Akt prawny
obowiązujący
Wersja aktualna od 2011-07-16
Wersja aktualna od 2011-07-16
obowiązujący
Alerty
DECYZJA KOMISJI
z dnia 14 lipca 2011 r.
w sprawie sprostowania dyrektywy 2010/19/UE zmieniającej, w celu dostosowania do postępu technicznego w zakresie osłon przeciwrozbryzgowych kół niektórych kategorii pojazdów silnikowych i ich przyczep, dyrektywę Rady 91/226/EWG i dyrektywę 2007/46/WE Parlamentu Europejskiego i Rady w odniesieniu do zmiany załączników do dyrektywy 2007/46/WE
(Tekst mający znaczenie dla EOG)
(2011/415/UE)
KOMISJA EUROPEJSKA,
uwzględniając Traktat o funkcjonowaniu Unii Europejskiej,
uwzględniając dyrektywę 2007/46/WE Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 5 września 2007 r. ustanawiającą ramy dla homologacji pojazdów silnikowych i ich przyczep oraz układów, części i oddzielnych zespołów technicznych przeznaczonych do tych pojazdów (dyrektywa ramowa) (1), w szczególności jej art. 39 ust. 2,
a także mając na uwadze, co następuje:
(1) W procesie przyjmowania dyrektywy Komisji 2010/19/UE z dnia 9 marca 2010 r. zmieniającej, w celu dostosowania do postępu technicznego w zakresie osłon przeciwrozbryzgowych kół niektórych kategorii pojazdów silnikowych i ich przyczep, dyrektywę Rady 91/226/EWG i dyrektywę 2007/46/WE Parlamentu Europejskiego i Rady (2) wystąpił błąd. Dyrektywą 2010/19/UE wprowadzono zharmonizowane wymagania dotyczące osłon przeciwrozbryzgowych kół dla wszystkich kategorii pojazdów objętych dyrektywą Rady 91/226/EWG (3). W celu dostosowania do postępu technicznego dyrektywą tą zmieniono odpowiednio także załączniki IV i XI do dyrektywy 2007/46/WE. Ponieważ załączniki te zostały już zastąpione rozporządzeniem Komisji (WE) nr 1060/2008 z dnia 7 października 2008 r. zmieniającym załączniki I, III, IV, VI, VII, XI i XV do dyrektywy 2007/46/WE Parlamentu Europejskiego i Rady ustanawiającej ramy dla homologacji pojazdów silnikowych i ich przyczep oraz układów, części i oddzielnych zespołów technicznych przeznaczonych do tych pojazdów (dyrektywa ramowa) (4) oraz zmienione kilkoma rozporządzeniami, ich kolejnych zmian należało także dokonać w drodze rozporządzenia. W interesie jasności prawa właściwe jest zatem sprostowanie dyrektywy 2010/19/UE.
(2) Artykuł 2 dyrektywy 2010/19/UE powinien zatem zostać skreślony.
(3) Środki przewidziane w niniejszej decyzji są zgodne z opinią Komitetu Technicznego ds. Pojazdów Silnikowych,
PRZYJMUJE NINIEJSZĄ DECYZJĘ:
Artykuł 1
Skreśla się art. 2 dyrektywy 2010/19/UE.
Artykuł 2
Niniejsza decyzja wchodzi w życie następnego dnia po jej opublikowaniu w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej.
Sporządzono w Brukseli dnia 14 lipca 2011 r.
| W imieniu Komisji |
José Manuel BARROSO | |
Przewodniczący |
(1) Dz.U. L 263 z 9.10.2007, s. 1.
(2) Dz.U. L 72 z 20.3.2010, s. 17.
(3) Dz.U. L 103 z 23.4.1991, s. 5.