Akt prawny
archiwalny
Wersja archiwalna od 2015-10-01 do 2016-12-31
Wersja archiwalna od 2015-10-01 do 2016-12-31
archiwalny
ROZPORZĄDZENIE
MINISTRA NAUKI I SZKOLNICTWA WYŻSZEGO1)
z dnia 11 grudnia 2013 r.
w sprawie warunków wynagradzania za pracę i przyznawania innych świadczeń związanych z pracą dla pracowników zatrudnionych w uczelni publicznej
(ostatnia zmiana: Dz.U. z 2015 r., poz. 1452)
Na podstawie art. 151 ust. 1 ustawy z dnia 27 lipca 2005 r. – Prawo o szkolnictwie wyższym (Dz. U. z 2012 r. poz. 572, z późn. zm.2)) zarządza się, co następuje:
§ 1.[Zakres przedmiotowy] 1. Rozporządzenie określa:
1) wysokość minimalnej stawki wynagrodzenia zasadniczego pracowników zatrudnionych w uczelni publicznej, zwanych dalej „pracownikami”, na poszczególnych stanowiskach;
2) wysokość i warunki przyznawania innych składników wynagrodzenia:
a) wynagrodzenia za godziny ponadwymiarowe,
b) dodatkowego wynagrodzenia,
c) dodatków do wynagrodzenia,
d) premii,
e) równoważnika pieniężnego w zamian za wyżywienie, zwanego dalej „równoważnikiem pieniężnym”;
3) składniki wynagrodzenia, które są wypłacane nauczycielowi akademickiemu miesięcznie z góry;
4) wykaz podstawowych stanowisk pracy i wymagania kwalifikacyjne dla pracowników niebędących nauczycielami akademickimi;
5) przypadki, w których nauczyciel akademicki traci prawo do przyznanego dodatku funkcyjnego;
6) okresy pracy i inne okresy uprawniające do dodatku za staż pracy;
7) sposób obliczania stawki godzinowej wynagrodzenia zasadniczego oraz dodatków do wynagrodzenia określanych stawką miesięczną wynikających z osobistego zaszeregowania pracownika;
8) sposób ustalania i zaliczania godzin pracy, w tym godzin ponadwymiarowych przypadających w okresie usprawiedliwionej nieobecności w pracy, w celu ustalenia wysokości wynagrodzenia przysługującego nauczycielowi akademickiemu w tym okresie.
2. Warunki wynagradzania pracowników zatrudnionych w muzeach, klubach kultury oraz świetlicach działających w uczelniach publicznych regulują przepisy o muzeach oraz przepisy o organizowaniu i prowadzeniu działalności kulturalnej.
§ 2.[Tabele] Ustala się tabele:
1) miesięcznych minimalnych stawek wynagrodzenia zasadniczego nauczycieli akademickich zatrudnionych na stanowiskach naukowo-dydaktycznych, naukowych, dydaktycznych, dyplomowanych bibliotekarzy oraz dyplomowanych pracowników dokumentacji i informacji naukowej, uwzględniające coroczny wzrost wynagrodzeń w latach 2013–2015, stanowiące załącznik nr 1 do rozporządzenia;
2) miesięcznych minimalnych stawek wynagrodzenia zasadniczego pracowników niebędących nauczycielami akademickimi, uwzględniającą coroczny wzrost wynagrodzeń w latach 2013–2015, stanowiącą załącznik nr 2 do rozporządzenia;
3) podstawowych stanowisk pracy, wymagań kwalifikacyjnych i minimalnego zaszeregowania pracowników naukowo-technicznych, inżynieryjno-technicznych, administracyjnych, ekonomicznych i obsługi oraz wymagań kwalifikacyjnych i minimalnego zaszeregowania pracowników zatrudnionych na stanowiskach robotniczych, stanowiące załącznik nr 3 do rozporządzenia;
4) stanowisk pracy, wymagań kwalifikacyjnych i minimalnego zaszeregowania:
a) pracowników bibliotecznych oraz pracowników dokumentacji i informacji naukowej, stanowiącą załącznik nr 4 do rozporządzenia,
b) pracowników działalności wydawniczej i poligraficznej, stanowiącą załącznik nr 5 do rozporządzenia,
c) personelu lotniczego zatrudnionego w ośrodkach kształcenia lotniczego, stanowiącą załącznik nr 6 do rozporządzenia;
5) miesięcznych stawek dodatku funkcyjnego dla nauczycieli akademickich pełniących funkcje kierownicze, stanowiącą załącznik nr 7 do rozporządzenia;
6) miesięcznych stawek dodatku funkcyjnego dla dyplomowanych bibliotekarzy, dyplomowanych pracowników dokumentacji i informacji naukowej, a także dla pracowników bibliotecznych oraz pracowników dokumentacji i informacji naukowej niebędących nauczycielami akademickimi pełniących funkcje kierownicze, stanowiącą załącznik nr 8 do rozporządzenia;
7) miesięcznych stawek dodatku funkcyjnego dla pracowników niebędących nauczycielami akademickimi pełniących funkcje kierownicze, stanowiącą załącznik nr 9 do rozporządzenia.
§ 3.[Choroba lub inna usprawiedliwiona nieobecność] W czasie choroby lub innej nieprzewidzianej, usprawiedliwionej nieobecności nauczyciela akademickiego godziny zajęć dydaktycznych, wynikające z pensum dydaktycznego ustalonego dla danego stanowiska na podstawie uchwał senatu oraz decyzji kierownika jednostki organizacyjnej określonej w statucie, które według planu zajęć przypadałyby w okresie tej nieobecności, zalicza się, dla celów ustalenia liczby godzin zajęć dydaktycznych, jako godziny przepracowane zgodnie z planem.
§ 4.[Zaliczenie do przepracowanych godzin zajęć dydaktycznych jednej trzydziestej rocznego pensum] Nauczycielowi akademickiemu, dla którego nie zaplanowano obciążenia dydaktycznego z powodu:
1) zatrudnienia po rozpoczęciu roku akademickiego,
2) przewidzianej nieobecności w pracy związanej w szczególności z urlopem naukowym, długotrwałą chorobą, urlopem bezpłatnym lub innym zwolnieniem od pracy, odbywaniem służby wojskowej, urlopem macierzyńskim, urlopem na warunkach urlopu macierzyńskiego, dodatkowym urlopem macierzyńskim, dodatkowym urlopem na warunkach urlopu macierzyńskiego, urlopem ojcowskim, urlopem rodzicielskim,
3) ustania stosunku pracy przed zakończeniem roku akademickiego
– zalicza się do przepracowanych godzin zajęć dydaktycznych jedną trzydziestą rocznego pensum dydaktycznego ustalonego dla danego stanowiska w sposób określony w § 3, za każdy tydzień nieobecności przypadającej w okresie, w którym w uczelni są prowadzone zajęcia dydaktyczne.
§ 5.[Wynagrodzenie za pracę w godzinach ponadwymiarowych] Za pracę w godzinach ponadwymiarowych, o których mowa w art. 131 ustawy z dnia 27 lipca 2005 r. – Prawo o szkolnictwie wyższym, zwanej dalej „ustawą”, nauczyciel akademicki otrzymuje wynagrodzenie obliczone według następujących stawek:
Lp. | Stanowisko | Stawka za godzinę obliczeniową, |
1 | 2 | 3 |
1 | Profesor zwyczajny, profesor nadzwyczajny posiadający tytuł naukowy albo tytuł w zakresie sztuki, profesor wizytujący posiadający tytuł naukowy albo tytuł w zakresie sztuki | do 3,6% minimalnego wynagrodzenia zasadniczego profesora zwyczajnego, określonego w załączniku nr 1 do rozporządzenia |
2 | Profesor nadzwyczajny posiadający stopień naukowy doktora habilitowanego lub doktora albo doktora habilitowanego sztuki lub doktora sztuki, profesor wizytujący posiadający stopień naukowy doktora habilitowanego lub doktora albo stopień doktora habilitowanego sztuki lub doktora sztuki, docent, adiunkt posiadający stopień naukowy doktora habilitowanego albo stopień doktora habilitowanego sztuki | do 3,6% minimalnego wynagrodzenia zasadniczego profesora nadzwyczajnego posiadającego stopień naukowy doktora habilitowanego albo stopień doktora habilitowanego sztuki, określonego w załączniku nr 1 do rozporządzenia |
3 | Adiunkt posiadający stopień naukowy doktora albo stopień doktora sztuki, starszy wykładowca | do 3,6% minimalnego wynagrodzenia zasadniczego adiunkta posiadającego stopień naukowy doktora albo stopień doktora sztuki, określonego w załączniku nr 1 do rozporządzenia |
4 | Asystent, wykładowca, lektor, instruktor | do 3,9% minimalnego wynagrodzenia zasadniczego asystenta, określonego w załączniku nr 1 do rozporządzenia |
§ 6.[Przyznanie wynagrodzenia za pracę w godzinach ponadwymiarowych po dokonaniu rozliczenia godzin] Wynagrodzenie za pracę w godzinach ponadwymiarowych przyznaje się po dokonaniu rozliczenia godzin zajęć dydaktycznych ustalonych zgodnie z planem, raz w roku, po zakończeniu roku akademickiego, o ile rektor nie zarządzi rozliczania w krótszych okresach.
§ 7.[Podstawa ustalenia wysokości wynagrodzenia za pracę w godzinach ponadwymiarowych] 1. Wynagrodzenie za pracę w godzinach ponadwymiarowych ustala się na podstawie stawek obowiązujących w ostatnim dniu okresu, którego dotyczy rozliczenie, o którym mowa w § 6.
2. Wynagrodzenie za pracę w godzinach ponadwymiarowych nie podlega przeliczeniu w przypadku zmiany stawek określonych zgodnie z § 5, dokonanej po rozliczeniu, o którym mowa w § 6.
§ 8.[Dodatkowe wynagrodzenie] Dodatkowe wynagrodzenie jest przyznawane nauczycielowi akademickiemu za:
1) udział w pracach komisji rekrutacyjnej;
2) kierowanie i sprawowanie opieki nad studenckimi praktykami zawodowymi;
3) sprawowanie funkcji promotora w przewodzie doktorskim, opracowanie recenzji i opinii w przewodzie doktorskim, w postępowaniu habilitacyjnym albo w postępowaniu o nadanie tytułu naukowego profesora; wynagrodzenie to jest wypłacane zgodnie z przepisami wydanymi na podstawie art. 30 ust. 3 ustawy z dnia 14 marca 2003 r. o stopniach naukowych i tytule naukowym oraz o stopniach i tytule w zakresie sztuki (Dz. U. Nr 65, poz. 595, z późn. zm.3));
4) opracowanie recenzji lub ocenę dorobku w postępowaniu kwalifikacyjnym poprzedzającym zatrudnienie na stanowisku profesora nadzwyczajnego lub profesora wizytującego osoby nieposiadającej tytułu naukowego profesora, profesora sztuki, stopnia naukowego doktora habilitowanego lub doktora habilitowanego sztuki;
5) udział w działalności leczniczej, profilaktycznej i diagnostycznej prowadzonej przez podstawowe jednostki organizacyjne uczelni na kierunku studiów weterynaria.
§ 9.[Wynagrodzenie za udział w pracach komisji rekrutacyjnej] Nauczycielowi akademickiemu za udział w pracach komisji rekrutacyjnej przysługuje jednorazowo w danym roku akademickim dodatkowe wynagrodzenie w wysokości uzależnionej od liczby kandydatów na studia i funkcji pełnionej w komisji, nieprzekraczającej 70% stawki minimalnego wynagrodzenia zasadniczego asystenta, określonego w załączniku nr 1 do rozporządzenia.
§ 10.[Wynagrodzenie za kierowanie lub sprawowanie opieki nad studenckimi praktykami zawodowymi] Nauczycielowi akademickiemu za kierowanie lub sprawowanie opieki nad studenckimi praktykami zawodowymi przysługuje jednorazowo w danym roku akademickim dodatkowe wynagrodzenie w wysokości nieprzekraczającej 65% stawki minimalnego wynagrodzenia zasadniczego asystenta, określonego w załączniku nr 1 do rozporządzenia.
§ 11.[Wynagrodzenie za opracowanie recenzji lub ocenę dorobku] Nauczycielowi akademickiemu za opracowanie recenzji lub ocenę dorobku w postępowaniu kwalifikacyjnym poprzedzającym zatrudnienie na stanowisku profesora nadzwyczajnego lub profesora wizytującego osoby nieposiadającej tytułu naukowego profesora, tytułu profesora sztuki, stopnia naukowego doktora habilitowanego lub doktora habilitowanego sztuki przysługuje dodatkowe wynagrodzenie w wysokości nieprzekraczającej 50% stawki minimalnego wynagrodzenia zasadniczego profesora zwyczajnego, określonego w załączniku nr 1 do rozporządzenia.
§ 12.[Dodatkowe wynagrodzenie za każdą godzinę dyżuru pełnionego w ambulatoriach klinik weterynaryjnych poza rozkładem obowiązków] 1. Nauczycielowi akademickiemu wykonującemu pracę w podstawowej jednostce organizacyjnej uczelni prowadzącej kształcenie na kierunku studiów weterynaria za każdą godzinę dyżuru pełnionego w ambulatoriach klinik weterynaryjnych poza rozkładem obowiązków dydaktycznych, naukowych i organizacyjnych przysługuje dodatkowe wynagrodzenie w wysokości stawki godzinowej wynagrodzenia zasadniczego wynikającego z osobistego zaszeregowania danego pracownika, a za każdą godzinę dyżuru w niedziele, święta i dni wolne od pracy, wynikające z rozkładu czasu pracy w pięciodniowym tygodniu pracy – 200% tej stawki.
2. Za udział w usługowej działalności leczniczej, profilaktycznej i diagnostycznej wykonywanej przez podstawową jednostkę organizacyjną uczelni prowadzącą kształcenie na kierunku studiów weterynaria nauczyciel akademicki wykonujący pracę w tej jednostce może otrzymać dodatkowe wynagrodzenie w ramach kwoty odpisu nieprzekraczającej 50% wartości wpływów uzyskanych z tytułu wykonanych usług, pomniejszonej o wartość zużytych pasz i leków oraz koszty transportu, liczonej według bieżących cen. Wynagrodzenie to przysługuje niezależnie od innych składników wynagrodzenia.
3. Wysokość dodatkowego wynagrodzenia, o którym mowa w ust. 1, i wysokość kwoty odpisu, o której mowa w ust. 2, oraz zasady podziału tej kwoty ustala rektor.
§ 13.[Dodatkowe wynagrodzenie za każde 1000 godzin lotu] Pracownikowi posiadającemu licencję pilota samolotowego, pilota śmigłowcowego, pilota zawodowego I lub II klasy albo licencję mechanika pokładowego oraz członkowi personelu lotniczego przysługuje dodatkowe wynagrodzenie za każde 1000 godzin lotu w wysokości miesięcznego wynagrodzenia obliczonego jak wynagrodzenie za urlop wypoczynkowy.
§ 14.[Dodatek funkcyjny] 1. Dodatek funkcyjny przysługuje pracownikom zatrudnionym na stanowiskach związanych z kierowaniem zespołem oraz radcy prawnemu, z tym że zespół kierowany przez pracowników wymienionych w tabeli A w lp. 5 oraz 10–16 załącznika nr 3 do rozporządzenia nie może liczyć mniej niż pięć osób, łącznie z osobą kierującą tym zespołem.
2. Wysokość dodatku funkcyjnego jest uzależniona od liczby pracowników i studentów kierowanej jednostki lub komórki organizacyjnej oraz od stopnia złożoności zadań związanych z wykonywaną funkcją.
3. Inspektorowi nadzoru inwestorskiego przysługuje dodatek funkcyjny za czas wykonywania czynności w ramach nadzoru inwestorskiego.
4. Pracownikom zatrudnionym na stanowiskach robotniczych, o których mowa w tabeli B załącznika nr 3 do rozporządzenia, którzy dodatkowo organizują i kierują pracą brygady składającej się z co najmniej 5 osób, łącznie z brygadzistą, przysługuje dodatek funkcyjny w wysokości nieprzekraczającej 15% wynagrodzenia zasadniczego wynikającego z osobistego zaszeregowania.
§ 15.[Okres, w którym przysługuje dodatek funkcyjny] 1. Dodatek funkcyjny przysługuje od pierwszego dnia zatrudnienia na stanowiskach, o których mowa w § 14 ust. 1, albo wykonywania czynności, o których mowa w § 14 ust. 3 lub 4, do ostatniego dnia miesiąca, w którym nastąpiło zakończenie zatrudnienia lub wykonywania czynności.
2. Pracownik zachowuje prawo do dodatku funkcyjnego w czasie usprawiedliwionej nieobecności w pracy, nie dłużej jednak niż przez okres 3 miesięcy.
3. Dodatek funkcyjny nie przysługuje nauczycielowi akademickiemu w okresie zawieszenia w pełnieniu obowiązków.
§ 16.[Dodatek za staż pracy] 1. Pracownikowi, na zasadach określonych w ustawie, przysługuje dodatek za staż pracy.
2. Jeżeli nabycie prawa do dodatku za staż pracy lub prawa do wyższej stawki tego dodatku nastąpiło:
1) pierwszego dnia miesiąca – dodatek przysługuje za ten miesiąc;
2) w innym dniu niż pierwszy dzień miesiąca – dodatek przysługuje, począwszy od pierwszego dnia miesiąca następującego po miesiącu, w którym pracownik nabył to prawo.
§ 17.[Okresy uwzględniane przy ustalaniu okresów uprawniających do dodatku za staż pracy] 1. Przy ustalaniu okresów uprawniających do dodatku za staż pracy uwzględnia się:
1) zakończone okresy zatrudnienia;
2) inne okresy uwzględniane na podstawie przepisów odrębnych jako okresy, od których zależą uprawnienia pracownicze;
3) okres asystenckich studiów przygotowawczych, odbytych na podstawie przepisów dotyczących zasad i warunków tworzenia w szkołach wyższych asystenckich studiów przygotowawczych;
4) okresy pobytu za granicą wynikające ze skierowania udzielonego na podstawie przepisów o kierowaniu za granicę pracowników w celach naukowych, dydaktycznych i szkoleniowych.
2. Przy ustalaniu okresów uprawniających do dodatku za staż pracy okresy, o których mowa w ust. 1 pkt 1, uwzględnia się na podstawie świadectwa pracy, a okresy, o których mowa w ust. 1 pkt 2–4 – na podstawie innego dokumentu potwierdzającego ich odbycie, z tym że w przypadku pozostawania przez pracownika jednocześnie w więcej niż jednym stosunku pracy okresy, o których mowa w ust. 1, uwzględnia się po przedłożeniu przez pracownika oświadczenia o ich nieuwzględnieniu u innego pracodawcy.
3. Dodatek za staż pracy przysługuje za dni, za które pracownik otrzymuje wynagrodzenie, oraz za dni nieobecności w pracy z powodu niezdolności do pracy spowodowanej chorobą albo konieczności osobistego sprawowania opieki nad dzieckiem lub chorym członkiem rodziny, za które zachowuje prawo do wynagrodzenia lub otrzymuje zasiłek z ubezpieczenia społecznego.
§ 18.[Ustalanie okresów uprawniających do dodatku za staż pracy odrębnie dla każdego stosunku pracy] 1. W przypadku jednoczesnego pozostawania w więcej niż jednym stosunku pracy, okresy uprawniające do dodatku za staż pracy ustala się odrębnie dla każdego stosunku pracy.
2. Przy ustalaniu okresów uprawniających do dodatku za staż pracy nie uwzględnia się okresów zatrudnienia u innego pracodawcy, u którego pracownik jest lub był jednocześnie zatrudniony, oraz innych okresów, o których mowa w § 17 ust. 1 pkt 2–4, uwzględnionych u innego pracodawcy.
§ 19.[Dodatki specjalne] 1. Z tytułu zwiększenia obowiązków służbowych lub powierzenia dodatkowych zadań albo ze względu na charakter pracy lub warunki jej wykonywania rektor, na wniosek kierownika jednostki organizacyjnej, może przyznać pracownikowi dodatki specjalne.
2. Dodatki specjalne przyznaje się na czas określony, a w przypadku stałego zwiększenia obowiązków służbowych lub stałego powierzenia dodatkowych zadań albo ze względu na charakter pracy lub warunki jej wykonywania – na czas nieokreślony.
3. [1] Dodatki specjalne wypłaca się w ramach posiadanych środków na wynagrodzenia, przy czym łączna ich kwota nie może przekroczyć 80% sumy wynagrodzenia zasadniczego i dodatku funkcyjnego pracownika.
4. Kwota przyznanych dodatków specjalnych może być dodatkowo podwyższona w przypadkach, o których mowa w art. 130 ust. 4 lub art. 131 ust. 2 ustawy, łącznie do wysokości nieprzekraczającej 20% sumy wynagrodzenia zasadniczego i dodatku funkcyjnego pracownika.
5. Łączna kwota przyznanych dodatków specjalnych w części przekraczającej 10% wynagrodzenia zasadniczego pracownika może być finansowana wyłącznie ze źródeł innych niż określone w art. 94 ust. 1 ustawy.
§ 20.[Dodatek do wynagrodzenia] 1. Pracownikowi wykonującemu pracę w podstawowej jednostce organizacyjnej uczelni, która otrzymała dotację podmiotową na dofinansowanie zadań projakościowych, o której mowa w art. 94b ust. 1 pkt 1–3 ustawy, może zostać przyznany dodatek do wynagrodzenia.
2. Dodatek do wynagrodzenia przyznaje się na czas określony i wypłaca w ramach środków, o których mowa w art. 94b ust. 1 pkt 1–3 ustawy.
§ 21.[Dodatek do wynagrodzenia za pracę w porze nocnej] 1. Pracownikowi wykonującemu pracę w porze nocnej przysługuje dodatek do wynagrodzenia za każdą godzinę pracy w porze nocnej w wysokości 20% stawki godzinowej wynagrodzenia zasadniczego, nie niższy jednak od dodatku ustalonego na podstawie art. 1518 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. – Kodeks pracy (Dz. U. z 1998 r. Nr 21, poz. 94, z późn. zm.4)).
2. Pracownikowi zatrudnionemu w zmianowym systemie pracy za każdą godzinę pracy na drugiej zmianie przysługuje dodatek w wysokości 10% stawki godzinowej wynagrodzenia zasadniczego. Dodatek ten przysługuje również pracownikowi zatrudnionemu na stanowisku kierowniczym, dla którego praca w systemie zmianowym wynika z harmonogramu.
§ 22.[Premia] 1. Pracownikowi niebędącemu nauczycielem akademickim może być przyznana premia.
2. Premia jest przyznawana zgodnie z zakładowym regulaminem premiowania, ustalonym przez rektora w uzgodnieniu ze związkami zawodowymi.
§ 23.[Równoważnik pieniężny] 1. Członkowi personelu lotniczego i pokładowego zatrudnionemu na stanowisku: kierownika szkolenia lotniczego, starszego instruktora pilota, instruktora pilota, pilota albo mechanika pokładowego przysługuje równoważnik pieniężny w wysokości określonej przez Ministra Obrony Narodowej w przepisach dotyczących równoważnika pieniężnego w zamian za wyżywienie przysługującego żołnierzom zawodowym i kandydatom na żołnierzy zawodowych.
2. Członkowi personelu lotniczego i pokładowego zatrudnionemu na stanowisku kierownika (dyrektora) albo zastępcy kierownika (dyrektora) ośrodka kształcenia lotniczego, wykonującemu loty w charakterze członka załogi lotniczej lub pokładowej, równoważnik pieniężny przysługuje w okresie posiadania ważnej licencji pilota zawodowego lub licencji wyższej kategorii.
3. Członkowi personelu lotniczego i pokładowego zatrudnionemu w niepełnym wymiarze czasu pracy równoważnik pieniężny przysługuje w wysokości proporcjonalnej do wymiaru czasu pracy.
4. Równoważnik pieniężny wypłaca się miesięcznie z dołu, w terminie wypłaty wynagrodzenia.
5. Za czas niewykonywania pracy z powodu choroby, urlopu, zawieszenia w lotach z przyczyn zdrowotnych na podstawie orzeczenia komisji lekarskiej centrum medycyny lotniczej lub lekarza orzecznika, a także w przypadku innej usprawiedliwionej nieobecności w pracy, członkom personelu lotniczego i pokładowego, o których mowa w ust. 1 i 2, równoważnik pieniężny przysługuje nie dłużej niż przez okres 3 miesięcy.
6. Za czas niezdolności do pracy związanej z nieumyślnie spowodowanym wypadkiem przy pracy, członkom personelu lotniczego i pokładowego, o których mowa w ust. 1 i 2, równoważnik pieniężny przysługuje nie dłużej niż przez okres 6 miesięcy.
7. W okresie niewykonywania lotów z przyczyn innych niż wymienione w ust. 5 i 6 równoważnik pieniężny nie przysługuje.
§ 24.[Ustalanie stawki godzinowej wynagrodzenia zasadniczego oraz dodatków do wynagrodzenia] Stawkę godzinową wynagrodzenia zasadniczego oraz dodatków do wynagrodzenia określanych stawką miesięczną, wynikających z osobistego zaszeregowania pracownika, ustala się, dzieląc tę stawkę przez liczbę godzin pracy przypadających do przepracowania w danym miesiącu, a w przypadku nauczycieli akademickich – przez liczbę 156.
§ 25.[Składniki wynagrodzenia w wysokości proporcjonalnej do wymiaru czasu pracy] Pracownikowi zatrudnionemu w niepełnym wymiarze czasu pracy przysługują składniki wynagrodzenia w wysokości proporcjonalnej do wymiaru czasu pracy.
§ 26.[Uprawnienia rektora] 1. Wysokość wynagrodzenia zasadniczego, dodatku funkcyjnego i innych składników wynagrodzenia pracownika ustala rektor, o ile statut uczelni nie stanowi inaczej.
2. Wynagrodzenie finansowane ze środków, o których mowa w art. 151 ust. 7 i 8 ustawy, może przyznać rektorowi, na wniosek senatu uczelni, minister, o którym mowa w art. 33 ust. 1 i 2 ustawy, a pozostałym pracownikom – rektor.
§ 27.[Wypłata wynagrodzenia] 1. Wynagrodzenie zasadnicze, dodatek za staż pracy, dodatek funkcyjny i dodatki specjalne są wypłacane nauczycielowi akademickiemu z góry, a pozostałe składniki wynagrodzenia – z dołu.
2. Prawo do wynagrodzenia wypłacanego z góry wygasa z ostatnim dniem miesiąca, w którym ustał stosunek pracy, z tym że pracownik zachowuje wynagrodzenie wypłacone za ten miesiąc.
3. Wynagrodzenie zasadnicze i składniki wynagrodzenia wypłacane z góry, o których mowa w ust. 1, są wypłacane w pierwszym dniu miesiąca. Jeżeli pierwszy dzień miesiąca jest dniem ustawowo wolnym od pracy, wynagrodzenie zasadnicze i składniki wynagrodzenia wypłacane z góry wypłaca się w pierwszym dniu roboczym następującym po tym dniu.
§ 28.[Przepis przejściowy] Osoba zatrudniona przed dniem wejścia w życie niniejszego rozporządzenia na stanowisku pomocnika bibliotecznego, nieposiadająca kwalifikacji określonych w niniejszym rozporządzeniu, pozostaje zatrudniona na tym stanowisku.
§ 29.[Wejście w życie] Rozporządzenie wchodzi w życie z dniem 18 grudnia 2013 r.5)
|
1) Minister Nauki i Szkolnictwa Wyższego kieruje działem administracji rządowej - szkolnictwo wyższe, na podstawie § 1 ust. 2 pkt 2 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 18 listopada 2011 r. w sprawie szczegółowego zakresu działania Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego (Dz. U. Nr 248, poz. 1483).
2) Zmiany tekstu jednolitego wymienionej ustawy zostały ogłoszone w Dz. U. z 2012 r. poz. 742 i 1544 oraz z 2013 r. poz. 675, 829 i 1005.
3) Zmiany wymienionej ustawy zostały ogłoszone w Dz. U. z 2005 r. Nr 164, poz. 1365, z 2010 r. Nr 96, poz. 620 i Nr 182, poz. 1228 oraz z 2011 r. Nr 84, poz. 455.
4) Zmiany tekstu jednolitego wymienionej ustawy zostały ogłoszone w Dz. U. z 1998 r. Nr 106, poz. 668 i Nr 113, poz. 717, z 1999 r. Nr 99, poz. 1152, z 2000 r. Nr 19, poz. 239, Nr 43, poz. 489, Nr 107, poz. 1127 i Nr 120, poz. 1268, z 2001 r. Nr 11, poz. 84, Nr 28, poz. 301, Nr 52, poz. 538, Nr 99, poz. 1075, Nr 111, poz. 1194, Nr 123, poz. 1354, Nr 128, poz. 1405 i Nr 154, poz. 1805, z 2002 r. Nr 74, poz. 676, Nr 135, poz. 1146, Nr 196, poz. 1660, Nr 199, poz. 1673 i Nr 200, poz. 1679, z 2003 r. Nr 166, poz. 1608 i Nr 213, poz. 2081, z 2004 r. Nr 96, poz. 959, Nr 99, poz. 1001, Nr 120, poz. 1252 i Nr 240, poz. 2407, z 2005 r. Nr 10, poz. 71, Nr 68, poz. 610, Nr 86, poz. 732 i Nr 167, poz. 1398, z 2006 r. Nr 104, poz. 708 i 711, Nr 133, poz. 935, Nr 217, poz. 1587 i Nr 221, poz. 1615, z 2007 r. Nr 64, poz. 426, Nr 89, poz. 589, Nr 176, poz. 1239, Nr 181, poz. 1288 i Nr 225, poz. 1672, z 2008 r. Nr 93, poz. 586, Nr 116, poz. 740, Nr 223, poz. 1460 i Nr 237, poz. 1654, z 2009 r. Nr 6, poz. 33, Nr 56, poz. 458, Nr 58, poz. 485, Nr 98, poz. 817, Nr 99, poz. 825, Nr 115, poz. 958, Nr 157, poz. 1241 i Nr 219, poz. 1704, z 2010 r. Nr 105, poz. 655, Nr 135, poz. 912, Nr 182, poz. 1228, Nr 224, poz. 1459, Nr 249, poz. 1655 i Nr 254, poz. 1700, z 2011 r. Nr 36, poz. 181, Nr 63, poz. 322, Nr 80, poz. 432, Nr 144, poz. 855, Nr 149, poz. 887 i Nr 232, poz. 1378, z 2012 r. poz. 908 i 1110 oraz z 2013 r. poz. 2, 675, 896 i 1028.
5) Niniejsze rozporządzenie było poprzedzone rozporządzeniem Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 5 października 2011 r. w sprawie warunków wynagradzania za pracę i przyznawania innych świadczeń związanych z pracą dla pracowników zatrudnionych w uczelni publicznej (Dz. U. Nr 243, poz. 1447), które traci moc z dniem wejścia w życie niniejszego rozporządzenia na podstawie art. 36 ustawy z dnia 28 maja 2013 r. o zmianie ustawy - Kodeks pracy oraz niektórych innych ustaw (Dz. U. poz. 675).
Załączniki do rozporządzenia Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego
z dnia 11 grudnia 2013 r. (poz. 1571)
Załącznik nr 1
TABELA A
MIESIĘCZNYCH MINIMALNYCH STAWEK WYNAGRODZENIA ZASADNICZEGO NAUCZYCIELI AKADEMICKICH ZATRUDNIONYCH NA STANOWISKACH NAUKOWO-DYDAKTYCZNYCH, NAUKOWYCH I DYDAKTYCZNYCH, UWZGLĘDNIAJĄCA COROCZNY WZROST WYNAGRODZEŃ W LATACH 2013–2015
Lp. | Grupa stanowisk | Stanowisko | Minimalna stawka wynagrodzenia zasadniczego w złotych | ||
2013 r. | 2014 r. | od 2015 r. | |||
1 | Profesorowie | profesor zwyczajny | 4525,00 | 4940,00 | 5390,00 |
profesor nadzwyczajny posiadający tytuł naukowy albo tytuł w zakresie sztuki, profesor wizytujący posiadający tytuł naukowy albo tytuł w zakresie sztuki | 4220,00 | 4605,00 | 5025,00 | ||
profesor nadzwyczajny posiadający stopień naukowy doktora habilitowanego lub doktora albo stopień doktora habilitowanego sztuki lub doktora sztuki, profesor wizytujący posiadający stopień naukowy doktora habilitowanego lub doktora albo stopień doktora habilitowanego sztuki lub doktora sztuki | 3865,00 | 4220,00 | 4605,00 | ||
2 | Docenci, adiunkci i starsi wykładowcy | docent, adiunkt posiadający stopień naukowy doktora habilitowanego albo stopień doktora habilitowanego sztuki | 3615,00 | 3945,00 | 4305,00 |
adiunkt posiadający stopień naukowy doktora albo stopień doktora sztuki, starszy wykładowca posiadający stopień naukowy doktora albo stopień doktora sztuki | 3205,00 | 3500,00 | 3820,00 | ||
starszy wykładowca nieposiadający stopnia naukowego albo stopnia w zakresie sztuki | 2540,00 | 2770,00 | 3025,00 | ||
3 | Asystenci, wykładowcy, lektorzy i instruktorzy | asystent | 2055,00 | 2245,00 | 2450,00 |
wykładowca, lektor, instruktor | 1995,00 | 2175,00 | 2375,00 |
TABELA B
MIESIĘCZNYCH MINIMALNYCH STAWEK WYNAGRODZENIA ZASADNICZEGO NAUCZYCIELI AKADEMICKICH ZATRUDNIONYCH NA STANOWISKACH DYPLOMOWANYCH BIBLIOTEKARZY ORAZ DYPLOMOWANYCH PRACOWNIKÓW DOKUMENTACJI I INFORMACJI NAUKOWEJ, UWZGLĘDNIAJĄCA COROCZNY WZROST WYNAGRODZEŃ W LATACH 2013–2015
Lp. | Stanowisko | Minimalna stawka wynagrodzenia zasadniczego | ||
2013 r. | 2014 r. | od 2015 r. | ||
1 | Starszy kustosz dyplomowany, starszy dokumentalista dyplomowany | 2775,00 | 3029,00 | 3306,00 |
2 | Kustosz dyplomowany, dokumentalista dyplomowany | 2410,00 | 2630,00 | 2870,00 |
3 | Adiunkt biblioteczny, adiunkt dokumentacji i informacji naukowej | 2232,00 | 2436,00 | 2659,00 |
4 | Asystent biblioteczny, asystent dokumentacji i informacji naukowej | 1807,00 | 1972,00 | 2152,00 |
Załącznik nr 2
TABELA MIESIĘCZNYCH MINIMALNYCH STAWEK WYNAGRODZENIA ZASADNICZEGO PRACOWNIKÓW NIEBĘDĄCYCH NAUCZYCIELAMI AKADEMICKIMI, UWZGLĘDNIAJĄCA COROCZNY WZROST WYNAGRODZEŃ W LATACH 2013–2015
Kategoria zaszeregowania | Minimalna stawka wynagrodzenia zasadniczego w złotych | ||
2013 r. | 2014 r. | od 2015 r. | |
I | 1090,00 | 1190,00 | 1300,00 |
II | 1095,00 | 1195,00 | 1305,00 |
III | 1100,00 | 1200,00 | 1310,00 |
IV | 1110,00 | 1210,00 | 1325,00 |
V | 1125,00 | 1230,00 | 1340,00 |
VI | 1135,00 | 1240,00 | 1355,00 |
VII | 1145,00 | 1250,00 | 1365,00 |
VIII | 1155,00 | 1260,00 | 1375,00 |
IX | 1195,00 | 1305,00 | 1425,00 |
X | 1235,00 | 1350,00 | 1470,00 |
XI | 1280,00 | 1395,00 | 1525,00 |
XII | 1330,00 | 1450,00 | 1585,00 |
XIII | 1380,00 | 1505,00 | 1645,00 |
XIV | 1445,00 | 1575,00 | 1720,00 |
XV | 1540,00 | 1680,00 | 1835,00 |
XVI | 1645,00 | 1795,00 | 1960,00 |
XVII | 1740,00 | 1900,00 | 2075,00 |
XVIII | 1845,00 | 2015,00 | 2200,00 |
XIX | 1955,00 | 2135,00 | 2330,00 |
XX | 2310,00 | 2520,00 | 2750,00 |
XXI | 3035,00 | 3310,00 | 3615,00 |
Załącznik nr 3
TABELA A
PODSTAWOWYCH STANOWISK PRACY, WYMAGAŃ KWALIFIKACYJNYCH I MINIMALNEGO ZASZEREGOWANIA PRACOWNIKÓW NAUKOWO-TECHNICZNYCH, INŻYNIERYJNO-TECHNICZNYCH, ADMINISTRACYJNYCH, EKONOMICZNYCH I OBSŁUGI
Lp. | Stanowisko | Wymagania kwalifikacyjne | Kategoria | ||
wykształcenie | liczba lat pracy | minimalnego zaszeregowania | dodatku funkcyjnego | ||
1 | Kanclerz | wyższe | 8, w tym 4 na stanowisku kierowniczym | XVII | 5–8 |
2 | Kwestor | wyższe | 8, w tym 4 na stanowisku kierowniczym lub samodzielnym | XVI | 4–7 |
3 | Zastępca kanclerza | wyższe | 6, w tym 3 na stanowisku kierowniczym lub samodzielnym | XVI | 4–7 |
4 | Zastępca kwestora | wyższe | 6, w tym 2 na stanowisku kierowniczym lub samodzielnym | XV | 3–6 |
5 | Audytor wewnętrzny | według odrębnych przepisów | XIV | 2–6 | |
6 | Kierownik administracyjny podstawowej jednostki organizacyjnej lub innej wyodrębnionej jednostki organizacyjnej | wyższe | 6 | XIV | 3–6 |
| |||||
7 | Zastępca kierownika administracyjnego podstawowej jednostki organizacyjnej lub innej wyodrębnionej jednostki organizacyjnej | wyższe | 5 | XIII | 2–5 |
8 | Radca prawny | według odrębnych przepisów | XIV | 2–6 | |
9 | Pełnomocnik do spraw ochrony informacji niejawnych | według odrębnych przepisów | XIV | 1–3 | |
10 | Główny specjalista, kierownik działu lub innej równorzędnej komórki organizacyjnej, administrator sieci | wyższe | 5 | XIV | 2–6 |
11 | Główny specjalista do spraw bezpieczeństwa i higieny pracy | według odrębnych przepisów | XIV | 2–6 | |
12 | Starszy specjalista naukowo-techniczny, starszy specjalista inżynieryjno-techniczny, starszy specjalista do spraw finansowych, administracyjnych lub ekonomicznych albo do spraw dydaktyki, badań lub informatyki, zastępca kierownika działu lub innej równorzędnej komórki organizacyjnej, kierownik domu studenckiego | wyższe | 5 | XIII | 2–6 |
| |||||
13 | Starszy specjalista do spraw bezpieczeństwa i higieny pracy | według odrębnych przepisów | XIII | 2–6 | |
14 | Rzecznik patentowy | według odrębnych przepisów | XIII | 2–6 | |
15 | Specjalista naukowo-techniczny, specjalista inżynieryjno-techniczny, specjalista do spraw finansowych, administracyjnych lub ekonomicznych albo do spraw dydaktyki, badań, informatyki lub organizacji produkcji, starszy mistrz, zastępca kierownika domu studenckiego | wyższe | 3 | XII | 1–4 |
średnie | 8 | ||||
16 | Specjalista do spraw bezpieczeństwa i higieny pracy | według odrębnych przepisów | XII | 1–4 | |
17 | Starszy (lub samodzielny): referent techniczny, ekonomiczny, administracyjny, finansowy, fizyk, matematyk i inne stanowiska równorzędne, mechanik, technolog, konstruktor, mistrz | wyższe | – | VIII | – |
średnie | 4 | ||||
18 | Starszy inspektor nadzoru inwestorskiego | według odrębnych przepisów | XI | 1–2 | |
19 | Starszy inspektor do spraw bezpieczeństwa i higieny pracy | według odrębnych przepisów | XI | – | |
| |||||
20 | Inspektor nadzoru inwestorskiego | według odrębnych przepisów | XI | 1 | |
21 | Inspektor do spraw bezpieczeństwa i higieny pracy | według odrębnych przepisów | XI | – | |
22 | Referent techniczny, ekonomiczny, administracyjny, finansowy, technik, magazynier | średnie | – | VI | – |
zasadnicze zawodowe | 2 | ||||
23 | Inspektor ochrony mienia | średnie | – | VI | – |
podstawowe | 2 | ||||
24 | Pomoc techniczna, administracyjna, laborant i inne stanowiska równorzędne | zasadnicze | – | IV | – |
25 | Pedel, pracownik gospodarczy, starszy woźny, starszy portier, dozorca, strażnik ochrony mienia | podstawowe | – | II | – |
26 | Pomocniczy pracownik administracji lub obsługi | podstawowe | – | I | – |
TABELA B
WYMAGAŃ KWALIFIKACYJNYCH I MINIMALNEGO ZASZEREGOWANIA PRACOWNIKÓW ZATRUDNIONYCH NA STANOWISKACH ROBOTNICZYCH
Lp. | Wymagane kwalifikacje | Kategoria minimalnego zaszeregowania |
1 | Robotnicy bez przygotowania zawodowego | I |
2 | Robotnicy przyuczeni, posiadający umiejętności fachowe w zakresie potrzebnym do wykonywania prac o charakterze pomocniczym | I |
3 | Robotnicy wykwalifikowani, posiadający umiejętności fachowe w zakresie wymaganym do wykonywania prac pod nadzorem lub samodzielnie | I |
4 | Robotnicy posiadający przygotowanie zawodowe do wykonywania samodzielnej pracy o charakterze złożonym | IV |
5 | Robotnicy wysoko wykwalifikowani, legitymujący się dyplomem technika lub mistrza w zawodzie, w zakresie którego wykonują samodzielnie trudne i precyzyjne prace | VII |
6 | Kierowca samochodu osobowego – według odrębnych przepisów | II |
7 | Kierowca samochodu ciężarowego – według odrębnych przepisów | VI |
8 | Kierowca autobusu – według odrębnych przepisów | V |
Załącznik nr 4
TABELA STANOWISK PRACY, WYMAGAŃ KWALIFIKACYJNYCH I MINIMALNEGO ZASZEREGOWANIA PRACOWNIKÓW BIBLIOTECZNYCH ORAZ PRACOWNIKÓW DOKUMENTACJI I INFORMACJI NAUKOWEJ
Lp. | Stanowisko | Wymagania kwalifikacyjne | Kategoria minimalnego | |
wykształcenie | liczba lat pracy | |||
1 | Kustosz biblioteczny | wyższe magisterskie | 10 lat w bibliotece naukowej | XIII |
2 | Starszy bibliotekarz, starszy dokumentalista | wyższe | 6 lat w bibliotece naukowej | XI |
3 | Starszy konserwator książki | wyższe | 2 | XI |
4 | Bibliotekarz | wyższe | 3 | X |
studium bibliotekarskie | 5 | |||
średnie bibliotekarskie | 6 | |||
inne średnie | 8 | |||
Dokumentalista | wyższe | 3 | ||
studium informacji naukowo-technicznej | 5 | |||
Konserwator książki | wyższe | 3 | ||
średnie | 5 | |||
5 | Starszy magazynier biblioteczny | średnie | 6 | IX |
6 | Starszy technik dokumentalista | średnie i przeszkolenie w zakresie informacji naukowo-technicznej | 6 | IX |
7 | Młodszy bibliotekarz | wyższe lub studium bibliotekarskie | – | VIII |
średnie bibliotekarskie | 1 | |||
średnie oraz przeszkolenie bibliotekarskie | – | |||
| Młodszy dokumentalista | wyższe lub studium informacji naukowo-technicznej | – |
|
Młodszy konserwator książki | wyższe | – | ||
średnie | 3 | |||
8 | Technik dokumentalista | średnie i przeszkolenie w zakresie informacji naukowo-technicznej | 4 | VII |
9 | Magazynier biblioteczny | średnie lub zasadnicze zawodowe | – | VI |
10 | Technik-konserwator książki | średnie techniczne w zakresie wykonywanej specjalności | – | V |
11 | Młodszy technik dokumentalista | średnie | – | V |
Pomocnik biblioteczny | zasadnicze zawodowe lub gimnazjalne | – |
Załącznik nr 5
TABELA STANOWISK PRACY, WYMAGAŃ KWALIFIKACYJNYCH I MINIMALNEGO ZASZEREGOWANIA PRACOWNIKÓW DZIAŁALNOŚCI WYDAWNICZEJ I POLIGRAFICZNEJ
Lp. | Stanowisko | Wymagania kwalifikacyjne | Kategoria | ||
wykształcenie | liczba lat pracy | minimalnego zaszeregowania | dodatku funkcyjnego | ||
1 | Kierownik (dyrektor) wydawnictwa lub zakładu poligrafii, redaktor naczelny | wyższe | 5 | XII | 3–6 |
2 | Zastępca kierownika (dyrektora) wydawnictwa lub zakładu poligrafii, zastępca redaktora naczelnego, sekretarz wydawnictwa, kierownik redakcji | wyższe | 4 | XI | 2–5 |
Szef produkcji | 6 | ||||
Starszy redaktor | 4 | – | |||
3 | Kierownik działu: składu, grafiki komputerowej lub komórki równorzędnej | wyższe | 4 | XI | 1–3 |
4 | Redaktor techniczny | średnie | 3 | X | – |
5 | Redaktor | wyższe | 2 | IX | – |
6 | Grafik | średnie | 1 | X | – |
7 | Operator składu komputerowego lub grafiki komputerowej | wyższe | – | VII | – |
średnie | 2 | ||||
8 | Informatyk, technolog | wyższe | – | XI | – |
9 | Kreślarz, korektor | średnie | – | VII | – |
10 | Księgarz | średnie | – | VII | – |
11 | Mechanik maszyn poligraficznych | kwalifikacje wymagane przy zaszeregowaniu pracowników do poszczególnych kategorii wynagrodzenia zasadniczego określa tabela B w załączniku nr 3 do rozporządzenia | – | V | – |
12 | Fotograf, introligator, kopista offsetowy, montażysta offsetowy, naświetlacz składu komputerowego, operator monitora ekranowego fotoskładu, składacz komputerowego systemu składu | – | VI | – | |
13 | Operator: kserografu, maszyn powielających, introligatorskich offsetowych i typograficznych | – | IV | – | |
14 | Pracownik pomocniczy | – | II | – |
Załącznik nr 6
TABELA STANOWISK PRACY, WYMAGAŃ KWALIFIKACYJNYCH I MINIMALNEGO ZASZEREGOWANIA PERSONELU LOTNICZEGO ZATRUDNIONEGO W OŚRODKACH KSZTAŁCENIA LOTNICZEGO
Lp. | Stanowisko | Wymagania kwalifikacyjne | Kategoria | |||
wykształcenie (inne wymagania formalne) | liczba lat pracy | minimalnego zaszeregowania | dodatku funkcyjnego | |||
1 | Kierownik (dyrektor) ośrodka kształcenia lotniczego | wyższe techniczne o specjalności lotniczej, ekonomiczne albo prawnicze | licencja pilota zawodowego lub szkolenie w zakresie eksploatacji sprzętu lotniczego | 8, w tym 4 na stanowisku kierowniczym | XVI | 3–7 |
2 | Zastępca kierownika (dyrektora) ośrodka kształcenia lotniczego | wyższe | licencja pilota zawodowego z uprawnieniami instruktora I klasy | 5 w lotnictwie, w tym 3 na stanowisku kierowniczym | XV | 2–5 |
średnie | 8 w lotnictwie, w tym 4 na stanowisku kierowniczym | |||||
3 | Kierownik szkolenia lotniczego | wyższe | licencja pilota zawodowego z uprawnieniami instruktora I klasy | 4 w lotnictwie, w tym 2 na stanowisku kierowniczym | XIV | 2–4 |
średnie | 6 w lotnictwie, w tym 4 na stanowisku kierowniczym | |||||
| Kierownik działu techniki | wyższe | licencja mechanika pokładowego lub mechanika lotniczego | 4 w lotnictwie, w tym 2 na stanowisku kierowniczym |
|
|
średnie | 6 w lotnictwie, w tym 3 na stanowisku kierowniczym | |||||
4 | Starszy instruktor pilot | wyższe | licencja pilota zawodowego z uprawnieniami instruktora I klasy | 3 w lotnictwie jako instruktor I klasy | XIV | – |
średnie | 5 w lotnictwie, w tym 3 jako instruktor I klasy | |||||
5 | Instruktor pilot | średnie | licencja pilota zawodowego z uprawnieniami instruktora II klasy | ukończona praktyka instruktorska | XII | – |
6 | Kierownik sekcji technicznej | średnie | licencja mechanika lotniczego obsługi lub napraw | 4 w lotnictwie, w tym 2 na stanowisku samodzielnym | X | 1–2 |
7 | Mechanik pokładowy | średnie | licencja mechanika pokładowego | 2 na stanowisku mechanika lotniczego | X | – |
Mechanik lotniczy obsługi technicznej | licencja mechanika lotniczego obsługi lub napraw | 1 w lotnictwie | ||||
8 | Pilot | średnie | licencja pilota zawodowego | – | X | – |
9 | Mechanik praktykant | zawodowe | – | – | VII | – |
Załącznik nr 7
TABELA MIESIĘCZNYCH STAWEK DODATKU FUNKCYJNEGO DLA NAUCZYCIELI AKADEMICKICH PEŁNIĄCYCH FUNKCJE KIEROWNICZE
Lp. | Funkcja | Stawka dodatku funkcyjnego | |
minimalna | maksymalna | ||
1 | Rektor uczelni akademickiej, która posiada co najmniej cztery uprawnienia do nadawania stopnia naukowego doktora, a w przypadku uczelni artystycznej – dwa takie uprawnienia | 4690,00 | 6910,00 |
2 | Rektor uczelni akademickiej niespełniającej wymagań określonych w lp. 1 | 3580,00 | 5590,00 |
3 | Rektor uczelni zawodowej | 2480,00 | 4270,00 |
4 | Prorektor uczelni akademickiej spełniającej wymagania określone w lp. 1, prorektor uczelni artystycznej | 2870,00 | 4170,00 |
5 | Prorektor uczelni akademickiej niespełniającej wymagań określonych w lp. 1 | 2240,00 | 3420,00 |
6 | Prorektor uczelni zawodowej | 1600,00 | 2660,00 |
7 | Kierownik podstawowej jednostki organizacyjnej uczelni (dziekan) | 1000,00 | 2980,00 |
8 | Zastępca kierownika podstawowej jednostki organizacyjnej uczelni (prodziekan), dyrektor międzyuczelnianego instytutu (zakładu, ośrodka), dyrektor centrum uczelniano-przemysłowego, zastępca dyrektora międzyuczelnianego instytutu (zakładu, ośrodka), zastępca dyrektora instytutu na prawach wydziału, zastępca dyrektora centrum uczelniano-przemysłowego, dyrektor (kierownik) jednostki organizacyjnej wydziału lub innej jednostki, zastępca dyrektora (kierownika) jednostki organizacyjnej wydziału lub innej jednostki | 200,00 | 2260,00 |
Załącznik nr 8
TABELA MIESIĘCZNYCH STAWEK DODATKU FUNKCYJNEGO DLA DYPLOMOWANYCH BIBLIOTEKARZY, DYPLOMOWANYCH PRACOWNIKÓW DOKUMENTACJI I INFORMACJI NAUKOWEJ, PRACOWNIKÓW BIBLIOTECZNYCH ORAZ PRACOWNIKÓW DOKUMENTACJI I INFORMACJI NAUKOWEJ NIEBĘDĄCYCH NAUCZYCIELAMI AKADEMICKIMI PEŁNIĄCYCH FUNKCJE KIEROWNICZE
Lp. | Funkcja | Stawka dodatku funkcyjnego | |
minimalna | maksymalna | ||
1 | Dyrektor biblioteki głównej | 460,00 | 2620,00 |
2 | Zastępca dyrektora biblioteki głównej | 90,00 | 1910,00 |
3 | Kierownik oddziału (sekcji) w bibliotece głównej, kierownik biblioteki wydziału lub instytutu, kierownik wydziałowego lub instytutowego ośrodka informacji naukowej | 85,00 | 570,00 |
Kierownik oddziału (sekcji) w bibliotece lub ośrodku informacji naukowej |
Załącznik nr 9
TABELA MIESIĘCZNYCH STAWEK DODATKU FUNKCYJNEGO DLA PRACOWNIKÓW NIEBĘDĄCYCH NAUCZYCIELAMI AKADEMICKIMI PEŁNIĄCYCH FUNKCJE KIEROWNICZE
Lp. | Kategoria dodatku funkcyjnego | Stawka dodatku funkcyjnego w złotych | |
minimalna | maksymalna | ||
1 | 1 | 85,00 | 220,00 |
2 | 2 | 90,00 | 230,00 |
3 | 3 | 115,00 | 350,00 |
4 | 4 | 135,00 | 490,00 |
5 | 5 | 200,00 | 570,00 |
6 | 6 | 260,00 | 820,00 |
7 | 7 | 460,00 | 1910,00 |
8 | 8 | 900,00 | 2620,00 |
[1] § 19 ust. 3 w brzmieniu ustalonym przez § 1 rozporządzenia Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 7 września 2015 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie warunków wynagradzania za pracę i przyznawania innych świadczeń związanych z pracą dla pracowników zatrudnionych w uczelni publicznej (Dz.U. poz. 1452). Zmiana weszła w życie 1 października 2015 r.