Akt prawny
obowiązujący
Wersja aktualna od 2024-01-24
Wersja aktualna od 2024-01-24
obowiązujący
USTAWA
z dnia 17 grudnia 2021 r.
o ustanowieniu „Programu modernizacji Policji, Straży Granicznej, Państwowej Straży Pożarnej i Służby Ochrony Państwa w latach 2022-2025”, o ustanowieniu „Programu modernizacji Służby Więziennej w latach 2022-2025” oraz o zmianie ustawy o Policji i niektórych innych ustaw
z dnia 17 grudnia 2021 r. (Dz.U. z 2021 r., poz. 2448)
t.j. z dnia 24 stycznia 2024 r. (Dz.U. z 2024 r., poz. 86)
Rozdział 1
Program modernizacji Policji, Straży Granicznej, Państwowej Straży Pożarnej i Służby Ochrony Państwa w latach 2022-2025
Art. 1. [Ustanowienie „Programu modernizacji Policji, Straży Granicznej, Państwowej Straży Pożarnej i Służby Ochrony Państwa w latach 2022-2025”] 1. Ustanawia się „Program modernizacji Policji, Straży Granicznej, Państwowej Straży Pożarnej i Służby Ochrony Państwa w latach 2022-2025”, zwany dalej „Programem”.
2. Wdrożenie Programu ma zapewnić dalszą modernizację Policji, Straży Granicznej, Państwowej Straży Pożarnej i Służby Ochrony Państwa, zwanych dalej „formacjami”, w celu stworzenia warunków sprzyjających realizacji ich ustawowych zadań poprzez unowocześnienie infrastruktury, sprzętu i wyposażenia, a także wzmocnienie etatowe i wzmocnienie motywacyjnego systemu uposażeń funkcjonariuszy oraz podwyższenie wynagrodzeń pracowników jednostek organizacyjnych formacji.
3. Program nie jest programem wieloletnim w rozumieniu ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz. U. z 2023 r. poz. 1270, z późn. zm.).
4. Podmioty, które realizują Program, w celu sfinansowania w poszczególnych latach przedsięwzięć określonych w art. 2 pkt 1-3, mogą zaciągać zobowiązania do wysokości łącznej kwoty wydatków przewidzianych w Programie na dane przedsięwzięcie po uprzednim uzyskaniu zgody ministra właściwego do spraw wewnętrznych, zwanego dalej „ministrem”, lub właściwego wojewody - w odniesieniu do środków budżetu państwa, których są dysponentami.
Art. 2. [Zakres Programu] Zakres Programu obejmuje realizację następujących przedsięwzięć:
1) inwestycje budowlane;
2) zakupy wyposażenia formacji w zakresie sprzętu:
a) transportowego,
b) uzbrojenia i techniki specjalnej,
c) informatyki i łączności;
3) zakupy wyposażenia osobistego i ochronnego funkcjonariuszy;
4) wzmocnienie formacji o dodatkowe etaty funkcjonariuszy;
5) wzmocnienie motywacyjnego systemu uposażeń funkcjonariuszy poprzez podwyższenie wielokrotności kwoty bazowej stanowiącej przeciętne uposażenie funkcjonariuszy oraz zróżnicowanie struktury i wielkości uposażeń funkcjonariuszy;
6) podwyższenie wynagrodzeń pracowników jednostek organizacyjnych formacji.
Art. 3.[Podmioty organizujące Program] Program realizują Komendanci Główni Policji, Straży Granicznej i Państwowej Straży Pożarnej, a także jednostki organizacyjne im podległe i przez nich nadzorowane lub kontrolowane oraz Komendant Służby Ochrony Państwa.
Art. 4. [Ogólna kwota wydatków na realizację Programu] 1. Ogólna kwota wydatków na realizację Programu wyniesie 10 030 757 tys. zł, z tego w:
1) 2022 r. - 1 838 552 tys. zł;
2) 2023 r. - 2 289 436 tys. zł;
3) 2024 r. - 3 261 412 tys. zł;
4) 2025 r. - 2 641 357 tys. zł.
2. Podział kwot, o których mowa w ust. 1, na formacje i przedsięwzięcia jest określony w załącznikach nr 1-3 do ustawy.
3. Wzrost wielokrotności kwoty bazowej stanowiącej przeciętne uposażenie funkcjonariuszy, umożliwiający wzmocnienie motywacyjnego systemu uposażeń, jest określony w załączniku nr 4 do ustawy.
Art. 5. [Nadzór nad realizacją Programu] 1. Nadzór nad realizacją Programu sprawuje minister.
2. Minister dokonuje oceny realizacji przedsięwzięć oraz wielkości wydatkowanych środków przez poszczególne formacje.
3. W trakcie realizacji Programu mogą być dokonywane przez ministra, w ramach limitów wydatków w poszczególnych latach, zmiany podziału kwot określonych w załącznikach nr 1-3 do ustawy z uwzględnieniem przepisów art. 171 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych.
4. Minister niezwłocznie informuje ministra właściwego do spraw finansów publicznych o dokonaniu zmian, o których mowa w ust. 3.
5. Zmiany podziału kwot określonych w załącznikach nr 1-3 do ustawy w zakresie wydatków poszczególnych wojewodów wymagają również zgody ministra właściwego do spraw finansów publicznych.
6. Zmiany podziału kwot, o których mowa w ust. 3, nie mogą zwiększać wydatków na przedsięwzięcia „Wzmocnienie formacji o dodatkowe etaty funkcjonariuszy”, „Wzmocnienie motywacyjnego systemu uposażeń funkcjonariuszy” oraz „Podwyższenie wynagrodzeń pracowników jednostek organizacyjnych formacji”.
Art. 6.[Przedstawienie informacji o realizacji Programu za rok poprzedni oraz informacji końcowej o realizacji Programu] Minister przedstawia Sejmowi Rzeczypospolitej Polskiej w terminie do dnia 30 kwietnia danego roku informację o realizacji Programu za rok poprzedni, a do dnia 31 maja 2026 r. - informację końcową o realizacji Programu.
Rozdział 2
Program modernizacji Służby Więziennej w latach 2022-2025
Art. 7. [Program modernizacji Służby Więziennej w latach 2022-2025] 1. Ustanawia się „Program modernizacji Służby Więziennej w latach 2022-2025”, zwany dalej „Programem modernizacji SW”.
2. Wdrożenie Programu modernizacji SW ma na celu dalszą poprawę warunków realizacji ustawowych zadań przez Służbę Więzienną oraz dalsze podnoszenie sprawności i skuteczności jej działania w celu utrzymania właściwego poziomu bezpieczeństwa wewnętrznego państwa i ochrony obywateli przed sprawcami przestępstw.
3. Program modernizacji SW nie jest programem wieloletnim w rozumieniu ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych.
4. Podmioty, które realizują Program modernizacji SW, w celu sfinansowania w poszczególnych latach przedsięwzięć określonych w art. 9 pkt 1-5 oraz pkt 11, mogą zaciągać zobowiązania do wysokości łącznej kwoty wydatków przewidzianych w Programie modernizacji SW na dane przedsięwzięcie po uprzednim uzyskaniu zgody Ministra Sprawiedliwości.
Art. 8. [Realizacja Programu modernizacji SW] 1. Program modernizacji SW jest realizowany przez Dyrektora Generalnego Służby Więziennej, a w zakresie, o którym mowa w art. 9 pkt 11, przez Rektora-Komendanta Akademii Wymiaru Sprawiedliwości.
2. Programem modernizacji SW są objęte jednostki organizacyjne Służby Więziennej.
Art. 9. [Zakres Programu modernizacji SW] Zakres Programu modernizacji SW obejmuje realizację następujących przedsięwzięć:
1) poprawa bezpieczeństwa jednostek penitencjarnych;
2) zakup i zwiększenie liczby użytkowanych pojazdów specjalnych, autobusów do przewozu grupowego i pojazdów przeznaczonych dla Zespołów Terenowych Dozoru Elektronicznego;
3) poprawa efektywności energetycznej jednostek organizacyjnych Służby Więziennej;
4) pozyskanie nowych miejsc zakwaterowania osadzonych oraz odtworzenie i poprawa infrastruktury jednostek organizacyjnych Służby Więziennej;
5) modernizacja systemów informatycznych, łączności i monitoringu wizyjnego;
6) zmiana systemu zatrudnienia kadry medycznej w podmiotach leczniczych dla osób pozbawionych wolności;
7) poprawa warunków socjalnobytowych funkcjonariuszy Służby Więziennej i pracowników cywilnych Służby Więziennej „Funkcjonariusz PRO”;
8) wzmocnienie systemu motywacyjnego uposażeń funkcjonariuszy Służby Więziennej przez podwyższenie wskaźnika wielokrotności kwoty bazowej stanowiącej przeciętne uposażenie funkcjonariuszy Służby Więziennej;
9) wzrost konkurencyjności wynagrodzeń pracowników cywilnych Służby Więziennej;
10) wzmocnienie etatowe jednostek organizacyjnych Służby Więziennej;
11) poprawa infrastruktury Akademii Wymiaru Sprawiedliwości.
Art. 10. [Ogólna kwota wydatków na realizację Programu modernizacji SW] 1. Ogólna kwota wydatków na realizację Programu modernizacji SW wyniesie 1 865 130 tys. zł, z tego w:
1) w 2022 r. - 192 978 tys. zł;
2) w 2023 r. - 576 492 tys. zł;
3) w 2024 r. - 672 045 tys. zł;
4) w 2025 r. - 423 615 tys. zł.
2. W ramach kwot określonych w ust. 1 wydatki ujmowane w dotacji celowej wynoszą odpowiednio:
1) w 2022 r. - 0 zł;
2) w 2023 r. - 3 000 tys. zł;
3) w 2024 r. - 12 000 tys. zł;
4) w 2025 r. - 12 144 tys. zł.
3. W ramach kwot określonych w ust. 2 finansowane będzie przedsięwzięcie, o którym mowa w art. 9 pkt 11.
4. Szczegółowy podział kwot przeznaczonych na realizację Programu modernizacji SW na poszczególne przedsięwzięcia w Służbie Więziennej jest określony w załączniku nr 5 do ustawy.
5. Wzrost wielokrotności kwoty bazowej stanowiącej przeciętne uposażenie funkcjonariuszy Służby Więziennej, umożliwiający wzmocnienie motywacyjnego systemu uposażeń, jest określony w załączniku nr 6 do ustawy.
Art. 11. [Nadzór nad realizacją Programu modernizacji SW] 1. Nadzór nad realizacją Programu modernizacji SW sprawuje Minister Sprawiedliwości.
2. Minister Sprawiedliwości dokonuje oceny realizacji przedsięwzięć oraz wielkości środków wydatkowanych na realizację Programu modernizacji SW.
3. W trakcie realizacji Programu modernizacji SW mogą być dokonywane przez Ministra Sprawiedliwości, w ramach limitów wydatków w poszczególnych latach, zmiany podziału kwot określonych w załączniku nr 5 do ustawy, z uwzględnieniem przepisów art. 171 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych.
4. Minister Sprawiedliwości niezwłocznie informuje ministra właściwego do spraw finansów publicznych o dokonaniu zmian, o których mowa w ust. 3.
5. Zmiany podziału kwot, o których mowa w ust. 3, nie mogą zwiększać wydatków na przedsięwzięcia, o których mowa w art. 9 pkt 8-10.
Art. 12.[Przedstawienie informacji o realizacji Programu modernizacji SW za rok poprzedni oraz informacji końcowej o realizacji Programu modernizacji SW] Minister Sprawiedliwości przedstawia Sejmowi Rzeczypospolitej Polskiej, w terminie do dnia 30 kwietnia danego roku, informację o realizacji Programu modernizacji SW za rok poprzedni, a do dnia 31 maja 2026 r. - informację końcową o realizacji Programu modernizacji SW.
Rozdział 3
Zmiany w przepisach
Art. 13. (pominięty)
Rozdział 4
Przepisy przejściowe, dostosowujące i końcowe
Art. 21. [Przekształcenie instytutu badawczego - Centralnego Laboratorium Kryminalistycznego Policji] 1. Z dniem 1 kwietnia 2022 r. przekształca się instytut badawczy - Centralne Laboratorium Kryminalistyczne Policji w jednostkę organizacyjną Policji - Centralne Laboratorium Kryminalistyczne Policji.
2. Do przekształcenia, o którym mowa w ust. 1, nie stosuje się przepisów rozdziału 2 ustawy z dnia 30 kwietnia 2010 r. o instytutach badawczych (Dz. U. z 2020 r. poz. 1383 oraz z 2021 r. poz. 1192 i 2333).
3. Z dniem 1 kwietnia 2022 r.:
1) mienie instytutu badawczego - Centralnego Laboratorium Kryminalistycznego Policji staje się mieniem jednostki organizacyjnej Policji - Centralnego Laboratorium Kryminalistycznego Policji;
2) stroną porozumień oraz umów zawartych przez instytut badawczy - Centralne Laboratorium Kryminalistyczne Policji staje się jednostka organizacyjna Policji - Centralne Laboratorium Kryminalistyczne Policji;
3) zobowiązania dyrektora instytutu badawczego - Centralnego Laboratorium Kryminalistycznego Policji, które nie zostały uregulowane do dnia 1 kwietnia 2022 r., stają się zobowiązaniami Dyrektora Centralnego Laboratorium Kryminalistycznego Policji.
Art. 22. [Tymczasowy regulamin organizacyjny Centralnego Laboratorium Kryminalistycznego Policji] 1. Komendant Główny Policji w terminie 7 dni od dnia wejścia w życie art. 21 ustali tymczasowy regulamin organizacyjny Centralnego Laboratorium Kryminalistycznego Policji.
2. Tymczasowy regulamin organizacyjny obowiązuje do dnia ustalenia regulaminu w trybie określonym w art. 7 ust. 4 ustawy zmienianej w art. 13, jednak nie dłużej niż przez 6 miesięcy od dnia wejścia w życie art. 21.
Art. 23. [Sprawy wszczęte i niezakończone przed wejściem w życie art. 21 w instytucie badawczym - Centralnym Laboratorium Kryminalistycznym Policji lub w stosunku do policjantów oraz pracowników instytutu badawczego - Centralnego Laboratorium Kryminalistycznego Policji] 1. Sprawy wszczęte i niezakończone przed dniem wejścia w życie art. 21 w instytucie badawczym - Centralnym Laboratorium Kryminalistycznym Policji lub w stosunku do policjantów oraz pracowników instytutu badawczego - Centralnego Laboratorium Kryminalistycznego Policji prowadzi się w jednostce organizacyjnej Policji - Centralnym Laboratorium Kryminalistycznym Policji, chyba że dalsze prowadzenie tych spraw należy wyłącznie do Komendanta Głównego Policji lub komendy, za pomocą której wykonuje on swoje zadania.
2. Wszystkie czynności podjęte w sprawach, o których mowa w ust. 1, pozostają w mocy.
3. W sprawach wszczętych i niezakończonych przed dniem wejścia w życie art. 21, w których dyrektor instytutu badawczego - Centralnego Laboratorium Kryminalistycznego Policji został decyzją sądu lub prokuratora zobowiązany lub uprawniony do dokonania czynności, które przeszły do właściwości jednostki organizacyjnej Policji - Centralnego Laboratorium Kryminalistycznego Policji, zobowiązania te lub uprawnienia wykonuje Dyrektor Centralnego Laboratorium Kryminalistycznego Policji.
Art. 24. [Przekształcenie policjantów i pracowników Policji pełniących służbę lub zatrudnionych w instytucie badawczym - Centralnym Laboratorium Kryminalistycznym Policji] 1. Z dniem wejścia w życie art. 21 policjanci i pracownicy Policji dotychczas pełniący służbę lub zatrudnieni w instytucie badawczym - Centralnym Laboratorium Kryminalistycznym Policji stają się z mocy prawa policjantami oraz pracownikami jednostki organizacyjnej Policji - Centralnego Laboratorium Kryminalistycznego Policji. Do pracowników jednostki organizacyjnej Policji - Centralnego Laboratorium Kryminalistycznego Policji stosuje się odpowiednio art. 231 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. - Kodeks pracy (Dz. U. z 2020 r. poz. 1320 oraz z 2021 r. poz. 1162).
2. Pracownicy, którzy w dniu poprzedzającym dzień przekształcenia instytutu badawczego - Centralnego Laboratorium Kryminalistycznego Policji są zatrudnieni w tym instytucie, z dniem wejścia w życie art. 21 mogą zostać zatrudnieni w jednostce organizacyjnej Policji - Centralnym Laboratorium Kryminalistycznym Policji na stanowisku urzędniczym w rozumieniu ustawy zmienianej w art. 18, jeżeli charakter pracy wykonywanej w przekształconym instytucie badawczym - Centralnym Laboratorium Kryminalistycznym Policji jest podobny do charakteru pracy wykonywanej na stanowisku urzędniczym.
Art. 25.[Podmiot realizujący zadania związane z przekształceniem instytutu badawczego - Centralnego Laboratorium Kryminalistycznego Policji] Dyrektor Centralnego Laboratorium Kryminalistycznego Policji realizuje zadania związane z przekształceniem instytutu badawczego - Centralnego Laboratorium Kryminalistycznego Policji.
Art. 26.[Ważność ekspertyz, opinii, i innych dokumentów wydanych przez instytut badawczy - Centralne Laboratorium Kryminalistyczne Policji] Ekspertyzy, opinie i inne dokumenty wydane przez instytut badawczy - Centralne Laboratorium Kryminalistyczne Policji zachowują ważność na okres, na jaki zostały wydane.
Art. 27.[Zachowanie prawa do zajmowania stanowiska przez policjanta mianowanego lub powołanego na stanowisko służbowe przed 1 stycznia 2023 r.] Policjant mianowany lub powołany na stanowisko służbowe przed dniem 1 stycznia 2023 r., który nie spełnia wymagań w zakresie kwalifikacji zawodowych do zajmowania tego stanowiska, o których mowa w art. 34 ustawy zmienianej w art. 13 w brzmieniu nadanym niniejszą ustawą, zachowuje prawo do zajmowania tego stanowiska oraz prawo do bycia mianowanym albo powołanym na równorzędne stanowisko służbowe po dniu 31 grudnia 2024 r., jeżeli spełnia wymagania w zakresie wykształcenia.
Art. 28.[Mianowanie na równorzędny stopień policyjny] Policjant, który został przyjęty do służby po dniu 31 grudnia 2016 r., posiadający stopień Straży Granicznej, Straży Marszałkowskiej, Biura Ochrony Rządu, Służby Ochrony Państwa, Służby Celnej, Służby Celno-Skarbowej, Państwowej Straży Pożarnej, Urzędu Ochrony Państwa, Agencji Bezpieczeństwa Wewnętrznego, Agencji Wywiadu, Służby Wywiadu Wojskowego, Służby Kontrwywiadu Wojskowego lub Służby Więziennej, po spełnieniu warunków określonych w ustawie zmienianej w art. 13 w brzmieniu dotychczasowym, jest mianowany na równorzędny stopień policyjny.
Art. 29.[Dodatek za wysługę lat wypłacany jest funkcjonariuszowi Służby Więziennej] Do dnia wejścia w życie przepisów wykonawczych wydanych na podstawie art. 58 ust. 3 ustawy zmienianej w art. 19 w brzmieniu nadanym niniejszą ustawą dodatek za wysługę lat wypłacany jest funkcjonariuszowi Służby Więziennej na zasadach dotychczasowych.
Art. 30. [Przepisy wykonawcze] 1. Dotychczasowe przepisy wykonawcze wydane na podstawie:
1) art. 25 ust. 23 ustawy zmienianej w art. 13 zachowują moc do dnia wejścia w życie przepisów wykonawczych wydanych na podstawie art. 25 ust. 23 ustawy zmienianej w art. 13 w brzmieniu nadanym niniejszą ustawą,
2) art. 35a ust. 5 ustawy zmienianej w art. 13 zachowują moc do dnia wejścia w życie przepisów wykonawczych wydanych na podstawie art. 35a ust. 5 ustawy zmienianej w art. 13 w brzmieniu nadanym niniejszą ustawą,
3) art. 10 ustawy zmienianej w art. 17 zachowują moc do dnia wejścia w życie przepisów wykonawczych wydanych na podstawie art. 10 ustawy zmienianej w art. 17 w brzmieniu nadanym niniejszą ustawą
- jednak nie dłużej niż do dnia 31 marca 2023 r.
2. Dotychczasowe przepisy wykonawcze wydane na podstawie art. 58 ust. 3 ustawy zmienianej w art. 19 zachowują moc do dnia wejścia w życie przepisów wykonawczych wydanych na podstawie art. 58 ust. 3 ustawy zmienianej w art. 19 w brzmieniu nadanym niniejszą ustawą, jednak nie dłużej niż przez okres 6 miesięcy od dnia wejścia w życie niniejszej ustawy.
Art. 31. [Skutki finansowe ustawy] 1. Maksymalny limit wydatków z budżetu państwa będących skutkiem finansowym rozdziałów 1, 3 i 4 wynosi 19 440 500 tys. zł, z tego w:
1) 2022 r. - 1 164 485 tys. zł;
2) 2023 r. - 2 289 436 tys. zł;
3) 2024 r. - 3 261 412 tys. zł;
4) 2025 r. - 2 641 357 tys. zł;
5) 2026 r. - 1 680 635 tys. zł;
6) 2027 r. - 1 680 635 tys. zł;
7) 2028 r. - 1 680 635 tys. zł;
8) 2029 r. - 1 680 635 tys. zł;
9) 2030 r. - 1 680 635 tys. zł;
10) 2031 r. - 1 680 635 tys. zł.
2. Maksymalny limit wydatków budżetu państwa będących skutkiem realizacji Programu modernizacji SW wynosi 3 721 303 tys. zł, z tego:
1) w 2022 r. - 192 978 tys. zł;
2) w 2023 r. - 576 492 tys. zł;
3) w 2024 r. - 672 045 tys. zł;
4) w 2025 r. - 503 308 tys. zł;
5) w 2026 r. - 296 080 tys. zł;
6) w 2027 r. - 296 080 tys. zł;
7) w 2028 r. - 296 080 tys. zł;
8) w 2029 r. - 296 080 tys. zł;
9) w 2030 r. - 296 080 tys. zł;
10) w 2031 r. - 296 080 tys. zł.
3. Minister właściwy do spraw wewnętrznych w zakresie limitu, o którym mowa w ust. 1, i Minister Sprawiedliwości w zakresie limitu, o którym mowa w ust. 2, monitoruje wykorzystanie limitu wydatków, o których mowa odpowiednio w ust. 1 lub 2, i dokonuje oceny wykorzystania tego limitu według stanu na koniec każdego półrocza i na koniec każdego roku kalendarzowego oraz w razie konieczności wdraża mechanizm korygujący określony w ust. 4.
4. W przypadku zagrożenia przekroczeniem albo przekroczenia w danym roku budżetowym limitu wydatków, o którym mowa w ust. 1 i 2, odpowiednio minister właściwy do spraw wewnętrznych albo Minister Sprawiedliwości wprowadza mechanizm korygujący polegający na zmniejszeniu wydatków budżetu państwa będących skutkiem finansowym niniejszej ustawy.
Art. 32. [Wejście w życie] Ustawa wchodzi w życie z dniem 1 stycznia 2022 r., z wyjątkiem:
1) art. 13 pkt 1-5, pkt 6 lit. b, pkt 7-11, 14-17, 19, 20, 27 i 29-32, art. 14, art. 16, art. 18, art. 20-26 i art. 30, które wchodzą w życie z dniem 1 kwietnia 2022 r.;
2) art. 13 pkt 6 lit. a, pkt 12, 13, 18, 21-26 i 28, art. 27 i art. 28, które wchodzą w życie z dniem 1 stycznia 2023 r.
Załączniki do ustawy z dnia 17 grudnia 2021 r.
(Dz. U. z 2024 r. poz. 86)
Załącznik nr 1
PODZIAŁ KWOT PRZEZNACZONYCH NA REALIZACJĘ PROGRAMU POMIĘDZY FORMACJE OCHRONY BEZPIECZEŃSTWA I PORZĄDKU PUBLICZNEGO
w tys. zł
Lp. | Nazwa formacji | 2022 r. | 2023 r. | 2024 r. | 2025 r. | Razem |
1 | Policja | 1 224 030 | 1 519 192 | 2 064 463 | 1 621 609 | 6 429 294 |
2 | Straż Graniczna | 243 342 | 311 486 | 498 330 | 386 498 | 1 439 656 |
3 | Państwowa Straż Pożarna | 333 237 | 412 307 | 622 868 | 579 474 | 1 947 886 |
4 | Służba Ochrony Państwa | 37 943 | 46 451 | 75 751 | 53 776 | 213 921 |
Ogółem | | 1 838 552 | 2 289 436 | 3 261 412 | 2 641 357 | 10 030 757 |
Załącznik nr 2
PODZIAŁ KWOT PRZEZNACZONYCH NA REALIZACJĘ PROGRAMU NA POSZCZEGÓLNE PRZEDSIĘWZIĘCIA
w tys. zł
Lp. | Rodzaj przedsięwzięcia | 2022 r. | 2023 r. | 2024 r. | 2025 r. | Razem |
1 | Inwestycje budowlane | 293 297 | 486 026 | 961 398 | 643 632 | 2 384 353 |
2 | Sprzęt transportowy | 122 510 | 162 906 | 449 832 | 182 815 | 918 063 |
3 | Sprzęt uzbrojenia i techniki specjalnej | 93 175 | 58 011 | 59 805 | 27 260 | 238 251 |
4 | Sprzęt informatyki i łączności | 164 005 | 183 010 | 225 735 | 62 265 | 635 015 |
5 | Wyposażenie osobiste i ochronne funkcjonariuszy | 41 677 | 42 931 | 49 000 | 55 134 | 188 742 |
6 | Wzmocnienie formacji o dodatkowe etaty funkcjonariuszy | 178 841 | 341 721 | 500 811 | 655 420 | 1 676 793 |
7 | Wzmocnienie motywacyjnego systemu uposażeń funkcjonariuszy | 799 563 | 856 983 | 856 983 | 856 983 | 3 370 512 |
8 | Podwyższenie wynagrodzeń pracowników jednostek organizacyjnych formacji | 145 484 | 157 848 | 157 848 | 157 848 | 619 028 |
Ogółem | | 1 838 552 | 2 289 436 | 3 261 412 | 2 641 357 | 10 030 757 |
Załącznik nr 3
SZCZEGÓŁOWY PODZIAŁ KWOT PRZEZNACZONYCH NA REALIZACJĘ PROGRAMU NA POSZCZEGÓLNE PRZEDSIĘWZIĘCIA W FORMACJACH OCHRONY BEZPIECZEŃSTWA I PORZĄDKU PUBLICZNEGO
1. Policja
w tys. zł
Lp. | Rodzaj przedsięwzięcia | 2022 r. | 2023 r. | 2024 r. | 2025 r. | Razem |
1 | Inwestycje budowlane | 148 480 | 252 520 | 421 520 | 237 480 | 1 060 000 |
2 | Sprzęt transportowy | 83 440 | 75 956 | 268 772 | 88 515 | 516 683 |
3 | Sprzęt uzbrojenia i techniki specjalnej | 77 740 | 46 380 | 52 700 | 16 000 | 192 820 |
4 | Sprzęt informatyki i łączności | 103 660 | 156 500 | 203 000 | 49 000 | 512 160 |
5 | Wyposażenie osobiste i ochronne funkcjonariuszy | 9 677 | 12 640 | 22 000 | 13 000 | 57 317 |
6 | Wzmocnienie formacji o dodatkowe etaty funkcjonariuszy | 148 009 | 273 385 | 394 660 | 515 803 | 1 331 857 |
7 | Wzmocnienie motywacyjnego systemu uposażeń funkcjonariuszy | 534 625 | 573 350 | 573 350 | 573 350 | 2 254 675 |
8 | Podwyższenie wynagrodzeń pracowników jednostek organizacyjnych formacji | 118 399 | 128 461 | 128 461 | 128 461 | 503 782 |
Ogółem | | 1 224 030 | 1 519 192 | 2 064 463 | 1 621 609 | 6 429 294 |
2. Straż Graniczna
w tys. zł
Lp. | Rodzaj przedsięwzięcia | 2022 r. | 2023 r. | 2024 r. | 2025 r. | Razem |
1 | Inwestycje budowlane | 53 565 | 89 504 | 175 073 | 120 599 | 438 741 |
2 | Sprzęt transportowy | 4000 | 43 600 | 136 400 | 55 000 | 239 000 |
3 | Sprzęt uzbrojenia i techniki specjalnej | 13 875 | 10 191 | 5200 | 7225 | 36 491 |
4 | Sprzęt informatyki i łączności | 54 700 | 21 300 | 19 700 | 7000 | 102 700 |
5 | Wyposażenie osobiste i ochronne funkcjonariuszy | 0 | 3591 | 0 | 20 409 | 24 000 |
6 | Wzmocnienie formacji o dodatkowe etaty funkcjonariuszy | 17 397 | 36 054 | 54 711 | 69 019 | 177 181 |
7 | Wzmocnienie motywacyjnego systemu uposażeń funkcjonariuszy | 83 033 | 89 048 | 89 048 | 89 048 | 350 177 |
8 | Podwyższenie wynagrodzeń pracowników jednostek organizacyjnych formacji | 16 772 | 18 198 | 18 198 | 18 198 | 71 366 |
Ogółem | | 243 342 | 311 486 | 498 330 | 386 498 | 1 439 656 |
3. Państwowa Straż Pożarna
w tys. zł
Lp. | Rodzaj przedsięwzięcia | 2022 r. | 2023 r. | 2024 r. | 2025 r. | Razem |
1 | Inwestycje budowlane | 79 052 | 131 902 | 323 305 | 265 753 | 800 012 |
2 | Sprzęt transportowy | 34 500 | 34 500 | 34 500 | 34 500 | 138 000 |
3 | Sprzęt uzbrojenia i techniki specjalnej | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
4 | Sprzęt informatyki i łączności | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
5 | Wyposażenie osobiste i ochronne funkcjonariuszy | 30 000 | 25 000 | 25 000 | 20 000 | 100 000 |
6 | Wzmocnienie formacji o dodatkowe etaty funkcjonariuszy | 13 435 | 32 282 | 51 440 | 70 598 | 167 755 |
7 | Wzmocnienie motywacyjnego systemu uposażeń funkcjonariuszy | 167 374 | 178 993 | 178 993 | 178 993 | 704 353 |
8 | Podwyższenie wynagrodzeń pracowników jednostek organizacyjnych formacji | 8876 | 9630 | 9630 | 9630 | 37 766 |
Ogółem | | 333 237 | 412 307 | 622 868 | 579 474 | 1 947 886 |
4. Służba Ochrony Państwa
w tys. zł
Lp. | Rodzaj przedsięwzięcia | 2022 r. | 2023 r. | 2024 r. | 2025 r. | Razem |
1 | Inwestycje budowlane | 12 200 | 12 100 | 41 500 | 19 800 | 85 600 |
2 | Sprzęt transportowy | 570 | 8 850 | 10 160 | 4 800 | 24 380 |
3 | Sprzęt uzbrojenia i techniki specjalnej | 1560 | 1440 | 1905 | 4035 | 8940 |
4 | Sprzęt informatyki i łączności (w tym systemy) | 5645 | 5210 | 3035 | 6265 | 20 155 |
5 | Wyposażenie osobiste i ochronne funkcjonariuszy | 2000 | 1700 | 2000 | 1725 | 7425 |
6 | Wzmocnienie formacji o dodatkowe etaty funkcjonariuszy | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
7 | Wzmocnienie motywacyjnego systemu uposażeń funkcjonariuszy | 14 531 | 15 592 | 15 592 | 15 592 | 61 307 |
8 | Podwyższenie wynagrodzeń pracowników jednostek organizacyjnych formacji | 1437 | 1559 | 1559 | 1559 | 6114 |
Ogółem | | 37 943 | 46 451 | 75 751 | 53 776 | 213 921 |
Załącznik nr 4
WZROST WIELOKROTNOŚCI KWOTY BAZOWEJ STANOWIĄCEJ PRZECIĘTNE UPOSAŻENIE FUNKCJONARIUSZY
Lp. | Nazwa formacji | Data wzrostu wielokrotności | Wzrost wielokrotności kwoty bazowej |
1 | Policja | 1 stycznia 2022 r. | 0,251 |
2 | Straż Graniczna | 1 stycznia 2022 r. | 0,251 |
3 | Państwowa Straż Pożarna | 1 stycznia 2022 r. | 0,251 |
4 | Służba Ochrony Państwa | 1 stycznia 2022 r. | 0,251 |
Załącznik nr 5
SZCZEGÓŁOWY PODZIAŁ KWOT PRZEZNACZONYCH NA REALIZACJĘ PROGRAMU MODERNIZACJI SW NA POSZCZEGÓLNE PRZEDSIĘWZIĘCIA W SŁUŻBIE WIĘZIENNEJ W TYSIĄCACH ZŁOTYCH
Nr przedsięwzięcia | Nazwa przedsięwzięcia | 2022 r. | 2023 r. | 2024 r. | 2025 r. | RAZEM |
1 | Poprawa bezpieczeństwa jednostek penitencjarnych | 0 | 18 150 | 26 425 | 26 149 | 70 724 |
2 | Zakup i zwiększenie liczby użytkowanych pojazdów specjalnych, autobusów do przewozu grupowego i pojazdów przeznaczonych dla Zespołów Terenowych Dozoru Elektronicznego | 0 | 4 545 | 11 625 | 20 426 | 36 596 |
3 | Poprawa efektywności energetycznej jednostek organizacyjnych Służby Więziennej | 0 | 8 900 | 18 250 | 17 800 | 44 950 |
4 | Pozyskanie nowych miejsc zakwaterowania osadzonych oraz odtworzenie i poprawa infrastruktury jednostek organizacyjnych Służby Więziennej | 41 298 | 335 080 | 366 702 | 90 282 | 833 362 |
5 | Modernizacja systemów informatycznych, łączności i monitoringu wizyjnego | 0 | 21 990 | 27 980 | 23 990 | 73 960 |
6 | Zmiana systemu zatrudnienia kadry medycznej w podmiotach leczniczych dla osób pozbawionych wolności | 0 | 10 056 | 13 100 | 14 600 | 37 756 |
7 | Poprawa warunków socjalnobytowych funkcjonariuszy Służby Więziennej i pracowników cywilnych Służby Więziennej „Funkcjonariusz PRO” | 1 600 | 3 000 | 3 000 | 3 350 | 10 950 |
8 | Wzmocnienie systemu motywacyjnego uposażeń funkcjonariuszy Służby Więziennej przez podwyższenie wskaźnika wielokrotności kwoty bazowej stanowiącej przeciętne uposażenie funkcjonariuszy Służby Więziennej | 141 804 | 152 321 | 152 321 | 152 321 | 598 767 |
9 | Wzrost konkurencyjności wynagrodzeń pracowników cywilnych Służby Więziennej | 8 276 | 8 981 | 8 981 | 8 981 | 35 219 |
10 | Wzmocnienie etatowe dla jednostek organizacyjnych Służby Więziennej | 0 | 10 469 | 31 661 | 53 572 | 95 702 |
11 | Poprawa infrastruktury Szkoły Wyższej Wymiaru Sprawiedliwości | 0 | 3 000 | 12 000 | 12 144 | 27 144 |
| Razem | 192 978 | 576 492 | 672 045 | 423 615 | 1 865 130 |
| w tym | | | | | |
| Źródła finansowania: | | | | | |
| Budżet Służby Więziennej | 192 978 | 573 492 | 660 045 | 411 471 | 1 837 986 |
| Dotacja celowa | 0 | 3 000 | 12 000 | 12 144 | 27 144 |
Załącznik nr 6
WZROST WSKAŹNIKA WIELOKROTNOŚCI KWOTY BAZOWEJ STANOWIĄCEJ PRZECIĘTNE UPOSAŻENIE FUNKCJONARIUSZY SŁUŻBY WIĘZIENNEJ
Data wzrostu wskaźnika | Wzrost wskaźnika wielokrotności kwoty bazowej |
1 stycznia 2022 r. | 0,251 |
Załącznik nr 7
(pominięty)