Akt prawny
oczekujący
Wersja oczekująca od dnia notyfikacji
Wersja oczekująca od dnia notyfikacji
oczekujący
Alerty
DECYZJA WYKONAWCZA KOMISJI
z dnia 14 października 2011 r.
wyłączająca z finansowania Unii Europejskiej niektóre wydatki poniesione przez państwa członkowskie z tytułu Sekcji Gwarancji Europejskiego Funduszu Orientacji i Gwarancji Rolnej (EFOGR), Europejskiego Funduszu Rolniczego Gwarancji (EFRG) oraz Europejskiego Funduszu Rolnego na rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich (EFRROW)
(notyfikowana jako dokument nr C(2011) 7105)
(Jedynie teksty w języku hiszpańskim, duńskim, niemieckim, greckim, angielskim, włoskim, maltańskim, niderlandzkim, polskim, portugalskim, fińskim i szwedzkim są autentyczne)
(2011/689/UE)
KOMISJA EUROPEJSKA,
uwzględniając Traktat o funkcjonowaniu Unii Europejskiej,
uwzględniając rozporządzenie Rady (WE) nr 1258/1999 z dnia 17 maja 1999 r. w sprawie finansowania wspólnej polityki rolnej (1), w szczególności jego art. 7 ust. 4,
uwzględniając rozporządzenie Rady (WE) nr 1290/2005 z dnia 21 czerwca 2005 r. w sprawie finansowania wspólnej polityki rolnej (2), w szczególności jego art. 31,
po konsultacji z Komitetem ds. Funduszy Rolniczych,
a także mając na uwadze, co następuje:
(1) Na podstawie art. 7 ust. 4 rozporządzenia (WE) nr 1258/1999 i art. 31 rozporządzenia (WE) nr 1290/2005 Komisja dokonuje niezbędnych weryfikacji, informuje państwa członkowskie o wynikach tych weryfikacji, zapoznaje się z uwagami zgłoszonymi przez państwa członkowskie, zwołuje dwustronne rozmowy w celu wypracowania porozumienia z danymi państwami członkowskimi i oficjalnie informuje je o swoich wnioskach.
(2) Państwa członkowskie miały możliwość złożenia wniosku o rozpoczęcie procedury pojednawczej. W niektórych przypadkach możliwość ta została wykorzystana, a Komisja przeanalizowała sprawozdania sporządzone po zakończeniu tej procedury.
(3) Zgodnie z rozporządzeniem (WE) nr 1258/1999 i rozporządzeniem (WE) nr 1290/2005 finansowane mogą być jedynie wydatki rolne dokonane zgodnie z zasadami Unii Europejskiej.
(4) Przeprowadzone weryfikacje, wyniki rozmów dwustronnych i procedury pojednawcze wykazały, że część wydatków zadeklarowanych przez państwa członkowskie nie spełnia wymogów i nie może być zatem finansowana przez Sekcję Gwarancji EFOGR, EFRG i EFRROW.
(5) Należy wskazać, które kwoty nie zostały uznane za kwalifikujące się do zwrotu w ramach Sekcji Gwarancji EFOGR, EFRG oraz EFRROW. Kwoty te nie dotyczą wydatków poniesionych wcześniej niż 24 miesiące przed pisemnym powiadomieniem państw członkowskich przez Komisję o wynikach weryfikacji.
(6) Dla przypadków objętych niniejszą decyzją Komisja przedstawiła państwom członkowskim w sprawozdaniu zbiorczym szacunkowe kwoty do wyłączenia z uwagi na ich niezgodność z zasadami Unii Europejskiej.
(7) Niniejsza decyzja nie przesądza o skutkach finansowych wynikających dla Komisji z wyroków Trybunału Sprawiedliwości w sprawach będących w toku na dzień 30 kwietnia 2011 r. i dotyczących kwestii z nią związanych,
PRZYJMUJE NINIEJSZĄ DECYZJĘ:
Artykuł 1
Wydatki akredytowanych przez państwa członkowskie agencji płatniczych, zadeklarowane z tytułu Sekcji Gwarancji EFOGR, EFRG lub EFRROW, wskazane w załączniku do niniejszej decyzji, wyłącza się z finansowania Unii Europejskiej z powodu ich niezgodności z zasadami Unii Europejskiej.
Artykuł 2
Niniejsza decyzja skierowana jest do Królestwa Danii, Republiki Federalnej Niemiec, Republiki Greckiej, Królestwa Hiszpanii, Republiki Włoskiej, Republiki Cypryjskiej, Republiki Malty, Królestwa Niderlandów, Republiki Austrii, Rzeczypospolitej Polskiej, Republiki Portugalskiej, Republiki Finlandii, Królestwa Szwecji i Zjednoczonego Królestwa Wielkiej Brytanii i Irlandii Północnej.
Sporządzono w Brukseli dnia 14 października 2011 r.
| W imieniu Komisji |
Dacian CIOLOŞ | |
Członek Komisji |
(1) Dz.U. L 160 z 26.6.1999, s. 103.
ZAŁĄCZNIK
PCZ | Środek | Rok budżetowy | Uzasadnienie | Rodzaj | % | Waluta | Kwota | Odliczenia | Skutki finansowe |
POZYCJA BUDŻETOWA 6701 | |||||||||
AT | Audyt finansowy – przekroczenie pułapu | 2006 | Przekroczenie pułapów | JEDNORAZOWA |
| EUR | – 1 303 515,38 | 0,00 | – 1 303 515,38 |
|
|
|
|
| OGÓŁEM (AT) | EUR | – 1 303 515,38 | 0,00 | – 1 303 515,38 |
CY | Płatności bezpośrednie | 2006 | Niestosowanie kar | JEDNORAZOWA |
| CYP | – 284 123,39 | 0,00 | – 284 123,39 |
CY | Płatności bezpośrednie | 2006 | Braki w systemie LPIS i niedociągnięcia w kontrolach na miejscu | JEDNORAZOWA |
| CYP | – 757 074,89 | 0,00 | – 757 074,89 |
CY | Pomoc bezpośrednia niezwiązana z wielkością produkcji (system jednolitej płatności obszarowej – SAPS) | 2007 | Braki w systemie LPIS i niedociągnięcia w kontrolach na miejscu | JEDNORAZOWA |
| EUR | – 1 808 329,75 | 0,00 | – 1 808 329,75 |
CY | Pomoc bezpośrednia niezwiązana z wielkością produkcji (system jednolitej płatności obszarowej – SAPS) | 2007 | Niestosowanie kar | JEDNORAZOWA |
| EUR | – 582 030,50 | 0,00 | – 582 030,50 |
CY | Pomoc bezpośrednia niezwiązana z wielkością produkcji | 2008 | Braki w systemie LPIS i niedociągnięcia kontrolach na miejscu | JEDNORAZOWA |
| EUR | – 1 656 910,66 | 0,00 | – 1 656 910,66 |
CY | Pomoc bezpośrednia niezwiązana z wielkością produkcji | 2008 | Niestosowanie kar | JEDNORAZOWA |
| EUR | – 666 122,62 | 0,00 | – 666 122,62 |
CY | Pomoc bezpośrednia niezwiązana z wielkością produkcji | 2009 | Niedociągnięcia w systemie LPIS-GIS | JEDNORAZOWA |
| EUR | – 1 474 495,53 | 0,00 | – 1 474 495,53 |
|
|
|
|
| OGÓŁEM (CY) | CYP | – 1 041 198,28 | 0,00 | – 1 041 198,28 |
|
|
|
|
| OGÓŁEM (CY) | EUR | – 6 187 889,06 | 0,00 | – 6 187 889,06 |
DE | Rozliczenie rachunków | 2008 | Najbardziej prawdopodobny błąd, znany błąd | JEDNORAZOWA |
| EUR | – 949 205,00 | 0,00 | – 949 205,00 |
DE | Owoce i warzywa – programy operacyjne | 2008 | Wydatki niekwalifikowalne w 3 organizacjach producentów | JEDNORAZOWA |
| EUR | – 846 668,37 | 0,00 | – 846 668,37 |
|
|
|
|
| OGÓŁEM (DE) | EUR | – 1 795 873,37 | 0,00 | – 1 795 873,37 |
DK | Pomoc bezpośrednia niezwiązana z wielkością produkcji | 2006 | Korekta dotycząca obszarów odłogowanych, obszarów niewykorzystywanych pod uprawę oraz trwałych użytków zielonych | STAWKA RYCZAŁTOWA | 5,00 % | DKK | – 33 186 833,89 | 0,00 | – 33 186 833,89 |
DK | Pomoc bezpośrednia niezwiązana z wielkością produkcji | 2006 | Niedociągnięcia w systemie LPIS-GIS, kary, tolerancja kontroli krzyżowych, próba losowa do analizy działki referencyjnej | JEDNORAZOWA |
| DKK | – 38 993 246,83 | 0,00 | – 38 993 246,83 |
DK | Płatności bezpośrednie | 2007 | Korekta dotycząca obszarów odłogowanych, obszarów niewykorzystywanych pod uprawę oraz trwałych użytków zielonych | STAWKA RYCZAŁTOWA | 5,00 % | EUR | – 4 935 369,61 | 0,00 | – 4 935 369,61 |
DK | Pomoc bezpośrednia – inne – uprawy energetyczne | 2007 | Niedociągnięcia w systemie LPIS-GIS, kary, tolerancja kontroli krzyżowych, próba losowa do analizy działki referencyjnej | JEDNORAZOWA |
| EUR | – 9 726,04 | 0,00 | – 9 726,04 |
DK | Płatności bezpośrednie | 2007 | Niedociągnięcia w systemie LPIS-GIS, kary, tolerancja kontroli krzyżowych, próba losowa do analizy działki referencyjnej | JEDNORAZOWA |
| EUR | – 5 669 895,79 | 0,00 | – 5 669 895,79 |
DK | Uprawnienia | 2006 | Brak kontroli potwierdzającej, że właściciele gruntów są rolnikami | STAWKA RYCZAŁTOWA | 5,00 % | DKK | – 3 744,13 | – 557,28 | – 3 186,85 |
DK | Uprawnienia | 2006 | Pozarolnicze wykorzystanie zadeklarowanego obszaru | STAWKA RYCZAŁTOWA | 2,00 % | DKK | – 19 696,62 | – 19 696,62 | 0,00 |
DK | Uprawnienia | 2007 | Konsekwencje korekty jednorazowej w ramach postępowania AA/2006/05/DK | JEDNORAZOWA |
| EUR | 0,00 | – 369,71 | 369,71 |
DK | Uprawnienia | 2007 | Nieprawidłowości kontroli statusu rolników w przypadku transferów podlegających klauzuli umowy prywatnej | JEDNORAZOWA |
| EUR | – 80 459,15 | 0,00 | – 80 459,15 |
DK | Uprawnienia | 2007 | Brak kontroli potwierdzającej, że właściciele gruntów są rolnikami | STAWKA RYCZAŁTOWA | 5,00 % | EUR | – 181 248,40 | – 26 735,94 | – 154 512,46 |
DK | Uprawnienia | 2007 | Pozarolnicze wykorzystanie zadeklarowanego obszaru | STAWKA RYCZAŁTOWA | 2,00 % | EUR | – 147 389,20 | – 147 389,20 | 0,00 |
DK | Uprawnienia | 2008 | Nieprawidłowości kontroli statusu rolników w przypadku transferów podlegających klauzuli umowy prywatnej | JEDNORAZOWA |
| EUR | – 80 483,98 | 0,00 | – 80 483,98 |
DK | Uprawnienia | 2008 | Brak kontroli potwierdzającej, że właściciele gruntów są rolnikami | STAWKA RYCZAŁTOWA | 5,00 % | EUR | – 178 999,72 | 0,00 | – 178 999,72 |
DK | Uprawnienia | 2008 | Pozarolnicze wykorzystanie zadeklarowanego obszaru | STAWKA RYCZAŁTOWA | 2,00 % | EUR | – 142 037,56 | 0,00 | – 142 037,56 |
DK | Uprawnienia | 2009 | Nieprawidłowości w zakresie kontroli statusu rolników w przypadku przeniesienia praw podlegających klauzuli umowy prywatnej | JEDNORAZOWA |
| EUR | – 80 417,10 | 0,00 | – 80 417,10 |
DK | Uprawnienia | 2009 | Brak kontroli potwierdzającej, że właściciele gruntów są rolnikami | STAWKA RYCZAŁTOWA | 5,00 % | EUR | – 160 151,14 | 0,00 | – 160 151,14 |
DK | Uprawnienia | 2009 | Pozarolnicze wykorzystanie zadeklarowanego obszaru | STAWKA RYCZAŁTOWA | 2,00 % | EUR | – 131 624,35 | 0,00 | – 131 624,35 |
DK | Uprawnienia | 2010 | Nieprawidłowości w zakresie kontroli statusu rolników w przypadku przeniesienia praw podlegających klauzuli umowy prywatnej | JEDNORAZOWA |
| EUR | – 80 598,58 | 0,00 | – 80 598,58 |
DK | Uprawnienia | 2010 | Brak kontroli potwierdzającej, że właściciele gruntów są rolnikami | STAWKA RYCZAŁTOWA | 5,00 % | EUR | – 173 759,98 | 0,00 | – 173 759,98 |
DK | Uprawnienia | 2010 | Pozarolnicze wykorzystanie zadeklarowanego obszaru | STAWKA RYCZAŁTOWA | 2,00 % | EUR | – 281 759,83 | 0,00 | – 281 759,83 |
DK | Audyt finansowy – przekroczenie pułapu | 2008 | Przekroczenie pułapu finansowego | JEDNORAZOWA |
| EUR | – 1 500,20 | – 1 353,02 | – 147,18 |
DK | Audyt finansowy – płatności po terminie i terminy płatności | 2008 | Nieprzestrzeganie terminów płatności | JEDNORAZOWA |
| EUR | – 329 708,43 | – 329 708,43 | 0,00 |
|
|
|
|
| OGÓŁEM (DK) | DKK | – 72 203 521,47 | – 20 253,90 | – 72 183 267,57 |
|
|
|
|
| OGÓŁEM (DK) | EUR | – 12 665 129,06 | – 505 556,30 | – 12 159 572,76 |
ES | Rozliczenie rachunków – EFRG | 2005 | Dłużnicy | JEDNORAZOWA |
| EUR | – 277 219,89 | 0,00 | – 277 219,89 |
ES | Rozliczenie rachunków – EFRG | 2005 | Błędy finansowe – nieodzyskane błędy finansowe | JEDNORAZOWA |
| EUR | – 76 518,03 | 0,00 | – 76 518,03 |
ES | Rozliczenie rachunków – EFRG | 2005 | Błędy finansowe – najbardziej prawdopodobny błąd | JEDNORAZOWA |
| EUR | – 103 605,08 | 0,00 | – 103 605,08 |
ES | Rozliczenie rachunków – EFRG | 2006 | Błędy finansowe – najbardziej prawdopodobny błąd | JEDNORAZOWA |
| EUR | – 113 321,70 | 0,00 | – 113 321,70 |
|
|
|
|
| OGÓŁEM (ES) | EUR | – 570 664,70 | 0,00 | – 570 664,70 |
FI | Pomoc bezpośrednia niezwiązana z wielkością produkcji | 2007 | Błędne stosowanie kar | JEDNORAZOWA |
| EUR | – 10 268,39 | 0,00 | – 10 268,39 |
FI | Pomoc bezpośrednia niezwiązana z wielkością produkcji | 2007 | Niedociągnięcia w systemie LPIS-GIS, region Laponii | STAWKA RYCZAŁTOWA | 2,00 % | EUR | – 188 478,74 | 0,00 | – 188 478,74 |
FI | Dodatkowe kwoty pomocy | 2007 | Niedociągnięcia w systemie LPIS-GIS, region Laponii | STAWKA RYCZAŁTOWA | 2,00 % | EUR | – 4 661,37 | 0,00 | – 4 661,37 |
FI | Pomoc bezpośrednia – inne – uprawy energetyczne | 2007 | Niedociągnięcia w systemie LPIS-GIS, region Laponii | STAWKA RYCZAŁTOWA | 2,00 % | EUR | – 242,40 | 0,00 | – 242,40 |
FI | Pomoc bezpośrednia niezwiązana z wielkością produkcji | 2008 | Błędne stosowanie kar | JEDNORAZOWA |
| EUR | – 8 285,31 | 0,00 | – 8 285,31 |
FI | Pomoc bezpośrednia niezwiązana z wielkością produkcji | 2008 | Kwoty nieodzyskane na przestrzeni lat | JEDNORAZOWA |
| EUR | – 14 577,20 | 0,00 | – 14 577,20 |
FI | Pomoc bezpośrednia – inne – uprawy energetyczne | 2008 | Niedociągnięcia w systemie LPIS-GIS, region Laponii | STAWKA RYCZAŁTOWA | 2,00 % | EUR | – 171,75 | 0,00 | – 171,75 |
FI | Pomoc bezpośrednia niezwiązana z wielkością produkcji | 2008 | Niedociągnięcia w systemie LPIS-GIS, region Laponii | STAWKA RYCZAŁTOWA | 2,00 % | EUR | – 186 113,92 | 0,00 | – 186 113,92 |
FI | Dodatkowe kwoty pomocy | 2008 | Niedociągnięcia w systemie LPIS-GIS, region Laponii | STAWKA RYCZAŁTOWA | 2,00 % | EUR | – 5 698,74 | 0,00 | – 5 698,74 |
FI | Pomoc bezpośrednia niezwiązana z wielkością produkcji | 2009 | Kwoty nieodzyskane na przestrzeni lat | JEDNORAZOWA |
| EUR | – 43 442,18 | 0,00 | – 43 442,18 |
FI | Pomoc bezpośrednia – inne – uprawy energetyczne | 2009 | Niedociągnięcia w systemie LPIS-GIS, region Laponii | STAWKA RYCZAŁTOWA | 2,00 % | EUR | – 26,97 | 0,00 | – 26,97 |
FI | Pomoc bezpośrednia niezwiązana z wielkością produkcji | 2009 | Niedociągnięcia w systemie LPIS-GIS, region Laponii | STAWKA RYCZAŁTOWA | 2,00 % | EUR | – 2,95 | 0,00 | – 2,95 |
FI | Uprawnienia | 2007 | Aktywacja uprawnień dotyczących ogródków warzywnych | JEDNORAZOWA |
| EUR | – 134 535,85 | 0,00 | – 134 535,85 |
FI | Uprawnienia | 2007 | Nieodzyskane płatności uznane za nienależne w wyniku aktualizacji danych o działkach | JEDNORAZOWA |
| EUR | – 208 560,32 | 0,00 | – 208 560,32 |
FI | Uprawnienia | 2007 | Nadpłaty związane z kwotami referencyjnymi na produkcję buraka cukrowego | JEDNORAZOWA |
| EUR | – 10 112,98 | 0,00 | – 10 112,98 |
FI | Uprawnienia | 2008 | Aktywacja uprawnień dotyczących ogródków warzywnych | JEDNORAZOWA |
| EUR | – 106 422,80 | 0,00 | – 106 422,80 |
FI | Uprawnienia | 2008 | Nieodzyskane płatności uznane za nienależne w wyniku aktualizacji danych o działkach | JEDNORAZOWA |
| EUR | – 38 963,06 | 0,00 | – 38 963,06 |
FI | Uprawnienia | 2008 | Nadpłaty związane z kwotami referencyjnymi na produkcję buraka cukrowego | JEDNORAZOWA |
| EUR | – 10 092,45 | 0,00 | – 10 092,45 |
FI | Uprawnienia | 2009 | Nadpłaty związane z kwotami referencyjnymi na produkcję buraka cukrowego | JEDNORAZOWA |
| EUR | – 10 117,45 | 0,00 | – 10 117,45 |
FI | Uprawnienia | 2010 | Nadpłaty związane z kwotami referencyjnymi na produkcję buraka cukrowego | JEDNORAZOWA |
| EUR | – 10 135,57 | 0,00 | – 10 135,57 |
|
|
|
|
| OGÓŁEM (FI) | EUR | – 990 910,38 | 0,00 | – 990 910,38 |
GB | Uprawnienia | 2006 | Braki w zakresie kontroli nowych rolników (Irlandia Północna) | STAWKA RYCZAŁTOWA | 10,00 % | GBP | – 614 431,29 | – 307 215,65 | – 307 215,64 |
GB | Uprawnienia | 2006 | Nieprawidłowy przydział środków z rezerwy krajowej w kategorii inwestorzy (Irlandia Północna) | STAWKA RYCZAŁTOWA | 10,00 % | GBP | – 712 321,41 | – 356 160,71 | – 356 160,70 |
GB | Uprawnienia | 2006 | Nieprawidłowe zmniejszenie na poczet rezerwy krajowej (Irlandia Północna) | JEDNORAZOWA |
| GBP | – 100 767,54 | 0,00 | – 100 767,54 |
GB | Uprawnienia | 2006 | Nieprawidłowe zmniejszenie na poczet rezerwy krajowej (Szkocja) | JEDNORAZOWA |
| GBP | – 216 419,91 | 0,00 | – 216 419,91 |
GB | Uprawnienia | 2006 | Nieprawidłowe zmniejszenie na poczet rezerwy krajowej (Walia) | JEDNORAZOWA |
| GBP | – 97 813,25 | 0,00 | – 97 813,25 |
GB | Uprawnienia | 2007 | Braki w zakresie kontroli nowych rolników (Irlandia Północna) | STAWKA RYCZAŁTOWA | 10,00 % | EUR | – 900 088,77 | – 450 044,39 | – 450 044,38 |
GB | Uprawnienia | 2007 | Nieprawidłowy przydział środków z rezerwy krajowej w kategorii inwestorzy (Irlandia Północna) | STAWKA RYCZAŁTOWA | 10,00 % | EUR | – 1 037 875,96 | – 518 937,98 | – 518 937,98 |
GB | Uprawnienia | 2007 | Nieprawidłowe zmniejszenie na poczet rezerwy krajowej (Irlandia Północna) | JEDNORAZOWA |
| EUR | – 147 022,79 | 0,00 | – 147 022,79 |
GB | Uprawnienia | 2007 | Nieprawidłowe zmniejszenie na poczet rezerwy krajowej (Szkocja) | JEDNORAZOWA |
| EUR | – 317 354,51 | 0,00 | – 317 354,51 |
GB | Uprawnienia | 2007 | Nieprawidłowe zmniejszenie na poczet rezerwy krajowej (Walia) | JEDNORAZOWA |
| EUR | – 145 427,65 | 0,00 | – 145 427,65 |
GB | Uprawnienia | 2007 | Przekroczenie regionalnego pułapu finansowego (Irlandia Północna) | JEDNORAZOWA |
| EUR | – 321 536,36 | 0,00 | – 321 536,36 |
GB | Uprawnienia | 2008 | Braki w zakresie kontroli nowych rolników (Irlandia Północna) | STAWKA RYCZAŁTOWA | 10,00 % | EUR | – 896 459,38 | 0,00 | – 896 459,38 |
GB | Uprawnienia | 2008 | Nieprawidłowy przydział środków z rezerwy krajowej w kategorii inwestorzy (Irlandia Północna) | STAWKA RYCZAŁTOWA | 10,00 % | EUR | – 1 033 690,98 | 0,00 | – 1 033 690,98 |
GB | Uprawnienia | 2008 | Nieprawidłowe zmniejszenie na poczet rezerwy krajowej (Szkocja) | JEDNORAZOWA |
| EUR | – 317 354,51 | 0,00 | – 317 354,51 |
GB | Uprawnienia | 2008 | Nieprawidłowe zmniejszenie na poczet rezerwy krajowej (Walia) | JEDNORAZOWA |
| EUR | – 140 080,83 | 0,00 | – 140 080,83 |
GB | Uprawnienia | 2008 | Nieprawidłowe zmniejszenie na poczet rezerwy krajowej (Irlandia Północna) | JEDNORAZOWA |
| EUR | – 146 429,96 | 0,00 | – 146 429,96 |
GB | Uprawnienia | 2008 | Przekroczenie regionalnego pułapu finansowego (Irlandia Północna) | JEDNORAZOWA |
| EUR | – 292 441,14 | 0,00 | – 292 441,14 |
|
|
|
|
| OGÓŁEM (GB) | GBP | – 1 741 753,40 | – 663 376,36 | – 1 078 377,04 |
|
|
|
|
| OGÓŁEM (GB) | EUR | – 5 695 762,84 | – 968 982,37 | – 4 726 780,47 |
GR | Uprawnienia | 2007 | Niewłączenie powierzchni paszowej (hodowcy owiec) | STAWKA RYCZAŁTOWA | 5,00 % | EUR | – 11 191 152,98 | – 7 020 040,97 | – 4 171 112,01 |
GR | Uprawnienia | 2007 | Nieprawidłowe wyliczenie średniego regionalnego pułapu | JEDNORAZOWA |
| EUR | – 2 951 138,27 | 0,00 | – 2 951 138,27 |
GR | Uprawnienia | 2007 | Kryteria dotyczące rezerwy krajowej | STAWKA RYCZAŁTOWA | 10,00 % | EUR | – 10 460 620,42 | – 10 460 620,42 | 0,00 |
GR | Uprawnienia | 2007 | Zwrot wynikający ze zmniejszenia populacji zagrożonej, podlegający 10 % korekcie ryczałtowej na podstawie postępowania wyjaśniającego nr AA/2007/006 | JEDNORAZOWA |
| EUR | 0,00 | – 295 113,83 | 295 113,83 |
GR | Wino – destylacja | 2004 | Niedociągnięcia w zakresie kluczowych kontroli, braki w zakresie zakładania i dostępu do rejestru winnic | STAWKA RYCZAŁTOWA | 10,00 % | EUR | – 252 757,14 | 0,00 | – 252 757,14 |
GR | Wino – moszcz | 2004 | Niedociągnięcia w zakresie kluczowych kontroli, braki w zakresie zakładania i dostępu do rejestru winnic | STAWKA RYCZAŁTOWA | 10,00 % | EUR | – 341 649,98 | 0,00 | – 341 649,98 |
GR | Wino – inne: destylacja | 2004 | Niedociągnięcia w zakresie kluczowych kontroli, braki w zakresie zakładania i dostępu do rejestru winnic | STAWKA RYCZAŁTOWA | 10,00 % | EUR | – 28 978,93 | 0,00 | – 28 978,93 |
GR | Wino – restrukturyzacja | 2004 | Niedociągnięcia w zakresie kluczowych kontroli, braki w zakresie zakładania i dostępu do rejestru winnic | STAWKA RYCZAŁTOWA | 10,00 % | EUR | – 713 964,37 | 0,00 | – 713 964,37 |
GR | Wino – restrukturyzacja | 2005 | Niedociągnięcia w zakresie kluczowych kontroli, braki w zakresie zakładania i dostępu do rejestru winnic | STAWKA RYCZAŁTOWA | 10,00 % | EUR | – 695 736,36 | 0,00 | – 695 736,36 |
GR | Wino – destylacja | 2005 | Niedociągnięcia w zakresie kluczowych kontroli, braki w zakresie zakładania i dostępu do rejestru winnic | STAWKA RYCZAŁTOWA | 10,00 % | EUR | – 471 948,20 | 0,00 | – 471 948,20 |
GR | Wino – moszcz | 2005 | Niedociągnięcia w zakresie kluczowych kontroli, braki w zakresie zakładania i dostępu do rejestru winnic | STAWKA RYCZAŁTOWA | 10,00 % | EUR | – 371 061,43 | 0,00 | – 371 061,43 |
GR | Wino – inne: destylacja | 2005 | Niedociągnięcia w zakresie kluczowych kontroli, braki w zakresie zakładania i dostępu do rejestru winnic | STAWKA RYCZAŁTOWA | 10,00 % | EUR | – 41 646,07 | 0,00 | – 41 646,07 |
|
|
|
|
| OGÓŁEM (GR) | EUR | – 27 520 654,16 | – 17 775 775,22 | – 9 744 878,94 |
IT | Pomoc bezpośrednia niezwiązana z wielkością produkcji (system płatności jednolitych – SPS) | 2008 | Nieprawidłowości w LPIS-GIS oraz w naliczaniu kar w roku składania wniosków 2007 z uwzględnieniem kwot odzyskanych do dnia 30/06/2011 w następstwie aktualizacji LPIS | JEDNORAZOWA |
| EUR | – 6 626 678,98 | 0,00 | – 6 626 678,98 |
IT | Rozliczenie rachunków – EFRG | 2005 | Kwota niewypłacona, uwzględniona w deklaracji rocznej | JEDNORAZOWA |
| EUR | – 67 178,23 | 0,00 | – 67 178,23 |
IT | Kwoty mleczne | 2005 | Opóźnione kontrole – region Abruzzo | STAWKA RYCZAŁTOWA | 5,00 % | EUR | – 1 433 721,00 | 0,00 | – 1 433 721,00 |
IT | Kwoty mleczne | 2005 | Opóźnione kontrole – region Lazio | STAWKA RYCZAŁTOWA | 2,00 % | EUR | – 9 201,00 | 0,00 | – 9 201,00 |
IT | Kwoty mleczne | 2005 | Opóźnione kontrole – region Lazio | STAWKA RYCZAŁTOWA | 10,00 % | EUR | – 14 238 138,00 | 0,00 | – 14 238 138,00 |
IT | Kwoty mleczne | 2005 | Opóźnione kontrole – region Marche | STAWKA RYCZAŁTOWA | 5,00 % | EUR | – 739 456,00 | 0,00 | – 739 456,00 |
IT | Kwoty mleczne | 2005 | Opóźnione kontrole – region Puglia | STAWKA RYCZAŁTOWA | 10,00 % | EUR | – 10 869 023,00 | 0,00 | – 10 869 023,00 |
IT | Kwoty mleczne | 2005 | Opóźnione kontrole – region Sardegna | STAWKA RYCZAŁTOWA | 2,00 % | EUR | – 1 501 436,00 | 0,00 | – 1 501 436,00 |
IT | Kwoty mleczne | 2006 | Opóźnione kontrole – region Abruzzo | STAWKA RYCZAŁTOWA | 10,00 % | EUR | – 2 647 097,00 | 0,00 | – 2 647 097,00 |
IT | Kwoty mleczne | 2006 | Opóźnione kontrole – region Calabria | STAWKA RYCZAŁTOWA | 5,00 % | EUR | – 916 827,00 | 0,00 | – 916 827,00 |
IT | Kwoty mleczne | 2006 | Opóźnione kontrole – region Fruili Venezia Guilia | STAWKA RYCZAŁTOWA | 2,00 % | EUR | – 1 603 613,00 | 0,00 | – 1 603 613,00 |
IT | Kwoty mleczne | 2006 | Opóźnione kontrole – region Lazio | STAWKA RYCZAŁTOWA | 10,00 % | EUR | – 12 955 974,00 | 0,00 | – 12 955 974,00 |
IT | Kwoty mleczne | 2006 | Opóźnione kontrole – region Puglia | STAWKA RYCZAŁTOWA | 5,00 % | EUR | – 5 214 971,00 | 0,00 | – 5 214 971,00 |
IT | Kwoty mleczne | 2006 | Opóźnione kontrole – region Sardegna | STAWKA RYCZAŁTOWA | 5,00 % | EUR | – 3 592 277,00 | 0,00 | – 3 592 277,00 |
IT | Kwoty mleczne | 2006 | Opóźnione kontrole – region Valle D'Aosta | STAWKA RYCZAŁTOWA | 2,00 % | EUR | – 212 754,00 | 0,00 | – 212 754,00 |
IT | Kwoty mleczne | 2007 | Opóźnione kontrole – region Calabria | STAWKA RYCZAŁTOWA | 5,00 % | EUR | – 845 921,00 | 0,00 | – 845 921,00 |
IT | Kwoty mleczne | 2007 | Opóźnione kontrole – region Fruili Venezia Guilia | STAWKA RYCZAŁTOWA | 5,00 % | EUR | – 3 708 423,00 | 0,00 | – 3 708 423,00 |
IT | Kwoty mleczne | 2007 | Opóźnione kontrole – region Marche | STAWKA RYCZAŁTOWA | 5,00 % | EUR | – 661 562,00 | 0,00 | – 661 562,00 |
IT | Kwoty mleczne | 2007 | Opóźnione kontrole – region Puglia | STAWKA RYCZAŁTOWA | 10,00 % | EUR | – 9 761 988,00 | 0,00 | – 9 761 988,00 |
|
|
|
|
| OGÓŁEM (IT) | EUR | – 77 606 239,21 | 0,00 | – 77 606 239,21 |
MT | Pomoc bezpośrednia – inne – płatności bezpośrednie | 2007 | Niedociągnięcia związane z LPIS-GIS | JEDNORAZOWA |
| EUR | – 24 934,28 | 0,00 | – 24 934,28 |
MT | Rozliczenie rachunków – EFRG | 2007 | Nieprawidłowości/długi | JEDNORAZOWA |
| EUR | – 38 922,70 | 0,00 | – 38 922,70 |
|
|
|
|
| OGÓŁEM (MT) | EUR | – 63 856,98 | 0,00 | – 63 856,98 |
NL | Uprawnienia | 2007 | Niewłączenie powierzchni paszowej – rolnicy nieobjęci spisem | STAWKA RYCZAŁTOWA | 2,00 % | EUR | – 196 376,29 | – 928,45 | – 195 447,84 |
NL | Uprawnienia | 2007 | Przekroczenie pułapu krajowego | JEDNORAZOWA |
| EUR | – 1 400 132,00 | 0,00 | – 1 400 132,00 |
NL | Uprawnienia | 2007 | Jednoczesne przyznanie ilości referencyjnych z rezerwy krajowej należących do różnych kategorii | JEDNORAZOWA |
| EUR | – 6 164,44 | – 29,15 | – 6 135,29 |
NL | Uprawnienia | 2007 | Błąd systematyczny w wyliczeniu słomy i konopi | STAWKA RYCZAŁTOWA | 5,00 % | EUR | – 7 732,46 | – 36,56 | – 7 695,90 |
NL | Uprawnienia | 2008 | Niewłączenie powierzchni paszowej – rolnicy nieobjęci spisem | STAWKA RYCZAŁTOWA | 2,00 % | EUR | – 196 376,29 | 0,00 | – 196 376,29 |
NL | Uprawnienia | 2008 | Jednoczesne przyznanie ilości referencyjnych z rezerwy krajowej należących do różnych kategorii | JEDNORAZOWA |
| EUR | – 6 982,28 | 0,00 | – 6 982,28 |
NL | Uprawnienia | 2008 | Błąd systematyczny w wyliczeniu słomy i konopi | STAWKA RYCZAŁTOWA | 5,00 % | EUR | – 7 732,46 | 0,00 | – 7 732,46 |
NL | Uprawnienia | 2009 | Niewłączenie powierzchni paszowej – rolnicy nieobjęci spisem | STAWKA RYCZAŁTOWA | 2,00 % | EUR | – 196 376,29 | 0,00 | – 196 376,29 |
NL | Uprawnienia | 2009 | Jednoczesne przyznanie ilości referencyjnych z rezerwy krajowej należących do różnych kategorii | JEDNORAZOWA |
| EUR | – 6 982,28 | 0,00 | – 6 982,28 |
NL | Uprawnienia | 2009 | Błąd systematyczny w wyliczeniu słomy i konopi | STAWKA RYCZAŁTOWA | 5,00 % | EUR | – 7 732,46 | 0,00 | – 7 732,46 |
NL | Uprawnienia | 2010 | Niewłączenie powierzchni paszowej – rolnicy nieobjęci spisem | STAWKA RYCZAŁTOWA | 2,00 % | EUR | – 196 376,29 | 0,00 | – 196 376,29 |
NL | Uprawnienia | 2010 | Jednoczesne przyznanie ilości referencyjnych z rezerwy krajowej należących do różnych kategorii | JEDNORAZOWA |
| EUR | – 6 681,11 | 0,00 | – 6 681,11 |
NL | Uprawnienia | 2010 | Błąd systematyczny w wyliczeniu słomy i konopi | STAWKA RYCZAŁTOWA | 5,00 % | EUR | – 7 732,46 | 0,00 | – 7 732,46 |
|
|
|
|
| OGÓŁEM (NL) | EUR | – 2 243 377,11 | – 994,16 | – 2 242 382,95 |
PT | Rozliczenie rachunków – EFRG | 2007 | Błędy finansowe w populacji EFRG objętej ZSZiK – błąd systematyczny | JEDNORAZOWA |
| EUR | – 179 421,00 | 0,00 | – 179 421,00 |
PT | Owoce i warzywa – przetwórstwo pomidorów | 2007 | Braki w kontrolach wydajności przetwórstwa | STAWKA RYCZAŁTOWA | 2,00 % | EUR | – 674 661,75 | 0,00 | – 674 661,75 |
PT | Owoce i warzywa – przetwórstwo pomidorów | 2008 | Braki w kontrolach wydajności przetwórstwa | STAWKA RYCZAŁTOWA | 2,00 % | EUR | – 2 974,43 | 0,00 | – 2 974,43 |
PT | Rozwój obszarów wiejskich, EFOGR (2000–2006) – środki obszarowe | 2006 | Braki w zakresie kontroli na miejscu dotyczących środków rolno-środowiskowych | STAWKA RYCZAŁTOWA | 2,00 % | EUR | – 1 412 286,78 | – 1 412 286,78 | 0,00 |
PT | Rozwój obszarów wiejskich, EFOGR (2000–2006) – środki obszarowe | 2006 | Braki w zakresie kontroli na miejscu dotyczących obszarów o niekorzystnych warunkach gospodarowania | STAWKA RYCZAŁTOWA | 2,00 % | EUR | – 1 323 588,00 | – 1 323 588,00 | 0,00 |
PT | Rozwój obszarów wiejskich, EFOGR (2000–2006) – środki obszarowe | 2006 | Opóźnione zastosowanie systemu kar oraz procedur odzyskiwania w przypadku środka Zalesianie | JEDNORAZOWA |
| EUR | – 157 547,00 | 0,00 | – 157 547,00 |
PT | Rozwój obszarów wiejskich, EFOGR (2000–2006) – środki obszarowe | 2007 | Braki w zakresie kontroli na miejscu dotyczących środków rolno-środowiskowych | STAWKA RYCZAŁTOWA | 2,00 % | EUR | – 46 042,43 | – 46 042,43 | 0,00 |
PT | Rozwój obszarów wiejskich, EFOGR (2000–2006) – środki obszarowe | 2007 | Braki w zakresie kontroli na miejscu dotyczących obszarów o niekorzystnych warunkach gospodarowania (ONW) | STAWKA RYCZAŁTOWA | 2,00 % | EUR | – 40 691,34 | – 40 691,34 | 0,00 |
|
|
|
|
| OGÓŁEM (PT) | EUR | – 3 837 212,73 | – 2 822 608,55 | – 1 014 604,18 |
SE | Płatności bezpośrednie | 2006 | Niedociągnięcia w systemie LPIS-GIS, kontrolach administracyjnych oraz stosowaniu kar | JEDNORAZOWA |
| SEK | – 223 191 203,03 | 0,00 | – 223 191 203,03 |
SE | Rozwój obszarów wiejskich, EFOGR (2000– 2006) – poprawa konkurencyjności | 2006 | Niedociągnięcia w systemie LPIS-GIS, kontrolach administracyjnych oraz stosowaniu kar | JEDNORAZOWA |
| SEK | – 145 546,50 | 0,00 | – 145 546,50 |
SE | Rozwój obszarów wiejskich, EFOGR (2000–2006) – środki obszarowe | 2006 | Niedociągnięcia w systemie LPIS-GIS, kontrolach administracyjnych oraz stosowaniu kar | JEDNORAZOWA |
| SEK | – 18 707 318,95 | 0,00 | – 18 707 318,95 |
SE | Rozwój obszarów wiejskich, EFOGR (2000– 2006) – środki nieobszarowe | 2006 | Niedociągnięcia w systemie LPIS-GIS, kontrolach administracyjnych oraz stosowaniu kar | JEDNORAZOWA |
| SEK | – 23 524,74 | 0,00 | – 23 524,74 |
SE | Pomoc bezpośrednia niezwiązana z wielkością produkcji | 2007 | Niedociągnięcia w systemie LPIS-GIS, kontrolach administracyjnych oraz stosowaniu kar | JEDNORAZOWA |
| EUR | – 23 916 240,00 | 0,00 | – 23 916 240,00 |
SE | Pomoc bezpośrednia niezwiązana z wielkością produkcji | 2008 | Niedociągnięcia w systemie LPIS-GIS, kontrolach administracyjnych oraz stosowaniu kar | JEDNORAZOWA |
| EUR | – 22 173 168,00 | 0,00 | – 22 173 168,00 |
|
|
|
|
| OGÓŁEM (SE) | SEK | – 242 067 593,22 | 0,00 | – 242 067 593,22 |
|
|
|
|
| OGÓŁEM (SE) | EUR | – 46 089 408,00 | 0,00 | – 46 089 408,00 |
|
|
|
|
| OGÓŁEM 6701 | CYP | – 1 041 198,28 | 0,00 | – 1 041 198,28 |
|
|
|
|
| OGÓŁEM 6701 | DKK | – 72 203 521,47 | – 20 253,90 | – 72 183 267,57 |
|
|
|
|
| OGÓŁEM 6701 | GBP | – 1 741 753,40 | – 663 376,36 | – 1 078 377,04 |
|
|
|
|
| OGÓŁEM 6701 | SEK | – 242 067 593,22 | 0,00 | – 242 067 593,22 |
|
|
|
|
| OGÓŁEM 6701 | EUR | – 186 570 492,99 | – 22 073 916,60 | – 164 496 576,39 |
POZYCJA BUDŻETOWA 6500 | |||||||||
CY | Rozwój obszarów wiejskich – instrument przejściowy | 2006 | Braki w systemie LPIS i niedociągnięcia w kontrolach na miejscu | JEDNORAZOWA |
| EUR | – 887 611,15 | 0,00 | – 887 611,15 |
CY | Rozwój obszarów wiejskich – instrument przejściowy | 2006 | Niestosowanie kar | JEDNORAZOWA |
| EUR | – 333 112,47 | 0,00 | – 333 112,47 |
CY | Rozwój obszarów wiejskich – instrument przejściowy | 2007 | Braki w systemie LPIS i niedociągnięcia w kontrolach na miejscu | JEDNORAZOWA |
| EUR | – 420 652,93 | 0,00 | – 420 652,93 |
CY | Rozwój obszarów wiejskich – instrument przejściowy | 2007 | Niestosowanie kar | JEDNORAZOWA |
| EUR | – 135 391,70 | 0,00 | – 135 391,70 |
|
|
|
|
| OGÓŁEM (CY) | EUR | – 1 776 768,25 | 0,00 | – 1 776 768,25 |
MT | Rozwój obszarów wiejskich – instrument przejściowy | 2007 | Niedociągnięcia związane z LPIS-GIS | JEDNORAZOWA |
| EUR | – 196 874,70 | 0,00 | – 196 874,70 |
|
|
|
|
| OGÓŁEM (MT) | EUR | – 196 874,70 | 0,00 | – 196 874,70 |
PL | Rozliczenie rachunków | 2006 | Istotny błąd w populacji | JEDNORAZOWA |
| EUR | – 454 236,65 | 0,00 | – 454 236,65 |
PL | Rozwój obszarów wiejskich – instrument przejściowy | 2007 | Środek E (ONW) – niedociągnięcia w systemie kar dotyczące zwyczajowych dobrych praktyk gospodarki rolnej | STAWKA RYCZAŁTOWA | 2,00 % | EUR | – 5 324 873,00 | – 5 324 873,00 | 0,00 |
PL | Rozwój obszarów wiejskich – instrument przejściowy | 2007 | Środek F (Środki rolno– środowiskowe) – niedociągnięcia w systemie kar dotyczące zwyczajowych dobrych praktyk gospodarki rolnej | STAWKA RYCZAŁTOWA | 2,00 % | EUR | – 2 011 045,00 | – 2 011 045,00 | 0,00 |
PL | Rozwój obszarów wiejskich – instrument przejściowy | 2005 | Środek H (Zalesianie) – brak oceny oddziaływania na środowisko w przypadku projektów obejmujących obszar mniejszy niż 20 ha | STAWKA RYCZAŁTOWA | 10,00 % | EUR | – 40 254,00 | – 20 127,00 | – 20 127,00 |
PL | Rozwój obszarów wiejskich – instrument przejściowy | 2006 | Środek H (Zalesianie) – brak oceny oddziaływania na środowisko w przypadku projektów obejmujących obszar mniejszy niż 20 ha | STAWKA RYCZAŁTOWA | 10,00 % | EUR | – 197 006,00 | – 98 503,00 | – 98 503,00 |
PL | Rozwój obszarów wiejskich – instrument przejściowy | 2007 | Środek H (Zalesianie) – brak oceny oddziaływania na środowisko w przypadku projektów obejmujących obszar mniejszy niż 20 ha | STAWKA RYCZAŁTOWA | 10,00 % | EUR | – 164 908,00 | – 82 454,00 | – 82 454,00 |
|
|
|
|
| OGÓŁEM (PL) | EUR | – 8 192 322,65 | – 7 537 002,00 | – 655 320,65 |
|
|
|
|
| OGÓŁEM 6500 | EUR | – 10 165 965,60 | – 7 537 002,00 | – 2 628 963,60 |
POZYCJA BUDŻETOWA 6711 | |||||||||
CY | Rozwój obszarów wiejskich, EFRROW oś 2 (2007– 2013, środki obszarowe) | 2008 | Braki w systemie LPIS i niedociągnięcia w kontrolach na miejscu | JEDNORAZOWA |
| EUR | – 582 867,03 | 0,00 | – 582 867,03 |
CY | Rozwój obszarów wiejskich, EFRROW oś 2 (2007–2013, środki obszarowe) | 2008 | Niestosowanie kar | JEDNORAZOWA |
| EUR | – 234 328,21 | 0,00 | – 234 328,21 |
CY | Rozwój obszarów wiejskich, EFRROW oś 2 (2007–2013, środki obszarowe) | 2009 | Niedociągnięcia w systemie LPIS-GIS | JEDNORAZOWA |
| EUR | – 184 341,03 | 0,00 | – 184 341,03 |
|
|
|
|
| OGÓŁEM (CY) | EUR | – 1 001 536,27 | 0,00 | – 1 001 536,27 |
DE | Rozliczenie rachunków | 2008 | Naruszenie istotności w przypadku populacji EFRROW nieobjętej ZSZIK | JEDNORAZOWA |
| EUR | – 696 861,00 | 0,00 | – 696 861,00 |
|
|
|
|
| OGÓŁEM (DE) | EUR | – 696 861,00 | 0,00 | – 696 861,00 |
IT | Rozwój obszarów wiejskich, EFRROW oś 2 (2007– 2013, środki obszarowe) | 2008 | Niedociągnięcia w LPIS-GIS oraz w naliczaniu kar w roku składania wniosków 2007 z uwzględnieniem kwot odzyskanych do dnia 30/06/2011 w następstwie aktualizacji LPIS | JEDNORAZOWA |
| EUR | – 980 405,64 | 0,00 | – 980 405,64 |
|
|
|
|
| OGÓŁEM (IT) | EUR | – 980 405,64 | 0,00 | – 980 405,64 |
PT | Rozliczenie rachunków | 2007 | Błędy finansowe w populacjach EFRROW nieobjętych ZSZIK – najbardziej prawdopodobny błąd | JEDNORAZOWA |
| EUR | – 151 837,24 | 0,00 | – 151 837,24 |
PT | Rozliczenie rachunków | 2007 | Błędy finansowe w populacjach EFRROW nieobjętych ZSZIK – systematyczny błąd | JEDNORAZOWA |
| EUR | – 69 343,67 | 0,00 | – 69 343,67 |
PT | Rozwój obszarów wiejskich, EFRROW oś 2 (2007–2013, środki obszarowe) | 2007 | Braki w zakresie kontroli na miejscu dotyczących środków rolno-środowiskowych | STAWKA RYCZAŁTOWA | 2,00 % | EUR | – 381 557,00 | 0,00 | – 381 557,00 |
PT | Rozwój obszarów wiejskich, EFRROW oś 2 (2007–2013, środki obszarowe) | 2007 | Braki w zakresie kontroli na miejscu dotyczących obszarów o niekorzystnych warunkach gospodarowania (ONW) | STAWKA RYCZAŁTOWA | 2,00 % | EUR | – 116 522,00 | 0,00 | – 116 522,00 |
|
|
|
|
| OGÓŁEM (PT) | EUR | – 719 259,91 | 0,00 | – 719 259,91 |
SE | Rozwój obszarów wiejskich, EFRROW oś 2 (2007– 2013, środki obszarowe) | 2007 | Niedociągnięcia w systemie LPIS-GIS, kontrolach administracyjnych oraz stosowaniu kar | JEDNORAZOWA |
| EUR | – 1 985 365,00 | 0,00 | – 1 985 365,00 |
SE | Rozwój obszarów wiejskich, EFRROW oś 2 (2007– 2013, środki obszarowe) | 2008 | Niedociągnięcia w systemie LPIS-GIS, kontrolach administracyjnych oraz stosowaniu kar | JEDNORAZOWA |
| EUR | – 1 316 185,00 | 0,00 | – 1 316 185,00 |
|
|
|
|
| OGÓŁEM (SE) | EUR | – 3 301 550,00 | 0,00 | – 3 301 550,00 |
|
|
|
|
| OGÓŁEM 6711 | EUR | – 6 699 612,82 | 0,00 | – 6 699 612,82 |