ROZPORZĄDZENIE KOMISJI (WE) NR 340/2008
z dnia 16 kwietnia 2008 r.
w sprawie opłat i należności wnoszonych na rzecz Europejskiej Agencji Chemikaliów na mocy rozporządzenia (WE) nr 1907/2006 Parlamentu Europejskiego i Rady w sprawie rejestracji, oceny, udzielania zezwoleń i stosowanych ograniczeń w zakresie chemikaliów (REACH)
(Tekst mający znaczenie dla EOG)
(DUUEL. z 2013 r., Nr 79, poz. 7; DUUEL. z 2015 r., Nr 139, poz. 1; DUUEL. z 2018 r., Nr 160, poz. 1;ostatnia zmiana: DUUEL. z 2021 r., Nr 192, poz. 3)
KOMISJA WSPÓLNOT EUROPEJSKICH,
uwzględniając Traktat ustanawiający Wspólnotę Europejską,
uwzględniając rozporządzenie (WE) nr 1907/2006 Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 18 grudnia 2006 r. w sprawie rejestracji, oceny, udzielania zezwoleń i stosowanych ograniczeń w zakresie chemikaliów (REACH) i utworzenia Europejskiej Agencji Chemikaliów, zmieniające dyrektywę 1999/45/WE oraz uchylające rozporządzenie Rady (EWG) nr 793/93 i rozporządzenie Komisji (WE) nr 1488/94, jak również dyrektywę Rady 76/769/EWG i dyrektywy Komisji 91/155/EWG, 93/67/EWG, 93/105/WE i 2000/21/WE (1), w szczególności jego art. 74 ust. 1 i art. 132,
a także mając na uwadze, co następuje:
(1) Należy określić strukturę i wysokość opłat i należności pobieranych przez Europejską Agencję Chemikaliów, zwaną dalej „Agencją”, jak również zasady dokonywania płatności.
(2) Struktura i wysokość opłat powinna uwzględniać prace, które mają być wykonywane przez Agencję i właściwe organy na podstawie wymogów rozporządzenia (WE) nr 1907/2006, oraz powinna zostać ustalona na poziomie zapewniającym, że przychód z nich w połączeniu z innymi źródłami przychodów Agencji zgodnie z art. 96 ust. 1 rozporządzenia (WE) nr 1907/2006 jest wystarczający do pokrycia kosztów świadczonych usług. Opłaty za rejestrację powinny również uwzględniać pracę, która może zostać wykonana na mocy tytułu VI rozporządzenia (WE) nr 1907/2006.
(3) Należy ustanowić opłaty z tytułu rejestracji substancji, których wysokość powinna być uzależniona od zakresu wielkości obrotu tymi substancjami. Jednakże nie należy pobierać opłat z tytułu rejestracji substancji objętych art. 74 ust. 2 rozporządzenia (WE) nr 1907/2006.
(4) Należy pobierać opłaty specjalne z tytułu rejestracji półproduktów wyodrębnianych przedkładanych na mocy art. 17 ust. 2, art. 18 ust. 2 lub ust. 3 lub art. 19 rozporządzenia (WE) nr 1907/2006.
(5) Wnioski złożone zgodnie z art. 10 lit. a) ppkt (xi) rozporządzenia (WE) nr 1907/2006 również powinny pociągać za sobą konieczność uiszczenia odpowiedniej opłaty.
(6) Opłatę należy pobierać z tytułu aktualizacji dokumentów rejestracyjnych. W szczególności opłata powinna być pobierana z tytułu aktualizacji zakresu wielkości obrotu, zmiany danych identyfikacyjnych rejestrującego pociągającej za sobą zmianę jego osobowości prawnej oraz niektórych zmian w statusie informacji zawartych w dokumentach rejestracyjnych.
(7) Zgodnie z art. 9 rozporządzenia (WE) nr 1907/2006 należy pobierać opłatę z tytułu zgłoszenia informacji dotyczących działalności badawczo-rozwojowej ukierunkowanej na produkt i proces produkcji (PPORD). Należność należy również pobierać z tytułu każdego wniosku o przedłużenie okresu zwolnienia PPORD.
(8) Opłatę należy pobierać z tytułu złożenia wniosku o udzielenie zezwolenia. Opłata powinna składać się z opłaty podstawowej obejmującej jedną substancję, jedno zastosowanie i jednego wnioskodawcę, oraz opłat dodatkowych za włączenie do wniosku każdej dodatkowej substancji, zastosowania lub wnioskodawcy. Należność należy pobierać również z tytułu przedłożenia sprawozdania z przeglądu.
(9) Opłaty i należności ulgowe należy stosować w odniesieniu do niektórych przypadków wspólnego przedkładania informacji. Opłaty i należności ulgowe należy również pobierać od mikro-, małych i średnich przedsiębiorstw (MŚP) w rozumieniu zalecenia Komisji 2003/361/WE z dnia 6 maja 2003 r. w sprawie definicji mikro-, małych i średnich przedsiębiorstw (2).
(10) W przypadku wyłącznych przedstawicieli ustalenie, czy ma zastosowanie ulga dla MŚP, odbywa się na podstawie informacji dotyczących liczby pracowników, obrotu i bilansu producenta, producenta preparatu lub wytwórcy wyrobu spoza Wspólnoty, reprezentowanego przez danego wyłącznego przedstawiciela w związku z daną transakcją, w tym na podstawie odpowiednich informacji od przedsiębiorstw powiązanych i przedsiębiorstw partnerskich producenta, producenta preparatu lub wytwórcy wyrobu spoza Wspólnoty, zgodnie z zaleceniem 2003/361/WE.
(11) Ulgi przewidziane w niniejszym rozporządzeniu należy stosować na podstawie oświadczenia podmiotu, który twierdzi, iż jest uprawniony do ulgi. Należy zniechęcać do przedkładania fałszywych informacji poprzez nakładanie należności administracyjnych przez Agencję oraz, w stosownych przypadkach, odstraszającej grzywny przez państwa członkowskie.
(12) Należy pobierać opłatę z tytułu jakichkolwiek odwołań wniesionych zgodnie z art. 92 rozporządzenia (WE) nr 1907/2006. Wysokość opłaty powinna uwzględniać złożoność związanej z tym pracy.
(13) Opłaty i należności należy pobierać wyłącznie w euro.
(14) Część opłat i należności pobieranych przez Agencję należy przekazywać właściwym organom państw członkowskich, aby wynagrodzić je za pracę wykonaną przez sprawozdawców komitetów Agencji i, w stosownych przypadkach, za inne zadania przewidziane w rozporządzeniu (WE) nr 1907/2006. Maksymalna część opłat i należności, jaka może zostać przekazana właściwym władzom państw członkowskich, powinna zostać określona przez Zarząd Agencji po pozytywnym zaopiniowaniu przez Komisję.
(15) Podczas określania wysokości kwot, jakie zostaną przekazane właściwym organom państw członkowskich, oraz ustalania koniecznych wynagrodzeń za wszelką inną pracę wykonaną dla Agencji Zarząd Agencji powinien przestrzegać zasady należytego zarządzania finansami określonej w art. 27 rozporządzenia Rady (WE, Euratom) nr 1605/2002 z dnia 25 czerwca 2002 r. w sprawie rozporządzenia finansowego mającego zastosowanie do budżetu ogólnego Wspólnot Europejskich (3). Zarząd powinien również zapewnić, aby Agencja stale dysponowała zasobami finansowymi pozwalającymi na wykonywanie powierzonych jej zadań, przy uwzględnieniu istniejących i wieloletnich szacunkowych środków budżetowych, oraz powinien wziąć pod uwagę nakład pracy do wykonania przez właściwe organy państw członkowskich.
(16) Terminy uiszczania opłat i należności pobieranych na mocy niniejszego rozporządzenia należy ustalać przy należytym uwzględnieniu terminów procedur przewidzianych w rozporządzeniu (WE) nr 1907/2006. W szczególności pierwszy termin wniesienia opłaty związanej z przedłożeniem dokumentacji rejestracyjnej lub z przedłożeniem aktualizacji powinien być ustalony przy uwzględnieniu terminów, w których Agencja musi przeprowadzić weryfikację kompletności. Podobnie, pierwszy termin wniesienia opłat związanych ze zgłoszeniem zwolnienia z obowiązku rejestracji działalności badawczo-rozwojowej ukierunkowanej na produkt i proces produkcji powinien być ustalany przy uwzględnieniu terminu przewidzianego w art. 9 ust. 5 rozporządzenia (WE) nr 1907/2006. Jednakże Agencja powinna ustalić drugi rozsądny termin dla płatności nieuiszczonych przed wygaśnięciem pierwszego terminu.
(17) Opłaty i należności przewidziane w niniejszym rozporządzeniu należy dostosować w celu uwzględnienia inflacji i w tym celu należy korzystać z Europejskiego Wskaźnika Cen Konsumpcyjnych opublikowanego przez Eurostat na mocy rozporządzenia Rady (WE) nr 2494/95 z dnia 23 października 1995 r. dotyczącego zharmonizowanych wskaźników cen konsumpcyjnych (4).
(18) Środki przewidziane w niniejszym rozporządzeniu są zgodne z opinią Komitetu ustanowionego na mocy art. 133 rozporządzenia (WE) nr 1907/2006,
PRZYJMUJE NINIEJSZE ROZPORZĄDZENIE:
ROZDZIAŁ I
PRZEDMIOT I DEFINICJE
Artykuł 1
Przedmiot
Niniejsze rozporządzenie określa wysokość i zasady uiszczania opłat i należności pobieranych przez Europejską Agencję Chemikaliów, zwaną dalej „Agencją”, jak przewidziano w rozporządzeniu (WE) nr 1907/2006.
Artykuł 2
Definicje
Dla celów niniejszego rozporządzenia:
1) „MŚP” oznacza mikro-, małe lub średnie przedsiębiorstwo w rozumieniu zalecenia 2003/361/WE;
2) „średnie przedsiębiorstwo” oznacza średnie przedsiębiorstwo w rozumieniu zalecenia 2003/361/WE;
3) „małe przedsiębiorstwo” oznacza małe przedsiębiorstwo w rozumieniu zalecenia 2003/361/WE;
4) „mikroprzedsiębiorstwo” oznacza mikroprzedsiębiorstwo w rozumieniu zalecenia 2003/361/WE.
ROZDZIAŁ II
OPŁATY I NALEŻNOŚCI
Artykuł 3
Opłaty z tytułu rejestracji przedłożonych na mocy art. 6, 7 lub 11 rozporządzenia (WE) nr 1907/2006
1. Agencja pobiera opłatę, jak przewidziano w ust. 2, 3 i 4 niniejszego artykułu, z tytułu każdej rejestracji substancji na mocy art. 6, 7 lub 11 rozporządzenia (WE) nr 1907/2006.
Jednakże nie pobiera się opłaty za rejestrację substancji w ilości od 1 do 10 ton, w przypadku gdy przedłożone dokumenty rejestracyjne zawierają wszystkie informacje wymagane w załączniku VII do rozporządzenia (WE) nr 1907/2006, jak przewidziano w art. 74 ust. 2 tego rozporządzenia.
2. Jeżeli przedłożone dokumenty rejestracyjne substancji w ilości od 1 do 10 ton nie zawierają wszystkich informacji wymaganych w załączniku VII do rozporządzenia (WE) nr 1907/2006, Agencja pobiera opłatę, jak określono w załączniku I do niniejszego rozporządzenia.
Agencja pobiera każdorazowo opłatę z tytułu rejestracji substancji w ilości 10 ton lub większej, jak określono w załączniku I.
3. W przypadku wspólnego przedkładania informacji Agencja pobiera opłatę ulgową od każdego rejestrującego, jak określono w załączniku I.
Jednakże jeśli rejestrujący przedkłada osobno część wymaganych informacji, o których mowa w art. 10 lit. a) ppkt (iv), (vi), (vii) i (ix) rozporządzenia (WE) nr 1907/2006, Agencja pobiera od tego rejestrującego opłatę z tytułu indywidualnego przedłożenia informacji, jak określono w załączniku I do niniejszego rozporządzenia.
4. Jeżeli rejestrującym jest MŚP, Agencja pobiera opłatę ulgową, jak określono w załączniku I tabela 2.
5. Opłaty wymagane na mocy ust. 1 do 4 są uiszczane w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia poinformowania przez Agencję rejestrującego o wystawieniu faktury.
Jednakże faktury związane z rejestracją wstępnie zarejestrowanej substancji, przedkładane Agencji w ciągu dwóch miesięcy przed odpowiednim terminem rejestracji określonym w art. 23 rozporządzenia (WE) nr 1907/2006, opłacane są w ciągu 30 dni od dnia poinformowania przez Agencję rejestrującego o wystawieniu faktury.
6. Jeśli płatność nie zostanie dokonana przed upływem terminu określonego w ust. 5, Agencja ustala drugi termin płatności. Jeżeli płatność nie zostanie dokonana przed upływem drugiego terminu, wówczas rejestracja zostaje odrzucona.
7. Jeżeli ze względu na niezłożenie przez rejestrującego brakujących informacji lub nieuiszczenie opłaty w określonym terminie rejestracja została odrzucona, opłaty uiszczone w związku z tą rejestracją przed jej odrzuceniem nie są zwracane ani w inny sposób przekazywane rejestrującemu.
Artykuł 4
Opłaty z tytułu rejestracji przedłożonych na mocy art. 17 ust. 2, art. 18 ust. 2 lub ust. 3 lub art. 19 rozporządzenia (WE) nr 1907/2006
1. Agencja pobiera opłatę, jak przewidziano w ust. 2, 3 i 4 niniejszego artykułu, z tytułu każdej rejestracji półproduktów wyodrębnianych w miejscu wytwarzania lub transportowanych półproduktów wyodrębnianych na mocy art. 17 ust. 2, art. 18 ust. 2 lub ust. 3 lub art. 19 rozporządzenia (WE) nr 1907/2006.
Jednakże nie pobiera się opłaty za rejestrację półproduktów wyodrębnianych w miejscu wytwarzania lub transportowanych produktów wyodrębnianych w ilości od 1 do 10 ton, w przypadku gdy przedłożone dokumenty rejestracyjne zawierają wszystkie informacje wymagane w załączniku VII do rozporządzenia (WE) nr 1907/2006, jak przewidziano w art. 74 ust. 2 tego rozporządzenia.
Opłaty określone w niniejszym artykule mają zastosowanie wyłącznie do rejestracji półproduktów wyodrębnianych w miejscu wytwarzania lub transportowanych produktów wyodrębnianych, przedkładanych do rejestracji na mocy art. 17 ust. 2, art. 18 ust. 2 lub ust. 3 lub art. 19 rozporządzenia (WE) nr 1907/2006. W przypadku rejestracji półproduktów wymagających informacji określonych w art. 10 rozporządzenia (WE) nr 1907/2006 zastosowanie mają opłaty określone w art. 3 do niniejszego rozporządzenia.
2. Jeżeli przedłożone dokumenty rejestracyjne półproduktu wyodrębnianego w miejscu wytwarzania lub transportowanego produktu wyodrębnianego w ilości od 1 do 10 ton nie zawierają wszystkich informacji wymaganych w załączniku VII do rozporządzenia (WE) nr 1907/2006, Agencja pobiera opłatę, jak określono w załączniku II do niniejszego rozporządzenia.
Agencja pobiera każdorazowo opłatę z tytułu rejestracji półproduktów wyodrębnianych w miejscu wytwarzania lub transportowanych półproduktów wyodrębnianych w ilości 10 ton lub większej, jak określono w załączniku II.
3. W przypadku wspólnego przedkładania informacji Agencja pobiera opłatę ulgową od każdego rejestrującego, jak określono w załączniku II.
Jednakże w sytuacji, gdy rejestrujący przedkłada osobno część wymaganych informacji, o których mowa w art. 17 ust. 2 lit. c) i d) lub w art. 18 ust. 2 lit. c) i d) rozporządzenia (WE) nr 1907/2006, Agencja pobiera od tego rejestrującego opłatę z tytułu indywidualnego przedłożenia informacji, jak określono w załączniku II do niniejszego rozporządzenia.
4. Jeżeli rejestrującym jest MŚP, Agencja pobiera opłatę ulgową, jak określono w załączniku II tabela 2.
5. Opłaty wymagane na mocy ust. 1 do 4 są uiszczane w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia poinformowania przez Agencję rejestrującego o wystawieniu faktury.
Jednakże faktury związane z rejestracją wstępnie zarejestrowanej substancji, przedkładane Agencji w ciągu dwóch miesięcy przed odpowiednim terminem rejestracji określonym w art. 23 rozporządzenia (WE) nr 1907/2006, opłacane są w ciągu 30 dni od dnia poinformowania przez Agencję rejestrującego o wystawieniu faktury.
6. Jeśli płatność nie zostanie dokonana przed upływem terminu określonego w ust. 5, Agencja ustala drugi termin płatności. Jeżeli płatność nie zostanie dokonana przed upływem drugiego terminu, rejestracja zostaje odrzucona.
7. Jeżeli ze względu na niezłożenie przez rejestrującego brakujących informacji lub nieuiszczenie opłaty w określonym terminie rejestracja została odrzucona, opłaty uiszczone w związku z tą rejestracją przed jej odrzuceniem nie są zwracane ani w inny sposób przekazywane rejestrującemu.
Artykuł 5
Opłaty z tytułu aktualizacji dokumentów rejestracyjnych na mocy art. 22 rozporządzenia (WE) nr 1907/2006
1. Agencja pobiera opłatę, jak przewidziano w ust. 2, 3 i 4 niniejszego artykułu, z tytułu aktualizacji dokumentów rejestracyjnych na mocy art. 22 rozporządzenia (WE) nr 1907/2006.
Jednakże Agencja nie pobiera opłaty z tytułu następujących aktualizacji dokumentów rejestracyjnych:
a) zmniejszenia zakresu wielkości obrotu;
b) zwiększenia zakresu wielkości obrotu, jeżeli rejestrujący uiścił już opłatę za większy zakres wielkości obrotu;
c) zmiany statusu rejestrującego lub jego danych identyfikacyjnych, pod warunkiem że nie jest ona związana ze zmianą osobowości prawnej;
d) zmiany składu substancji;
e) informacji o nowych zastosowaniach, w tym o zastosowaniach odradzanych;
f) informacji o nowych zagrożeniach stwarzanych przez substancję;
g) zmiany w klasyfikacji lub oznakowaniu substancji;
h) zmiany raportu bezpieczeństwa chemicznego;
i) zmiany wytycznych dotyczących bezpiecznego stosowania;
j) powiadomienia o potrzebie przeprowadzenia badania wymienionego w załączniku IX lub załączniku X do rozporządzenia (WE) nr 1907/2006;
k) wniosku o udostępnienie uprzednio utajnionych informacji.
2. Agencja pobiera opłatę z tytułu aktualizacji zakresu wielkości obrotu, jak określono w załączniku III tabele 1 i 2.
Agencja pobiera opłatę z tytułu innych aktualizacji, jak określono w załączniku III tabele 3 i 4.
W przypadku zmiany udzielonego dostępu do informacji zawartych w dokumentach rejestracyjnych Agencja pobiera opłatę z tytułu każdej pozycji, w odniesieniu do której dokonano aktualizacji, jak określono w tabelach 3 i 4 załącznika III.
W przypadku aktualizacji dotyczącej podsumowań przebiegu badań lub szczegółowych podsumowań przebiegu badań Agencja pobiera opłatę z tytułu każdego podsumowania przebiegu badań lub szczegółowego podsumowania przebiegu badań, w odniesieniu do którego dokonano aktualizacji.
3. W przypadku aktualizacji wspólnego przedkładania informacji Agencja pobiera opłatę ulgową od każdego rejestrującego przedkładającego aktualizację, jak określono w załączniku III.
Jednakże jeśli część wymaganych informacji, o których mowa w art. 10 lit. a) ppkt (iv), (vi), (vii) i (ix), art. 17 ust. 2 lit. c) i d) lub art. 18 ust. 2 lit. c) i d) rozporządzenia (WE) nr 1907/2006, jest składana osobno, Agencja pobiera opłatę z tytułu indywidualnego przedłożenia informacji, jak określono w załączniku III do niniejszego rozporządzenia.
4. Jeżeli rejestrującym jest MŚP, Agencja pobiera opłatę ulgową, jak określono w załączniku III.
Jednakże w przypadku aktualizacji wymagających zmiany danych identyfikacyjnych rejestrującego ulgę dla MŚP stosuje się jedynie w przypadku gdy nowym rejestrującym jest MŚP.
5. Opłaty wymagane na mocy ust. 1 do 4 są uiszczane w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia poinformowania przez Agencję rejestrującego o wystawieniu faktury.
6. Jeśli płatność nie zostanie dokonana przed upływem terminu określonego w ust. 5, Agencja ustala drugi termin płatności.
W przypadku aktualizacji zakresu wielkości obrotu przedłożonej zgodnie z art. 22 ust. 1 lit. c) rozporządzenia (WE) nr 1907/2006, jeżeli płatność nie zostanie dokonana przed upływem drugiego terminu, rejestracja zostaje odrzucona.
W przypadku innych aktualizacji, jeżeli płatność nie zostanie dokonana przed upływem drugiego terminu, Agencja odrzuca aktualizację. Na prośbę wnioskodawcy Agencja przedłuża drugi termin, pod warunkiem że wniosek o przedłużenie został złożony przed upływem drugiego terminu. Jeżeli płatność nie zostanie dokonana przed upływem przedłużonego terminu, Agencja odrzuca aktualizację.
7. Jeżeli ze względu na niezłożenie przez rejestrującego brakujących informacji lub nieuiszczenie opłaty w określonym terminie aktualizacja została odrzucona, opłaty uiszczone w związku z tą aktualizacją przed jej odrzuceniem nie są zwracane ani w inny sposób przekazywane rejestrującemu.
Artykuł 6
Opłaty z tytułu wniosków złożonych na mocy art. 10 lit. a) ppkt (xi) rozporządzenia (WE) nr 1907/2006
1. Agencja pobiera opłatę, jak przewidziano w ust. 2, 3 i 4 niniejszego artykułu, z tytułu każdego wniosku złożonego na mocy art. 10 lit. a) ppkt (xi) rozporządzenia (WE) nr 1907/2006.
2. Agencja pobiera opłatę z tytułu każdej pozycji, w odniesieniu do której został złożony wniosek, jak określono w załączniku IV.
W przypadku wniosku dotyczącego podsumowań przebiegu badań lub szczegółowych podsumowań przebiegu badań Agencja pobiera opłatę za każde podsumowanie przebiegu badań lub szczegółowe podsumowanie przebiegu badań będące przedmiotem złożonego wniosku.
3. W przypadku wniosku odnoszącego się do wspólnego przedkładania informacji Agencja pobiera opłatę ulgową, jak określono w załączniku IV. W przypadku wniosku składanego przez wiodącego rejestrującego Agencja pobiera opłatę ulgową tylko od wiodącego rejestrującego, jak określono w załączniku IV.
4. Jeżeli wniosek został złożony przez MŚP, Agencja pobiera opłatę ulgową, jak określono w załączniku IV tabela 2.
5. Dzień, w którym Agencja otrzyma opłatę uiszczoną z tytułu wniosku, jest uznawany za dzień przyjęcia wniosku.
Artykuł 7
Opłaty i należności z tytułu zgłoszeń przedłożonych na mocy art. 9 rozporządzenia (WE) nr 1907/2006
1. Agencja pobiera opłatę, jak określono w tabeli 1 załącznika V do niniejszego rozporządzenia, za każde zgłoszenie zwolnienia z ogólnego obowiązku rejestracji w zakresie działalności badawczo-rozwojowej ukierunkowanej na produkt i proces produkcji, zwanych dalej „PPORD”, na mocy art. 9 rozporządzenia (WE) nr 1907/2006.
Jeżeli zgłoszenie zostało złożone przez MŚP, Agencja pobiera opłatę ulgową, jak określono w załączniku V tabela 1.
2. Agencja pobiera opłatę, jak określono w tabeli 2 załącznika V do niniejszego rozporządzenia, za każdy wniosek o przedłużenie zwolnienia z ogólnego obowiązku rejestracji w zakresie PPORD, na mocy art. 9 rozporządzenia (WE) nr 1907/2006.
Jeżeli wniosek został złożony przez MŚP, Agencja pobiera opłatę ulgową, jak określono w załączniku V tabela 2.
3. Opłaty wymagane na mocy ust. 1 są uiszczane w terminie 7 dni kalendarzowych od dnia poinformowania przez Agencję producenta, importera lub wytwórcy wyrobu przedkładającego zgłoszenie o wystawieniu faktury.
Należności wymagane na mocy ust. 2 są uiszczane w terminie 30 dni kalendarzowych od dnia poinformowania przez Agencję producenta, importera lub wytwórcy wyrobu wnioskującego o przedłużenie o wystawieniu faktury.
4. Jeśli płatność nie zostanie dokonana przed upływem terminu określonego w ust. 3, Agencja ustala drugi termin płatności.
Jeżeli płatność nie zostanie dokonana przed upływem drugiego terminu, zgłoszenie lub wniosek o przedłużenie zostają odrzucone.
5. Jeżeli ze względu na niezłożenie przez producenta, importera lub wytwórcy wyrobu brakujących informacji lub nieuiszczenie opłaty lub należności w określonym terminie, zgłoszenie lub wniosek o przedłużenie zostają odrzucone, opłaty lub należności uiszczone w związku z tym zgłoszeniem lub wnioskiem o przedłużenie przed ich odrzuceniem nie są zwracane ani w inny sposób przekazywane osobie składającej zgłoszenie lub wniosek.
Artykuł 8
Opłaty z tytułu wniosków złożonych na mocy art. 62 rozporządzenia (WE) nr 1907/2006
1. Agencja pobiera opłatę, jak przewidziano w ust. 2 i 3 niniejszego artykułu, z tytułu każdego wniosku o udzielenie zezwolenia dla substancji na mocy art. 62 rozporządzenia (WE) nr 1907/2006.
2. Agencja pobiera opłatę podstawową z tytułu każdego wniosku o udzielenie zezwolenia dla substancji, jak określono w załączniku VI. Opłata podstawowa obejmuje wniosek o udzielenie zezwolenia dla jednej substancji i jednego zastosowania.
Agencja pobiera opłatę dodatkową, jak określono w załączniku VI do niniejszego rozporządzenia, z tytułu każdego dodatkowego zastosowania i od każdej dodatkowej substancji, która odpowiada definicji grupy substancji określonej w sekcji 1.5 załącznika XI do rozporządzenia (WE) nr 1907/2006 i która jest objęta wnioskiem. Nie pobiera się żadnej opłaty dodatkowej, gdy stroną wniosku o udzielenie zezwolenia jest więcej niż jeden wnioskodawca.
W przypadku gdy wnioskodawcy będący stroną wspólnego wniosku o udzielenie zezwolenia są różnej wielkości, za wniosek pobiera się najwyższą opłatę z opłat mających zastosowanie do tych wnioskodawców.
W przypadku gdy składany jest wspólny wniosek o zezwolenie, wnioskodawcy powinni dołożyć wszelkich starań, aby podzielić opłatę w sposób sprawiedliwy, przejrzysty i niedyskryminujący, w szczególności w odniesieniu do MŚP.
Agencja pobiera opłatę ulgową, jak określono w tabeli 2 załącznika VI do niniejszego rozporządzenia, z tytułu przedłożonych zgodnie z rozporządzeniem wykonawczym Komisji (UE) 2021/876 (5) wniosków o udzielenie zezwolenia na zastosowania substancji do produkcji starszych części zamiennych służących do naprawy wyrobów lub produktów złożonych, które nie są już produkowane, zgodnie z opisem w art. 1 lit. a) tego rozporządzenia wykonawczego oraz do naprawy wyrobów lub produktów złożonych, które nie są już produkowane, zgodnie z opisem w art. 1 lit. b) tego rozporządzenia wykonawczego. [1]
Agencja wystawia jedną fakturę obejmującą opłatę podstawową i wszelkie mające zastosowanie opłaty dodatkowe.
3. Jeżeli wniosek jest składany wyłącznie przez średnie przedsiębiorstwo lub przez dwa lub więcej MŚP, z których największym jest średnie przedsiębiorstwo, Agencja pobiera ulgową opłatę podstawową oraz ulgowe opłaty dodatkowe, jak określono w załączniku VI tabela 2.
Jeżeli wniosek jest składany wyłącznie przez małe przedsiębiorstwo lub przez dwa lub więcej MŚP, z których największym jest małe przedsiębiorstwo, Agencja pobiera ulgową opłatę podstawową oraz ulgowe opłaty dodatkowe, jak określono w załączniku VI tabela 3.
Jeżeli wniosek jest składany wyłącznie przez jedno lub więcej mikroprzedsiębiorstw, Agencja pobiera ulgową opłatę podstawową oraz ulgowe opłaty dodatkowe, jak określono w załączniku VI tabela 4.
4. Dzień, w którym Agencja otrzyma opłatę uiszczoną za wniosek o udzielenie zezwolenia, jest uznawany za dzień przyjęcia wniosku.
Artykuł 9
Należności z tytułu przeglądów zezwoleń na mocy art. 61 rozporządzenia (WE) nr 1907/2006
1. Agencja pobiera należność, jak przewidziano w ust. 2 i 3 niniejszego artykułu, z tytułu przedłożenia każdego sprawozdania z przeglądu na mocy art. 61 rozporządzenia (WE) nr 1907/2006.
2. Agencja pobiera należność podstawową z tytułu przedłożenia każdego sprawozdania z przeglądu, jak określono w załączniku VII. Należność podstawowa obejmuje przedłożenie sprawozdania z przeglądu dla jednej substancji i jednego zastosowania.
Agencja pobiera należność dodatkową, jak określono w załączniku VII do niniejszego rozporządzenia, z tytułu każdego dodatkowego zastosowania i od każdej dodatkowej substancji, która odpowiada definicji grupy substancji określonej w sekcji 1.5 załącznika XI do rozporządzenia (WE) nr 1907/2006 i która jest objęta sprawozdaniem z przeglądu. Nie pobiera się należności dodatkowej, gdy stron objętych sprawozdaniem z przeglądu jest więcej niż jedna.
W przypadku gdy podmioty będące stroną przedłożenia wspólnego sprawozdania z przeglądu są różnej wielkości, za przedłożenie to pobiera się najwyższą należność z należności mających zastosowanie do tych wnioskodawców.
W przypadku gdy przedkładane jest wspólne sprawozdanie z przeglądu, posiadacze zezwolenia powinni dołożyć wszelkich starań, aby podzielić należność w sposób sprawiedliwy, przejrzysty i niedyskryminujący, w szczególności w odniesieniu do MŚP.
Agencja pobiera należność ulgową, jak określono w tabeli 2 załącznika VII do niniejszego rozporządzenia, z tytułu przedłożonych zgodnie z rozporządzeniem wykonawczym (UE) 2021/876 wniosków o udzielenie zezwolenia na zastosowania substancji do produkcji starszych części zamiennych służących do naprawy wyrobów lub produktów złożonych, które nie są już produkowane, zgodnie z opisem w art. 1 lit. a) tego rozporządzenia wykonawczego oraz do naprawy wyrobów lub produktów złożonych, które nie są już produkowane, zgodnie z opisem w art. 1 lit. b) tego rozporządzenia wykonawczego. [2]
Agencja wystawia jedną fakturę obejmującą należność podstawową i wszelkie mające zastosowanie należności dodatkowe.
3. Jeżeli wniosek jest składany wyłącznie przez średnie przedsiębiorstwo lub przez dwa lub więcej MŚP, z których największym jest średnie przedsiębiorstwo, Agencja pobiera ulgową należność podstawową oraz ulgowe należności dodatkowe, jak określono w załączniku VII tabela 2.
Jeżeli wniosek jest składany wyłącznie przez małe przedsiębiorstwo lub przez dwa lub więcej MŚP, z których największym jest małe przedsiębiorstwo, Agencja pobiera ulgową należność podstawową oraz ulgowe należności dodatkowe, jak określono w załączniku VII tabela 3.
Jeżeli wniosek jest składany wyłącznie przez jedno lub więcej mikroprzedsiębiorstw, Agencja pobiera ulgową należność podstawową oraz ulgowe należności dodatkowe, jak określono w załączniku VII tabela 4.
4. Dzień, w którym Agencja otrzyma należność z tytułu przedłożenia sprawozdania z przeglądu, jest uznawany za dzień przyjęcia sprawozdania.
Artykuł 10
Opłaty z tytułu odwołań od decyzji Agencji na mocy art. 92 rozporządzenia (WE) nr 1907/2006
1. Agencja pobiera opłatę, jak określono w załączniku VIII do niniejszego rozporządzenia, za każde wniesienie odwołania od decyzji Agencji na mocy art. 92 rozporządzenia (WE) nr 1907/2006.
2. Jeżeli odwołanie zostało wniesione przez MŚP, Agencja pobiera opłatę ulgową, jak określono w załączniku VIII tabela 2.
3. Jeżeli odwołanie zostanie uznane przez Radę Odwoławczą za niedopuszczalne, opłata nie jest zwracana.
4. Agencja zwraca opłatę pobraną zgodnie z ust. 1 niniejszego artykułu, jeżeli dyrektor wykonawczy Agencji skoryguje decyzję zgodnie z art. 93 ust. 1 rozporządzenia (WE) nr 1907/2006 lub jeżeli odwołanie zostało rozpatrzone na korzyść osoby odwołującej się.
5. Odwołanie nie jest uznawane za przyjęte przez Komisję Odwoławczą do czasu otrzymania przez Agencję stosownej opłaty.
Artykuł 11
Pozostałe należności
1. Można pobrać należność z tytułu usług o charakterze administracyjnym i technicznym, świadczonych przez Agencję na wniosek strony, które nie są objęte inną opłatą lub należnością przewidzianą w niniejszym rozporządzeniu. Wysokość należności uwzględnia nakład wykonanej pracy.
Jednakże należności nie są pobierane z tytułu pomocy udzielanej przez centrum informacyjne oraz z tytułu wsparcia dla państw członkowskich przewidzianego art. 77 ust. 2 lit. h) oraz i) rozporządzenia (WE) nr 1907/2006.
Dyrektor wykonawczy Agencji może podjąć decyzję o niepobieraniu należności od organizacji międzynarodowych lub państw zgłaszających się do Agencji o pomoc.
2. Należności z tytułu usług administracyjnych są uiszczane w terminie 30 dni kalendarzowych od dnia poinformowania przez Agencję o wystawieniu faktury.
3. W sytuacji gdy płatność nie zostanie dokonana przed upływem terminu określonego w ust. 2, Agencja ustala drugi termin płatności.
Jeżeli płatność nie zostanie dokonana przed upływem drugiego terminu, Agencja odrzuca wniosek.
4. Należności z tytułu usług technicznych są uiszczane przed skorzystaniem z tej usługi, wobec braku postanowień umownych zabraniających takiego postępowania.
5. Zarząd Agencji sporządza klasyfikację usług i należności 1 przyjmuje ją po pozytywnym zaopiniowaniu przez Komisję.
Artykuł 12
Wyłączni przedstawiciele
W przypadku wyłącznych przedstawicieli, o których mowa w art. 8 rozporządzenia (WE) nr 1907/2006, ustalenia, czy ma zastosowanie ulga dla MŚP, dokonuje się na podstawie informacji dotyczących liczby pracowników, obrotu i bilansu producenta, producenta preparatu lub wytwórcy wyrobu spoza Wspólnoty, reprezentowanego przez danego wyłącznego przedstawiciela w związku z daną transakcją, w tym na podstawie odpowiednich informacji z przedsiębiorstw powiązanych i przedsiębiorstw partnerskich producenta, producenta preparatu lub wytwórcy wyrobu spoza Wspólnoty, zgodnie z zaleceniem 2003/361/WE.
Artykuł 13
Ulgi i zwolnienie z opłaty
1. Osoba fizyczna lub prawna, która twierdzi, iż jest uprawniona do ulgowej opłaty lub należności na mocy art. 3 do 10, powiadamia o tym Agencję w chwili składania dokumentów rejestracyjnych, aktualizacji dokumentów rejestracyjnych, wniosku, zgłoszenia, wniosku o udzielenie zezwolenia, sprawozdania z przeglądu lub odwołania, którego złożenie pociąga za sobą konieczność uiszczenia opłaty.
2. Osoba fizyczna lub prawna, która twierdzi, iż jest zwolniona z opłaty na mocy art. 74 ust. 2 rozporządzenia (WE) nr 1907/2006, informuje o tym Agencję w chwili składania dokumentów rejestracyjnych.
3. Agencja może w dowolnym czasie zażądać dowodów potwierdzających spełnienie wymogów dla zastosowania ulgowych opłat lub należności, lub dla zwolnienia z opłat.
Jeżeli dowody, które mają zostać przedstawione Agencji, nie są w jednym z urzędowych języków Unii, załącza się do nich uwierzytelnione tłumaczenie na jeden z tych języków urzędowych.
4. Jeżeli osoba fizyczna lub prawna, która twierdzi, że jest uprawniona do ulgi lub zwolnienia z opłaty, nie może udowodnić, że jest do takiej ulgi lub zwolnienia uprawniona, wówczas Agencja pobiera pełną opłatę lub należność oraz opłatę administracyjną.
Jeżeli osoba fizyczna lub prawna, która twierdziła, że jest uprawniona do ulgi, uiściła ulgową opłatę lub należność, ale nie może udowodnić, że jest do takiej ulgi uprawniona, wówczas Agencja pobiera wyrównanie do pełnej opłaty lub należności oraz opłatę administracyjną.
Ustępy 2, 3 i 5 stosuje się mutatis mutandis.
ROZDZIAŁ III
WYPŁATA WYNAGRODZENIA PRZEZ AGENCJĘ
Artykuł 14
Przekazanie środków państwom członkowskim
1. Część opłat i należności pobranych na mocy niniejszego rozporządzenia jest przekazywana właściwym organom państw członkowskich w następujących przypadkach:
a) jeżeli właściwy organ państwa członkowskiego powiadamia Agencję o zakończeniu procedury oceny substancji zgodnie z art. 46 ust. 4 rozporządzenia (WE) nr 1907/2006;
b) jeżeli właściwy organ powołał członka Komitetu ds. Oceny Ryzyka na sprawozdawcę w kontekście procedury udzielenia zezwolenia, w tym również w kontekście przeglądu;
c) jeżeli właściwy organ państwa członkowskiego powołał członka Komitetu ds. Analiz Społeczno-Ekonomicznych na sprawozdawcę w kontekście procedury udzielenia zezwolenia, w tym również w kontekście przeglądu;
d) jeżeli właściwy organ państwa członkowskiego powołał członka Komitetu ds. Oceny Ryzyka na sprawozdawcę w kontekście procedury wprowadzania ograniczeń;
e) jeżeli właściwy organ państwa członkowskiego powołał członka Komitetu ds. Analiz Społeczno-Ekonomicznych na sprawozdawcę w kontekście procedury wprowadzania ograniczeń;
f) w stosownych przypadkach, na inne zadania wykonywane przez właściwe organy na wniosek Agencji.
Jeżeli Komitety, o których mowa w niniejszym ustępie, postanawiają powołać współsprawozdawcę, przekazywane środki są dzielone między sprawozdawcę i współsprawozdawcę.
2. Wysokość środków należnych za każde z zadań określonych w ust. 1 niniejszego artykułu oraz maksymalna część opłat i należności, jaka może zostać przekazana właściwym organom państw członkowskich, a także jakiekolwiek inne uzgodnienia konieczne do przekazania środków, są ustalane przez Zarząd Agencji po pozytywnym zaopiniowaniu przez Komisję. Podczas ustalania wysokości środków, jakie zostaną przekazane, Zarząd Agencji postępuje zgodnie z zasadami gospodarności, efektywności i skuteczności w rozumieniu art. 27 rozporządzenia (WE, Euratom) nr 1605/2002. Zarząd dokłada również starań, aby Agencja stale dysponowała zasobami finansowymi pozwalającymi na wykonywanie powierzonych jej zadań, określonych w rozporządzeniu (WE) nr 1907/2006, mając na uwadze jej obecne środki budżetowe oraz wieloletnie szacunki dochodów, przy uwzględnieniu dotacji wspólnotowych, oraz bierze pod uwagę nakład pracy właściwych organów państw członkowskich.
3. Przekazy środków przewidziane w ust. 1 są dokonywane wyłącznie po otrzymaniu przez Agencję odpowiedniego sprawozdania.
Jednakże Zarząd Agencji może zezwolić na płatność z góry lub płatności zaliczkowe zgodnie z art. 81 ust. 1 rozporządzenia (WE, Euratom) nr 1605/2002.
4. Przekazy środków przewidziane w ust. 1 lit. b) do e) mają na celu wynagrodzenie właściwych organów państw członkowskich za pracę sprawozdawcy i współsprawozdawcy oraz za wszelkie inne wsparcie o charakterze naukowym i technicznym oraz pozostają one bez uszczerbku dla zobowiązania państw członkowskich do niewydawania jakichkolwiek instrukcji stojących w sprzeczności z niezależnością Agencji.
Artykuł 15
Inne wynagrodzenia
Ustalając wysokość płatności dokonywanych w celu wynagrodzenia ekspertów lub dokooptowanych członków Komitetów za pracę wykonaną na rzecz Agencji zgodnie z art. 87 ust. 3 rozporządzenia (WE) nr 1907/2006, Zarząd Agencji uwzględnia nakład wykonanej pracy oraz postępuje zgodnie z zasadami gospodarności, efektywności i skuteczności w rozumieniu art. 27 rozporządzenia (WE, Euratom) nr 1605/2002. Zarząd dokłada również starań, aby Agencja stale dysponowała zasobami finansowymi pozwalającymi na wykonywanie powierzonych jej zadań, określonych w rozporządzeniu (WE) nr 1907/2006, mając na uwadze jej obecne środki budżetowe oraz wieloletnie szacunki dochodów, przy uwzględnieniu dotacji wspólnotowych.
ROZDZIAŁ IV
PŁATNOŚCI
Artykuł 16
Sposób dokonywania płatności
1. Opłaty i należności są uiszczane w euro.
2. Płatności są dokonywane wyłącznie po wystawieniu faktury przez Agencję, z wyjątkiem płatności należnych na mocy art. 10.
3. Płatności są dokonywane przelewem na rachunek bankowy Agencji.
Artykuł 17
Identyfikacja płatności
1. W przypadku każdej płatności w polu odniesienia musi być podany numer faktury, z wyjątkiem płatności należnych na mocy art. 10.
W przypadku płatności należnych na mocy art. 10 w polu odniesienia podaje się dane identyfikacyjne osoby (osób) odwołującej się (odwołujących się) oraz, jeśli jest dostępny, numer decyzji, od której wniesiono odwołanie.
2. Jeżeli nie można ustalić celu płatności, Agencja określa termin, w którym płatnik musi powiadomić na piśmie, jaki jest cel płatności. Jeśli Agencja nie otrzyma przed upływem tego terminu pisemnego powiadomienia o celu płatności, wówczas płatność uznaje się za nieważną, a daną kwotę zwraca się płatnikowi.
Artykuł 18
Termin płatności
1. Dzień, w którym pełna kwota płatności została wpłacona na rachunek bankowy należący do Agencji, jest uważany za dzień, w którym została dokonana płatność.
2. Płatność jest uważana za dokonaną w terminie, jeżeli za pomocą wystarczających dowodów wykazano, że przed upływem odpowiedniego terminu płatnik zlecił przelew na rachunek bankowy podany na fakturze.
Wystarczającym dowodem jest wystawione przez instytucję finansową potwierdzenie wydania polecenia przelewu. Jednakże jeśli przelew musi zostać dokonany przy wykorzystaniu systemu elektronicznych rozliczeń bankowych SWIFT, potwierdzenie wydania polecenia przelewu ma formę kopii sprawozdania SWIFT, opieczętowanej i podpisanej przez odpowiednio upoważnionego urzędnika instytucji finansowej.
Artykuł 19
Niewystarczająca płatność
1. Termin płatności uważa się za dotrzymany jedynie wtedy, jeżeli pełna kwota opłaty lub należności została uiszczona w terminie.
2. Jeżeli faktura odnosi się do grupy transakcji, Agencja może przypisać dowolną niedopłatę do każdej z odpowiednich transakcji. Kryteria przypisywania płatności określa Zarząd Agencji.
Artykuł 20
Zwrot nadpłat
1. Dyrektor wykonawczy Agencji określa i publikuje na stronie internetowej Agencji tryb dokonywania zwrotu nadpłaconej opłaty lub należności płatnikowi.
Jednakże jeżeli wysokość nadpłaty wynosi mniej niż 100 EUR, a zainteresowana strona nie zażądała wyraźnie zwrotu nadpłaty, kwota ta nie jest zwracana.
2. Zaliczenie kwot nadpłat na poczet przyszłych płatności na rzecz Agencji nie jest możliwe.
ROZDZIAŁ V
PRZEPISY KOŃCOWE
Artykuł 21
Preliminarz tymczasowy
Podczas sporządzania preliminarza łącznych wydatków i dochodów Agencji na kolejny rok finansowy, zgodnie z art. 96 ust. 5 rozporządzenia (WE) nr 1907/2006, Zarząd uwzględnia specjalny preliminarz tymczasowy dochodów z opłat i należności, które nie łączą się z dochodami pochodzącymi z dotacji wspólnotowych.
Artykuł 22
Przegląd
1. Opłaty i należności przewidziane w niniejszym rozporządzeniu są przedmiotem corocznego przeglądu w oparciu o wskaźnik inflacji mierzony za pomocą Europejskiego Wskaźnika Cen Konsumpcyjnych publikowanego przez Eurostat na mocy rozporządzenia (WE) nr 2494/95. Pierwszy przegląd odbędzie się do dnia 1 czerwca 2009 r.
2. Komisja poddaje też niniejsze rozporządzenie ciągłemu przeglądowi pod kątem dostępnych istotnych informacji dotyczących założeń, na podstawie których ustalane są przewidywane dochody i wydatki Agencji. Najpóźniej do dnia 31 stycznia 2015 r. Komisja podda niniejsze rozporządzenie przeglądowi, aby w razie potrzeby wprowadzić do niego zmiany, uwzględniając w szczególności koszty Agencji i powiązane koszty usług świadczonych przez właściwe organy państw członkowskich.
Artykuł 23
Wejście w życie
Niniejsze rozporządzenie wchodzi w życie trzeciego dnia po jego opublikowaniu w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej.
Niniejsze rozporządzenie wiąże w całości i jest bezpośrednio stosowane we wszystkich państwach członkowskich.
Sporządzono w Brukseli, dnia 16 kwietnia 2008 r.
|
(1) Dz.U. L 396 z 30.12.2006, s. 1. Sprostowane w Dz.U. L 136 z 29.5.2007, s. 3. Rozporządzenie zmienione rozporządzeniem Komisji (WE) nr 1354/2007 (Dz.U. L 304 z 22.11.2007, s. 1).
(2) Dz.U. L 124 z 20.5.2003, s. 36.
(3) Dz.U. L 248 z 16.9.2002, s. 1. Rozporządzenie zmienione rozporządzeniem (WE) nr 1525/2007 (Dz.U. L 343 z 27.12.2007, s. 9).
(4) Dz.U. L 257 z 27.10.1995, s. 1. Rozporządzenie zmienione rozporządzeniem (WE) nr 1882/2003 Parlamentu Europejskiego i Rady (Dz.U. L 284 z 31.10.2003, s. 1).
(5) Rozporządzenie wykonawcze Komisji (UE) 2021/876 z dnia 31 maja 2021 r. ustanawiające zasady stosowania rozporządzenia (WE) nr 1907/2006 w odniesieniu do wniosków o udzielenie zezwolenia i sprawozdań z przeglądu dotyczących zastosowań substancji do produkcji starszych części zamiennych oraz do naprawy wyrobów i produktów złożonych, które nie są już produkowane, oraz zmieniające rozporządzenie (WE) nr 340/2008 (Dz.U. 192).
ZAŁĄCZNIK I
Opłaty z tytułu rejestracji przedłożonych na mocy art. 6, 7 lub 11 rozporządzenia (WE) nr 1907/2006
Tabela 1
Opłaty standardowe
| Indywidualne przedłożenie informacji | Wspólne przedłożenie informacji |
Opłata za substancje w ilości od 1 do 10 ton | 1 739 EUR | 1 304 EUR |
Opłata za substancje w ilości od 10 do 100 ton | 4 674 EUR | 3 506 EUR |
Opłata za substancje w ilości od 100 do 1 000 ton | 12 501 EUR | 9 376 EUR |
Opłata za substancje w ilości powyżej 1 000 ton | 33 699 EUR | 25 274 EUR |
Tabela 2
Opłaty ulgowe dla MŚP
| Średnie przedsiębiorstwo | Średnie przedsiębiorstwo | Małe przedsiębiorstwo | Małe przedsiębiorstwo | Mikroprzedsiębiorstwo | Mikroprzedsiębiorstwo |
Opłata za substancje w ilości od 1 do 10 ton | 1 131 EUR | 848 EUR | 609 EUR | 457 EUR | 87 EUR | 65 EUR |
Opłata za substancje w ilości od 10 do 100 ton | 3 038 EUR | 2 279 EUR | 1 636 EUR | 1 227 EUR | 234 EUR | 175 EUR |
Opłata za substancje w ilości od 100 do 1 000 ton | 8 126 EUR | 6 094 EUR | 4 375 EUR | 3 282 EUR | 625 EUR | 469 EUR |
Opłata za substancje w ilości powyżej 1 000 ton | 21 904 EUR | 16 428 EUR | 11 795 EUR | 8 846 EUR | 1 68 5 EUR | 1 264 EUR |
ZAŁĄCZNIK II
Opłaty z tytułu rejestracji przedłożonych na mocy art. 17 ust. 2, art. 18 ust. 2 i 3 lub art. 19 rozporządzenia (WE) nr 1907/2006
Tabela 1
Opłaty standardowe
| Indywidualne przedłożenie informacji | Wspólne przedłożenie informacji |
Opłata | 1 739 EUR | 1 304 EUR |
Tabela 2
Opłaty ulgowe dla MŚP
| Średnie przedsiębiorstwo | Średnie przedsiębiorstwo | Małe przedsiębiorstwo | Małe przedsiębiorstwo | Mikroprzedsiębiorstwo | Mikroprzedsiębiorstwo |
Opłata | 1 131 EUR | 848 EUR | 609 EUR | 457 EUR | 87 EUR | 65 EUR |
ZAŁĄCZNIK III
Opłaty z tytułu aktualizacji dokumentów rejestracyjnych na mocy art. 22 rozporządzenia (WE) nr 1907/2006
Tabela 1
Standardowe opłaty z tytułu aktualizacji zakresu wielkości obrotu
| Indywidualne przedłożenie informacji | Wspólne przedłożenie informacji |
Od zakresu 1–10 ton do zakresu 10–100 ton | 2 935 EUR | 2 201 EUR |
Od zakresu 1–10 ton do zakresu 100–1 000 ton | 10 762 EUR | 8 071 EUR |
Od zakresu 1–10 ton do zakresu powyżej 1 000 ton | 31 960 EUR | 23 970 EUR |
Od zakresu 10–100 ton do zakresu 100–1 000 ton | 7 827 EUR | 5 870 EUR |
Od zakresu 10–100 ton do zakresu powyżej 1 000 ton | 29 025 EUR | 21 768 EUR |
Od zakresu 100–1 000 ton do zakresu powyżej 1 000 ton | 21 198 EUR | 15 898 EUR |
Tabela 2
Opłaty ulgowe dla MŚP z tytułu aktualizacji zakresu wielkości obrotu
| Średnie przedsiębiorstwo | Średnie przedsiębiorstwo | Małe przedsiębiorstwo | Małe przedsiębiorstwo | Mikroprzedsiębiorstwo | Mikroprzedsiębiorstwo |
Od zakresu 1–10 ton do zakresu 10–100 ton | 1 908 EUR | 1 431 EUR | 1 027 EUR | 770 EUR | 147 EUR | 110 EUR |
Od zakresu 1–10 ton do zakresu 100–1 000 ton | 6 995 EUR | 5 246 EUR | 3 767 EUR | 2 825 EUR | 538 EUR | 404 EUR |
Od zakresu 1–10 ton do zakresu powyżej 1 000 ton | 20 774 EUR | 15 580 EUR | 11 186 EUR | 8 389 EUR | 1 598 EUR | 1 198 EUR |
Od zakresu 10–100 ton do zakresu 100–1 000 ton | 5 087 EUR | 3 816 EUR | 2 739 EUR | 2 055 EUR | 391 EUR | 294 EUR |
Od zakresu 10–100 ton do zakresu powyżej 1 000 ton | 18 866 EUR | 14 150 EUR | 10 159 EUR | 7 619 EUR | 1 451 EUR | 1 088 EUR |
Od zakresu 100–1 000 ton do zakresu powyżej 1 000 ton | 13 779 EUR | 10 334 EUR | 7 419 EUR | 5 564 EUR | 1 060 EUR | 795 EUR |
Tabela 3
Opłaty z tytułu innych aktualizacji
Rodzaj aktualizacji | |||
Zmiana danych identyfikacyjnych rejestrującego pociągająca za sobą zmianę jego osobowości prawnej | 1 631 EUR | ||
Rodzaj aktualizacji | Indywidualne przedłożenie informacji | Wspólne przedłożenie informacji | |
Zmiana udzielonego dostępu do przedłożonych informacji: | Stopień czystości substancji lub dane identyfikujące zanieczyszczenia lub dodatki | 4 892 EUR | 3 669 EUR |
Odpowiedni zakres wielkości obrotu | 1 631 EUR | 1 223 EUR | |
Podsumowanie przebiegu badań lub szczegółowe podsumowanie przebiegu badań | 4 892 EUR | 3 669 EUR | |
Informacje zawarte w karcie charakterystyki | 3 261 EUR | 2 446 EUR | |
Nazwa handlowa substancji | 1 631 EUR | 1 223 EUR | |
Nazwa IUPAC dla substancji niewprowadzonych, o których mowa w art. 119 ust. 1 lit. a) rozporządzenia (WE) nr 1907/2006 | 1 631 EUR | 1 223 EUR | |
Nazwa IUPAC dla substancji, o których mowa w art. 119 ust. 1 lit. a) rozporządzenia (WE) nr 1907/2006, wykorzystywanych jako półprodukty w badaniach naukowych i rozwoju lub w działalności badawczo-rozwojowej ukierunkowanej na produkt i proces produkcji | 1 631 EUR | 1 223 EUR |
Tabela 4
Opłaty ulgowe dla MŚP z tytułu innych aktualizacji
Rodzaj aktualizacji | Średnie przedsiębiorstwo | Małe przedsiębiorstwo | Mikroprzedsiębiorstwo | ||||
Zmiana danych identyfikacyjnych rejestrującego pociągająca za sobą zmianę jego osobowości prawnej | 1 060 EUR | 571 EUR | 82 EUR | ||||
Rodzaj aktualizacji | Średnie przedsiębiorstwo | Średnie przedsiębiorstwo | Małe przedsiębiorstwo | Małe przedsiębiorstwo | Mikroprzedsiębiorstwo | Mikroprzedsiębiorstwo | |
Zmiana udzielonego dostępu do przedłożonych informacji: | Stopień czystości substancji lub dane identyfikujące zanieczyszczenia lub dodatki | 3 180 EUR | 2 385 EUR | 1 712 EUR | 1 284 EUR | 245 EUR | 183 EUR |
Odpowiedni zakres wielkości obrotu | 1 060 EUR | 795 EUR | 571 EUR | 428 EUR | 82 EUR | 61 EUR | |
Podsumowanie przebiegu badań lub szczegółowe podsumowanie przebiegu badań | 3 180 EUR | 2 385 EUR | 1 712 EUR | 1 284 EUR | 245 EUR | 183 EUR | |
Informacje zawarte w karcie charakterystyki | 2 120 EUR | 1 590 EUR | 1 141 EUR | 856 EUR | 163 EUR | 122 EUR | |
Nazwa handlowa substancji | 1 060 EUR | 795 EUR | 571 EUR | 428 EUR | 82 EUR | 61 EUR | |
Nazwa IUPAC dla substancji niewprowadzonych, o których mowa w art. 119 ust. 1 lit. a) rozporządzenia (WE) nr 1907/2006 | 1 060 EUR | 795 EUR | 571 EUR | 428 EUR | 82 EUR | 61 EUR | |
Nazwa IUPAC dla substancji, o których mowa w art. 119 ust. 1 lit. a) rozporządzenia (WE) nr 1907/2006, wykorzystywanych jako półprodukty w badaniach naukowych i rozwoju lub w działalności badawczo-rozwojowej ukierunkowanej na produkt i proces produkcji | 1 060 EUR | 795 EUR | 571 EUR | 428 EUR | 82 EUR | 61 EUR |
ZAŁĄCZNIK IV
Opłaty z tytułu wniosków złożonych na mocy art. 10 lit. a) ppkt (xi) rozporządzenia (WE) nr 1907/2006
Tabela 1
Opłaty standardowe
Pozycje, dla których wnioskowana jest poufność | Indywidualne przedłożenie informacji | Wspólne przedłożenie informacji |
Stopień czystości substancji lub dane identyfikujące zanieczyszczenia lub dodatki | 4 892 EUR | 3 669 EUR |
Odpowiedni zakres wielkości obrotu | 1 631 EUR | 1 223 EUR |
Podsumowanie przebiegu badań lub szczegółowe podsumowanie przebiegu badań | 4 892 EUR | 3 669 EUR |
Informacje zawarte w karcie charakterystyki | 3 261 EUR | 2 446 EUR |
Nazwa handlowa substancji | 1 631 EUR | 1 223 EUR |
Nazwa IUPAC dla substancji niewprowadzonych, o których mowa w art. 119 ust. 1 lit. a) rozporządzenia (WE) nr 1907/2006 | 1 631 EUR | 1 223 EUR |
Nazwa IUPAC dla substancji, o których mowa w art. 119 ust. 1 lit. a) rozporządzenia (WE) nr 1907/2006, wykorzystywanych jako półprodukty w badaniach naukowych i rozwoju lub w działalności badawczo-rozwojowej ukierunkowanej na produkt i proces produkcji | 1 631 EUR | 1 223 EUR |
Tabela 2
Opłaty ulgowe dla MŚP
Pozycje, dla których wnioskowana jest poufność | Średnie przedsiębiorstwo (Indywidualne przedłożenie informacji) | Średnie przedsiębiorstwo (Wspólne przedłożenie informacji) | Małe przedsiębiorstwo (Indywidualne przedłożenie informacji) | Małe przedsiębiorstwo (Wspólne przedłożenie informacji) | Mikroprzed-siębiorstwo (Indywidualne przedłożenie informacji) | Mikroprzed-siębiorstwo (Wspólne przedłożenie informacji) |
Stopień czystości substancji lub dane identyfikujące zanieczyszczenia lub dodatki | 3 180 EUR | 2 385 EUR | 1 712 EUR | 1 284 EUR | 245 EUR | 183 EUR |
Odpowiedni zakres wielkości obrotu | 1 060 EUR | 795 EUR | 571 EUR | 428 EUR | 82 EUR | 61 EUR |
Podsumowanie przebiegu badań lub szczegółowe podsumowanie przebiegu badań | 3 180 EUR | 2 385 EUR | 1 712 EUR | 1 284 EUR | 245 EUR | 183 EUR |
Informacje zawarte w karcie charakterystyki | 2 120 EUR | 1 590 EUR | 1 141 EUR | 856 EUR | 163 EUR | 122 EUR |
Nazwa handlowa substancji | 1 060 EUR | 795 EUR | 571 EUR | 428 EUR | 82 EUR | 61 EUR |
Nazwa IUPAC dla substancji niewprowadzonych, o których mowa w art. 119 ust. 1 lit. a) rozporządzenia (WE) nr 1907/2006 | 1 060 EUR | 795 EUR | 571 EUR | 428 EUR | 82 EUR | 61 EUR |
Nazwa IUPAC dla substancji, o których mowa w art. 119 ust. 1 lit. a) rozporządzenia (WE) nr 1907/2006, wykorzystywanych jako półprodukty w badaniach naukowych i rozwoju lub w działalności badawczo-rozwojowej ukierunkowanej na produkt i proces produkcji | 1 060 EUR | 795 EUR | 571 EUR | 428 EUR | 82 EUR | 61 EUR |
ZAŁĄCZNIK V
Opłaty i należności z tytułu zgłoszeń PPORD przedłożonych na mocy art. 9 rozporządzenia (WE) nr 1907/2006
Tabela 1
Opłaty z tytułu zgłoszeń PPORD
Opłata standardowa | 544 EUR |
Opłata ulgowa dla średnich przedsiębiorstw | 353 EUR |
Opłata ulgowa dla małych przedsiębiorstw | 190 EUR |
Opłata ulgowa dla mikroprzedsiębiorstw | 27 EUR |
Tabela 2
Należności z tytułu przedłużenia okresu zwolnienia PPORD
Należność standardowa | 1 087 EUR |
Należność ulgowa dla średnich przedsiębiorstw | 707 EUR |
Należność ulgowa dla małych przedsiębiorstw | 380 EUR |
Należność ulgowa dla mikroprzedsiębiorstw | 54 EUR |
ZAŁĄCZNIK VI
Opłaty z tytułu złożenia wniosku o udzielenie zezwolenia na mocy art. 62 rozporządzenia (WE) nr 1907/2006 [3]
1. Opłaty z tytułu złożenia wniosku o udzielenie zezwolenia
Tabela 1
Opłaty standardowe
Opłata podstawowa | 54100 EUR |
Dodatkowa opłata za jedną substancję | 10820 EUR |
Dodatkowa opłata za jedno zastosowanie | 48 690 EUR |
Tabela 2
Opłaty ulgowe dla średnich przedsiębiorstw
Opłata podstawowa | 40 575 EUR |
Dodatkowa opłata za jedną substancję | 8115 EUR |
Dodatkowa opłata za jedno zastosowanie | 36 518 EUR |
Tabela 3
Opłaty ulgowe dla małych przedsiębiorstw
Opłata podstawowa | 24 345 EUR |
Dodatkowa opłata za jedną substancję | 4869 EUR |
Dodatkowa opłata za jedno zastosowanie | 21 911 EUR |
Tabela 4
Opłaty ulgowe dla mikroprzedsiębiorstw
Opłata podstawowa | 5410 EUR |
Dodatkowa opłata za jedną substancję | 1 082 EUR |
Dodatkowa opłata za jedno zastosowanie | 4869 EUR |
2. Opłaty, o których mowa w art. 8 ust. 2 akapit piąty, z tytułu złożenia wniosków o udzielenie zezwolenia na zastosowania substancji do produkcji starszych części zamiennych lub do naprawy wyrobów lub produktów złożonych, które nie są już produkowane
Tabela 1
Opłaty standardowe
Opłata podstawowa | 27050 EUR |
Dodatkowa opłata za jedną substancję | 5410 EUR |
Dodatkowa opłata za jedno zastosowanie | 24 345 EUR |
Tabela 2
Opłaty ulgowe dla średnich przedsiębiorstw
Opłata podstawowa | 20287 EUR |
Dodatkowa opłata za jedną substancję | 4057 EUR |
Dodatkowa opłata za jedno zastosowanie | 18 259 EUR |
Tabela 3
Opłaty ulgowe dla małych przedsiębiorstw
Opłata podstawowa | 12172 EUR |
Dodatkowa opłata za jedną substancję | 2 434 EUR |
Dodatkowa opłata za jedno zastosowanie | 10 955 EUR |
Tabela 4
Opłaty ulgowe dla mikroprzedsiębiorstw
Opłata podstawowa | 2 705 EUR |
Dodatkowa opłata za jedną substancję | 541 EUR |
Dodatkowa opłata za jedno zastosowanie | 2 434 EUR |
ZAŁĄCZNIK VII
Należności z tytułu przeglądu zezwolenia na mocy art. 61 rozporządzenia (WE) nr 1907/2006 [4]
1. Należności z tytułu przeglądu zezwolenia
Tabela 1
Należności standardowe
Należność podstawowa | 54100 EUR |
Dodatkowa należność za jedną substancję | 10820 EUR |
Dodatkowa należność za jedno zastosowanie | 48 690 EUR |
Tabela 2
Należności ulgowe dla średnich przedsiębiorstw
Należność podstawowa | 40 575 EUR |
Dodatkowa należność za jedną substancję | 8115 EUR |
Dodatkowa należność za jedno zastosowanie | 36 518 EUR |
Tabela 3
Należności ulgowe dla małych przedsiębiorstw
Należność podstawowa | 24 345 EUR |
Dodatkowa należność za jedną substancję | 4869 EUR |
Dodatkowa należność za jedno zastosowanie | 21 911 EUR |
Tabela 4
Należności ulgowe dla mikroprzedsiębiorstw
Należność podstawowa | 5410 EUR |
Dodatkowa należność za jedną substancję | 1 082 EUR |
Dodatkowa należność za jedno zastosowanie | 4869 EUR |
2. Należności, o których mowa w art. 9 ust. 2 akapit piąty, z tytułu przeglądu zezwolenia udzielonego na zastosowania substancji do produkcji starszych części zamiennych lub do naprawy wyrobów lub produktów złożonych, które nie są już produkowane
Tabela 1
Należności standardowe
Należność podstawowa | 27050 EUR |
Dodatkowa należność za jedną substancję | 5410 EUR |
Dodatkowa należność za jedno zastosowanie | 24 345 EUR |
Tabela 2
Należności ulgowe dla średnich przedsiębiorstw
Należność podstawowa | 20287 EUR |
Dodatkowa należność za jedną substancję | 4057 EUR |
Dodatkowa należność za jedno zastosowanie | 18 259 EUR |
Tabela 3
Należności ulgowe dla małych przedsiębiorstw
Należność podstawowa | 12172 EUR |
Dodatkowa należność za jedną substancję | 2 434 EUR |
Dodatkowa należność za jedno zastosowanie | 10 955 EUR |
Tabela 4
Należności ulgowe dla mikroprzedsiębiorstw
Należność podstawowa | 2 705 EUR |
Dodatkowa należność za jedną substancję | 541 EUR |
Dodatkowa należność za jedno zastosowanie | 2 434 EUR |
ZAŁĄCZNIK VIII
Opłaty z tytułu odwołań wniesionych na mocy art. 92 rozporządzenia (WE) nr 1907/2006
Tabela 1
Opłaty standardowe
Odwołanie od decyzji podjętej na mocy: | Opłata |
Artykuł 9 lub 20 rozporządzenia (WE) nr 1907/2006 | 2 392 EUR |
Artykuł 27 lub 30 rozporządzenia (WE) nr 1907/2006 | 4 783 EUR |
Artykuł 51 rozporządzenia (WE) nr 1907/2006 | 7 175 EUR |
Tabela 2
Opłaty ulgowe dla MŚP
Odwołanie od decyzji podjętej na mocy: | Opłata |
Artykuł 9 lub 20 rozporządzenia (WE) nr 1907/2006 | 1 794 EUR |
Artykuł 27 lub 30 rozporządzenia (WE) nr 1907/2006 | 3 587 EUR |
Artykuł 51 rozporządzenia (WE) nr 1907/2006 | 5 381 EUR |
[1] Art. 8 ust. 2 w brzmieniu ustalonym przez art. 3 pkt 1 rozporządzenia wykonawczego Komisji (UE) 2021/876 z dnia 31 maja 2021 r. ustanawiającego zasady stosowania rozporządzenia (WE) nr 1907/2006 w odniesieniu do wniosków o udzielenie zezwolenia i sprawozdań z przeglądu dotyczących zastosowań substancji do produkcji starszych części zamiennych oraz do naprawy wyrobów i produktów złożonych, które nie są już produkowane, oraz zmieniającego rozporządzenie (WE) nr 340/2008 (Dz.Urz.UE L 192 z 01.06.2021, str. 3). Zmiana weszła w życie 21 czerwca 2021 r.
[2] Art. 9 ust. 2 w brzmieniu ustalonym przez art. 3 pkt 2 rozporządzenia wykonawczego Komisji (UE) 2021/876 z dnia 31 maja 2021 r. ustanawiającego zasady stosowania rozporządzenia (WE) nr 1907/2006 w odniesieniu do wniosków o udzielenie zezwolenia i sprawozdań z przeglądu dotyczących zastosowań substancji do produkcji starszych części zamiennych oraz do naprawy wyrobów i produktów złożonych, które nie są już produkowane, oraz zmieniającego rozporządzenie (WE) nr 340/2008 (Dz.Urz.UE L 192 z 01.06.2021, str. 3). Zmiana weszła w życie 21 czerwca 2021 r.
[3] Załącznik VI w brzmieniu ustalonym przez art. 3 pkt 3 rozporządzenia wykonawczego Komisji (UE) 2021/876 z dnia 31 maja 2021 r. ustanawiającego zasady stosowania rozporządzenia (WE) nr 1907/2006 w odniesieniu do wniosków o udzielenie zezwolenia i sprawozdań z przeglądu dotyczących zastosowań substancji do produkcji starszych części zamiennych oraz do naprawy wyrobów i produktów złożonych, które nie są już produkowane, oraz zmieniającego rozporządzenie (WE) nr 340/2008 (Dz.Urz.UE L 192 z 01.06.2021, str. 3). Zmiana weszła w życie 21 czerwca 2021 r.
[4] Załącznik VII w brzmieniu ustalonym przez art. 3 pkt 3 rozporządzenia wykonawczego Komisji (UE) 2021/876 z dnia 31 maja 2021 r. ustanawiającego zasady stosowania rozporządzenia (WE) nr 1907/2006 w odniesieniu do wniosków o udzielenie zezwolenia i sprawozdań z przeglądu dotyczących zastosowań substancji do produkcji starszych części zamiennych oraz do naprawy wyrobów i produktów złożonych, które nie są już produkowane, oraz zmieniającego rozporządzenie (WE) nr 340/2008 (Dz.Urz.UE L 192 z 01.06.2021, str. 3). Zmiana weszła w życie 21 czerwca 2021 r.
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00