DECYZJA KOMISJI
z dnia 19 października 2009 r.
zmieniająca decyzje 2006/679/WE oraz 2006/860/WE w zakresie technicznych specyfikacji interoperacyjności dotyczących podsystemów transeuropejskich systemów kolei konwencjonalnych i kolei dużych prędkości
(notyfikowana jako dokument nr C(2009) 7787)
(Tekst mający znaczenie dla EOG)
(2010/79/WE)
(ostatnia zmiana: DUUEL. z 2011 r., Nr 104, poz. 46)
KOMISJA WSPÓLNOT EUROPEJSKICH,
uwzględniając Traktat ustanawiający Wspólnotę Europejską,
uwzględniając dyrektywę Parlamentu Europejskiego i Rady 2008/57/WE z dnia 17 czerwca 2008 r. w sprawie interoperacyjności systemu kolei we Wspólnocie (1), w szczególności jej art. 6 ust. 1,
uwzględniając zalecenie Europejskiej Agencji Kolejowej (ERA-REC-38-2009-ERTMS) z dnia 24 kwietnia 2009 r. dotyczące aktualizacji załącznika A do TSI dotyczących podsystemu „Sterowanie” dla systemu kolei konwencjonalnej i systemu kolei dużych prędkości,
a także mając na uwadze, co następuje:
(1) Decyzja Komisji 2006/679/WE z dnia 28 marca 2006 r. dotycząca technicznej specyfikacji dla interoperacyjności odnoszącej się do podsystemu sterowania ruchem kolejowym transeuropejskiego systemu kolei konwencjonalnych (2) określiła techniczne specyfikacje interoperacyjności (TSI) dotyczące podsystemu „Sterowanie” transeuropejskiego systemu kolei konwencjonalnych.
(2) Decyzja Komisji 2006/860/WE z dnia 7 listopada 2006 r. dotycząca specyfikacji technicznej interoperacyjności podsystemu „Sterowanie” transeuropejskiego systemu kolei dużych prędkości (3) określiła TSI dotyczące podsystemu „Sterowanie” transeuropejskiego systemu kolei dużych prędkości.
(3) Zgodnie z art. 2 decyzji Komisji z dnia 23 kwietnia 2008 r. zmieniającej załącznik A do decyzji 2006/679/WE dotyczącej technicznej specyfikacji dla interoperacyjności odnoszącej się do podsystemu sterowania ruchem kolejowym transeuropejskiego systemu kolei konwencjonalnych oraz załącznik A do decyzji 2006/860/WE dotyczącej specyfikacji technicznej interoperacyjności podsystemu „Sterowanie” transeuropejskiego systemu kolei dużych prędkości (4), specyfikacje ETCS powinny zostać uzupełnione w celu uwzględnienia zaktualizowanych specyfikacji dotyczących wspólnych testów.
(4) Konieczna jest aktualizacja szeregu dokumentów technicznych, o których mowa w załączniku A do decyzji 2006/679/WE oraz w załączniku A do decyzji 2006/860/WE, w celu dostosowania ich do postępu technicznego.
(5) W związku z tym należy odpowiednio zmienić decyzje 2006/679/WE oraz 2006/860/WE.
(6) Środki przewidziane w niniejszej decyzji są zgodne z opinią Komitetu ds. Interoperacyjności i Bezpieczeństwa Kolei, ustanowionego na mocy art. 29 dyrektywy 2008/57/WE,
PRZYJMUJE NINIEJSZĄ DECYZJĘ:
Artykuł 1
Wykazy specyfikacji obowiązkowych oraz wykazy specyfikacji o charakterze informacyjnym, określone w załączniku A do decyzji 2006/679/WE oraz w załączniku A do decyzji 2006/860/WE, zastępuje się wykazem specyfikacji obowiązkowych oraz wykazem specyfikacji o charakterze informacyjnym zawartymi w załączniku [1] do niniejszej decyzji. Skreśla się przypisy zawierające odniesienia do decyzji 2002/731/WE w załączniku H do TSI załączonych do decyzji 2006/679/WE oraz w załączniku H do TSI załączonych do decyzji 2006/860/WE.
Artykuł 2
Niniejszą decyzję stosuje się od dnia 1 kwietnia 2010 r.
Artykuł 3
Niniejsza decyzja skierowana jest do państw członkowskich.
Sporządzono w Brukseli dnia 19 października 2009 r.
ZAŁĄCZNIK
WYKAZ SPECYFIKACJI OBOWIĄZKOWYCH
Nr indeksu | Nr referencyjny | Nazwa dokumentu | Wersja |
1 | ERA/ERTMS/003204 | ERTMS/ETCS Functional Requirement Specification | 5.0 |
2 | Celowo usunięty |
|
|
3 | UNISIG SUBSET-023 | Glossary of Terms and Abbreviations | 2.0.0 |
4 | UNISIG SUBSET-026 | System Requirement Specification | 2.3.0 |
5 | UNISIG SUBSET-027 | FFFIS Juridical Recorder-Downloading Tool | 2.3.0 |
6 | UNISIG SUBSET-033 | FIS for Man-Machine Interface | 2.0.0 |
7 | UNISIG SUBSET-034 | FIS for the Train Interface | 2.0.0 |
8 | UNISIG SUBSET-035 | Specific Transmission Module FFFIS | 2.1.1 |
9 | UNISIG SUBSET-036 | FFFIS for Eurobalise | 2.4.1 |
10 | UNISIG SUBSET-037 | Euroradio FIS | 2.3.0 |
11 | Zastrzeżony 05E537 | Off line key management FIS |
|
12 | UNISIG SUBSET-039 | FIS for the RBC/RBC Handover | 2.3.0 |
13 | UNISIG SUBSET-040 | Dimensioning and Engineering rules | 2.3.0 |
14 | UNISIG SUBSET-041 | Performance Requirements for Interoperability | 2.1.0 |
15 | ERA SUBSET-108 | Interoperability-related consolidation on TSI annex A documents | 1.2.0 |
16 | UNISIG SUBSET-044 | FFFIS for Euroloop sub-system | 2.3.0 |
17 | Celowo usunięty |
|
|
18 | UNISIG SUBSET-046 | Radio In-fill FFFS | 2.0.0 |
19 | UNISIG SUBSET-047 | Track-side-Trainborne FIS for Radio In-Fill | 2.0.0 |
20 | UNISIG SUBSET-048 | Trainborne FFFIS for Radio In-Fill | 2.0.0 |
21 | UNISIG SUBSET-049 | Radio In-fill FIS with LEU/Interlocking | 2.0.0 |
22 | Celowo usunięty |
|
|
23 | UNISIG SUBSET-054 | Assignment of Values to ETCS variables | 2.0.0 |
24 | Celowo usunięty |
|
|
25 | UNISIG SUBSET-056 | STM FFFIS Safe Time Layer | 2.2.0 |
26 | UNISIG SUBSET-057 | STM FFFIS Safe Link Layer | 2.2.0 |
27 | UNISIG SUBSET-091 | Safety Requirements for the Technical Interoperability of ETCS in Levels 1 & 2 | 2.5.0 |
28 | Zastrzeżony | Reliability - Availability Requirements |
|
29 | UNISIG SUBSET-102 | Test specification for Interface „k” | 1.0.0 |
30 | Celowo usunięty |
|
|
31 | UNISIG SUBSET-094 | UNISIG Functional Requirements for an On-board Reference Test Facility | 2.0.2 |
32 | EIRENE FRS | GSM-R Functional Requirements Specification | 7 |
33 | EIRENE SRS | GSM-R System Requirements Specification | 15 |
34 | A11T6001 12 | (MORANE) Radio Transmission FFFIS for EuroRadio | 12 |
35 | ECC/DC(02)05 | ECC Decision of 5 July 2002 on the designation and availability of frequency bands for railway purposes in the 876-880 and 921-925 MHz bands |
|
36a | Celowo usunięty |
|
|
36b | Celowo usunięty |
|
|
36c | UNISIG SUBSET-074-2 | FFFIS STM Test cases document | 1.0.0 |
37a | Celowo usunięty |
|
|
37b | UNISIG SUBSET-076-5-2 | Test cases related to features | 2.3.1 |
37c | UNISIG SUBSET-076-6-3 | Test sequences | 2.3.1 |
37d | UNISIG SUBSET-076-7 | Scope of the test specifications | 1.0.2 |
37e | Celowo usunięty |
|
|
38 | 06E068 | ETCS marker board definition | 1.0 |
39 | UNISIG SUBSET-092-1 | ERTMS EuroRadio Conformance Requirements | 2.3.0 |
40 | UNISIG SUBSET-092-2 | ERTMS EuroRadio Test cases Safety Layer | 2.3.0 |
41 | Zastrzeżony | JRU Test Specification |
|
42 | Celowo usunięty |
|
|
43 | UNISIG SUBSET 085 | Test Specification for Eurobalise FFFIS | 2.2.2 |
44 | Zastrzeżony | Odometry FIS |
|
45 | UNISIG SUBSET-101 | Interface „K” Specification | 1.0.0 |
46 | UNISIG SUBSET-100 | Interface „G” specification | 1.0.1 |
47 | Zastrzeżony | Safety Requirements and Requirements to Safety Analysis for Interoperability for the Control-Command and Signalling Sub-System |
|
48 | Zastrzeżony | Test specification for mobile equipment GSM-R |
|
49 | UNISIG SUBSET-059 | Performance requirements for STM | 2.1.1 |
50 | UNISIG SUBSET-103 | Test specification for EUROLOOP | 1.0.0 |
51 | Zastrzeżony | Ergonomic aspects of the DMI |
|
52 | UNISIG SUBSET-058 | FFFIS STM Application Layer | 2.1.1 |
53 | Zastrzeżony | AEIF-ETCS-Variables-Manual |
|
54 | Celowo usunięty |
|
|
55 | Zastrzeżony | Juridical recorder baseline requirements |
|
56 | Zastrzeżony | ERTMS Key Management Conformance Requirements |
|
57 | Zastrzeżony | Requirements on pre-fitting of ERTMS On-board equipment |
|
58 | UNISIG SUBSET-097 | Requirements for RBC-RBC Safe Communication Interface | 1.1.0 |
59 | Zastrzeżony | Requirements on pre-fitting of ERTMS track side equipment |
|
60 | Zastrzeżony | ETCS version management |
|
61 | Zastrzeżony | GSM-R version management |
|
62 | Zastrzeżony | RBC-RBC Test specification for Safe Communication Interface |
|
63 | UNISIG SUBSET-098 | RBC-RBC Safe Communication Interface | 1.0.0 |
WYKAZ SPECYFIKACJI O CHARAKTERZE INFORMACYJNYM
Uwagi:
Specyfikacje typu „1” przedstawiają aktualny stan prac w zakresie przygotowania specyfikacji obowiązkowej, która jest nadal „zastrzeżona”.
Specyfikacje typu „2” zawierają informacje dodatkowe, uzasadniające wymagania zawarte w specyfikacjach obowiązkowych oraz wspomagające ich stosowanie.
Indeks B32 ma na celu zapewnienie stosowania jednolitych odniesień w dokumentach, o których mowa w załączniku A. Ponieważ jest on używany wyłącznie do celów redakcyjnych oraz jako pomoc przy wprowadzaniu zmian w powołanych dokumentach w przyszłości, nie posiada on klasyfikacji „Typ”, ani nie jest powiązany z obowiązkowym dokumentem z załącznika A.
Dokumenty B25, B27, B28, B29 i B30 mają zastosowanie jedynie w odniesieniu do GSM-R DMI. W odniesieniu do ETCS DMI zastosowanie ma jedynie dokument B34.
Nr indeksu | Nr referencyjny | Nazwa dokumentu | Wersja | Typ |
B1 | EEIG 02S126 | RAM Requirements (chapter 2 only) | 6 | 2 (index 28) |
B2 | EEIG 97S066 | Environmental conditions | 5 | 2 (index A5) |
B3 | UNISIG SUBSET-074-1 | Methodology for testing FFFIS STM | 1.0.0 | 2 (index 36) |
B4 | EEIG 97E267 | ODOMETER FFFIS | 5 | 1 (Index 44) |
B5 | 0 2475 | ERTMS GSM-R QoS Test Specification | 1.0.0 | 2 |
B6 | UNISIG SUBSET-038 | Off-line Key Management FIS | 2.1.9 | 1 (index 11) |
B7 | UNISIG SUBSET-074-3 | FFFIS STM test specification traceability of test cases with Specific Transmission Module FFFIS | 1.0.0 | 2 (Index 36) |
B8 | UNISIG SUBSET-074-4 | FFFIS STM Test Specification Traceability of testing the packets specified in the FFFIS STM Application Layer | 1.0.0 | 2 (Index 36) |
B9 | UNISIG SUBSET 076-0 | ERTMS/ETCS Class 1, Test plan | 2.3.1 | 2 (Index 37) |
B10 | UNISIG SUBSET 076-2 | Methodology to prepare features | 2.3.0 | 2 (Index 37) |
B11 | UNISIG SUBSET 076-3 | Methodology of testing | 2.3.1 | 2 (Index 37) |
B12 | UNISIG SUBSET 076-4-1 | Test sequence generation: Methodology and Rules | 1.0.2 | 2 (Index 37) |
B13 | UNISIG SUBSET 076-4-2 | ERTMS ETCS Class 1 States for Test sequences | 1.0.2 | 2 (Index 37) |
B14 | UNISIG SUBSET 076-5-3 | On-Board Data Dictionary | 2.3.0 | 2 (Index 37) |
B15 | UNISIG SUBSET 076-5-4 | SRS v.2.2.2 Traceability | 2.3.1 | 2 (Index 37) |
B16 | UNISIG SUBSET 076-6-1 | UNISIG test data base | 2.3.1 | 2 (Index 37) |
B17 | UNISIG SUBSET 076-6-4 | Test Cases Coverage | 2.3.1 | 2 (Index 37) |
B18 | Celowo usunięty |
|
|
|
B19 | UNISIG SUBSET 077 | UNISIG Causal Analysis Process | 2.2.2 | 2 (Index 27) |
B20 | UNISIG SUBSET 078 | RBC interface: Failure modes and effects analysis | 2.4.0 | 2 (Index 27) |
B21 | UNISIG SUBSET 079 | MMI: Failure Modes and Effects Analysis | 2.2.2 | 2 (Index 27) |
B22 | UNISIG SUBSET 080 | TIU: Failure Modes and Effects Analysis | 2.2.2 | 2 (Index 27) |
B23 | UNISIG SUBSET 081 | Transmission system: Failure Modes and Effects Analysis | 2.3.0 | 2 (Index 27) |
B24 | UNISIG SUBSET 088 | ETCS Application Levels 1&2 - Safety Analysis | 2.3.0 | 2 (Index 27) |
B25 | TS50459-1 | Railway applications – European Rail Traffic Management System – Driver Machine Interface part 1 – Ergonomic principles of ERTMS/ETCS/GSM-R Information | 2005 | 2 (Index 51) |
B26 | Celowo usunięty | Zastąpiony przez B34 |
|
|
B27 | TS50459-3 | Railway applications – Communication, signalling and processing systems – European Rail Traffic Management System – Driver Machine Interface – part 3 – Ergonomic arrangements of ERTMS/GSM-R Information | 2005 | 2 (Index 51) |
B28 | TS50459-4 | Railway applications – Communication, signalling and processing systems – European Rail Traffic Management System – Driver Machine Interface – part 4 – Data entry for the ERTMS/ETCS/GSM-R systems | 2005 | 2 (Index 51) |
B29 | TS50459-5 | Railway applications – Communication, signalling and processing systems – European Rail Traffic Management System – Driver Machine Interface – part 5 – Symbols | 2005 | 2 (Index 51) |
B30 | TS50459-6 | Railway applications – Communication, signalling and processing systems – European Rail Traffic Management System – Driver Machine Interface – part 6 – Audible Information | 2005 | 2 (Index 51) |
B31 | Zastrzeżony | Railway applications – European Rail Traffic Management System – Driver Machine Interface – part 7 – Specific Transmission Modules |
| 2 (Index 51) |
B32 | Zastrzeżony | Guideline for references |
| Brak |
B33 | EN 301 515 | Global System for Mobile communication (GSM); Requirements for GSM operation in railways. | 2.1.0 | 2 (Index 32, 33) |
B34 | ERA-ERTMS-015560 | ERTMS/ETCS Driver Machine Interface | 2.3 | 1 (Index 51) |
B35 | Zastrzeżony | ERTMS Key Management Conformance Requirements |
| 1 (Index 56) |
B36 | 04E117 | ETCS/GSM-R Quality of Service user Requirements - Operational Analysis | 1 | 2 (Index 32) |
B37 | UNISIG SUBSET-093 | GSM-R Interfaces - Class 1 Requirements | 2.3.0 | 1 (Index 32, 33) |
B38 | UNISIG SUBSET-107 A | Requirements on pre-fitting of ERTMS On-board equipment | 1.0.0 | 2 (Index 57) |
B39 | UNISIG SUBSET-076-5-1 | ERTMS ETCS Class 1 Feature List | 2.3.1 | 2 (Index 37) |
B40 | UNISIG SUBSET-076-6-7 | Test sequences Evaluation and Validation | 1.0.2 | 2 (Index 37) |
B41 | UNISIG SUBSET-076-6-8 | Generic train data for test sequences | 1.0.1 | 2 (Index 37) |
B42 | UNISIG SUBSET-076-6-10 | Test Sequence Viewer (TSV) | 3.0.8 | 2 (Index 37) |
B43 | 04E083 | Safety Requirements and Requirements to Safety Analysis for Interoperability for the Control-Command and Signalling Sub-System | 1.0 | 1 (index 47) |
B44 | 04E084 | Justification Report for the Safety Requirements and Requirements to Safety Analysis for Interoperability for the Control-Command and Signalling Sub-System. | 1.0 | 2 (index B43) |
B45 | ERA/ERTMS/003205 | Traceability Of Changes To ETCS FRS | 0.1 | 2 (index 1) |
B46 | UNISIG SUBSET-099 | RBC-RBC Safe Communication Interface Test Specifications | 1.0.0 | 1 (index 62) |
[1] Załącznik w brzmieniu ustalonym przez sprostowanie do decyzji Komisji 2010/79/WE z dnia 19 października 2009 r. zmieniającej decyzje 2006/679/WE oraz 2006/860/WE w zakresie technicznych specyfikacji interoperacyjności dotyczących podsystemów transeuropejskich systemów kolei konwencjonalnych i kolei dużych prędkości (Dz.Urz.UE L 104 z 20.04.2011, str. 46). Zmiana weszła w życie 20 kwietnia 2011 r.
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00