Akt prawny
obowiązujący
Wersja aktualna od 2012-09-29
Wersja aktualna od 2012-09-29
obowiązujący
Alerty
DECYZJA WSPÓLNEGO KOMITETU EOG NR 176/2012
z dnia 28 września 2012 r.
zmieniająca załącznik XIII (Transport) do Porozumienia EOG
WSPÓLNY KOMITET EOG,
uwzględniając Porozumienie o Europejskim Obszarze Gospodarczym, zmienione Protokołem dostosowującym Porozumienie o Europejskim Obszarze Gospodarczym, dalej zwane „Porozumieniem”, w szczególności jego art. 98,
a także mając na uwadze, co następuje:
(1) Załącznik XIII do Porozumienia został zmieniony decyzją Wspólnego Komitetu EOG nr 135/2012 z dnia 13 lipca 2012 r. (1).
(2) W Porozumieniu należy uwzględnić decyzję Komisji 2011/291/UE z dnia 26 kwietnia 2011 r. w sprawie technicznej specyfikacji interoperacyjności odnoszącej się do podsystemu „Tabor – lokomotywy i tabor pasażerski” w transeuropejskim systemie kolei konwencjonalnych (2),
PRZYJMUJE NINIEJSZĄ DECYZJĘ:
Artykuł 1
Do załącznika XIII do Porozumienia wprowadza się następujące zmiany:
1) do pkt 37db (decyzja Komisji 2008/163/WE) dodaje się tekst w brzmieniu:
„zmieniona:
– 32011 D 0291: decyzją Komisji 2011/291/UE z dnia 26 kwietnia 2011 r. (Dz.U. L 139 z 26.5.2011, s. 1).”;
2) po pkt 37dh (decyzja Komisji 2011/274/UE) wprowadza się, co następuje:
„37di. 32011 D 0291: Decyzja Komisji 2011/291/UE z dnia 26 kwietnia 2011 r. w sprawie technicznej specyfikacji interoperacyjności odnoszącej się do podsystemu »Tabor – lokomotywy i tabor pasażerski« w transeuropejskim systemie kolei konwencjonalnych (Dz.U. L 139 z 26.5.2011, s. 1).
Postanowienia decyzji dla celów niniejszego Porozumienia dostosowuje się następująco:
a) W sekcji 7.3.2.3 załącznika do decyzji dodaje się tekst w brzmieniu:
» Przypadek szczególny Norwegia
(‘P’ ) W celu utrzymania nieograniczonego dostępu do sieci norweskiej pojazdy kolejowe powinny utrzymywać się w granicach skrajni kinematycznej NO1. Linie przyjmujące większe skrajnie wymieniono w regulaminie sieci.
Nie uniemożliwia to dostępu taboru zgodnego z TSI do sieci krajowej.«.
b) Po sekcji 7.3.2.13 załącznika do decyzji dodaje się tekst w brzmieniu:
»7.3.2.13 a Współczynnik mocy (4.2.8.2.6)
Przypadek szczególny Norwegia
(‘P’) W celu utrzymania nieograniczonego działania sieci norweskiej stosuje się następujące wymogi dla elektrycznych jednostek trakcyjnych:
– Pojemnościowy współczynnik mocy nie może być mniejszy niż 0,95 przy napięciach na przewodach jezdnych przekraczających 16,5 kV, w momencie gdy pojazd trakcyjny aktywnie pobiera energię elektryczną.
– Moc pojemnościowa nie może przekroczyć 60 kVAr, w momencie gdy pojazd trakcyjny odzyskuje moc.
– Indukcyjny współczynnik mocy nie może być mniejszy niż 0,95 przy napięciach na przewodach jezdnych przekraczających 16,5 kV, w momencie gdy pojazd trakcyjny odzyskuje moc.«.
c) W sekcji 7.3.2.16 załącznika do decyzji dodaje się tekst w brzmieniu:
»Przypadek szczególny Norwegia
(‘ T’) Ten przypadek szczególny ma zastosowanie do pojazdów kolejowych wykorzystywanych na liniach o niezmodernizowanej sieci trakcyjnej. Linie posiadające sieci trakcyjne zgodne z TSI wymieniono w regulaminie sieci.
Geometria ślizgacza pantografu powinna być zgodna z normą 50367:2011, rysunek B.6 (1 800 mm).«.
d) Po sekcji 7.3.2.16 załącznika do decyzji dodaje się tekst w brzmieniu:
»7.3.2.16 a Nacisk statyczny pantografu (4.2.8.2.9.5)
Przypadek szczególny Norwegia
(‘ P’) Ten przypadek szczególny ma zastosowanie do pojazdów kolejowych wykorzystywanych na liniach o niezmodernizowanej sieci trakcyjnej. Linie posiadające sieci trakcyjne zgodne z TSI wymieniono w regulaminie sieci.
Podczas postoju nacisk statyczny pantografów powinien wynosić 55 N.«.
e) W sekcji 7.3.2.17 załącznika do decyzji dodaje się tekst w brzmieniu:
»Przypadek szczególny Norwegia
(‘P’) Ten przypadek szczególny ma zastosowanie do pojazdów kolejowych wykorzystywanych na liniach o niezmodernizowanej sieci trakcyjnej. Linie posiadające sieci trakcyjne zgodne z TSI wymieniono w regulaminie sieci.
Oprócz zgodności z wymogami TSI pantografy muszą być zgodne z krzywą opartą na następującym wzorze: Fm = 0,00097v2 + 55, z tolerancją +/– 10 %.«.
f) W sekcji 7.4 załącznika do decyzji dodaje się tekst w brzmieniu:
»Warunki szczególne Norwegia
(‘P’) Do celów nieograniczonego dostępu taboru do sieci norweskiej w warunkach zimowych należy wykazać, że tabor spełnia następujące wymagania:
– powinna zostać wybrana strefa temperatury T2 zgodnie z pkt 4.2.6.1.2,
– powinny zostać wybrane trudniejsze warunki związane z wystąpieniem śniegu, lodu i gradu, zgodnie z pkt 4.2.6.1.5.« ”.
Artykuł 2
Teksty decyzji 2011/291/UE w językach islandzkim i norweskim, które mają zostać opublikowane w Suplemencie EOG do Dziennika Urzędowego Unii Europejskiej, są autentyczne.
Artykuł 3
Niniejsza decyzja wchodzi w życie z dniem 29 września 2012 r., pod warunkiem że Wspólny Komitet EOG otrzyma wszystkie notyfikacje przewidziane w art. 103 ust. 1 Porozumienia (*).
Artykuł 4
Niniejsza decyzja zostaje opublikowana w sekcji EOG oraz w Suplemencie EOG do Dziennika Urzędowego Unii Europejskiej.
Sporządzono w Brukseli dnia 28 września 2012 r.
| W imieniu Wspólnego Komitetu EOG |
Atle LEIKVOLL | |
Przewodniczący |
(1) Dz.U. L 309 z 8.11.2012, s. 16.
(2) Dz.U. L 139 z 26.5.2011, s. 1.
(*) Nie wskazano wymogów konstytucyjnych.