Akt prawny
oczekujący
Wersja oczekująca od dnia notyfikacji
Wersja oczekująca od dnia notyfikacji
oczekujący
Alerty
DECYZJA WYKONAWCZA KOMISJI
z dnia 4 kwietnia 2014 r.
wyłączająca z finansowania Unii Europejskiej niektóre wydatki poniesione przez państwa członkowskie z tytułu Sekcji Gwarancji Europejskiego Funduszu Orientacji i Gwarancji Rolnej (EFOGR), Europejskiego Funduszu Rolniczego Gwarancji (EFRG) oraz Europejskiego Funduszu Rolnego na rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich (EFRROW)
(notyfikowana jako dokument nr C(2014) 2008)
(Jedynie teksty w językach angielskim, duńskim, fińskim, francuskim, greckim, hiszpańskim, niemieckim, portugalskim, rumuńskim, słoweńskim, szwedzkim i włoskim są autentyczne)
(2014/191/UE)
KOMISJA EUROPEJSKA,
uwzględniając Traktat o funkcjonowaniu Unii Europejskiej,
uwzględniając rozporządzenie Rady (WE) nr 1258/1999 z dnia 17 maja 1999 r. w sprawie finansowania wspólnej polityki rolnej (1), w szczególności jego art. 7 ust. 4,
uwzględniając rozporządzenie Rady (WE) nr 1290/2005 z dnia 21 czerwca 2005 r. w sprawie finansowania wspólnej polityki rolnej (2), w szczególności jego art. 31,
po konsultacji z Komitetem ds. Funduszy Rolniczych,
a także mając na uwadze, co następuje:
(1) Zgodnie z art. 7 ust. 4 rozporządzenia (WE) nr 1258/1999 i art. 31 rozporządzenia (WE) nr 1290/2005 Komisja dokonuje niezbędnych weryfikacji, informuje państwa członkowskie o wynikach tych weryfikacji, zapoznaje się z uwagami zgłoszonymi przez państwa członkowskie, zwołuje dwustronne rozmowy w celu wypracowania porozumienia z danymi państwami członkowskimi i oficjalnie informuje je o swoich wnioskach.
(2) Państwa członkowskie miały możliwość złożenia wniosku o rozpoczęcie procedury pojednawczej. W niektórych przypadkach możliwość ta została wykorzystana, a Komisja przeanalizowała sprawozdania sporządzone po zakończeniu tej procedury.
(3) Zgodnie z rozporządzeniem (WE) nr 1258/1999 i rozporządzeniem (WE) nr 1290/2005 finansowane mogą być jedynie wydatki rolne dokonane zgodnie z zasadami Unii Europejskiej.
(4) Przeprowadzone weryfikacje, wyniki rozmów dwustronnych i procedury pojednawcze wykazały, że część wydatków zadeklarowanych przez państwa członkowskie nie spełnia tego wymogu i nie może być zatem finansowana przez Sekcję Gwarancji EFOGR, EFRG ani EFRROW.
(5) Należy wskazać, które kwoty nie zostały uznane za kwalifikujące się do zwrotu w ramach Sekcji Gwarancji EFOGR, EFRG oraz EFRROW. Kwoty te nie dotyczą wydatków poniesionych wcześniej niż dwadzieścia cztery miesiące przed pisemnym powiadomieniem państw członkowskich przez Komisję o wynikach weryfikacji.
(6) Dla przypadków objętych niniejszą decyzją Komisja przedstawiła państwom członkowskim w sprawozdaniu zbiorczym szacunkowe kwoty do wyłączenia z uwagi na ich niezgodność z zasadami Unii Europejskiej.
(7) Niniejsza decyzja nie przesądza o skutkach finansowych wynikających dla Komisji z wyroków Trybunału Sprawiedliwości w sprawach będących w toku w dniu 1 grudnia 2013 r. i dotyczących kwestii z nią związanych,
PRZYJMUJE NINIEJSZĄ DECYZJĘ:
Artykuł 1
Wydatki akredytowanych przez państwa członkowskie agencji płatniczych, zadeklarowane z tytułu Sekcji Gwarancji EFOGR, EFRG lub EFRROW wskazane w załączniku do niniejszej decyzji, wyłącza się z finansowania Unii Europejskiej z powodu ich niezgodności z zasadami Unii Europejskiej.
Artykuł 2
Niniejsza decyzja skierowana jest do Królestwa Danii, Republiki Federalnej Niemiec, Republiki Greckiej, Królestwa Hiszpanii, Republiki Francuskiej, Republiki Włoskiej, Republiki Portugalskiej, Rumunii, Republiki Słowenii, Republiki Finlandii oraz Zjednoczonego Królestwa Wielkiej Brytanii i Irlandii Północnej.
Sporządzono w Brukseli dnia 4 kwietnia 2014 r.
| W imieniu Komisji |
Dacian CIOLOȘ | |
Członek Komisji |
(1) Dz.U. L 160 z 26.6.1999, s. 103.
ZAŁĄCZNIK
PCz | Środek | Rok budżetowy | Uzasadnienie | Rodzaj | % | Waluta | Kwota | Odliczenia | Skutki finansowe |
POZYCJA W BUDŻECIE: 6701 | |||||||||
DK | Owoce i warzywa – programy operacyjne | 2008 | Poważne niedociągnięcia w kontroli szeregu kryteriów uznania oraz niedociągnięcia w kontrolach administracyjnych i kontrolach na miejscu | STAWKA RYCZAŁTOWA | 10,00 % | EUR | – 287 632,19 | 0,00 | – 287 632,19 |
DK | Owoce i warzywa – programy operacyjne | 2008 | Niekwalifikowalne koszty za ekologiczne materiały ochrony roślin | JEDNORAZOWA |
| EUR | – 4 765,48 | 0,00 | – 4 765,48 |
DK | Owoce i warzywa – programy operacyjne | 2008 | Niekwalifikowalna organizacja producentów | JEDNORA ZOWA |
| EUR | – 181 675,81 | 0,00 | – 181 675,81 |
DK | Owoce i warzywa – programy operacyjne | 2009 | Poważne niedociągnięcia w kontroli szeregu kryteriów uznania oraz niedociągnięcia w kontrolach administracyjnych i kontrolach na miejscu | STAWKA RYCZAŁTOWA | 10,00 % | EUR | – 317 109,84 | 0,00 | – 317 109,84 |
DK | Owoce i warzywa – programy operacyjne | 2009 | Niekwalifikowalna organizacja producentów | JEDNORA ZOWA |
| EUR | – 203 273,58 | 0,00 | – 203 273,58 |
DK | Owoce i warzywa – programy operacyjne | 2009 | Niekwalifikowalne koszty za ekologiczne materiały ochrony roślin | JEDNORAZOWA |
| EUR | – 27 548,70 | 0,00 | – 27 548,70 |
DK | Owoce i warzywa – programy operacyjne | 2010 | Poważne niedociągnięcia w kontroli szeregu kryteriów uznania oraz niedociągnięcia w kontrolach administracyjnych i kontrolach na miejscu | STAWKA RYCZAŁTOWA | 10,00 % | EUR | 0,96 | 0,00 | 0,96 |
DK | Owoce i warzywa – programy operacyjne | 2010 | Niekwalifikowalna organizacja producentów | JEDNORA ZOWA |
| EUR | – 1 183,25 | 0,00 | – 1 183,25 |
DK | Owoce i warzywa – programy operacyjne | 2010 | Niekwalifikowalne koszty za ekologiczne materiały ochrony roślin | JEDNORAZOWA |
| EUR | – 9,57 | 0,00 | – 9,57 |
DK | Zasada wzajemnej zgodności | 2009 | Brak normy GAEC 6, brak kontroli minimalnych wymogów dotyczących środków ochrony roślin, rok składania wniosków 2008 | STAWKA RYCZAŁTOWA | 5,00 % | EUR | – 4 879 877,97 | – 7 357,88 | – 4 872 520,09 |
DK | Zasada wzajemnej zgodności | 2010 | Brak normy GAEC 6, brak kontroli minimalnych wymogów dotyczących środków ochrony roślin, rok składania wniosków 2008 | STAWKA RYCZAŁ TOWA | 5,00 % | EUR | – 1 753,74 | – 4,49 | – 1 749,25 |
DK | Zasada wzajemnej zgodności | 2010 | Nieprawidłowo obliczone sankcje, rok składania wniosków 2009 | JEDNORAZOWA |
| EUR | – 31 895,68 | – 301,59 | – 31 594,09 |
DK | Zasada wzajemnej zgodności | 2011 | Brak normy GAEC 6, brak kontroli minimalnych wymogów dotyczących środków ochrony roślin, rok składania wniosków 2008 | STAWKA RYCZAŁ TOWA | 5,00 % | EUR | – 119,58 | 0,00 | – 119,58 |
DK | Zasada wzajemnej zgodności | 2011 | Nieprawidłowo obliczone sankcje, rok składania wniosków: 2010 | JEDNORA ZOWA |
| EUR | – 3 230,67 | 0,00 | – 3 230,67 |
OGÓŁEM DK | EUR | – 5 940 075,10 | – 7 663,96 | – 5 932 411,14 | |||||
ES | Nieprawidłowości | 2007 | Zwrot wynikający z nieprawidłowego zastosowania zasady 50/50 w odniesieniu do 4 przypadków | JEDNORA ZOWA |
| EUR | 721 332,88 | 0,00 | 721 332,88 |
ES | Nieprawidłowości | 2007 | Brak sprawozdawczości o odsetkach w tabeli załącznika III dla roku budżetowego 2006 | JEDNORAZOWA |
| EUR | – 1 360 592,37 | 0,00 | – 1 360 592,37 |
ES | Nieprawidłowości | 2008 | Brak sprawozdawczości o odsetkach w tabeli załącznika III dla roku budżetowego 2007 | JEDNORA ZOWA |
| EUR | – 230 803,77 | 0,00 | – 230 803,77 |
ES | Nieprawidłowości | 2011 | Nieprzestrzeganie art. 32 ust. 8 lit. a) rozporządzenia nr 1290/2005 | JEDNORA ZOWA |
| EUR | – 165 390,13 | 0,00 | – 165 390,13 |
ES | Nieprawidłowości | 2011 | Nieprzestrzeganie art. 32 ust. 4 lit. a) rozporządzenia nr 1290/2005 | JEDNORA ZOWA |
| EUR | – 754 473,76 | 0,00 | – 754 473,76 |
ES | Nieprawidłowości | 2011 | Nieprawidłowa data pierwszego ustalenia administracyjnego lub sądowego w tabeli załącznika III (przypadek 02220090118) | JEDNORA ZOWA |
| EUR | – 350 053,18 | 0,00 | – 350 053,18 |
ES | Nieprawidłowości | 2011 | Zaniedbania w sprawie o odzyskiwanie wierzytelności | JEDNORAZOWA |
| EUR | – 6 447 032,48 | 0,00 | – 6 447 032,48 |
OGÓŁEM ES | EUR | – 8 587 012,81 | 0,00 | – 8 587 012,81 | |||||
FI | Zasada wzajemnej zgodności | 2007 | Brak normy GAEC 1, łagodny system sankcji, rok składania wniosków 2007 | STAWKA RYCZAŁTOWA | 2,00 % | EUR | 144,79 | 0,00 | 144,79 |
FI | Zasada wzajemnej zgodności | 2007 | Brak normy GAEC 1, łagodny system sankcji, rok składania wniosków 2006 | STAWKA RYCZAŁTOWA | 2,00 % | EUR | 52,13 | 0,00 | 52,13 |
FI | Zasada wzajemnej zgodności | 2007 | Brak normy GAEC 1, łagodny system sankcji, rok składania wniosków 2006 | STAWKA RYCZAŁTOWA | 2,00 % | EUR | – 25 717,74 | 0,00 | – 25 717,74 |
FI | Zasada wzajemnej zgodności | 2007 | Stosowanie stawki sankcji 0 %, rok składania wniosków 2006 | JEDNORAZOWA |
| EUR | – 45 508,78 | – 54,61 | – 45 454,17 |
FI | Zasada wzajemnej zgodności | 2008 | Brak normy GAEC 1, łagodny system sankcji, rok składania wniosków 2008 | STAWKA RYCZAŁTOWA | 0,00 % | EUR | 221,44 | 0,00 | 221,44 |
FI | Zasada wzajemnej zgodności | 2008 | Brak normy GAEC 1, łagodny system sankcji, rok składania wniosków 2007 | STAWKA RYCZAŁTOWA | 2,00 % | EUR | 146,35 | 0,00 | 146,35 |
FI | Zasada wzajemnej zgodności | 2008 | Brak normy GAEC 1, łagodny system sankcji, rok składania wniosków 2006 | STAWKA RYCZAŁTOWA | 2,00 % | EUR | 2 726,86 | – 2,99 | 2 729,85 |
FI | Zasada wzajemnej zgodności | 2008 | Brak normy GAEC 1, łagodny system sankcji, rok składania wniosków 2007 | STAWKA RYCZAŁTOWA | 2,00 % | EUR | – 1 088 571,54 | – 1 585,04 | – 1 086 986,50 |
FI | Zasada wzajemnej zgodności | 2009 | Brak normy GAEC 1, łagodny system sankcji, rok składania wniosków 2008 | STAWKA RYCZAŁTOWA | 0,00 % | EUR | 119,47 | 0,00 | 119,47 |
FI | Zasada wzajemnej zgodności | 2009 | Brak normy GAEC 1, łagodny system sankcji, rok składania wniosków 2007 | STAWKA RYCZAŁTOWA | 2,00 % | EUR | – 0,19 | 0,00 | – 0,19 |
FI | Zasada wzajemnej zgodności | 2009 | Brak normy GAEC 1, łagodny system sankcji, rok składania wniosków 2007 | STAWKA RYCZAŁTOWA | 2,00 % | EUR | – 219,63 | – 86,94 | – 132,69 |
FI | Zasada wzajemnej zgodności | 2009 | Brak normy GAEC 1, łagodny system sankcji, rok składania wniosków 2008 | STAWKA RYCZAŁ TOWA | 2,00 % | EUR | – 1 090 265,16 | – 3 306,07 | – 1 086 959,09 |
FI | Zasada wzajemnej zgodności | 2009 | Brak normy GAEC 1, łagodny system sankcji, rok składania wniosków 2006 | STAWKA RYCZAŁTOWA | 2,00 % | EUR | – 0,59 | 0,00 | – 0,59 |
FI | Zasada wzajemnej zgodności | 2010 | Brak normy GAEC 1, łagodny system sankcji, rok składania wniosków 2008 | STAWKA RYCZAŁTOWA | 0,00 % | EUR | 5,21 | 0,00 | 5,21 |
FI | Zasada wzajemnej zgodności | 2010 | Brak normy GAEC 1, łagodny system sankcji, rok składania wniosków 2007 | STAWKA RYCZAŁTOWA | 2,00 % | EUR | – 91,71 | 0,00 | – 91,71 |
FI | Zasada wzajemnej zgodności | 2010 | Brak normy GAEC 1, łagodny system sankcji, rok składania wniosków 2008 | STAWKA RYCZAŁTOWA | 2,00 % | EUR | – 159,46 | 0,00 | – 159,46 |
OGÓŁEM FI | EUR | – 2 247 118,55 | – 5 035,65 | – 2 242 082,90 | |||||
FR | Owoce i warzywa – programy operacyjne | 2007 | Różne niekwalifikowalne wypłaty pomocy | JEDNORA ZOWA |
| EUR | – 698 322,85 | 0,00 | – 698 322,85 |
FR | Owoce i warzywa – programy operacyjne | 2008 | Różne niekwalifikowalne wypłaty pomocy | JEDNORA ZOWA |
| EUR | – 1 600 581,03 | 0,00 | – 1 600 581,03 |
FR | Owoce i warzywa – programy operacyjne | 2009 | Różne niekwalifikowalne wypłaty pomocy | JEDNORA ZOWA |
| EUR | – 3 201 489,94 | 0,00 | – 3 201 489,94 |
FR | Owoce i warzywa – programy operacyjne | 2010 | Różne niekwalifikowalne wypłaty pomocy | JEDNORA ZOWA |
| EUR | – 219 199,04 | 0,00 | – 219 199,04 |
FR | Owoce i warzywa – programy operacyjne | 2011 | Różne niekwalifikowalne wypłaty pomocy | JEDNORA ZOWA |
| EUR | – 13 068,19 | 0,00 | – 13 068,19 |
FR | Uprawnienia | 2007 | Nienależna alokacja rezerwy krajowej | STAWKA RYCZAŁTOWA | 10,00 % | EUR | – 12 098 866,64 | – 72 593,20 | – 12 026 273,44 |
FR | Uprawnienia | 2007 | Nienależna alokacja rezerwy krajowej | JEDNORA ZOWA |
| EUR | – 47 626 478,62 | – 95 252,96 | – 47 531 225,66 |
FR | Uprawnienia | 2008 | Nienależna alokacja rezerwy krajowej | STAWKA RYCZAŁ TOWA | 10,00 % | EUR | – 12 098 866,64 | – 60 494,33 | – 12 038 372,31 |
FR | Uprawnienia | 2008 | Nienależna alokacja rezerwy krajowej | JEDNORA ZOWA |
| EUR | – 47 626 478,62 | – 238 132,39 | – 47 388 346,23 |
FR | Uprawnienia | 2009 | Nienależna alokacja rezerwy krajowej | STAWKA RYCZAŁ TOWA | 10,00 % | EUR | – 12 098 866,64 | – 60 494,33 | – 12 038 372,31 |
FR | Uprawnienia | 2009 | Nienależna alokacja rezerwy krajowej | JEDNORA ZOWA |
| EUR | – 47 626 478,62 | – 238 132,39 | – 47 388 346,23 |
FR | Uprawnienia | 2010 | Nienależna alokacja rezerwy krajowej | STAWKA RYCZAŁ TOWA | 10,00 % | EUR | – 12 098 866,64 | – 24 197,73 | – 12 074 668,91 |
FR | Uprawnienia | 2010 | Nienależna alokacja rezerwy krajowej | JEDNORA ZOWA |
| EUR | – 47 626 478,62 | – 285 758,87 | – 47 340 719,75 |
FR | Zasada wzajemnej zgodności | 2009 | Zwrot z tytułu korekty uwzględnionej w decyzji 43 w związku z audytem XC/2009/003/FR | STAWKA RYCZAŁTOWA | 2,00 % | EUR | 157 245,53 | 0,00 | 157 245,53 |
FR | Zasada wzajemnej zgodności | 2010 | Zwrot z tytułu korekty uwzględnionej w decyzji 43 w związku z audytem XC/2009/003/FR | STAWKA RYCZAŁ TOWA | 2,00 % | EUR | 26 673,71 | 0,00 | 26 673,71 |
OGÓŁEM FR | EUR | – 244 450 122,85 | – 1 075 056,20 | – 243 375 066,65 | |||||
GB | Owoce i warzywa – programy operacyjne | 2006 | Błędy w księgowości/rachunkowości | JEDNORA ZOWA |
| EUR | – 68 009,01 | 0,00 | – 68 009,01 |
GB | Owoce i warzywa – programy operacyjne | 2007 | Błędy w księgowości/rachunkowości | JEDNORA ZOWA |
| EUR | – 62 104,18 | 0,00 | – 62 104,18 |
GB | Owoce i warzywa – programy operacyjne | 2008 | Błędy w księgowości/rachunkowości | JEDNORA ZOWA |
| EUR | – 33 722,85 | 0,00 | – 33 722,85 |
GB | _Zwroty | 2009 | Błędy w księgowości/rachunkowości | JEDNORA ZOWA |
| EUR | – 55 487,50 | 0,00 | – 55 487,50 |
GB | _Zwroty | 2010 | Błędy w księgowości/rachunkowości | JEDNORA ZOWA |
| EUR | – 46 754,53 | 0,00 | – 46 754,53 |
GB | _Zwroty | 2011 | Błędy w księgowości/rachunkowości | JEDNORA ZOWA |
| EUR | – 299 733,08 | 0,00 | – 299 733,08 |
GB | Inna pomoc bezpośrednia – art. 68–72 rozporządzenia 73/2009 | 2011 | Niezastosowanie zmniejszeń lub wyłączeń i nienależne płatności za niezidentyfikowane zwierzęta | JEDNORA ZOWA |
| EUR | – 194 394,22 | 0,00 | – 194 394,22 |
GB | Zasada wzajemnej zgodności | 2008 | Nieskuteczna kontrola wymogu SMR 8a, rok składania wniosków 2007 | STAWKA RYCZAŁTOWA | 5,00 % | EUR | – 257 134,00 | 0,00 | – 257 134,00 |
GB | Zasada wzajemnej zgodności | 2008 | Niestosowanie lub błędne stosowanie sankcji prawnych, rok składania wniosków 2007 | JEDNORA ZOWA |
| EUR | – 757 135,00 | 0,00 | – 757 135,00 |
GB | Zasada wzajemnej zgodności | 2009 | Nieskuteczna kontrola wymogu SMR 8a, rok składania wniosków 2008 | STAWKA RYCZAŁTOWA | 5,00 % | EUR | – 240 326,00 | 0,00 | – 240 326,00 |
GB | Zasada wzajemnej zgodności | 2009 | Niestosowanie lub błędne stosowanie sankcji prawnych, rok składania wniosków 2008 | JEDNORA ZOWA |
| EUR | – 423 317,00 | 0,00 | – 423 317,00 |
GB | Zasada wzajemnej zgodności | 2010 | Nieskuteczna kontrola wymogu SMR 8a, rok składania wniosków 2009 | STAWKA RYCZAŁTOWA | 2,00 % | EUR | – 252 305,00 | 0,00 | – 252 305,00 |
GB | Zasada wzajemnej zgodności | 2010 | Niestosowanie lub błędne stosowanie sankcji prawnych, rok składania wniosków 2009 | JEDNORA ZOWA |
| EUR | – 31 208,00 | 0,00 | – 31 208,00 |
GB | Zasada wzajemnej zgodności | 2009 | Łagodny system sankcji w odniesieniu do wymogów SMR 7 i 8, brak działań następczych w odniesieniu do drobnych niezgodności, nieskuteczna kontrola norm GAEC, rok składania wniosków 2008 | STAWKA RYCZAŁTOWA | 5,00 % | EUR | – 2 949 043,26 | – 59 941,88 | – 2 889 101,38 |
GB | Zasada wzajemnej zgodności | 2010 | Nieskuteczne kontrole norm GAEC i wymogów SMR 2, 4 i 8, rok składania wniosków 2009 | STAWKA RYCZAŁTOWA | 2,00 % | EUR | – 1 175 238,88 | – 24 310,41 | – 1 150 928,47 |
GB | Zasada wzajemnej zgodności | 2010 | Nieskuteczne kontrole norm GAEC i wymogów SMR 2, 4 i 8, rok składania wniosków 2009 | STAWKA RYCZAŁTOWA | 2,00 % | EUR | 1 901,10 | 0,00 | 1 901,10 |
GB | Zasada wzajemnej zgodności | 2010 | Łagodny system sankcji w odniesieniu do wymogów SMR 7 i 8, brak działań następczych w odniesieniu do drobnych niezgodności, nieskuteczna kontrola norm GAEC, rok składania wniosków 2008 | STAWKA RYCZAŁ TOWA | 5,00 % | EUR | – 4 961,22 | – 34,71 | – 4 926,51 |
GB | Zasada wzajemnej zgodności | 2011 | Nieskuteczne kontrole norm GAEC i wymogów SMR 2, 4 i 8, rok składania wniosków 2010 | STAWKA RYCZAŁ TOWA | 2,00 % | EUR | 795,26 | 0,00 | 795,26 |
GB | Zasada wzajemnej zgodności | 2011 | Nieskuteczne kontrole norm GAEC i wymogów SMR 2, 4 i 8, rok składania wniosków 2009 | STAWKA RYCZAŁTOWA | 2,00 % | EUR | – 58,63 | 0,00 | – 58,63 |
GB | Zasada wzajemnej zgodności | 2011 | Nieskuteczne kontrole norm GAEC i wymogów SMR 2, 4 i 8, rok składania wniosków 2009 | STAWKA RYCZAŁ TOWA | 2,00 % | EUR | – 879,96 | 0,00 | – 879,96 |
GB | Zasada wzajemnej zgodności | 2011 | Nieskuteczne kontrole norm GAEC i wymogów SMR 2, 4 i 8, rok składania wniosków 2010 | STAWKA RYCZAŁTOWA | 2,00 % | EUR | – 1 164 633,01 | – 388,79 | – 1 164 244,22 |
GB | Zasada wzajemnej zgodności | 2011 | Łagodny system sankcji w odniesieniu do SMR 7 i 8, brak działań następczych w odniesieniu do drobnych niezgodności, nieskuteczna kontrola norm GAEC, rok składania wniosków 2008 | STAWKA RYCZAŁTOWA | 5,00 % | EUR | – 440,27 | 0,00 | – 440,27 |
OGÓŁEM GB | EUR | – 8 014 189,24 | – 84 675,79 | – 7 929 513,45 | |||||
GR | Owoce i warzywa – przetwórstwo brzoskwiń i gruszek | 2008 | Niewystarczające kontrole fizyczne 5 % obszarów oraz niepełne informacje na temat produktów sprzedanych na rynku świeżych owoców i warzyw zawarte w dokumentacji organizacji producentów | STAWKA RYCZAŁ TOWA | 10,00 % | EUR | – 682 302,86 | 0,00 | – 682 302,86 |
OGÓŁEM GR | EUR | – 682 302,86 | 0,00 | – 682 302,86 | |||||
IT | Inna pomoc bezpośrednia – art. 69 rozporządzenia (WE) nr 1782/2003 – tylko owce i bydło | 2007 | Niewystarczająca jakość i niewłaściwe terminy kontroli na miejscu, niedociągnięcia w kontroli kwalifikowalności zwierząt objętych wnioskiem, nieprawidłowe stosowanie sankcji w odniesieniu do bydła | STAWKA RYCZAŁTOWA | 5,00 % | EUR | – 1 639 734,17 | – 4 187,86 | – 1 635 546,31 |
IT | Uprawnienia | 2007 | Niewłaściwe stosowanie rozporządzenia w odniesieniu do przydziału uprawnień szczególnych | JEDNORAZOWA |
| EUR | – 475 405,85 | – 2 852,44 | – 472 553,41 |
IT | Inna pomoc bezpośrednia – art. 69 rozporządzenia (WE) nr 1782/2003 – tylko owce i bydło | 2008 | Niewystarczająca jakość i niewłaściwe terminy kontroli na miejscu, niedociągnięcia w kontroli kwalifikowalności zwierząt objętych wnioskiem, nieprawidłowe stosowanie sankcji w odniesieniu do bydła | STAWKA RYCZAŁTOWA | 5,00 % | EUR | – 1 697 012,09 | – 8 100,59 | – 1 688 911,50 |
IT | Uprawnienia | 2008 | Niewłaściwe stosowanie rozporządzenia w odniesieniu do przydziału uprawnień szczególnych | JEDNORAZOWA |
| EUR | – 577 691,90 | – 3 466,14 | – 574 225,76 |
IT | Inna pomoc bezpośrednia – art. 69 rozp. nr 1782/2003 – tylko owce i bydło | 2009 | Niewystarczająca jakość i niewłaściwe terminy kontroli na miejscu, niedociągnięcia w kontroli kwalifikowalności zwierząt objętych wnioskiem, nieprawidłowe stosowanie sankcji w odniesieniu do bydła | STAWKA RYCZAŁ TOWA | 5,00 % | EUR | – 1 701 995,62 | 0,00 | – 1 701 995,62 |
IT | Uprawnienia | 2009 | Niewłaściwe stosowanie rozporządzenia w odniesieniu do przydziału uprawnień szczególnych | JEDNORA ZOWA |
| EUR | – 279 114,77 | 0,00 | – 279 114,77 |
IT | Uprawnienia | 2010 | Niewłaściwe stosowanie rozporządzenia w odniesieniu do przydziału uprawnień szczególnych | JEDNORA ZOWA |
| EUR | – 534 365,66 | 0,00 | – 534 365,66 |
IT | Akredytacja agencji płatniczej | 2010 | Niedociągnięcia w kryteriach akredytacji dla EFRG (dłużnicy) | STAWKA RYCZAŁTOWA | 16,00 % | EUR | – 623 731,00 | 0,00 | – 623 731,00 |
IT | Akredytacja agencji płatniczej | 2010 | Niedociągnięcia w kryteriach akredytacji dla EFRG | STAWKA RYCZAŁTOWA | 16,00 % | EUR | – 398 672,00 | 0,00 | – 398 672,00 |
IT | Rozliczenie rachunków – rozliczenie zasady 50/50 | 2006 | Zwrot w wyniku orzeczenia Trybunału Sprawiedliwości w sprawie T-267/07 | JEDNORAZOWA |
| EUR | 2 114 199,16 | 0,00 | 2 114 199,16 |
OGÓŁEM IT | EUR | – 58 13. 523,90 | – 18 607,03 | – 5 794 916,87 | |||||
PT | Refundacje wywozowe – nieobjęte załącznikiem I | 2009 | Niedociągnięcia w jakości kontroli fizycznych oraz sprawozdaniach z tych kontroli; nieprzeprowadzenie kontroli plomb i podmiany | STAWKA RYCZAŁTOWA | 5,00 % | EUR | – 6 321,77 | 0,00 | – 6 321,77 |
PT | Refundacje wywozowe – inne | 2009 | Niedociągnięcia w jakości kontroli fizycznych oraz sprawozdaniach z tych kontroli; nieprzeprowadzenie kontroli plomb i podmiany | STAWKA RYCZAŁTOWA | 5,00 % | EUR | – 172 665,34 | 0,00 | – 172 665,34 |
PT | Refundacje wywozowe – cukier i izoglukoza | 2009 | Niedociągnięcia w jakości kontroli fizycznych oraz sprawozdaniach z tych kontroli; nieprzeprowadzenie kontroli plomb i podmiany | STAWKA RYCZAŁTOWA | 5,00 % | EUR | – 89,64 | 0,00 | – 89,64 |
PT | Refundacje wywozowe – nieobjęte załącznikiem I | 2010 | Niedociągnięcia w jakości kontroli fizycznych oraz sprawozdaniach z tych kontroli; nieprzeprowadzenie kontroli plomb i podmiany | STAWKA RYCZAŁTOWA | 5,00 % | EUR | – 14 305,09 | 0,00 | – 14 305,09 |
PT | Refundacje wywozowe – inne | 2010 | Niedociągnięcia w jakości kontroli fizycznych oraz sprawozdaniach z tych kontroli; nieprzeprowadzenie kontroli plomb i podmiany | STAWKA RYCZAŁTOWA | 5,00 % | EUR | – 240 513,80 | 0,00 | – 240 513,80 |
PT | Refundacje wywozowe – cukier i izoglukoza | 2010 | Niedociągnięcia w jakości kontroli fizycznych oraz sprawozdaniach z tych kontroli; nieprzeprowadzenie kontroli plomb i podmiany | STAWKA RYCZAŁTOWA | 5,00 % | EUR | – 386,40 | 0,00 | – 386,40 |
PT | Refundacje wywozowe – nieobjęte załącznikiem I | 2011 | Niedociągnięcia w jakości kontroli fizycznych oraz sprawozdaniach z tych kontroli; nieprzeprowadzenie kontroli plomb i podmiany | STAWKA RYCZAŁTOWA | 5,00 % | EUR | – 5 946,75 | 0,00 | – 5 946,75 |
PT | Refundacje wywozowe – inne | 2011 | Niedociągnięcia w jakości kontroli fizycznych oraz sprawozdaniach z tych kontroli; nieprzeprowadzenie kontroli plomb i podmiany | STAWKA RYCZAŁTOWA | 5,00 % | EUR | – 183 177,64 | 0,00 | – 183 177,64 |
PT | Inna pomoc bezpośrednia – maciorki i kozy | 2007 | Niezadowalająca jakość kontroli na miejscu dla roku składania wniosków 2006, 2007 i 2008; opóźnione rozpoczęcie kontroli na miejscu dla roku składania wniosków 2007 i 2008; płatności za niezidentyfikowane zwierzęta dla roku składania wniosków 2006 i 2007 | STAWKA RYCZAŁTOWA | 5,00 % | EUR | – 1 356 820,10 | – 41,59 | – 1 356 778,51 |
PT | Inna pomoc bezpośrednia – maciorki i kozy | 2008 | Niezadowalająca jakość kontroli na miejscu dla roku składania wniosków 2006, 2007 i 2008; opóźnione rozpoczęcie kontroli na miejscu dla roku składania wniosków 2007 i 2008; płatności za niezidentyfikowane zwierzęta dla roku składania wniosków 2006 i 2007 | STAWKA RYCZAŁTOWA | 5,00 % | EUR | – 1 272 636,94 | 0,00 | – 1 272 636,94 |
PT | Inna pomoc bezpośrednia – maciorki i kozy | 2009 | Niezadowalająca jakość kontroli na miejscu dla roku składania wniosków 2006, 2007 i 2008; opóźnione rozpoczęcie kontroli na miejscu dla roku składania wniosków 2007 i 2008; płatności za niezidentyfikowane zwierzęta dla roku składania wniosków 2006 i 2007 | STAWKA RYCZAŁTOWA | 5,00 % | EUR | – 1 267 788,94 | 0,00 | – 1 267 788,94 |
PT | Inna pomoc bezpośrednia – maciorki i kozy | 2010 | Niezadowalająca jakość kontroli na miejscu dla roku składania wniosków 2006, 2007 i 2008; opóźnione rozpoczęcie kontroli na miejscu dla roku składania wniosków 2007 i 2008; płatności za niezidentyfikowane zwierzęta dla roku składania wniosków 2006 i 2007 | STAWKA RYCZAŁTOWA | 5,00 % | EUR | – 44,73 | 0,00 | – 44,73 |
PT | Inna pomoc bezpośrednia – maciorki i kozy | 2011 | Niezadowalająca jakość kontroli na miejscu dla roku składania wniosków 2006, 2007 i 2008; opóźnione rozpoczęcie kontroli na miejscu dla roku składania wniosków 2007 i 2008; płatności za niezidentyfikowane zwierzęta dla roku składania wniosków 2006 i 2007 | STAWKA RYCZAŁTOWA | 5,00 % | EUR | – 620,76 | 0,00 | – 620,76 |
PT | Zasada wzajemnej zgodności | 2007 | Nieokreślenie kilku norm GAEC, brak kontroli wymogów SMR 1, 2, 5, 11 oraz łagodny system sankcji, rolnicy nieposiadający zwierząt, rok składania wniosków 2006 | STAWKA RYCZAŁTOWA | 5,00 % | EUR | – 412 896,09 | – 13 715,18 | – 399 180,91 |
PT | Zasada wzajemnej zgodności | 2007 | Nieokreślenie kilku norm GAEC, brak kontroli wymogów SMR 1, 2, 5, 11; nieskuteczne kontrole wymogów SMR 6–8, 16– 18 oraz łagodny system sankcji, rolnicy nieposiadający zwierząt, rok składania wniosków 2006 | STAWKA RYCZAŁTOWA | 10,00 % | EUR | – 2 466 398,82 | – 94 162,81 | – 2 372 236,01 |
PT | Zasada wzajemnej zgodności | 2008 | Nieokreślenie kilku norm GAEC, brak kontroli wymogów SMR 1, 2, 5, 11 oraz łagodny system sankcji, rolnicy nieposiadający zwierząt, rok składania wniosków 2007 | STAWKA RYCZAŁTOWA | 5,00 % | EUR | – 811 952,21 | – 46 814,35 | – 765 137,86 |
PT | Zasada wzajemnej zgodności | 2008 | Nieokreślenie kilku norm GAEC, brak kontroli wymogów SMR 1, 2, 5, 11; nieskuteczne kontrole wymogów SMR 6–8, 16– 18 oraz łagodny system sankcji, rolnicy nieposiadający zwierząt, rok składania wniosków 2007 | STAWKA RYCZAŁTOWA | 10,00 % | EUR | – 3 535 313,88 | – 208 399,51 | – 3 326 914,37 |
PT | Zasada wzajemnej zgodności | 2009 | Nieokreślenie kilku norm GAEC, brak kontroli wymogów SMR 1, 2, 5, 11 oraz łagodny system sankcji, rok składania wniosków 2008 | STAWKA RYCZAŁTOWA | 5,00 % | EUR | – 2 978 076,83 | – 151 490,51 | – 2 826 586,32 |
PT | Zasada wzajemnej zgodności | 2010 | Nieokreślenie kilku norm GAEC, brak kontroli wymogów SMR 1, 2, 5, 11 oraz łagodny system sankcji, rok składania wniosków 2008 | STAWKA RYCZAŁTOWA | 5,00 % | EUR | – 52 701,86 | – 6 051,95 | – 46 649,91 |
OGÓŁEM PT | EUR | – 14 778 657,59 | – 520 675,90 | – 14 257 981,69 | |||||
RO | Zasada wzajemnej zgodności | 2008 | Nieokreślenie i brak kontroli norm GAEC, nieokreślenie kryteriów dotyczących oceny, rok składania wniosków 2007 | STAWKA RYCZAŁTOWA | 5,00 % | EUR | – 634 324,17 | – 69 550,07 | – 564 774,10 |
RO | Zasada wzajemnej zgodności | 2009 | Nieokreślenie i brak kontroli norm GAEC, nieokreślenie kryteriów dotyczących oceny, rok składania wniosków 2008 | STAWKA RYCZAŁTOWA | 5,00 % | EUR | – 1 579 209,93 | – 122 547,37 | – 1 456 662,56 |
RO | Zasada wzajemnej zgodności | 2009 | Nieokreślenie i brak kontroli norm GAEC, nieokreślenie kryteriów dotyczących oceny, rok składania wniosków 2007 | STAWKA RYCZAŁTOWA | 5,00 % | EUR | – 7 557,46 | – 9 154,94 | 1 597,48 |
RO | Zasada wzajemnej zgodności | 2010 | Kontrole przeprowadzone częściowo i wybór próbek działek nie oparty na ocenie ryzyka, rok składania wniosków 2009 | STAWKA RYCZAŁTOWA | 2,00 % | EUR | 189,50 | 0,00 | 189,50 |
RO | Zasada wzajemnej zgodności | 2010 | Kontrole przeprowadzone częściowo i wybór próbek działek nie oparty na ocenie ryzyka, rok składania wniosków 2009 | STAWKA RYCZAŁ TOWA | 2,00 % | EUR | – 4 023,09 | 0,00 | – 4 023,09 |
RO | Zasada wzajemnej zgodności | 2010 | Kontrole przeprowadzone częściowo i wybór próbek działek nie oparty na ocenie ryzyka, rok składania wniosków 2009 | STAWKA RYCZAŁTOWA | 2,00 % | EUR | – 1 226 850,84 | – 139,75 | – 1 226 711,09 |
RO | Zasada wzajemnej zgodności | 2010 | Nieokreślenie i brak kontroli norm GAEC, nieokreślenie kryteriów dotyczących oceny, rok składania wniosków 2008 | STAWKA RYCZAŁTOWA | 5,00 % | EUR | – 10 898,89 | – 10 206,73 | – 692,16 |
RO | Zasada wzajemnej zgodności | 2010 | Nieokreślenie i brak kontroli norm GAEC, nieokreślenie kryteriów dotyczących oceny, rok składania wniosków 2007 | STAWKA RYCZAŁTOWA | 5,00 % | EUR | 2 764,61 | – 493,12 | 3 257,73 |
RO | Zasada wzajemnej zgodności | 2011 | Kontrole przeprowadzone częściowo i wybór próbek działek nie oparty na ocenie ryzyka, rok składania wniosków 2009 | STAWKA RYCZAŁTOWA | 2,00 % | EUR | 1,35 | 0,00 | 1,35 |
RO | Zasada wzajemnej zgodności | 2011 | Kontrole przeprowadzone częściowo i wybór próbek działek nie oparty na ocenie ryzyka, rok składania wniosków 2009 | STAWKA RYCZAŁ TOWA | 2,00 % | EUR | – 250,64 | 0,00 | – 250,64 |
RO | Zasada wzajemnej zgodności | 2011 | Nieokreślenie i brak kontroli norm GAEC, nieokreślenie kryteriów dotyczących oceny, rok składania wniosków 2008 | STAWKA RYCZAŁTOWA | 5,00 % | EUR | 4 873,62 | 0,00 | 4 873,62 |
OGÓŁEM RO | EUR | – 3 455 285,94 | – 212 091,98 | – 3 243 193,96 | |||||
SI | Zasada wzajemnej zgodności | 2006 | Łagodny system sankcji, brak normy GAEC 4, rok składania wniosków 2005 | STAWKA RYCZAŁTOWA | 5,00 % | SIT | – 10 718 970,58 | – 414 437,68 | – 10 304 532,90 |
SI | Zasada wzajemnej zgodności | 2007 | Łagodny system sankcji, brak normy GAEC 4, rok składania wniosków 2005 | STAWKA RYCZAŁTOWA | 5,00 % | EUR | – 147,83 | – 0,07 | – 147,76 |
SI | Zasada wzajemnej zgodności | 2007 | Łagodny system sankcji, brak normy GAEC 4, rok składania wniosków 2006 | STAWKA RYCZAŁTOWA | 5,00 % | EUR | – 127 940,81 | – 935,76 | – 127 005,05 |
SI | Zasada wzajemnej zgodności | 2008 | Łagodny system sankcji, brak normy GAEC 4, rok składania wniosków 2005 | STAWKA RYCZAŁTOWA | 5,00 % | EUR | 0,05 | 0,00 | 0,05 |
SI | Zasada wzajemnej zgodności | 2008 | Łagodny system sankcji, niedociągnięcia w kontroli normy GAEC 5, rok składania wniosków 2007 | STAWKA RYCZAŁTOWA | 5,00 % | EUR | 535,78 | 0,00 | 535,78 |
SI | Zasada wzajemnej zgodności | 2008 | Łagodny system sankcji, brak normy GAEC 4, rok składania wniosków 2005 | STAWKA RYCZAŁTOWA | 5,00 % | EUR | – 23,61 | 0,00 | – 23,61 |
SI | Zasada wzajemnej zgodności | 2008 | Łagodny system sankcji, brak normy GAEC 4, rok składania wniosków 2006 | STAWKA RYCZAŁTOWA | 5,00 % | EUR | – 393,36 | – 1,86 | – 391,50 |
SI | Zasada wzajemnej zgodności | 2008 | Łagodny system sankcji, niedociągnięcia w kontroli normy GAEC 5, rok składania wniosków 2007 | STAWKA RYCZAŁTOWA | 5,00 % | EUR | – 279 213,39 | – 12 630,25 | – 266 583,14 |
SI | Zasada wzajemnej zgodności | 2009 | Łagodny system sankcji, brak normy GAEC 4, rok składania wniosków 2006 | STAWKA RYCZAŁTOWA | 5,00 % | EUR | 0,59 | 0,00 | 0,59 |
SI | Zasada wzajemnej zgodności | 2009 | Łagodny system sankcji, niedociągnięcia w kontroli normy GAEC 5, rok składania wniosków 2008 | STAWKA RYCZAŁTOWA | 5,00 % | EUR | 692,45 | 0,00 | 692,45 |
SI | Zasada wzajemnej zgodności | 2009 | Łagodny system sankcji, niedociągnięcia w kontroli normy GAEC 5, rok składania wniosków 2007 | STAWKA RYCZAŁTOWA | 5,00 % | EUR | 68,69 | 0,00 | 68,69 |
SI | Zasada wzajemnej zgodności | 2009 | Łagodny system sankcji, niedociągnięcia w kontroli normy GAEC 5, rok składania wniosków 2007 | STAWKA RYCZAŁTOWA | 5,00 % | EUR | – 701,41 | – 28,05 | – 673,36 |
SI | Zasada wzajemnej zgodności | 2009 | Łagodny system sankcji, brak normy GAEC 4, rok składania wniosków 2006 | STAWKA RYCZAŁTOWA | 5,00 % | EUR | – 44,03 | – 0,16 | – 43,87 |
SI | Zasada wzajemnej zgodności | 2009 | Łagodny system sankcji, niedociągnięcia w kontroli normy GAEC 5, rok składania wniosków 2008 | STAWKA RYCZAŁTOWA | 5,00 % | EUR | – 350 086,56 | – 6 095,01 | – 343 991,55 |
SI | Zasada wzajemnej zgodności | 2010 | Łagodny system sankcji, niedociągnięcia w kontroli normy GAEC 5, rok składania wniosków 2007 | STAWKA RYCZAŁTOWA | 5,00 % | EUR | 19,55 | 0,00 | 19,55 |
SI | Zasada wzajemnej zgodności | 2010 | Łagodny system sankcji, niedociągnięcia w kontroli normy GAEC 5, rok składania wniosków 2008 | STAWKA RYCZAŁTOWA | 5,00 % | EUR | 30,66 | 0,00 | 30,66 |
SI | Zasada wzajemnej zgodności | 2010 | Łagodny system sankcji, niedociągnięcia w kontroli normy GAEC 5, rok składania wniosków 2009 | STAWKA RYCZAŁTOWA | 5,00 % | EUR | 958,47 | 0,00 | 958,47 |
SI | Zasada wzajemnej zgodności | 2010 | Łagodny system sankcji, niedociągnięcia w kontroli normy GAEC 5, rok składania wniosków 2007 | STAWKA RYCZAŁTOWA | 5,00 % | EUR | – 2 761,46 | – 138,02 | – 2 623,44 |
SI | Zasada wzajemnej zgodności | 2010 | Łagodny system sankcji, niedociągnięcia w kontroli normy GAEC 5, rok składania wniosków 2008 | STAWKA RYCZAŁTOWA | 5,00 % | EUR | – 607,46 | – 10,74 | – 596,72 |
SI | Zasada wzajemnej zgodności | 2010 | Łagodny system sankcji, niedociągnięcia w kontroli normy GAEC 5, rok składania wniosków 2009 | STAWKA RYCZAŁTOWA | 5,00 % | EUR | – 413 940,70 | – 742,42 | – 413 198,28 |
SI | Zasada wzajemnej zgodności | 2011 | Łagodny system sankcji, niedociągnięcia w kontroli normy GAEC 5, rok składania wniosków 2008 | STAWKA RYCZAŁTOWA | 5,00 % | EUR | – 35,31 | 0,00 | – 35,31 |
SI | Zasada wzajemnej zgodności | 2011 | Łagodny system sankcji, niedociągnięcia w kontroli normy GAEC 5, rok składania wniosków 2008 | STAWKA RYCZAŁTOWA | 5,00 % | EUR | 2,85 | 0,00 | 2,85 |
SI | Zasada wzajemnej zgodności | 2011 | Łagodny system sankcji, niedociągnięcia w kontroli normy GAEC 5, rok składania wniosków 2009 | STAWKA RYCZAŁTOWA | 5,00 % | EUR | 4,89 | 0,00 | 4,89 |
SI | Zasada wzajemnej zgodności | 2011 | Łagodny system sankcji, niedociągnięcia w kontroli normy GAEC 5, rok składania wniosków 2009 | STAWKA RYCZAŁTOWA | 5,00 % | EUR | – 569,66 | 0,00 | – 569,66 |
SI | Zasada wzajemnej zgodności | 2012 | Łagodny system sankcji, niedociągnięcia w kontroli normy GAEC 5, rok składania wniosków 2009 | STAWKA RYCZAŁTOWA | 5,00 % | EUR | 27,06 | 0,00 | 27,06 |
SI | Zasada wzajemnej zgodności | 2012 | Łagodny system sankcji, niedociągnięcia w kontroli normy GAEC 5, rok składania wniosków 2009 | STAWKA RYCZAŁTOWA | 5,00 % | EUR | – 195,93 | 0,00 | – 195,93 |
OGÓŁEM SI | SIT | – 10 718 970,58 | – 414 437,68 | – 10 304 532,90 | |||||
OGÓŁEM SI | EUR | – 1 174 320,48 | – 20 582,34 | – 1 153 738,14 | |||||
OGÓŁEM 6701 | SIT | – 10 718 970,58 | – 414 437,68 | – 10 304 532,90 | |||||
OGÓŁEM 6701 | EUR | – 295 142 609,32 | – 1 944 388,85 | – 293 198 220,47 | |||||
POZYCJA W BUDŻECIE: 6711 | |||||||||
DE | Rozwój obszarów wiejskich, EFRROW oś 1+3 – środki przeznaczone na inwestycje (2007– 2013) | 2008 | Niedociągnięcia w wyborze projektów | STAWKA RYCZAŁTOWA | 10,00 % | EUR | – 239 484,15 | 0,00 | – 239 484,15 |
DE | Rozwój obszarów wiejskich, EFRROW oś 1+3 – środki przeznaczone na inwestycje (2007– 2013) | 2009 | Niedociągnięcia w wyborze projektów | STAWKA RYCZAŁTOWA | 10,00 % | EUR | – 1 638 636,95 | 0,00 | – 1 638 636,95 |
DE | Rozwój obszarów wiejskich, EFRROW oś 1+3 – środki przeznaczone na inwestycje (2007– 2013) | 2010 | Niedociągnięcia w wyborze projektów | STAWKA RYCZAŁTOWA | 10,00 % | EUR | – 781 262,31 | 0,00 | – 781 262,31 |
DE | Rozwój obszarów wiejskich, EFRROW oś 1+3 – środki przeznaczone na inwestycje (2007– 2013) | 2011 | Niedociągnięcia w wyborze projektów | STAWKA RYCZAŁTOWA | 10,00 % | EUR | – 166 944,39 | 0,00 | – 166 944,39 |
OGÓŁEM DE | EUR | – 2 826 327,80 | 0,00 | – 2 826 327,80 | |||||
DK | Zasada wzajemnej zgodności | 2009 | Brak normy GAEC 6, brak kontroli minimalnych wymogów dotyczących środków ochrony roślin, rok składania wniosków 2008 | STAWKA RYCZAŁ TOWA | 5,00 % | EUR | – 126 902,55 | – 1 356,80 | – 125 545,75 |
DK | Zasada wzajemnej zgodności | 2010 | Brak kontroli minimalnych wymogów dotyczących środków ochrony roślin, rok składania wniosków 2009 | STAWKA RYCZAŁTOWA | 2,00 % | EUR | – 30 431,43 | – 113,46 | – 30 317,97 |
DK | Zasada wzajemnej zgodności | 2010 | Brak normy GAEC 6, brak kontroli minimalnych wymogów dotyczących środków ochrony roślin, rok składania wniosków 2008 | STAWKA RYCZAŁTOWA | 5,00 % | EUR | – 2 492,68 | – 539,23 | – 1 953,45 |
DK | Zasada wzajemnej zgodności | 2010 | Nieprawidłowo obliczone sankcje, rok składania wniosków 2009 | JEDNORAZOWA |
| EUR | – 24,00 | – 0,08 | – 23,92 |
DK | Zasada wzajemnej zgodności | 2011 | Brak normy GAEC 6, brak kontroli minimalnych wymogów dotyczących środków ochrony roślin, rok składania wniosków 2008 | STAWKA RYCZAŁTOWA | 5,00 % | EUR | – 387,88 | 0,00 | – 387,88 |
DK | Zasada wzajemnej zgodności | 2011 | Brak sankcji w odniesieniu do minimalnych wymogów dotyczących środków ochrony roślin, rok składania wniosków 2010 | JEDNORA ZOWA |
| EUR | – 133,07 | 0,00 | – 133,07 |
OGÓŁEM DK | EUR | – 160 371,61 | – 2 009,57 | – 158 362,04 | |||||
FI | Zasada wzajemnej zgodności | 2007 | Brak normy GAEC 1, łagodny system sankcji, rok składania wniosków 2007 | STAWKA RYCZAŁTOWA | 2,00 % | EUR | – 401 890,24 | – 44,84 | – 401 845,40 |
FI | Zasada wzajemnej zgodności | 2008 | Brak normy GAEC 1, łagodny system sankcji, rok składania wniosków 2008 | STAWKA RYCZAŁTOWA | 2,00 % | EUR | – 406 777,26 | 0,00 | – 406 777,26 |
FI | Zasada wzajemnej zgodności | 2008 | Brak normy GAEC 1, łagodny system sankcji, rok składania wniosków 2007 | STAWKA RYCZAŁ TOWA | 2,00 % | EUR | – 13 442,43 | – 44,89 | – 13 397,54 |
FI | Zasada wzajemnej zgodności | 2009 | Brak normy GAEC 1, łagodny system sankcji, rok składania wniosków 2008 | STAWKA RYCZAŁ TOWA | 2,00 % | EUR | – 16 504,68 | 0,00 | – 16 504,68 |
FI | Zasada wzajemnej zgodności | 2009 | Brak normy GAEC 1, łagodny system sankcji, rok składania wniosków 2007 | STAWKA RYCZAŁ TOWA | 2,00 % | EUR | 123,81 | – 2,29 | 126,10 |
FI | Zasada wzajemnej zgodności | 2010 | Brak normy GAEC 1, łagodny system sankcji, rok składania wniosków 2008 | STAWKA RYCZAŁ TOWA | 2,00 % | EUR | 124,79 | 0,00 | 124,79 |
FI | Zasada wzajemnej zgodności | 2010 | Brak normy GAEC 1, łagodny system sankcji, rok składania wniosków 2007 | STAWKA RYCZAŁTOWA | 2,00 % | EUR | 53,00 | – 883,33 | 936,33 |
OGÓŁEM FI | EUR | – 838 313,01 | – 975,35 | – 837 337,66 | |||||
FR | Rozwój obszarów wiejskich, EFRROW oś 1 – środki korzystające ze wsparcia ryczałtowego (2007–2013) | 2007 | Niewystarczająca kontrola realizacji etapów i celów planu biznesowego | STAWKA RYCZAŁTOWA | 5,00 % | EUR | – 177 862,92 | 0,00 | – 177 862,92 |
FR | Rozwój obszarów wiejskich, EFRROW oś 1 – środki korzystające ze wsparcia ryczałtowego (2007–2013) | 2008 | Niewystarczająca kontrola realizacji etapów i celów planu biznesowego | STAWKA RYCZAŁTOWA | 5,00 % | EUR | – 2 376 998,88 | 0,00 | – 2 376 998,88 |
FR | Rozwój obszarów wiejskich, EFRROW oś 1 – środki korzystające ze wsparcia ryczałtowego (2007–2013) | 2009 | Niewystarczająca kontrola realizacji etapów i celów planu biznesowego | STAWKA RYCZAŁTOWA | 5,00 % | EUR | – 2 527 224,82 | 0,00 | – 2 527 224,82 |
FR | Rozwój obszarów wiejskich, EFRROW oś 1 – środki korzystające ze wsparcia ryczałtowego (2007–2013) | 2010 | Niewystarczająca kontrola realizacji etapów i celów planu biznesowego | EKSTRAPOLOWANE |
| EUR | – 2 127 518,80 | 0,00 | – 2 127 518,80 |
FR | Rozwój obszarów wiejskich, EFRROW oś 1 – środki korzystające ze wsparcia ryczałtowego (2007–2013) | 2010 | Niewystarczająca kontrola realizacji etapów i celów planu biznesowego | STAWKA RYCZAŁTOWA | 5,00 % | EUR | – 2 541 264,35 | 0,00 | – 2 541 264,35 |
FR | Rozwój obszarów wiejskich, EFRROW oś 1 – środki korzystające ze wsparcia ryczałtowego (2007–2013) | 2011 | Niewystarczająca kontrola realizacji etapów i celów planu biznesowego | STAWKA RYCZAŁTOWA | 5,00 % | EUR | – 279 802,33 | 0,00 | – 279 802,33 |
OGÓŁEM FR | EUR | – 10 030 672,10 | 0,00 | – 10 030 672,10 | |||||
GB | Zasada wzajemnej zgodności | 2007 | Niestosowanie lub błędne stosowanie sankcji prawnych, rok składania wniosków 2007 | STAWKA RYCZAŁTOWA | 5,00 % | EUR | – 81 236,80 | 0,00 | – 81 236,80 |
GB | Zasada wzajemnej zgodności | 2008 | Niestosowanie lub błędne stosowanie sankcji prawnych, rok składania wniosków 2008 | STAWKA RYCZAŁ TOWA | 5,00 % | EUR | – 40 221,10 | – 3 187,50 | – 37 033,60 |
GB | Zasada wzajemnej zgodności | 2008 | Niestosowanie lub błędne stosowanie sankcji prawnych, rok składania wniosków 2007 | STAWKA RYCZAŁ TOWA | 5,00 % | EUR | – 86 843,16 | – 3 162,80 | – 83 680,36 |
GB | Zasada wzajemnej zgodności | 2009 | Niestosowanie lub błędne stosowanie sankcji prawnych, rok składania wniosków 2009 | STAWKA RYCZAŁTOWA | 2,00 % | EUR | – 12 481,44 | 0,00 | – 12 481,44 |
GB | Zasada wzajemnej zgodności | 2009 | Niestosowanie lub błędne stosowanie sankcji prawnych, rok składania wniosków 2007 | STAWKA RYCZAŁ TOWA | 5,00 % | EUR | – 487,27 | – 25,57 | – 461,70 |
GB | Zasada wzajemnej zgodności | 2009 | Niestosowanie lub błędne stosowanie sankcji prawnych, rok składania wniosków 2008 | STAWKA RYCZAŁ TOWA | 5,00 % | EUR | – 51 617,56 | – 4 078,41 | – 47 539,15 |
GB | Zasada wzajemnej zgodności | 2010 | Niestosowanie lub błędne stosowanie sankcji prawnych, rok składania wniosków 2009 | STAWKA RYCZAŁ TOWA | 2,00 % | EUR | – 36 866,26 | – 2 314,12 | – 34 552,14 |
GB | Zasada wzajemnej zgodności | 2010 | Niestosowanie lub błędne stosowanie sankcji prawnych, rok składania wniosków 2008 | STAWKA RYCZAŁ TOWA | 5,00 % | EUR | – 3 266,99 | 0,00 | – 3 266,99 |
GB | Zasada wzajemnej zgodności | 2010 | Niestosowanie lub błędne stosowanie sankcji prawnych, rok składania wniosków 2007 | STAWKA RYCZAŁ TOWA | 5,00 % | EUR | – 1 523,34 | – 83,53 | – 1 439,81 |
GB | Zasada wzajemnej zgodności | 2011 | Niestosowanie lub błędne stosowanie sankcji prawnych, rok składania wniosków 2009 | STAWKA RYCZAŁ TOWA | 2,00 % | EUR | – 396,43 | 0,00 | – 396,43 |
GB | Zasada wzajemnej zgodności | 2011 | Niestosowanie lub błędne stosowanie sankcji prawnych, rok składania wniosków 2008 | STAWKA RYCZAŁTOWA | 5,00 % | EUR | – 316,44 | 0,00 | – 316,44 |
GB | Zasada wzajemnej zgodności | 2009 | Nieskuteczne kontrole norm GAEC i wymogów SMR 2, 4 i 8, rok składania wniosków 2009 | STAWKA RYCZAŁTOWA | 2,00 % | EUR | – 1 554,44 | – 203,30 | – 1 351,14 |
GB | Zasada wzajemnej zgodności | 2009 | Łagodny system sankcji za SMR 7 i 8, brak działań następczych w odniesieniu do drobnych niezgodności, nieskuteczna kontrola norm GAEC, rok składania wniosków 2008 | STAWKA RYCZAŁ TOWA | 5,00 % | EUR | – 90 650,32 | – 4 272,84 | – 86 377,48 |
GB | Zasada wzajemnej zgodności | 2010 | Nieskuteczne kontrole norm GAEC i wymogów SMR 2, 4 i 8, rok składania wniosków 2010 | STAWKA RYCZAŁ TOWA | 2,00 % | EUR | – 7 752,17 | – 7,24 | – 7 744,93 |
GB | Zasada wzajemnej zgodności | 2010 | Nieskuteczne kontrole norm GAEC i wymogów SMR 2, 4 i 8, rok składania wniosków 2009 | STAWKA RYCZAŁ TOWA | 2,00 % | EUR | – 88 716,38 | – 5 117,14 | – 83 599,24 |
GB | Zasada wzajemnej zgodności | 2010 | Łagodny system sankcji za SMR 7 i 8, brak działań następczych w odniesieniu do drobnych niezgodności, nieskuteczna kontrola norm GAEC, rok składania wniosków 2008 | STAWKA RYCZAŁ TOWA | 5,00 % | EUR | – 9 809,49 | – 623,91 | – 9 185,58 |
GB | Zasada wzajemnej zgodności | 2011 | Nieskuteczne kontrole norm GAEC i wymogów SMR 2, 4 i 8, rok składania wniosków 2010 | STAWKA RYCZAŁ TOWA | 2,00 % | EUR | – 96 480,08 | – 2 386,95 | – 94 093,13 |
GB | Zasada wzajemnej zgodności | 2011 | Nieskuteczne kontrole norm GAEC i wymogów SMR 2, 4 i 8, rok składania wniosków 2009 | STAWKA RYCZAŁ TOWA | 2,00 % | EUR | – 17 490,40 | 0,00 | – 17 490,40 |
GB | Zasada wzajemnej zgodności | 2011 | Łagodny system sankcji za SMR 7 i 8, brak działań następczych w odniesieniu do drobnych niezgodności, nieskuteczna kontrola norm GAEC, rok składania wniosków 2008 | STAWKA RYCZAŁ TOWA | 5,00 % | EUR | – 1 447,33 | 0,00 | – 1 447,33 |
GB | Rozwój obszarów wiejskich, EFRROW oś 2 (2007–2013, środki obszarowe) | 2010 | Brak metod kontroli alternatywnych do kontroli wzrokowej | STAWKA RYCZAŁTOWA | 5,00 % | EUR | – 272 613,55 | – 272 613,55 | 0,00 |
GB | Rozwój obszarów wiejskich, EFRROW oś 2 (2007–2013, środki obszarowe) | 2010 | Nieprawidłowości stwierdzone w następstwie kontroli ex post | JEDNORAZOWA |
| EUR | – 22 801,38 | – 1 140,06 | – 21 661,32 |
GB | Rozwój obszarów wiejskich, EFRROW oś 2 (2007– 2013, środki obszarowe) | 2011 | Brak metod kontroli alternatywnych do kontroli wzrokowej | STAWKA RYCZAŁTOWA | 5,00 % | EUR | – 546 873,59 | 0,00 | – 546 873,59 |
GB | Rozwój obszarów wiejskich, EFRROW oś 2 (2007– 2013, środki obszarowe) | 2011 | Brak działań następczych w przypadku niezłożenia wniosków o płatności z tytułu utrudnień naturalnych | JEDNORA ZOWA |
| EUR | – 25 763,75 | 0,00 | – 25 763,75 |
GB | Rozwój obszarów wiejskich, EFRROW oś 2 (2007–2013, środki obszarowe) | 2011 | Nieprawidłowości stwierdzone w następstwie kontroli ex post | JEDNORAZOWA |
| EUR | – 24 094,70 | 0,00 | – 24 094,70 |
OGÓŁEM GB | EUR | – 1 521 304,37 | – 299 216,92 | – 1 222 087,45 | |||||
IT | Akredytacja agencji płatniczej | 2010 | Niedociągnięcia w kryteriach akredytacji dla EFRROW | STAWKA RYCZAŁTOWA | 16,00 % | EUR | – 2 417 690,00 | 0,00 | – 2 417 690,00 |
IT | Akredytacja agencji płatniczej | 2010 | Niedociągnięcia w kryteriach akredytacji dla EFRROW (dłużnicy) | STAWKA RYCZAŁTOWA | 16,00 % | EUR | – 7 132,00 | 0,00 | – 7 132,00 |
OGÓŁEM IT | EUR | – 2 424 822,00 | 0,00 | – 2 424 822,00 | |||||
PT | Zasada wzajemnej zgodności | 2008 | Nieokreślenie kilku norm GAEC, brak kontroli wymogów SMR 1, 2, 5, 11 oraz łagodny system sankcji, rok składania wniosków 2008 | STAWKA RYCZAŁTOWA | 5,00 % | EUR | – 232 548,55 | – 118 567,43 | – 113 981,12 |
PT | Zasada wzajemnej zgodności | 2008 | Nieokreślenie kilku norm GAEC, brak kontroli wymogów SMR 1, 2, 5, 11 oraz łagodny system sankcji, rolnicy nieposiadający zwierząt, rok składania wniosków 2007 | STAWKA RYCZAŁTOWA | 5,00 % | EUR | – 352 561,76 | – 36 755,91 | – 315 805,85 |
PT | Zasada wzajemnej zgodności | 2008 | Nieokreślenie kilku norm GAEC, brak kontroli wymogów SMR 1, 2, 5, 11; nieskuteczne kontrole wymogów SMR 6–8, 16– 18 oraz łagodny system sankcji, rolnicy nieposiadający zwierząt, rok składania wniosków 2007 | STAWKA RYCZAŁTOWA | 10,00 % | EUR | – 1 535 086,03 | – 163 623,07 | – 1 371 462,96 |
PT | Zasada wzajemnej zgodności | 2009 | Nieokreślenie kilku norm GAEC, brak kontroli wymogów SMR 1, 2, 5, 11 oraz łagodny system sankcji, rok składania wniosków 2008 | STAWKA RYCZAŁTOWA | 5,00 % | EUR | – 391 551,37 | – 45 319,62 | – 346 231,75 |
PT | Zasada wzajemnej zgodności | 2010 | Nieokreślenie kilku norm GAEC, brak kontroli wymogów SMR 1, 2, 5, 11 oraz łagodny system sankcji, rok składania wniosków 2008 | STAWKA RYCZAŁTOWA | 5,00 % | EUR | – 173 177,70 | – 18 879,59 | – 154 298,11 |
OGÓŁEM PT | EUR | – 2 684 925,41 | – 383 145,62 | – 2 301 779,79 | |||||
RO | Zasada wzajemnej zgodności | 2009 | Kontrole przeprowadzone częściowo i wybór próbek działek nieoparty na ocenie ryzyka, rok składania wniosków 2009 | STAWKA RYCZAŁ TOWA | 2,00 % | EUR | – 3,15 | 0,00 | – 3,15 |
RO | Zasada wzajemnej zgodności | 2009 | Nieokreślenie i brak kontroli norm GAEC, nieokreślenie kryteriów dotyczących oceny, rok składania wniosków 2008 | STAWKA RYCZAŁTOWA | 5,00 % | EUR | – 551 739,74 | – 55 909,89 | – 495 829,85 |
RO | Zasada wzajemnej zgodności | 2009 | Nieokreślenie i brak kontroli norm GAEC, nieokreślenie kryteriów dotyczących oceny, rok składania wniosków 2007 | STAWKA RYCZAŁTOWA | 5,00 % | EUR | – 52 672,92 | 0,00 | – 52 672,92 |
RO | Zasada wzajemnej zgodności | 2010 | Kontrole przeprowadzone częściowo i wybór próbek działek nieoparty na ocenie ryzyka, rok składania wniosków 2009 | STAWKA RYCZAŁ TOWA | 2,00 % | EUR | – 457 003,10 | 0,00 | – 457 003,10 |
RO | Zasada wzajemnej zgodności | 2010 | Nieokreślenie i brak kontroli norm GAEC, nieokreślenie kryteriów dotyczących oceny, rok składania wniosków 2008 | STAWKA RYCZAŁTOWA | 5,00 % | EUR | – 1 497,60 | 0,00 | – 1 497,60 |
RO | Zasada wzajemnej zgodności | 2010 | Nieokreślenie i brak kontroli norm GAEC, nieokreślenie kryteriów dotyczących oceny, rok składania wniosków 2007 | STAWKA RYCZAŁTOWA | 5,00 % | EUR | 2 259,28 | 0,00 | 2 259,28 |
RO | Zasada wzajemnej zgodności | 2011 | Kontrole przeprowadzone częściowo i wybór próbek działek nieoparty na ocenie ryzyka, rok składania wniosków 2009 | STAWKA RYCZAŁ TOWA | 2,00 % | EUR | – 2 595,48 | 0,00 | – 2 595,48 |
RO | Zasada wzajemnej zgodności | 2011 | Nieokreślenie i brak kontroli norm GAEC, nieokreślenie kryteriów dotyczących oceny, rok składania wniosków 2008 | STAWKA RYCZAŁTOWA | 5,00 % | EUR | 7 412,84 | 0,00 | 7 412,84 |
OGÓŁEM RO | EUR | – 1 055 839,87 | – 55 909,89 | – 999 929,98 | |||||
SI | Zasada wzajemnej zgodności | 2008 | Łagodny system sankcji, niedociągnięcia w kontroli normy GAEC 5, rok składania wniosków 2007 | STAWKA RYCZAŁTOWA | 5,00 % | EUR | – 318 962,73 | – 6 726,62 | – 312 236,11 |
SI | Zasada wzajemnej zgodności | 2009 | Łagodny system sankcji, niedociągnięcia w kontroli normy GAEC 5, rok składania wniosków 2009 | STAWKA RYCZAŁTOWA | 5,00 % | EUR | – 217,53 | 0,00 | – 217,53 |
SI | Zasada wzajemnej zgodności | 2009 | Łagodny system sankcji, niedociągnięcia w kontroli normy GAEC 5, rok składania wniosków 2008 | STAWKA RYCZAŁTOWA | 5,00 % | EUR | – 317 428,64 | – 8 275,35 | – 309 153,29 |
SI | Zasada wzajemnej zgodności | 2009 | Łagodny system sankcji, niedociągnięcia w kontroli normy GAEC 5, rok składania wniosków 2007 | STAWKA RYCZAŁTOWA | 5,00 % | EUR | 66,00 | 0,00 | 66,00 |
SI | Zasada wzajemnej zgodności | 2010 | Łagodny system sankcji, niedociągnięcia w kontroli normy GAEC 5, rok składania wniosków 2009 | STAWKA RYCZAŁTOWA | 5,00 % | EUR | – 315 177,28 | – 1 172,19 | – 314 005,09 |
SI | Zasada wzajemnej zgodności | 2010 | Łagodny system sankcji, niedociągnięcia w kontroli normy GAEC 5, rok składania wniosków 2007 | STAWKA RYCZAŁTOWA | 5,00 % | EUR | 523,44 | 0,00 | 523,44 |
SI | Zasada wzajemnej zgodności | 2010 | Łagodny system sankcji, niedociągnięcia w kontroli normy GAEC 5, rok składania wniosków 2008 | STAWKA RYCZAŁTOWA | 5,00 % | EUR | – 385,03 | 0,00 | – 385,03 |
SI | Zasada wzajemnej zgodności | 2011 | Łagodny system sankcji, niedociągnięcia w kontroli normy GAEC 5, rok składania wniosków 2009 | STAWKA RYCZAŁTOWA | 5,00 % | EUR | – 90,49 | 0,00 | – 90,49 |
SI | Zasada wzajemnej zgodności | 2011 | Łagodny system sankcji, niedociągnięcia w kontroli normy GAEC 5, rok składania wniosków 2008 | STAWKA RYCZAŁTOWA | 5,00 % | EUR | – 162,59 | 0,00 | – 162,59 |
SI | Zasada wzajemnej zgodności | 2012 | Łagodny system sankcji, niedociągnięcia w kontroli normy GAEC 5, rok składania wniosków 2009 | STAWKA RYCZAŁTOWA | 5,00 % | EUR | – 70,06 | 0,00 | – 70,06 |
OGÓŁEM SI | EUR | – 951 904,91 | – 16 174,16 | – 935 730,75 | |||||
OGÓŁEM 6711 | EUR | – 22 494 481,08 | – 757 431,51 | – 21 737 049,57 |