Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
idź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
description

Akt prawny

Akt prawny
obowiązujący
Dziennik Urzędowy Unii Europejskiej, L rok 2007 nr 284 str. 31
Wersja aktualna od 2007-10-29
Dziennik Urzędowy Unii Europejskiej, L rok 2007 nr 284 str. 31
Wersja aktualna od 2007-10-29
Akt prawny
obowiązujący
ZAMKNIJ close

Alerty

DECYZJA KOMISJI

z dnia 29 października 2007 r.

zmieniająca decyzję 2007/116/WE w związku z wprowadzeniem dodatkowych zastrzeżonych numerów zaczynających się na „116”

(notyfikowana jako dokument nr C(2007) 5139

(Tekst mający znaczenie dla EOG)

(2007/698/WE)

KOMISJA WSPÓLNOT EUROPEJSKICH,

uwzględniając Traktat ustanawiający Wspólnotę Europejską,

uwzględniając dyrektywę 2002/21/WE Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 7 marca 2002 r. w sprawie wspólnych ram regulacyjnych sieci i usług łączności elektronicznej (dyrektywa ramowa) (1), w szczególności jej art. 10 ust. 4,

a także mając na uwadze, co następuje:

(1) Decyzja Komisji 2007/116/WE z dnia 15 lutego 2007 r. w sprawie rezerwacji krajowego zakresu numeracyjnego zaczynającego się na „116” na potrzeby zharmonizowanych usług o walorze społecznym (2) zarezerwowała krajowy zakres numeracyjny zaczynający się na „116” na potrzeby zharmonizowanych numerów dla zharmonizowanych usług o walorze społecznym. Załącznik do tej decyzji zawiera wykaz należących do tego zakresu numerów oraz usług, dla których każdy z nich jest zastrzeżony. Wykaz ten może być dostosowany zgodnie z procedurą określoną w art. 22 ust. 3 dyrektywy 2002/21/WE.

(2) Opis usługi związanej z numerem 116000 powinien zostać uaktualniony. Ponadto dwie usługi, tj. telefon zaufania dla dzieci i telefon wsparcia emocjonalnego, zostały uznane za usługi o walorze społecznym, które mogą odnieść korzyści ze zharmonizowanych numerów. Z powyższych powodów decyzja 2007/116/WE powinna zostać zaktualizowana i należy wprowadzić dodatkowe zastrzeżone numery.

(3) W związku z powyższym należy odpowiednio zmienić decyzję 2007/116/WE.

(4) Środki przewidziane w niniejszej decyzji są zgodne z opinią Komitetu Łączności,

PRZYJMUJE NINIEJSZĄ DECYZJĘ:

Artykuł 1

Załącznik do decyzji 2007/116/WE zastępuje się załącznikiem do niniejszej decyzji.

Artykuł 2

Państwa członkowskie podejmują wszelkie niezbędne środki w celu zagwarantowania, by od dnia 29 lutego 2008 r. właściwy krajowy organ regulacyjny mógł przydzielać numery dodane do wykazu na mocy niniejszej decyzji.

Artykuł 3

Niniejsza decyzja skierowana jest do państw członkowskich.

Sporządzono w Brukseli, dnia 29 października 2007 r.

W imieniu Komisji

Viviane REDING

Członek Komisji

(1) Dz.U. L 108 z 24.4.2002, str. 33. Dyrektywa zmieniona rozporządzeniem (WE) nr 717/2007 Parlamentu Europejskiego i Rady (Dz.U. L 171 z 29.6.2007, str. 32).

(2) Dz.U. L 49 z 17.2.2007, str. 30.

ZAŁĄCZNIK

Wykaz numerów zastrzeżonych na potrzeby zharmonizowanych usług o walorze społecznym

Numer

Usługi, dla których numer jest zastrzeżony

Szczególne warunki związane z prawem do posługiwania się tym numerem

116000

Rodzaj usługi:

Usługa jest stale dostępna (tzn. 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu, na terenie całego kraju).

Numer interwencyjny w sprawie zaginionych dzieci

Opis:

Usługa polega na: a) przyjmowaniu zgłoszeń w sprawie zaginionych dzieci i przekazywaniu informacji policji; b) udzielaniu wskazówek i wsparcia osobom odpowiedzialnym za zaginione dziecko; c) udzielaniu wsparcia w dochodzeniu.

116111

Rodzaj usługi:

Jeżeli usługa nie jest stale dostępna (tzn. 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu, na terenie całego kraju), usługodawca musi zapewnić, że informacja nt. dostępności jest łatwo dostępna publicznie i że w czasie niedostępności usługi rozmówcy są informowani, kiedy usługa będzie ponownie dostępna.

Telefon zaufania dla dzieci

Opis:

Usługa służy pomocą dzieciom potrzebującym opieki i ochrony i łączy je z odpowiednimi usługami i zasobami; zapewnia ona dzieciom możliwość wyrażenia ich trosk, porozmawiania o sprawach bezpośrednio ich dotyczących i nawiązania kontaktu w nadzwyczajnej sytuacji.

116123

Rodzaj usługi:

Jeżeli usługa nie jest stale dostępna (tzn. 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu, na terenie całego kraju), usługodawca musi zapewnić, że informacja nt. dostępności jest łatwo dostępna publicznie i że w czasie niedostępności usługi rozmówcy są informowani, kiedy usługa będzie ponownie dostępna.

Telefon wsparcia emocjonalnego

Opis:

Usługa pozwala rozmówcy na skorzystanie z prawdziwego kontaktu międzyludzkiego opartego na słuchaniu bez dokonywania oceny. Usługa oferuje wsparcie emocjonalne rozmówcom cierpiącym na samotność, będącym w stanie kryzysu emocjonalnego albo rozważającym popełnienie samobójstwa.

* Autentyczne są wyłącznie dokumenty UE opublikowane w formacie PDF w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej.
Treść przypisu ZAMKNIJ close
Treść przypisu ZAMKNIJ close
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00