Akt prawny
oczekujący
Wersja oczekująca od dnia notyfikacji
Wersja oczekująca od dnia notyfikacji
oczekujący
Alerty
DECYZJA WYKONAWCZA KOMISJI
z dnia 2 maja 2013 r.
wyłączająca z finansowania Unii Europejskiej niektóre wydatki poniesione przez państwa członkowskie z tytułu Sekcji Gwarancji Europejskiego Funduszu Orientacji i Gwarancji Rolnej (EFOGR), Europejskiego Funduszu Rolniczego Gwarancji (EFRG) oraz Europejskiego Funduszu Rolnego na rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich (EFRROW)
(notyfikowana jako dokument nr C(2013) 2436)
(Jedynie teksty w języku angielskim, czeskim, francuskim, greckim, hiszpańskim, litewskim, maltańskim, niderlandzkim, niemieckim, polskim, portugalskim, słowackim, słoweńskim i węgierskim są autentyczne)
(2013/214/UE)
KOMISJA EUROPEJSKA,
uwzględniając Traktat o funkcjonowaniu Unii Europejskiej,
uwzględniając rozporządzenie Rady (WE) nr 1258/1999 z dnia 17 maja 1999 r. w sprawie finansowania wspólnej polityki rolnej (1), w szczególności jego art. 7 ust. 4,
uwzględniając rozporządzenie Rady (WE) nr 1290/2005 z dnia 21 czerwca 2005 r. w sprawie finansowania wspólnej polityki rolnej (2), w szczególności jego art. 30 i 31,
po konsultacji z Komitetem ds. Funduszy Rolniczych,
a także mając na uwadze, co następuje:
(1) Zgodnie z art. 7 ust. 4 rozporządzenia (WE) nr 1258/1999 i art. 31 rozporządzenia (WE) nr 1290/2005 Komisja dokonuje niezbędnych weryfikacji, informuje państwa członkowskie o wynikach tych weryfikacji, zapoznaje się z uwagami zgłoszonymi przez państwa członkowskie, zwołuje dwustronne rozmowy w celu wypracowania porozumienia z danymi państwami członkowskimi i oficjalnie informuje je o swoich wnioskach.
(2) Państwa członkowskie miały możliwość złożenia wniosku o rozpoczęcie procedury pojednawczej. W niektórych przypadkach możliwość ta została wykorzystana, a Komisja przeanalizowała sprawozdania sporządzone po zakończeniu tej procedury.
(3) Zgodnie z rozporządzeniem (WE) nr 1258/1999 i rozporządzeniem (WE) nr 1290/2005 finansowane mogą być jedynie wydatki rolne dokonane zgodnie z zasadami Unii Europejskiej.
(4) Przeprowadzona weryfikacja, wyniki rozmów dwustronnych i procedury pojednawcze wykazały, że część wydatków zadeklarowanych przez państwa członkowskie nie spełnia tego wymogu i nie może być zatem finansowana przez Sekcję Gwarancji EFOGR, EFRG i EFRROW.
(5) Należy wskazać, które kwoty nie zostały uznane za kwalifikujące się do zwrotu w ramach Sekcji Gwarancji EFOGR, EFRG oraz EFRROW. Kwoty te nie dotyczą wydatków poniesionych wcześniej niż dwadzieścia cztery miesiące przed pisemnym powiadomieniem państw członkowskich przez Komisję o wynikach weryfikacji.
(6) Dla przypadków objętych niniejszą decyzją Komisja przedstawiła państwom członkowskim w sprawozdaniu zbiorczym szacunkowe kwoty do wyłączenia z uwagi na ich niezgodność z zasadami Unii Europejskiej.
(7) Niniejsza decyzja nie przesądza o skutkach finansowych wynikających dla Komisji z wyroków sądów europejskich, w sprawach będących w toku w dniu 1 lutego 2013 r. i dotyczących kwestii z nią związanych,
PRZYJMUJE NINIEJSZĄ DECYZJĘ:
Artykuł 1
Wydatki akredytowanych przez państwa członkowskie agencji płatniczych, zadeklarowane z tytułu Sekcji Gwarancji EFOGR, EFRG lub EFRROW, wskazane w załączniku do niniejszej decyzji, wyłącza się z finansowania Unii Europejskiej z powodu ich niezgodności z zasadami Unii Europejskiej.
Artykuł 2
Niniejsza decyzja skierowana jest do Królestwa Belgii, Republiki Czeskiej, Republiki Federalnej Niemiec, Irlandii, Republiki Greckiej, Królestwa Hiszpanii, Republiki Litewskiej, Węgier, Republiki Malty, Rzeczypospolitej Polskiej, Republiki Portugalskiej, Republiki Słowenii, Republiki Słowackiej oraz Zjednoczonego Królestwa Wielkiej Brytanii i Irlandii Północnej.
Sporządzono w Brukseli dnia 2 maja 2013 r.
| W imieniu Komisji |
Dacian CIOLOȘ | |
Członek Komisji |
(1) Dz.U. L 160 z 26.6.1999, s. 103.
ZAŁĄCZNIK
PCz | Środek | Rok budżetowy | Uzasadnienie | Rodzaj | % | Wa luta | Kwota | Odliczenia | Skutki finansowe |
POZYCJA W BUDŻECIE: 6 7 0 1 | |||||||||
BE | Audyt finansowy – przekroczenie pułapu | 2011 | Przekroczenie pułapów | JEDNORAZOWA |
| EUR | – 595 061,63 | 0,00 | – 595 061,63 |
OGÓŁEM BE | EUR | – 595 061,63 | 0,00 | – 595 061,63 | |||||
CZ | Audyt finansowy – przekroczenie pułapu | 2010 | Przekroczenie pułapów finansowych | JEDNORAZOWA |
| EUR | – 26 676,47 | 0,00 | – 26 676,47 |
OGÓŁEM CZ | EUR | – 26 676,47 | 0,00 | – 26 676,47 | |||||
DE | Rozliczenie rachunków – rozliczenie finansowe | 2009 | Istotny błąd wykryty w populacji dłużników w ramach EFRG | JEDNO RAZOWA |
| EUR | – 63 112,38 | 0,00 | – 63 112,38 |
OGÓŁEM DE | EUR | – 63 112,38 | 0,00 | – 63 112,38 | |||||
ES | Pomoc bezpośrednia – inne – bydło | 2008 | Zbyt niski wskaźnik kontroli na miejscu w okresie przechowywania dla premii z tytułu krów mamek | STAWKA RYCZAŁTOWA | 2,00 % | EUR | – 167 971,02 | 0,00 | – 167 971,02 |
ES | Pomoc bezpośrednia – inne – maciorki i kozy | 2008 | Nie osiągnięto minimalnego wskaźnika kontroli na miejscu, które należy przeprowadzić w okresie przechowywania | STAWKA RYCZAŁ TOWA | 2,00 % | EUR | – 11 498,80 | 0,00 | – 11 498,80 |
ES | Pomoc bezpośrednia – inne – maciorki i kozy | 2009 | Nie osiągnięto minimalnego wskaźnika kontroli na miejscu, które należy przeprowadzić w okresie przechowywania | STAWKA RYCZAŁ TOWA | 2,00 % | EUR | – 68,10 | 0,00 | – 68,10 |
ES | Pomoc bezpośrednia – inne – bydło | 2009 | Zbyt niski wskaźnik kontroli na miejscu w okresie przechowywania dla premii z tytułu krów mamek | STAWKA RYCZAŁTOWA | 2,00 % | EUR | – 807,40 | 0,00 | – 807,40 |
ES | Pomoc bezpośrednia – inne – art. 69 rozp. (WE) nr 1782/2003 – wyłącznie owce i bydło | 2009 | Niepoprawne zastosowanie sankcji z tytułu płatności na podstawie art. 69 za krowy mamki | JEDNO RAZOWA |
| EUR | – 14 942,25 | 0,00 | – 14 942,25 |
ES | Pomoc bezpośrednia – inne – bydło | 2010 | Zbyt niski wskaźnik kontroli na miejscu w okresie przechowywania dla premii z tytułu krów mamek | STAWKA RYCZAŁTOWA | 2,00 % | EUR | – 349,10 | 0,00 | – 349,10 |
ES | Zasada wzajemnej zgodności | 2007 | System sankcji niezgodny z przepisami, częściowe spełnienie 2 ustawowych wymogów dotyczących zarządzania (SMR), brakująca 1 zasada dobrej kultury rolnej zgodnej z ochroną środowiska (GAEC), rok składania wniosków 2006 | STAWKA RYCZAŁ TOWA | 5,00 % | EUR | – 278 566,12 | – 15,91 | – 278 550,21 |
ES | Zasada wzajemnej zgodności | 2007 | System sankcji niezgodny z przepisami, częściowe spełnienie 2 ustawowych wymogów dotyczących zarządzania (SMR), brakująca 1 zasada dobrej kultury rolnej zgodnej z ochroną środowiska (GAEC), rok składania wniosków 2006 | STAWKA RYCZAŁ TOWA | 5,00 % | EUR | 10,62 | 0,00 | 10,62 |
ES | Zasada wzajemnej zgodności | 2008 | System sankcji niezgodny z przepisami, częściowe spełnienie 2 ustawowych wymogów dotyczących zarządzania (SMR), brakująca 1 zasada dobrej kultury rolnej zgodnej z ochroną środowiska (GAEC), rok składania wniosków 2006 | STAWKA RYCZAŁ TOWA | 5,00 % | EUR | 69,80 | 0,01 | 69,79 |
ES | Zasada wzajemnej zgodności | 2008 | System sankcji niezgodny z przepisami, częściowe spełnienie 2 ustawowych wymogów dotyczących zarządzania (SMR), brakująca 1 zasada dobrej kultury rolnej zgodnej z ochroną środowiska (GAEC), rok składania wniosków 2007 | STAWKA RYCZAŁ TOWA | 5,00 % | EUR | – 455 159,79 | – 16,40 | – 455 143,39 |
ES | Zasada wzajemnej zgodności | 2008 | System sankcji niezgodny z przepisami, częściowe spełnienie 2 ustawowych wymogów dotyczących zarządzania (SMR), brakująca 1 zasada dobrej kultury rolnej zgodnej z ochroną środowiska (GAEC), rok składania wniosków 2006 | STAWKA RYCZAŁ TOWA | 5,00 % | EUR | 7,84 | 0,00 | 7,84 |
ES | Zasada wzajemnej zgodności | 2008 | System sankcji niezgodny z przepisami, częściowe spełnienie 2 ustawowych wymogów dotyczących zarządzania (SMR), brakująca 1 zasada dobrej kultury rolnej zgodnej z ochroną środowiska (GAEC), rok składania wniosków 2007 | STAWKA RYCZAŁ TOWA | 5,00 % | EUR | 46,11 | 0,00 | 46,11 |
ES | Zasada wzajemnej zgodności | 2009 | Częściowe stosowanie intencjonalności, częściowe spełnienie 1 ustawowego wymogu dotyczącego zarządzania (SMR), brakująca 1 zasada dobrej kultury rolnej zgodnej z ochroną środowiska (GAEC), rok składania wniosków 2008 | STAWKA RYCZAŁ TOWA | 2,00 % | EUR | – 193 420,77 | – 64,19 | – 193 356,58 |
ES | Zasada wzajemnej zgodności | 2009 | Częściowe stosowanie intencjonalności, częściowe spełnienie 1 ustawowego wymogu dotyczącego zarządzania (SMR), brakująca 1 zasada dobrej kultury rolnej zgodnej z ochroną środowiska (GAEC), rok składania wniosków 2008 | STAWKA RYCZAŁ TOWA | 2,00 % | EUR | 21,10 | 0,00 | 21,10 |
ES | Zasada wzajemnej zgodności | 2009 | System sankcji niezgodny z przepisami, częściowe spełnienie 2 ustawowych wymogów dotyczących zarządzania (SMR), brakująca 1 zasada dobrej kultury rolnej zgodnej z ochroną środowiska (GAEC), rok składania wniosków 2006 | STAWKA RYCZAŁ TOWA | 5,00 % | EUR | – 315,09 | 0,00 | – 315,09 |
ES | Zasada wzajemnej zgodności | 2009 | System sankcji niezgodny z przepisami, częściowe spełnienie 2 ustawowych wymogów dotyczących zarządzania (SMR), brakująca 1 zasada dobrej kultury rolnej zgodnej z ochroną środowiska (GAEC), rok składania wniosków 2007 | STAWKA RYCZAŁ TOWA | 5,00 % | EUR | – 1 230,99 | 0,00 | – 1 230,99 |
ES | Zasada wzajemnej zgodności | 2009 | System sankcji niezgodny z przepisami, częściowe spełnienie 2 ustawowych wymogów dotyczących zarządzania (SMR), brakująca 1 zasada dobrej kultury rolnej zgodnej z ochroną środowiska (GAEC), rok składania wniosków 2007 | STAWKA RYCZAŁ TOWA | 5,00 % | EUR | 15,27 | 0,00 | 15,27 |
ES | Zasada wzajemnej zgodności | 2009 | System sankcji niezgodny z przepisami, częściowe spełnienie 2 ustawowych wymogów dotyczących zarządzania (SMR), brakująca 1 zasada dobrej kultury rolnej zgodnej z ochroną środowiska (GAEC), rok składania wniosków 2006 | STAWKA RYCZAŁ TOWA | 5,00 % | EUR | 11,26 | 0,00 | 11,26 |
ES | Zasada wzajemnej zgodności | 2009 | Systematyczne stosowanie 1 proc. sankcji, rok składania wniosków 2008 | JEDNORAZOWA |
| EUR | – 32 093,42 | 0,00 | – 32 093,42 |
ES | Zasada wzajemnej zgodności | 2010 | Częściowe stosowanie intencjonalności, częściowe spełnienie 1 ustawowego wymogu dotyczącego zarządzania (SMR), brakująca 1 zasada dobrej kultury rolnej zgodnej z ochroną środowiska (GAEC), rok składania wniosków 2008 | STAWKA RYCZAŁ TOWA | 2,00 % | EUR | – 9,74 | 0,00 | – 9,74 |
ES | Zasada wzajemnej zgodności | 2010 | Częściowe stosowanie intencjonalności, częściowe spełnienie 1 ustawowego wymogu dotyczącego zarządzania (SMR), brakująca 1 zasada dobrej kultury rolnej zgodnej z ochroną środowiska (GAEC), rok składania wniosków 2008 | STAWKA RYCZAŁ TOWA | 2,00 % | EUR | 8,14 | 0,00 | 8,14 |
ES | Zasada wzajemnej zgodności | 2010 | System sankcji niezgodny z przepisami, częściowe spełnienie 2 ustawowych wymogów dotyczących zarządzania (SMR), brakująca 1 zasada dobrej kultury rolnej zgodnej z ochroną środowiska (GAEC), rok składania wniosków 2007 | STAWKA RYCZAŁ TOWA | 5,00 % | EUR | – 32,98 | 0,00 | – 32,98 |
ES | Zasada wzajemnej zgodności | 2011 | Częściowe stosowanie intencjonalności, częściowe spełnienie 1 ustawowego wymogu dotyczącego zarządzania (SMR), brakująca 1 zasada dobrej kultury rolnej zgodnej z ochroną środowiska (GAEC), rok składania wniosków 2008 | STAWKA RYCZAŁ TOWA | 2,00 % | EUR | – 53,05 | 0,00 | – 53,05 |
OGÓŁEM ES | EUR | – 1 156 328,48 | – 96,49 | – 1 156 231,99 | |||||
GB | Dopłaty do mięsa – bydło | 2004 | Identyfikacja zwierząt wyłącznie za pomocą kolczyków; brak reakcji, jeśli chodzi o zwiększenie liczby kontroli na miejscu; częste zapowiadanie kontroli na miejscu z ponad 48-godzinnym wyprzedzeniem | STAWKA RYCZAŁTOWA | 5,00 % | GBP | – 3 740 792,02 | 0,00 | – 3 740 792,02 |
GB | Dopłaty do mięsa – bydło | 2004 | Nieodpowiednie stosowanie pojęcia „oczywisty błąd” | JEDNORAZOWA |
| GBP | – 574 250,30 | 0,00 | – 574 250,30 |
GB | Dopłaty do mięsa – bydło | 2005 | Identyfikacja zwierząt wyłącznie za pomocą kolczyków; brak reakcji, jeśli chodzi o zwiększenie liczby kontroli na miejscu; częste zapowiadanie kontroli na miejscu z ponad 48-godzinnym wyprzedzeniem | STAWKA RYCZAŁ TOWA | 5,00 % | GBP | – 4 114 103,86 | 0,00 | – 4 114 103,86 |
GB | Dopłaty do mięsa – bydło | 2005 | Nieodpowiednie stosowanie pojęcia „oczywisty błąd” | JEDNORAZOWA |
| GBP | – 432 462,11 | 0,00 | – 432 462,11 |
GB | Dopłaty do mięsa – bydło | 2006 | Identyfikacja zwierząt wyłącznie za pomocą kolczyków; brak reakcji, jeśli chodzi o zwiększenie liczby kontroli na miejscu; częste zapowiadanie kontroli na miejscu z ponad 48-godzinnym wyprzedzeniem | STAWKA RYCZAŁ TOWA | 5,00 % | GBP | – 18 601,72 | 0,00 | – 18 601,72 |
GB | Dopłaty do mięsa – bydło | 2006 | Nieodpowiednie stosowanie pojęcia „oczywisty błąd” | JEDNO RAZOWA |
| GBP | – 1 660,87 | 0,00 | – 1 660,87 |
GB | Audyt finansowy – płatności po terminie i terminy płatności | 2011 | Płatności po terminie | JEDNO RAZOWA |
| EUR | 0,00 | – 277 450,62 | 277 450,62 |
GB | Audyt finansowy – płatności po terminie i terminy płatności | 2011 | Płatności po terminie | JEDNORAZOWA |
| EUR | – 47 756,85 | – 47 756,85 | 0,00 |
GB | Audyt finansowy – przekroczenie pułapu | 2011 | Przekroczenie pułapu | JEDNORAZOWA |
| EUR | – 3 590,98 | – 3 590,98 | 0,00 |
GB | Audyt finansowy – płatności po terminie i terminy płatności | 2011 | Płatności po terminie | JEDNO RAZOWA |
| EUR | – 270 356,10 | – 270 356,10 | 0,00 |
OGÓŁEM GB | GBP | – 8 881 870,88 | 0,00 | – 8 881 870,88 | |||||
OGÓŁEM GB | EUR | – 321 703,93 | – 599 154,55 | 277 450,62 | |||||
GR | Pomoc bezpośrednia – inne – przetworzone produkty z suszonych winogron (inne środki) | 2008 | Niezgodne z przepisami obniżenie wielkości plonu de minimus dla suszonych winogron | JEDNORAZOWA |
| EUR | – 83 614 255,41 | 0,00 | – 83 614 255,41 |
GR | Pomoc bezpośrednia – inne – przetworzone produkty z suszonych winogron (inne środki) | 2009 | Niezgodne z przepisami obniżenie wielkości plonu de minimus dla suszonych winogron | JEDNORAZOWA |
| EUR | 885,19 | 0,00 | 885,19 |
GR | Pomoc bezpośrednia – inne – bydło | 2005 | Niedociągnięcia w ramach kontroli na miejscu, opóźnienia w aktualizacji bazy identyfikacji i rejestracji bydła (rok składania wniosków 2004) | STAWKA RYCZAŁTOWA | 5,00 % | EUR | – 4 768 967,30 | – 71 456,42 | – 4 697 510,88 |
GR | Pomoc bezpośrednia – inne – bydło | 2006 | Niedociągnięcia w ramach kontroli na miejscu, opóźnienia w aktualizacji bazy identyfikacji i rejestracji bydła (rok składania wniosków 2004) | STAWKA RYCZAŁTOWA | 5,00 % | EUR | – 68,56 | 0,00 | – 68,56 |
GR | Pomoc bezpośrednia – inne – bydło | 2006 | Niedociągnięcia w ramach kontroli na miejscu, opóźnienia w aktualizacji bazy identyfikacji i rejestracji bydła (rok składania wniosków 2005) | STAWKA RYCZAŁTOWA | 5,00 % | EUR | – 4 726 636,37 | – 431 325,20 | – 4 295 311,17 |
GR | Pomoc bezpośrednia – inne – bydło | 2007 | Niedociągnięcia w ramach kontroli na miejscu, opóźnienia w aktualizacji bazy identyfikacji i rejestracji bydła (rok składania wniosków 2004) | STAWKA RYCZAŁTOWA | 5,00 % | EUR | – 2,53 | 0,00 | – 2,53 |
GR | Pomoc bezpośrednia – inne – bydło | 2008 | Niedociągnięcia w ramach kontroli na miejscu, opóźnienia w aktualizacji bazy identyfikacji i rejestracji bydła (rok składania wniosków 2004) | STAWKA RYCZAŁTOWA | 5,00 % | EUR | 129 970,98 | 0,00 | 129 970,98 |
GR | Pomoc bezpośrednia – inne – bydło | 2008 | Niedociągnięcia w ramach kontroli na miejscu, opóźnienia w aktualizacji bazy identyfikacji i rejestracji bydła (rok składania wniosków 2005) | STAWKA RYCZAŁTOWA | 5,00 % | EUR | – 28 893,72 | – 586,21 | – 28 307,51 |
GR | Pomoc bezpośrednia – inne – bydło | 2009 | Niedociągnięcia w ramach kontroli na miejscu, opóźnienia w aktualizacji bazy identyfikacji i rejestracji bydła (rok składania wniosków 2005) | STAWKA RYCZAŁ TOWA | 5,00 % | EUR | – 8 325,21 | 0,00 | – 8 325,21 |
GR | Pomoc bezpośrednia – inne – maciorki i kozy | 2006 | Niedociągnięcia w rejestrach stad i kontrolach na miejscu (rok składania wniosków 2005) | STAWKA RYCZAŁTOWA | 10,00 % | EUR | – 23 930 463,40 | – 71 791,38 | – 23 858 672,02 |
GR | Pomoc bezpośrednia – inne – maciorki i kozy | 2006 | Płatności na rzecz wnioskodawców posiadających mniej niż 10 praw do kwot (rok składania wniosków 2005) | JEDNORAZOWA |
| EUR | – 12 269,39 | – 1 226,94 | – 11 042,45 |
GR | Pomoc bezpośrednia – inne – maciorki i kozy | 2007 | Niedociągnięcia w rejestrach stad i kontrolach na miejscu (rok składania wniosków 2005) | STAWKA RYCZAŁ TOWA | 10,00 % | EUR | – 9 671,15 | – 29,01 | – 9 642,14 |
GR | Pomoc bezpośrednia – inne – maciorki i kozy | 2008 | Niedociągnięcia w rejestrach stad i kontrolach na miejscu (rok składania wniosków 2005) | STAWKA RYCZAŁ TOWA | 10,00 % | EUR | – 1 753,01 | 0,00 | – 1 753,01 |
GR | Pomoc bezpośrednia – inne – maciorki i kozy | 2009 | Niedociągnięcia w rejestrach stad i kontrolach na miejscu (rok składania wniosków 2005) | STAWKA RYCZAŁTOWA | 10,00 % | EUR | – 2 110,56 | 0,00 | – 2 110,56 |
OGÓŁEM GR | EUR | – 116 972 560,44 | – 576 415,16 | – 116 396 145,28 | |||||
HU | Audyt finansowy – przekroczenie pułapu | 2011 | Przekroczenie pułapów | JEDNORAZOWA |
| EUR | – 575,13 | – 575,13 | 0,00 |
OGÓŁEM HU | EUR | – 575,13 | – 575,13 | 0,00 | |||||
IE | Zasada wzajemnej zgodności | 2007 | Brakujące dwie zasady dobrej kultury rolnej zgodnej z ochroną środowiska (GAEC), grunty orne, rok składania wniosków 2006 | STAWKA RYCZAŁTOWA | 2,00 % | EUR | – 345 152,32 | 0,00 | – 345 152,32 |
IE | Zasada wzajemnej zgodności | 2007 | Przypadki nieprzestrzegania przepisów nieskutkujące nałożeniem sankcji, rok składania wniosków 2006 | JEDNORAZOWA |
| EUR | – 167 997,40 | 0,00 | – 167 997,40 |
IE | Zasada wzajemnej zgodności | 2008 | Brakujące dwie zasady dobrej kultury rolnej zgodnej z ochroną środowiska (GAEC), grunty orne, rok składania wniosków 2007 | STAWKA RYCZAŁTOWA | 2,00 % | EUR | – 588 528,41 | 0,00 | – 588 528,41 |
IE | Zasada wzajemnej zgodności | 2008 | Przypadki nieprzestrzegania przepisów nieskutkujące nałożeniem sankcji, rok składania wniosków 2007 | JEDNORAZOWA |
| EUR | – 139 818,63 | 0,00 | – 139 818,63 |
IE | Zasada wzajemnej zgodności | 2009 | Brakujące dwie zasady dobrej kultury rolnej zgodnej z ochroną środowiska (GAEC), grunty orne, rok składania wniosków 2008 | STAWKA RYCZAŁTOWA | 2,00 % | EUR | – 657 665,13 | 0,00 | – 657 665,13 |
OGÓŁEM IE | EUR | – 1 899 161,89 | 0,00 | – 1 899 161,89 | |||||
MT | Uprawnienia do płatności | 2008 | Niedociągnięcia w ustanawianiu uprawnień do płatności | JEDNORAZOWA |
| EUR | – 55 495,24 | – 277,48 | – 55 217,76 |
MT | Uprawnienia do płatności | 2009 | Niedociągnięcia w ustanawianiu uprawnień do płatności | JEDNORAZOWA |
| EUR | – 28 426,43 | – 142,14 | – 28 284,29 |
MT | Uprawnienia do płatności | 2010 | Niedociągnięcia w ustanawianiu uprawnień do płatności | JEDNORAZOWA |
| EUR | – 7 763,34 | – 38,82 | – 7 724,52 |
OGÓŁEM MT | EUR | – 91 685,01 | – 458,44 | – 91 226,57 | |||||
PL | Rozliczenie rachunków – rozliczenie finansowe | 2010 | Nierozliczone odzyskane kwoty | JEDNO RAZOWA |
| PLN | – 4 462,70 | 0,00 | – 4 462,70 |
PL | Rozliczenie rachunków – rozliczenie finansowe | 2010 | Nierozliczone odzyskane kwoty | JEDNORAZOWA |
| PLN | – 90 495,14 | 0,00 | – 90 495,14 |
OGÓŁEM PL | PLN | – 94 957,84 | 0,00 | – 94 957,84 | |||||
PT | Refundacje wywozowe – inne | 2006 | Niedociągnięcia w procesie wyboru zgłoszeń wywozowych do kontroli bezpośredniej | JEDNORAZOWA |
| EUR | – 3 156,84 | 0,00 | – 3 156,84 |
PT | Refundacje wywozowe – inne | 2007 | Niedociągnięcia w procesie wyboru zgłoszeń wywozowych do kontroli bezpośredniej | JEDNORAZOWA |
| EUR | – 17 242,40 | 0,00 | – 17 242,40 |
PT | Refundacje wywozowe – inne | 2008 | Niedociągnięcia w procesie wyboru zgłoszeń wywozowych do kontroli bezpośredniej | JEDNORAZOWA |
| EUR | – 10 585,11 | 0,00 | – 10 585,11 |
OGÓŁEM PT | EUR | – 30 984,35 | 0,00 | – 30 984,35 | |||||
SI | Rozliczenie rachunków – rozliczenie finansowe | 2008 | Korekta błędnego przypisania korekty finansowej do EFRROW w decyzji 2012/336/UE | JEDNORAZOWA |
| EUR | – 6 010,62 | 0,00 | – 6 010,62 |
OGÓŁEM SI | EUR | – 6 010,62 | 0,00 | – 6 010,62 | |||||
6 7 0 1 OGÓŁEM | GBP | – 8 881 870,88 | 0,00 | – 8 881 870,88 | |||||
6 7 0 1 OGÓŁEM | PLN | – 94 957,84 | 0,00 | – 94 957,84 | |||||
6 7 0 1 OGÓŁEM | EUR | – 121 163 860,33 | – 1 176 699,77 | – 119 987 160,56 | |||||
| |||||||||
POZYCJA W BUDŻECIE: 05 07 01 07 | |||||||||
GR |
|
| Zwrot w następstwie wyroku wydanego w sprawie T-158/09 | JEDNORAZOWA |
| EUR | 820 821,99 | 0,00 | 820 821,99 |
OGÓŁEM GR | EUR | 820 821,99 | 0,00 | 820 821,99 | |||||
05 07 01 07 OGÓŁEM | EUR | 820 821,99 | 0,00 | 820 821,99 | |||||
| |||||||||
POZYCJA W BUDŻECIE: 6 5 0 0 | |||||||||
PL | Rozliczenie rachunków – rozliczenie finansowe | 2010 | Nierozliczone odzyskane kwoty w odniesieniu do przejściowego instrumentu rozwoju obszarów wiejskich | JEDNO RAZOWA |
| EUR | – 464 767,83 | 0,00 | – 464 767,83 |
PL | Rozwój obszarów wiejskich – instrument przejściowy | 2007 | Niedociągnięcia w kontrolach wstępnych wniosków i zatwierdzaniu planów operacyjnych | STAWKA RYCZAŁTOWA | 10,00 % | EUR | – 2 624 539,65 | 0,00 | – 2 624 539,65 |
PL | Rozwój obszarów wiejskich – instrument przejściowy | 2007 | Niedociągnięcia w kontrolach wstępnych wniosków i zatwierdzaniu planów operacyjnych | EKSTRA POLOWANA |
| EUR | – 3 243 813,05 | 0,00 | – 3 243 813,05 |
PL | Rozwój obszarów wiejskich – instrument przejściowy | 2008 | Niedociągnięcia w kontrolach wstępnych wniosków i zatwierdzaniu planów operacyjnych | STAWKA RYCZAŁ TOWA | 10,00 % | EUR | – 1 153 939,94 | 0,00 | – 1 153 939,94 |
PL | Rozwój obszarów wiejskich – instrument przejściowy | 2008 | Niedociągnięcia w kontrolach wstępnych wniosków i zatwierdzaniu planów operacyjnych | EKSTRA POLOWANA |
| EUR | – 1 426 217,90 | 0,00 | – 1 426 217,90 |
PL | Rozwój obszarów wiejskich – instrument przejściowy | 2009 | Niedociągnięcia w kontrolach wstępnych wniosków i zatwierdzaniu planów operacyjnych | STAWKA RYCZAŁTOWA | 10,00 % | EUR | 69 646,57 | 0,00 | 69 646,57 |
PL | Rozwój obszarów wiejskich – instrument przejściowy | 2009 | Niedociągnięcia w kontrolach wstępnych wniosków i zatwierdzaniu planów operacyjnych | EKSTRAPOLOWANA |
| EUR | 86 080,03 | 0,00 | 86 080,03 |
OGÓŁEM PL | EUR | – 8 757 551,77 | 0,00 | – 8 757 551,77 | |||||
6 5 0 0 OGÓŁEM | EUR | – 8 757 551,77 | 0,00 | – 8 757 551,77 | |||||
| |||||||||
POZYCJA W BUDŻECIE: 6 7 1 1 | |||||||||
DE | Rozwój obszarów wiejskich, EFRROW oś 2 (2007– 2013, środki obszarowe) | 2009 | Brak pełnej weryfikacji działek dla działania rolnośrodowiskowego | STAWKA RYCZAŁTOWA | 2,00 % | EUR | – 1 953,69 | 0,00 | – 1 953,69 |
DE | Rozwój obszarów wiejskich, EFRROW oś 2 (2007–2013, środki obszarowe) | 2010 | Brak pełnej weryfikacji działek dla działania rolnośrodowiskowego | STAWKA RYCZAŁ TOWA | 2,00 % | EUR | – 338 482,03 | 0,00 | – 338 482,03 |
DE | Rozliczenie rachunków – rozliczenie finansowe | 2009 | Korekta najbardziej prawdopodobnego błędu w populacji EFRG nieobjętej ZSZiK | JEDNORAZOWA |
| EUR | – 171 305,80 | 0,00 | – 171 305,80 |
DE | Rozliczenie rachunków – rozliczenie finansowe | 2009 | Korekta najbardziej prawdopodobnego błędu w populacji EFRG nieobjętej ZSZiK i korekta załącznika III | JEDNORAZOWA |
| EUR | – 700 856,93 | 0,00 | – 700 856,93 |
OGÓŁEM DE | EUR | – 1 212 598,45 | 0,00 | – 1 212 598,45 | |||||
ES | Zasada wzajemnej zgodności | 2007 | System sankcji niezgodny z przepisami, częściowe spełnienie 2 ustawowych wymogów dotyczących zarządzania (SMR), brakująca 1 zasada dobrej kultury rolnej zgodnej z ochroną środowiska (GAEC), rok składania wniosków 2007 | STAWKA RYCZAŁ TOWA | 5,00 % | EUR | – 0,58 | 0,00 | – 0,58 |
ES | Zasada wzajemnej zgodności | 2008 | System sankcji niezgodny z przepisami, częściowe spełnienie 2 ustawowych wymogów dotyczących zarządzania (SMR), brakująca 1 zasada dobrej kultury rolnej zgodnej z ochroną środowiska (GAEC), rok składania wniosków 2007 | STAWKA RYCZAŁ TOWA | 5,00 % | EUR | – 20 558,89 | 0,00 | – 20 558,89 |
ES | Zasada wzajemnej zgodności | 2009 | Częściowe stosowanie intencjonalności, częściowe spełnienie 1 ustawowego wymogu dotyczącego zarządzania (SMR), brakująca 1 zasada dobrej kultury rolnej zgodnej z ochroną środowiska (GAEC), rok składania wniosków 2008 | STAWKA RYCZAŁ TOWA | 2,00 % | EUR | – 8 501,05 | 0,00 | – 8 501,05 |
ES | Zasada wzajemnej zgodności | 2009 | System sankcji niezgodny z przepisami, częściowe spełnienie 2 ustawowych wymogów dotyczących zarządzania (SMR), brakująca 1 zasada dobrej kultury rolnej zgodnej z ochroną środowiska (GAEC), rok składania wniosków 2007 | STAWKA RYCZAŁ TOWA | 5,00 % | EUR | – 551,07 | 0,00 | – 551,07 |
ES | Zasada wzajemnej zgodności | 2010 | Częściowe stosowanie intencjonalności, częściowe spełnienie 1 ustawowego wymogu dotyczącego zarządzania (SMR), brakująca 1 zasada dobrej kultury rolnej zgodnej z ochroną środowiska (GAEC), rok składania wniosków 2008 | STAWKA RYCZAŁ TOWA | 2,00 % | EUR | – 83,31 | 0,00 | – 83,31 |
ES | Zasada wzajemnej zgodności | 2010 | System sankcji niezgodny z przepisami, częściowe spełnienie 2 ustawowych wymogów dotyczących zarządzania (SMR), brakująca 1 zasada dobrej kultury rolnej zgodnej z ochroną środowiska (GAEC), rok składania wniosków 2007 | STAWKA RYCZAŁ TOWA | 5,00 % | EUR | – 58,17 | 0,00 | – 58,17 |
ES | Zasada wzajemnej zgodności | 2011 | Częściowe stosowanie intencjonalności, częściowe spełnienie 1 ustawowego wymogu dotyczącego zarządzania (SMR), brakująca 1 zasada dobrej kultury rolnej zgodnej z ochroną środowiska (GAEC), rok składania wniosków 2008 | STAWKA RYCZAŁ TOWA | 2,00 % | EUR | – 88,59 | 0,00 | – 88,59 |
OGÓŁEM ES | EUR | – 29 841,66 | 0,00 | – 29 841,66 | |||||
GB | Rozwój obszarów wiejskich, EFRROW oś 2 (2007–2013, środki obszarowe) | 2008 | Niedociągnięcia w zakresie kontroli na miejscu, możliwości kontrolowania i analizie ryzyka | STAWKA RYCZAŁ TOWA | 5,00 % | EUR | – 1 928,36 | – 1 928,36 | 0,00 |
GB | Rozwój obszarów wiejskich, EFRROW oś 2 (2007–2013, środki obszarowe) | 2009 | Niedociągnięcia w zakresie kontroli na miejscu, możliwości kontrolowania i analizie ryzyka | STAWKA RYCZAŁ TOWA | 5,00 % | EUR | – 820 649,49 | – 819 434,95 | – 1 214,54 |
GB | Rozwój obszarów wiejskich, EFRROW oś 2 (2007– 2013, środki obszarowe) | 2010 | Niedociągnięcia w zakresie kontroli na miejscu, możliwości kontrolowania i analizie ryzyka | STAWKA RYCZAŁTOWA | 5,00 % | EUR | – 1 107 312,97 | – 1 107 270,18 | – 42,79 |
OGÓŁEM GB | EUR | – 1 929 890,82 | – 1 928 633,49 | – 1 257,33 | |||||
GR | Rozwój obszarów wiejskich, EFRROW oś 2 (2007– 2013, środki obszarowe) | 2009 | Niedociągnięcia w kontrolach na miejscu | STAWKA RYCZAŁ TOWA | 2,00 % | EUR | – 959 020,82 | 0,00 | – 959 020,82 |
GR | Rozwój obszarów wiejskich, EFRROW oś 2 (2007– 2013, środki obszarowe) | 2009 | Niedociągnięcia w kontrolach na miejscu | STAWKA RYCZAŁ TOWA | 5,00 % | EUR | – 2 369 009,27 | 0,00 | – 2 369 009,27 |
GR | Rozwój obszarów wiejskich, EFRROW oś 2 (2007– 2013, środki obszarowe) | 2010 | Niedociągnięcia w kontrolach na miejscu | STAWKA RYCZAŁ TOWA | 2,00 % | EUR | – 992 833,01 | 0,00 | – 992 833,01 |
GR | Rozwój obszarów wiejskich, EFRROW oś 2 (2007–2013, środki obszarowe) | 2010 | Niedociągnięcia w kontrolach na miejscu | STAWKA RYCZAŁTOWA | 5,00 % | EUR | – 1 854 231,39 | 0,00 | – 1 854 231,39 |
OGÓŁEM GR | EUR | – 6 175 094,49 | 0,00 | – 6 175 094,49 | |||||
LT | Rozwój obszarów wiejskich, EFRROW oś 2 (2007– 2013, środki obszarowe) | 2008 | Niedociągnięcia w kontrolach na miejscu: kontrole zobowiązań i stosowania nawozów | STAWKA RYCZAŁTOWA | 5,00 % | EUR | – 192 017,09 | 0,00 | – 192 017,09 |
LT | Rozwój obszarów wiejskich, EFRROW oś 2 (2007–2013, środki obszarowe) | 2008 | Niedociągnięcia w kontroli na miejscu dotyczącej kryterium kwalifikowalności | STAWKA RYCZAŁ TOWA | 5,00 % | EUR | – 82 671,20 | 0,00 | – 82 671,20 |
LT | Rozwój obszarów wiejskich, EFRROW oś 2 (2007–2013, środki obszarowe) | 2009 | Niedociągnięcia w kontrolach na miejscu: liczba działek poddanych kontroli | STAWKA RYCZAŁ TOWA | 2,00 % | EUR | – 78 104,23 | 0,00 | – 78 104,23 |
LT | Rozwój obszarów wiejskich, EFRROW oś 2 (2007–2013, środki obszarowe) | 2009 | Niedociągnięcia w kontroli na miejscu dotyczącej kryterium kwalifikowalności | STAWKA RYCZAŁ TOWA | 5,00 % | EUR | – 77 995,30 | 0,00 | – 77 995,30 |
LT | Rozwój obszarów wiejskich, EFRROW oś 2 (2007–2013, środki obszarowe) | 2009 | Niedociągnięcia w kontrolach na miejscu: kontrole zobowiązań i stosowania nawozów | STAWKA RYCZAŁ TOWA | 5,00 % | EUR | – 1 388 259,62 | 0,00 | – 1 388 259,62 |
LT | Rozwój obszarów wiejskich, EFRROW oś 2 (2007–2013, środki obszarowe) | 2010 | Niedociągnięcia w kontrolach na miejscu: liczba działek poddanych kontroli | STAWKA RYCZAŁ TOWA | 2,00 % | EUR | – 156 283,74 | 0,00 | – 156 283,74 |
LT | Rozwój obszarów wiejskich, EFRROW oś 2 (2007–2013, środki obszarowe) | 2010 | Niedociągnięcia w kontrolach na miejscu: kontrole zobowiązań i stosowania nawozów | STAWKA RYCZAŁ TOWA | 5,00 % | EUR | – 1 473 178,82 | 0,00 | – 1 473 178,82 |
OGÓŁEM LT | EUR | – 3 448 510,00 | 0,00 | – 3 448 510,00 | |||||
PL | Rozwój obszarów wiejskich, EFRROW oś 1 – działania ze wsparciem ryczałtowym (2007–2013) | 2008 | Niedociągnięcia w kontrolach wstępnych wniosków i zatwierdzaniu planów operacyjnych | STAWKA RYCZAŁ TOWA | 10,00 % | EUR | – 12 142 330,51 | 0,00 | – 12 142 330,51 |
PL | Rozwój obszarów wiejskich, EFRROW oś 1 – działania ze wsparciem ryczałtowym (2007–2013) | 2008 | Niedociągnięcia w kontrolach wstępnych wniosków i zatwierdzaniu planów operacyjnych | EKSTRA POLOWANA |
| EUR | – 15 007 374,79 | 0,00 | – 15 007 374,79 |
PL | Rozwój obszarów wiejskich, EFRROW oś 1 – działania ze wsparciem ryczałtowym (2007–2013) | 2009 | Niedociągnięcia w kontrolach wstępnych wniosków i zatwierdzaniu planów operacyjnych | STAWKA RYCZAŁ TOWA | 10,00 % | EUR | – 9 619 133,12 | 0,00 | – 9 619 133,12 |
PL | Rozwój obszarów wiejskich, EFRROW oś 1 – działania ze wsparciem ryczałtowym (2007–2013) | 2009 | Niedociągnięcia w kontrolach wstępnych wniosków i zatwierdzaniu planów operacyjnych | EKSTRA POLOWANA |
| EUR | – 11 888 816,22 | 0,00 | – 11 888 816,22 |
PL | Rozwój obszarów wiejskich, EFRROW oś 1 – działania ze wsparciem ryczałtowym (2007–2013) | 2010 | Niedociągnięcia w kontrolach wstępnych wniosków i zatwierdzaniu planów operacyjnych | STAWKA RYCZAŁ TOWA | 10,00 % | EUR | – 10 265 369,46 | 0,00 | – 10 265 369,46 |
PL | Rozwój obszarów wiejskich, EFRROW oś 1 – działania ze wsparciem ryczałtowym (2007– 2013) | 2010 | Niedociągnięcia w kontrolach wstępnych wniosków i zatwierdzaniu planów operacyjnych | EKSTRA POLOWANA |
| EUR | – 12 687 535,29 | 0,00 | – 12 687 535,29 |
PL | Rozwój obszarów wiejskich, EFRROW oś 2 (2007– 2013, środki obszarowe) | 2009 | Brak weryfikacji 100 % działek dla działania rolnośrodowiskowego | STAWKA RYCZAŁTOWA | 2,00 % | EUR | – 558 083,72 | 0,00 | – 558 083,72 |
PL | Rozwój obszarów wiejskich, EFRROW oś 2 (2007–2013, środki obszarowe) | 2009 | Niedociągnięcia w systemie sankcji dla poddziałania 7 działania rolnośrodowiskowego | JEDNORAZOWA |
| EUR | – 128 160,62 | 0,00 | – 128 160,62 |
PL | Rozwój obszarów wiejskich, EFRROW oś 2 (2007–2013, środki obszarowe) | 2010 | Brak weryfikacji 100 % działek dla działania rolnośrodowiskowego | STAWKA RYCZAŁ TOWA | 2,00 % | EUR | – 1 235 465,50 | 0,00 | – 1 235 465,50 |
PL | Rozliczenie rachunków – rozliczenie finansowe | 2010 | Nierozliczone odzyskane kwoty | JEDNO RAZOWA |
| EUR | – 192 783,22 | 0,00 | – 192 783,22 |
OGÓŁEM PL | EUR | – 73 725 052,45 | 0,00 | – 73 725 052,45 | |||||
SI | Rozwój obszarów wiejskich, EFRROW oś 2 (2007– 2013, środki obszarowe) | 2009 | Uchybienia w kontrolach administracyjnych | STAWKA RYCZAŁ TOWA | 5,00 % | EUR | – 172 157,18 | 0,00 | – 172 157,18 |
SI | Rozwój obszarów wiejskich, EFRROW oś 2 (2007–2013, środki obszarowe) | 2009 | Brak kontroli krzyżowych z wykorzystaniem bazy danych na potrzeby oceny gęstości obsady | JEDNORAZOWA |
| EUR | – 148 151,34 | 0,00 | – 148 151,34 |
SI | Rozwój obszarów wiejskich, EFRROW oś 2 (2007–2013, środki obszarowe) | 2010 | Uchybienia w kontrolach administracyjnych | STAWKA RYCZAŁTOWA | 5,00 % | EUR | – 148 762,78 | 0,00 | – 148 762,78 |
SI | Rozwój obszarów wiejskich, EFRROW oś 2 (2007– 2013, środki obszarowe) | 2010 | Brak kontroli krzyżowych z wykorzystaniem bazy danych na potrzeby oceny gęstości obsady | JEDNORAZOWA |
| EUR | – 84 932,61 | 0,00 | – 84 932,61 |
SI | Rozliczenie rachunków – rozliczenie finansowe | 2008 | Zwrot stanowiący korektę błędnego przypisania korekty finansowej do EFRROW w decyzji 2012/336/UE | JEDNORAZOWA |
| EUR | 6 010,62 | 0,00 | 6 010,62 |
OGÓŁEM SI | EUR | – 547 993,29 | 0,00 | – 547 993,29 | |||||
SK | Rozwój obszarów wiejskich, EFRROW oś 2 (2007–2013, środki obszarowe) | 2009 | Kontrole na miejscu upraw ekologicznych przeprowadzane w niewłaściwym czasie | STAWKA RYCZAŁ TOWA | 2,00 % | EUR | – 28 024,87 | 0,00 | – 28 024,87 |
SK | Rozwój obszarów wiejskich, EFRROW oś 2 (2007–2013, środki obszarowe) | 2009 | Kontrole na miejscu przeprowadzane w niewłaściwym czasie | STAWKA RYCZAŁTOWA | 5,00 % | EUR | – 559 889,71 | 0,00 | – 559 889,71 |
SK | Rozwój obszarów wiejskich, EFRROW oś 2 (2007–2013, środki obszarowe) | 2009 | Brak kontroli krzyżowych na potrzeby weryfikacji stanu zwierząt gospodarczych | JEDNORAZOWA |
| EUR | – 547 079,42 | 0,00 | – 547 079,42 |
SK | Rozwój obszarów wiejskich, EFRROW oś 2 (2007–2013, środki obszarowe) | 2010 | Kontrole na miejscu przeprowadzane w niewłaściwym czasie | STAWKA RYCZAŁTOWA | 5,00 % | EUR | – 3 641,64 | 0,00 | – 3 641,64 |
SK | Rozwój obszarów wiejskich, EFRROW Oś 2 (2007–2013, środki nieobszarowe) | 2009 | Brak weryfikacji minimalnych norm z zakresu dobrostanu zwierząt | STAWKA RYCZAŁ TOWA | 5,00 % | EUR | – 176 405,60 | 0,00 | – 176 405,60 |
SK | Rozwój obszarów wiejskich, EFRROW Oś 2 (2007– 2013, środki nieobszarowe) | 2010 | Brak weryfikacji minimalnych norm z zakresu dobrostanu zwierząt | STAWKA RYCZAŁTOWA | 5,00 % | EUR | – 224 457,67 | 0,00 | – 224 457,67 |
SK | Rozliczenie rachunków – rozliczenie finansowe | 2010 | Błąd finansowy w rachunkach EFRROW | JEDNORAZOWA |
| EUR | – 1 764 408,41 | 0,00 | – 1 764 408,41 |
OGÓŁEM SK | EUR | – 3 303 907,32 | 0,00 | – 3 303 907,32 | |||||
6 7 1 1 OGÓŁEM | EUR | – 90 372 888,48 | – 1 928 633,49 | – 88 444 254,99 |