Akt prawny
oczekujący
Wersja oczekująca od dnia notyfikacji
Wersja oczekująca od dnia notyfikacji
oczekujący
Alerty
DECYZJA KOMISJI
z dnia 11 marca 2010 r.
wyłączająca z finansowania przez Unię Europejską niektóre wydatki poniesione przez państwa członkowskie z tytułu Sekcji Gwarancji Europejskiego Funduszu Orientacji i Gwarancji Rolnej (EFOGR), Europejskiego Funduszu Rolniczego Gwarancji (EFRG) oraz Europejskiego Funduszu Rolnego na rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich (EFRROW)
(notyfikowana jako dokument nr C(2010) 1317)
(Jedynie teksty w języku angielskim, bułgarskim, duńskim, estońskim, fińskim, francuskim, greckim, hiszpańskim, niderlandzkim, niemieckim, polskim, portugalskim, słowackim, szwedzkim, węgierskim i włoskim są autentyczne)
(2010/152/UE)
(ostatnia zmiana: DUUEL. z 2011 r., Nr 191, poz. 25)
Alerty
KOMISJA EUROPEJSKA,
uwzględniając Traktat o funkcjonowaniu Unii Europejskiej,
uwzględniając rozporządzenie Rady (WE) nr 1258/1999 z dnia 17 maja 1999 r. w sprawie finansowania wspólnej polityki rolnej (1), w szczególności jego art. 7 ust. 4,
uwzględniając rozporządzenie Rady (WE) nr 1290/2005 z dnia 21 czerwca 2005 r. w sprawie finansowania wspólnej polityki rolnej (2), w szczególności jego art. 31,
po konsultacji z Komitetem ds. Funduszy Rolniczych,
a także mając na uwadze, co następuje:
(1) Zgodnie z art. 7 ust. 4 rozporządzenia (WE) nr 1258/1999 i art. 31 rozporządzenia (WE) nr 1290/2005, Komisja dokonuje niezbędnych weryfikacji, informuje państwa członkowskie o wynikach tych weryfikacji, zapoznaje się z uwagami zgłoszonymi przez państwa członkowskie, zwołuje dwustronne rozmowy w celu wypracowania porozumienia z danymi państwami członkowskimi i oficjalnie informuje je o swoich wnioskach.
(2) Państwa członkowskie miały możliwość złożenia wniosku o rozpoczęcie procedury pojednawczej. W niektórych przypadkach możliwość ta została wykorzystana i Komisja przeanalizowała sprawozdania sporządzone po zakończeniu tej procedury.
(3) Zgodnie z rozporządzeniem (WE) nr 1258/1999 i rozporządzeniem (WE) nr 1290/2005 finansowane mogą być jedynie wydatki rolne dokonane zgodnie z zasadami Unii Europejskiej.
(4) Przeprowadzone weryfikacje, wyniki rozmów dwustronnych i procedury pojednawcze wykazały, że część wydatków zadeklarowanych przez państwa członkowskie nie spełnia warunków i nie może być zatem finansowana przez Sekcję Gwarancji EFOGR i Europejski Fundusz Rolniczy Gwarancji (zwany dalej EFRG), ani Europejski Fundusz Rolny na rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich (zwany dalej EFRROW).
(5) Należy wskazać, które kwoty nie zostały uznane za kwalifikujące się do zwrotu w ramach Sekcji Gwarancji EFOGR, EFRG oraz EFRROW. Kwoty te nie dotyczą wydatków poniesionych wcześniej niż dwadzieścia cztery miesiące przed pisemnym powiadomieniem państw członkowskich przez Komisję o wynikach weryfikacji.
(6) Dla przypadków objętych niniejszą decyzją Komisja przedstawiła państwom członkowskim w sprawozdaniu zbiorczym szacunkowe kwoty do wyłączenia z uwagi na ich niezgodność z zasadami Unii Europejskiej.
(7) Niniejsza decyzja nie przesądza o skutkach finansowych wynikających dla Komisji z wyroków Trybunału Sprawiedliwości w sprawach będących w toku w dniu 30 września 2009 r. i dotyczących kwestii z nią związanych,
PRZYJMUJE NINIEJSZĄ DECYZJĘ:
Artykuł 1
Wydatki akredytowanych przez państwa członkowskie agencji płatniczych, zadeklarowane z tytułu Sekcji Gwarancji EFOGR, EFRG lub EFRROW, wskazane w załączniku [1] , wyłącza się z finansowania przez Unię Europejską z powodu ich niezgodności z zasadami Unii Europejskiej.
Artykuł 2
Niniejsza decyzja skierowana jest do Królestwa Belgii, Republiki Bułgarskiej, Królestwa Danii, Republiki Federalnej Niemiec, Republiki Estońskiej, Irlandii, Republiki Greckiej, Królestwa Hiszpanii, Republiki Francuskiej, Republiki Włoskiej, Republiki Cypryjskiej, Wielkiego Księstwa Luksemburga, Republiki Węgierskiej, Królestwa Niderlandów, Rzeczypospolitej Polskiej, Republiki Portugalskiej, Republiki Słowackiej, Republiki Fińskiej, Królestwa Szwecji oraz Zjednoczonego Królestwa Wielkiej Brytanii i Irlandii Północnej.
Sporządzono w Brukseli dnia 11 marca 2010 r.
ZAŁĄCZNIK
POZYCJA W BUDŻECIE 6 7 0 1
PC | Środek | RB | Przyczyna korekty | Rodzaj | % | Waluta | Kwota | Już dokonane odliczenie | Skutki finansowe | ||||
BE | Audyt finansowy – przekroczenie | 2008 | Przekroczenie pułapów finansowych. | jednorazowa |
| EUR | - 593,30 | - 593,30 | 0,00 | ||||
Ogółem BE | - 593,30 | - 593,30 | 0,00 | ||||||||||
BG | Audyt finansowy – terminy płatności | 2008 | Nieprzestrzeganie terminów płatności. | jednorazowa |
| EUR | - 10 969,94 | - 10 969,94 | 0,00 | ||||
Ogółem BG | - 10 969,94 | - 10 969,94 | 0,00 | ||||||||||
CY | Płatności bezpośrednie | 2005 | Niski poziom i niewłaściwe terminy kontroli na miejscu, braki w kontroli kryteriów dobrej kultury rolnej. Słaby ogólny system kontroli. | zryczałtowana | 10,00 | EUR | - 756 946,49 | 0,00 | - 756 946,49 | ||||
Ogółem CY | - 756 946,49 | 0,00 | - 756 946,49 | ||||||||||
DE | Płatności bezpośrednie | 2006 | Błędne zastosowanie redukcji i wyłączeń. | jednorazowa |
| EUR | - 6 712 699,14 | 0,00 | - 6 712 699,14 | ||||
DE | Audyt finansowy – terminy płatności | 2008 | Nieprzestrzeganie terminów płatności. | jednorazowa |
| EUR | - 37 390,29 | - 37 390,29 | 0,00 | ||||
Ogółem DE | - 6 750 089,43 | - 37 390,29 | - 6 712 699,14 | ||||||||||
DK | Zasada wzajemnej zgodności | 2006 | Niewystarczająca ilość i jakość kontroli głównych i pomocniczych. | zryczałtowana | 5,00 | DKK | - 10 302 438,99 | 0,00 | - 10 302 438,99 | ||||
DK | Zasada wzajemnej zgodności | 2006 | Niewystarczająca ilość i jakość kontroli głównych i pomocniczych. | jednorazowa |
| DKK | - 495 596,61 | 0,00 | - 495 596,61 | ||||
DK | Zasada wzajemnej zgodności | 2007 | Rekompensata wynikająca z dostosowań wprowadzonych przez PC w deklaracjach rocznych. |
|
| DKK | 16 823,86 | 0,00 | 16 823,86 | ||||
DK | Zasada wzajemnej zgodności | 2007 | Niewystarczająca ilość i jakość kontroli głównych i pomocniczych. | zryczałtowana | 5,00 | EUR | - 2 912 878,81 | 0,00 | - 2 912 878,81 | ||||
DK | Premie za mięso – bydło | 2003 | Niewystarczająca ilość kontroli na miejscu. | zryczałtowana | 2,00 | DKK | - 8 883 403,83 | 0,00 | - 8 883 403,83 | ||||
DK | Premie za mięso – bydło | 2005 | Niewystarczająca ilość kontroli na miejscu. | zryczałtowana | 2,00 | DKK | - 40 706,28 | 0,00 | - 40 706,28 | ||||
DK | Premie za mięso – bydło | 2005 | Nieprzestrzeganie definicji krowy mamki. | jednorazowa |
| EUR | - 229 600,00 | 0,00 | - 229 600,00 | ||||
DK | Premie za mięso – bydło | 2004 | Niewystarczająca ilość kontroli na miejscu. | zryczałtowana | 2,00 | DKK | - 7 410,47 | 0,00 | - 7 410,47 | ||||
DK | Premie za mięso – bydło | 2004 | Rekompensata wynikająca z dostosowań wprowadzonych przez PC w deklaracjach rocznych. |
|
| EUR | 1 363,55 | 0,00 | 1 363,55 | ||||
DK | Premie za mięso – bydło | 2004 | Nieprzestrzeganie definicji krowy mamki. | jednorazowa |
| EUR | - 164 800,00 | 0,00 | - 164 800,00 | ||||
DK | Premie za mięso – bydło | 2005 | Rekompensata wynikająca z dostosowań wprowadzonych przez PC w deklaracjach rocznych. |
|
| EUR | 2 519,93 | 0,00 | 2 519,93 | ||||
DK | Premie za mięso – bydło | 2006 | Rekompensata wynikająca z dostosowań wprowadzonych przez PC w deklaracjach rocznych. |
|
| DKK | 9 238,20 | 0,00 | 9 238,20 | ||||
Ogółem DK (EUR) | - 3 303 395,33 | 0,00 | - 3 303 395,33 | ||||||||||
Ogółem DK (DKK) | - 19 703 494,12 | 0,00 | - 19 703 494,12 | ||||||||||
EE | Audyt finansowy – przekroczenie | 2008 | Przekroczenie pułapów finansowych. | jednorazowa |
| EUR | - 30 242,24 | - 30 242,24 | 0,00 | ||||
Ogółem EE | - 30 242,24 | - 30 242,24 | 0,00 | ||||||||||
ES | Rozliczenie rachunków | 2004 | Kwota niemożliwa do odzyskania. | jednorazowa |
| EUR | - 12 466,39 | 0,00 | - 12 466,39 | ||||
ES | Zasada wzajemnej zgodności | 2006 | Brak kontroli na miejscu. | zryczałtowana | 10,00 | EUR | - 2 226 313,51 | 0,00 | - 2 226 313,51 | ||||
ES | Zasada wzajemnej zgodności | 2007 | Brak kontroli na miejscu. | zryczałtowana | 10,00 | EUR | - 18 615,65 | 0,00 | - 18 615,65 | ||||
ES | Audyt finansowy – terminy płatności | 2008 | Nieprzestrzeganie terminów płatności. | jednorazowa |
| EUR | - 3 919 231,56 | - 4 103 814,39 | 184 582,83 | ||||
ES | Audyt finansowy – przekroczenie | 2008 | Wydatki niekwalifikowalne, opłaty wyrównawcze w sektorze mleka i brak spłaty kwot należnych w związku z zasadą wzajemnej zgodności. | jednorazowa |
| EUR | 8 318,45 | 8 318,45 | 0,00 | ||||
ES | Audyt finansowy – przekroczenie | 2008 | Przekroczenie pułapów finansowych. | jednorazowa |
| EUR | - 823 800,98 | - 823 800,98 | 0,00 | ||||
ES | Owoce i warzywa – programy operacyjne | 2004 | Koszty niekwalifikowalne ekologicznego gospodarowania opakowaniami. | jednorazowa |
| EUR | - 3 929 919,02 | 0,00 | - 3 929 919,02 | ||||
ES | Owoce i warzywa – programy operacyjne | 2005 | Koszty niekwalifikowalne ekologicznego gospodarowania opakowaniami. | jednorazowa |
| EUR | - 14 719 270,21 | 0,00 | - 14 719 270,21 | ||||
ES | Owoce i warzywa – programy operacyjne | 2006 | Koszty niekwalifikowalne ekologicznego gospodarowania opakowaniami. | jednorazowa |
| EUR | - 17 337 716,29 | 0,00 | - 17 337 716,29 | ||||
ES | Owoce i warzywa – grupy producentów | 2003 | Koszty niekwalifikowalne ekologicznego gospodarowania opakowaniami. | jednorazowa |
| EUR | - 1 243 226,69 | 0,00 | - 1 243 226,69 | ||||
ES | Owoce i warzywa – grupy producentów | 2003 | Niedociągnięcia w kontrolach głównych (niewystarczający poziom kontroli podwójnego finansowania). | zryczałtowana | 5,00 | EUR | - 2 130 607,74 | 0,00 | - 2 130 607,74 | ||||
ES | Owoce i warzywa – grupy producentów | 2004 | Koszty niekwalifikowalne ekologicznego gospodarowania opakowaniami. | jednorazowa |
| EUR | - 1 096 997,97 | 0,00 | - 1 096 997,97 | ||||
ES | Owoce i warzywa – grupy producentów | 2004 | Niedociągnięcia w kontrolach głównych (niewystarczający poziom kontroli podwójnego finansowania). | zryczałtowana | 5,00 | EUR | - 2 496 111,63 | 0,00 | - 2 496 111,63 | ||||
ES | Owoce i warzywa – grupy producentów | 2005 | Niedociągnięcia w kontrolach głównych (niewystarczający poziom kontroli podwójnego finansowania). | zryczałtowana | 5,00 | EUR | - 2 359 546,06 | 0,00 | - 2 359 546,06 | ||||
ES | Owoce i warzywa – grupy producentów | 2006 | Niedociągnięcia w kontrolach głównych (niewystarczający poziom kontroli podwójnego finansowania). | zryczałtowana | 5,00 | EUR | - 2 148 564,48 | 0,00 | - 2 148 564,48 | ||||
ES | Konopie – pomoc produkcyjna | 1997 | Zwrot w wyniku orzeczenia Trybunału Sprawiedliwości w sprawie T-259/05. | zryczałtowana | 10,00 | EUR | 112 677,49 | 0,00 | 112 677,49 | ||||
ES | Konopie – pomoc produkcyjna | 1998 | Zwrot w wyniku orzeczenia Trybunału Sprawiedliwości w sprawie T-259/05. | zryczałtowana | 10,00 | EUR | 290 132,36 | 0,00 | 290 132,36 | ||||
ES | Konopie – pomoc produkcyjna | 1999 | Zwrot w wyniku orzeczenia Trybunału Sprawiedliwości w sprawie T-259/05. | zryczałtowana | 10,00 | EUR | 220,24 | 0,00 | 220,24 | ||||
ES | Konopie – pomoc produkcyjna | 1999 | Zwrot w wyniku orzeczenia Trybunału Sprawiedliwości w sprawie T-259/05. | zryczałtowana | 25,00 | EUR | 3 135 672,08 | 0,00 | 3 135 672,08 | ||||
ES | Konopie – pomoc produkcyjna | 2000 | Zwrot w wyniku orzeczenia Trybunału Sprawiedliwości w sprawie T-259/05. | zryczałtowana | 25,00 | EUR | 1 417 423,82 | 0,00 | 1 417 423,82 | ||||
ES | Konopie – pomoc produkcyjna | 2001 | Zwrot w wyniku orzeczenia Trybunału Sprawiedliwości w sprawie T-259/05. | zryczałtowana | 25,00 | EUR | 331 466,05 | 0,00 | 331 466,05 | ||||
ES | Konopie – pomoc produkcyjna | 2002 | Zwrot w wyniku orzeczenia Trybunału Sprawiedliwości w sprawie T-259/05. | zryczałtowana | 25,00 | EUR | - 1 014,83 | 0,00 | - 1 014,83 | ||||
Ogółem ES | - 49 167 492,52 | - 4 919 296,92 | - 44 248 195,60 | ||||||||||
FI | Audyt finansowy – przekroczenie | 2008 | Przekroczenie pułapów finansowych. | jednorazowa |
| EUR | - 2 432,42 | - 2 432,42 | 0,00 | ||||
Ogółem FI | - 2 432,42 | - 2 432,42 | 0,00 | ||||||||||
FR | Rozliczenie rachunków | 2002 | Zarządzanie długami: nie odzyskano długów. | jednorazowa |
| EUR | - 256 801,47 | 0,00 | - 256 801,47 | ||||
FR | Rozliczenie rachunków | 2002 | Przekroczenie pułapów finansowych. | jednorazowa |
| EUR | - 464 310,98 | 0,00 | - 464 310,98 | ||||
FR | Rozliczenie rachunków | 2004 | Najprawdopodobniej błąd. | jednorazowa |
| EUR | - 178 075,49 | 0,00 | - 178 075,49 | ||||
FR | Rozliczenie rachunków | 2005 | Zarządzanie długami: nie odzyskano długów. | jednorazowa |
| EUR | - 66 012,51 | 0,00 | - 66 012,51 | ||||
FR | Rozliczenie rachunków | 2005 | Zamierzony błąd. | jednorazowa |
| EUR | - 62 342,03 | 0,00 | - 62 342,03 | ||||
FR | Susz paszowy | 2005 | Niewystarczająca liczba próbek i niska jakość ich badania. | zryczałtowana | 2,00 | EUR | - 680 596,08 | 0,00 | - 680 596,08 | ||||
FR | Susz paszowy | 2006 | Niewystarczająca liczba próbek i niska jakość ich badania. | zryczałtowana | 2,00 | EUR | - 1 514 646,79 | 0,00 | - 1 514 646,79 | ||||
FR | Susz paszowy | 2007 | Niewystarczająca liczba próbek i niska jakość ich badania. | zryczałtowana | 2,00 | EUR | - 849 968,48 | 0,00 | - 849 968,48 | ||||
FR | Owoce i warzywa – programy operacyjne | 2006 | Koszty niekwalifikowalne ekologicznego gospodarowania opakowaniami. Zbyt wysokie koszty personelu. Niewystarczające uzasadnienie konkretnych kosztów zatwierdzonych roślin. | jednorazowa |
| EUR | - 205 654,66 | 0,00 | - 205 654,66 | ||||
FR | Owoce i warzywa – programy operacyjne | 2007 | Koszty niekwalifikowalne ekologicznego gospodarowania opakowaniami. Zbyt wysokie koszty personelu. Niewystarczające uzasadnienie konkretnych kosztów zatwierdzonych roślin. | jednorazowa |
| EUR | - 4 402 146,53 | 0,00 | - 4 402 146,53 | ||||
FR | Owoce i warzywa – programy operacyjne | 2008 | Koszty niekwalifikowalne ekologicznego gospodarowania opakowaniami. Zbyt wysokie koszty personelu. Niewystarczające uzasadnienie konkretnych kosztów zatwierdzonych roślin. | jednorazowa |
| EUR | - 2 250 805,13 | 0,00 | - 2 250 805,13 | ||||
FR | Premie za mięso – bydło | 2003 | Niedociągnięcia w stosowaniu kar na poziomie krajowym. | jednorazowa |
| EUR | - 2 175 736,00 | 0,00 | - 2 175 736,00 | ||||
FR | Premie za mięso – bydło | 2004 | Niedociągnięcia w stosowaniu kar na poziomie krajowym. | jednorazowa |
| EUR | - 1 586 850,00 | 0,00 | - 1 586 850,00 | ||||
FR | Premie za mięso – bydło | 2004 | Bardzo słaby system kontroli i brak statusu krowy mamki w stadzie. | zryczałtowana | 25,00 | EUR | - 1 825 745,07 | 0,00 | - 1 825 745,07 | ||||
FR | Premie za mięso – bydło | 2004 | Bardzo słaby system kontroli | zryczałtowana | 10,00 | EUR | - 161 858,24 | 0,00 | - 161 858,24 | ||||
FR | Premie za mięso – bydło | 2005 | Bardzo słaby system kontroli i brak statusu krowy mamki w stadzie. | zryczałtowana | 25,00 | EUR | - 1 835 682,64 | 0,00 | - 1 835 682,64 | ||||
FR | Premie za mięso – bydło | 2005 | Bardzo słaby system kontroli | zryczałtowana | 10,00 | EUR | - 171 143,00 | 0,00 | - 171 143,00 | ||||
FR | Premie za mięso – bydło | 2006 | Bardzo słaby system kontroli | zryczałtowana | 25,00 | EUR | - 8 361,56 | 0,00 | - 8 361,56 | ||||
FR | Premie za mięso – bydło | 2006 | Bardzo słaby system kontroli | zryczałtowana | 5,00 | EUR | - 86 986,20 | 0,00 | - 86 986,20 | ||||
FR | Premie za mięso – bydło | 2006 | Bardzo słaby system kontroli | zryczałtowana | 10,00 | EUR | - 722 979,52 | 0,00 | - 722 979,52 | ||||
Ogółem FR | - 19 506 702,38 | 0,00 | - 19 506 702,38 | ||||||||||
GB | Płatności bezpośrednie | 2006 | Nieprawidłowe zastosowanie redukcji i wyłączeń. | jednorazowa |
| GBP | - 8 122,33 | 0,00 | - 8 122,33 | ||||
GB | Płatności bezpośrednie | 2007 | Nieprawidłowe zastosowanie redukcji i wyłączeń. | jednorazowa |
| GBP | - 9 623,98 | 0,00 | - 9 623,98 | ||||
GB | Audyt finansowy – terminy płatności | 2008 | Nieprzestrzeganie terminów płatności. | jednorazowa |
| EUR | - 14 180 950,72 | - 14 311 495,63 | 130 544,91 | ||||
GB | Audyt finansowy – przekroczenie | 2008 | Przekroczenie pułapów finansowych. | jednorazowa |
| EUR | - 262 732,55 | - 262 732,55 | 0,00 | ||||
GB | Rozwój obszarów wiejskich EFOGR Oś 2 | 2005 | Niedociągnięcia w zakresie kontroli głównych i administracyjnych. Niewystarczający poziom kontroli kryteriów dobrej kultury rolnej i sprawdzenia zgodności z bazą danych na temat zwierząt. | zryczałtowana | 5,00 | GBP | - 36 364,00 | 0,00 | - 36 364,00 | ||||
GB | Rozwój obszarów wiejskich EFOGR Oś 2 | 2006 | Niedociągnięcia w zakresie kontroli głównych i administracyjnych. Niewystarczający poziom kontroli kryteriów dobrej kultury rolnej i sprawdzenia zgodności z bazą danych na temat zwierząt. | zryczałtowana | 5,00 | GBP | - 3 254 010,00 | 0,00 | - 3 254 010,00 | ||||
Ogółem GB (GBP) | - 3 308 120,31 | 0,00 | - 3 308 120,31 | ||||||||||
Ogółem GB (EUR) | - 14 443 683,27 | - 14 574 228,18 | 130 544,91 | ||||||||||
GR | Pomoc żywnościowa w ramach Wspólnoty | 2005 | Niekwalifikowalne koszty wynikające ze spóźnionych wycofań i spóźnionego rozdziału. | jednorazowa |
| EUR | - 1 310 306,02 | 0,00 | - 1 310 306,02 | ||||
GR | Pomoc żywnościowa w ramach Wspólnoty | 2006 | Niekwalifikowalne koszty wynikające ze spóźnionych wycofań i spóźnionego rozdziału. | jednorazowa |
| EUR | - 6 799 511,68 | 0,00 | - 6 799 511,68 | ||||
GR | Pomoc żywnościowa w ramach Wspólnoty | 2007 | Niekwalifikowalne koszty przechowywania wynikające ze spóźnionych wycofań. | jednorazowa |
| EUR | - 220 830,34 | 0,00 | - 220 830,34 | ||||
GR | Owoce i warzywa – programy operacyjne | 2005 | Nieprawidłowo ustalona wartość produkcji wprowadzonej do obrotu, wykorzystywana do obliczania pomocy wspólnotowej. | jednorazowa |
| EUR | - 38 933,40 | 0,00 | - 38 933,40 | ||||
GR | Owoce i warzywa – programy operacyjne | 2006 | Nieprawidłowo ustalona wartość produkcji wprowadzonej do obrotu, wykorzystywana do obliczania pomocy wspólnotowej. | jednorazowa |
| EUR | - 127 757,63 | 0,00 | - 127 757,63 | ||||
GR | Owoce i warzywa – programy operacyjne | 2007 | Nieprawidłowo ustalona wartość produkcji wprowadzonej do obrotu, wykorzystywana do obliczania pomocy wspólnotowej. | jednorazowa |
| EUR | - 148 714,80 | 0,00 | - 148 714,80 | ||||
GR | Bawełna | 2004 | Słaby system kontroli. Braki w kontroli obszaru i działań na rzecz ochrony środowiska. | zryczałtowana | 5,00 | EUR | - 12 022,67 | 0,00 | - 12 022,67 | ||||
GR | Bawełna | 2004 | Przekroczenie wielkości produkcji dozwolonej rozporządzeniami. | jednorazowa |
| EUR | - 37 392,00 | 0,00 | - 37 392,00 | ||||
GR | Bawełna | 2005 | Słaby system kontroli. Braki w kontroli obszaru i działań na rzecz ochrony środowiska. | zryczałtowana | 5,00 | EUR | - 34 573 887,48 | 0,00 | - 34 573 887,48 | ||||
GR | Bawełna | 2005 | Przekroczenie wielkości produkcji dozwolonej rozporządzeniami. | jednorazowa |
| EUR | - 1 284 276,00 | 0,00 | - 1 284 276,00 | ||||
GR | Bawełna | 2006 | Słaby system kontroli. Braki w kontroli obszaru i działań na rzecz ochrony środowiska. | zryczałtowana | 5,00 | EUR | - 68 134 305,29 | 0,00 | - 68 134 305,29 | ||||
GR | Bawełna | 2006 | Słaby system kontroli. Braki w kontroli obszaru i działań na rzecz ochrony środowiska. | jednorazowa |
| EUR | - 1 411 287,00 | 0,00 | - 1 411 287,00 | ||||
GR | Oliwa z oliwek – dotacje do spożycia | 1996 | Zwrot w wyniku orzeczenia Trybunału Sprawiedliwości w sprawie T-243/05. | jednorazowa |
| EUR | 67 626,66 | 0,00 | 67 626,66 | ||||
GR | Oliwa z oliwek – dotacje do spożycia | 1997 | Zwrot w wyniku orzeczenia Trybunału Sprawiedliwości w sprawie T-243/05. | jednorazowa |
| EUR | 116 091,92 | 0,00 | 116 091,92 | ||||
GR | Oliwa z oliwek – dotacje do spożycia | 1998 | Zwrot w wyniku orzeczenia Trybunału Sprawiedliwości w sprawie T-243/05. | jednorazowa |
| EUR | 16 428,10 | 0,00 | 16 428,10 | ||||
GR | ROW, sekcja gwarancji (środki obszarowe) | 2005 | Utrzymujące się niedociągnięcia w systemie ZSZiK. Braki w raportach z kontroli. Opóźnione przeprowadzenie kontroli na miejscu. | zryczałtowana | 10,00 | EUR | - 8 498 907,00 | 0,00 | - 8 498 907,00 | ||||
GR | ROW, sekcja gwarancji (środki obszarowe) | 2006 | Utrzymujące się niedociągnięcia w systemie ZSZiK. Braki w raportach z kontroli. Opóźnione przeprowadzenie kontroli na miejscu. | zryczałtowana | 5,00 | EUR | - 349 453,00 | 0,00 | - 349 453,00 | ||||
GR | ROW, sekcja gwarancji (środki obszarowe) | 2006 | Utrzymujące się niedociągnięcia w systemie ZSZiK. Braki w raportach z kontroli. Opóźnione przeprowadzenie kontroli na miejscu. | zryczałtowana | 10,00 | EUR | - 6 168 408,00 | 0,00 | - 6 168 408,00 | ||||
GR | ROW, sekcja gwarancji, nowe środki | 2005 | Utrzymujące się niedociągnięcia w systemie ZSZiK. Braki w raportach z kontroli. Opóźnione przeprowadzenie kontroli na miejscu. | zryczałtowana | 10,00 | EUR | - 690 219,00 | 0,00 | - 690 219,00 | ||||
GR | ROW, sekcja gwarancji, nowe środki | 2006 | Utrzymujące się niedociągnięcia w systemie ZSZiK. Braki w raportach z kontroli. Opóźnione przeprowadzenie kontroli na miejscu. | zryczałtowana | 10,00 | EUR | - 2 816 729,00 | 0,00 | - 2 816 729,00 | ||||
Ogółem GR | - 132 422 793,63 | 0,00 | - 132 422 793,63 | ||||||||||
HU | ROW, sekcja gwarancji | 2005 | Zwrot z powodu podwójnej korekty (na mocy decyzji Komisji 2009/721/WE i nakazu odzyskania środków nr GFO.09.025 dotyczącego Przejściowego instrumentu finansowania ROW 2004HU06GDO001). | jednorazowa |
| HUF | 42 638 662,00 | 0,00 | 42 638 662,00 | ||||
Ogółem HU | 42 638 662,00 | 0,00 | 42 638 662,00 | ||||||||||
IE | Premia mleczna | 2005 | Brak zastosowania obniżek pomocy w stosunku do rolników, którzy złożyli wnioski o pomoc po terminie. | jednorazowa |
| EUR | - 367 181,29 | 0,00 | - 367 181,29 | ||||
IE | Audyt finansowy – terminy płatności | 2008 | Nieprzestrzeganie terminów płatności. | jednorazowa |
| EUR | - 152 676,24 | - 152 676,24 | 0,00 | ||||
Ogółem IE | - 519 857,53 | - 152 676,24 | - 367 181,29 | ||||||||||
IT | Audyt finansowy – terminy płatności | 2008 | Wydatki niekwalifikowalne. | jednorazowa |
| EUR | - 9 345,00 | - 9 345,00 | 0,00 | ||||
IT | Audyt finansowy – terminy płatności | 2008 | Nieprzestrzeganie terminów płatności. | jednorazowa |
| EUR | - 1 877 812,65 | - 1 877 812,65 | 0,00 | ||||
IT | Owoce i warzywa – programy operacyjne | 2007 | Wydatki niekwalifikowalne. |
|
| EUR | - 18 750,00 | 0,00 | - 18 750,00 | ||||
Ogółem IT | - 1 905 907,65 | - 1 887 157,65 | - 18 750,00 | ||||||||||
LU | Audyt finansowy – przekroczenie | 2008 | Przekroczenie pułapów finansowych. | jednorazowa |
| EUR | - 1 273,90 | - 1 273,90 | 0,00 | ||||
LU | Premie za mięso – bydło | 2001 | Brak kontroli administracyjnych dotyczących okresu przetrzymania. Brak kontroli na miejscu. Niewłaściwe naliczanie kar. | jednorazowa |
| EUR | - 18 292,47 | 0,00 | - 18 292,47 | ||||
LU | Premie za mięso – bydło | 2002 | Brak kontroli administracyjnych dotyczących okresu przetrzymania. Brak kontroli na miejscu. Niewłaściwe naliczanie kar. | jednorazowa |
| EUR | - 3 973,52 | 0,00 | - 3 973,52 | ||||
LU | Premie za mięso – bydło | 2003 | Brak kontroli administracyjnych dotyczących okresu przetrzymania. Brak kontroli na miejscu. Niewłaściwe naliczanie kar. | jednorazowa |
| EUR | - 150 184,70 | 0,00 | - 150 184,70 | ||||
LU | Premie za mięso – bydło | 2004 | Brak kontroli administracyjnych dotyczących okresu przetrzymania. Brak kontroli na miejscu. Niewłaściwe naliczanie kar. | jednorazowa |
| EUR | - 190 950,23 | 0,00 | - 190 950,23 | ||||
Ogółem LU | - 364 674,82 | - 1 273,90 | - 363 400,92 | ||||||||||
NL | Rozliczenie rachunków | 2000-04 | Błędy w badanej populacji. | jednorazowa |
| EUR | - 481 542,94 | 0,00 | - 481 542,94 | ||||
NL | Rozliczenie rachunków | 2004 | Błędy w badanej populacji. | jednorazowa |
| EUR | - 46 697,81 | 0,00 | - 46 697,81 | ||||
NL | Rozliczenie rachunków | 2005 | Błędy w badanej populacji. | jednorazowa |
| EUR | - 402 695,00 | 0,00 | - 402 695,00 | ||||
NL | Refundacje wywozowe | 2003 | Przeprowadzono niewystarczającą liczbę kontroli podmiany. | zryczałtowana | 2,00 | EUR | - 4 037 899,76 | 0,00 | - 4 037 899,76 | ||||
NL | Refundacje wywozowe | 2003 | Przeprowadzono niewystarczającą liczbę kontroli podmiany. | zryczałtowana | 5,00 | EUR | - 4 083 396,09 | 0,00 | - 4 083 396,09 | ||||
NL | Refundacje wywozowe | 2004 | Przeprowadzono niewystarczającą liczbę kontroli podmiany. | zryczałtowana | 2,00 | EUR | - 1 062 605,20 | 0,00 | - 1 062 605,20 | ||||
NL | Refundacje wywozowe | 2004 | Przeprowadzono niewystarczającą liczbę kontroli podmiany. | zryczałtowana | 5,00 | EUR | - 1 193 119,34 | 0,00 | - 1 193 119,34 | ||||
NL | Refundacje wywozowe | 2005 | Przeprowadzono niewystarczającą liczbę kontroli podmiany. | zryczałtowana | 5,00 | EUR | - 31 195,10 | 0,00 | - 31 195,10 | ||||
NL | Audyt finansowy – przekroczenie | 2007 | Przekroczenie pułapów finansowych. | jednorazowa |
| EUR | - 914,70 | 0,00 | - 914,70 | ||||
NL | Audyt finansowy – przekroczenie | 2008 | Wydatki niekwalifikowalne | jednorazowa |
| EUR | - 91 807,12 | - 91 807,12 | 0,00 | ||||
NL | Premie za mięso – bydło | 2004 | Niedociągnięcia w zarządzaniu rejestrami stad i dokumentami uzupełniającymi. | zryczałtowana | 2,00 | EUR | - 3 214 925,84 | 0,00 | - 3 214 925,84 | ||||
NL | Premie za mięso – bydło | 2005 | Niedociągnięcia w zarządzaniu rejestrami stad i dokumentami uzupełniającymi. | zryczałtowana | 2,00 | EUR | - 3 559 908,74 | 0,00 | - 3 559 908,74 | ||||
NL | Premie za mięso – bydło | 2006 | Niedociągnięcia w zarządzaniu rejestrami stad i dokumentami uzupełniającymi. | zryczałtowana | 2,00 | EUR | - 19 171,10 | 0,00 | - 19 171,10 | ||||
Ogółem NL | - 18 225 878,74 | - 91 807,12 | - 18 134 071,62 | ||||||||||
PL | Płatności bezpośrednie | 2006 | Nie do końca zwektoryzowany system identyfikacji działek rolnych. Akceptacja niekwalifikowalnych gruntów do płatności. Zbyt niska liczba kontroli na miejscu w regionach o wysokim wskaźniku błędu. Błędne zastosowanie przepisów dotyczących celowej niezgodności. | Jednorazowa |
| PLN | - 87 534 475,32 | 0,00 | - 87 534 475,32 | ||||
PL | Płatności bezpośrednie | 2006 | Nie do końca zwektoryzowany system identyfikacji działek rolnych. Akceptacja niekwalifikowalnych gruntów do płatności. Zbyt niska liczba kontroli na miejscu w regionach o wysokim wskaźniku błędu. Błędne zastosowanie przepisów dotyczących celowej niezgodności. | Zryczałtowana | 5,00 | PLN | - 11 811 934,21 | 0,00 | - 11 811 934,21 | ||||
PL | Płatności bezpośrednie | 2007 | Nie do końca zwektoryzowany system identyfikacji działek rolnych. Akceptacja niekwalifikowalnych gruntów do płatności. Zbyt niska liczba kontroli na miejscu w regionach o wysokim wskaźniku błędu. Błędne zastosowanie przepisów dotyczących celowej niezgodności. | Zryczałtowana | 5,00 | EUR | - 2 293 418,87 | 0,00 | - 2 293 418,87 | ||||
PL | Płatności bezpośrednie | 2007 | Nie do końca zwektoryzowany system identyfikacji działek rolnych. Akceptacja niekwalifikowalnych gruntów do płatności. Zbyt niska liczba kontroli na miejscu w regionach o wysokim wskaźniku błędu. Błędne zastosowanie przepisów dotyczących celowej niezgodności. | Jednorazowa |
| EUR | - 23 290 577,94 | 0,00 | - 23 290 577,94 | ||||
PL | Audyt finansowy – przekroczenie | 2008 | Przekroczenie pułapów finansowych. | Jednorazowa |
| EUR | 0,00 | - 1 894 213,61 | 1 894 213,61 | ||||
Ogółem PL (PLN) | - 99 346 409,53 | 0,00 | - 99 346 409,53 | ||||||||||
Ogółem PL (EUR) | - 25 583 996,81 | - 1 894 213,61 | - 23 689 783,20 | ||||||||||
SE | Zasada wzajemnej zgodności | 2006 | Niewystarczająca ilość i jakość kontroli głównych i pomocniczych. | zryczałtowana | 5,00 | SEK | - 9 218 825,98 | 0,00 | - 9 218 825,98 | ||||
SE | Zasada wzajemnej zgodności | 2007 | Niewystarczająca ilość i jakość kontroli głównych i pomocniczych. | zryczałtowana | 5,00 | EUR | - 2 137 710,17 | 0,00 | - 2 137 710,17 | ||||
SE | Audyt finansowy – terminy płatności | 2008 | Nieprzestrzeganie terminów płatności. | jednorazowa |
| EUR | - 35 584,38 | - 35 584,38 | 0,00 | ||||
SE | Audyt finansowy – przekroczenie | 2008 | Przekroczenie pułapów finansowych. | jednorazowa |
| EUR | - 44,84 | - 44,84 | 0,00 | ||||
Ogółem SE (SEK) | - 9 218 825,98 | 0,00 | - 9 218 825,98 | ||||||||||
Ogółem SE (EUR) | - 2 173 339,39 | - 35 629,22 | - 2 137 710,17 | ||||||||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
POZYCJA W BUDŻECIE 6 5 0 0
PC | Program | RB | Przyczyna korekty | Rodzaj | % | Waluta | Kwota | Już dokonane odliczenie | Skutki finansowe |
SK | ROW, sekcja gwarancji (program 2004 SK 06 GDO 001) | 2005 | Nieprawidłowa procedura kontroli wynikająca z niewystarczających kontroli w ramach wybranych próbek. | zryczałtowana | 2,00 | EUR | - 1 249 561,00 | 0,00 | - 1 249 561,00 |
SK | ROW, sekcja gwarancji (program 2004 SK 06 GDO 001) | 2006 | Nieprawidłowa procedura kontroli wynikająca z niewystarczających kontroli w ramach wybranych próbek. | zryczałtowana | 2,00 | EUR | - 1 784 419,00 | 0,00 | - 1 784 419,00 |
SK | ROW, sekcja gwarancji (program 2004 SK 06 GDO 001) | 2007 | Nieprawidłowa procedura kontroli wynikająca z niewystarczających kontroli w ramach wybranych próbek. | zryczałtowana | 2,00 | EUR | - 933,00 | 0,00 | - 933,00 |
Ogółem SK | - 3 034 913,00 | 0,00 | - 3 034 913,00 |
PC | Środek | RB | Przyczyna korekty | Rodzaj | % | Waluta | Kwota | Już dokonane odliczenie | Skutki finansowe |
PL | Przejściowy Instrument Rozwoju Obszarów Wiejskich EFOGR (2000–2006) | 2005 | Nie do końca zwektoryzowany system identyfikacji działek rolnych. Akceptacja niekwalifikowalnych gruntów do płatności. Zbyt niska liczba kontroli na miejscu w regionach o wysokim wskaźniku błędu. Błędne zastosowanie przepisów dotyczących celowej niezgodności. | Zryczał towana | 5,00 | PLN | - 1 408 667,08 | 0,00 | - 1 408 667,08 |
PL | Przejściowy Instrument Rozwoju Obszarów Wiejskich EFOGR (2000–2006) | 2006 | Nie do końca zwektoryzowany system identyfikacji działek rolnych. Akceptacja niekwalifikowalnych gruntów do płatności. Zbyt niska liczba kontroli na miejscu w regionach o wysokim wskaźniku błędu. Błędne zastosowanie przepisów dotyczących celowej niezgodności. | Jednorazowa |
| PLN | - 18 510 167,85 | 0,00 | - 18 510 167,85 |
PL | Przejściowy Instrument Rozwoju Obszarów Wiejskich EFOGR (2000–2006) | 2006 | Nie do końca zwektoryzowany system identyfikacji działek rolnych. Akceptacja niekwalifikowalnych gruntów do płatności. Zbyt niska liczba kontroli na miejscu w regionach o wysokim wskaźniku błędu. Błędne zastosowanie przepisów dotyczących celowej niezgodności. | Zryczałtowana | 5,00 | PLN | - 69 151 379,37 | 0,00 | - 69 151 379,37 |
PL | Przejściowy Instrument Rozwoju Obszarów Wiejskich EFOGR (2000–2006) | 2007 | Nie do końca zwektoryzowany system identyfikacji działek rolnych. Akceptacja niekwalifikowalnych gruntów do płatności. Zbyt niska liczba kontroli na miejscu w regionach o wysokim wskaźniku błędu. Błędne zastosowanie przepisów dotyczących celowej niezgodności. | Jednorazowa |
| PLN | - 12 943 389,24 | 0,00 | - 12 943 389,24 |
PL | Przejściowy Instrument Rozwoju Obszarów Wiejskich EFOGR (2000–2006) | 2007 | Nie do końca zwektoryzowany system identyfikacji działek rolnych. Akceptacja niekwalifikowalnych gruntów do płatności. Zbyt niska liczba kontroli na miejscu w regionach o wysokim wskaźniku błędu. Błędne zastosowanie przepisów dotyczących celowej niezgodności. | Zryczałtowana | 5,00 | PLN | - 78 434 429,08 | 0,00 | - 78 434 429,08 |
Ogółem PL (PLN) | - 180 448 032,62 | 0,00 | - 180 448 032,62 | ||||||
| |||||||||
| Suma całkowita (PLN) | - 279 794 442,15 | 0,00 | - 279 794 442,15 | |||||
Suma całkowita (EUR) | - 25 583 996,81 | - 1 894 213,61 | - 23 689 783,20 |
POZYCJA W BUDŻECIE 6 7 1 1
PC | Program | RB | Przyczyna korekty | Rodzaj | % | Waluta | Kwota | Już dokonane odliczenie | Skutki finansowe |
GB | Program rozwoju obszarów wiejskich 2007UK06RPO001 | 2007 | Niedociągnięcia w zakresie kontroli głównych i administracyjnych. Niewystarczający poziom kontroli kryteriów dobrej kultury rolnej i sprawdzenia zgodności z bazą danych na temat zwierząt. | zryczałtowana | 5,00 | EUR | - 39 244,00 | 0,00 | - 39 244,00 |
Ogółem GB | - 39 244,00 | 0,00 | - 39 244,00 |
POZYCJA W BUDŻECIE 05 07 01 07
PC | Program | RB | Przyczyna korekty | Rodzaj | % | Waluta | Kwota | Już dokonane odliczenie | Skutki finansowe |
HU | Audyt finansowy – przekroczenie | 2008 | Wydatki niekwalifikowalne. | jednorazowa |
| EUR | - 5 622,81 | - 5 622,81 | 0,00 |
HU | Audyt finansowy – przekroczenie | 2008 | Przekroczenie pułapów finansowych. | jednorazowa |
| EUR | 21 511,01 | - 5 432,55 | 26 943,56 |
Ogółem HU | 15 888,20 | - 11 055,36 | 26 943,56 | ||||||
PT | Płatności bezpośrednie | 2004 | Zwrot w wyniku orzeczenia Trybunału Sprawiedliwości w sprawie T-50/07. | jednorazowa |
| EUR | 1 983 698,00 | 0,00 | 1 983 698,00 |
PT | Len – pomoc produkcyjna | 2001 | Zwrot w wyniku orzeczenia Trybunału Sprawiedliwości w sprawie T-183/06. | jednorazowa |
| EUR | 3 135 348,71 |
| 3 135 348,71 |
Ogółem PT | 5 119 046,71 | 0,00 | 5 119 046,71 |
[1] Załącznik w brzmieniu ustalonym przez art. 1 decyzji wykonawczej Komisji z dnia 20 lipca 2011 r. w sprawie sprostowania decyzji 2010/152/UE wyłączającej z finansowania przez Unię Europejską niektóre wydatki poniesione przez państwa członkowskie z tytułu Sekcji Gwarancji Europejskiego Funduszu Orientacji i Gwarancji Rolnej (EFOGR), Europejskiego Funduszu Rolniczego Gwarancji (EFRG) oraz Europejskiego Funduszu Rolnego na rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich (EFRROW) (Dz.Urz.UE L 191 z 22.07.2011, str. 25). Zmiana weszła w życie w dniu notyfikacji.