Akt prawny
oczekujący
Wersja oczekująca od dnia notyfikacji
Wersja oczekująca od dnia notyfikacji
oczekujący
Alerty
DECYZJA WYKONAWCZA KOMISJI
z dnia 6 września 2012 r.
wyłączająca z finansowania Unii Europejskiej niektóre wydatki poniesione przez państwa członkowskie z tytułu Sekcji Gwarancji Europejskiego Funduszu Orientacji i Gwarancji Rolnej (EFOGR), Europejskiego Funduszu Rolniczego Gwarancji (EFRG) oraz Europejskiego Funduszu Rolnego na rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich (EFRROW)
(notyfikowana jako dokument nr C(2012) 6113)
(Jedynie teksty w języku angielskim, francuskim, greckim, hiszpańskim, łotewskim, niemieckim, portugalskim, rumuńskim, szwedzkim, węgierskim i włoskim są autentyczne)
(2012/500/UE)
KOMISJA EUROPEJSKA,
uwzględniając Traktat o funkcjonowaniu Unii Europejskiej,
uwzględniając rozporządzenie Rady (WE) nr 1258/1999 z dnia 17 maja 1999 r. w sprawie finansowania wspólnej polityki rolnej (1), w szczególności jego art. 7 ust. 4,
uwzględniając rozporządzenie Rady (WE) nr 1290/2005 z dnia 21 czerwca 2005 r. w sprawie finansowania wspólnej polityki rolnej (2), w szczególności jego art. 31,
po konsultacji z Komitetem ds. Funduszy Rolniczych,
a także mając na uwadze, co następuje:
(1) Zgodnie z art. 7 ust. 4 rozporządzenia (WE) nr 1258/1999 i art. 31 rozporządzenia (WE) nr 1290/2005 Komisja dokonuje niezbędnych weryfikacji, informuje państwa członkowskie o wynikach tych weryfikacji, zapoznaje się z uwagami zgłoszonymi przez państwa członkowskie, zwołuje dwustronne rozmowy w celu wypracowania porozumienia z danymi państwami członkowskimi i oficjalnie informuje je o swoich wnioskach.
(2) Państwa członkowskie miały możliwość złożenia wniosku o rozpoczęcie procedury pojednawczej. W niektórych przypadkach możliwość ta została wykorzystana, a Komisja przeanalizowała sprawozdania sporządzone po zakończeniu tej procedury.
(3) Zgodnie z rozporządzeniem (WE) nr 1258/1999 i rozporządzeniem (WE) nr 1290/2005 finansowane mogą być jedynie wydatki rolne dokonane zgodnie z zasadami Unii Europejskiej.
(4) Przeprowadzone weryfikacje, wyniki rozmów dwustronnych i procedury pojednawcze wykazały, że część wydatków zadeklarowanych przez państwa członkowskie nie spełnia wymogów, nie może być zatem finansowana przez Sekcję Gwarancji EFOGR, EFRG i EFRROW.
(5) Należy wskazać, które kwoty nie zostały uznane za kwalifikujące się do zwrotu w ramach Sekcji Gwarancji EFOGR, EFRG oraz EFRROW. Kwoty te nie dotyczą wydatków poniesionych wcześniej niż dwadzieścia cztery miesiące przed pisemnym powiadomieniem państw członkowskich przez Komisję o wynikach weryfikacji.
(6) Dla przypadków objętych niniejszą decyzją Komisja przedstawiła państwom członkowskim w sprawozdaniu zbiorczym szacunkowe kwoty do wyłączenia z uwagi na ich niezgodność z zasadami Unii Europejskiej.
(7) Niniejsza decyzja nie przesądza o skutkach finansowych wynikających dla Komisji z wyroków Trybunału Sprawiedliwości w sprawach będących w toku w dniu 1 czerwca 2012 r. i dotyczących kwestii z nią związanych,
PRZYJMUJE NINIEJSZĄ DECYZJĘ:
Artykuł 1
Wydatki akredytowanych przez państwa członkowskie agencji płatniczych, zadeklarowane z tytułu Sekcji Gwarancji EFOGR, EFRG lub EFRROW, wskazane w załączniku do niniejszej decyzji, wyłącza się z finansowania Unii Europejskiej z powodu ich niezgodności z zasadami Unii Europejskiej.
Artykuł 2
Niniejsza decyzja skierowana jest do Republiki Federalnej Niemiec, Irlandii, Republiki Greckiej, Królestwa Hiszpanii, Republiki Francuskiej, Republiki Włoskiej, Republiki Łotewskiej, Wielkiego Księstwa Luksemburga, Węgier, Republiki Austrii, Republiki Portugalskiej, Rumunii, Królestwa Szwecji, Zjednoczonego Królestwa Wielkiej Brytanii i Irlandii Północnej.
Sporządzono w Brukseli dnia 6 września 2012 r.
| W imieniu Komisji |
Dacian CIOLOȘ | |
Członek Komisji |
(1) Dz.U. L 160 z 26.6.1999, s. 103.
ZAŁĄCZNIK
POZYCJA W BUDŻECIE: 6 7 0 1 | |||||||||
Państwo członkowskie | Środek | Rok budże towy | Przyczyna | Rodzaj | % | Waluta | Kwota | Potrącenia | Wpływ finansowy |
AT | Uprawnienia do płatności | 2006 | Nieprawidłowe zastosowanie pojęcia siły wyższej | JEDNORAZOWE |
| EUR | – 5 684,78 | 0,00 | – 5 684,78 |
AT | Uprawnienia do płatności | 2006 | Nieprawidłowa procedura przydzielania rezerwy krajowej (konsolidacja obszaru alpejskiego) | STAWKA RYCZAŁTOWA | 2,00 | EUR | – 37 410,57 | 0,00 | – 37 410,57 |
AT | Uprawnienia do płatności | 2006 | Nieuwzględnienie powierzchni paszowej w obliczaniu obszaru/kwot referencyjnych | STAWKA RYCZAŁTOWA | 2,00 | EUR | – 212 321,97 | 0,00 | – 212 321,97 |
AT | Uprawnienia do płatności | 2007 | Nieprawidłowe zastosowanie pojęcia siły wyższej | JEDNORAZOWE |
| EUR | – 5 684,78 | 0,00 | – 5 684,78 |
AT | Uprawnienia do płatności | 2007 | Nieprawidłowa procedura przydzielania rezerwy krajowej (konsolidacja obszaru alpejskiego) | STAWKA RYCZAŁTOWA | 2,00 | EUR | – 60 335,10 | 0,00 | – 60 335,10 |
AT | Uprawnienia do płatności | 2007 | Nieuwzględnienie powierzchni paszowej w obliczaniu obszaru/kwot referencyjnych | STAWKA RYCZAŁTOWA | 2,00 | EUR | – 212 321,97 | 0,00 | – 212 321,97 |
AT | Uprawnienia do płatności | 2008 | Nieprawidłowe zastosowanie pojęcia siły wyższej | JEDNORAZOWE |
| EUR | – 5 684,78 | 0,00 | – 5 684,78 |
AT | Uprawnienia do płatności | 2008 | Nieprawidłowa procedura przydzielania rezerwy krajowej (konsolidacja obszaru alpejskiego) | STAWKA RYCZAŁTOWA | 2,00 | EUR | – 116 578,92 | 0,00 | – 116 578,92 |
AT | Uprawnienia do płatności | 2008 | Nieuwzględnienie powierzchni paszowej w obliczaniu obszaru/kwot referencyjnych | STAWKA RYCZAŁTOWA | 2,00 | EUR | – 212 321,97 | 0,00 | – 212 321,97 |
AT | Uprawnienia do płatności | 2009 | Nieprawidłowe zastosowanie pojęcia siły wyższej | JEDNORAZOWE |
| EUR | – 5 684,78 | 0,00 | – 5 684,78 |
AT | Uprawnienia do płatności | 2009 | Nieuwzględnienie powierzchni paszowej w obliczaniu obszaru/kwot referencyjnych | STAWKA RYCZAŁTOWA | 2,00 | EUR | – 212 321,97 | 0,00 | – 212 321,97 |
AT | Uprawnienia do płatności | 2010 | Nieprawidłowe zastosowanie pojęcia siły wyższej | JEDNORAZOWE |
| EUR | – 5 684,78 | 0,00 | – 5 684,78 |
AT | Uprawnienia do płatności | 2010 | Nieuwzględnienie powierzchni paszowej w obliczaniu obszaru/kwot referencyjnych | STAWKA RYCZAŁTOWA | 2,00 | EUR | – 212 321,97 | 0,00 | – 212 321,97 |
AT | Rozliczenie rachunków – rozliczenie finansowe | 2010 | Najprawdopodobniej błąd w populacji EFRG nieobjętej systemem ZSZiK | JEDNORAZOWE |
| EUR | – 143 780,79 | 0,00 | – 143 780,79 |
ŁĄCZNIE AT | EUR | – 1 448 139,13 | 0,00 | – 1 448 139,13 | |||||
DE | Rozliczenie rachunków | 2007 | Błąd w księdze dłużników EFOGR | JEDNORAZOWE |
| EUR | – 203 881,84 | 0,00 | – 203 881,84 |
DE | Rozliczenie rachunków | 2008 | Błąd finansowy nieuwzględniony w refundacji w populacji EFRG | JEDNORAZOWE |
| EUR | – 10 000,00 | 0,00 | – 10 000,00 |
ŁĄCZNIE DE | EUR | – 213 881,84 | 0,00 | – 213 881,84 | |||||
FR | Środki promocyjne | 2006 | Wydatek niekwalifikowalny | JEDNORAZOWE |
| EUR | – 23 204,39 | 0,00 | – 23 204,39 |
FR | Środki promocyjne | 2006 | Niezgłoszone należne odsetki | JEDNORAZOWE |
| EUR | – 336,26 | 0,00 | – 336,26 |
FR | Środki promocyjne | 2007 | Niezgłoszone należne odsetki | JEDNORAZOWE |
| EUR | – 638,72 | 0,00 | – 638,72 |
FR | Środki promocyjne | 2008 | Niezgłoszone należne odsetki | JEDNORAZOWE |
| EUR | – 38,48 | 0,00 | – 38,48 |
ŁĄCZNIE FR | EUR | – 24 217,85 | 0,00 | – 24 217,85 | |||||
GB | Dodatkowe kwoty pomocy | 2008 | Niedociągnięcia w systemie LPIS-GIS wpływające na jakość kontroli krzyżowych, niedociągnięcia w funkcjonowaniu kontroli na miejscu i niewłaściwe stosowanie przepisów dotyczących sankcji, odzyskiwanie nienależnych płatności, celowa niezgodność | STAWKA RYCZAŁTOWA | 5,00 | EUR | – 277 231,60 | 0,00 | – 277 231,60 |
GB | Pomoc bezpośrednia niezwiązana z wielkością produkcji (system jednolitej płatności obszarowej – SAPS) | 2008 | Niedociągnięcia w systemie LPIS-GIS wpływające na jakość kontroli krzyżowych, niedociągnięcia w funkcjonowaniu kontroli na miejscu i niewłaściwe stosowanie przepisów dotyczących sankcji, odzyskiwanie nienależnych płatności, celowa niezgodność | STAWKA RYCZAŁTOWA | 5,00 | EUR | – 16 040 610,36 | – 2 369 021,46 | – 13 671 588,90 |
GB | Dodatkowe kwoty pomocy | 2009 | Niedociągnięcia w systemie LPIS-GIS wpływające na jakość kontroli krzyżowych, niedociągnięcia w funkcjonowaniu kontroli na miejscu i niewłaściwe stosowanie przepisów dotyczących sankcji, odzyskiwanie nienależnych płatności, celowa niezgodność | STAWKA RYCZAŁTOWA | 5,00 | EUR | – 270 398,26 | 0,00 | – 270 398,26 |
GB | Dodatkowe kwoty pomocy | 2009 | Niedociągnięcia w systemie LPIS-GIS wpływające na jakość kontroli krzyżowych, niedociągnięcia w funkcjonowaniu kontroli na miejscu i niewłaściwe stosowanie przepisów dotyczących sankcji, odzyskiwanie nienależnych płatności, celowa niezgodność | STAWKA RYCZAŁTOWA | 5,00 | EUR | – 15 844 193,29 | 0,00 | – 15 844 193,29 |
GB | Pomoc bezpośrednia niezwiązana z wielkością produkcji | 2009 | Brak kontroli nowych rolników w Irlandii Północnej | STAWKA RYCZAŁTOWA | 10,00 | EUR | – 899 181,43 | – 449 590,71 | – 449 590,72 |
GB | Pomoc bezpośrednia niezwiązana z wielkością produkcji | 2009 | Niewystarczające kontrole beneficjentów w ramach kategorii inwestorów z „National Reserve” (Irlandia Północna) | STAWKA RYCZAŁTOWA | 10,00 | EUR | – 1 036 829,72 | – 518 414,86 | – 518 414,86 |
GB | Pomoc bezpośrednia niezwiązana z wielkością produkcji | 2009 | Nieprawidłowe redukcje z „National Reserve” (Szkocja, Walia, Irlandia Północna) | JEDNORAZOWE |
| EUR | – 608 899,15 | 0,00 | – 608 899,15 |
GB | Pomoc bezpośrednia niezwiązana z wielkością produkcji | 2009 | Przekroczenie pułapu regionalnego (Irlandia Północna) | JEDNORAZOWE |
| EUR | – 286 592,57 | 0,00 | – 286 592,57 |
GB | Pomoc bezpośrednia niezwiązana z wielkością produkcji | 2010 | Brak kontroli nowych rolników w Irlandii Północnej | STAWKA RYCZAŁTOWA | 10,00 | EUR | – 897 366,72 | 0,00 | – 897 366,72 |
GB | Pomoc bezpośrednia niezwiązana z wielkością produkcji | 2010 | Niewystarczające kontrole beneficjentów w ramach kategorii inwestorów z „National Reserve” (Irlandia Północna) | STAWKA RYCZAŁTOWA | 10,00 | EUR | – 1 034 737,22 | 0,00 | – 1 034 737,22 |
GB | Pomoc bezpośrednia niezwiązana z wielkością produkcji | 2010 | Nieprawidłowe redukcje z „National Reserve” (Szkocja, Walia, Irlandia Północna) | JEDNORAZOWE |
| EUR | – 605 688,94 | 0,00 | – 605 688,94 |
GB | Pomoc bezpośrednia niezwiązana z wielkością produkcji | 2010 | Przekroczenie pułapu regionalnego (Irlandia Północna) | JEDNORAZOWE |
| EUR | – 288 693,14 | 0,00 | – 288 693,14 |
ŁĄCZNIE GB | EUR | – 38 090 422,40 | – 3 337 027,03 | – 34 753 395,37 | |||||
GR | Inna pomoc bezpośrednia – premia mleczna | 2007 | Wydatki niekwalifikowalne przekraczające pułap | JEDNORAZOWE |
| EUR | – 16 045,14 | 0,00 | – 16 045,14 |
ŁĄCZNIE GR | EUR | – 16 045,14 | 0,00 | – 16 045,14 | |||||
HU | Audyt finansowy – przekroczenie pułapu | 2010 | Przekroczenie pułapu finansowego | JEDNORAZOWE |
| EUR | – 1 515 332,82 | 0,00 | – 1 515 332,82 |
ŁĄCZNIE HU | EUR | – 1 515 332,82 | 0,00 | – 1 515 332,82 | |||||
IE | Rozwój obszarów wiejskich, EFOGR (2000– 2006) – środki obszarowe | 2006 | Niedociągnięcia w identyfikowalności przeprowadzonych kontroli na miejscu, brak rejestrów rolnych na poziomie działki, brak pomiarów działki podczas kontroli na miejscu | STAWKA RYCZAŁTOWA | 2,00 | EUR | – 578 942,61 | 0,00 | – 578 942,61 |
ŁĄCZNIE IE | EUR | – 578 942,61 | 0,00 | – 578 942,61 | |||||
IT | Uprawnienia do płatności | 2006 | Błędy w obliczaniu uprawnień do płatności dla rolników spełniających kilka warunków kwalifikowalności | JEDNORAZOWE |
| EUR | – 88 820,07 | 0,00 | – 88 820,07 |
IT | Uprawnienia do płatności | 2007 | Błędy w obliczaniu uprawnień do płatności dla rolników spełniających kilka warunków kwalifikowalności | JEDNORAZOWE |
| EUR | – 159 449,07 | 0,00 | – 159 449,07 |
IT | Uprawnienia do płatności | 2007 | Błędy w integracji sektora oliwy z oliwek do systemu płatności jednolitych | JEDNORAZOWE |
| EUR | – 6 838 343,84 | – 93 770,42 | – 6 744 573,42 |
IT | Uprawnienia do płatności | 2008 | Błędy w obliczaniu uprawnień do płatności dla rolników spełniających kilka warunków kwalifikowalności | JEDNORAZOWE |
| EUR | – 147 113,50 | 0,00 | – 147 113,50 |
IT | Uprawnienia do płatności | 2008 | Błędy w integracji sektora oliwy z oliwek do systemu płatności jednolitych | JEDNORAZOWE |
| EUR | – 6 838 343,84 | 0,00 | – 6 838 343,84 |
IT | Uprawnienia do płatności | 2009 | Błędy w obliczaniu uprawnień do płatności dla rolników spełniających kilka warunków kwalifikowalności | JEDNORAZOWE |
| EUR | – 153 614,54 | 0,00 | – 153 614,54 |
IT | Uprawnienia do płatności | 2009 | Błędy w integracji sektora oliwy z oliwek do systemu płatności jednolitych | JEDNORAZOWE |
| EUR | – 6 838 343,84 | 0,00 | – 6 838 343,84 |
IT | Uprawnienia do płatności | 2010 | Błędy w obliczaniu uprawnień do płatności dla rolników spełniających kilka warunków kwalifikowalności | JEDNORAZOWE |
| EUR | – 118 496,31 | 0,00 | – 118 496,31 |
IT | Uprawnienia do płatności | 2010 | Błędy w integracji sektora oliwy z oliwek do systemu płatności jednolitych | JEDNORAZOWE |
| EUR | – 6 838 343,84 | 0,00 | – 6 838 343,84 |
IT | Środki promocyjne | 2007 | Nadmierne współfinansowanie | JEDNORAZOWE |
| EUR | – 32 760,90 | 0,00 | – 32 760,90 |
IT | Środki promocyjne | 2007 | Opóźnione płatności | JEDNORAZOWE |
| EUR | – 997 431,56 | 0,00 | – 997 431,56 |
IT | Środki promocyjne | 2007 | Niedociągnięcia w kontrolach | STAWKA RYCZAŁTOWA | 5,00 | EUR | – 372 253,49 | 0,00 | – 372 253,49 |
IT | Środki promocyjne | 2008 | Opóźnione płatności | JEDNORAZOWE |
| EUR | – 1 029 057,38 | 0,00 | – 1 029 057,38 |
IT | Środki promocyjne | 2008 | Niedociągnięcia w kontrolach | STAWKA RYCZAŁTOWA | 5,00 | EUR | – 398 223,18 | 0,00 | – 398 223,18 |
ŁĄCZNIE IT | EUR | – 30 850 595,36 | – 93 770,42 | – 30 756 824,94 | |||||
LU | Audyt finansowy – przekroczenie pułapu | 2010 | Przekroczenie pułapu finansowego | JEDNORAZOWE |
| EUR | – 1 827,40 | – 1 827,40 | 0,00 |
ŁĄCZNIE LU | EUR | – 1 827,40 | – 1 827,40 | 0,00 | |||||
LV | Refundacje wywozowe – nieobjęte załącznikiem I | 2008 | Niewystarczające kontrole na miejscu | STAWKA RYCZAŁTOWA | 5,00 | EUR | – 559,00 | 0,00 | – 559,00 |
LV | Refundacje wywozowe – inne | 2009 | Niewystarczające kontrole na miejscu | STAWKA RYCZAŁTOWA | 5,00 | EUR | – 7 936,24 | 0,00 | – 7 936,24 |
LV | Refundacje wywozowe – nieobjęte załącznikiem I | 2009 | Niewystarczające kontrole na miejscu | STAWKA RYCZAŁTOWA | 5,00 | EUR | – 558,10 | 0,00 | – 558,10 |
LV | Refundacje wywozowe – nieobjęte załącznikiem I | 2010 | Niewystarczające kontrole na miejscu | STAWKA RYCZAŁTOWA | 5,00 | EUR | – 487,37 | 0,00 | – 487,37 |
LV | Refundacje wywozowe – inne | 2010 | Niewystarczające kontrole na miejscu | STAWKA RYCZAŁTOWA | 5,00 | EUR | – 7 394,30 | 0,00 | – 7 394,30 |
ŁĄCZNIE LV | EUR | – 16 935,01 | 0,00 | – 16 935,01 | |||||
PT | Inna pomoc bezpośrednia – nasiona | 2008 | Spóźnione kontrole na miejscu, wnioski za rok 2007 i 2008 | STAWKA RYCZAŁTOWA | 10,00 | EUR | – 25 677,30 | 0,00 | – 25 677,30 |
PT | Inna pomoc bezpośrednia | 2008 | Spóźnione kontrole na miejscu, wnioski za rok 2007 i 2008 | STAWKA RYCZAŁTOWA | 10,00 | EUR | – 1 072 654,86 | 0,00 | – 1 072 654,86 |
PT | Inna pomoc bezpośrednia – rośliny energetyczne | 2008 | Spóźnione kontrole na miejscu, wnioski za rok 2007 i 2008 | STAWKA RYCZAŁTOWA | 10,00 | EUR | – 29 543,73 | 0,00 | – 29 543,73 |
PT | Inna pomoc bezpośrednia – nasiona | 2008 | Kwoty odzyskane, wnioski za rok 2007 | JEDNORAZOWE |
| EUR | 786,19 | 0,00 | 786,19 |
PT | Inna pomoc bezpośrednia | 2008 | Kwoty odzyskane, wnioski za rok 2007 | JEDNORAZOWE |
| EUR | 779,08 | 0,00 | 779,08 |
PT | Pomoc bezpośrednia niezwiązana z wielkością produkcji | 2008 | Kwoty odzyskane, wnioski za rok 2007 | JEDNORAZOWE |
| EUR | 611 643,02 | 0,00 | 611 643,02 |
PT | Inna pomoc bezpośrednia | 2008 | Kwoty odzyskane, wnioski za rok 2008 | JEDNORAZOWE |
| EUR | 8 074,29 | 0,00 | 8 074,29 |
PT | Dodatkowe kwoty pomocy | 2008 | Niedociągnięcia w systemie LPIS-GIS, zaliczki, wsteczne odzyskiwanie kwot i celowa niezgodność, wnioski za lata 2007 i 2008 | EKSTRAPOLOWANE | EUR | – 510 332,30 | 0,00 | – 510 332,30 | |
PT | Pomoc bezpośrednia niezwiązana z wielkością produkcji | 2008 | Niedociągnięcia w systemie LPIS-GIS, zaliczki, wsteczne odzyskiwanie kwot i celowa niezgodność, wnioski za lata 2007 i 2008 | EKSTRAPOLOWANE | EUR | – 25 803 577,29 | 0,00 | – 25 803 577,29 | |
PT | Inna pomoc bezpośrednia | 2008 | Niedociągnięcia w systemie LPIS-GIS, zaliczki, wsteczne odzyskiwanie kwot i celowa niezgodność, wnioski za lata 2007 i 2008 | STAWKA RYCZAŁTOWA | 10,00 | EUR | – 447 248,69 | – 4 307,15 | – 442 941,54 |
PT | Inna pomoc bezpośrednia | 2009 | Spóźnione kontrole na miejscu, wnioski za rok 2007 i 2008 | STAWKA RYCZAŁTOWA | 10,00 | EUR | – 1 085 832,14 | 0,00 | – 1 085 832,14 |
PT | Inna pomoc bezpośrednia – rośliny energetyczne | 2009 | Spóźnione kontrole na miejscu, wnioski za rok 2007 i 2008 | STAWKA RYCZAŁTOWA | 10,00 | EUR | – 7 341,95 | 0,00 | – 7 341,95 |
PT | Inna pomoc bezpośrednia – nasiona | 2009 | Spóźnione kontrole na miejscu, wnioski za rok 2007 i 2008 | STAWKA RYCZAŁTOWA | 10,00 | EUR | – 25 699,74 | 0,00 | – 25 699,74 |
PT | Inna pomoc bezpośrednia | 2009 | Kwoty odzyskane, wnioski za rok 2008 | JEDNORAZOWE |
| EUR | 435,37 | 0,00 | 435,37 |
PT | Pomoc bezpośrednia niezwiązana z wielkością produkcji | 2009 | Kwoty odzyskane, wnioski za rok 2008 | JEDNORAZOWE |
| EUR | 53 310,21 | 0,00 | 53 310,21 |
PT | Dodatkowe kwoty pomocy | 2009 | Niedociągnięcia w systemie LPIS-GIS, zaliczki, wsteczne odzyskiwanie kwot i celowa niezgodność, wnioski za lata 2007 i 2008 | EKSTRAPOLOWANE | EUR | – 502 652,12 | 0,00 | – 502 652,12 | |
PT | Pomoc bezpośrednia niezwiązana z wielkością produkcji | 2009 | Niedociągnięcia w systemie LPIS-GIS, zaliczki, wsteczne odzyskiwanie kwot i celowa niezgodność, wnioski za lata 2007 i 2008 | EKSTRAPOLOWANE | EUR | – 27 250 274,35 | 0,00 | – 27 250 274,35 | |
PT | Inna pomoc bezpośrednia | 2009 | Niedociągnięcia w systemie LPIS-GIS, zaliczki, wsteczne odzyskiwanie kwot i celowa niezgodność, wnioski za lata 2007 i 2008 | STAWKA RYCZAŁTOWA | 10,00 | EUR | – 394 467,54 | – 13 571,88 | – 380 895,66 |
PT | Inna pomoc bezpośrednia | 2010 | Spóźnione kontrole na miejscu, wnioski za rok 2007 i 2008 | STAWKA RYCZAŁTOWA | 10,00 | EUR | – 5 024,03 | 0,00 | – 5 024,03 |
PT | Inna pomoc bezpośrednia – rośliny energetyczne | 2010 | Spóźnione kontrole na miejscu, wnioski za rok 2007 i 2008 | STAWKA RYCZAŁTOWA | 10,00 | EUR | – 26,08 | 0,00 | – 26,08 |
PT | Pomoc bezpośrednia niezwiązana z wielkością produkcji | 2010 | Niedociągnięcia w systemie LPIS-GIS, zaliczki, wsteczne odzyskiwanie kwot i celowa niezgodność, wnioski za lata 2007 i 2008 | EXTRAPOLATED | EUR | – 494 010,13 | 0,00 | – 494 010,13 | |
PT | Inna pomoc bezpośrednia | 2010 | Niedociągnięcia w systemie LPIS-GIS, zaliczki, wsteczne odzyskiwanie kwot i celowa niezgodność, wnioski za lata 2007 i 2008 | STAWKA RYCZAŁTOWA | 10,00 | EUR | – 13 473,36 | 0,00 | – 13 473,36 |
PT | Audyt finansowy – opóźnione płatności i terminy płatności | 2010 | Opóźnione płatności | JEDNORAZOWE |
| EUR | – 709 124,14 | – 709 124,14 | 0,00 |
PT | Audyt finansowy – przekroczenie pułapu | 2010 | Przekroczenie pułapów | JEDNORAZOWE |
| EUR | – 79 990,99 | – 79 990,99 | 0,00 |
PT | Audyt finansowy – opóźnione płatności i terminy płatności | 2010 | Opóźnione płatności | JEDNORAZOWE |
| EUR | – 2 433 826,30 | – 2 433 826,30 | 0,00 |
ŁĄCZNIE PT | EUR | – 60 215 748,88 | – 3 240 820,46 | – 56 974 928,42 | |||||
RO | Audyt finansowy – opóźnione płatności i terminy płatności | 2010 | Opóźnione płatności | JEDNORAZOWE |
| EUR | – 38 848,18 | – 38 848,18 | 0,00 |
RO | Audyt finansowy – opóźnione płatności i terminy płatności | 2010 | Opóźnione płatności | JEDNORAZOWE |
| EUR | – 3 800 866,94 | – 3 800 866,94 | 0,00 |
ŁĄCZNIE RO | EUR | – 3 839 715,12 | – 3 839 715,12 | 0,00 | |||||
SE | Pomoc bezpośrednia niezwiązana z wielkością produkcji | 2009 | Niedokładności w systemie LPIS | JEDNORAZOWE |
| EUR | – 18 476 302,00 | 0,00 | – 18 476 302,00 |
SE | Uprawnienia do płatności | 2007 | Nadmierny przydział uprawnień do płatności | JEDNORAZOWE |
| EUR | – 502 189,38 | 0,00 | – 502 189,38 |
SE | Uprawnienia do płatności | 2008 | Nadmierny przydział uprawnień do płatności | JEDNORAZOWE |
| EUR | – 499 653,07 | 0,00 | – 499 653,07 |
SE | Uprawnienia do płatności | 2009 | Nadmierny przydział uprawnień do płatności | JEDNORAZOWE |
| EUR | – 492 044,14 | 0,00 | – 492 044,14 |
SE | Uprawnienia do płatności | 2010 | Nadmierny przydział uprawnień do płatności | JEDNORAZOWE |
| EUR | – 461 608,42 | 0,00 | – 461 608,42 |
ŁĄCZNIE SE | EUR | – 20 431 797,01 | 0,00 | – 20 431 797,01 | |||||
6 7 0 1 ŁĄCZNIE | EUR | – 157 243 600,57 | – 10 513 160,43 | – 146 730 440,14 | |||||
POZYCJA W BUDŻECIE: 6 7 1 1
| |||||||||
Państwo członkowskie | Środek | Rok budże towy | Przyczyna | Rodzaj | % | Waluta | Kwota | Potrącenia | Wpływ finansowy |
DE | Rozliczenie rachunków | 2008 | Najprawdopodobniej błąd w populacji EFRG | JEDNORAZOWE |
| EUR | – 2 637 471,59 | 0,00 | – 2 637 471,59 |
DE | Rozliczenie rachunków | 2008 | Najprawdopodobniej błąd | JEDNORAZOWE |
| EUR | – 27 289,43 | 0,00 | – 27 289,43 |
ŁĄCZNIE DE | EUR | – 2 664 761,02 | 0,00 | – 2 664 761,02 | |||||
ES | Rozliczenie rachunków – rozliczenie finansowe | 2009 | Znany błąd w populacji EFRG | JEDNORAZOWE |
| EUR | – 2 525,92 | 0,00 | – 2 525,92 |
ES | Rozwój obszarów wiejskich, EFRROW oś 2 (2007–2013, środki obszarowe) | 2008 | Nieodpowiedni termin kontroli na miejscu | STAWKA RYCZAŁTOWA | 2,00 | EUR | – 1 315 120,98 | 0,00 | – 1 315 120,98 |
ES | Rozwój obszarów wiejskich, EFRROW oś 2 (2007–2013, środki obszarowe) | 2009 | Nieodpowiedni termin kontroli na miejscu | STAWKA RYCZAŁTOWA | 2,00 | EUR | – 928 883,54 | 0,00 | – 928 883,54 |
ŁĄCZNIE ES | EUR | – 2 246 530,44 | 0,00 | – 2 246 530,44 | |||||
GB | Rozwój obszarów wiejskich, EFRROW oś 2 (2007–2013, środki obszarowe) | 2008 | Niedociągnięcia w systemie LPIS-GIS wpływające na jakość kontroli krzyżowych, niedociągnięcia w funkcjonowaniu kontroli na miejscu i niewłaściwe stosowanie przepisów dotyczących sankcji, odzyskiwanie nienależnych płatności, celowa niezgodność | STAWKA RYCZAŁTOWA | 5,00 | EUR | – 1 270 059,53 | 0,00 | – 1 270 059,53 |
GB | Rozwój obszarów wiejskich, EFRROW oś 2 (2007–2013, środki obszarowe) | 2009 | Niedociągnięcia w systemie LPIS-GIS wpływające na jakość kontroli krzyżowych, niedociągnięcia w funkcjonowaniu kontroli na miejscu i niewłaściwe stosowanie przepisów dotyczących sankcji, odzyskiwanie nienależnych płatności, celowa niezgodność | STAWKA RYCZAŁTOWA | 5,00 | EUR | – 819 580,58 | 0,00 | – 819 580,58 |
ŁĄCZNIE GB | EUR | – 2 089 640,11 | 0,00 | – 2 089 640,11 | |||||
HU | Rozwój obszarów wiejskich, EFRROW oś 2 (2007– 2013, środki obszarowe) | 2010 | Niedociągnięcia w systemie sankcji | STAWKA RYCZAŁTOWA | 5,00 | EUR | – 195 280,00 | 0,00 | – 195 280,00 |
HU | Rozwój obszarów wiejskich, EFRROW oś 2 (2007–2013, środki obszarowe) | 2011 | Niedociągnięcia w systemie sankcji | STAWKA RYCZAŁTOWA | 5,00 | EUR | – 233,00 | 0,00 | – 233,00 |
ŁĄCZNIE HU | EUR | – 195 513,00 | 0,00 | – 195 513,00 | |||||
IE | Rozwój obszarów wiejskich, EFRROW oś 2 (2007–2013, środki obszarowe) | 2008 | Brak kryteriów rolno-środowiskowych ryzyka w wyborze prób | STAWKA RYCZAŁTOWA | 2,00 | EUR | – 190 530,74 | 0,00 | – 190 530,74 |
IE | Rozwój obszarów wiejskich, EFRROW oś 2 (2007– 2013, środki obszarowe) | 2008 | Brak weryfikacji obsady bydła na miejscu | STAWKA RYCZAŁTOWA | 5,00 | EUR | – 2 575 930,50 | 0,00 | – 2 575 930,50 |
IE | Rozwój obszarów wiejskich, EFRROW oś 2 (2007–2013, środki obszarowe) | 2007 | Niedociągnięcia w identyfikowalności przeprowadzonych kontroli na miejscu, brak rejestrów rolnych na poziomie działki, brak pomiarów działki podczas kontroli na miejscu | STAWKA RYCZAŁTOWA | 2,00 | EUR | – 4 351 202,96 | 0,00 | – 4 351 202,96 |
IE | Rozwój obszarów wiejskich, EFRROW oś 2 (2007– 2013, środki obszarowe) | 2008 | Niedociągnięcia w identyfikowalności przeprowadzonych kontroli na miejscu, brak rejestrów rolnych na poziomie działki, brak pomiarów działki podczas kontroli na miejscu | STAWKA RYCZAŁTOWA | 2,00 | EUR | – 2 692 186,36 | 0,00 | – 2 692 186,36 |
ŁĄCZNIE IE | EUR | – 9 809 850,56 | 0,00 | – 9 809 850,56 | |||||
PT | Rozwój obszarów wiejskich, EFRROW oś 2 (2007– 2013, środki obszarowe) | 2008 | Niedociągnięcia w systemie LPIS-GIS, zaliczki, wsteczne odzyskiwanie kwot i celowa niezgodność, wnioski za lata 2007 i 2008 | STAWKA RYCZAŁTOWA | 10,00 | EUR | – 19 949 160,90 | – 418 258,60 | – 19 530 902,30 |
PT | Rozwój obszarów wiejskich, EFRROW oś 2 (2007– 2013, środki obszarowe) | 2009 | Niedociągnięcia w systemie LPIS-GIS, zaliczki, wsteczne odzyskiwanie kwot i celowa niezgodność, wnioski za lata 2007 i 2008 | STAWKA RYCZAŁTOWA | 10,00 | EUR | – 8 660 928,23 | – 44 777,57 | – 8 616 150,66 |
PT | Rozwój obszarów wiejskich, EFRROW oś 2 (2007– 2013, środki obszarowe) | 2010 | Niedociągnięcia w systemie LPIS-GIS, zaliczki, wsteczne odzyskiwanie kwot i celowa niezgodność, wnioski za lata 2007 i 2008 | STAWKA RYCZAŁTOWA | 10,00 | EUR | – 3 779 219,72 | 366,90 | – 3 779 586,62 |
PT | Rozwój obszarów wiejskich, EFRROW oś 2 (2007–2013, środki obszarowe) | 2008 | Opóźnienia w przeprowadzaniu kontroli na miejscu (środki rolno-środowiskowe i utrudnienia naturalne); płatności przed kontrolą na miejscu | STAWKA RYCZAŁTOWA | 2,00 | EUR | – 2 462 123,42 | 0,00 | – 2 462 123,42 |
PT | Rozwój obszarów wiejskich, EFRROW oś 2 (2007–2013, środki obszarowe) | 2008 | Opóźnienia w przeprowadzaniu kontroli na miejscu (środki rolno-środowiskowe i utrudnienia naturalne); płatności przed kontrolą na miejscu | STAWKA RYCZAŁTOWA | 5,00 | EUR | – 1 720 462,60 | 0,00 | – 1 720 462,60 |
PT | Rozwój obszarów wiejskich, EFRROW oś 2 (2007–2013, środki obszarowe) | 2009 | Opóźnienia w przeprowadzaniu kontroli na miejscu i ich stosowania (środki rolno-środowiskowe i utrudnienia naturalne); płatności przed kontrolą na miejscu | STAWKA RYCZAŁTOWA | 2,00 | EUR | – 61 399,94 | 0,00 | – 61 399,94 |
PT | Rozwój obszarów wiejskich, EFRROW oś 2 (2007–2013, środki obszarowe) | 2009 | Opóźnienia w przeprowadzaniu kontroli na miejscu (środki rolno-środowiskowe i utrudnienia naturalne); płatności przed kontrolą na miejscu | STAWKA RYCZAŁTOWA | 5,00 | EUR | – 386 375,75 | 0,00 | – 386 375,75 |
PT | Rozwój obszarów wiejskich, EFRROW oś 2 (2007– 2013, środki obszarowe) | 2010 | Opóźnienia w przeprowadzaniu kontroli na miejscu (środki rolno-środowiskowe i utrudnienia naturalne); płatności przed kontrolą na miejscu | STAWKA RYCZAŁTOWA | 2,00 | EUR | 3 013,18 | 0,00 | 3 013,18 |
PT | Rozwój obszarów wiejskich, EFRROW oś 2 (2007–2013, środki obszarowe) | 2010 | Opóźnienia w przeprowadzaniu kontroli na miejscu (środki rolno-środowiskowe i utrudnienia naturalne); płatności przed kontrolą na miejscu | STAWKA RYCZAŁTOWA | 5,00 | EUR | 655,84 | 0,00 | 655,84 |
ŁĄCZNIE PT | EUR | – 37 016 001,54 | – 462 669,27 | – 36 553 332,27 | |||||
SE | Rozwój obszarów wiejskich, EFRROW oś 2 (2007–2013, środki obszarowe) | 2009 | Niedokładności w systemie LPIS | JEDNORAZOWE |
| EUR | – 1 880 082,00 | 0,00 | – 1 880 082,00 |
ŁĄCZNIE SE | EUR | – 1 880 082,00 | 0,00 | – 1 880 082,00 | |||||
6 7 1 1 ŁĄCZNIE | EUR | – 55 902 378,67 | – 462 669,27 | – 55 439 709,40 | |||||
POZYCJA W BUDŻECIE: 05 07 01 07
| |||||||||
Państwo członkowskie | Środek | Rok budże towy | Przyczyna | Rodzaj | % | Waluta | Kwota | Potrącenia | Wpływ finansowy |
ES | Audyt finansowy – przekroczenie pułapu | 2010 | Przekroczenie pułapów finansowych | JEDNORAZOWE |
| EUR | – 46 185,99 | 0,00 | – 46 185,99 |
ES | Audyt finansowy – przekroczenie pułapu | 2010 | Przekroczenie pułapów finansowych | JEDNORAZOWE |
| EUR | – 46 802,98 | 0,00 | – 46 802,98 |
ES | Środki promocyjne | 2007 | Niedokładności w kontroli finansowej spotów radiowych i telewizyjnych | STAWKA RYCZAŁTOWA | 10,00 | EUR | – 13 367,51 | 0,00 | – 13 367,51 |
ES | Środki promocyjne | 2007 | Nieuprawnione zmiany w umowach, opóźnione płatności | JEDNORAZOWE |
| EUR | – 737 847,81 | 0,00 | – 737 847,81 |
ES | Środki promocyjne | 2008 | Niedokładności w kontroli finansowej spotów radiowych i telewizyjnych | STAWKA RYCZAŁTOWA | 10,00 | EUR | – 111 339,48 | 0,00 | – 111 339,48 |
ES | Środki promocyjne | 2008 | Nieuprawnione zmiany w umowach, opóźnione płatności | JEDNORAZOWE |
| EUR | – 1 371 627,80 | 0,00 | – 1 371 627,80 |
ES | Oliwa z oliwek – pomoc produkcyjna | 2000 | Zwroty w następstwie orzeczenia w sprawie C-24/11P | STAWKA RYCZAŁTOWA | 5,00 | EUR | 47 311 467,25 | 0,00 | 47 311 467,25 |
ES | Oliwa z oliwek – pomoc produkcyjna | 2001 | Zwroty w następstwie orzeczenia w sprawie C-24/11P | STAWKA RYCZAŁTOWA | 5,00 | EUR | 15 347 930,92 | 0,00 | 15 347 930,92 |
ES | Oliwa z oliwek – pomoc produkcyjna | 2002 | Zwroty w następstwie orzeczenia w sprawie C-24/11P | STAWKA RYCZAŁTOWA | 5,00 | EUR | 47 950 314,63 | 0,00 | 47 950 314,63 |
ES | Oliwa z oliwek – pomoc produkcyjna | 2003 | Zwroty w następstwie orzeczenia w sprawie C-24/11P | STAWKA RYCZAŁTOWA | 5,00 | EUR | 145 555,36 | 0,00 | 145 555,36 |
ES | Zasada wzajemnej zgodności | 2006 | Minimalny poziom kontroli w identyfikacji bydła nie został osiągnięty, wnioski za rok 2005 | STAWKA RYCZAŁTOWA | 5,00 | EUR | – 25 202,90 | 0,00 | – 25 202,90 |
ES | Zasada wzajemnej zgodności | 2006 | Brak kontroli wymogów podstawowych w zakresie zarządzania 1–6, wnioski za rok 2005 | STAWKA RYCZAŁTOWA | 5,00 | EUR | – 78 236,73 | – 0,07 | – 78 236,66 |
ES | Zasada wzajemnej zgodności | 2006 | Brak skutecznej kontroli wymogów podstawowych w zakresie zarządzania 1 i 2, wnioski za rok 2005 | STAWKA RYCZAŁTOWA | 2,00 | EUR | – 21 209,02 | 0,00 | – 21 209,02 |
ES | Zasada wzajemnej zgodności | 2006 | Brak kontroli wymogów podstawowych w zakresie zarządzania 6 i 8a, wnioski za rok 2005 | STAWKA RYCZAŁTOWA | 5,00 | EUR | – 4 541,73 | 0,00 | – 4 541,73 |
ES | Zasada wzajemnej zgodności | 2006 | Brak kontroli wymogów podstawowych w zakresie zarządzania 6, wnioski za rok 2005 | STAWKA RYCZAŁTOWA | 5,00 | EUR | – 47 962,21 | 0,00 | – 47 962,21 |
ES | Zasada wzajemnej zgodności | 2007 | Brak kontroli wymogów podstawowych w zakresie zarządzania 1–6, wnioski za rok 2005 | STAWKA RYCZAŁTOWA | 5,00 | EUR | – 193,68 | 0,00 | – 193,68 |
ES | Zasada wzajemnej zgodności | 2007 | Brak skutecznej kontroli wymogów podstawowych w zakresie zarządzania 1 i 2, wnioski za rok 2005 | STAWKA RYCZAŁTOWA | 2,00 | EUR | – 22,91 | 0,00 | – 22,91 |
ES | Zasada wzajemnej zgodności | 2008 | Brak kontroli wymogów podstawowych w zakresie zarządzania 1–6, wnioski za rok 2005 | STAWKA RYCZAŁTOWA | 5,00 | EUR | – 374,13 | 0,00 | – 374,13 |
ES | Zasada wzajemnej zgodności | 2008 | Brak skutecznej kontroli wymogów podstawowych w zakresie zarządzania 1 i 2, wnioski za rok 2005 | STAWKA RYCZAŁTOWA | 2,00 | EUR | – 18,85 | 0,00 | – 18,85 |
ES | Zasada wzajemnej zgodności | 2009 | Brak kontroli wymogów podstawowych w zakresie zarządzania 1–6, wnioski za rok 2005 | STAWKA RYCZAŁTOWA | 5,00 | EUR | – 284,15 | 0,00 | – 284,15 |
ES | Zasada wzajemnej zgodności | 2009 | Brak skutecznej kontroli wymogów podstawowych w zakresie zarządzania 1 i 2, wnioski za rok 2005 | STAWKA RYCZAŁTOWA | 2,00 | EUR | – 26,52 | 0,00 | – 26,52 |
ŁĄCZNIE ES | EUR | 108 250 023,76 | – 0,07 | 108 250 023,83 | |||||
05 07 01 07 ŁĄCZNIE | EUR | 108 250 023,76 | – 0,07 | 108 250 023,83 |