Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
idź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
description

Akt prawny

Akt prawny
oczekujący
Dziennik Urzędowy Unii Europejskiej, L rok 2009 nr 289 str. 9
Wersja oczekująca od 2011-12-06 do dnia notyfikacji
Dziennik Urzędowy Unii Europejskiej, L rok 2009 nr 289 str. 9
Wersja oczekująca od 2011-12-06 do dnia notyfikacji
Akt prawny
oczekujący
ZAMKNIJ close

Alerty

DECYZJA KOMISJI

z dnia 22 września 2008 r.

ustalająca znormalizowany formularz sprawozdawczy przewidziany w art. 17 rozporządzenia (WE) nr 561/2006 Parlamentu Europejskiego i Rady

(notyfikowana jako dokument nr C(2008) 5123)

(Tekst mający znaczenie dla EOG)

(2009/810/WE)

(ostatnia zmiana: DUUEL. z 2011 r., Nr 322, poz. 23)  

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

KOMISJA WSPÓLNOT EUROPEJSKICH,

uwzględniając Traktat ustanawiający Wspólnotę Europejską,

uwzględniając rozporządzenie (WE) nr 561/2006 Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 15 marca 2006 r. w sprawie harmonizacji niektórych przepisów socjalnych odnoszących się do transportu drogowego oraz zmieniające rozporządzenia Rady (EWG) nr 3821/85 i (WE) 2135/98, jak również uchylające rozporządzenie Rady (EWG) nr 3820/85 (1), w szczególności jego art. 25 ust. 2,

uwzględniając opinię Komitetu ustanowionego na mocy art. 18 ust. 1 rozporządzenia Rady (EWG) nr 3821/85 z dnia 20 grudnia 1985 r. w sprawie urządzeń rejestrujących stosowanych w transporcie drogowym (2),

a także mając na uwadze, co następuje:

(1) Znormalizowany formularz przewidziany w art. 17 ust. 1 rozporządzenia (WE) nr 561/2006 powinien być stosowany jako środek służący przekazywaniu Komisji przez państwa członkowskie, co dwa lata, niezbędnych informacji dla sporządzenia sprawozdania o wprowadzeniu w życie tego rozporządzenia, rozporządzenia (EWG) nr 381/85 oraz postępów w omawianych dziedzinach.

(2) Znormalizowany formularz wcześniej ustanowiony w decyzji Komisji 93/173/EWG (3) należy obecnie uaktualnić w celu uwzględnienia między innymi zmian we wspólnotowych przepisach dotyczących czasu prowadzenia pojazdu i okresów odpoczynku.

(3) Nowe wymagania dotyczące sprawozdawczości ustanowione w rozporządzeniu (WE) nr 561/2006 oraz dyrektywie 2006/22/WE Parlamentu Europejskiego i Rady (4) ustanawiającej minimalne warunki wykonania tego rozporządzenia, obejmują w szczególności informacje o krajowych wyjątkach przyznanych przez państwa członkowskie na mocy art. 13 ust. 1 rozporządzenia (WE) nr 561/2006 oraz bardziej szczegółowe informacje z kontroli, którym poddawane są pojazdy.

(4) Dyrektywa 2002/15/WE Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 11 marca 2002 r. w sprawie organizacji czasu pracy osób wykonujących czynności w trasie w zakresie transportu drogowego (5) uzupełnia przepisy dotyczące czasu kierowania pojazdem, przerw i okresów odpoczynku określone w rozporządzeniu (WE) nr 561/2006.

(5) Zgodnie z art. 13 ust. 1 dyrektywy 2002/15/WE państwa członkowskie powinny sporządzać co dwa lata sprawozdanie w sprawie wdrażania tej dyrektywy. Ten dwuletni okres jest zbieżny z okresem wskazanym w art. 17 ust. 1 rozporządzenia (WE) nr 561/2006.

(6) W związku z tym należy przewidzieć, z myślą o udogodnieniach administracyjnych oraz skutecznym monitorowaniu wpływu przepisów Wspólnoty w tej dziedzinie, przepisy, za pośrednictwem których informacje te zostaną ujęte w znormalizowanym formularzu,

PRZYJMUJE NINIEJSZĄ DECYZJĘ:

Artykuł 1

Znormalizowany formularz przewidziany w art. 17 ust. 1 rozporządzenia (WE) nr 561/2006 jest sporządzany zgodnie ze wzorem zawartym w załączniku [1] do niniejszej decyzji.

Artykuł 2

Decyzja 93/173/EWG traci moc.

Odniesienia do uchylonej decyzji uważa się za odniesienia do niniejszej decyzji.

Artykuł 3

Niniejsza decyzja skierowana jest do państw członkowskich.

Sporządzono w Brukseli dnia 22 września 2008 r.

ZAŁĄCZNIK

Znormalizowany formularz sprawozdawczy dotyczący wprowadzania w życie przez państwa członkowskie rozporządzenia (WE) nr 561/2006, rozporządzenia (EWG) nr 3821/85 i dyrektywy 2002/15/WE zgodnie z art. 17 rozporządzenia (WE) nr 561/2006 i art. 13 dyrektywy 2002/15/WE

1. PAŃSTWO CZŁONKOWSKIE

2. OKRES ODNIESIENIA

(Art. 17 rozporządzenia (WE) nr 561/2006)

Od dnia:

Do dnia:

3. OBLICZANIE MINIMALNEJ LICZBY KONTROLI

(Art. 2 dyrektywy 2006/22/WE)

(a) Liczba dni przepracowanych przez kierowcę podczas okresu odniesienia

..............................................................................

(b) Całkowita liczba pojazdów objętych rozporządzeniem (WE) nr 561/2006

..............................................................................

(c) Całkowita liczba dni przepracowanych [(a) × (b)]:

..............................................................................

(d) Minimalna liczba kontroli [2 % z (c) od dnia 1 stycznia 2008 r., 3 % od stycznia 2010 r.]:

..............................................................................

4. KONTOLE DROGOWE

4.1. Liczba kierowców poddanych kontrolom drogowym według państwa rejestracji pojazdu oraz głównego typu przewozu

Główny typ przewozu

UE/EOG/Szwajcaria

Kraje trzecie

Krajowi

Z zagranicy

Przewóz osób

Przewóz rzeczy

Razem

4.2. Liczba pojazdów zatrzymanych w celu poddania kontroli drogowej według kategorii drogi i państwa rejestracji pojazdu

Kategoria drogi

A

B

BG

CY

CZ

D

DK

E

EST

F

FIN

GB

GR

H

I

IRL

L

Autostrada

Droga krajowa

Droga niższej kategorii

Kategoria drogi

LT

LV

M

NL

P

PL

RO

S

SK

SLO

FL

IS

N

CH

Inne

Razem

Autostrada

Droga krajowa

Droga niższej kategorii

4.3. Liczba pojazdów zatrzymanych w celu poddania kontroli drogowej według rodzaju tachografu

Rodzaj tachografu

UE/EOG/Szwajcaria

Kraje trzecie

Krajowi

Z zagranicy

Analogowy

Cyfrowy

Razem

Jeżeli krajowe dane statystyczne na to pozwalają, proszę uzupełnić również poniższą tabelę, podając dokładne liczby dotyczące pojazdów wyposażonych w tachografy cyfrowe:

a) Liczba pojazdów wyposażonych w tachografy cyfrowe

b) Udział pojazdów wyposażonych w tachografy cyfrowe w całym parku samochodowym podlegającym przepisom

4.4. Liczba dni roboczych skontrolowanych w ramach kontroli drogowej według głównych typów przewozu i państwa rejestracji pojazdu

Główny typ przewozu

UE/EOG/Szwajcaria

Kraje trzecie

Krajowe

Z zagranicy

Przewóz osób

Przewóz rzeczy

Razem

4.5. Wykroczenia – liczba i rodzaj wykroczeń wykrytych w czasie kontroli drogowych

(R – wykroczenie przeciwko rozporządzeniu (WE) nr 516/2006, D – wykroczenie przeciwko dyrektywie 2006/22/WE)

Artykuł

Rodzaj wykroczenia

Przewóz osób

Przewóz rzeczy

UE/EOG/Szwajcaria

Kraje trzecie

UE/EOG/Szwajcaria

Kraje trzecie

Krajowi

Z zagranicy

Krajowi

Z zagranicy

R 6

Czas prowadzenia pojazdu:

- limit dzienny

- limit tygodniowy

- limit ustalony na dwa tygodnie

R 6

Brak danych dotyczących innej pracy i/lub dyspozycyjności

R 7

Przerwy w czasie prowadzenia pojazdu (prowadzenie pojazdu przez ponad 4,5 godz. bez przerwy lub ze zbyt krótką przerwą)

R 8

Okresy odpoczynku:

- minimum dzienne

- minimum tygodniowe

R 10 & 26

Zarejestrowany czas prowadzenia pojazdu:

- dane przechowywane przez 1 rok

- wykresówki z poprzednich 28 dni

Zarejestrowany czas pracy:

D Załącznik I A

Urządzenia rejestrujące:

- nieprawidłowe funkcjonowanie

- nieprawidłowe użycie urządzenia rejestrującego lub manipulowanie urządzeniem

5. KONTROLE NA TERENIE PRZEDSIĘBIORSTWA

5.1. Liczba kierowców poddanych kontroli i liczba dni roboczych skontrolowanych w ramach kontroli na terenie przedsiębiorstwa

Typ przewozu

Liczba poddanych kontroli kierowców

Liczba skontrolowanych dni roboczych

I. Typologia

Przewóz osób

Przewóz rzeczy

II. Typologia

Przewóz w ramach wynajmu i za opłatą

Przewóz na własny rachunek

5.2. Wykroczenia – liczba i rodzaj wykroczeń wykrytych w czasie kontroli na terenie przedsiębiorstwa

(R – wykroczenie przeciwko rozporządzeniu (WE) nr 516/2006, D – wykroczenie przeciwko dyrektywie 2006/22/WE)

Artykuł

Rodzaj wykroczenia

Przewóz osób

Przewóz rzeczy

R 6

Czas prowadzenia pojazdu:

- limit dzienny

- limit tygodniowy

- limit ustalony na dwa tygodnie

R 6

Brak danych dotyczących innej pracy i/ lub dyspozycyjności

R 7

Przerwy w czasie prowadzenia pojazdu (prowadzenie pojazdu przez ponad 4,5 godz. bez przerwy lub ze zbyt krótką przerwą)

R 8

Okresy odpoczynku:

- minimum dzienne

- minimum tygodniowe

R 10 & 26

Zarejestrowany czas prowadzenia pojazdu:

- dane przechowywane przez 1 rok

- wykresówki z poprzednich 28 dni

D Załącznik I

Urządzenia rejestrujące:

- nieprawidłowe funkcjonowanie

- nieprawidłowe użycie urządzenia rejestrującego lub manipulowanie urządzeniem

5.3. Liczba przedsiębiorstw i kierowców poddanych kontrolom drogowym na terenie przedsiębiorstwa według wielkości parku samochodowego przedsiębiorstwa

Wielkość parku samochodowego

Liczba poddanych kontroli przedsiębiorstw

Liczba poddanych kontroli kierowców

Liczba wykrytych wykroczeń

1

2-5

6-10

11-20

21-50

51-200

201-500

Ponad 500

6. KRAJOWE ZDOLNOŚCI W ZAKRESIE EGZEKWOWANIA PRZEPISÓW

a) Liczba funkcjonariuszy przeprowadzających kontrole drogowe i kontrole na terenie przedsiębiorstwa:

..............................................................................

b) Liczba funkcjonariuszy przeprowadzających kontrole, przeszkolonych tak, aby mogli analizować dane uzyskane dzięki tachografom cyfrowym zarówno w trakcie kontroli drogowych, jak i na terenie przedsiębiorstwa:

..............................................................................

c) Liczba jednostek wyposażenia udostępnionych funkcjonariuszom przeprowadzającym kontrole w celu pozyskania, odczytania i przeanalizowania danych otrzymanych z tachografów cyfrowych w czasie kontroli drogowych i kontroli na terenie przedsiębiorstwa:

..............................................................................

7. INICJATYWY KRAJOWE I MIĘDZYNARODOWE

7.1. Krajowe

a) Regulacyjne (w tym aktualne informacje o zastosowaniu wyjątków na mocy art. 13 ust. 1)

b) Administracyjne

c) Inne

7.2. Międzynarodowe

a) Kontrole skoordynowane: liczba dla każdego roku, współpracujące kraje

b) Wymiana doświadczeń, danych i personelu: liczba inicjatyw, personel, tematy wymiany, współpracujące kraje

8. SANKCJE

8.1. Skale w roku odniesienia

8.2. Zmiany

a) Data i charakter ostatnich zmian (na podstawie roku odniesienia)

b) Odniesienia administracyjne lub prawne

9. WNIOSKI I KOMENTARZE, ŁĄCZNIE Z POSTĘPAMI W OKREŚLONYCH DZIEDZINACH

10. SPRAWOZDANIE Z WPROWADZANIA W ŻYCIE DYREKTYWY 2002/15/WE W SPRAWIE CZASU PRACY

Sekcja ta powinna zwykle obejmować następujące informacje:

- w jaki sposób zostało sporządzone sprawozdanie i z jakimi zainteresowanymi stronami się skonsultowano,

- wdrażanie (sytuacja prawna, w jaki sposób transpozycja zmieniła wcześniejszą sytuację prawną w zakresie godzin pracy, wszelkie specyficzne trudności napotkane w trakcie stosowania tej dyrektywy, środki podjęte w odpowiedzi na te trudności, wszelkie środki towarzyszące mające na celu ułatwienie wdrożenia przepisów w praktyce),

- kontrola wdrażania (organy odpowiedzialne za kontrolę zgodności z przepisami, stosowane metody kontroli, napotkane problemy i zastosowane rozwiązania),

- interpretacja prawna (proszę wskazać, czy na szczeblu krajowym zostały wydane orzeczenia sądowe interpretujące bądź stosujące dyrektywę w jakichkolwiek istotnych sprawach oraz jakie były kluczowe aspekty prawne tych spraw),

- ocena skuteczności (dane wykorzystane do oceny skuteczności środków transponujących, pozytywne i negatywne aspekty wdrażania przepisów w praktyce),

- perspektywy (wszelkie priorytety w przedmiotowej materii, sugerowane dostosowania lub zmiany dyrektywy ze wskazaniem ich przyczyn, określenie wszelkich zmian uważanych za niezbędne dla postępu technicznego, wszelkie środki towarzyszące sugerowane na poziomie UE).

11. OSOBA ODPOWIEDZIALNA ZA SPORZĄDZENIE NINIEJSZEGO SPRAWOZDANIA

Nazwisko: .................................................................................................................................................................................................

Stanowisko: ..............................................................................................................................................................................................

Organizacja: ..............................................................................................................................................................................................

Adres służbowy: ........................................................................................................................................................................................

Tel.:/Faks: ...................................................................................................................................................................................................

E-mail: .......................................................................................................................................................................................................

Data: ..........................................................................................................................................................................................................

[1] Załącznik w brzmieniu ustalonym przez sprostowanie do decyzji Komisji 2009/810/WE z dnia 22 września 2008 r. ustalającej znormalizowany formularz sprawozdawczy przewidziany w art. 17 rozporządzenia (WE) nr 561/2006 Parlamentu Europejskiego i Rady (Dz.Urz.UE L 322 z 06.12.2011, str. 23). Zmiana weszła w życie 6 grudnia 2011 r.

* Autentyczne są wyłącznie dokumenty UE opublikowane w formacie PDF w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej.
Treść przypisu ZAMKNIJ close
Treść przypisu ZAMKNIJ close
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00