Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
idź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
description

Akt prawny

Akt prawny
obowiązujący
Dziennik Ustaw rok 2023 poz. 1342
Wersja aktualna od 2023-07-14
opcje loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

Dziennik Ustaw rok 2023 poz. 1342
Wersja aktualna od 2023-07-14
Akt prawny
obowiązujący
ZAMKNIJ close

Alerty

ROZPORZĄDZENIE
RADY MINISTRÓW

z dnia 12 lipca 2023 r.

w sprawie zakresu danych i wykazu rejestrów publicznych oraz systemów teleinformatycznych podmiotów publicznych, z których użytkownik aplikacji mObywatel może pobrać dane

Na podstawie art. 6 ustawy z dnia 26 maja 2023 r. o aplikacji mObywatel (Dz. U. poz. 1234) zarządza się, co następuje:

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 1.[Zakres regulacji] Rozporządzenie określa zakres danych i wykaz rejestrów publicznych oraz systemów teleinformatycznych, z których użytkownik aplikacji mObywatel może pobrać dane, oraz podmioty publiczne prowadzące te rejestry publiczne i systemy teleinformatyczne.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 2.[Zakres danych i wykaz rejestrów publicznych oraz systemów teleinformatycznych, oraz podmioty publiczne prowadzące te rejestry publiczne i systemy teleinformatyczne] Zakres danych i wykaz rejestrów publicznych oraz systemów teleinformatycznych, oraz podmioty publiczne prowadzące te rejestry publiczne i systemy teleinformatyczne, o których mowa w § 1, określa załącznik do rozporządzenia.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 3.[Wejście w życie] Rozporządzenie wchodzi w życie z dniem 14 lipca 2023 r.

Prezes Rady Ministrów: M. Morawiecki

Załącznik do rozporządzenia Rady Ministrów
z dnia 12 lipca 2023 r. (Dz. U. poz. 1342)

Lp.

Rejestr publiczny / system teleinformatyczny podmiotu publicznego

Podmiot prowadzący rejestr publiczny / system teleinformatyczny podmiotu publicznego

Zakres danych możliwych do pobrania przez użytkownika aplikacji mObywatel


1

2

3

1

Rejestr Dowodów Osobistych, o którym mowa

w art. 55 ust. 1 ustawy z dnia 6 sierpnia 2010 r. o dowodach osobistych (Dz. U. z 2022 r. poz. 671 oraz z 2023 r. poz. 1234)

Minister właściwy do spraw informatyzacji

Dane:

1) numer PESEL;

2) nazwisko rodowe;

3) fotografia;

4) seria i numer dowodu osobistego;

5) oznaczenie organu wydającego dowód osobisty;

6) nazwisko i imię (imiona);

7) data ważności dowodu osobistego;

8) status dowodu osobistego:

- data wydania dowodu osobistego,

- data unieważnienia dowodu osobistego,

- data zawieszenia ważności dowodu osobistego.

2

Rejestr PESEL, o którym mowa w art. 6 ust. 1 ustawy z dnia 24 września 2010 r. o ewidencji ludności (Dz. U.

z 2022 r. poz. 1191 oraz z 2023 r. poz. 497)

Minister właściwy do spraw informatyzacji

Dane:

1) nazwisko i imię (imiona);

2) imiona i nazwiska rodowe rodziców;

3) numer PESEL;

4) data urodzenia;

5) miejsce urodzenia;

6) kraj urodzenia;

7) płeć;

8) obywatelstwo albo status bezpaństwowca;

9) adres i data zameldowania na pobyt stały;

10) adres i data zameldowania na pobyt czasowy oraz data upływu deklarowanego terminu pobytu;

11) stan cywilny;

12) status cudzoziemca;

13) w przypadku osoby, o której mowa w art. 1 ust. 1 ustawy z dnia 12 marca 2022 r. o pomocy obywatelom Ukrainy w związku z konfliktem zbrojnym na terytorium tego państwa (Dz. U. z 2023 r. poz. 103, z 2022 r. poz. 2600 oraz z 2023 r. poz. 185, 547, 1088 i 1234), oznaczenie dokumentu, na podstawie którego dokonano ustalenia tożsamości osoby;

14) seria, numer i data ważności ostatniego wydanego dowodu osobistego obywatela polskiego oraz oznaczenie organu wydającego dokument;

15) seria, numer i data ważności wydanego paszportu obywatela polskiego.

3

Rejestr danych kontaktowych osób fizycznych,

o którym mowa

w art. 20h ust. 1 ustawy z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (Dz. U. z 2023 r. poz. 57, 1123 i 1234)

Minister właściwy do spraw informatyzacji

Dane:

1) numer PESEL;

2) adres poczty elektronicznej;

3) numer telefonu komórkowego.

4

Centralna Ewidencja Pojazdów, o której mowa w art. 80a ust. 1 ustawy z dnia 20 czerwca

1997 r. - Prawo o ruchu drogowym (Dz. U.

z 2023 r. poz. 1047, 919,

1053, 1088, 1123, 1193

i 1234)

Minister właściwy do spraw informatyzacji

Dane pojazdu:

1) identyfikujące pojazd;

2) techniczne o pojeździe;

3) o dokumentach pojazdu oraz o ich wtórnikach;

4) o obowiązkowym ubezpieczeniu, odpowiedzialności cywilnej posiadacza pojazdu;

5) o badaniach technicznych pojazdu;

6) o homologacji pojazdu.

5

Centralna Ewidencja Kierowców, o której mowa w art. 100a ust. 1 ustawy z dnia

20 czerwca 1997 r. - Prawo o ruchu drogowym

Minister właściwy do spraw informatyzacji

Dane kierowcy:

1) o posiadanych uprawnieniach do kierowania pojazdami i dokumentach stwierdzających te uprawnienia;

2) o wykroczeniach lub przestępstwach stanowiących naruszenia przepisów ruchu drogowego i przypisanych im punktach.

6

Baza danych systemu informacji oświatowej,

o której mowa

w art. 4 ust. 1 ustawy z dnia 15 kwietnia

2011 r. o systemie informacji oświatowej

(Dz. U. z 2022 r. poz. 2597 oraz z 2023 r. poz. 185 i 1234)

Minister właściwy do spraw oświaty i wychowania

Dane:

1) ucznia:

a) imię (imiona),

b) nazwisko,

c) data urodzenia,

d) numer PESEL,

e) fotografia kolorowa zawierająca wizerunek twarzy ucznia,

f) informacja o posiadaniu przez ucznia orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego,

g) numer legitymacji szkolnej,

h) data wydania legitymacji szkolnej,

i) data ważności legitymacji szkolnej;

2) nauczyciela:

a) numer PESEL,

b) numer legitymacji służbowej,

c) data wydania legitymacji służbowej,

d) data unieważnienia legitymacji służbowej;

3) szkoły lub placówki oświatowej, do której uczęszcza uczeń, lub w której jest zatrudniony nauczyciel:

a) numer szkoły lub placówki oświatowej w Rejestrze Szkół i Placówek Oświatowych,

b) nazwa szkoły, zespołu lub placówki oświatowej,

c) adres siedziby szkoły, zespołu lub placówki oświatowej oraz numer telefonu, numer faksu, adres poczty elektronicznej i strony internetowej,

d) imię i nazwisko dyrektora szkoły lub placówki oświatowej.

7

System, o którym mowa w art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 28 kwietnia 2011 r. o systemie informacji w ochronie zdrowia (Dz. U. z 2022 r. poz. 1555, 2280 i 2705 oraz z 2023 r. poz. 650 i 1234), w którym są przetwarzane w szczególności dane dotyczące usługobiorcy zawarte w Systemie Informacji Medycznej oraz Systemie Rejestru Usług Medycznych Narodowego Funduszu Zdrowia

Minister właściwy do spraw zdrowia

Dane:

1) zawarte w certyfikacie potwierdzającym szczepienie ochronne przeciw COVID-19:

a) nazwisko(-ka) i imię (imiona),

b) data urodzenia,

c) choroba lub czynnik chorobotwórczy:

COVID-19 (co oznacza również

SARS-CoV-2 lub jeden z jego wariantów),

d) szczepionka/profilaktyka,

e) szczepionkowy produkt leczniczy,

f) posiadacz pozwolenia na dopuszczenie do obrotu lub wytwórca szczepionki,

g) liczba w serii szczepień/dawek i całkowita liczba dawek w serii,

h) data szczepienia, wskazująca datę ostatniej otrzymanej dawki,

i) państwo, w którym wykonano szczepienie,

j) wystawca certyfikatu,

k) niepowtarzalny identyfikator certyfikatu;

2) zawarte w certyfikacie zawierającym wynik testu na obecność wirusa SARS-CoV-2:

a) imię: nazwisko(-ka) i imię (imiona),

b) data urodzenia,

c) choroba lub czynnik chorobotwórczy:

COVID-19 (co oznacza również

SARS-CoV-2 lub jeden z jego wariantów),

d) rodzaj testu,

e) nazwa testu (opcjonalnie w przypadku testu NAAT),

f) producent testu (nieobowiązkowo w przypadku testu NAAT),

g) data i godzina pobrania próbki do badań,

h) wynik testu,

i) ośrodek testowy lub placówka (nieobowiązkowe w przypadku szybkiego testu antygenowego),

j) państwo, w którym wykonano test,

k) wystawca certyfikatu,

l) niepowtarzalny identyfikator certyfikatu;

3) zawarte w potwierdzeniu przebycia choroby COVID-19:

a) imię: nazwisko(-ka) i imię (imiona), w tej kolejności,

b) data urodzenia,

c) choroba lub czynnik chorobotwórczy, z którego obywatel wyzdrowiał: COVID-19 (czyli również SARS-CoV-2 lub jeden z jego wariantów),

d) data pierwszego pozytywnego wyniku testu NAAT,

e) państwo, w którym wykonano test,

f) wystawca certyfikatu,

g) data, od kiedy certyfikat jest ważny,

h) data ważności certyfikatu (nie więcej niż 180 dni od daty pierwszego pozytywnego wyniku testu),

i) niepowtarzalny identyfikator certyfikatu.

8

System teleinformatyczny, o którym mowa w art. 10 ust. 9a ustawy z dnia 5 grudnia 2014 r. o Karcie Dużej Rodziny (Dz. U. z 2021 r. poz. 1744, 2140, 2243 i 2754 oraz z 2023 r. poz. 1234), umożliwiający obsługę funkcjonalności związanych z kartami elektronicznymi, w szczególności zapewniający funkcjonalność pozwalającą na potwierdzenie uprawnień członków rodzin wielodzietnych oraz zapewniający usługi ułatwiające korzystanie z uprawnień przyznanych na podstawie Karty Dużej Rodziny

Minister właściwy do spraw rodziny

Dane posiadacza Karty Dużej Rodziny, zwanej dalej „Kartą", oraz przypisanego do niego w systemie członka rodziny wielodzietnej, posiadającego Kartę:

1) imiona i nazwisko;

2) numer PESEL;

3) numer Karty, o którym mowa w art. 9 ust. 2 ustawy z dnia 5 grudnia 2014 r. o Karcie Dużej Rodziny;

4) termin przyznania uprawnień, o którym mowa w art. 11 ustawy z dnia 5 grudnia 2014 r. o Karcie Dużej Rodziny;

5) stopień pokrewieństwa z członkami rodziny.


9

Rejestr obywateli Ukrainy, którym nadano numer PESEL, o którym mowa w art. 6 ust. 1 ustawy z dnia 12 marca 2022 r. o pomocy obywatelom Ukrainy w związku z konfliktem zbrojnym na terytorium tego państwa

Minister właściwy do spraw informatyzacji

Dane obywatela Ukrainy:

1) imię (imiona);

2) nazwisko;

3) data urodzenia;

4) kraj urodzenia;

5) obywatelstwo;

6) płeć;

7) numer PESEL;

8) fotografia.

10

Zintegrowany System Informacji o Szkolnictwie Wyższym i Nauce POL-on, o którym mowa w art. 342 ust. 1 ustawy z dnia 20 lipca 2018 r. - Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce (Dz. U. z 2023 r. poz. 742, 1088 i 1234)

Minister właściwy do spraw szkolnictwa wyższego i nauki

Dane doktoranta:

1) imiona i nazwisko;

2) numer PESEL;

3) data rozpoczęcia kształcenia w szkole doktorskiej;

4) data ukończenia kształcenia w szkole doktorskiej albo data skreślenia z listy doktorantów;

5) nazwa podmiotu albo podmiotów prowadzących szkołę doktorską.

11

Elektroniczny Krajowy System Monitoringu Orzekania o Niepełnosprawności, o którym mowa w art. 6d ust. 1 ustawy z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych (Dz. U. z 2023 r. poz. 100, 173, 240, 852 i 1234)

Minister właściwy do spraw zabezpieczenia społecznego

Dane:

1) osoby posiadającej orzeczenie o niepełnosprawności lub ustalony stopień niepełnosprawności:

a) imię (imiona),

b) nazwisko,

c) numer PESEL,

d) okres ważności legitymacji dokumentującej niepełnosprawność lub stopień niepełnosprawności,

e) numer legitymacji dokumentującej niepełnosprawność lub stopień niepełnosprawności,

f) organ wystawiający legitymację dokumentującą niepełnosprawność lub stopień niepełnosprawności,

g) stopień niepełnosprawności,

h) symbol przyczyny niepełnosprawności;

2) numer PESEL przedstawiciela ustawowego osoby posiadającej orzeczenie o niepełnosprawności lub ustalony stopień niepełnosprawności.

12

System teleinformatyczny Zakładu Ubezpieczeń Społecznych, o którym mowa w ustawie z dnia 13 października 1998 r. o systemie ubezpieczeń społecznych (Dz. U. z 2023 r. poz. 1230)

Zakład Ubezpieczeń Społecznych

Dane osoby posiadającej ustalone prawo do emerytury lub renty:

1) nazwisko;

2) imię pierwsze;

3) imię drugie;

4) numer PESEL;

5) rodzaj świadczenia;

6) numer legitymacji;

7) określenie terminu ważności legitymacji;

8) oznaczenie organu rentowego, który wydał legitymację;

9) data unieważnienia legitymacji.

13

Centralna Ewidencja i Informacja o Działalności Gospodarczej, o której mowa w ustawie z dnia 6 marca 2018 r. o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej i Punkcie Informacji dla Przedsiębiorcy (Dz. U. z 2022 r. poz. 541)

Minister właściwy do spraw gospodarki

Dane przedsiębiorcy:

1) imię i nazwisko;

2) numer PESEL;

3) dodatkowe określenia, które przedsiębiorca włącza do firmy, o ile przedsiębiorca takich używa;

4) oznaczenie „w spadku", jeżeli został ustanowiony zarząd sukcesyjny;

5) numer identyfikacyjny REGON, jeżeli posiada;

6) numer identyfikacji podatkowej (NIP), jeżeli posiada, oraz informacje o jego unieważnieniu lub uchyleniu;

7) adres do doręczeń oraz - jeżeli przedsiębiorca takie miejsce posiada - adres stałego miejsca wykonywania działalności gospodarczej; dane dotyczące adresu są zgodne z oznaczeniami

kodowymi przyjętymi w krajowym rejestrze urzędowym podziału terytorialnego kraju, o ile to

w danym przypadku możliwe;

8) dane kontaktowe przedsiębiorcy, w szczególności adres poczty elektronicznej, adres strony internetowej, numer telefonu, o ile dane te zostały zgłoszone przez przedsiębiorcę we wniosku o wpis do CEIDG;

9) przedmiot wykonywanej działalności gospodarczej według Polskiej Klasyfikacji Działalności (PKD) na poziomie podklasy, w tym jeden przedmiot przeważającej działalności;

10) data rozpoczęcia wykonywania działalności gospodarczej;

11) numer identyfikacji podatkowej (NIP) oraz numer identyfikacyjny REGON spółki cywilnej, o ile przedsiębiorca zawarł umowę takiej spółki;

12) data zawieszenia i wznowienia wykonywania działalności gospodarczej;

13) data zaprzestania wykonywania działalności gospodarczej, o ile została zgłoszona we wniosku o wpis do CEIDG;

14) informacja o wykreśleniu przedsiębiorcy z CEIDG.

Treść przypisu ZAMKNIJ close
Treść przypisu ZAMKNIJ close
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00