Akt prawny
obowiązujący
Wersja aktualna od 2024-03-05
Wersja aktualna od 2024-03-05
obowiązujący
ROZPORZĄDZENIE
MINISTRA RODZINY, PRACY I POLITYKI SPOŁECZNEJ1)
z dnia 8 czerwca 2018 r.
w sprawie wzoru wniosku spółdzielni socjalnej o zwrot opłaconych składek oraz trybu dokonywania ich zwrotu
z dnia 8 czerwca 2018 r. (Dz.U. z 2018 r., poz. 1209)
t.j. z dnia 5 marca 2024 r. (Dz.U. z 2024 r., poz. 305)
Na podstawie art. 12 ust. 3d ustawy z dnia 27 kwietnia 2006 r. o spółdzielniach socjalnych (Dz. U. z 2023 r. poz. 802) zarządza się, co następuje:
§ 1. [Wzór wniosku spółdzielni socjalnej o zwrot opłaconych składek, o których mowa w art. 12 ust. 3a ustawy o spółdzielniach socjalnych] 1. Rozporządzenie określa wzór wniosku spółdzielni socjalnej o zwrot opłaconych składek, o których mowa w art. 12 ust. 3a ustawy z dnia 27 kwietnia 2006 r. o spółdzielniach socjalnych, zwanego dalej „wnioskiem”, oraz tryb dokonywania zwrotu tych składek.
2. Wzór wniosku jest określony w załączniku do rozporządzenia.
§ 2.[Organ dokonujący zwrotu opłaconych składek] Zwrotu opłaconych składek dokonuje starosta na podstawie wniosku spółdzielni socjalnej na wskazany rachunek bankowy spółdzielni.
§ 3.[Postępowanie w przypadku gdy stosunek pracy ustanie przed upływem okresu finansowania składek ze środków Funduszu Pracy] W przypadku gdy stosunek pracy między spółdzielnią socjalną a jej członkiem, nawiązany na podstawie spółdzielczej umowy o pracę oraz w formach określonych w art. 201 ustawy z dnia 16 września 1982 r. - Prawo spółdzielcze (Dz. U. z 2021 r. poz. 648 oraz z 2023 r. poz. 1450), lub pracownikiem będącym osobą, o której mowa w art. 4 ust. 1 ustawy z dnia 27 kwietnia 2006 r. o spółdzielniach socjalnych, ustanie przed upływem okresu finansowania składek ze środków Funduszu Pracy, zwrot opłaconych składek jest dokonywany do dnia ustania tego stosunku pracy.
§ 4. [Zaświadczenie o udzielonej pomocy publicznej de minimis] Starosta dokonujący zwrotu opłaconych składek wydaje spółdzielni socjalnej ubiegającej się o ich zwrot zaświadczenie o udzielonej pomocy publicznej de minimis, zgodnie z przepisami w sprawie zaświadczeń o pomocy de minimis i pomocy de minimis w rolnictwie lub rybołówstwie.
§ 5. [Wejście w życie] Rozporządzenie wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia2).
1) Na dzień ogłoszenia obwieszczenia w Dzienniku Ustaw Rzeczypospolitej Polskiej działem administracji rządowej - zabezpieczenie społeczne kieruje Minister Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej, na podstawie § 1 ust. 2 pkt 3 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 18 grudnia 2023 r. w sprawie szczegółowego zakresu działania Ministra Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej (Dz. U. poz. 2715).
2) Niniejsze rozporządzenie było poprzedzone rozporządzeniem Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 8 października 2009 r. w sprawie wzoru wniosku spółdzielni socjalnej o zwrot opłaconych składek oraz trybu dokonywania ich zwrotu (Dz. U. poz. 1367), które utraciło moc z dniem wejścia w życie niniejszego rozporządzenia na podstawie art. 9 ust. 1 ustawy z dnia 15 grudnia 2017 r. o zmianie ustawy o spółdzielniach socjalnych oraz niektórych innych ustaw (Dz. U. poz. 2494).
Załącznik do rozporządzenia Ministra Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej
z dnia 8 czerwca 2018 r. (Dz. U. z 2024 r. poz. 305)1)
WZÓR - WNIOSEK O ZWROT OPŁACONYCH SKŁADEK
1) Powołany w załączniku art. 16a ust. 1 ustawy z dnia 28 listopada 2003 r. o świadczeniach rodzinnych (Dz. U. z 2023 r. poz. 390, z późn. zm.) został uchylony na podstawie art. 43 pkt 3 ustawy z dnia 7 lipca 2023 r. o świadczeniu wspierającym (Dz. U. poz. 1429 i 2760), która weszła w życie z dniem 1 stycznia 2024 r.