Akt prawny
oczekujący
Wersja oczekująca od dnia notyfikacji
Wersja oczekująca od dnia notyfikacji
oczekujący
Alerty
DECYZJA WYKONAWCZA KOMISJI
z dnia 13 sierpnia 2013 r.
wyłączająca z finansowania Unii Europejskiej niektóre wydatki poniesione przez państwa członkowskie z tytułu Sekcji Gwarancji Europejskiego Funduszu Orientacji i Gwarancji Rolnej (EFOGR), Europejskiego Funduszu Rolniczego Gwarancji (EFRG) oraz Europejskiego Funduszu Rolnego na rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich (EFRROW)
(notyfikowana jako dokument nr C(2013) 5225)
(Jedynie teksty w językach angielskim, duńskim, fińskim, francuskim, greckim, hiszpańskim, łotewskim, niderlandzkim, niemieckim, polskim, słoweńskim, szwedzkim, węgierskim i włoskim są autentyczne)
(2013/433/UE)
KOMISJA EUROPEJSKA,
uwzględniając Traktat o funkcjonowaniu Unii Europejskiej,
uwzględniając rozporządzenie Rady (WE) nr 1258/1999 z dnia 17 maja 1999 r. w sprawie finansowania wspólnej polityki rolnej (1), w szczególności jego art. 7 ust. 4,
uwzględniając rozporządzenie Rady (WE) nr 1290/2005 z dnia 21 czerwca 2005 r. w sprawie finansowania wspólnej polityki rolnej (2), w szczególności jego art. 31,
po konsultacji z Komitetem ds. Funduszy Rolniczych,
a także mając na uwadze, co następuje:
(1) Zgodnie z art. 7 ust. 4 rozporządzenia (WE) nr 1258/1999 i art. 31 rozporządzenia (WE) nr 1290/2005 Komisja dokonuje niezbędnych weryfikacji, informuje państwa członkowskie o wynikach tych weryfikacji, zapoznaje się z uwagami zgłoszonymi przez państwa członkowskie, zwołuje dwustronne rozmowy w celu wypracowania porozumienia z danymi państwami członkowskimi i oficjalnie informuje je o swoich wnioskach.
(2) Państwa członkowskie miały możliwość złożenia wniosku o rozpoczęcie procedury pojednawczej. W niektórych przypadkach możliwość ta została wykorzystana, a Komisja przeanalizowała sprawozdania sporządzone po zakończeniu tej procedury.
(3) Zgodnie z rozporządzeniem (WE) nr 1258/1999 i rozporządzeniem (WE) nr 1290/2005 finansowane mogą być jedynie wydatki rolne dokonane zgodnie z zasadami Unii Europejskiej.
(4) Przeprowadzone weryfikacje, wyniki rozmów dwustronnych i procedury pojednawcze wykazały, że część wydatków zadeklarowanych przez państwa członkowskie nie spełnia tego wymogu i nie może być zatem finansowana przez Sekcję Gwarancji EFOGR, EFRG ani EFRROW.
(5) Należy wskazać, które kwoty nie zostały uznane za kwalifikujące się do zwrotu w ramach Sekcji Gwarancji EFOGR, EFRG oraz EFRROW. Kwoty te nie dotyczą wydatków poniesionych wcześniej niż dwadzieścia cztery miesiące przed pisemnym powiadomieniem państw członkowskich przez Komisję o wynikach weryfikacji.
(6) Dla przypadków objętych niniejszą decyzją Komisja przedstawiła państwom członkowskim w sprawozdaniu zbiorczym szacunkowe kwoty do wyłączenia z uwagi na ich niezgodność z zasadami Unii Europejskiej.
(7) Niniejsza decyzja nie przesądza o skutkach finansowych wynikających dla Komisji z wyroków Trybunału Sprawiedliwości, w sprawach będących w toku w dniu 1 czerwca 2013 r. i dotyczących kwestii z nią związanych,
PRZYJMUJE NINIEJSZĄ DECYZJĘ:
Artykuł 1
Wydatki akredytowanych przez państwa członkowskie agencji płatniczych, zadeklarowane z tytułu Sekcji Gwarancji EFOGR, EFRG lub EFRROW wskazane w załączniku do niniejszej decyzji, wyłącza się z finansowania Unii Europejskiej z powodu ich niezgodności z zasadami Unii Europejskiej.
Artykuł 2
Niniejsza decyzja skierowana jest do Królestwa Belgii, Królestwa Danii, Republiki Federalnej Niemiec, Irlandii, Republiki Greckiej, Królestwa Hiszpanii, Republiki Francuskiej, Republiki Włoskiej, Republiki Łotewskiej, Wielkiego Księstwa Luksemburga, Węgier, Rzeczypospolitej Polskiej, Republiki Słowenii, Republiki Finlandii oraz Zjednoczonego Królestwa Wielkiej Brytanii i Irlandii Północnej.
Sporządzono w Brukseli dnia 13 sierpnia 2013 r.
| W imieniu Komisji |
Dacian CIOLOȘ | |
Członek Komisji |
(1) Dz.U. L 160 z 26.6.1999, s. 103.
ZAŁĄCZNIK
PC | Środek | Rok budże towy | Uzasadnienie | Rodzaj | % | Waluta | Kwota | Odliczenia | Skutki finansowe |
POZYCJA W BUDŻECIE: 6701 | |||||||||
BE | Owoce i warzywa – programy operacyjne | 2008 | Niezgodność z kryteriami uznania | JEDNORAZOWA |
| EUR | – 922 684,37 | 0,00 | – 922 684,37 |
BE | Owoce i warzywa – programy operacyjne | 2009 | Niezgodność z kryteriami uznania | JEDNORAZOWA |
| EUR | – 2 091 855,58 | 0,00 | – 2 091 855,58 |
BE | Owoce i warzywa – programy operacyjne | 2010 | Niezgodność z kryteriami uznania | JEDNORAZOWA |
| EUR | – 1 093 697,47 | 0,00 | – 1 093 697,47 |
RAZEM BE | EUR | – 4 108 237,42 | 0,00 | – 4 108 237,42 | |||||
DE | Skrobia | 2003 | Niedociągnięcia w mechanizmie płatności w przedsiębiorstwie produkującym skrobię ziemniaczaną | ZRYCZAŁTOWANA | 10,00 % | EUR | – 1 901 395,66 | 0,00 | – 1 901 395,66 |
DE | Skrobia | 2004 | Niedociągnięcia w mechanizmie płatności w przedsiębiorstwie produkującym skrobię ziemniaczaną | ZRYCZAŁTOWANA | 10,00 % | EUR | – 1 883 474,60 | 0,00 | – 1 883 474,60 |
DE | Skrobia | 2005 | Niedociągnięcia w mechanizmie płatności w przedsiębiorstwie produkującym skrobię ziemniaczaną | ZRYCZAŁTOWANA | 10,00 % | EUR | – 2 408 081,08 | 0,00 | – 2 408 081,08 |
DE | Pomoc bezpośrednia niezwiązana z wielkością produkcji | 2007 | Niekwalifikowalne elementy krajobrazu; lata składania wniosków 2006–2008 | JEDNORAZOWA |
| EUR | – 235 167,91 | 0,00 | – 235 167,91 |
DE | Pomoc bezpośrednia niezwiązana z wielkością produkcji | 2007 | Niedociągnięcia w kontrolach na miejscu | JEDNORAZOWA |
| EUR | – 2 816,41 | 0,00 | – 2 816,41 |
DE | Pomoc bezpośrednia niezwiązana z wielkością produkcji | 2008 | Niekwalifikowalne elementy krajobrazu; lata składania wniosków 2006–2008 | JEDNORAZOWA |
| EUR | – 297 448,70 | 0,00 | – 297 448,70 |
DE | Inna pomoc bezpośrednia | 2008 | Niekwalifikowalne elementy krajobrazu; lata składania wniosków 2006–2008 | JEDNORAZOWA |
| EUR | – 525,06 | 0,00 | – 525,06 |
DE | Inna pomoc bezpośrednia – uprawy energetyczne | 2008 | Niekwalifikowalne elementy krajobrazu; lata składania wniosków 2006–2008 | JEDNORAZOWA |
| EUR | – 1 506,39 | 0,00 | – 1 506,39 |
DE | Pomoc bezpośrednia niezwiązana z wielkością produkcji | 2008 | Niedociągnięcia w kontrolach na miejscu | JEDNORAZOWA |
| EUR | – 6 993,20 | 0,00 | – 6 993,20 |
DE | Inna pomoc bezpośrednia | 2009 | Niekwalifikowalne elementy krajobrazu; lata składania wniosków 2006–2008 | JEDNORAZOWA |
| EUR | – 324,85 | 0,00 | – 324,85 |
DE | Pomoc bezpośrednia niezwiązana z wielkością produkcji | 2009 | Niekwalifikowalne elementy krajobrazu; lata składania wniosków 2006–2008 | JEDNORAZOWA |
| EUR | – 296 114,43 | 0,00 | – 296 114,43 |
DE | Inna pomoc bezpośrednia – uprawy energetyczne | 2009 | Niekwalifikowalne elementy krajobrazu; lata składania wniosków 2006–2008 | JEDNORAZOWA |
| EUR | – 743,76 | 0,00 | – 743,76 |
DE | Pomoc bezpośrednia niezwiązana z wielkością produkcji | 2009 | Niedociągnięcia w kontrolach na miejscu | JEDNORAZOWA |
| EUR | – 6 706,48 | 0,00 | – 6 706,48 |
RAZEM DE | EUR | – 7 041 298,53 | 0,00 | – 7 041 298,53 | |||||
DK | Pomoc bezpośrednia niezwiązana z wielkością produkcji | 2008 | Niedociągnięcia w systemie identyfikacji działek rolnych oraz w kontrolach na miejscu | ZRYCZAŁ TOWANA | 10,00 % | EUR | – 8 175 799,16 | 0,00 | – 8 175 799,16 |
DK | Pomoc bezpośrednia niezwiązana z wielkością produkcji | 2008 | Niedociągnięcia w systemie identyfikacji działek rolnych oraz w kontrolach na miejscu | JEDNORAZOWA |
| EUR | – 894 733,68 | 0,00 | – 894 733,68 |
DK | Pomoc bezpośrednia niezwiązana z wielkością produkcji | 2009 | Niedociągnięcia w systemie identyfikacji działek rolnych oraz w kontrolach na miejscu | ZRYCZAŁTOWANA | 2,00 % | EUR | – 1 098 146,81 | 0,00 | – 1 098 146,81 |
RAZEM DK | EUR | – 10 168 679,65 | 0,00 | – 10 168 679,65 | |||||
ES | Zasada wzajemnej zgodności | 2008 | Niedociągnięcia w ocenie sankcji, brak normy dobrej kultury rolnej zgodnej z ochroną środowiska, rok składania wniosków 2007 | ZRYCZAŁTOWANA | 5,00 % | EUR | – 2 502 153,89 | – 385,00 | – 2 501 768,89 |
ES | Zasada wzajemnej zgodności | 2008 | Niedociągnięcia w ocenie sankcji, brak normy dobrej kultury rolnej zgodnej z ochroną środowiska, rok składania wniosków 2007 | ZRYCZAŁTOWANA | 5,00 % | EUR | 144,00 | 0,00 | 144,00 |
ES | Zasada wzajemnej zgodności | 2009 | Niedociągnięcia w ocenie sankcji, brak normy dobrej kultury rolnej zgodnej z ochroną środowiska, rok składania wniosków 2007 | ZRYCZAŁTOWANA | 5,00 % | EUR | – 7 122,69 | 0,00 | – 7 122,69 |
ES | Zasada wzajemnej zgodności | 2009 | Niedociągnięcia w ocenie sankcji, brak normy dobrej kultury rolnej zgodnej z ochroną środowiska, rok składania wniosków 2007 | ZRYCZAŁTOWANA | 5,00 % | EUR | 498,64 | 0,00 | 498,64 |
ES | Zasada wzajemnej zgodności | 2009 | Niedociągnięcia w ocenie sankcji, brak normy dobrej kultury rolnej zgodnej z ochroną środowiska, rok składania wniosków 2008 | ZRYCZAŁTOWANA | 5,00 % | EUR | – 2 720 206,24 | – 23,84 | – 2 720 182,40 |
ES | Zasada wzajemnej zgodności | 2009 | Niedociągnięcia w ocenie sankcji, brak normy dobrej kultury rolnej zgodnej z ochroną środowiska, rok składania wniosków 2008 | ZRYCZAŁTOWANA | 5,00 % | EUR | 238,57 | 0,00 | 238,57 |
ES | Zasada wzajemnej zgodności | 2010 | Niedociągnięcia w ocenie sankcji, brak normy dobrej kultury rolnej zgodnej z ochroną środowiska, rok składania wniosków 2007 | ZRYCZAŁTOWANA | 5,00 % | EUR | – 83,48 | 0,00 | – 83,48 |
ES | Zasada wzajemnej zgodności | 2010 | Niedociągnięcia w ocenie sankcji, brak normy dobrej kultury rolnej zgodnej z ochroną środowiska, rok składania wniosków 2007 | ZRYCZAŁTOWANA | 5,00 % | EUR | 18,98 | 0,00 | 18,98 |
ES | Zasada wzajemnej zgodności | 2010 | Niedociągnięcia w ocenie sankcji, brak normy dobrej kultury rolnej zgodnej z ochroną środowiska, rok składania wniosków 2008 | ZRYCZAŁTOWANA | 5,00 % | EUR | – 2 952,97 | 0,00 | – 2 952,97 |
ES | Zasada wzajemnej zgodności | 2010 | Niedociągnięcia w ocenie sankcji, brak normy dobrej kultury rolnej zgodnej z ochroną środowiska, rok składania wniosków 2008 | ZRYCZAŁTOWANA | 5,00 % | EUR | 69,69 | 0,00 | 69,69 |
ES | Zasada wzajemnej zgodności | 2011 | Niedociągnięcia w ocenie sankcji, brak normy dobrej kultury rolnej zgodnej z ochroną środowiska, rok składania wniosków 2008 | ZRYCZAŁTOWANA | 5,00 % | EUR | – 650,69 | 0,00 | – 650,69 |
ES | Zasada wzajemnej zgodności | 2011 | Niedociągnięcia w ocenie sankcji, brak normy dobrej kultury rolnej zgodnej z ochroną środowiska, rok składania wniosków 2008 | ZRYCZAŁTOWANA | 5,00 % | EUR | 26,14 | 0,00 | 26,14 |
RAZEM ES | EUR | – 5 232 173,94 | – 408,84 | – 5 231 765,10 | |||||
FI | Przechowywanie publiczne – zboża | 2010 | Błędy w zarządzaniu w przypadku przesunięć w miejscu przechowywania | JEDNORAZOWA |
| EUR | – 715 273,00 | 0,00 | – 715 273,00 |
FI | Pomoc bezpośrednia niezwiązana z wielkością produkcji | 2007 | Niedociągnięcia w ponownych obliczeniach uprawnień do płatności; lata składania wniosków 2006–2009 | JEDNORAZOWA |
| EUR | – 1 706,39 | 0,00 | – 1 706,39 |
FI | Pomoc bezpośrednia niezwiązana z wielkością produkcji | 2007 | Niezastosowanie sankcji za uprzednie lata składania wniosków; lata składania wniosków 2006–2008 | JEDNORAZOWA |
| EUR | – 830 460,62 | 0,00 | – 830 460,62 |
FI | Pomoc bezpośrednia niezwiązana z wielkością produkcji | 2008 | Niedociągnięcia w ponownych obliczeniach uprawnień do płatności; lata składania wniosków 2006–2009 | JEDNORAZOWA |
| EUR | – 1 688,89 | 0,00 | – 1 688,89 |
FI | Pomoc bezpośrednia niezwiązana z wielkością produkcji | 2008 | Niezastosowanie sankcji za uprzednie lata składania wniosków; lata składania wniosków 2006–2008 | JEDNORAZOWA |
| EUR | – 420 558,19 | 0,00 | – 420 558,19 |
FI | Pomoc bezpośrednia niezwiązana z wielkością produkcji | 2009 | Niedociągnięcia w ponownych obliczeniach uprawnień do płatności; lata składania wniosków 2006–2009 | JEDNORAZOWA |
| EUR | – 1 695,55 | 0,00 | – 1 695,55 |
FI | Pomoc bezpośrednia niezwiązana z wielkością produkcji | 2009 | Niedociągnięcia w stosowaniu zmniejszeń i sankcji w stosunku do spółek holdingowych posiadających obszary w różnych regionach objętych wsparciem | JEDNORAZOWA |
| EUR | – 8 789,63 | 0,00 | – 8 789,63 |
FI | Pomoc bezpośrednia niezwiązana z wielkością produkcji | 2009 | Niedociągnięcia w jakości kontroli na miejscu; lata składania wniosków 2008–2009 | JEDNORAZOWA |
| EUR | – 747 109,66 | 0,00 | – 747 109,66 |
FI | Pomoc bezpośrednia niezwiązana z wielkością produkcji | 2009 | Ekstrapolacja w przypadkach, w których zgłoszone dane zawyżono o mniej niż 3 % | JEDNORAZOWA |
| EUR | – 119 108,47 | 0,00 | – 119 108,47 |
FI | Pomoc bezpośrednia niezwiązana z wielkością produkcji | 2009 | Niezastosowanie sankcji za uprzednie lata składania wniosków; lata składania wniosków 2006–2008 | JEDNORAZOWA |
| EUR | – 190 181,58 | 0,00 | – 190 181,58 |
FI | Pomoc bezpośrednia niezwiązana z wielkością produkcji | 2009 | Odzyskanie z mocą wsteczną nienależnych kwot po aktualizacjach systemu identyfikacji działek rolnych; lata składania wniosków 2008–2009 | JEDNORAZOWA |
| EUR | – 488 113,00 | 0,00 | – 488 113,00 |
FI | Pomoc bezpośrednia niezwiązana z wielkością produkcji | 2010 | Niedociągnięcia w ponownych obliczeniach uprawnień do płatności; lata składania wniosków 2006–2009 | JEDNORAZOWA |
| EUR | – 1 719,00 | 0,00 | – 1 719,00 |
FI | Pomoc bezpośrednia niezwiązana z wielkością produkcji | 2010 | Niedociągnięcia w stosowaniu zmniejszeń i sankcji w stosunku do spółek holdingowych posiadających obszary w różnych regionach objętych wsparciem | JEDNORAZOWA |
| EUR | – 4 833,46 | 0,00 | – 4 833,46 |
FI | Pomoc bezpośrednia niezwiązana z wielkością produkcji | 2010 | Niedociągnięcia w jakości kontroli na miejscu; lata składania wniosków 2008–2009 | JEDNORAZOWA |
| EUR | – 594 924,89 | 0,00 | – 594 924,89 |
FI | Pomoc bezpośrednia niezwiązana z wielkością produkcji | 2010 | Ekstrapolacja w przypadkach, w których zgłoszone dane zawyżono o mniej niż 3 % | JEDNORAZOWA |
| EUR | – 97 167,26 | 0,00 | – 97 167,26 |
FI | Pomoc bezpośrednia niezwiązana z wielkością produkcji | 2010 | Odzyskanie z mocą wsteczną nienależnych kwot po aktualizacjach systemu identyfikacji działek rolnych; lata składania wniosków 2008–2009 | JEDNORAZOWA |
| EUR | – 472 260,00 | 0,00 | – 472 260,00 |
RAZEM FI | EUR | – 4 695 589,59 | 0,00 | – 4 695 589,59 | |||||
FR | Przechowywanie publiczne – alkohol | 2008 | Błędna klasyfikacja przesunięć zapasów alkoholu | JEDNORAZOWA |
| EUR | – 122 165,29 | 0,00 | – 122 165,29 |
FR | Przechowywanie publiczne – alkohol | 2008 | Niedociągnięcia w kontrolach i mechanizmach sprawozdawczych | ZRYCZAŁ TOWANA | 2,00 % | EUR | – 282 590,55 | 0,00 | – 282 590,55 |
FR | Przechowywanie publiczne – odtłuszczone mleko w proszku | 2009 | Płatności po terminie | JEDNO RAZOWA |
| EUR | – 88 690,73 | 0,00 | – 88 690,73 |
FR | Inna pomoc bezpośrednia – maciorki i kozy | 2010 | Niedociągnięcia w weryfikacji kryteriów kwalifikowalności | ZRYCZAŁ TOWANA | 2,00 % | EUR | – 1 334 634,43 | 0,00 | – 1 334 634,43 |
RAZEM FR | EUR | – 1 828 081,00 | 0,00 | – 1 828 081,00 | |||||
GB | Inna pomoc bezpośrednia – art. 69 rozporządzenie (WE) nr 1782/2003 – tylko owce i bydło | 2008 | Niestosowanie zmniejszeń i wykluczeń (kontrole administracyjne, zgłoszenia po terminie, brakujące kolczyki) | JEDNORAZOWA |
| EUR | – 295 796,24 | 0,00 | – 295 796,24 |
GB | Inna pomoc bezpośrednia – art. 69 rozporządzenie (WE) nr 1782/2003 – tylko owce i bydło | 2009 | Niestosowanie zmniejszeń i wykluczeń (kontrole administracyjne, zgłoszenia po terminie, brakujące kolczyki) | JEDNORAZOWA |
| EUR | – 181 965,27 | 0,00 | – 181 965,27 |
GB | Inna pomoc bezpośrednia – art. 69 rozporządzenie (WE) nr 1782/2003 – tylko owce i bydło | 2010 | Niestosowanie zmniejszeń i wykluczeń (kontrole administracyjne, zgłoszenia po terminie, brakujące kolczyki) | JEDNORAZOWA |
| EUR | – 299 059,21 | 0,00 | – 299 059,21 |
GB | Pomoc bezpośrednia niezwiązana z wielkością produkcji | 2008 | Niedociągnięcia w systemie LPIS-GIS, kontrolach na miejscu oraz płatnościach i sankcjach | ZRYCZAŁTOWANA | 2,05 % | EUR | – 11 874 798,65 | – 11 257,09 | – 11 863 541,56 |
GB | Pomoc bezpośrednia niezwiązana z wielkością produkcji | 2009 | Niedociągnięcia w systemie LPIS-GIS, kontrolach na miejscu oraz płatnościach i sankcjach | ZRYCZAŁ TOWANA | 2,05 % | EUR | – 11 511 587,28 | – 6 505,77 | – 11 505 081,51 |
GB | Pomoc bezpośrednia niezwiązana z wielkością produkcji | 2010 | Niedociągnięcia w systemie LPIS-GIS, kontrolach na miejscu oraz płatnościach i sankcjach | ZRYCZAŁTOWANA | 2,05 % | EUR | – 9 780,22 | 0,00 | – 9 780,22 |
GB | Pomoc bezpośrednia niezwiązana z wielkością produkcji | 2010 | Niedociągnięcia w systemie LPIS-GIS, kontrolach na miejscu oraz płatnościach i sankcjach | JEDNORAZOWA |
| EUR | – 11 538 789,46 | 0,00 | – 11 538 789,46 |
GB | Pomoc bezpośrednia niezwiązana z wielkością produkcji | 2009 | Błędy w alokacji rezerwy krajowej | ZRYCZAŁ TOWANA | 10,00 % | EUR | – 5 102 862,39 | – 1 020 572,48 | – 4 082 289,91 |
GB | Pomoc bezpośrednia niezwiązana z wielkością produkcji | 2009 | Błędy w alokacji rezerwy krajowej | JEDNO RAZOWA |
| EUR | – 5 669 847,10 | – 113 396,94 | – 5 556 450,16 |
GB | Pomoc bezpośrednia niezwiązana z wielkością produkcji | 2010 | Błędy w alokacji rezerwy krajowej | ZRYCZAŁ TOWANA | 10,00 % | EUR | – 3 691 257,79 | – 738 251,55 | – 2 953 006,24 |
GB | Pomoc bezpośrednia niezwiązana z wielkością produkcji | 2010 | Błędy w alokacji rezerwy krajowej | JEDNORAZOWA |
| EUR | – 4 101 397,55 | – 82 027,95 | – 4 019 369,60 |
RAZEM GB | EUR | – 54 277 141,16 | – 1 972 011,78 | – 52 305 129,38 | |||||
GR | Owoce i warzywa – przetwórstwo brzoskwiń i gruszek | 2006 | Niedociągnięcia w kontrolach dokumentacji prowadzonej przez organizacje producentów, kontrolach administracyjnych i rachunkowych producentów i organizacji producentów; nieuprawnione płatności gotówkowe; brak kontroli obejmujących kontrole zgodności i kontrole zapasów | ZRYCZAŁTOWANA | 10,00 % | EUR | – 1 528 781,33 | 0,00 | – 1 528 781,33 |
GR | Owoce i warzywa – przetwórstwo brzoskwiń i gruszek | 2007 | Niedociągnięcia w kontrolach dokumentacji prowadzonej przez organizacje producentów, kontrolach administracyjnych i rachunkowych producentów i organizacji producentów; nieuprawnione płatności gotówkowe; brak kontroli obejmujących kontrole zgodności i kontrole zapasów | ZRYCZAŁTOWANA | 10,00 % | EUR | – 1 489 520,41 | 0,00 | – 1 489 520,41 |
GR | POSEI (2007+) | 2005 | Nieodpowiedni system informacji geograficznej dotyczący uprawy oliwek | ZRYCZAŁTOWANA | 10,00 % | EUR | – 968 440,20 | 0,00 | – 968 440,20 |
GR | POSEI (2007+) | 2006 | Nieodpowiedni system informacji geograficznej dotyczący uprawy oliwek | ZRYCZAŁ TOWANA | 10,00 % | EUR | – 1 204 598,37 | 0,00 | – 1 204 598,37 |
RAZEM GR | EUR | – 5 191 340,31 | 0,00 | – 5 191 340,31 | |||||
HU | Refundacje wywozowe – żywe zwierzęta | 2008 | Brak kontroli tachografów w punktach wyjścia w odniesieniu do wywozów żywego bydła | ZRYCZAŁ TOWANA | 10,00 % | EUR | – 34 687,50 | 0,00 | – 34 687,50 |
HU | Refundacje wywozowe – żywe zwierzęta | 2009 | Brak kontroli tachografów w punktach wyjścia w odniesieniu do wywozów żywego bydła | ZRYCZAŁTOWANA | 10,00 % | EUR | – 101 292,70 | 0,00 | – 101 292,70 |
HU | Refundacje wywozowe – żywe zwierzęta | 2010 | Brak kontroli tachografów w punktach wyjścia w odniesieniu do wywozów żywego bydła | ZRYCZAŁTOWANA | 10,00 % | EUR | – 77 256,09 | 0,00 | – 77 256,09 |
HU | Refundacje wywozowe – żywe zwierzęta | 2011 | Brak kontroli tachografów w punktach wyjścia w odniesieniu do wywozów żywego bydła | ZRYCZAŁTOWANA | 10,00 % | EUR | – 21 647,22 | 0,00 | – 21 647,22 |
HU | Pomoc bezpośrednia niezwiązana z wielkością produkcji | 2009 | Niedociągnięcia w systemie LPIS-GIS (rok składania wniosków 2008) | SZACO WANA |
| EUR | – 4 404 011,26 | 0,00 | – 4 404 011,26 |
HU | Pomoc bezpośrednia niezwiązana z wielkością produkcji | 2009 | Niedociągnięcia w systemie LPIS-GIS (rok składania wniosków 2008) | JEDNORAZOWA |
| EUR | – 64 177,87 | 0,00 | – 64 177,87 |
RAZEM HU | EUR | – 4 703 072,64 | 0,00 | – 4 703 072,64 | |||||
IE | Wyjątkowe środki wsparcia | 2009 | Niekwalifikowalne kwoty zrekompensowane w ramach wyjątkowego środka wsparcia rynku wieprzowiny i wołowiny | JEDNO RAZOWA |
| EUR | – 450 450,00 | 0,00 | – 450 450,00 |
IE | Płatności bezpośrednie | 2006 | Niedociągnięcia w systemie LPIS-GIS, kontrolach na miejscu oraz procedurze rejestracji i kontroli gruntów wspólnych, zbyt ulgowe traktowanie w trakcie administracyjnych kontroli krzyżowych, niepoprawne obliczanie kar przewidzianych w art. 49 ust. 1 rozporządzenie (WE) nr 796/2004 | ZRYCZAŁTOWANA | 2,00 % | EUR | – 976 058,01 | 0,00 | – 976 058,01 |
IE | Rozwój obszarów wiejskich, EFOGR (2000–2006) – środki obszarowe | 2006 | Niedociągnięcia w systemie LPIS-GIS, kontrolach na miejscu oraz procedurze rejestracji i kontroli gruntów wspólnych, zbyt ulgowe traktowanie w trakcie administracyjnych kontroli krzyżowych, niepoprawne obliczanie kar przewidzianych w art. 49 ust. 1 rozporządzenie (WE) nr 796/2004 | ZRYCZAŁTOWANA | 2,00 % | EUR | – 174 441,64 | 0,00 | – 174 441,64 |
IE | Rozwój obszarów wiejskich, EFOGR (2000–2006) – środki obszarowe | 2006 | Niedociągnięcia w systemie LPIS-GIS, kontrolach na miejscu oraz procedurze rejestracji i kontroli gruntów wspólnych, zbyt ulgowe traktowanie w trakcie administracyjnych kontroli krzyżowych, niepoprawne obliczanie kar przewidzianych w art. 49 ust. 1 rozporządzenie (WE) nr 796/2004 | ZRYCZAŁTOWANA | 5,00 % | EUR | – 661 538,00 | 0,00 | – 661 538,00 |
IE | Pomoc bezpośrednia niezwiązana z wielkością produkcji (system płatności jednolitych) | 2007 | Niedociągnięcia w systemie LPIS-GIS, kontrolach na miejscu oraz procedurze rejestracji i kontroli gruntów wspólnych, zbyt ulgowe traktowanie w trakcie administracyjnych kontroli krzyżowych, niepoprawne obliczanie kar przewidzianych w art. 49 ust. 1 rozporządzenie (WE) nr 796/2004 | ZRYCZAŁTOWANA | 2,00 % | EUR | – 984 432,96 | 0,00 | – 984 432,96 |
IE | Pomoc bezpośrednia niezwiązana z wielkością produkcji (system płatności jednolitych) | 2008 | Niedociągnięcia w systemie LPIS-GIS, kontrolach na miejscu oraz procedurze rejestracji i kontroli gruntów wspólnych, zbyt ulgowe traktowanie w trakcie administracyjnych kontroli krzyżowych, niepoprawne obliczanie kar przewidzianych w art. 49 ust. 1 rozporządzenie (WE) nr 796/2004 | ZRYCZAŁTOWANA | 2,00 % | EUR | – 1 010 190,95 | 0,00 | – 1 010 190,95 |
RAZEM IE | EUR | – 4 257 111,56 | 0,00 | – 4 257 111,56 | |||||
IT | Owoce i warzywa – przetwórstwo owoców cytrusowych | 2007 | Powtarzające się niedociągnięcia w kontrolach administracyjnych, rachunkowych i fizycznych; niedociągnięcia w stosowaniu sankcji | ZRYCZAŁTOWANA | 10,00 % | EUR | – 3 030 017,94 | 0,00 | – 3 030 017,94 |
IT | Owoce i warzywa – przetwórstwo owoców cytrusowych | 2008 | Powtarzające się niedociągnięcia w kontrolach administracyjnych, rachunkowych i fizycznych; niedociągnięcia w stosowaniu sankcji | ZRYCZAŁTOWANA | 10,00 % | EUR | – 1 816 747,50 | 0,00 | – 1 816 747,50 |
IT | Owoce i warzywa – przetwórstwo owoców cytrusowych | 2009 | Powtarzające się niedociągnięcia w kontrolach administracyjnych, rachunkowych i fizycznych; niedociągnięcia w stosowaniu sankcji | ZRYCZAŁTOWANA | 10,00 % | EUR | – 14 290,80 | 0,00 | – 14 290,80 |
IT | Owoce i warzywa – przetwórstwo owoców cytrusowych | 2006 | Powtarzające się niedociągnięcia w kontrolach administracyjnych, rachunkowych i fizycznych; niedociągnięcia w stosowaniu sankcji | ZRYCZAŁ TOWANA | 15,00 % | EUR | – 2 434,82 | 0,00 | – 2 434,82 |
IT | Owoce i warzywa – wstępnie uznane grupy producentów | 2007 | Brak odzyskania nienależycie wydanych kwot | JEDNORAZOWA |
| EUR | – 14 248,39 | 0,00 | – 14 248,39 |
IT | Owoce i warzywa – przetwórstwo owoców cytrusowych | 2007 | Powtarzające się niedociągnięcia w kontrolach administracyjnych, rachunkowych i fizycznych; niedociągnięcia w stosowaniu sankcji | ZRYCZAŁ TOWANA | 15,00 % | EUR | – 8 102 327,00 | 0,00 | – 8 102 327,00 |
IT | Owoce i warzywa – przetwórstwo owoców cytrusowych | 2008 | Powtarzające się niedociągnięcia w kontrolach administracyjnych, rachunkowych i fizycznych; niedociągnięcia w stosowaniu sankcji | ZRYCZAŁTOWANA | 15,00 % | EUR | – 793 622,94 | 0,00 | – 793 622,94 |
IT | Owoce i warzywa – przetwórstwo owoców cytrusowych | 2009 | Powtarzające się niedociągnięcia w kontrolach administracyjnych, rachunkowych i fizycznych; niedociągnięcia w stosowaniu sankcji | ZRYCZAŁ TOWANA | 15,00 % | EUR | – 24 581,67 | 0,00 | – 24 581,67 |
IT | Prywatne przechowywanie – ser | 2007 | Płatności po terminie | JEDNO RAZOWA |
| EUR | – 46 792,07 | 0,00 | – 46 792,07 |
IT | Prywatne przechowywanie – ser | 2008 | Płatności po terminie | JEDNO RAZOWA |
| EUR | – 125 871,36 | 0,00 | – 125 871,36 |
IT | Prywatne przechowywanie – ser | 2009 | Płatności po terminie | JEDNO RAZOWA |
| EUR | – 803 060,21 | 0,00 | – 803 060,21 |
IT | Zasada wzajemnej zgodności | 2006 | Zwrot z powodu się pokrywających się korekt nieuwzględnionych w decyzji 40 | ZRYCZAŁ TOWANA | 5,00 % | EUR | 0,00 | – 28 812,86 | 28 812,86 |
IT | Zasada wzajemnej zgodności | 2006 | Zwrot z powodu się pokrywających się korekt nieuwzględnionych w decyzji 40 | ZRYCZAŁ TOWANA | 10,00 % | EUR | 0,00 | – 47 081,71 | 47 081,71 |
RAZEM IT | EUR | – 14 773 994,70 | – 75 894,57 | – 14 698 100,13 | |||||
PL | Przechowywanie publiczne – zboża | 2006 | Nieprawidłowe zaksięgowanie kosztów wyprowadzenia z magazynu w aplikacji e-Faudit w odniesieniu do kukurydzy i masła | JEDNORAZOWA |
| EUR | – 46 404,00 | 0,00 | – 46 404,00 |
PL | Przechowywanie publiczne – masło i śmietana | 2006 | Nieprawidłowe zaksięgowanie kosztów wyprowadzenia z magazynu w aplikacji e-Faudit w odniesieniu do kukurydzy i masła | JEDNORAZOWA |
| EUR | – 482,00 | 0,00 | – 482,00 |
PL | Przechowywanie publiczne – zboża | 2006 | Nieprawidłowe zaksięgowanie wartości produktów w księgach rachunkowych magazynów państwowych (aplikacja e-Faudit) w odniesieniu do zbóż i cukru | JEDNO RAZOWA |
| PLN | 8 973,39 | 0,00 | 8 973,39 |
PL | Przechowywanie publiczne – cukier | 2006 | Nieprawidłowe zaksięgowanie wartości produktów w księgach rachunkowych magazynów państwowych (aplikacja e-Faudit) w odniesieniu do zbóż i cukru | JEDNO RAZOWA |
| PLN | – 56 439,85 | 0,00 | – 56 439,85 |
PL | Inna pomoc bezpośrednia – uprawy energetyczne | 2008 | Opóźnienia w kontrolach na miejscu | ZRYCZAŁ TOWANA | 2,00 % | EUR | – 65 091,00 | – 325,46 | – 64 765,54 |
PL | Inna pomoc bezpośrednia – uprawy energetyczne | 2008 | Niedociągnięcia dotyczące systemu LPIS-GIS i administracyjnych kontroli krzyżowych oraz płatności, stosowania sankcji i odzyskiwania nienależnych kwot z mocą wsteczną | JEDNORAZOWA |
| EUR | – 21 735,51 | 0,00 | – 21 735,51 |
PL | Pomoc bezpośrednia niezwiązana z wielkością produkcji | 2008 | Niedociągnięcia dotyczące systemu LPIS-GIS i administracyjnych kontroli krzyżowych oraz płatności, stosowania sankcji i odzyskiwania nienależnych kwot z mocą wsteczną | JEDNORAZOWA |
| EUR | – 9 653 891,41 | – 417 527,94 | – 9 236 363,47 |
PL | Inna pomoc bezpośrednia – uprawy energetyczne | 2009 | Opóźnienia w kontrolach na miejscu | ZRYCZAŁ TOWANA | 2,00 % | EUR | – 499,37 | – 2,50 | – 496,87 |
PL | Pomoc bezpośrednia niezwiązana z wielkością produkcji | 2009 | Niedociągnięcia dotyczące systemu LPIS-GIS i administracyjnych kontroli krzyżowych oraz płatności, stosowania sankcji i odzyskiwania nienależnych kwot z mocą wsteczną | JEDNORAZOWA |
| EUR | – 14 569 612,98 | – 630 131,45 | – 13 939 481,53 |
PL | Inna pomoc bezpośrednia | 2009 | Niedociągnięcia dotyczące systemu LPIS-GIS i administracyjnych kontroli krzyżowych oraz płatności, stosowania sankcji i odzyskiwania nienależnych kwot z mocą wsteczną | JEDNORAZOWA |
| EUR | – 22 622,77 | 0,00 | – 22 622,77 |
PL | Inna pomoc bezpośrednia – uprawy energetyczne | 2009 | Niedociągnięcia dotyczące systemu LPIS-GIS i administracyjnych kontroli krzyżowych oraz płatności, stosowania sankcji i odzyskiwania nienależnych kwot z mocą wsteczną | JEDNORAZOWA |
| EUR | – 22 718,93 | 0,00 | – 22 718,93 |
PL | Inna pomoc bezpośrednia – uprawy energetyczne | 2010 | Opóźnienia w kontrolach na miejscu | ZRYCZAŁ TOWANA | 2,00 % | EUR | – 39 676,15 | 0,00 | – 39 676,15 |
RAZEM PL | EUR | – 24 442 734,12 | – 1 047 987,35 | – 23 394 746,77 | |||||
RAZEM PL | PLN | – 47 466,46 | 0,00 | – 47 466,46 | |||||
SI | Inna pomoc bezpośrednia – płatności bezpośrednie | 2007 | Niedociągnięcia w systemie identyfikacji działek rolnych, w tym niekwalifikowalne płatności wynikające z „pomostów” ; nieprawidłowo wyliczone sankcje; odzyskanie nienależnych płatności z mocą wsteczną | ZRYCZAŁ TOWANA | 2,00 % | EUR | – 274 950,95 | 0,00 | – 274 950,95 |
SI | Inna pomoc bezpośrednia – płatności bezpośrednie | 2008 | Niedociągnięcia w systemie identyfikacji działek rolnych, w tym niekwalifikowalne płatności wynikające z „pomostów” ; nieprawidłowo wyliczone sankcje; odzyskanie nienależnych płatności z mocą wsteczną | ZRYCZAŁ TOWANA | 2,00 % | EUR | – 619,15 | 0,00 | – 619,15 |
SI | Pomoc bezpośrednia niezwiązana z wielkością produkcji (system płatności jednolitych) | 2008 | Niedociągnięcia w systemie identyfikacji działek rolnych, w tym niekwalifikowalne płatności wynikające z „pomostów”; nieprawidłowo wyliczone sankcje; odzyskanie nienależnych płatności z mocą wsteczną | ZRYCZAŁTOWANA | 5,00 % | EUR | – 2 439 465,62 | 0,00 | – 2 439 465,62 |
SI | Inna pomoc bezpośrednia | 2009 | Niedociągnięcia w systemie identyfikacji działek rolnych, w tym niekwalifikowalne płatności wynikające z „pomostów”; nieprawidłowo wyliczone sankcje; odzyskanie nienależnych płatności z mocą wsteczną | ZRYCZAŁTOWANA | 2,00 % | EUR | – 52,03 | 0,00 | – 52,03 |
SI | Pomoc bezpośrednia niezwiązana z wielkością produkcji | 2009 | Niedociągnięcia w systemie identyfikacji działek rolnych, w tym niekwalifikowalne płatności wynikające z „pomostów”; nieprawidłowo wyliczone sankcje; odzyskanie nienależnych płatności z mocą wsteczną | ZRYCZAŁTOWANA | 2,00 % | EUR | – 1 205 011,43 | 0,00 | – 1 205 011,43 |
SI | Pomoc bezpośrednia niezwiązana z wielkością produkcji | 2009 | Niedociągnięcia w systemie identyfikacji działek rolnych, w tym niekwalifikowalne płatności wynikające z „pomostów”; nieprawidłowo wyliczone sankcje; odzyskanie nienależnych płatności z mocą wsteczną | ZRYCZAŁTOWANA | 5,00 % | EUR | – 5 609,71 | 0,00 | – 5 609,71 |
SI | Pomoc bezpośrednia niezwiązana z wielkością produkcji | 2010 | Niedociągnięcia w systemie identyfikacji działek rolnych, w tym niekwalifikowalne płatności wynikające z „pomostów” ; nieprawidłowo wyliczone sankcje; odzyskanie nienależnych płatności z mocą wsteczną | ZRYCZAŁ TOWANA | 2,00 % | EUR | – 2 148,21 | 0,00 | – 2 148,21 |
SI | Pomoc bezpośrednia niezwiązana z wielkością produkcji | 2010 | Niedociągnięcia w systemie identyfikacji działek rolnych, w tym niekwalifikowalne płatności wynikające z „pomostów” ; nieprawidłowo wyliczone sankcje; odzyskanie nienależnych płatności z mocą wsteczną | ZRYCZAŁ TOWANA | 5,00 % | EUR | – 27 603,66 | 0,00 | – 27 603,66 |
RAZEM SI | EUR | – 3 955 460,76 | 0,00 | – 3 955 460,76 | |||||
6701 RAZEM | EUR | – 144 674 915,38 | – 3 096 302,54 | – 141 578 612,84 | |||||
6701 RAZEM | PLN | – 47 466,46 | 0,00 | – 47 466,46 | |||||
| |||||||||
POZYCJA W BUDŻECIE: 6711. | |||||||||
DE | Rozwój obszarów wiejskich, EFRROW oś 2 (2007–2013, środki obszarowe) | 2007 | Niekwalifikowalne elementy krajobrazu; lata składania wniosków 2006–2008 | JEDNORAZOWA |
| EUR | – 10 622,49 | 0,00 | – 10 622,49 |
DE | Rozwój obszarów wiejskich, EFRROW oś 2 (2007–2013, środki obszarowe) | 2007 | Niedociągnięcia w kontrolach na miejscu | JEDNORAZOWA |
| EUR | – 26 244,45 | 0,00 | – 26 244,45 |
DE | Rozwój obszarów wiejskich, EFRROW oś 2 (2007–2013, środki obszarowe) | 2008 | Niekwalifikowalne elementy krajobrazu; lata składania wniosków 2006–2008 | JEDNORAZOWA |
| EUR | – 26 877,60 | 0,00 | – 26 877,60 |
DE | Rozwój obszarów wiejskich, EFRROW oś 2 (2007–2013, środki obszarowe) | 2008 | Niedociągnięcia w kontrolach na miejscu | JEDNORAZOWA |
| EUR | – 58 076,51 | 0,00 | – 58 076,51 |
DE | Rozwój obszarów wiejskich, EFRROW oś 2 (2007–2013, środki obszarowe) | 2009 | Niekwalifikowalne elementy krajobrazu; lata składania wniosków 2006–2008 | JEDNORAZOWA |
| EUR | – 35 471,28 | 0,00 | – 35 471,28 |
DE | Rozwój obszarów wiejskich, EFRROW oś 2 (2007–2013, środki obszarowe) | 2009 | Niedociągnięcia w kontrolach na miejscu | JEDNORAZOWA |
| EUR | – 44 521,80 | 0,00 | – 44 521,80 |
RAZEM DE | EUR | – 201 814,13 | 0,00 | – 201 814,13 | |||||
DK | Rozwój obszarów wiejskich, EFRROW oś 2 (2007–2013, środki obszarowe) | 2008 | Niedociągnięcia w systemie identyfikacji działek rolnych oraz w kontrolach na miejscu | ZRYCZAŁ TOWANA | 10,00 % | EUR | – 885 368,35 | 0,00 | – 885 368,35 |
DK | Rozwój obszarów wiejskich, EFRROW oś 2 (2007–2013, środki obszarowe) | 2008 | Niedociągnięcia w systemie identyfikacji działek rolnych oraz w kontrolach na miejscu | JEDNORAZOWA |
| EUR | – 21 910,78 | 0,00 | – 21 910,78 |
DK | Rozwój obszarów wiejskich, EFRROW oś 2 (2007–2013, środki obszarowe) | 2009 | Niedociągnięcia w systemie identyfikacji działek rolnych oraz w kontrolach na miejscu | ZRYCZAŁ TOWANA | 2,00 % | EUR | – 163 737,87 | 0,00 | – 163 737,87 |
DK | Rozwój obszarów wiejskich, EFRROW oś 2 (2007–2013, środki obszarowe) | 2009 | Niedociągnięcia w systemie identyfikacji działek rolnych oraz w kontrolach na miejscu | ZRYCZAŁ TOWANA | 10,00 % | EUR | – 107 621,71 | 0,00 | – 107 621,71 |
DK | Rozwój obszarów wiejskich, EFRROW oś 2 (2007–2013, środki obszarowe) | 2010 | Niedociągnięcia w systemie identyfikacji działek rolnych oraz w kontrolach na miejscu | ZRYCZAŁ TOWANA | 10,00 % | EUR | – 107 845,80 | 0,00 | – 107 845,80 |
RAZEM DK | EUR | – 1 286 484,51 | 0,00 | – 1 286 484,51 | |||||
ES | Zasada wzajemnej zgodności | 2008 | Niedociągnięcia w ocenie sankcji, brak normy dobrej kultury rolnej zgodnej z ochroną środowiska, rok składania wniosków 2007 | ZRYCZAŁTOWANA | 5,00 % | EUR | – 41 632,02 | 0,00 | – 41 632,02 |
ES | Zasada wzajemnej zgodności | 2009 | Niedociągnięcia w ocenie sankcji, brak normy dobrej kultury rolnej zgodnej z ochroną środowiska, rok składania wniosków 2007 | ZRYCZAŁTOWANA | 5,00 % | EUR | – 59,42 | 0,00 | – 59,42 |
ES | Zasada wzajemnej zgodności | 2009 | Niedociągnięcia w ocenie sankcji, brak normy dobrej kultury rolnej zgodnej z ochroną środowiska, rok składania wniosków 2008 | ZRYCZAŁTOWANA | 5,00 % | EUR | – 35 698,54 | 0,00 | – 35 698,54 |
ES | Zasada wzajemnej zgodności | 2010 | Niedociągnięcia w ocenie sankcji, brak normy dobrej kultury rolnej zgodnej z ochroną środowiska, rok składania wniosków 2007 | ZRYCZAŁTOWANA | 5,00 % | EUR | – 5,65 | 0,00 | – 5,65 |
ES | Zasada wzajemnej zgodności | 2010 | Niedociągnięcia w ocenie sankcji, brak normy dobrej kultury rolnej zgodnej z ochroną środowiska, rok składania wniosków 2008 | ZRYCZAŁTOWANA | 5,00 % | EUR | – 113,20 | 0,00 | – 113,20 |
ES | Zasada wzajemnej zgodności | 2011 | Niedociągnięcia w ocenie sankcji, brak normy dobrej kultury rolnej zgodnej z ochroną środowiska, rok składania wniosków 2008 | ZRYCZAŁTOWANA | 5,00 % | EUR | – 146,92 | 0,00 | – 146,92 |
ES | Rozwój obszarów wiejskich, EFRROW oś 1+3 – środki przeznaczone na inwestycje (2007– 2013) | 2009 | Nieprawidłowo przeprowadzona weryfikacja kryterium wyboru nr 15 | ZRYCZAŁ TOWANA | 5,00 % | EUR | – 92 988,50 | 0,00 | – 92 988,50 |
ES | Rozwój obszarów wiejskich, EFRROW oś 1+3 – środki przeznaczone na inwestycje (2007– 2013) | 2010 | Nieprawidłowo przeprowadzona weryfikacja kryterium wyboru nr 15 | ZRYCZAŁ TOWANA | 5,00 % | EUR | – 75 946,93 | 0,00 | – 75 946,93 |
ES | Rozwój obszarów wiejskich, EFRROW oś 1+3 – środki przeznaczone na inwestycje (2007– 2013) | 2011 | Nieprawidłowo przeprowadzona weryfikacja kryterium wyboru nr 15 | ZRYCZAŁ TOWANA | 5,00 % | EUR | – 102 417,68 | 0,00 | – 102 417,68 |
ES | Rozwój obszarów wiejskich, EFRROW oś 2 (2007–2013, środki obszarowe) | 2008 | Niedociągnięcia w kontrolach na miejscu | ZRYCZAŁTOWANA | 2,00 % | EUR | – 4 456,32 | 0,00 | – 4 456,32 |
ES | Rozwój obszarów wiejskich, EFRROW oś 2 (2007–2013, środki obszarowe) | 2008 | Niedociągnięcia w kontrolach na miejscu | ZRYCZAŁTOWANA | 5,00 % | EUR | – 11 935,48 | – 525,56 | – 11 409,92 |
ES | Rozwój obszarów wiejskich, EFRROW oś 2 (2007– 2013, środki obszarowe) | 2009 | Niedociągnięcia w kontrolach na miejscu | ZRYCZAŁ TOWANA | 2,00 % | EUR | – 5 969,01 | 0,00 | – 5 969,01 |
ES | Rozwój obszarów wiejskich, EFRROW oś 2 (2007–2013, środki obszarowe) | 2009 | Niedociągnięcia w kontrolach na miejscu | ZRYCZAŁTOWANA | 5,00 % | EUR | – 355 791,09 | 0,00 | – 355 791,09 |
ES | Rozwój obszarów wiejskich, EFRROW oś 2 (2007–2013, środki obszarowe) | 2010 | Niedociągnięcia w kontrolach na miejscu | ZRYCZAŁTOWANA | 2,00 % | EUR | – 6 137,24 | 0,00 | – 6 137,24 |
ES | Rozwój obszarów wiejskich, EFRROW oś 2 (2007–2013, środki obszarowe) | 2010 | Niedociągnięcia w kontrolach na miejscu | ZRYCZAŁTOWANA | 5,00 % | EUR | – 791 741,75 | 0,00 | – 791 741,75 |
RAZEM ES | EUR | – 1 525 039,75 | – 525,56 | – 1 524 514,19 | |||||
FI | Rozwój obszarów wiejskich, EFRROW oś 2 (2007– 2013, środki obszarowe) | 2010 | Niedociągnięcia w weryfikacji wypełnienia zobowiązań rolno-środowiskowych | JEDNORAZOWA |
| EUR | – 286 100,58 | 0,00 | – 286 100,58 |
FI | Rozwój obszarów wiejskich, EFRROW oś 2 (2007–2013, środki nieobszarowe) | 2009 | Brak weryfikacji rocznych świadectw weterynaryjnych | ZRYCZAŁTOWANA | 5,00 % | EUR | 621,39 | 0,00 | 621,39 |
FI | Rozwój obszarów wiejskich, EFRROW oś 2 (2007–2013, środki nieobszarowe) | 2010 | Brak weryfikacji rocznych świadectw weterynaryjnych | ZRYCZAŁTOWANA | 5,00 % | EUR | – 155 565,56 | 0,00 | – 155 565,56 |
FI | Rozwój obszarów wiejskich, EFRROW oś 2 (2007–2013, środki nieobszarowe) | 2011 | Brak weryfikacji rocznych świadectw weterynaryjnych | ZRYCZAŁTOWANA | 5,00 % | EUR | – 178 498,21 | 0,00 | – 178 498,21 |
RAZEM FI | EUR | – 619 542,96 | 0,00 | – 619 542,96 | |||||
GB | Rozwój obszarów wiejskich, EFRROW oś 2 (2007–2013, środki obszarowe) | 2008 | Niedociągnięcia w systemie LPIS-GIS, kontrolach na miejscu oraz płatnościach i sankcjach | ZRYCZAŁ TOWANA | 5,00 % | EUR | – 1 925 838,04 | 0,00 | – 1 925 838,04 |
GB | Rozwój obszarów wiejskich, EFRROW oś 2 (2007– 2013, środki nieobszarowe) | 2008 | Niedociągnięcia w systemie LPIS-GIS, kontrolach na miejscu oraz płatnościach i sankcjach | ZRYCZAŁTOWANA | 5,00 % | EUR | – 172 593,69 | 0,00 | – 172 593,69 |
GB | Rozwój obszarów wiejskich, EFRROW oś 2 (2007–2013, środki obszarowe) | 2009 | Niedociągnięcia w systemie LPIS-GIS, kontrolach na miejscu oraz płatnościach i sankcjach | ZRYCZAŁ TOWANA | 5,00 % | EUR | – 956 216,42 | 0,00 | – 956 216,42 |
GB | Rozwój obszarów wiejskich, EFRROW oś 2 (2007–2013, środki nieobszarowe) | 2009 | Niedociągnięcia w systemie LPIS-GIS, kontrolach na miejscu oraz płatnościach i sankcjach | ZRYCZAŁ TOWANA | 5,00 % | EUR | – 27 483,84 | 0,00 | – 27 483,84 |
GB | Rozwój obszarów wiejskich, EFRROW oś 2 (2007–2013, środki obszarowe) | 2010 | Niedociągnięcia w systemie LPIS-GIS, kontrolach na miejscu oraz płatnościach i sankcjach | ZRYCZAŁ TOWANA | 5,00 % | EUR | – 2 371 120,39 | 0,00 | – 2 371 120,39 |
GB | Rozwój obszarów wiejskich, EFRROW oś 2 (2007– 2013, środki nieobszarowe) | 2010 | Niedociągnięcia w systemie LPIS-GIS, kontrolach na miejscu oraz płatnościach i sankcjach | ZRYCZAŁTOWANA | 5,00 % | EUR | – 66 227,19 | 0,00 | – 66 227,19 |
GB | Rozwój obszarów wiejskich, EFRROW oś 2 (2007–2013, środki obszarowe) | 2009 | Brak możliwości prześledzenia historii kontroli na miejscu | ZRYCZAŁTOWANA | 2,00 % | EUR | – 24 281,80 | – 14 359,03 | – 9 922,77 |
GB | Rozwój obszarów wiejskich, EFRROW oś 2 (2007– 2013, środki obszarowe) | 2010 | Brak możliwości prześledzenia historii kontroli na miejscu | ZRYCZAŁ TOWANA | 2,00 % | EUR | – 61 967,26 | – 160,30 | – 61 806,96 |
GB | Rozwój obszarów wiejskich, EFRROW oś 2 (2007– 2013, środki obszarowe) | 2011 | Brak możliwości prześledzenia historii kontroli na miejscu | ZRYCZAŁ TOWANA | 2,00 % | EUR | – 48 023,61 | 0,00 | – 48 023,61 |
RAZEM GB | EUR | – 5 653 752,24 | – 14 519,33 | – 5 639 232,91 | |||||
HU | Rozwój obszarów wiejskich, EFRROW oś 2 (2007– 2013, środki obszarowe) | 2009 | Niedociągnięcia w systemie identyfikacji działek rolnych art. 19 (rok składania wniosków 2008) | SZACOWANA |
| EUR | – 91 666,28 | 0,00 | – 91 666,28 |
HU | Rozwój obszarów wiejskich, EFRROW oś 2 (2007–2013, środki obszarowe) | 2009 | Niedociągnięcia w systemie identyfikacji działek rolnych art. 20 (rok składania wniosków 2008) | SZACO WANA |
| EUR | – 15 653,21 | 0,00 | – 15 653,21 |
HU | Rozwój obszarów wiejskich, EFRROW oś 2 (2007–2013, środki obszarowe) | 2009 | Niedociągnięcia w systemie LPIS-GIS (rok składania wniosków 2008) | SZACOWANA |
| EUR | – 419 699,24 | 0,00 | – 419 699,24 |
HU | Rozwój obszarów wiejskich, EFRROW oś 1 – środki korzystające ze wsparcia ryczałtowego (2007–2013) | 2008 | Nieprawidłowa weryfikacja przez państwo członkowskie kryterium kwalifikowalności; niedociągnięcia przy obliczaniu pomocy | ZRYCZAŁ TOWANA | 10,00 % | EUR | – 421 885,53 | 0,00 | – 421 885,53 |
HU | Rozwój obszarów wiejskich, EFRROW oś 1+3 – środki przeznaczone na inwestycje (2007– 2013) | 2008 | Kluczowe kontrole nieprzeprowadzone tak szczegółowo, jak wymaga tego rozporządzenie (WE) nr 1975/2006 | SZACO WANA |
| EUR | – 135 576,72 | 0,00 | – 135 576,72 |
HU | Rozwój obszarów wiejskich, EFRROW oś 1 – środki korzystające ze wsparcia ryczałtowego (2007–2013) | 2009 | Nieprawidłowa weryfikacja przez państwo członkowskie kryterium kwalifikowalności; niedociągnięcia przy obliczaniu pomocy | ZRYCZAŁ TOWANA | 10,00 % | EUR | – 1 287 110,85 | 0,00 | – 1 287 110,85 |
HU | Rozwój obszarów wiejskich, EFRROW oś 1+3 – środki przeznaczone na inwestycje (2007–2013) | 2009 | Kluczowe kontrole nieprzeprowadzone tak szczegółowo, jak wymaga tego rozporządzenie (WE) nr 1975/2006 | SZACO WANA |
| EUR | – 376 604,75 | 0,00 | – 376 604,75 |
HU | Rozwój obszarów wiejskich, EFRROW oś 1 – środki korzystające ze wsparcia ryczałtowego (2007–2013) | 2010 | Nieprawidłowa weryfikacja przez państwo członkowskie kryterium kwalifikowalności; niedociągnięcia przy obliczaniu pomocy | ZRYCZAŁ TOWANA | 10,00 % | EUR | – 252 412,16 | 0,00 | – 252 412,16 |
HU | Rozwój obszarów wiejskich, EFRROW oś 1+3 – środki przeznaczone na inwestycje (2007– 2013) | 2010 | Kluczowe kontrole nieprzeprowadzone tak szczegółowo, jak wymaga tego rozporządzenie (WE) nr 1975/2006 | SZACO WANA |
| EUR | – 120 805,70 | 0,00 | – 120 805,70 |
RAZEM HU | EUR | – 3 121 414,44 | 0,00 | – 3 121 414,44 | |||||
IE | Rozwój obszarów wiejskich, EFRROW oś 2 (2007– 2013, środki obszarowe) | 2007 | Niedociągnięcia w systemie LPIS-GIS, kontrolach na miejscu oraz procedurze rejestracji i kontroli gruntów wspólnych, zbyt ulgowe traktowanie w trakcie administracyjnych kontroli krzyżowych, niepoprawne obliczanie kar przewidzianych w art. 49 ust. 1 rozporządzenie (WE) nr 796/2004 | ZRYCZAŁ TOWANA | 2,00 % | EUR | – 111 165,09 | 0,00 | – 111 165,09 |
IE | Rozwój obszarów wiejskich, EFRROW oś 2 (2007–2013, środki obszarowe) | 2007 | Niedociągnięcia w systemie LPIS-GIS, kontrolach na miejscu oraz procedurze rejestracji i kontroli gruntów wspólnych, zbyt ulgowe traktowanie w trakcie administracyjnych kontroli krzyżowych, niepoprawne obliczanie kar przewidzianych w art. 49 ust. 1 rozporządzenie (WE) nr 796/2004 | ZRYCZAŁTOWANA | 5,00 % | EUR | – 790 740,00 | 0,00 | – 790 740,00 |
IE | Rozwój obszarów wiejskich, EFRROW oś 2 (2007–2013, środki obszarowe) | 2008 | Niedociągnięcia w systemie LPIS-GIS, kontrolach na miejscu oraz procedurze rejestracji i kontroli gruntów wspólnych, zbyt ulgowe traktowanie w trakcie administracyjnych kontroli krzyżowych, niepoprawne obliczanie kar przewidzianych w art. 49 ust. 1 rozporządzenie (WE) nr 796/2004 | ZRYCZAŁTOWANA | 2,00 % | EUR | – 195 334,84 | 0,00 | – 195 334,84 |
IE | Rozwój obszarów wiejskich, EFRROW oś 2 (2007–2013, środki obszarowe) | 2008 | Niedociągnięcia w systemie LPIS-GIS, kontrolach na miejscu oraz procedurze rejestracji i kontroli gruntów wspólnych, zbyt ulgowe traktowanie w trakcie administracyjnych kontroli krzyżowych, niepoprawne obliczanie kar przewidzianych w art. 49 ust. 1 rozporządzenie (WE) nr 796/2004 | ZRYCZAŁTOWANA | 5,00 % | EUR | – 635 490,00 | 0,00 | – 635 490,00 |
RAZEM IE | EUR | – 1 732 729,93 | 0,00 | – 1 732 729,93 | |||||
LU | Rozwój obszarów wiejskich, EFRROW oś 2 (2007– 2013, środki obszarowe) | 2009 | Niedociągnięcia w kontrolach zwierząt oraz w mechanizmach zapewniających możliwość prześledzenia historii kontroli, brak kontroli w odniesieniu do zleconych kontroli na miejscu oraz brak porównania wyników kontroli | ZRYCZAŁTOWANA | 2,00 % | EUR | – 145 895,97 | 0,00 | – 145 895,97 |
LU | Rozwój obszarów wiejskich, EFRROW oś 2 (2007–2013, środki obszarowe) | 2010 | Niedociągnięcia w kontrolach zwierząt oraz w mechanizmach zapewniających możliwość prześledzenia historii kontroli, brak kontroli w odniesieniu do zleconych kontroli na miejscu oraz brak porównania wyników kontroli | ZRYCZAŁTOWANA | 2,00 % | EUR | – 133 296,52 | 0,00 | – 133 296,52 |
RAZEM LU | EUR | – 279 192,49 | 0,00 | – 279 192,49 | |||||
LV | Rozwój obszarów wiejskich, EFRROW oś 1 – środki korzystające ze wsparcia ryczałtowego (2007–2013) | 2008 | Niewystarczająca kontrola obrotów beneficjentów (kryterium kwalifikowalności) | ZRYCZAŁTOWANA | 5,00 % | EUR | – 2 052,65 | 0,00 | – 2 052,65 |
LV | Rozwój obszarów wiejskich, EFRROW oś 1 – środki korzystające ze wsparcia ryczałtowego (2007–2013) | 2008 | Całkowity brak kontroli obrotów beneficjentów (kryterium kwalifikowalności) | ZRYCZAŁTOWANA | 10,00 % | EUR | – 3 177,15 | 0,00 | – 3 177,15 |
LV | Rozwój obszarów wiejskich, EFRROW oś 1 – środki korzystające ze wsparcia ryczałtowego (2007–2013) | 2009 | Niewystarczająca kontrola obrotów beneficjentów (kryterium kwalifikowalności) | ZRYCZAŁTOWANA | 5,00 % | EUR | – 180 994,16 | 0,00 | – 180 994,16 |
LV | Rozwój obszarów wiejskich, EFRROW oś 1 – środki korzystające ze wsparcia ryczałtowego (2007–2013) | 2009 | Całkowity brak kontroli obrotów beneficjentów (kryterium kwalifikowalności) | ZRYCZAŁTOWANA | 10,00 % | EUR | – 280 147,49 | 0,00 | – 280 147,49 |
LV | Rozwój obszarów wiejskich, EFRROW oś 1 – środki korzystające ze wsparcia ryczałtowego (2007–2013) | 2010 | Niewystarczająca kontrola obrotów beneficjentów (kryterium kwalifikowalności) | ZRYCZAŁTOWANA | 5,00 % | EUR | – 52 158,43 | 0,00 | – 52 158,43 |
LV | Rozwój obszarów wiejskich, EFRROW oś 1 – środki korzystające ze wsparcia ryczałtowego (2007–2013) | 2010 | Całkowity brak kontroli obrotów beneficjentów (kryterium kwalifikowalności) | ZRYCZAŁTOWANA | 10,00 % | EUR | – 80 732,19 | 0,00 | – 80 732,19 |
LV | Rozwój obszarów wiejskich, EFRROW oś 1 – środki korzystające ze wsparcia ryczałtowego (2007–2013) | 2011 | Niewystarczająca kontrola obrotów beneficjentów (kryterium kwalifikowalności) | ZRYCZAŁTOWANA | 5,00 % | EUR | – 391,95 | 0,00 | – 391,95 |
LV | Rozwój obszarów wiejskich, EFRROW oś 1 – środki korzystające ze wsparcia ryczałtowego (2007–2013) | 2011 | Całkowity brak kontroli obrotów beneficjentów (kryterium kwalifikowalności) | ZRYCZAŁTOWANA | 10,00 % | EUR | – 606,67 | 0,00 | – 606,67 |
RAZEM LV | EUR | – 600 260,69 | 0,00 | – 600 260,69 | |||||
PL | Rozwój obszarów wiejskich, EFRROW oś 2 (2007–2013, środki obszarowe) | 2008 | Niedociągnięcia dotyczące systemu LPIS-GIS i administracyjnych kontroli krzyżowych oraz płatności, stosowania sankcji i odzyskiwania nienależnych kwot z mocą wsteczną | JEDNORAZOWA |
| EUR | – 6 803 699,79 | – 3 550 419,56 | – 3 253 280,23 |
PL | Rozwój obszarów wiejskich, EFRROW oś 2 (2007– 2013, środki obszarowe) | 2009 | Niedociągnięcia dotyczące systemu LPIS-GIS i administracyjnych kontroli krzyżowych oraz płatności, stosowania sankcji i odzyskiwania nienależnych kwot z mocą wsteczną | JEDNORAZOWA |
| EUR | – 7 977 501,30 | – 4 162 952,15 | – 3 814 549,15 |
RAZEM PL | EUR | – 14 781 201,09 | – 7 713 371,71 | – 7 067 829,38 | |||||
SI | Rozwój obszarów wiejskich, EFRROW oś 2 (2007– 2013, środki obszarowe) | 2008 | Niedociągnięcia w systemie identyfikacji działek rolnych, w tym niekwalifikowalne płatności wynikające z „pomostów” | JEDNO RAZOWA |
| EUR | – 3 486,92 | 0,00 | – 3 486,92 |
SI | Rozwój obszarów wiejskich, EFRROW oś 2 (2007–2013, środki obszarowe) | 2008 | Odzyskanie nienależnych płatności z mocą wsteczną | JEDNORAZOWA |
| EUR | – 1 341 839,55 | 0,00 | – 1 341 839,55 |
SI | Rozwój obszarów wiejskich, EFRROW oś 2 (2007– 2013, środki obszarowe) | 2009 | Niedociągnięcia w systemie identyfikacji działek rolnych, w tym niekwalifikowalne płatności wynikające z „pomostów” | JEDNO RAZOWA |
| EUR | – 1 334 760,31 | 0,00 | – 1 334 760,31 |
SI | Rozwój obszarów wiejskich, EFRROW oś 2 (2007– 2013, środki obszarowe) | 2010 | Niedociągnięcia w systemie identyfikacji działek rolnych, w tym niekwalifikowalne płatności wynikające z „pomostów” | JEDNO RAZOWA |
| EUR | – 744,29 | 0,00 | – 744,29 |
RAZEM SI | EUR | – 2 680 831,07 | 0,00 | – 2 680 831,07 | |||||
6711 RAZEM | EUR | – 32 482 263,30 | – 7 728 416,60 | – 24 753 846,70 | |||||
| |||||||||
POZYCJA W BUDŻECIE: 6500 | |||||||||
HU | Rozwój obszarów wiejskich – instrument przejściowy | 2007 | Nieprawidłowa weryfikacja przez państwo członkowskie kryterium kwalifikowalności; niedociągnięcia przy obliczaniu pomocy | ZRYCZAŁ TOWANA | 10,00 % | EUR | – 575 800,83 | 0,00 | – 575 800,83 |
RAZEM HU | EUR | – 575 800,83 | 0,00 | – 575 800,83 | |||||
LV | Rozwój obszarów wiejskich – instrument przejściowy | 2008 | Niewystarczająca kontrola obrotów beneficjentów (kryterium kwalifikowalności) | ZRYCZAŁTOWANA | 5,00 % | EUR | – 247 891,63 | 0,00 | – 247 891,63 |
LV | Rozwój obszarów wiejskich – instrument przejściowy | 2008 | Całkowity brak kontroli obrotów beneficjentów (kryterium kwalifikowalności) | ZRYCZAŁTOWANA | 10,00 % | EUR | – 383 693,13 | 0,00 | – 383 693,13 |
RAZEM LV | EUR | – 631 584,76 | 0,00 | – 631 584,76 | |||||
SI | Rozwój obszarów wiejskich – instrument przejściowy | 2007 | Niedociągnięcia w systemie identyfikacji działek rolnych | ZRYCZAŁ TOWANA | 2,00 % | EUR | – 1 453 839,27 | 0,00 | – 1 453 839,27 |
RAZEM SI | EUR | – 1 453 839,27 | 0,00 | – 1 453 839,27 | |||||
6500 RAZEM | EUR | – 2 661 224,86 | 0,00 | – 2 661 224,86 |