Akt prawny
obowiązujący
Wersja aktualna od 2013-03-22
Wersja aktualna od 2013-03-22
obowiązujący
Alerty
ROZPORZĄDZENIE WYKONAWCZE KOMISJI (UE) NR 254/2013
z dnia 20 marca 2013 r.
zmieniające rozporządzenie Komisji (WE) nr 340/2008 w sprawie opłat i należności wnoszonych na rzecz Europejskiej Agencji Chemikaliów na mocy rozporządzenia (WE) nr 1907/2006 Parlamentu Europejskiego i Rady w sprawie rejestracji, oceny, udzielania zezwoleń i stosowanych ograniczeń w zakresie chemikaliów (REACH)
(Tekst mający znaczenie dla EOG)
KOMISJA EUROPEJSKA,
uwzględniając Traktat o funkcjonowaniu Unii Europejskiej,
uwzględniając rozporządzenie (WE) nr 1907/2006 Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 18 grudnia 2006 r. w sprawie rejestracji, oceny, udzielania zezwoleń i stosowanych ograniczeń w zakresie chemikaliów (REACH) i utworzenia Europejskiej Agencji Chemikaliów, zmieniające dyrektywę 1999/45/WE oraz uchylające rozporządzenie Rady (EWG) nr 793/93 i rozporządzenie Komisji (WE) nr 1488/94, jak również dyrektywę Rady 76/769/EWG i dyrektywy Komisji 91/155/EWG, 93/67/EWG, 93/105/WE i 2000/21/WE (1), w szczególności jego art. 74 ust. 1 i art. 132,
a także mając na uwadze, co następuje:
(1) Przegląd rozporządzenia Komisji (WE) nr 340/2008 z dnia 16 kwietnia 2008 r. w sprawie opłat i należności wnoszonych na rzecz Europejskiej Agencji Chemikaliów na mocy rozporządzenia (WE) nr 1907/2006 Parlamentu Europejskiego i Rady w sprawie rejestracji, oceny, udzielania zezwoleń i stosowanych ograniczeń w zakresie chemikaliów (REACH) (2), przeprowadzony zgodnie z art. 22 ust. 2 tego rozporządzenia, wykazał konieczność wprowadzenia wielorakich zmian do tego rozporządzenia.
(2) Ze względu na pewność prawa należy określić skutki opóźnień w płatnościach na rzecz Agencji. Agencja nie powinna zwracać opłat lub należności, które zostały zapłacone przed odrzuceniem odpowiednich przedłożonych informacji. Opłaty lub należności zapłacone po odrzuceniu składanych informacji powinny być jednak zwracane jako nienależne płatności.
(3) W odniesieniu do aktualizacji dokumentów rejestracyjnych związanych z wnioskami o zachowanie poufności opłaty powinny być stosowane w sposób jednolity, niezależnie od tego, kiedy składany jest wniosek. W odniesieniu do aktualizacji dokumentów rejestracyjnych innych niż aktualizacja zakresu wielkości obrotu należy przewidzieć możliwość złożenia przez rejestrującego wniosku o przedłużenie drugiego terminu płatności odpowiedniej opłaty, aby zapewnić rejestrującemu dodatkowy czas na dokonanie płatności.
(4) Ze względu na pewność prawa należy także doprecyzować istniejące przepisy dotyczące opłat ulgowych z tytułu wniosków o zachowanie poufności w ramach wspólnego przedłożenia informacji lub składanych przez wiodących rejestrujących.
(5) W odniesieniu do opłat z tytułu wniosków na mocy art. 62 rozporządzenia (WE) nr 1907/2006 oraz należności z tytułu przeglądów zezwoleń na mocy art. 61 tego rozporządzenia nie należy już automatycznie uznawać każdego scenariusza narażenia za jedno zastosowanie, ponieważ liczba dodatkowych zastosowań objęta wnioskiem o udzielenie zezwolenia lub sprawozdaniem z przeglądu zezwolenia nie musi być identyczna z liczbą scenariuszy narażenia uwzględnioną w tych przedłożonych informacjach.
(6) Należy również sprecyzować, że Agencja powinna wystawiać jedną fakturę obejmującą opłatę lub należność podstawową oraz wszelkie dodatkowe opłaty lub należności, w tym w przypadku wspólnych wniosków o udzielenie zezwolenia i wspólnych sprawozdań z przeglądu.
(7) Agencja może zażądać dowodów potwierdzających spełnienie wymogów w celu zastosowania ulgowych opłat lub należności, lub w celu zwolnienia z opłat. Aby móc zweryfikować spełnienie tych warunków, niezbędne jest nałożenie wymogu przedstawiania tych dowodów w jednym z języków urzędowych Unii albo – jeżeli są one dostępne tylko w innym języku – wraz z uwierzytelnionym tłumaczeniem na jeden z języków urzędowych Unii.
(8) W związku z dokonanym zgodnie z art. 22 ust. 1 rozporządzenia (WE) nr 340/2008 przeglądem opłat i należności oraz w świetle opublikowanego przez Eurostat odpowiedniego średniego rocznego wskaźnika inflacji dla kwietnia 2012 r. wynoszącego 3,1 % należy ponadto dostosować standardowe opłaty i należności do tego wskaźnika.
(9) Istniejące ulgowe opłaty i należności stosowane w przypadku mikroprzedsiębiorstw oraz małych i średnich przedsiębiorstw (MŚP) należy jeszcze bardziej obniżyć, tak aby zminimalizować obciążenie regulacyjne i liczbę napotykanych przez MŚP problemów natury praktycznej dotyczących spełniania obowiązków wynikających z REACH, w szczególności obowiązku rejestracji, jak wskazano w sprawozdaniu Komisji dla Parlamentu Europejskiego, Rady, Europejskiego Komitetu Ekonomiczno-Społecznego i Komitetu Regionów zgodnie z art. 117 ust. 4 REACH, art. 46 ust. 2 CLP oraz przeglądem niektórych elementów REACH zgodnie z art. 75 ust. 2, art. 138 ust. 2, art. 138 ust. 3 oraz art. 138 ust. 6 REACH (3).
(10) Aby zrównoważyć ciężar opłat i należności w ramach różnych kategorii wielkości przedsiębiorstw, standardowe opłaty i należności należy podwyższyć o 4 % w przypadku rejestracji i o 3,5 % w przypadku zezwoleń, uwzględniając przy tym, z jednej strony, koszty Agencji i powiązane koszty usług świadczonych przez właściwe organy państw członkowskich oraz, z drugiej strony, dalszą obniżkę opłat i należności wymaganych od MŚP oraz liczbę MŚP, których to dotyczy.
(11) Łączna korekta wysokości opłat i należności jest ustalona na takim poziomie, że uzyskany dzięki niej przychód, w połączeniu z innymi źródłami przychodów Agencji zgodnie z art. 96 ust. 1 rozporządzenia (WE) nr 1907/2006, jest wystarczający do pokrycia kosztów świadczonych usług.
(12) Należy zatem odpowiednio zmienić rozporządzenie (WE) nr 340/2008.
(13) Ze względu na pewność prawa niniejsze rozporządzenie nie powinno mieć zastosowania do prawidłowo przedłożonych informacji czekających na rozpatrzenie w dniu jego wejścia w życie.
(14) Z uwagi na fakt, że substancje wprowadzone, o których mowa w art. 23 ust. 2 rozporządzenia (WE) nr 1907/2006, muszą zostać zarejestrowane do dnia 31 maja 2013 r., niniejsze rozporządzenie powinno wejść w życie w trybie pilnym.
(15) Środki przewidziane w niniejszym rozporządzeniu są zgodne z opinią Komitetu ustanowionego na mocy art. 133 rozporządzenia (WE) nr 1907/2006,
PRZYJMUJE NINIEJSZE ROZPORZĄDZENIE:
Artykuł 1
W rozporządzeniu (WE) nr 340/2008 wprowadza się następujące zmiany:
1) art. 3 ust. 7 otrzymuje brzmienie:
„ 7. Jeżeli ze względu na niezłożenie przez rejestrującego brakujących informacji lub nieuiszczenie opłaty w określonym terminie rejestracja została odrzucona, opłaty uiszczone w związku z tą rejestracją przed jej odrzuceniem nie są zwracane ani w inny sposób przekazywane rejestrującemu.”;
2) art. 4 ust. 7 otrzymuje brzmienie:
„7. Jeżeli ze względu na niezłożenie przez rejestrującego brakujących informacji lub nieuiszczenie opłaty w określonym terminie rejestracja została odrzucona, opłaty uiszczone w związku z tą rejestracją przed jej odrzuceniem nie są zwracane ani w inny sposób przekazywane rejestrującemu.”;
3) w art. 5 wprowadza się następujące zmiany:
a) w ust. 2 po akapicie drugim dodaje się akapity w brzmieniu:
„W przypadku zmiany udzielonego dostępu do informacji zawartych w dokumentach rejestracyjnych Agencja pobiera opłatę z tytułu każdej pozycji, w odniesieniu do której dokonano aktualizacji, jak określono w tabelach 3 i 4 załącznika III.
W przypadku aktualizacji dotyczącej podsumowań przebiegu badań lub szczegółowych podsumowań przebiegu badań Agencja pobiera opłatę z tytułu każdego podsumowania przebiegu badań lub szczegółowego podsumowania przebiegu badań, w odniesieniu do którego dokonano aktualizacji.”;
b) ust. 6 akapit trzeci otrzymuje brzmienie:
„W przypadku innych aktualizacji, jeżeli płatność nie zostanie dokonana przed upływem drugiego terminu, Agencja odrzuca aktualizację. Na prośbę wnioskodawcy Agencja przedłuża drugi termin, pod warunkiem że wniosek o przedłużenie został złożony przed upływem drugiego terminu. Jeżeli płatność nie zostanie dokonana przed upływem przedłużonego terminu, Agencja odrzuca aktualizację.”;
c) ust. 7 otrzymuje brzmienie:
„7. Jeżeli ze względu na niezłożenie przez rejestrującego brakujących informacji lub nieuiszczenie opłaty w określonym terminie aktualizacja została odrzucona, opłaty uiszczone w związku z tą aktualizacją przed jej odrzuceniem nie są zwracane ani w inny sposób przekazywane rejestrującemu.”;
4) art. 6 ust. 3 otrzymuje brzmienie:
„ 3. W przypadku wniosku odnoszącego się do wspólnego przedkładania informacji Agencja pobiera opłatę ulgową, jak określono w załączniku IV. W przypadku wniosku składanego przez wiodącego rejestrującego Agencja pobiera opłatę ulgową tylko od wiodącego rejestrującego, jak określono w załączniku IV.” ;
5) art. 7 ust. 5 otrzymuje brzmienie:
„ 5. Jeżeli ze względu na niezłożenie przez producenta, importera lub wytwórcy wyrobu brakujących informacji lub nieuiszczenie opłaty lub należności w określonym terminie, zgłoszenie lub wniosek o przedłużenie zostają odrzucone, opłaty lub należności uiszczone w związku z tym zgłoszeniem lub wnioskiem o przedłużenie przed ich odrzuceniem nie są zwracane ani w inny sposób przekazywane osobie składającej zgłoszenie lub wniosek.”;
6) art. 8 ust. 2 akapit trzeci otrzymuje brzmienie:
„ Agencja wystawia jedną fakturę obejmującą opłatę podstawową i ewentualne opłaty dodatkowe, które mają zastosowanie, w tym w przypadku wspólnego wniosku o udzielenie zezwolenia.”;
7) art. 9 ust. 2 akapit trzeci otrzymuje brzmienie:
„Agencja wystawia jedną fakturę obejmującą należność podstawową i ewentualne należności dodatkowe, które mają zastosowanie, w tym w przypadku wspólnego sprawozdania z przeglądu.” ;
8) w art. 13 ust. 3 po akapicie pierwszym dodaje się akapit w brzmieniu:
„Jeżeli dowody, które mają zostać przedstawione Agencji, nie są w jednym z urzędowych języków Unii, załącza się do nich uwierzytelnione tłumaczenie na jeden z tych języków urzędowych.”;
9) art. 22 ust. 2 otrzymuje brzmienie:
„2. Komisja poddaje też niniejsze rozporządzenie ciągłemu przeglądowi pod kątem dostępnych istotnych informacji dotyczących założeń, na podstawie których ustalane są przewidywane dochody i wydatki Agencji. Najpóźniej do dnia 31 stycznia 2015 r. Komisja podda niniejsze rozporządzenie przeglądowi, aby w razie potrzeby wprowadzić do niego zmiany, uwzględniając w szczególności koszty Agencji i powiązane koszty usług świadczonych przez właściwe organy państw członkowskich.”;
10) załączniki I–VIII do rozporządzenia (WE) nr 340/2008 zastępuje się tekstem znajdującym się w załączniku do niniejszego rozporządzenia.
Artykuł 2
Niniejsze rozporządzenie nie ma zastosowania do prawidłowo przedłożonych informacji czekających na rozpatrzenie w dniu 22 marca 2013 r.
Artykuł 3
Niniejsze rozporządzenie wchodzi w życie następnego dnia po jego opublikowaniu w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej.
Niniejsze rozporządzenie wiąże w całości i jest bezpośrednio stosowane we wszystkich państwach członkowskich.
Sporządzono w Brukseli dnia 20 marca 2013 r.
| W imieniu Komisji |
José Manuel BARROSO | |
Przewodniczący |
(1) Dz.U. L 396 z 30.12.2006, s. 1.
(2) Dz.U. L 107 z 17.4.2008, s. 6.
(3) COM(2013) 49 final, SWD(2013) 25 final
ZAŁĄCZNIK
„ZAŁĄCZNIK I
Opłaty z tytułu rejestracji przedłożonych na mocy art. 6, 7 lub 11 rozporządzenia (WE) nr 1907/2006
Tabela 1
Opłaty standardowe
| Indywidualne przedłożenie informacji | Wspólne przedłożenie informacji |
Opłata za substancje w ilości od 1 do 10 ton | 1 714 EUR | 1 285 EUR |
Opłata za substancje w ilości od 10 do 100 ton | 4 605 EUR | 3 454 EUR |
Opłata za substancje w ilości od 100 do 1 000 ton | 12 317 EUR | 9 237 EUR |
Opłata za substancje w ilości powyżej 1 000 ton | 33 201 EUR | 24 901 EUR |
Tabela 2
Opłaty ulgowe dla MŚP
| Średnie przedsiębiorstwo | Średnie przedsiębiorstwo | Małe przedsiębiorstwo | Małe przed siębiorstwo | Mikroprzed siębiorstwo | Mikroprzed siębiorstwo |
(Indywidualne przedłożenie informacji) | (Wspólne przedłożenie informacji) | (Indywidualne przedłożenie informacji) | (Wspólne przedłożenie informacji) | (Indywidualne przedłożenie informacji) | (Wspólne przedłożenie informacji) | |
Opłata za substancje w ilości od 1 do 10 ton | 1 114 EUR | 835 EUR | 600 EUR | 450 EUR | 86 EUR | 64 EUR |
Opłata za substancje w ilości od 10 do 100 ton | 2 993 EUR | 2 245 EUR | 1 612 EUR | 1 209 EUR | 230 EUR | 173 EUR |
Opłata za substancje w ilości od 100 do 1 000 ton | 8 006 EUR | 6 004 EUR | 4 311 EUR | 3 233 EUR | 616 EUR | 462 EUR |
Opłata za substancje w ilości powyżej 1 000 ton | 21 581 EUR | 16 185 EUR | 11 620 EUR | 8 715 EUR | 1 660 EUR | 1 245 EUR |
ZAŁĄCZNIK II
Opłaty z tytułu rejestracji przedłożonych na mocy art. 17 ust. 2, art. 18 ust. 2 i 3 lub art. 19 rozporządzenia (WE) nr 1907/2006
Tabela 1
Opłaty standardowe
| Indywidualne przedłożenie informacji | Wspólne przedłożenie informacji |
Opłata | 1 714 EUR | 1 285 EUR |
Tabela 2
Opłaty ulgowe dla MŚP
| Średnie przedsiębiorstwo | Średnie przedsiębiorstwo | Małe przedsiębiorstwo | Małe przedsiębiorstwo | Mikroprzedsiębiorstwo | Mikroprzed siębiorstwo |
(Indywidualne przedłożenie informacji) | (Wspólne przedłożenie informacji) | (Indywidualne przedłożenie informacji) | (Wspólne przedłożenie informacji) | (Indywidualne przedłożenie informacji) | (Wspólne przedłożenie informacji) | |
Opłata | 1 114 EUR | 835 EUR | 600 EUR | 450 EUR | 86 EUR | 64 EUR |
ZAŁĄCZNIK III
Opłaty z tytułu aktualizacji dokumentów rejestracyjnych na mocy art. 22 rozporządzenia (WE) nr 1907/2006
Tabela 1
Standardowe opłaty z tytułu aktualizacji zakresu wielkości obrotu
| Indywidualne przedłożenie informacji | Wspólne przedłożenie informacji |
Od zakresu 1–10 ton do zakresu 10–100 ton | 2 892 EUR | 2 169 EUR |
Od zakresu 1–10 ton do zakresu 100– 1 000 ton | 10 603 EUR | 7 952 EUR |
Od zakresu 1–10 ton do zakresu powyżej 1 000 ton | 31 487 EUR | 23 616 EUR |
Od zakresu 10–100 ton do zakresu 100–1 000 ton | 7 711 EUR | 5 783 EUR |
Od zakresu 10–100 ton do zakresu powyżej 1 000 ton | 28 596 EUR | 21 447 EUR |
Od zakresu 100–1 000 ton do zakresu powyżej 1 000 ton | 20 885 EUR | 15 663 EUR |
Tabela 2
Opłaty ulgowe dla MŚP z tytułu aktualizacji zakresu wielkości obrotu
| Średnie przedsiębiorstwo | Średnie przedsiębiorstwo | Małe przed siębiorstwo | Małe przedsiębiorstwo | Mikroprzedsiębiorstwo | Mikroprzedsiębiorstwo |
(Indywidualne przedłożenie informacji) | (Wspólne przedłożenie informacji) | (Indywidualne przedłożenie informacji) | (Wspólne przedłożenie informacji) | (Indywidualne przedłożenie informacji) | (Wspólne przedłożenie informacji) | |
Od zakresu 1–10 ton do zakresu 10– 100 ton | 1 880 EUR | 1 410 EUR | 1 012 EUR | 759 EUR | 145 EUR | 108 EUR |
Od zakresu 1–10 ton do zakresu 100–1 000 ton | 6 892 EUR | 5 169 EUR | 3 711 EUR | 2 783 EUR | 530 EUR | 398 EUR |
Od zakresu 1–10 ton do zakresu powyżej 1 000 ton | 20 467 EUR | 15 350 EUR | 11 021 EUR | 8 265 EUR | 1 574 EUR | 1 181 EUR |
Od zakresu 10–100 ton do zakresu 100–1 000 ton | 5 012 EUR | 3 759 EUR | 2 699 EUR | 2 024 EUR | 386 EUR | 289 EUR |
Od zakresu 10–100 ton do zakresu powyżej 1 000 ton | 18 587 EUR | 13 940 EUR | 10 008 EUR | 7 506 EUR | 1 430 EUR | 1 072 EUR |
Od zakresu 100–1 000 ton do zakresu powyżej 1 000 ton | 13 575 EUR | 10 181 EUR | 7 310 EUR | 5 482 EUR | 1 044 EUR | 783 EUR |
Tabela 3
Opłaty z tytułu innych aktualizacji
Rodzaj aktualizacji | |||
Zmiana danych identyfikacyjnych rejestrującego pociągająca za sobą zmianę jego osobowości prawnej | 1 607 EUR | ||
Rodzaj aktualizacji | Indywidualne przedłożenie informacji | Wspólne przedłożenie informacji | |
Zmiana udzielonego dostępu do przedłożonych informacji: | Stopień czystości substancji lub dane identyfikujące zanieczyszczenia lub dodatki | 4 820 EUR | 3 615 EUR |
Odpowiedni zakres wielkości obrotu | 1 607 EUR | 1 205 EUR | |
Podsumowanie przebiegu badań lub szczegółowe podsumowanie przebiegu badań | 4 820 EUR | 3 615 EUR | |
Informacje zawarte w karcie charakterystyki | 3 213 EUR | 2 410 EUR | |
Nazwa handlowa substancji | 1 607 EUR | 1 205 EUR | |
Nazwa IUPAC dla substancji niewprowadzonych, o których mowa w art. 119 ust. 1 lit. a) rozporządzenia (WE) nr 1907/2006 | 1 607 EUR | 1 205 EUR | |
Nazwa IUPAC dla substancji, o których mowa w art. 119 ust. 1 lit. a) rozporządzenia (WE) nr 1907/2006, wykorzystywanych jako półprodukty w badaniach naukowych i rozwoju lub w działalności badawczo-rozwojowej ukierunkowanej na produkt i proces produkcji | 1 607 EUR | 1 205 EUR |
Tabela 4
Opłaty ulgowe dla MŚP z tytułu innych aktualizacji
Rodzaj aktualizacji | Średnie przedsiębiorstwo | Małe przedsiębiorstwo | Mikroprzedsiębiorstwo | ||||
Zmiana danych identyfikacyjnych rejestrującego pociągająca za sobą zmianę jego osobowości prawnej | 1 044 EUR | 562 EUR | 80 EUR | ||||
Rodzaj aktualizacji | Średnie przedsiębiorstwo | Średnie przedsiębiorstwo | Małe przed siębiorstwo | Małe przedsiębiorstwo | Mikroprzedsiębiorstwo | Mikroprzedsiębiorstwo | |
(Indywidualne przedłożenie informacji) | (Wspólne przedłożenie informacji) | (Indywidualne przedłożenie informacji) | (Wspólne przedłożenie informacji) | (Indywidualne przedłożenie informacji) | (Wspólne przedłożenie informacji) | ||
Zmiana udzielonego dostępu do przedłożonych informacji: | Stopień czystości substancji lub dane identyfikujące zanieczyszczenia lub dodatki | 3 133 EUR | 2 350 EUR | 1 687 EUR | 1 265 EUR | 241 EUR | 181 EUR |
Odpowiedni zakres wielkości obrotu | 1 044 EUR | 783 EUR | 562 EUR | 422 EUR | 80 EUR | 60 EUR | |
Podsumowanie przebiegu badań lub szczegółowe podsumowanie przebiegu badań | 3 133 EUR | 2 350 EUR | 1 687 EUR | 1 265 EUR | 241 EUR | 181 EUR | |
Informacje zawarte w karcie charakterystyki | 2 088 EUR | 1 566 EUR | 1 125 EUR | 843 EUR | 161 EUR | 120 EUR | |
Nazwa handlowa substancji | 1 044 EUR | 783 EUR | 562 EUR | 422 EUR | 80 EUR | 60 EUR | |
Nazwa IUPAC dla substancji niewprowadzonych, o których mowa w art. 119 ust. 1 lit. a) rozporządzenia (WE) nr 1907/2006 | 1 044 EUR | 783 EUR | 562 EUR | 422 EUR | 80 EUR | 60 EUR | |
Nazwa IUPAC dla substancji, o których mowa w art. 119 ust. 1 lit. a) rozporządzenia (WE) nr 1907/2006, wykorzystywanych jako półprodukty w badaniach naukowych i rozwoju lub w działalności badawczo-rozwojowej ukierunkowanej na produkt i proces produkcji | 1 044 EUR | 783 EUR | 562 EUR | 422 EUR | 80 EUR | 60 EUR |
ZAŁĄCZNIK IV
Opłaty z tytułu wniosków złożonych na mocy art. 10 lit. a) ppkt (xi) rozporządzenia (WE) nr 1907/2006
Tabela 1
Opłaty standardowe
Pozycje, dla których wnioskowana jest poufność | Indywidualne przedłożenie informacji | Wspólne przedłożenie informacji |
Stopień czystości substancji lub dane identyfikujące zanieczyszczenia lub dodatki | 4 820 EUR | 3 615 EUR |
Odpowiedni zakres wielkości obrotu | 1 607 EUR | 1 205 EUR |
Podsumowanie przebiegu badań lub szczegółowe podsumowanie przebiegu badań | 4 820 EUR | 3 615 EUR |
Informacje zawarte w karcie charakterystyki | 3 213 EUR | 2 410 EUR |
Nazwa handlowa substancji | 1 607 EUR | 1 205 EUR |
Nazwa IUPAC dla substancji niewprowadzonych, o których mowa w art. 119 ust. 1 lit. a) rozporządzenia (WE) nr 1907/2006 | 1 607 EUR | 1 205 EUR |
Nazwa IUPAC dla substancji, o których mowa w art. 119 ust. 1 lit. a) rozporządzenia (WE) nr 1907/2006, wykorzystywanych jako półprodukty w badaniach naukowych i rozwoju lub w działalności badawczo-rozwojowej ukierunkowanej na produkt i proces produkcji | 1 607 EUR | 1 205 EUR |
Tabela 2
Opłaty ulgowe dla MŚP
Pozycje, dla których wnioskowana jest poufność | Średnie przedsiębiorstwo | Średnie przedsiębiorstwo | Małe przed siębiorstwo | Małe przedsiębiorstwo | Mikroprzedsiębiorstwo | Mikroprzedsiębiorstwo |
(Indywidualne przedłożenie informacji) | (Wspólne przedłożenie informacji) | (Indywidualne przedłożenie informacji) | (Wspólne przedłożenie informacji) | (Indywidualne przedłożenie informacji) | (Wspólne przedłożenie informacji) | |
Stopień czystości substancji lub dane identyfikujące zanieczyszczenia lub dodatki | 3 133 EUR | 2 350 EUR | 1 687 EUR | 1 265 EUR | 241 EUR | 181 EUR |
Odpowiedni zakres wielkości obrotu | 1 044 EUR | 783 EUR | 562 EUR | 422 EUR | 80 EUR | 60 EUR |
Podsumowanie przebiegu badań lub szczegółowe podsumowanie przebiegu badań | 3 133 EUR | 2 350 EUR | 1 687 EUR | 1 265 EUR | 241 EUR | 181 EUR |
Informacje zawarte w karcie charakterystyki | 2 088 EUR | 1 566 EUR | 1 125 EUR | 843 EUR | 161 EUR | 120 EUR |
Nazwa handlowa substancji | 1 044 EUR | 783 EUR | 562 EUR | 422 EUR | 80 EUR | 60 EUR |
Nazwa IUPAC dla substancji niewprowadzonych, o których mowa w art. 119 ust. 1 lit. a) rozporządzenia (WE) nr 1907/2006 | 1 044 EUR | 783 EUR | 562 EUR | 422 EUR | 80 EUR | 60 EUR |
Nazwa IUPAC dla substancji, o których mowa w art. 119 ust. 1 lit. a) rozporządzenia (WE) nr 1907/2006, wykorzystywanych jako półprodukty w badaniach naukowych i rozwoju lub w działalności badawczo-rozwojowej ukierunkowanej na produkt i proces produkcji | 1 044 EUR | 783 EUR | 562 EUR | 422 EUR | 80 EUR | 60 EUR |
ZAŁĄCZNIK V
Opłaty i należności z tytułu zgłoszeń PPORD przedłożonych na mocy art. 9 rozporządzenia (WE) nr 1907/2006
Tabela 1
Opłaty z tytułu zgłoszeń PPORD
Opłata standardowa | 536 EUR |
Opłata ulgowa dla średnich przedsiębiorstw | 348 EUR |
Opłata ulgowa dla małych przedsiębiorstw | 187 EUR |
Opłata ulgowa dla mikroprzedsiębiorstw | 27 EUR |
Tabela 2
Należności z tytułu przedłużenia okresu zwolnienia PPORD
Należność standardowa | 1 071 EUR |
Należność ulgowa dla średnich przedsiębiorstw | 696 EUR |
Należność ulgowa dla małych przedsiębiorstw | 375 EUR |
Należność ulgowa dla mikroprzedsiębiorstw | 54 EUR |
ZAŁĄCZNIK VI
Opłaty z tytułu złożenia wniosku o udzielenie zezwolenia na mocy art. 62 rozporządzenia (WE) nr 1907/2006
Tabela 1
Opłaty standardowe
Opłata podstawowa | 53 300 EUR |
Dodatkowa opłata za jedną substancję | 10 660 EUR |
Dodatkowa opłata za jedno zastosowanie | 10 660 EUR |
Dodatkowa opłata za jednego wnioskodawcę | Dodatkowym wnioskodawcą nie jest MŚP: 39 975 EUR |
Dodatkowym wnioskodawcą jest średnie przedsiębiorstwo: 29 981 EUR | |
Dodatkowym wnioskodawcą jest małe przedsiębiorstwo: 17 989 EUR | |
Dodatkowym wnioskodawcą jest mikroprzedsiębiorstwo: 3 998 EUR |
Tabela 2
Opłaty ulgowe dla średnich przedsiębiorstw
Opłata podstawowa | 39 975 EUR |
Dodatkowa opłata za jedną substancję | 7 995 EUR |
Dodatkowa opłata za jedno zastosowanie | 7 995 EUR |
Dodatkowa opłata za jednego wnioskodawcę | Dodatkowym wnioskodawcą jest średnie przedsiębiorstwo: 29 981 EUR |
Dodatkowym wnioskodawcą jest małe przedsiębiorstwo: 17 989 EUR | |
Dodatkowym wnioskodawcą jest mikroprzedsiębiorstwo: 3 998 EUR |
Tabela 3
Opłaty ulgowe dla małych przedsiębiorstw
Opłata podstawowa | 23 985 EUR |
Dodatkowa opłata za jedną substancję | 4 797 EUR |
Dodatkowa opłata za jedno zastosowanie | 4 797 EUR |
Dodatkowa opłata za jednego wnioskodawcę | Dodatkowym wnioskodawcą jest małe przedsiębiorstwo: 17 989 EUR |
Dodatkowym wnioskodawcą jest mikroprzedsiębiorstwo: 3 998 EUR |
Tabela 4
Opłaty ulgowe dla mikroprzedsiębiorstw
Opłata podstawowa | 5 330 EUR |
Dodatkowa opłata za jedną substancję | 1 066 EUR |
Dodatkowa opłata za jedno zastosowanie | 1 066 EUR |
Dodatkowa opłata za jednego wnioskodawcę | Dodatkowy wnioskodawca: 3 998 EUR |
ZAŁĄCZNIK VII
Należności z tytułu przeglądu zezwolenia na mocy art. 61 rozporządzenia (WE) nr 1907/2006
Tabela 1
Należności standardowe
Należność podstawowa | 53 300 EUR |
Dodatkowa należność za jedno zastosowanie | 10 660 EUR |
Dodatkowa należność za jedną substancję | 10 660 EUR |
Dodatkowa należność za jednego wnioskodawcę | Dodatkowym wnioskodawcą nie jest MŚP: 39 975 EUR |
Dodatkowym wnioskodawcą jest średnie przedsiębiorstwo: 29 981 EUR | |
Dodatkowym wnioskodawcą jest małe przedsiębiorstwo: 17 989 EUR | |
Dodatkowym wnioskodawcą jest mikroprzedsiębiorstwo: 3 998 EUR |
Tabela 2
Należności ulgowe dla średnich przedsiębiorstw
Należność podstawowa | 39 975 EUR |
Dodatkowa należność za jedno zastosowanie | 7 995 EUR |
Dodatkowa należność za jedną substancję | 7 995 EUR |
Dodatkowa należność za jednego wnioskodawcę | Dodatkowym wnioskodawcą jest średnie przedsiębiorstwo: 29 981 EUR |
Dodatkowym wnioskodawcą jest małe przedsiębiorstwo: 17 989 EUR | |
Dodatkowym wnioskodawcą jest mikroprzedsiębiorstwo: 3 998 EUR |
Tabela 3
Należności ulgowe dla małych przedsiębiorstw
Należność podstawowa | 23 985 EUR |
Dodatkowa należność za jedno zastosowanie | 4 797 EUR |
Dodatkowa należność za jedną substancję | 4 797 EUR |
Dodatkowa należność za jednego wnioskodawcę | Dodatkowym wnioskodawcą jest małe przedsiębiorstwo: 17 989 EUR |
Dodatkowym wnioskodawcą jest mikroprzedsiębiorstwo: 3 998 EUR |
Tabela 4
Należności ulgowe dla mikroprzedsiębiorstw
Należność podstawowa | 5 330 EUR |
Dodatkowa należność za jedno zastosowanie | 1 066 EUR |
Dodatkowa należność za jedną substancję | 1 066 EUR |
Dodatkowa należność za jednego wnioskodawcę | Dodatkowym wnioskodawcą jest mikroprzedsiębiorstwo: 3 998 EUR |
ZAŁĄCZNIK VIII
Opłaty z tytułu odwołań wniesionych na mocy art. 92 rozporządzenia (WE) nr 1907/2006
Tabela 1
Opłaty standardowe
Odwołanie od decyzji podjętej na mocy: | Opłata |
Artykuł 9 lub 20 rozporządzenia (WE) nr 1907/2006 | 2 356 EUR |
Artykuł 27 lub 30 rozporządzenia (WE) nr 1907/2006 | 4 712 EUR |
Artykuł 51 rozporządzenia (WE) nr 1907/2006 | 7 069 EUR |
Tabela 2
Opłaty ulgowe dla MŚP
Odwołanie od decyzji podjętej na mocy: | Opłata |
Artykuł 9 lub 20 rozporządzenia (WE) nr 1907/2006 | 1 767 EUR |
Artykuł 27 lub 30 rozporządzenia (WE) nr 1907/2006 | 3 534 EUR |
Artykuł 51 rozporządzenia (WE) nr 1907/2006 | 5 301 EUR” |