieniającego rozporządzenie (UE) nr 1305/2013 Parlamentu Europejskiego i Rady w zakresie środków i ich rozdziału w odniesieniu do roku 2014, a także i zmieniającego rozporządzenie Rady (WE) nr 73/2009 oraz rozporządzenia (UE) nr 1307/2013, (UE) nr 1306/2013 i (UE) nr 1308/2013 Parlamentu Europejskiego i Rady w zakresie ich stosowania w roku 2014 (5) stanowi, że art. 30 rozporządzenia (UE) nr 1290/2005 ma zastosowanie do finansowego rozliczenia wydatków poniesionych i płatności dokonanych w odniesieniu do rolniczego roku budżetowego 2013.
(2) Zgodnie z art. 30 rozporządzenia (WE) nr 1290/2005 Komisja rozlicza rachunki agencji płatniczych, o których mowa w art. 6 wymienionego rozporządzenia, na podstawie rocznych sprawozdań finansowych przekazanych przez państwa członkowskie wraz z informacjami wymaganymi do rozliczenia oraz z poświadczeniem kompletności, dokładności i prawdziwości przekazanych ksiąg oraz ze sprawozdaniami jednostek certyfikujących.
(3) Na podstawie art. 5 ust. 1 akapit drugi rozporządzenia (WE) nr 883/2006 wydatkami uwzględnianymi z tytułu roku budżetowego 2013 są wydatki dokonane przez państwa członkowskie między dniem 16 października 2012 r. a dniem 15 października 2013 r.
(4) Artykuł 10 ust. 2 akapit pierwszy rozporządzenia (WE) nr 885/2006 stanowi, że kwoty, które zgodnie z decyzją w sprawie rozliczenia rachunków określoną w art. 10 ust. 1 akapit pierwszy przedmiotowego rozporządzenia podlegają zwrotowi od każdego państwa członkowskiego lub które mają być wypłacone na rzecz każdego państwa członkowskiego, ustala się poprzez potrącanie płatności miesięcznych w danym roku budżetowym, tj. w roku 2013, z wydatków uznanych dla tego samego roku budżetowego zgodnie z ust. 1. Komisja potrąca tę kwotę od płatności miesięcznej odnoszącej się do wydatku poniesionego w drugim miesiącu następującym po miesiącu, w którym podejmowana jest decyzja w sprawie rozliczenia rachunków, bądź ją do niej dodaje.
(5) Komisja sprawdziła informacje przekazane przez państwa członkowskie oraz powiadomiła państwa członkowskie przed dniem 31 marca 2014 r. o wynikach tej weryfikacji oraz o niezbędnych poprawkach.
(6) Roczne sprawozdania finansowe oraz dokumenty towarzyszące przedłożone przez niektóre agencje płatnicze zadowalają Komisję, jeśli chodzi o podjęcie przez nią decyzji o kompletności, dokładności i prawdziwości przedłożonych rocznych sprawozdań. W załączniku I znajduje się wykaz kwot rozliczonych i kwot podlegających zwrotowi od lub płatnych na rzecz poszczególnych państw członkowskich, w odniesieniu do których sprawozdania finansowe uznano za kompletne, dokładne i prawdziwe.
(7) Informacje przekazane przez niektóre inne agencje płatnicze wymagają przeprowadzenia dodatkowych postępowań, a ich rachunki nie mogą zostać rozliczone niniejszą decyzją. W załączniku II wymienione są agencje płatnicze, których to dotyczy.
(8) Na podstawie art. 9 ust. 4 rozporządzenia (WE) nr 883/2006 wszelkie przekroczenia terminów w sierpniu, wrześniu oraz październiku są brane pod uwagę w decyzji w sprawie rocznego rozliczenia rachunków. Część wydatków zadeklarowanych przez niektóre państwa członkowskie w tych miesiącach w roku 2013 została dokonana po przekroczeniu obowiązujących terminów. Niniejsza decyzja powinna odpowiednio określić właściwe redukcje kwot do rozliczenia.
(9) Zgodnie z art. 17 rozporządzenia (WE) nr 1290/2005 i art. 9 rozporządzenia (WE) nr 883/2006 Komisja dokonała już redukcji lub zawieszenia szeregu płatności miesięcznych przy uwzględnianiu wydatków w roku budżetowym 2013, ze względu na przekroczenie pułapów lub nieprzestrzeganie terminów płatności. Przy podejmowaniu niniejszej decyzji Komisja musi uwzględnić kwoty zmniejszone lub zawieszone, aby uniknąć wszelkich niewłaściwych i nienależnych płatności, zwracając kwoty, które mogą być później przedmiotem korekty finansowej. Przedmiotowe kwoty mogą być następnie badane, w stosownych przypadkach, w ramach procedur kontroli zgodności rozliczeń zgodnie z art. 31 rozporządzenia (WE) nr 1290/2005. Z tego względu niniejsza decyzja pozostaje bez uszczerbku dla możliwych przyszłych decyzji w sprawie rozliczenia zgodności, które Komisja może podjąć zgodnie z art. 31 rozporządzenia (WE) nr 1290/2005.
(10) Artykuł 10 ust. 1 akapit drugi i trzeci rozporządzenia (WE) nr 885/2006 stanowi, że decyzja w sprawie finansowego rozliczenia rachunków musi ustalić kwoty, którymi należy obciążyć UE i dane państwo członkowskie zgodnie z art. 32 i 33 rozporządzenia (WE) nr 1290/2005. Zgodnie z art. 119 ust. 1 akapit drugi rozporządzenia (UE) nr 1306/2013 procedura na podstawie art. 30 rozporządzenia (WE) nr 1290/2005 ma nadal zastosowanie do wydatków poniesionych i płatności dokonanych w odniesieniu do rolniczego roku budżetowego 2013. Podczas rolniczego roku budżetowego 2013 obowiązywały art. 32 i 33, dlatego też kwoty wynikające z ich stosowania powinny być brane pod uwagę w decyzji w sprawie rozliczenia rachunków w odniesieniu do roku budżetowego 2013.
(11) Na podstawie art. 32 ust. 5 rozporządzenia (WE) nr 1290/2005 50 % konsekwencji finansowych nieodzyskania kwot powstałych w wyniku nieprawidłowości ponosi państwo członkowskie, którego to dotyczy, jeżeli odzyskanie kwot związanych z takimi nieprawidłowościami nie nastąpiło w terminie 4 lat od daty pierwszego ustalenia administracyjnego lub sądowego lub w terminie 8 lat, w przypadku gdy nieodzyskana kwota jest przedmiotem postępowania przed sądami krajowymi. Artykuł 32 ust. 3 wymienionego rozporządzenia zobowiązuje państwa członkowskie do przesłania Komisji razem z rocznym sprawozdaniem finansowym skróconego zestawienia procedur odzyskania wszczętych w wyniku nieprawidłowości. Szczegółowe przepisy dotyczące stosowania obowiązku sprawozdawczego państw członkowskich w odniesieniu do kwot, które należy odzyskać, określono w rozporządzeniu (WE) nr 885/2006. W załączniku III do wymienionego rozporządzenia przedstawione są tabele, które państwa członkowskie muszą dostarczyć w 2014 r. Na podstawie wypełnionych przez państwa członkowskie tabel Komisja powinna podjąć decyzję w sprawie konsekwencji finansowych nieodzyskania kwot powstałych w wyniku nieprawidłowości starszych niż, odpowiednio, 4 lata lub 8 lat. Z tego względu niniejsza decyzja pozostaje bez uszczerbku dla możliwych przyszłych decyzji w sprawie rozliczenia zgodności, które Komisja może podjąć zgodnie z art. 32 ust. 8 rozporządzenia (WE) nr 1290/2005.
(12) Zgodnie z art. 32 ust. 6 rozporządzenia (WE) nr 1290/2005 oraz na mocy art. 10 rozporządzenia (WE) nr 885/2006 państwa członkowskie mogą zdecydować o zaprzestaniu odzyskiwania. Taka decyzja może zostać podjęta jedynie w przypadku, gdy łączna kwota poniesionych i przewidywanych kosztów odzyskiwania przewyższa kwotę do odzyskania lub gdy odzyskanie okazuje się niemożliwe w związku z niewypłacalnością dłużnika lub osób odpowiedzialnych prawnie za nieprawidłowości, stwierdzoną i uznaną zgodnie z prawem krajowym. Jeżeli decyzję podjęto w terminie 4 lat od daty pierwszego ustalenia administracyjnego lub sądowego bądź w terminie 8 lat, w przypadku gdy odzyskanie jest przedmiotem postępowania przed sądami krajowymi, 100 % konsekwencji finansowych nieodzyskania powinno zostać pokryte z budżetu UE. Kwoty, których odzyskiwania państwo członkowskie zdecydowało zaprzestać, oraz przyczyny podjęcia takiej decyzji są przedstawione w skróconym zestawieniu przedkładanym przez dane państwo członkowskie zgodnie z art. 32 ust. 3 rozporządzenia (WE) nr 1290/2005. Komisja nie powinna obciążać danych państw członkowskich takimi kwotami w wyniku zastosowania niniejszej decyzji, a odpowiednie skutki finansowe powinny być zatem pokrywane z budżetu UE. Z tego względu niniejsza decyzja pozostaje bez uszczerbku dla możliwych przyszłych decyzji w sprawie rozliczenia zgodności, które Komisja może podjąć zgodnie z art. 32 ust. 8 rozporządzenia (WE) nr 1290/2005.
(13) Zgodnie z art. 30 ust. 2 rozporządzenia (WE) nr 1290/2005 niniejsza decyzja pozostaje bez uszczerbku dla możliwych przyszłych decyzji w sprawie rozliczenia zgodności, które Komisja może podjąć w celu wykluczenia z finansowania unijnego wydatków dokonanych niezgodnie z przepisami Unii Europejskiej,
PRZYJMUJE NINIEJSZĄ DECYZJĘ:
Artykuł 1
Niniejszym zostają rozliczone rachunki agencji płatniczych państw członkowskich, z wyjątkiem agencji płatniczych określonych w art. 2, dotyczące wydatków finansowanych przez Europejski Fundusz Rolniczy Gwarancji (EFRG) w odniesieniu do roku budżetowego 2013.
Kwoty, które na podstawie niniejszej decyzji podlegają zwrotowi od każdego państwa członkowskiego lub które mają być wypłacone na rzecz każdego państwa członkowskiego, wraz z kwotami wynikającymi z zastosowania art. 32 ust. 5 rozporządzenia (WE) nr 1290/2005, określono w załączniku I.
Artykuł 2
W odniesieniu do roku budżetowego 2013 rachunki agencji płatniczych państw członkowskich dotyczące wydatków finansowanych przez Europejski Fundusz Rolniczy Gwarancji (EFRG), określonych w załączniku II, są wyłączone z niniejszej decyzji i będą przedmiotem przyszłej decyzji w sprawie rozliczenia rachunków.
Artykuł 3
Niniejsza decyzja pozostaje bez uszczerbku dla możliwych przyszłych decyzji w sprawie rozliczenia zgodności, które Komisja może podjąć zgodnie z art. 31 rozporządzenia (WE) nr 1290/2005 w celu wykluczenia z finansowania unijnego wydatków dokonanych niezgodnie z przepisami Unii Europejskiej.
Artykuł 4
Niniejsza decyzja skierowana jest do państw członkowskich.
Sporządzono w Brukseli dnia 29 kwietnia 2014 r.
| W imieniu Komisji |
Dacian CIOLOȘ | |
Członek Komisji |
(1) Dz.U. L 347 z 20.12.2013, s. 549.
(2) Dz.U. L 209 z 11.8.2005, s. 1.
(3) Dz.U. L 171 z 23.6.2006, s. 1.
ZAŁĄCZNIK I
Rozliczenie rachunków agencji płatniczych
Rok budżetowy 2013
Kwoty podlegające zwrotowi przez państwa członkowskie lub płatne na ich rzecz
Państwo człon kowskie |
| 2013 – Wydatki/Dochody przyznane agencjom płatniczym, których rachunki są | Suma a + b | Redukcje i zawieszenia w całym roku budżetowym (1) | Redukcje zgodnie z art. 32 rozp. (WE) nr 1290/2005 na mocy art. 10 rozp. (WE) nr 885/2006 | Suma po uwzględnieniu redukcji i zawieszeń | Płatności dokonane na rzecz państwa członkowskiego za rok budżetowy | Kwota podlegająca zwrotowi od (–) lub płatna na rzecz (+) państwa członkowskiego (2) | Wydatek (3) | Dochody przeznaczone na określony cel (3) | Artykuł 32 (= e) | Suma (= h) | |
rozliczone | wyłączone | ||||||||||||
= wyda tki/dochody przeznaczone na określony cel zadeklarowane w deklaracji rocznej | = suma wydatków/dochodów przeznaczonych na określony cel w deklaracjach miesięcznych | 05 07 01 06 | 6701 | 6702 | |||||||||
|
| a = A (kol. i) | b = A (kol. h) | C = a + b | d = C1 (kol. e) | e = ART32 | f = c + d + e | g | h = f – g | i | j | k | l = i + j + k |
BE | EUR | 624 341 919,71 | 11 319 476,12 | 635 661 395,83 | – 346 540,21 | – 35 296,55 | 635 279 559,07 | 635 401 707,01 | – 122 147,94 | 0,00 | – 86 851,39 | – 35 296,55 | – 122 147,94 |
BG | EUR | 520 706 425,07 | 0,00 | 520 706 425,07 | 0,00 | 0,00 | 520 706 425,07 | 520 718 516,78 | – 12 091,71 | 0,00 | – 12 091,71 | 0,00 | – 12 091,71 |
CZ | EUR | 832 289 934,09 | 0,00 | 832 289 934,09 | – 52 994,62 | 0,00 | 832 236 939,47 | 832 283 338,41 | – 46 398,94 | 0,00 | – 46 398,94 | 0,00 | – 46 398,94 |
DK | DKK | 0,00 | 0,00 | 0,00 | 0,00 | – 602 013,75 | – 602 013,75 | 0,00 | – 602 013,75 | 0,00 | 0,00 | – 602 013,75 | – 602 013,75 |
DK | EUR | 932 522 034,47 | 0,00 | 932 522 034,47 | – 57 570,12 | 0,00 | 932 464 464,35 | 931 438 063,06 | 1 026 401,29 | 1 026 401,29 | 0,00 | 0,00 | 1 026 401,29 |
DE | EUR | 5 325 975 685,14 | 0,00 | 5 325 975 685,14 | 0,00 | – 221 111,26 | 5 325 754.573,88 | 5 325 926 033,61 | –171 459,73 | 49 651,53 | 0,00 | – 221 111,26 | – 171 459,73 |
EE | EUR | 95 207 738,39 | 0,00 | 95 207 738,39 | 0,00 | – 938,45 | 95 206 799,94 | 95 207 334,70 | – 534,76 | 403,69 | 0,00 | – 938,45 | – 534,76 |
IE | EUR | 1 228 632 812,85 | 0,00 | 1 228 632 812,85 | – 29 356,01 | – 55 560,00 | 1 228 547 896,84 | 1 228 618 692,08 | – 70 795,24 | 77 921,30 | – 93 156,54 | – 55 560,00 | – 70 795,24 |
EL | EUR | 0,00 | 2 341 140 772,14 | 2 341 140 772,14 | 0,00 | 0,00 | 2 341 140 772,14 | 2 341 140 772,14 | 0,00 | 0,00 | 0,00 | 0,00 | 0,00 |
ES | EUR | 5 811 567 412,30 | 0,00 | 5 811 567 412,30 | – 958 284,14 | – 3 544 385,72 | 5 807 064 742,44 | 5 810 943 310,90 | – 3 878 568,46 | 0,00 | – 334 182,74 | – 3 544 385,72 | – 3 878 568,46 |
FR | EUR | 8 578 532 362,85 | 0,00 | 8 578 532 362,85 | 396 882,37 | – 1 371 083,99 | 8 577 558 161,23 | 8 577 517 764,73 | 40 396,50 | 1 411 480,49 | 0,00 | – 1 371 083,99 | 40 396,50 |
HR | EUR | 0,00 | 0,00 | 0,00 | 0,00 | 0,00 | 0,00 | 0,00 | 0,00 | 0,00 | 0,00 | 0,00 | 0,00 |
IT | EUR | 4 541 302 573,75 | 0,00 | 4 541 302 573,75 | – 1 726 750,06 | – 8 219 427,12 | 4 531 356 396,57 | 4 530 939 670,86 | 416 725,71 | 8 636 152,83 | 0,00 | – 8 219 427,12 | 416 725,71 |
CY | EUR | 48 819 358,52 | 0,00 | 48 819 358,52 | 0,00 | 0,00 | 48 819 358,52 | 48 819 358,52 | 0,00 | 0,00 | 0,00 | 0,00 | 0,00 |
LV | EUR | 147 614 049,52 | 0,00 | 147 614 049,52 | 0,00 | 0,00 | 147 614 049,52 | 147 614 049,52 | 0,00 | 0,00 | 0,00 | 0,00 | 0,00 |
LT | LTL | 0,00 | 0,00 | 0,00 | 0,00 | – 21,34 | – 21,34 | 0,00 | – 21,34 | 0,00 | 0,00 | – 21,34 | – 21,34 |
LT | EUR | 352 722 805,82 | 0,00 | 352 722 805,82 | 0,00 | 0,00 | 352 722 805,82 | 346 930 504,98 | 5 792 300,84 | 5 792 300,84 | 0,00 | 0,00 | 5 792 300,84 |
LU | EUR | 33 784 052,94 | 0,00 | 33 784 052,94 | 0,00 | – 2 287,96 | 33 781 764,98 | 33 682 953,52 | 98 811,46 | 101 099,42 | 0,00 | – 2 287,96 | 98 811,46 |
HU | HUF | 0,00 | 0,00 | 0,00 | 0,00 | – 14 562 539,00 | – 14 562 539,00 | 0,00 | – 14 562 539,00 | 0,00 | 0,00 | – 14 562 539,00 | – 14 562 539,00 |
HU | EUR | 1 249 214 884,54 | 0,00 | 1 249 214 884,54 | 0,00 | 0,00 | 1 249 214 884,54 | 1 249 217 888,57 | – 3 004,03 | 0,00 | – 3 004,03 | 0,00 | – 3 004,03 |
MT | EUR | 5 558 718,60 | 0,00 | 5 558 718,60 | 0,00 | 0,00 | 5 558 718,60 | 5 558 505,37 | 213,23 | 213,23 | 0,00 | 0,00 | 213,23 |
NL | EUR | 884 672 765,83 | 0,00 | 884 672 765,83 | 0,00 | 0,00 | 884 672 765,83 | 883 449 825,44 | 1 222 940,39 | 1 222 940,39 | 0,00 | 0,00 | 1 222 940,39 |
AT | EUR | 691 591 241,19 | 0,00 | 691 591 241,19 | 0,00 | 0,00 | 691 591 241,19 | 691 591 241,19 | 0,00 | 0,00 | 0,00 | 0,00 | 0,00 |
PL | PLN | 0,00 | 0,00 | 0,00 | 0,00 | – 639 717,42 | – 639 717,42 | 0,00 | – 639 717,42 | 0,00 | 0,00 | – 639 717,42 | – 639 717,42 |
PL | EUR | 3 147 739 014,75 | 0,00 | 3 147 739 014,75 | 0,00 | 0,00 | 3 147 739 014,75 | 3 147 935 629,19 | – 196 614,44 | 0,00 | – 196 614,44 | 0,00 | – 196 614,44 |
PT | EUR | 762 827 603,78 | 0,00 | 762 827 603,78 | – 226 040,22 | – 1 067 365,09 | 761 534 198,47 | 762 462 063,84 | – 927 865,37 | 139 499,72 | 0,00 | – 1 067 365,09 | – 927 865,37 |
RO | RON | 0,00 | 0,00 | 0,00 | 0,00 | 0,00 | 0,00 | 0,00 | 0,00 | 0,00 | 0,00 | 0,00 | 0,00 |
RO | EUR | 0,00 | 1 174 835 753,20 | 1 174 835 753,20 | 0,00 | 0,00 | 1 174 835 753,20 | 1 174 835 753,20 | 0,00 | 0,00 | 0,00 | 0,00 | 0,00 |
SI | EUR | 133 999 797,83 | 0,00 | 133 999 797,83 | 0,00 | – 468,80 | 133 999 329,03 | 134 000 855,36 | – 1 526,33 | 0,00 | – 1 057,53 | – 468,80 | – 1 526,33 |
SK | EUR | 361 277 778,15 | 0,00 | 361 277 778,15 | 0,00 | 0,00 | 361 277 778,15 | 361 265 716,53 | 12 061,62 | 12 061,62 | 0,00 | 0,00 | 12 061,62 |
FI | EUR | 535 729 245,61 | 0,00 | 535 729 245,61 | – 2 563,40 | – 3 262,59 | 535 723 419,62 | 535 738 480,77 | – 15 061,15 | 0,00 | – 11 798,56 | – 3 262,59 | – 15 061,15 |
SE | SEK | 0,00 | 0,00 | 0,00 | 0,00 | – 643 347,92 | – 643 347,92 | 0,00 | – 643 347,92 | 0,00 | 0,00 | – 643 347,92 | – 643 347,92 |
SE | EUR | 676 877 998,55 | 0,00 | 676 877 998,55 | 0,00 | 0,00 | 676 877 998,55 | 676 905 013,98 | – 27 015,43 | 0,00 | – 27 015,43 | 0,00 | – 27 015,43 |
UK | GBP | 0,00 | 0,00 | 0,00 | 0,00 | – 67 175,63 | – 67 175,63 | 0,00 | – 67 175,63 | 0,00 | 0,00 | – 67 175,63 | – 67 175,63 |
UK | EUR | 3 104 971 517,71 | 0,00 | 3 104 971 517,71 | – 1 285 694,03 | 0,00 | 3 103 685 823,68 | 3 102 951 204,38 | 734 619,30 | 734 619,30 | 0,00 | 0,00 | 734 619,30 |
(1) Dotyczy uwzględnionych w systemie płatniczym redukcji i zawieszeń, do których dodano w szczególności korekty wynikające z nieprzestrzegania terminów płatności ustalonych na sierpień, wrzesień oraz październik 2013 r. oraz korekty za opłaty za mleko. (2) W celu obliczenia kwoty podlegającej zwrotowi przez państwo członkowskie lub płatnej na jego rzecz, uwzględniono sumę z deklaracji rocznej w przypadku wydatków rozliczonych (kol. a) lub sumę z deklaracji miesięcznych w przypadku wydatków wyłączonych (kol. b). Stosowany kurs wymiany walut: art. 7 ust. 2 rozporządzenia (WE) nr 883/2006. (3) Linia budżetowa 05 07 01 06 zostaje podzielona między korekty ujemne, które stają się dochodami przeznaczonymi na określony cel w linii budżetowej 67 01, oraz korekty dodatnie na rzecz państw członkowskich, które powinny obecnie zostać włączone po stronie wydatków 05 07 01 06 zgodnie z art. 43 rozporządzenia (UE) nr 1306/2013. Uwaga: Nomenklatura 2014: 05 07 01 06, 6701, 6702 |
ZAŁĄCZNIK II
Rozliczenie rachunków agencji płatniczych
Rok budżetowy 2013 – EFRG
Wykaz agencji płatniczych, których rachunki zostały wyłączone i które podlegają kolejnej decyzji w sprawie rozliczenia rachunków
Państwo członkowskie | Agencja płatnicza |
Belgia | Bureau d'intervention et de restitution belge (BIRB) |
Grecja | Payment and Control Agency for Guidance and Guarantee Community Aids (O.P.E.K.E.P.E.) |
Rumunia | Paying and Intervention Agency for Agriculture (PIAA) |
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00