Akt prawny
oczekujący
Wersja oczekująca od 2009-12-09
Wersja oczekująca od 2009-12-09
oczekujący
Alerty
DECYZJA KOMISJI
z dnia 24 września 2009 r.
wyłączająca z finansowania wspólnotowego niektóre wydatki poniesione przez państwa członkowskie z tytułu Sekcji Gwarancji Europejskiego Funduszu Orientacji i Gwarancji Rolnej (EFOGR), Europejskiego Funduszu Rolniczego Gwarancji (EFRG) oraz Europejskiego Funduszu Rolnego na rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich (EFRROW)
(notyfikowana jako dokument nr C(2009) 7044)
(Jedynie teksty w językach: angielskim, czeskim, fińskim, francuskim, greckim, hiszpańskim, litewskim, maltańskim, niderlandzkim, niemieckim, polskim, portugalskim, słoweńskim, węgierskim i włoskim są autentyczne)
(2009/721/WE)
(ostatnia zmiana: DUUEL. z 2009 r., Nr 322, poz. 40)
Alerty
KOMISJA WSPÓLNOT EUROPEJSKICH,
uwzględniając Traktat ustanawiający Wspólnotę Europejską,
uwzględniając rozporządzenie Rady (WE) nr 1258/1999 z dnia 17 maja 1999 r. w sprawie finansowania wspólnej polityki rolnej (1), w szczególności jego art. 7 ust. 4,
uwzględniając rozporządzenie Rady (WE) nr 1290/2005 z dnia 21 czerwca 2005 r. w sprawie finansowania wspólnej polityki rolnej (2), w szczególności jego art. 31,
po konsultacji z Komitetem ds. Funduszy Rolniczych,
a także mając na uwadze, co następuje:
(1) Zgodnie z art. 7 ust. 4 rozporządzenia (WE) nr 1258/1999 i art. 31 rozporządzenia (WE) nr 1290/2005 Komisja dokonuje niezbędnych weryfikacji, informuje państwa członkowskie o wynikach tych weryfikacji, zapoznaje się z uwagami zgłoszonymi przez państwa członkowskie, zwołuje dwustronne rozmowy w celu wypracowania porozumienia z danymi państwami członkowskimi i oficjalnie informuje je o swoich wnioskach.
(2) Państwa członkowskie miały możliwość złożenia wniosku o rozpoczęcie procedury pojednawczej. W niektórych przypadkach możliwość ta została wykorzystana i Komisja przeanalizowała sprawozdanie sporządzone po zakończeniu tej procedury.
(3) Zgodnie z rozporządzeniem (WE) nr 1258/1999 i rozporządzeniem (WE) nr 1290/2005 finansowane mogą być jedynie wydatki rolne dokonane zgodnie z zasadami wspólnotowymi.
(4) Przeprowadzone weryfikacje, wyniki rozmów dwustronnych i procedury pojednawcze wykazały, że część wydatków zadeklarowanych przez państwa członkowskie nie spełnia warunków i nie może być zatem finansowana przez Sekcję Gwarancji EFOGR i Europejski Fundusz Rolniczy Gwarancji (zwany dalej EFRG) ani Europejski Fundusz Rolny na rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich (zwany dalej EFRROW).
(5) Należy wskazać, które kwoty nie zostały uznane za kwalifikujące się do zwrotu w ramach Sekcji Gwarancji EFOGR, EFRG oraz EFRROW. Kwoty te nie dotyczą wydatków poniesionych wcześniej niż 24 miesiące przed pisemnym powiadomieniem państw członkowskich przez Komisję o wynikach weryfikacji.
(6) Dla przypadków objętych niniejszą decyzją Komisja przedstawiła państwom członkowskim w sprawozdaniu zbiorczym szacunkowe kwoty do wyłączenia z uwagi na ich niezgodność z zasadami wspólnotowymi.
(7) Niniejsza decyzja nie przesądza o skutkach finansowych wynikających dla Komisji z wyroków Trybunału Sprawiedliwości w sprawach będących w toku w dniu 6 stycznia 2009 r. i dotyczących kwestii z nią związanych,
PRZYJMUJE NINIEJSZĄ DECYZJĘ:
Artykuł 1
Wydatki akredytowanych przez państwa członkowskie agencji płatniczych, zadeklarowane z tytułu Sekcji Gwarancji EFOGR, EFRG lub EFRROW, wskazane w załączniku [1], wyłącza się z finansowania wspólnotowego z powodu ich niezgodności z zasadami wspólnotowymi.
Artykuł 2
Niniejsza decyzja skierowana jest do Królestwa Belgii, Republiki Czeskiej, Republiki Federalnej Niemiec, Irlandii, Republiki Greckiej, Królestwa Hiszpanii, Republiki Francuskiej, Republiki Włoskiej, Republiki Litewskiej, Wielkiego Księstwa Luksemburga, Republiki Węgierskiej, Republiki Malty, Królestwa Niderlandów, Republiki Austrii, Rzeczypospolitej Polskiej, Republiki Portugalskiej, Republiki Słowenii, Republiki Finlandii i Zjednoczonego Królestwa Wielkiej Brytanii i Irlandii Północnej.
Sporządzono w Brukseli dnia 24 września 2009 r.
ZAŁĄCZNIK
POZYCJA BUDŻETU 6 7 0 1
PC | Środek | RB | Przyczyna korekty | Rodzaj | % | Waluta | Kwota | Już dokonane odliczenie | Skutki finansowe |
AT | Zasada współzależności | 2006-2007 | Niedociągnięcia dotyczące systemu stosowania redukcji. Nieprzestrzeganie art. 47 rozporządzenia (WE) nr 796/2004 w odniesieniu do posiadaczy bydła i owiec | ryczałtowa | 5 | EUR | - 981 349,96 | 0,00 | - 981 349,96 |
AT | Zasada współzależności | 2007 | Nieprzestrzeganie art. 47 rozporządzenia (WE) nr 796/2004 w odniesieniu do rolników posiadających bydło lub owce i kozy | jednorazowa |
| EUR | - 530 810,86 | 0,00 | - 530 810,86 |
OGÓŁEM AT | - 1 512 160,82 | 0,00 | - 1 512 160,82 | ||||||
BE | Certyfikacja | 2004 | Ekstrapolacja błędu losowego | jednorazowa |
| EUR | - 98 303,45 | 0,00 | - 98 303,45 |
BE | Certyfikacja | 2005 | Ekstrapolacja błędu losowego | jednorazowa |
| EUR | - 260 740,00 | 0,00 | - 260 740,00 |
OGÓŁEM BE | - 359 043,45 | 0,00 | - 359 043,45 | ||||||
CZ | Mleko w proszku do produkcji kazeiny | 2004 | Niewłaściwy termin pobrania próbek oraz nieprawidłowe przechowywanie produktu | ryczałtowa | 5 | CZK | - 2 653 522,92 | 0,00 | - 2 653 522,92 |
CZ | Mleko w proszku do produkcji kazeiny | 2005 | Niewłaściwy termin pobrania próbek oraz nieprawidłowe przechowywanie produktu | ryczałtowa | 5 | CZK | - 2 723 245,64 | 0,00 | - 2 723 245,64 |
OGÓŁEM CZ | - 5 376 768,56 | 0,00 | - 5 376 768,56 | ||||||
DE | Zasada współzależności | 2006 | Nieprzestrzeganie art. 47 rozporządzenia (WE) nr 796/2004 | jednorazowa |
| EUR | - 82 051,60 | 0,00 | - 82 051,60 |
DE | Audyt finansowy – płatność po terminie | 2007 | Nieprzestrzeganie terminów płatności | jednorazowa |
| EUR | - 65 908,59 | - 65 908,59 | 0,00 |
DE | Audyt finansowy – przekroczenie pułapu | 2007 | Przekroczenie pułapu przydziału w ramach rozwoju obszarów wiejskich oraz korekta na podstawie decyzji podjętych w ramach rozliczania rachunków | jednorazowa |
| EUR | - 1 286 683,79 | - 1 286 683,79 | 0,00 |
DE | Nieprawidłowości | 2008 | Zwrot dotyczący przypadków nieprawidłowości | jednorazowa |
| EUR | 104 567,45 | 0,00 | 104,567.45 |
DE | Rozwój obszarów wiejskich, EFOGR Oś 2 (2000–2006, środki obszarowe) | 2006 | Brak kontroli krzyżowych z centralną bazą danych zwierząt gospodarskich w przypadku wniosków dotyczących środków rolno-środowiskowych, które jako warunek kwalifikowalności stosują ograniczenie gęstości obsady | ryczałtowa | 5 | EUR | - 418 300,00 | 0,00 | - 418 300,00 |
OGÓŁEM DE | - 1 748 376,53 | - 1 352 592,38 | - 395 784,15 | ||||||
ES | Premie za mięso – maciorki i kozy | 2003 | Brak kontroli na miejscu w trakcie pierwszego miesiąca chowu i ich ogólna niska jakość | ryczałtowa | 2 | EUR | - 2 071 611,91 | 0,00 | - 2 071 611,91 |
ES | Premie za mięso – maciorki i kozy | 2004 | Brak kontroli na miejscu w trakcie pierwszego miesiąca chowu i ich ogólna niska jakość | ryczałtowa | 2 | EUR | - 2 021 847,48 | 0,00 | - 2 021 847,48 |
ES | Premie za mięso – maciorki i kozy | 2005 | Brak kontroli na miejscu w trakcie pierwszego miesiąca chowu i ich ogólna niska jakość | ryczałtowa | 2 | EUR | - 2 008 918,46 | 0,00 | - 2 008 918,46 |
ES | Premie za mięso – maciorki i kozy | 2006 | Brak kontroli na miejscu w trakcie pierwszego miesiąca chowu i ich ogólna niska jakość | ryczałtowa | 2 | EUR | - 1 512,05 | 0,00 | - 1 512,05 |
ES | Oliwa z oliwek – pomoc produkcyjna | 2003 | Niedociągnięcia w zakresie kontroli głównych i pomocniczych w Andaluzji | ryczałtowa | 2 | EUR | - 15 571 890,92 | 0,00 | - 15 571 890,92 |
ES | Oliwa z oliwek – pomoc produkcyjna | 2003 | Niedociągnięcia w zakresie kontroli głównych i pomocniczych | ryczałtowa | 5 | EUR | - 7 493 167,92 | 0,00 | - 7 493 167,92 |
ES | Oliwa z oliwek – pomoc produkcyjna | 2003 | Niewłaściwe wyliczenie sankcji wynikające z nieprawidłowego zastosowania technicznych marginesów tolerancji w Andaluzji | jednorazowa |
| EUR | - 7 804 696,43 | 0,00 | - 7 804 696,43 |
ES | Oliwa z oliwek – pomoc produkcyjna | 2004 | Niedociągnięcia w zakresie kontroli głównych i pomocniczych w Andaluzji | ryczałtowa | 2 | EUR | - 470 563,99 | 0,00 | - 470 563,99 |
ES | Oliwa z oliwek – pomoc produkcyjna | 2004 | Niedociągnięcia w zakresie kontroli głównych i pomocniczych | ryczałtowa | 5 | EUR | - 120 076,26 | 0,00 | - 120 076,26 |
ES | Oliwa z oliwek – pomoc produkcyjna | 2005 | Niedociągnięcia w zakresie kontroli głównych i pomocniczych w Andaluzji | ryczałtowa | 2 | EUR | - 127 706,94 | 0,00 | - 127 706,94 |
ES | Oliwa z oliwek – pomoc produkcyjna | 2005 | Niedociągnięcia w zakresie kontroli głównych i pomocniczych | ryczałtowa | 5 | EUR | - 35 516,52 | 0,00 | - 35 516,52 |
ES | Oliwa z oliwek – pomoc produkcyjna | 2006 | Niedociągnięcia w zakresie kontroli głównych i pomocniczych w Andaluzji | ryczałtowa | 2 | EUR | - 102 574,75 | 0,00 | - 102 574,75 |
ES | Oliwa z oliwek – pomoc produkcyjna | 2006 | Niedociągnięcia w zakresie kontroli głównych i pomocniczych | ryczałtowa | 5 | EUR | - 14 813,23 | 0,00 | - 14 813,23 |
ES | Oliwa z oliwek – refundacje produkcyjne do oliwy z oliwek wykorzystywanej w produkcji konserwowanych środków spożywczych | 2003 | Niedociągnięcia w zakresie instrukcji kontrolnych i nadzoru sprawowanego przez agencję płatniczą w Galicji skutkujące niewłaściwym poziomem i ilością kontroli | ryczałtowa | 2 | EUR | - 56 556,66 | 0,00 | - 56 556,66 |
ES | Oliwa z oliwek – refundacje produkcyjne do oliwy z oliwek wykorzystywanej w produkcji konserwowanych środków spożywczych | 2004 | Niedociągnięcia w zakresie instrukcji kontrolnych i nadzoru sprawowanego przez agencję płatniczą w Galicji, skutkujące niewłaściwym poziomem i ilością kontroli | ryczałtowa | 2 | EUR | - 247 607,45 | 0,00 | - 247 607,45 |
ES | Oliwa z oliwek – refundacje produkcyjne do oliwy z oliwek wykorzystywanej w produkcji konserwowanych środków spożywczych | 2005 | Niedociągnięcia w zakresie instrukcji kontrolnych i nadzoru sprawowanego przez agencję płatniczą w Galicji, skutkujące niewłaściwym poziomem i ilością kontroli | ryczałtowa | 2 | EUR | - 158 115,39 | 0,00 | - 158 115,39 |
ES | Oliwa z oliwek – refundacje produkcyjne do oliwy z oliwek wykorzystywanej w produkcji konserwowanych środków spożywczych | 2006 | Niedociągnięcia w zakresie instrukcji kontrolnych i nadzoru sprawowanego przez agencję płatniczą w Galicji, skutkujące niewłaściwym poziomem i ilością kontroli | ryczałtowa | 2 | EUR | - 199 478,40 | 0,00 | - 199 478,40 |
ES | Oliwa z oliwek – refundacje produkcyjne do oliwy z oliwek wykorzystywanej w produkcji konserwowanych środków spożywczych | 2007 | Niedociągnięcia w zakresie instrukcji kontrolnych i nadzoru sprawowanego przez agencję płatniczą w Galicji, skutkujące niewłaściwym poziomem i ilością kontroli. | ryczałtowa | 2 | EUR | - 1 508,41 | 0,00 | - 1 508,41 |
ES | ROW, sekcja gwarancji, środki towarzyszące (obszarowe) | 2004 | Niewystarczający poziom kontroli na miejscu i sprawozdań z kontroli. Sprawdzono jedynie dwa z zobowiązań dobrych praktyk gospodarki rolnej | ryczałtowa | 5 | EUR | - 727 721,00 | 0,00 | - 727 721,00 |
ES | ROW, sekcja gwarancji, środki towarzyszące (obszarowe) | 2005 | Niewystarczający poziom kontroli na miejscu i sprawozdań z kontroli. Sprawdzono jedynie dwa z zobowiązań dobrych praktyk gospodarki rolnej | ryczałtowa | 5 | EUR | - 1 019 192,00 | 0,00 | - 1 019 192,00 |
OGÓŁEM ES | - 40 255 076,17 | 0,00 | - 40 255 076,17 | ||||||
FI | Premie za mięso – Bydło | 2004 | Nieprawidłowe wyliczenie sankcji w odniesieniu do krów mamek | jednorazowa |
| EUR | - 2 902,49 | 0,00 | - 2 902,49 |
FI | Premie za mięso – Bydło | 2004 | Kontrole w 2003 r. rozpoczęte z opóźnieniem. Nieprawidłowe wyliczenie sankcji w odniesieniu do krów mamek. | ryczałtowa | 5 | EUR | - 51 722,18 | 0,00 | - 51 722,18 |
FI | Premie za mięso – Bydło | 2005 | Nieprawidłowe wyliczenie sankcji w odniesieniu do krów mamek | jednorazowa |
| EUR | - 3 472,54 | 0,00 | - 3 472,54 |
FI | Premie za mięso – Bydło | 2006 | Nieprawidłowe wyliczenie sankcji w odniesieniu do krów mamek | jednorazowa |
| EUR | - 2 225,89 | 0,00 | - 2 225,89 |
OGÓŁEM FI | - 60 323,10 | 0,00 | - 60 323,10 | ||||||
FR | Zasada współzależności | 2006 | Kampania 2006: system stosowania redukcji i wykluczeń niezgodny z rozporządzeniem (WE) nr 796/2004. Niedociągnięcia w zakresie kontroli na miejscu | ryczałtowa | 10 | EUR | - 74 768,22 | 0,00 | - 74 768,22 |
FR | Zasada współzależności | 2006 | Kampania 2005: system stosowania redukcji i wykluczeń niezgodny z rozporządzeniem (WE) nr 796/2004. Niedociągnięcia w zakresie kontroli na miejscu | ryczałtowa | 10 | EUR | - 22 865 398,47 | 0,00 | - 22 865 398,47 |
FR | Zasada współzależności | 2007 | Kampania 2006: system stosowania redukcji i wykluczeń niezgodny z rozporządzeniem (WE) nr796/2004. Niedociągnięcia w zakresie kontroli na miejscu | ryczałtowa | 10 | EUR | - 48 018 996,45 | 0,00 | - 48 018 996,45 |
FR | Zasada współzależności | 2007 | Kampania 2005: system stosowania redukcji i wykluczeń niezgodny z rozporządzeniem (WE) nr 796/2004. Niedociągnięcia w zakresie kontroli na miejscu | ryczałtowa | 10 | EUR | - 9 305,52 | 0,00 | - 9 305,52 |
OGÓŁEM FR | - 70 968 468,66 | 0,00 | - 70 968 468,66 | ||||||
GB | Audyt finansowy – płatności po terminie | 2006 | Nieprzestrzeganie terminów płatności | jednorazowa |
| EUR | - 5 732 301,16 | - 5 732 301,16 | 0,00 |
GB | Audyt finansowy – przekroczenie pułapu | 2006 | Przekroczenie pułapu przydziałów w ramach rozwoju obszarów wiejskich | jednorazowa |
| EUR | - 784 708,59 | 0,00 | - 784 708,59 |
GB | Audyt finansowy – przekroczenie pułapu | 2006 | Przekroczenie pułapu przydziałów w ramach rozwoju obszarów wiejskich i korekta opłat wyrównawczych w sektorze mleka | jednorazowa |
| EUR | - 4 423 891,69 | - 4 423 891,69 | 0,00 |
OGÓŁEM GB | - 10 940 901,44 | - 10 156 192,85 | - 784 708,59 | ||||||
GR | Audyt finansowy – płatności po terminie | 2006 | Nieprzestrzeganie terminów płatności | jednorazowa |
| EUR | - 4 553 141,32 | - 4 553 141,32 | 0,00 |
GR | Audyt finansowy – przekroczenie pułapu | 2006 | Przekroczenie pułapów finansowych, pułapów alokacji i korekta opłat wyrównawczych w sektorze mleka | jednorazowa |
| EUR | - 8 746 881,86 | - 8 746 881,86 | 0,00 |
GR | Audyt finansowy – przekroczenie pułapu | 2006 | Przekroczenie pułapów finansowych | jednorazowa |
| EUR | - 1 841 695,81 | 0,00 | - 1 841 695,81 |
GR | Owoce i warzywa – przetwórstwo pomidorów | 2006 | Niedociągnięcia w kontrolach obszarowych, księgowych i administracyjnych | ryczałtowa | 5 | EUR | - 1 517 924,28 | 0,00 | - 1 517 924,28 |
GR | Oliwa z oliwek – poprawa jakości oliwy z oliwek | 2004 | Przekroczenie pułapów finansowych | jednorazowa |
| EUR | - 337 272,64 | 0,00 | - 337 272,64 |
GR | Składowanie w magazynach państwowych – ryż | 2006 | Nieterminowe ważenie zapasów i ocena brakujących ilości, skutkujące nienależnymi kosztami składowania | jednorazowa |
| EUR | - 110 459,51 | 0,00 | - 110 459,51 |
GR | Składowanie w magazynach państwowych – ryż | 2007 | Nieterminowe ważenie zapasów i ocena brakujących ilości, skutkujące nienależnymi kosztami składowania | jednorazowa |
| EUR | - 55 227,40 | 0,00 | - 55 227,40 |
OGÓŁEM GR | - 17 162 602,82 | - 13 300 023,18 | - 3 862 579,64 | ||||||
HU | Płatności bezpośrednie | 2005 | Kampania 2004 – niedociągnięcia w LPIS | ryczałtowa | 2 | HUF | - 159 697 460,46 | 0,00 | - 159 697 460,46 |
HU | Płatności bezpośrednie | 2005 | Kampania 2004 – niedociągnięcia w LPIS, niedostateczny zakres kontroli GAEC | ryczałtowa | 2 | HUF | - 1 565 085 360,96 | 0,00 | - 1 565 085 360,96 |
HU | Płatności bezpośrednie | 2006 | Kampania 2004 – niedociągnięcia w LPIS | ryczałtowa | 2 | HUF | - 974 468,50 | 0,00 | - 974 468,50 |
HU | Płatności bezpośrednie | 2006 | Kampania 2004 – niedociągnięcia w LPIS, niedostateczny zakres kontroli GAEC | ryczałtowa | 2 | HUF | - 2 111 378,44 | 0,00 | - 2 111 378,44 |
HU | Płatności bezpośrednie | 2006 | Kampania 2005 – niedociągnięcia w LPIS–GIS | ryczałtowa | 2 | HUF | - 1 874 226 638,20 | 0,00 | - 1 874 226 638,20 |
HU | ROW, sekcja gwarancji, środki towarzyszące (obszarowe) | 2005 | Niewystarczające kontrole krzyżowe z bazą danych zwierząt | jednorazowa |
| HUF | - 42 638 662,00 | 0,00 | - 42 638 662,00 |
OGÓŁEM HU | - 3 644 733 968,56 | 0,00 | - 3 644 733 968,56 | ||||||
IE | Zasada współzależności | 2006 | Nieprzestrzeganie art. 47 rozporządzenia (WE) nr 796/2004 | ryczałtowa | 2 | EUR | - 707 810,71 | 0,00 | - 707 810,71 |
IE | Zasada współzależności | 2007 | Nieprzestrzeganie art. 47 rozporządzenia (WE) nr 796/2004 | ryczałtowa | 2 | EUR | - 7 117,53 | 0,00 | - 7 117,53 |
OGÓŁEM IE | - 714 928,24 | 0,00 | - 714 928,24 | ||||||
IT | Refundacje wywozowe – cukier i izoglukoza | 2003 | Niedociągnięcia w kontrolach fizycznych | ryczałtowa | 2 | EUR | - 620 190,92 | 0,00 | - 620 190,92 |
IT | Refundacje wywozowe – cukier i izoglukoza | 2003 | Płatności dokonano za cukier przywieziony z Bałkanów | jednorazowa |
| EUR | - 38 460,42 | 0,00 | - 38 460,42 |
IT | Refundacje wywozowe – cukier i izoglukoza | 2004 | Niedociągnięcia w kontrolach fizycznych | ryczałtowa | 2 | EUR | - 521 176,14 | 0,00 | - 521 176,14 |
IT | Refundacje wywozowe – cukier i izoglukoza | 2004 | Płatności dokonano za cukier przywieziony z Bałkanów | jednorazowa |
| EUR | - 149 226,45 | 0,00 | - 149 226,45 |
IT | Refundacje wywozowe – cukier i izoglukoza | 2005 | Niedociągnięcia w kontrolach fizycznych | ryczałtowa | 2 | EUR | - 7 075,80 | 0,00 | - 7 075,80 |
IT | Owoce i warzywa – przetwórstwo owoców cytrusowych | 2005 | Różne niedociągnięcia w zakresie kontroli, w tym niewystarczający poziom przeprowadzonych kontroli administracyjnych, księgowych i na miejscu | ryczałtowa | 5 | EUR | - 2 434 173,33 | 0,00 | - 2 434 173,33 |
IT | Owoce i warzywa – przetwórstwo owoców cytrusowych | 2006 | Różne niedociągnięcia w zakresie kontroli, w tym niewystarczający poziom przeprowadzonych kontroli administracyjnych, księgowych i na miejscu | ryczałtowa | 5 | EUR | - 1 105 506,48 | 0,00 | - 1 105 506,48 |
IT | Nieprawidłowości | 2008 | Zwrot dotyczący przypadków nieprawidłowości | jednorazowa |
| EUR | 44 226,30 | 0,00 | 44 226,30 |
IT | Oliwa z oliwek – refundacje produkcyjne do oliwy z oliwek wykorzystywanej w produkcji konserwowanych środków spożywczych | 2003 | Niedociągnięcia w zakresie instrukcji kontrolnych i nadzoru sprawowanego przez agencję płatniczą SAISA skutkujące niewłaściwym poziomem i ilością kontroli. | ryczałtowa | 2 | EUR | - 52 085,75 | 0,00 | - 52 085,75 |
IT | Oliwa z oliwek – refundacje produkcyjne do oliwy z oliwek wykorzystywanej w produkcji konserwowanych środków spożywczych | 2004 | Niedociągnięcia w zakresie instrukcji kontrolnych i nadzoru sprawowanego przez agencję płatniczą SAISA, skutkujące niewłaściwym poziomem i ilością kontroli | ryczałtowa | 2 | EUR | - 220 175,36 | 0,00 | - 220 175,36 |
IT | Oliwa z oliwek – refundacje produkcyjne do oliwy z oliwek wykorzystywanej w produkcji konserwowanych środków spożywczych | 2005 | Niedociągnięcia w zakresie instrukcji kontrolnych i nadzoru sprawowanego przez agencję płatniczą SAISA, skutkujące niewłaściwym poziomem i ilością kontroli | ryczałtowa | 2 | EUR | - 213 470,02 | 0,00 | - 213 470,02 |
IT | Oliwa z oliwek – refundacje produkcyjne do oliwy z oliwek wykorzystywanej w produkcji konserwowanych środków spożywczych | 2006 | Niedociągnięcia w zakresie instrukcji kontrolnych i nadzoru sprawowanego przez agencję płatniczą SAISA, skutkujące niewłaściwym poziomem i ilością kontroli | ryczałtowa | 2 | EUR | - 85 920,81 | 0,00 | - 85 920,81 |
IT | Oliwa z oliwek – refundacje produkcyjne do oliwy z oliwek wykorzystywanej w produkcji konserwowanych środków spożywczych | 2007 | Niedociągnięcia w zakresie instrukcji kontrolnych i nadzoru sprawowanego przez agencję płatniczą SAISA, skutkujące niewłaściwym poziomem i ilością kontroli | ryczałtowa | 2 | EUR | - 2 378,19 | 0,00 | - 2 378,19 |
OGÓŁEM IT | - 5 405 613,38 | 0,00 | - 5 405 613,38 | ||||||
LT | Płatności bezpośrednie | 2005 | Niedociągnięcia w systemie LPIS system i w zakresie kontroli na miejscu oraz niedostateczny zakres kontroli GAEC | ryczałtowa | 2 | LTL | - 8 187 386,50 | 0,00 | - 8 187 386,50 |
LT | Płatności bezpośrednie | 2006 | Niedociągnięcia w systemie LPIS system i w zakresie kontroli na miejscu oraz niedostateczny zakres kontroli GAEC | ryczałtowa | 2 | LTL | - 329,75 | 0,00 | - 329,75 |
OGÓŁEM LT | - 8 187 716,25 | 0,00 | - 8 187 716,25 | ||||||
LU | Płatności bezpośrednie | 2006 | Błędne wyliczenie uprawnień w ramach jednolitych płatności obszarowych przy pomocy niewłaściwej średniej regionalnej | jednorazowa |
| EUR | - 3 834,18 | 0,00 | - 3 834,18 |
LU | Płatności bezpośrednie | 2007 | Błędne wyliczenie uprawnień w ramach jednolitych płatności obszarowych przy pomocy niewłaściwej średniej regionalnej | jednorazowa |
| EUR | - 513,28 | 0,00 | - 513,28 |
OGÓŁEM LU | - 4 347,46 | 0,00 | - 4 347,46 | ||||||
MT | Audyt finansowy – przekroczenie pułapu | 2007 | Przekroczenie pułapów finansowych | jednorazowa |
| EUR | - 16 690,38 | - 16 690,38 | 0,00 |
OGÓŁEM MT | - 16 690,38 | - 16 690,38 | 0,00 | ||||||
NL | Płatności bezpośrednie | 2006 | Niedociągnięcia w LPIS-GIS, w kontrolach administracyjnych i na miejscu oraz w stosowaniu ustawowych sankcji | jednorazowa |
| EUR | - 5 538 453,00 | 0,00 | - 5 538 453,00 |
NL | Płatności bezpośrednie | 2007 | Niedociągnięcia w LPIS-GIS, w kontrolach administracyjnych i na miejscu oraz w stosowaniu ustawowych sankcji | jednorazowa |
| EUR | - 5 866 224,00 | 0,00 | - 5 866 224,00 |
NL | Płatności bezpośrednie | 2008 | Niedociągnięcia w LPIS-GIS, w kontrolach administracyjnych i na miejscu oraz w stosowaniu ustawowych sankcji | jednorazowa |
| EUR | - 5 226 404,00 | 0,00 | - 5 226 404,00 |
NL | Refundacje wywozowe – cukier i izoglukoza | 2001 | Niewystarczająca ilość kontroli podmiany w urzędach celnych w okręgu Rotterdam | ryczałtowa | 10 | EUR | - 392 282,80 | 0,00 | - 392 282,80 |
NL | Refundacje wywozowe – cukier i izoglukoza | 2002 | Niewystarczająca ilość kontroli podmiany w urzędach celnych w okręgu Rotterdam | ryczałtowa | 10 | EUR | - 5 601 293,13 | 0,00 | - 5 601 293,13 |
NL | Refundacje wywozowe – cukier i izoglukoza | 2003 | Niewystarczająca ilość kontroli podmiany w urzędach celnych w okręgu Rotterdam | ryczałtowa | 10 | EUR | - 1 215 943,72 | 0,00 | - 1 215 943,72 |
NL | Refundacje wywozowe i pomoc żywnościowa poza granicami UE | 2001 | Niewystarczająca ilość kontroli podmiany w urzędach celnych w okręgu Rotterdam | ryczałtowa | 10 | EUR | - 137 829,09 | 0,00 | - 137 829,09 |
NL | Refundacje wywozowe i pomoc żywnościowa poza granicami UE | 2002 | Niewystarczająca ilość kontroli podmiany w urzędach celnych w okręgu Rotterdam | ryczałtowa | 10 | EUR | - 1 968 021,91 | 0,00 | - 1 968 021,91 |
NL | Refundacje wywozowe i pomoc żywnościowa poza granicami UE | 2003 | Niewystarczająca ilość kontroli podmiany w urzędach celnych w okręgu Rotterdam | ryczałtowa | 10 | EUR | - 427 223,47 | 0,00 | - 427 223,47 |
NL | Audyt finansowy – przekroczenie pułapu | 2006 | Przekroczenie pułapów finansowych | jednorazowa |
| EUR | - 1 871 229,37 | 0,00 | - 1 871 229,37 |
OGÓŁEM NL | - 28 244 904,49 | 0,00 | - 28 244 904,49 | ||||||
PL | Rozwój obszarów wiejskich, EFOGR Oś 2 (2000–2006, środki obszarowe) | 2005 | Do końca 2005 r. nie przeprowadzano kontroli krzyżowych z bazą danych zwierząt. Niska jakość sprawozdań z kontroli. Nie wszystkie zobowiązania rolno–środowiskowe poddano kontroli. Brak sankcji | ryczałtowa | 5 | PLN | - 47 152 775,00 | 0,00 | - 47 152 775,00 |
OGÓŁEM PL | - 47 152 775,00 | 0,00 | - 47 152 775,00 | ||||||
PT | Certyfikacja | 2001 | Najprawdopodobniej błąd nadpłaty | jednorazowa |
| EUR | - 2 073 170,00 | - 2 848 206,87 | 775 036,87 |
PT | Certyfikacja | 2002 | Najprawdopodobniej błąd nadpłaty | jednorazowa |
| EUR | - 1 768 014,18 | 0,0 | - 1 768 014,18 |
PT | Certyfikacja | 2002 | Błąd systematyczny | jednorazowa |
| EUR | - 455 084,30 | 0,0 | - 455 084,30 |
PT | Certyfikacja | 2003 | Najprawdopodobniej błąd nadpłaty | jednorazowa |
| EUR | - 2 056 200,00 | 0,0 | - 2 056 200,00 |
PT | Certyfikacja | 2004 | Najprawdopodobniej błąd nadpłaty | jednorazowa |
| EUR | - 226 000,00 | 0,0 | - 226 000,00 |
PT | Certyfikacja | 2005 | Najprawdopodobniej błąd nadpłaty | jednorazowa |
| EUR | - 2 147 000,00 | 0,0 | - 2 147 000,00 |
PT | Certyfikacja |
| Kwoty odzyskane zwrócone już do budżetu wspólnotowego w odniesieniu do certyfikacji 2001–2005 | jednorazowa |
| EUR | 134 701,72 | 0,0 | 134 701,72 |
PT | Zasada współzależności | 2006 | Kontrole po terminie | ryczałtowa | 5 | EUR | - 727 228,53 | 0,0 | - 727 228,53 |
PT | Zasada współzależności | 2007 | Kontrole po terminie | ryczałtowa | 5 | EUR | - 1 952,69 | 0,0 | - 1 952,69 |
PT | Refundacje wywozowe – cukier i izoglukoza | 2003 | W 2003 r. nie osiągnięto minimalnej ilości kontroli podmiany w dwóch urzędach celnych | ryczałtowa | 5 | EUR | - 16 434,84 | 0,0 | - 16 434,84 |
PT | Refundacje wywozowe – cukier i izoglukoza | 2004 | W 2003 r. nie osiągnięto minimalnej ilości kontroli podmiany w dwóch urzędach celnych | ryczałtowa | 5 | EUR | - 28 112,11 | 0,0 | - 28 112,11 |
PT | ROW, sekcja gwarancji, środki towarzyszące (obszarowe) | 2004 | Niewłaściwy wybór próby do kontroli na miejscu oraz ograniczony zakres kontroli niezapewniający skontrolowania minimalnego poziomu 5 % beneficjentów rocznie | ryczałtowa | 2 | EUR | - 1 264 084,00 | 0,0 | - 1 264 084,00 |
PT | ROW, sekcja gwarancji, środki towarzyszące (obszarowe) | 2005 | Niewłaściwy wybór próby do kontroli na miejscu oraz ograniczony zakres kontroli niezapewniający skontrolowania minimalnego poziomu 5 % beneficjentów rocznie | ryczałtowa | 2 | EUR | - 1 399 863,00 | 0,0 | - 1 399 863,00 |
OGÓŁEM PT | - 12 028 441,93 | - 2 848 206,87 | - 9 180 235,06 | ||||||
SI | Audyt finansowy – płatności po terminie | 2007 | Nieprzestrzeganie terminów płatności | jednorazowa |
| EUR | - 11 173,87 | - 11 173,87 | 0,0 |
SI | Audyt finansowy – przekroczenie pułapu | 2007 | Przekroczenie pułapów finansowych | jednorazowa |
| EUR | - 14 688,91 | - 14 688,91 | 0,0 |
OGÓŁEM SI | - 25 862,78 | - 25 862,78 | 0,0 | ||||||
| |||||||||
DE | Rozwój obszarów wiejskich, EFRROW Oś 2 (2007 DE06RPO 019) | 2007 | Brak kontroli krzyżowych z centralną bazą danych zwierząt gospodarskich w przypadku wniosków dotyczących środków rolno-środowiskowych, które jako warunek kwalifikowalności stosują ograniczenie gęstości obsady | ryczałtowa | 5 | EUR | - 350 800,00 | 0,0 | - 350 800,00 |
OGÓŁEM DE | - 350 800,00 | 0,0 | - 350 800,00 |
[1] Załącznik w brzmieniu ustalonym przez sprostowanie do decyzji Komisji 2009/721/WE z dnia 24 września 2009 r. wyłączającej z finansowania wspólnotowego niektóre wydatki poniesione przez państwa członkowskie z tytułu Sekcji Gwarancji Europejskiego Funduszu Orientacji i Gwarancji Rolnej (EFOGR), Europejskiego Funduszu Rolniczego Gwarancji (EFRG) oraz Europejskiego Funduszu Rolnego na rzecz Rozwoju bszarów Wiejskich (EFRROW) (Dz.Urz.UE L 322 z 09.12.2009, str. 40). Zmiana weszła w życie 9 grudnia 2009 r.